Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 979579 keer)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #180 Gepost op: 19-01-2008, 13:20:00 »
Nee, want als ze degraderen spelen ze geen hoogste klasse. En alleen clubs die uitkomen in de hoogste klasse mogen Europees spelen. Althans dat was volgens mij de regel. Dan zal die plek in Europa naar een andere club gaan. De mede-finalist dan waarschijnlijk. Ik kan het alleen niet vinden in de KNVB regels, maar ik meen me toch de herinneren, dat die regel er idd is. Anders kan idd zelfs Quick Boys nog Europees voetbal halen...

Het klopt voor de helft wat je zegt. Amateurs mogen inderdaad niet deelnemen aan een Europees Proftoernooi zoals de UEFA-Cup. Clubs uit lagere klasses mogen wel meedoen aan de UEFA-Cup of zelfs de Champions Leaque. Een mooi voorbeeld is Allemania Aachen een aantal jaren terug. Ze speelden in de tweede klasse van Duitsland maar doordat ze de beker wonnen mochten ze europees spelen. Ze hebben dat jaar nog tegen AZ gespeeld in de Alkmaarderhout  :) .. Amateurs niet, lagere klasses wel  :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #181 Gepost op: 19-01-2008, 13:25:15 »
Oh oké. Ik had voor de zekerheid de KNVB ook gemaild, want nu wilde ik het weten ook  ;D, maar die zullen dan wel hetzelfde zeggen. Dank je wel voor de uitleg  ::bravo::

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Eredivisie
« Reactie #182 Gepost op: 19-01-2008, 14:57:33 »
Het klopt voor de helft wat je zegt. Amateurs mogen inderdaad niet deelnemen aan een Europees Proftoernooi zoals de UEFA-Cup. Clubs uit lagere klasses mogen wel meedoen aan de UEFA-Cup of zelfs de Champions Leaque. Een mooi voorbeeld is Allemania Aachen een aantal jaren terug. Ze speelden in de tweede klasse van Duitsland maar doordat ze de beker wonnen mochten ze europees spelen. Ze hebben dat jaar nog tegen AZ gespeeld in de Alkmaarderhout  :) .. Amateurs niet, lagere klasses wel  :)
maar misschien mochten die wel meedoen omdat de lagere klasses is Duitsland moeilijker zijn dan die in Nederland
Menno is gek

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #183 Gepost op: 20-01-2008, 12:58:05 »
Wat is dat toch met die drie 'topclubs'? Na het verlies van Feyenoord vrijdag, staat Ajax nu ook achter tegen NEC, en VVV-PSV staat gelijk  ::oink::


Alleen maar gunstig voor Heerenveen natuurlijk  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #184 Gepost op: 20-01-2008, 13:04:02 »
staat Ajax nu ook achter tegen NEC

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

En wij mogen woensdag naar Ajax uit ;D

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Eredivisie
« Reactie #185 Gepost op: 20-01-2008, 17:36:52 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

En wij mogen woensdag naar Ajax uit ;D
en dan kunnen ze opeens weer winnen met 5-1 ::jaja::
Menno is gek

Offline kakko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #186 Gepost op: 20-01-2008, 19:52:05 »
Ja het gaat geweldig in de top  ::rofl:: om maar te zwijgen van AZ, maar zoals Louis zegt: we kunnen nog altijd kampioen worden  ::rofl::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #187 Gepost op: 20-01-2008, 20:03:12 »
Wanneer wordt Louis'tje nou eens ontslagen?  ??? >:D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #188 Gepost op: 20-01-2008, 20:06:13 »
Ja het gaat geweldig in de top  ::rofl:: om maar te zwijgen van AZ, maar zoals Louis zegt: we kunnen nog altijd kampioen worden  ::rofl::
Ja maar, AZ speelde tegen Heerenveen, da's tenminste ook nog een topclub  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eredivisie
« Reactie #189 Gepost op: 21-01-2008, 00:46:17 »
Het zou maar eens kunnen gebeuren dat Twente, Groningen of Heereveen kampioen wordt.
Lijkt me best wel grappig :P

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #190 Gepost op: 22-01-2008, 20:19:33 »
GUIKIE??

Kevin Vandenbergh weer op zijspoor bij Utrecht
 
Het gaat niet zo goed met Kevin Vandenbergh. Onze landgenoot zat zaterdag niet eens in de kern van Utrecht voor de wedstrijd tegen Roda. Vandenbergh verhuisde in de zomer van Genk naar Utrecht voor 800.000 euro. Daarmee was de Rode Duivel de duurste transfer ooit in de geschiedenis van de Nederlandse club.

Vandenbergh verscheen echter nog geen enkele wedstrijd in de basis en speelde in totaal nog maar 117 minuten. In zijn vijf invalbeurten scoorde de spits één keer voor Utrecht.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #191 Gepost op: 22-01-2008, 20:49:09 »
GUIKIE??

Kevin Vandenbergh weer op zijspoor bij Utrecht
 
Het gaat niet zo goed met Kevin Vandenbergh. Onze landgenoot zat zaterdag niet eens in de kern van Utrecht voor de wedstrijd tegen Roda. Vandenbergh verhuisde in de zomer van Genk naar Utrecht voor 800.000 euro. Daarmee was de Rode Duivel de duurste transfer ooit in de geschiedenis van de Nederlandse club.

Vandenbergh verscheen echter nog geen enkele wedstrijd in de basis en speelde in totaal nog maar 117 minuten. In zijn vijf invalbeurten scoorde de spits één keer voor Utrecht.

Ja dit is een lang en vooral raar verhaal. Kevin is aan het begin van dit seizoen gehaald door onze vorige coach Foeke Booy. Foeke besloot te vertrekken naar het buitenland en zo kwam Kevin terecht bij de coach die we nu hebben Willem van Hanegem. Willem besloot dit seizoen over te schakelen van een 4-4-2 systeem naar een 4-3-3 systeem waardoor er in het elftal maar ruimte is voor 1 echte spits i.p.v 2. Robin Nelisse vorig jaar goed voor 2 Doelpunten was niet geliefd bij Foeke Booy maar Willem gaf hem een nieuwe kans, en die kans heeft hij aangepakt want hij heeft na 20 wedstrijden al 13 Doelpunten gescoord en is daarbij erg goed als aanspeelpunt. Door de opleving van Nelisse is Kevin naar de bank verwezen. En nu weten we dat de mentaliteit van Kevin nu niet echt je van het is en daarom is hij naar de Tribune verwezen, hij is niet gemotiveerd volgens Willem en daarom mag hij naar de tribune.

We spelen nu echt geweldig goed voetbal, het loopt vele malen beter dan vorig jaar en het is verzorgd. Aanvallen is het motto en dat pakt tot nu toe goed uit. Ik vind het onzettend jammer en heel erg kwalijk ook dat Kevin niet de kans heeft gekregen die hij verdiend. In mijn ogen is het een spits die wel degelijk kan voetballen en zo`n jongen hoort gewoon een kans te krijgen om zich te bewijzen, die kans heeft hij tot nu toe nog nooit gehad. Het laatste nieuws is zelfs dat hij bij de hekkensluiter Bergen is aangeboden afgelopen week.  :-\\

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #192 Gepost op: 22-01-2008, 21:26:30 »
Ja dit is een lang en vooral raar verhaal. Kevin is aan het begin van dit seizoen gehaald door onze vorige coach Foeke Booy. Foeke besloot te vertrekken naar het buitenland en zo kwam Kevin terecht bij de coach die we nu hebben Willem van Hanegem. Willem besloot dit seizoen over te schakelen van een 4-4-2 systeem naar een 4-3-3 systeem waardoor er in het elftal maar ruimte is voor 1 echte spits i.p.v 2. Robin Nelisse vorig jaar goed voor 2 Doelpunten was niet geliefd bij Foeke Booy maar Willem gaf hem een nieuwe kans, en die kans heeft hij aangepakt want hij heeft na 20 wedstrijden al 13 Doelpunten gescoord en is daarbij erg goed als aanspeelpunt. Door de opleving van Nelisse is Kevin naar de bank verwezen. En nu weten we dat de mentaliteit van Kevin nu niet echt je van het is en daarom is hij naar de Tribune verwezen, hij is niet gemotiveerd volgens Willem en daarom mag hij naar de tribune.

We spelen nu echt geweldig goed voetbal, het loopt vele malen beter dan vorig jaar en het is verzorgd. Aanvallen is het motto en dat pakt tot nu toe goed uit. Ik vind het onzettend jammer en heel erg kwalijk ook dat Kevin niet de kans heeft gekregen die hij verdiend. In mijn ogen is het een spits die wel degelijk kan voetballen en zo`n jongen hoort gewoon een kans te krijgen om zich te bewijzen, die kans heeft hij tot nu toe nog nooit gehad. Het laatste nieuws is zelfs dat hij bij de hekkensluiter Bergen is aangeboden afgelopen week.  :-\\
Idd,dat had ik gelezen,maar ik kon het niet online terugvinden  :-\\ Het is triest dat je van een Nederlandse subtopper aangeboden wordt bij de Belgische hekkensluiter  :-\\ :-\\

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #193 Gepost op: 22-01-2008, 21:29:01 »
Idd,dat had ik gelezen,maar ik kon het niet online terugvinden  :-\\ Het is triest dat je van een Nederlandse subtopper aangeboden wordt bij de Belgische hekkensluiter  :-\\ :-\\

En dat hij bij die subtopper die kans niet krijgt die hij verdiend is nog vele malen triester  :-\\ ::jaja::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #194 Gepost op: 22-01-2008, 21:34:55 »
En dat hij bij die subtopper die kans niet krijgt die hij verdiend is nog vele malen triester  :-\\ ::jaja::
Tja, het is vreemd  ???

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eredivisie
« Reactie #195 Gepost op: 30-01-2008, 22:49:36 »
Ajax - PSV 0-2
Feyenoord - AZ 2-2

Zucht...


1. PSV 48
2. Ajax 41
3. Feyenoord 41

Helaas, weer PSV...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #196 Gepost op: 30-01-2008, 22:51:20 »
 ::tandpastasmiley::

Goed van AZ trouwens ::ok::
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #197 Gepost op: 30-01-2008, 22:56:42 »
Ajax - PSV 0-2
Feyenoord - AZ 2-2

Zucht...


1. PSV 48
2. Ajax 41
3. Feyenoord 41

Helaas, weer PSV...
::ok:: ::ok:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #198 Gepost op: 31-01-2008, 10:43:46 »
PSV vier jaar op rij kampioen, wat zonde toch...  :(

::ok:: ::ok:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Hé, er won dan wel één Belg, er verloren er twee!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #199 Gepost op: 31-01-2008, 20:14:02 »
PSV vier jaar op rij kampioen, wat zonde toch...  :(

Hé, er won dan wel één Belg, er verloren er twee!
PSV is m'n favo cluppie in Nederland,het gaat mij helemaal niet of er al dan niet Belgen bij PSV spelen  ::ohno::