Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 286530 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1460 Gepost op: 12-09-2021, 19:50:21 »
Max krijgt een 3 plaatsen gridstraf voor Sochi.
Ik had zelf voor een 'racing incident' gepleit, maar de uitleg van de FIA klinkt begrijpelijk. Daarnaast, ik denk dat zonder straffen je op lange termijn alleen maar meer van dit soort acties krijgt. Al is dat nu nog steeds niet uitgesloten.

Ow en zonder Halo was Hamilton er niet meer geweest.

....
Wat een fantastische race. Vergeet Monza 2020, dit was veel leuker. ::bravo::
Ben een Ferrari (Leclerc) fan, maar ik support ook wel een beetje Norris.  ::jaja:: Maar vandaag was Daniel Ricciardo's dag, de verdiende winnaar (RB mag hem nog bedanken dat hij 1 punt van Mercedes afsnoepte in de laatste ronde, voor de snelste raceronde). Fantastisch om McLaren weer bovenaan te zien staan.  ::bravo::

Onder 'normale' omstandigheden gaat het de volgende races weer tussen RB en Mercedes, maar als ze zo blijven stoeien, wie weet dat er nog kansen komen voor een Norris, Leclerc of Sainz om een race te winnen. Sochi is een Bottas baan (hij rijdt daar altijd goed), zal van Hamilton afhangen of hij m ook echt kan winnen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #1461 Gepost op: 12-09-2021, 20:32:38 »
Ik vind de straf buitenproportioneel groot ten opzichte van de straf die Hamilton kreeg voor het moedwillig uitschakelen van Verstappen in Silverstone ::hypocriet::

(eigenlijk ben ik het wel eens met deze straf maar niet met die van Silverstone)
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1462 Gepost op: 12-09-2021, 20:51:02 »
(eigenlijk ben ik het wel eens met deze straf maar niet met die van Silverstone)

Precies  ::jaja::

Dit was goede tv!
Verstappen verpest zn race bij de start en z'n team met strategie en stop. Toen Hamilton ook matige stop. Dan heb je 1 kans anders blijf je er sowieso achter. Alles of niets. Dit werd het en dat is WK technisch prima voor Max. Zeker na die mislukte stop.

3 plaatsen straf. Ach. Motorwissel zat er toch aan te komen in Sochi en nu al helemaal denk ik.
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #1463 Gepost op: 13-09-2021, 10:17:21 »
De straffen liggen niet in verhouding tot elkaar, maar ik kan me wel vinden in de straf voor Verstappen. Al was het ook heel goed uit te leggen als race incident. Maar ja, je mag het eigenlijk niet denken, maar hoewel Hamilton bij het gewone publiek steeds meer aan populariteit inboet, is hij nog steeds het liefje van de leiding van de F1... Dat was vroeger, dat is niet veranderd. Ja, hij krijgt ook zijn strafjes, maar zou het op Silverstone andersom zijn geweest durf ik aan dat Verstappen een veel zwaardere straf zou hebben gekregen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #1464 Gepost op: 13-09-2021, 11:14:37 »
Ik las op verschillende plekken, dat 10 seconden tijdsstraf  en 3 plekken gridstraf niet in verhouding tot elkaar zouden staan, maar dat dat in de praktijk toch iets anders ligt.

Als je in gedachten 10 seconden gaat tellen, hoeveel auto's zijn er bij de start van een wedstrijd dan langs je heen gereden? Goed, die 3 plekken klinken veel zwaarder. Maar misschien mag Max (nu hij de schuld in de schoenen geschoven kreeg), hier wel blij mee zijn. Sotchi biedt wat dat betreft, denk ik wel mogelijkheden.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: F1 topic
« Reactie #1465 Gepost op: 26-09-2021, 15:45:26 »
Ik vind deze opmerking ontzettend ongepast. Norris had de overwinning verdiend, heeft gegokt en helaas verloren. Lewis koos gewoon de goede strategie en dat wordt beloond. Jammer voor Verstappen, maar wie had 10 rondes voor het einde verwacht dat hij 2de zou worden???
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1466 Gepost op: 26-09-2021, 15:50:23 »

Huh, hoezo dat? Het is toch juist mooi dat iemand als Max een tweestrijd met hem heeft. Volgens mij het Lewis in tijden niet zo hard hoeven werken voor de wereldtitel. Plus het is gewoon een race legend.

Deze race was echt genieten van begin tot eind. De regen heeft Max een beetje geholpen, maar zonder geluk vaart niemand wel. Ik sluit me helemaal aan bij Tim.
« Laatst bewerkt op: 2-10-2021, 02:10:01 door D*N, Reden: quote aangepast »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1467 Gepost op: 26-09-2021, 15:50:38 »
Ik had plek twee voor Max in elk geval 10 ronde voor het einde niet verwacht, ik zag dat hij toen moeite  had met pace van man voor hem en ook stroll kon hem bijhouden . Dus ik zei toen maximaal p6 voor Max en toen kwam de regen .   Gok van norris helaas niet uitbetaald
« Laatst bewerkt op: 26-09-2021, 15:57:05 door Tarbozan »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #1468 Gepost op: 26-09-2021, 15:54:44 »
tactiek van RedBull was niet goed (veel te vroege pitstop)... met wat hulp van de weergoden is het toch nog een tweede plaats geworden...

Wel jammer dat de gok van Norris niet goed uitpakte... Achteraf gezien, als hij in dezelfde ronde als Lewis zijn stop had gemaakt had hij waarschijnlijk gewonnen (en zeker op het podium gestaan)
Wit is ook een kleur!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: F1 topic
« Reactie #1469 Gepost op: 26-09-2021, 16:09:17 »


O, ben ben je hier ook al bezig met je constructieve commentaar.  ::niet-ok::

Je zegt nog net niet dat je hem het ziekenhuis of nog erger toewenst.
« Laatst bewerkt op: 2-10-2021, 02:10:12 door D*N »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1470 Gepost op: 26-09-2021, 16:10:27 »
Trouwens ook echt genoten van Norris. Gegokt en verloren, maar wel lef hoor. Gewoon keihard: NO roepen tegen je ploeg.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #1471 Gepost op: 26-09-2021, 17:00:42 »
Mooie race, goede Norris, die helaas verkeerd gegokt had... Hoewel ik absoluut geen fan van Hamilton ben heeft hij gewoon een (tactisch) sterke race gereden. Ook Verstappen een zeer knappe prestatie! Ik bedoel, van de laatste plaats nog naar plaats 2 gaan, fantastisch. Enige wat ik mij afvraag: waarom zijn team hem niet nog een aantal ronden langer had laten doorrijden op de harde banden. Hij was duidelijk de snelste op de baan op dat moment, en had zeker nog een aantal seconden kunnen winnen. Maar goed, Verstappen heeft de schade meer dan beperkt!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1472 Gepost op: 26-09-2021, 17:04:52 »
Fantastische race.

De eerste stint verliep super voor Verstappen. Tot ie achter Alonso kwam te zitten. Daarna de pitstop tegelijk met Hamilton. Verschil was op dat moment 2 sec.

Daarna die 2e stint. Toen ging Max totaal niet. Hamilton kwam net voor wat coureurs. Max erachter. Toen leek het toch weer alsof Hamilton gigantisch ging uitlopen.

Toen de regen. Norris ontzettend Naief. Snap de gok wel. Maar t ging harder regenen in de ronde na Hamiltons stop. Verstappen haalde daar nog een paar mensen goed in volgens mij (wil die rondes nog weleens zien). Knappe 2e plek.

Was Perez nou ook een ronde doorgereden op slicks? Of hoezo lag hij ineens 9e?

En geen safety car. Vond ik ook wel een wonder. Dat had Norris ook nog kunnen helpen.
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1473 Gepost op: 26-09-2021, 17:55:39 »
Safetycar had Norris denk ik niet geholpen. Die was op die natte baan op slicks nooit op de baan gebleven, ook met safetycar. Had ie wellicht zelfs meer verloren.

Trouwens ook echt genoten van Norris. Gegokt en verloren, maar wel lef hoor. Gewoon keihard: NO roepen tegen je ploeg.

Team had duidelijk moeten zeggen, dat het echt te nat was inmiddels op een ander deel van de baan. Norris ziet alleen waar hij rijdt, het team zou het hele overzicht moeten hebben. Of Norris dan alsnog gewonnen zou hebben weten we niet (Hamilton was gisteren op inters echt de snelste man), maar McLaren had hier harder moeten zijn. Leermoment voor beiden.


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1474 Gepost op: 3-10-2021, 17:51:39 »
Voorlopige (uitgelekte) kalender voor 2022
20/3 Bahrain
27/3 Jeddah
10/4 Melbourne
24/4 Shanghai of Imola
8/5 Miami
22/5 Barcelona
29/5 Monaco
12/6 Baku
19/6 Montreal
3/7 Silverstone
10/7 Red Bull Ring
17/7 Paul Richard
31/7 Hungaroring
28/8 Spa
4/9 Zandvoort
11/9 Monza
25/9 Sochi
4/10 Singapore (back up Istanbul)
9/10 Suzuka
23/10 Austin
30/10 Mexico City
13/11 Interlagos
20/11 Abu Dhabi

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1475 Gepost op: 8-11-2021, 15:11:58 »
Het is hier al lang stil  ::oink::

Ik betrap mezelf er elke race weer op dat mijn hartslag niet onder de 100 slagen per minuut komt  ::rofl::
Die inhaalactie in bocht 1 gisteren was echt weergaloos  ::respect::
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #1476 Gepost op: 8-11-2021, 15:24:26 »
Het enige echt spectaculaire van de race (de eerste ronde) heb ik net gemist omdat ik nog in de trein zat vanaf Utrecht (naar de Spellenbeurs geweest)... De rest van de race werd ik nu niet direct warm van. Of het moet Perez zijn die heel sterk racete!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1477 Gepost op: 17-11-2021, 18:11:42 »
Even mijn mening over Mexico en Brazilië.

Max heel goed in Mexico, kwalificatie (voor zijn doen) mislukt, maar mooie move in bocht 1. Daarna gebeurde er niet zoveel meer. Brazilië was een fantastisch weekend. Hamilton magistraal. Bent het er mee eens dat Max geen straf kreeg voor die actie in bocht 4, maar stewards zijn wel inconsistent hiermee, want Norris en Perez kregen eerder in Oostenrijk voor iets gelijkwaardigs wel straf. Laat ze iig beginnen om in bocht 4 weer een grindbak neer te leggen.

Het momentum veranderd continue. Opvallend dat de motoren van Mercedes het minder lang vol lijken te houden. Aan de andere kant, de voorgaande jaren hoefde ze vaak maar 10 rondjes voluit te gaan en was de voorsprong daarna groot genoeg om te consolideren. Nu zijn ze elke race in gevecht voor het WK.

Ferrari heeft P3 wel binnen na 2 slechte weekenden van McLaren. Leclerc/Sainz is een geweldig duo en ik hoop dat die nog jaren samen racen daar. Jammer dat McLaren wat lijkt afgehaakt, maar die lijken mij al hun energie te steken in 2022. Teams hebben voor dit jaar een maximum aantal 'development tokens' waarmee ze updates mogen uitvoeren, en McLaren heeft al die tokens moeten gebruiken toen ze overstapten van Renault naar Mercedes motoren, dus wat dat betreft hebben ze (en dan vooral Norris) heel goed gedaan in het begin. Misschien dat in Saoedi Arabië nog wat leuks kunnen laten zien, die baan heeft wel een bepaalde flow die Monza ook heeft.

Ik zou het geweldig vinden als Ferrari en McLaren ook mee zouden kunnen vechten voor de titel. ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1478 Gepost op: 5-12-2021, 20:52:03 »
Echt deze race in Jeddah...  wat is hier allemaal gebeurd? Kijken wat er nog na de race beslist gaat worden en het belangrijkste: 369,5 punten beiden... volgende week het ultieme duel.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1479 Gepost op: 5-12-2021, 20:53:03 »
Knettergek
You'll never walk alone