Poll

Het budget voor de Giro-pool...

Moet blijven op 200 miljoen
14 (53.8%)
Mag omhoog naar 205 miljoen
3 (11.5%)
Mag omhoog naar 210 miljoen
9 (34.6%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Giro Pool 2020  (gelezen 93956 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #260 Gepost op: 6-10-2020, 12:43:06 »
Super dankjewel! ::ok::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #261 Gepost op: 6-10-2020, 13:13:40 »
Exit Geraint Thomas, heup gebroken. Gaat niet van start, dus vandaag al de reservekopmannen erin voor de meeste ploegen in de pool...

Opmerkelijk, dacht dat ze gister nog niets konden zien.
Maar zat er natuurlijk hard in dat hij niet verder ging kunnen.
Heel jammer.

Fuglsang   ::bravo::

Heel veel mensen krijgen nu Demare. Die is in bloedvorm. Dus dat is best link. Kan best meer punten opleveren dan Fuglsang.
Maar wie had dat gedacht, dat Fuglsang ooit mijn pool zou moeten redden  ::)

Ben alsnog niet helemaal happy met de combinatie Matthews + Demare.
Had toch liever een klassementsman erbij.

Poor Geraint. Go Matthews! ::jaja::

Ik heb trouwens dit filmpje van die val van Thomas gezien. Het was me inderdaad een smak. Je ziet wel een bidon of drie, vier door de straat rollen en uiteindelijk die rode waardoor hij crasht. Hoe kan dat dat er in zo'n smalle straat met die snelheid men zo met bidons gaat lopen bowlen.  ???
 <knip>

De weg, zeker direct ervoor, was nogal hobbelig. Er zijn waarschijnlijk wat bidons uit houders gevallen. Lijkt geen opzet te zijn geweest.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #262 Gepost op: 6-10-2020, 13:25:30 »
Ik sta nog geen laatste ::oink::. Dit is onmogelijk.
Så hva gjør vi nå?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #263 Gepost op: 6-10-2020, 13:25:37 »
Toevallig dat het tijdens de Tour ging over de bidons van tegenwoordig en dat deze makkelijker open spatten als je er overheen rijdt. Dit om valpartijen te voorkomen. Maar dan kan je natuurlijk ook nog pech hebben zoals Thomas.

Je zou denken dat het verliezen van bidons voor Parijs-Roubaix een heel gebruikelijk iets is, met name vervelend voor degene die de bidon verliest (want zonder drinken in een lastige koers). Nooit over nagedacht of ze hier rekening mee houden. Maar misschien meer bevoorrading van langs de kant om dit op te vangen.

Bidon-gerelateerd grappig momentje gisteren...  ::rofl:: Scinto, die ploegleider van Visconti, die vol passie en adrenaline bidon op de weg smijt als hij Visconti niet meer mag bevoorraden binnen de laatste 10 km  ::rofl:: Heeft hij wel een boete voor gekregen overigens, voor ongepast gedrag.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #264 Gepost op: 6-10-2020, 13:31:57 »
Bidon-gerelateerd grappig momentje gisteren...  ::rofl:: Scinto, die ploegleider van Visconti, die vol passie en adrenaline bidon op de weg smijt als hij Visconti niet meer mag bevoorraden binnen de laatste 10 km  ::rofl:: Heeft hij wel een boete voor gekregen overigens, voor ongepast gedrag.

Ja, stukje dat ik ook even zat te kijken, wat een actie ::rofl::
Volledig terechte boete verder.



Ik ga voor Kruiswijk, Nibali & Kelderman allemaal in de top-5, waarvan 2 in de top-3.
Daarnaast mik ik op een young gun, wellicht Almeida, Mcnulty of G-Hart.
..ennn de laatste plaats in de top-5 mag de rest uitzoeken ;D Wellicht Majka.

Waarbij ik nog steeds inzet dat ook in dit bizar zwakke deelnemersveld Fuglsang geen top-5 gaat rijden ::hypocriet::



Ben heel benieuwd of dit de koers van de aanvallers gaat worden, zo vermoedelijk zonder klassementsteams die echt hard gaan controleren.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #265 Gepost op: 6-10-2020, 13:47:03 »
Hoop heel erg op Kruijswijk in de derde week. Tijdritten/echt lastige tijdritten later in de ronde zijn vaak wel in zijn voordeel, geldt ook wel voor Nibali. Een Kelderman in goede doen kan ook heel ver komen. Dus ik ga daar wel in mee. Fuglsang komt inderdaad altijd wel iets tegen, zeker in de tweede/derde week, en mijn argwaan vooraf deed me al doen besluiten hem buiten mijn selecties te houden. Vraag me af of Yates zich nog iets kan herstellen, dan wordt het nog een interessante klant. Maar dit was toch wel een veeg teken, zou je zeggen. Te vroeg gepiekt met de Tirreno en basis te smal na lockdown?

Top 5 met Kruijswijk-Nibali-Kelderman-Majka-??? acht ik zeer goed mogelijk. Almeida gisteren op wilskracht, hoe lang kan dat goed gaan? Misschien toch Fuglsang met een slechte dag of Zakarin die tijdens de ronde verbetert... Voor de Belgen zou ik Harm Vanhoucke wel leuk vinden. Pozzovivo verrassend nu, krijgt het vaak ook pas moeilijker in die derde week. Aangezien dit een rare ronde is, goed mogelijk dat er een klant komt die in een ontsnapping tijd pakt, en lang mee kan gaan en zo hoog eindigt.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #266 Gepost op: 6-10-2020, 13:50:23 »
Opmerkelijk, dacht dat ze gister nog niets konden zien.
Maar zat er natuurlijk hard in dat hij niet verder ging kunnen.
Heel jammer.

Nu bijgesteld naar gebroken bekken. Maar ja, dus toch helaas wel gebroken in ieder geval...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #267 Gepost op: 6-10-2020, 15:57:38 »
Ik heb Thomas niet nodig!

Go Demare  ::hypocriet::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #268 Gepost op: 6-10-2020, 16:00:00 »
Jajajaja! Demare was een goede wissel
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #269 Gepost op: 6-10-2020, 16:01:05 »
Zoveel nagedacht om niet voor Yates en Thomas te gaan, maar ik was zo overtuigd van beide mannen... :(

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #270 Gepost op: 6-10-2020, 16:10:35 »
G-root slaat een enorme slag en neemt de leiding over in de pool, door de combinatie Démare, Ballerini, Vendrame. En ook nog Almeida in het roze.


Er lagen trouwens twee Vini Zabù-renners volledig knock-out na de finish. Blijkbaar op een dranghek gereden, maar zag er erg zorgwekkend uit.

Edit: ik denk misschien Visconti en Frapporti, maar ben niet zeker.
« Laatst bewerkt op: 6-10-2020, 16:16:29 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #271 Gepost op: 6-10-2020, 16:16:19 »
G-root slaat een enorme slag en neemt de leiding over in de pool, door de combinatie Démare, Ballerini, Vendrame. En ook nog Almeida in het roze.

 ;D  ::bravo::

::rits::

Ik kom maar weer tevoorschijn als t zo gaat  ::zwaai::  ::rofl::.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #272 Gepost op: 6-10-2020, 16:18:28 »
McNulty twaalfde en net als Hindley punten voor de witte trui. Dus op Ganna en Yates na pakken al je renners punten.

Edit: en Konrad ook geen punten natuurlijk.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #273 Gepost op: 6-10-2020, 16:19:54 »
Ik heb in elk geval etappepunten van Ballerini/Matthews.  :)

Er lagen trouwens twee Vini Zabù-renners volledig knock-out na de finish. Blijkbaar op een dranghek gereden, maar zag er erg zorgwekkend uit.

Edit: ik denk misschien Visconti en Frapporti, maar ben niet zeker.

Ze lieten het verder niet zien op Eurosport, maar zag er serieus uit.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #274 Gepost op: 6-10-2020, 16:24:58 »
en Konrad ook geen punten natuurlijk.

Valt tegen  ::pinokkio:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #275 Gepost op: 6-10-2020, 16:27:24 »
Visconti en Frapporti gefinisht op 30 seconden. Van Empel (13'33") en Spreafico (7'29") laatste twee renners van Vini Zabù die zijn binnengekomen, los van elkaar met groepjes renners er tussen nog. Het gebeurde voor de finish toch nog? Dan had er nog hele club renners langs moeten komen. Grote fout van de organisatie was het dan, nooit gezien.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #276 Gepost op: 6-10-2020, 16:34:41 »
Moeilijk te zien, maar ik nam aan dat het ergens vlak na de finish was. Inderdaad Visconti en Frapporti vlak bij elkaar en de andere Vini Zabù-renners niet, daarom denk ik dat zij het waren.

Edit, nee waarschijnlijk Van Empel en Wackermann. Die laatste ligt nu uit de race. Inderdaad toch voor de finish: Van Empel veruit als laatste binnengekomen (13,5 minuut) en Wackermann DNF. Bevestigd: het komt door een omgewaaid hekwerk.

Dus Sanmol, daar gaat je vierde renner!  ::zwaaisip::
« Laatst bewerkt op: 6-10-2020, 16:38:55 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #277 Gepost op: 6-10-2020, 16:39:16 »
Er is een dranghek over de weg gewaaid tegen die renners aan. Wackermann moet hierdoor opgeven :-X

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #278 Gepost op: 6-10-2020, 16:45:47 »
Dit krijgt nog wel een staartje:

Citaat
De Italiaanse formatie laat via Twitter weten dat Wackermann de finish niet heeft weten te bereiken. De Italiaan is er behoorlijk slecht aan toe, zo vertelt manager Angelo Citracca aan de Italiaanse omroep Rai. “Hij was behoorlijk groggy en had moeite om me te herkennen. Het is nog onduidelijk of hij een bekken- of dijbeenbreuk heeft opgelopen.”

Wackermann is inmiddels afgevoerd naar het ziekenhuis. Van Empel was wel in staat om de finish te bereiken van de vierde etappe, maar het is nog onduidelijk hoe het met de Nederlander is gesteld. Citracca wijst met een beschuldigende vinger naar de organisatie van de Giro.

Kritiek op organisatie: “De helikopter vloog te laag”
“De helikopter vloog te laag en de hekken waren niet goed vastgezet, waardoor ze het parcours op werden geblazen. Het was onmogelijk voor de renners om de hekken te ontwijken.” Wackermann, de vijfde uitvaller in deze Giro, werd afgelopen zondag nog knap vijfde in de heuveletappe naar Agrigento.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #279 Gepost op: 6-10-2020, 16:46:57 »
Jeetje wat ontzettend zuur.  :o

Lees dat de helikopter te laag zou hebben gevlogen (gevaarlijke capriolen van de heli ook typisch Italiaans in koersen) en dat de hekken niet goed vast zaten. Dus alsnog staat de organisatie er niet best op. Hopen dat Van Empel wel door kan, maar zag er echt niet lekker uit. Morgen ook niet een lekker ontspannen vlak ritje.