Sequester Circuit - de regelsOp het grasveld waar de Battle Matches gespeeld worden (het budget van Sequester is niet groot) is een circuit geplaatst. Op dit circuit gaan jullie in te kleine autootjes (budget is écht niet groot) racen en jullie gaan ook inzetten op wie jullie denken dat er wint.
Dit spel is gebaseerd op
Downforce. Hierbij is de eerste biedronde achterwege gelaten.
Jullie zijn allemaal gekoppeld aan een kleur auto. Ook hebben jullie allemaal een eigen kracht die jullie gedurende het spel kunnen inzetten. En jullie krijgen allemaal een hand met 8 kaarten, waarbij in ieder geval de 8-waarde kaart van jullie auto zit.
Een beurtIn een beurt speel je een kaart uit je hand. Daarna verplaats je alle auto's van boven naar beneden het aantal posities dat op de kaart staat, mits mogelijk. Een auto moet altijd naar voren als deze kan. Dat betekent dus ook dat je auto's van
andere spelers verplaatst.

Bij deze kaart moet je dus eerst de rode auto 6 stappen naar voren doen, daarna de gele auto 4 stappen, dan de roze 2 en als laatste de blauwe 1 stap.
Grijze auto's mogen ingezet worden voor auto's van elke kleur
mits ze nog niet op de kaart staan.

Bij deze kaart moet je dus eerst blauw 6 stappen laten doen, dan oranje 4 stappen, dan mag je rood, groen of roze 2 stappen laten zetten en als laatste geel 1 stap.
Verplaatsen van auto'sAuto's mogen alleen naar voren naar een volgende positie, waarbij het vakje de vorige positie raakt, recht of schuin. Opzij en naar achteren verplaatsen is verboden. Naar voren betekent dat de voorste streep van de nieuwe positie verder naar voren moet liggen dan de positie waar de auto nu staat.
Auto's mogen niet door andere auto's heen, alhoewel ze wel diagonaal tussen auto's door mogen steken. Zo kun je dus een auto blokkeren. Blokkeren betekent dat alle verderde stappen niet meer uitgevoerd worden.
Enkele voorbeeldenNB: Bij de voorbeelden komt af en toe een zwarte auto naar voren, dat is bij ons roze geworden.

Een voorbeeldverplaatsing van 4 zou vanaf 1 het volgen van de blauwe bolletjes zijn. Of schuin, zoals de eindpositie van de auto aangeeft. De blauwe auto mag hier niet naar 2, want dat is opzij. Naar 3 mag wel en dan is vervolgens de blauwe auto geblokkeerd en na 1 stap klaar. Zo kan een auto dus ook 0 stappen bewegen.

Geel mag hier dus wel naar 1, omdat de voorste streep van die positie verderop ligt dan de huidige positie. Zo mag geel dus ook naar 2. Vanaf 3 naar 4 kan dus wel, de gele auto wordt niet geblokkeerd. Geel kan niet naar 4 (vanuit 1) of 5 (vanuit 2) omdat deze vakjes niet aan elkaar vastzitten.

Ondanks dat oranje misschien wel 6 stappen zou mogen doen, wordt deze nu geblokkeerd na 3 stappen door de blauwe auto.

Je mag er dus ook voor kiezen om een auto bewust te blokkeren, zoals hier met de rode auto gebeurt wanneer deze meer dan 2 stappen zou mogen doen volgens de kaart.