Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 287262 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: F1 topic
« Reactie #1500 Gepost op: 12-12-2021, 20:06:00 »
Beide protesten zijn afgewezen.  ::bravo::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1501 Gepost op: 12-12-2021, 20:42:58 »
Wat een seizoen en wat een middag!

Ik vind het volgende:

- Over het gehele jaar de terechte kampioen. Vaak pech gehad met situaties (Imola, Baku, Silverstone, Hongarije)
- Dubieus om Hamilton niet te onderzoeken in ronde 1. Maar de Actie van Max was echt op de limiet (maar in mijn ogen precies binnen de limiet omdat hij binnen de baan bleef)
- Perez is een held
- Achter de SC finishen was een anticlimax geweest. Racen wanneer het kan, en dat kon nog. De baan was vrij.
- Dubieus dat er eerst gezegd werd lapped cars may not overtake. En daarna weer wel. Dat maakte het als kijker ook raar.
- Lewis is een hele, hele grote sportieve sportman. Z'n pa ook trouwens.
- Boze Toto is de beste Toto  ;D
- Red Bull was tactisch perfect.

En tot slot: Max heeft vandaag al het geluk van de wereld. Maar écht. Niet te geloven hoeveel mazzel.

Ik stel de volgende regelwijzigingen voor, want de afgelopen 2 races en alles eromheen waren geen reclame voor de F1.

- Kom je buiten de baan bij een inhaalactie. Dan zit je fout. Altijd. Dus bv zoals Max in Brazilië en in Djeddah.

- Nooit een race finishen onder een SC. Altijd nog minimaal 1 volle ronde

- Bij rode vlag geen bandenwissel of herstel aan de auto toestaan.
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #1502 Gepost op: 13-12-2021, 11:54:39 »
- Nooit een race finishen onder een SC. Altijd nog minimaal 1 volle ronde
Dat is het beste idee. In Amerika (sowieso bij Nascar) kan je ook niet onder sc finishen. En dat werkt perfect! Überhaupt mag men wel meer naar Amerikaanse regelgeving gaan kijken... Voor mijn gevoel zit het daar veelal beter in elkaar.

Zo, nu op naar de Dakar-rallye!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1503 Gepost op: 13-12-2021, 12:48:51 »
Dat is het beste idee. In Amerika (sowieso bij Nascar) kan je ook niet onder sc finishen. En dat werkt perfect!

Precies! En dan had Mercedes nog een ingewikkelde call moeten maken (ga je voor trackpositie of voor verse banden, wetende dat Verstappen waarschijnlijk het tegenovergestelde doet). Maar nu was het voor Mercedes een no-brainer. Je bent de idioot van de eeuw als je Hamilton had laten pitten en de race onder de SC geëindgt was.
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #1504 Gepost op: 13-12-2021, 13:29:20 »
Ik zou hem dus wel hebben laten pitten. Zolang hij maar voor Verstappen eindigde (in de top 10) was hij gewoon wereldkampioen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1505 Gepost op: 13-12-2021, 13:33:57 »
Bij de safetycar kon hij niet meer pitten had te weinig voorsprong.   Bij de vsc was het zo’n 17 seconden, toen had hij van hard naar medium gekund maar ze waren bang voor en positie op de baan en wisten niet of medium nog tot einde mee zou kunnen

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1506 Gepost op: 13-12-2021, 14:09:43 »
Ik zou hem dus wel hebben laten pitten. Zolang hij maar voor Verstappen eindigde (in de top 10) was hij gewoon wereldkampioen.

Met het risico dat de race achter de SC zou eindigen? No way  ::ohno::
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #1507 Gepost op: 13-12-2021, 14:20:21 »
Met het risico dat de race achter de SC zou eindigen? No way  ::ohno::
Ze hadden die race nooit achter de sc laten finishen... Of de auto's er nu tussen weg waren of niet, daarvan ben ik overtuigd.
Na ja, we zullen nooit weten wat er zou gebeurd zijn mocht Hamilton wel de pit in zijn gegaan.
« Laatst bewerkt op: 13-12-2021, 14:22:38 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1508 Gepost op: 13-12-2021, 15:37:23 »
Na ja, we zullen nooit weten wat er zou gebeurd zijn mocht Hamilton wel de pit in zijn gegaan.

Voorspelling: Dan was Verstappen buiten gebleven en Hamilton naar 2 gegaan. Hamilton in de laatste ronde vol in de aanval op Max die hem er nooit van zijn leven langs zou laten. Botsing en de beslissing was gevallen bij de stewards  :P
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1509 Gepost op: 13-12-2021, 18:06:24 »
Als je in de laatste wedstrijd van het seizoen zit, je staat gelijk in de WK stand met je concurrent, en je rijdt vooraan, dan ga je ALTIJD voor baan positie. Als je eerste rijdt, nooit de eerste plek opgeven. In een autorace kan alles gebeuren. Daarom ging Mercedes ook direct na Max naar binnen, terwijl Hamilton gemakkelijk nog 15 rondjes op die gele band had kunnen rijden. Ja - in een normale race haal je Max wel weer in (met nieuwe banden zou Hamilton zoveel overspeed hebben), maar daar ga je het niet op gokken. Kijk nu maar, een VSC (Giovinazzi) en een safetycar (Latifi), dan had dat sowieso niet gewerkt.

Dit seizoen was voor de Formule 1 een zege (het spectaculaire duel), maar ook een vloek, met allerlei rare discutabele beslissingen. Na de post-season test iedereen even op vakantie en in januari/februari allemaal op de tafel en een duidelijk plan wat ze nu willen.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: F1 topic
« Reactie #1510 Gepost op: 15-12-2021, 16:00:57 »
Die sjoemeldieselaars kunnen dus echt niet tegen hun verlies:

"Mercedes stelt geen auto’s beschikbaar voor de traditionele foto in aanloop naar het gala van de internationale autosportfederatie FIA donderdag, waar Max Verstappen zijn trofee voor de wereldtitel in de Formule 1 ontvangt. Dat melden meerdere media op basis van anonieme bronnen."

Voor alle duidelijkheid: ik hiermee bedoel dus duidelijk niet Lewis Hamilton zelf, die zich juist wél een sportieve verliezer toonde richting Max Verstappen.

Zie verder: https://www.ad.nl/formule-1/mercedes-werkt-niet-mee-geen-auto-s-bij-traditioneel-fotomoment-fia~aefe783b/
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1511 Gepost op: 15-12-2021, 19:33:50 »
Pfff wat een slappe hap zeg van Mercedes. Respect voor Hamilton hoe hij zich opstelt, zijn team reageert nogal teleurstellend allemaal.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1512 Gepost op: 18-03-2022, 18:51:05 »
We stevenen af op Red Bull versus Ferrari  ::love::
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1513 Gepost op: 18-03-2022, 19:59:17 »
Voorlopig wel ja. ::jaja:: 

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #1514 Gepost op: 19-03-2022, 08:42:12 »
Ik hoop het. Maar ik vrees dat Mercedes ineens weer wat vindt en de grootste titelkandidaat wordt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1515 Gepost op: 19-03-2022, 11:55:24 »
Ik hoop eigenlijk wel dat Mercedes nog wat bijtrekt  ::jaja::
Ik ben nooit voor Mercedes, maar een titelstrijd tussen 3 teams zou gewoon fantastisch zijn
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1516 Gepost op: 19-03-2022, 13:46:17 »
Die Mercedes glijdt alle kanten op. Nu wel een snel los rondje van Hamilton en Russell in kwali trim (VT3 is nu bezig)  ::jaja::, maar dat gaan de banden in race trim niet volhouden. Als er één team is die er een oplossing kan vinden is het Mercedes. Maar niet in 1/2 races

Een team als McLaren heeft serieuzere problemen.  ::ohno:: Ben benieuwd wie hier het meest van gaan profiteren. De Alfa en Haas gaan verrassend goed voorlopig, en ook Alonso zie ik wel in de punten komen. ::jaja:: Edit: ik vergeet Gasly.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1517 Gepost op: 20-03-2022, 17:48:04 »
Het duurde even voor de race op gang kwam, maar wauw. Wat een pech voor Red Bull. Sowieso waren de Ferrari's (Leclerc) niet te kloppen op snelheid door Max. Paar hele mooie duels gezien. Dat was echt genieten  ::bravo:: Alleen nu staat RB toch met lege handen. Er is in ieder geval werk aan de winkel voor Red Bull.

Mercedessen vielen zoals verwacht zwaar tegen en toch p3 en p4 uiteindelijk. Andere opvallende zaken:
Haas met Magnussen 5e!  ::bravo:: (en Mick had ook zeker nog een mogelijkheid punten kunnen halen eventueel)
Bottas in de Alfa gewoon 6e en Zhou met zijn allereerste puntje ook!
De 2 alpins hebben het ook goed gedaan.
Banden  ???

Mooi begin van het seizoen  ::ok:: (alleen minder mooi voor Max en RB).
« Laatst bewerkt op: 20-03-2022, 17:53:29 door MollenvangR »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1518 Gepost op: 27-03-2022, 21:14:33 »
Fantastische race  ::bravo::
Hulde aan de nieuwe auto's. En hulde aan Max en Charles
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1519 Gepost op: 27-03-2022, 21:17:04 »
Dit is niet gezond voor me  ::rofl::