Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 287357 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: F1 topic
« Reactie #1480 Gepost op: 5-12-2021, 20:54:07 »
Elke keer als je denkt dat het seizoen niet gekker kan worden,
wordt het nog gekker ::oink::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1481 Gepost op: 5-12-2021, 20:56:09 »
Deze titelstrijd gaat volgende week precies 1 bocht duren denk en vrees ik  ;D

Wordt in de jurykamers beslist.
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1482 Gepost op: 5-12-2021, 20:59:05 »
Deze titelstrijd gaat volgende week precies 1 bocht duren denk en vrees ik  ;D
Zou wel in stijl zijn van dit seizoen ;D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1483 Gepost op: 5-12-2021, 21:14:06 »
1. Canada 2011
2. Djeddah 2021
3. Hockenheim 2019
4. Sochi 2021
5. Brazilië 2012
You'll never walk alone

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: F1 topic
« Reactie #1484 Gepost op: 6-12-2021, 00:32:21 »
Het begint een beetje op shorttrack te lijken met al die straffen.  ::)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1485 Gepost op: 6-12-2021, 00:42:33 »
Hoeveel acties waarvan je iemand evt de schuld kan geven zijn er geweest en wat voor acties zijn daar het gevolg van

Max : passeerbeweging buitenom met ocon en lewis,  straf voorstel om vanaf p3 te herstarten
         Duwen en trekken met Lewis in de bocht en leaving track , gaining advantage .  Straf plek teruggeven aan Lewis

  Aanrijding door Lewis van achter op een vertragende Max. Straf 10 sec voor Max
         

Lewis : duwen en trekken met Max in de Bocht , schuld van max
            Duwt ocon van de baan ,   Geen straf
            Sluit niet aan bij oprijden naar herstart , geen straf
             Houdt zich bij twee Vsc niet aan se achterstand die hij had tov Max .
             Aanrijding veroorzaken met Max .

Straffen uitgedeeld waarbij het niet geheel duidelijk is waarvoor.
Nogmaals plek teruggeven door Max aan Lewis ( zou kunnen zijn dat hij Max bij se eerste poging niet is ingehaald door Lewis en dus effectief zijn plek niet heeft teruggegeven)
+5 seconde tijdstraf voor Max.

Het wordt gewoon tijd dat er straffen komen voor acties en niet voor de rijders. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de straf voor het inhalen onder geel in qualification 5 gridplekken is en in race dat dit leidt tot +5 sec en dat dan onafhankelijk is voor wie de overtreder is .

Op de manier hoe het dit jaar gaat, snapt niemand er iets van
Maak het duidelijk
« Laatst bewerkt op: 6-12-2021, 01:34:41 door Tarbozan »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1486 Gepost op: 6-12-2021, 12:12:54 »
Ik vond elke straf van Max terecht  ;D

Alleen die straf die na de race nog kwam vond ik dubieus. Maar ach die had toch geen invloed meer (dit jaar althans, want zijn penalty points beginnen aardig op te tellen nu en vervallen pas in Monza).

Max heeft de snelheid gewoon niet t.o.v. Mercedes. En rijdt daarom over de limiet. Zowel op zaterdag als op zondag hebben we dat gezien.  ::jaja::

Ik ben heel bang voor een "Schumacher of Senna scenario" volgende week en dat het kampioenschap van achter de jurytafel wordt beslist.
« Laatst bewerkt op: 6-12-2021, 12:14:25 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #1487 Gepost op: 6-12-2021, 17:33:36 »
Ik vond de 5 secondenstraf niet terecht... Hij moest al de plek teruggeven, probeerde dat ook, maar Hamilton wilde die plek niet terug en probeerde in plaats daarvan dwars door de auto van Verstappen te rijden.

Dat Max daarvoor ook nog eens 10 seconden straf krijgt en strafpunten op de licentie is erg dubieus... (die hadden naar Hamilton moeten gaan...)
Wit is ook een kleur!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #1488 Gepost op: 12-12-2021, 15:25:56 »
Het gaat niet gebeuren......

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: F1 topic
« Reactie #1489 Gepost op: 12-12-2021, 15:36:02 »
Gezien het geschreeuw bij mijn buren heeft Max een spectaculaire inhaalmanoeuvre gemaakt ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #1490 Gepost op: 12-12-2021, 15:41:52 »
Dus tóch!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1491 Gepost op: 12-12-2021, 15:43:26 »
Ik weet nog steeds niet wat er zojuist gebeurd is ....

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1492 Gepost op: 12-12-2021, 15:49:47 »
Ik weet nog steeds niet wat er zojuist gebeurd is ....
Ik ook niet  ::rofl::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #1493 Gepost op: 12-12-2021, 16:13:55 »
Ik weet nog steeds niet wat er zojuist gebeurd is ....
ik heb zo'n saturatiemetertje, en dat gaf zojuist 130 heartbeats pm aan. Terwijl ik gewoon op de bank zat......

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1494 Gepost op: 12-12-2021, 16:56:29 »
Zo inmiddels wat gekalmeerd ...

Ik denk dat gemiddeld Nederland en Max Verstappen fans zullen zich alleen de laatste ronde herinneren ... en terecht. Het eindresultaat is het belangrijkst.
Een groot deel van de Hamilton/Mercedes fans zullen zich genaaid voelen. Eerste Mercedes protest is al ingediend begrijp ik zojuist.

Maar uiteindelijk zijn er meer confrontaties geweest dan alleen vandaag.
- Hamilton/Verstappen clashes in Silverstone, Monza én Jeddah.
- Het buiten de baan duwen in Brazilië
- De zogenaamde flex wings, eerst in Baku (Red Bull) en later in Brazilië (Mercedes)

En laten we niet bowlingbal Bottas in Hongarije en de non race in Spa niet vergeten.

De FIA moet overal wat van vinden. Het is niet allemaal even consistent geweest. De uiteindelijke winnaar zal het uiteindelijk allemaal worst wezen. Maar is wel heel veel geweest, en zeker ook weer in de laatste race. Ik ben ook voor let them race, maar als je de regels dan niet consistent toepast, dan krijg je gezeik. Want waarom soms wel en waarom soms niet?

Wat ik na vandaag weer roep: breng de grindbakken terug. Dat scheelt al de helft van het gezeik.

Ik hoop dat we uiteindelijk ons alleen de mooie momenten zullen herinneren
- De briljante gevechten tussen Max en Lewis in o.a. Bahrein, Frankrijk, VS en Brazilië
- De bizarre zeges van Ocon en Ricciardo in Hongarije en Italië
- 2x een top 3 kwalificatie en een podium van Russell
- Norris en Sainz met enkele briljante podiumplekken (laten we Sochi maar vergeten)


Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #1495 Gepost op: 12-12-2021, 17:02:06 »
Wat zijn het toch slechte verliezers: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1496 Gepost op: 12-12-2021, 17:05:30 »
Horner zegt het juist: 'it's that kind of season'
Sluit precies aan op wat ik eerder schreef.

Wat ik wel denk: als er een herstart was, met al die auto's er tussen, had Red Bull ook een protest ingediend.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #1497 Gepost op: 12-12-2021, 17:37:50 »
Als Mercedes al met een protest komt, misschien ook eentje van Red Bull? Het lijkt mij namelijk dat Hamilton vlak voor de herstart te langzaam had gereden? Daar staan toch ook minimaal snelheden voor? Hamilton stond immers bijna stil...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1498 Gepost op: 12-12-2021, 17:59:13 »
Er zijn twee protesten van Mercedes : 1 voor het vermeend inhalen van max tijdens de safetycar, dat zal hooguit milimeter werk zijn, maar max reed tot het randje en misschien dus inderdaad net er voorbij .

   2. Voor de procedure van het inhalen van gedubbelde coureurs tijdens een safetycar situatie. Hierin zijn de regels wat vreemd opgesteld er staat dat de coureurs die gedubbeld zijn , tijdens een safetycar periode de leider weer mogen inhalen .
 Er wordt in dat artikel dus niet gesproken over moeten en duidelijk over dat dit enkel mag tijdens de safetycar situatie .

Een paar voetnoten verder staat er echter iets over de safetycar periode en dat Marshall’s bepalen wanneer het sein veilig is dat die periode eindigt . Hierin staat wel dat alle gedubbelde auto’s vereist zijn de leider in te halen voordat het sein veilig gegeven kan worden.dit laatste is zeker niet gebeurd en vandaar dat Mercedes een protest aantekent tegen het moment van vrijgeven track . Dit had volgens de regels op dat moment nog niet gekunnen omdat nog niet alle lapped cars Lewis weer hadden ingehaald . Er zou dan zeker nog een ronde onder sc gereden moeten worden en dus mogelijk werd er achter de safetycar gefinisht.

Ik ben zeker meer voor Max dan voor Lewis maar als ik de regels bekijk hoe ze zijn opgesteld en hoe Ze zijn uitgevoerd, zie ik terechte punten waarom Mercedes protesteert.
Geen idee hoe dit kan uitpakken

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1499 Gepost op: 12-12-2021, 18:32:50 »
Oef, wat een race! De enige die ik dit seizoen helemaal heb gekeken, en ik vind het niet erg dat ik eerder vrijwel niets heb gezien. Wat hebben alle regels, en alle beslissingen daaromtrent, toch een grote invloed op de uitslag.
Een ronde of vijf voor het einde drong de hond echt aan op uitgelaten worden, en ik ben wel heel blij dat ik dat heb genegeerd en ik dus het spektakel op het laatst live heb kunnen zien. Volgens mij een heel treffend einde van een heel chaotisch seizoen, met 2 coureurs die enorm aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb het idee dat Mercedes de betere auto heeft, en Red Bull (in deze race in ieder geval) tactisch het sterkste team.
Perez was ook nog eens een geweldige teammaat, wat deed hij het super zeg! Hamilton daarentegen had ongeveer niets aan Bottas.
Keep calm and eat chocolates!