Poll

Het budget voor de Giro-pool...

Moet blijven op 200 miljoen
14 (53.8%)
Mag omhoog naar 205 miljoen
3 (11.5%)
Mag omhoog naar 210 miljoen
9 (34.6%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Giro Pool 2020  (gelezen 93957 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #380 Gepost op: 10-10-2020, 13:05:03 »
Sanmol,

Je weet natuurlijk niet hoe en wat Yates deed he. De TdF heeft bewezen dat de maatregelen goed gerespecteerd worden door de renners en dat dit duidelijk een van de meest veilige sporten is.

Ik zou de Giro niet afstraffen op 1 positief geval.

Ik straf ze niet af, maar realistisch gezien waar zou Yates nou echt zijn corona hebben kunnen opgelopen anders dan de giro. Bovendien hoelang zou hij het al hebben? Je kan het maar op jouw vingers tikken dat de hele ploeg positief is over een paar dagen :P. Tour de France had geluk dat er geen positieve gevallen waren, en dus de kans op verspreiding ook kleiner was. Er hoeft maar één wielrenner te zijn die het verspreid.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #381 Gepost op: 10-10-2020, 15:36:10 »
Pff mooie plaatjes in de giro. Maar geen spannende etappe.

Wel netjes dat er niet oeverloos gesproken wordt over Corona en de mogelijke dreiging voor het voortgaan van de koers.

Maar bij een koersverloop als deze , is het lastig om de tijd vol te praten.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #382 Gepost op: 10-10-2020, 15:39:56 »
Tijd om weer een interessante etappe te krijgen ja

Edit: de vluchters hadden er blijkbaar ook weinig zin in  ::rofl::  Wat een grove fouten
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 16:10:39 door Convans »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #383 Gepost op: 10-10-2020, 17:10:19 »
Had de ploegen gisteren nog gewaarschuwd: zie dat je mee zit in de vlucht :P

Lag hier een etappezege voor het oprapen eigenlijk. Opvallend dat Bardiani en Vini Zabù niemand mee hadden, en andere ploegen denken zich achter andere belangen te kunnen verbergen? Nu moeten we ook wel niet onderschatten dat er de hele eerste week best wat lastigere ritten waren en er is hard gereden. Gisteren volle bak, morgen in het vooruitzicht - ze zullen de benen wel voelen.

Ze hebben het morgen over regen...

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #384 Gepost op: 10-10-2020, 17:12:40 »
Klassement na etappe 8

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1. G-root ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::confettie:: ::confettie:: 2. Hulpdakdekker ::confettie:: ::confettie::
 ::cheerleader:: 3. Tarbozan ::cheerleader::

Dagwinnaar: Hulpdakdekker ::ok::
Grootste stijger: Nieky  :P
Grootste daler: Heel erg veel mensen met -1 plek  :P

Bekijk ook het hele klassement
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #385 Gepost op: 10-10-2020, 17:21:31 »
Het zou (gek genoeg) voor mijn pool gunstig zijn als Almeida morgen wegvalt (ook al heb ik hem).
In tegenstelling tot een aantal deelnemers boven me heb ik nog wel wat klassementsijzers in het vuur (Kelderman, Majka & Fuglsang). Vooral die laatste 2 mogen wel wat stijgen.

Anders wordt het gat op Hulpdakdekker en G-root lastig in te lopen.

Hell, dan ga ik misschien maar duimen dattie snel afstapt :-X

 ::)
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #386 Gepost op: 10-10-2020, 18:02:28 »
Ja veel ploegen hebben almeida en dus is daar niet het grote verschil mee te maken.
Dus snap ik de uitspraak van Nieky wel. Maar hij klopt niet.
Nieky heeft de 3 genoemde klassementsmannen al, en alle 3 (g-root , nieky en hdd) hebben nu almeida en krijgen bij wegvallen daarvoor zakarin. Dus het wegvallen van almeida zal geen verschil kunnen maken tussen die 3 ploegen .enkel  de wens dat majka en fuglsang nog klimmen In het klassement, zou nieky helpen. ::tandpastasmiley::

Maar ik vind het gewoon erg opvallend dat het basisteam van G-root al 3 man kwijt is en dat dat hem juist de punten heeft opgevoerd,  ::bravo::

Morgen denk ik dat het vuurwerk kan opleveren , waarbij ik hoop dat almeida er bij kan blijven. Gewoon mooi dat jonge gasten dit jaar er in de rondes blijken te staan.

Maar de giro duurt nog lang.  Aan het einde zou ik wel eens willen bekijken welk basisteam ons klassement zou aanvoeren, ik denk dat een compleet ander beeld zou geven ?  ::rofl:: want er zijn er niet veel meer die hun kopmannen beide nog In de koers hebben.

Edit : de opmerking van hdd over dowsett nav de mislukte tijdrit is nu met deze etappe wel erg grappig  ;D
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 18:20:13 door Tarbozan »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #387 Gepost op: 10-10-2020, 19:38:57 »
Het zou (gek genoeg) voor mijn pool gunstig zijn als Almeida morgen wegvalt (ook al heb ik hem).
In tegenstelling tot een aantal deelnemers boven me heb ik nog wel wat klassementsijzers in het vuur (Kelderman, Majka & Fuglsang). Vooral die laatste 2 mogen wel wat stijgen.

Yeah, het wordt voor je team tijd dat het klassement een keer wordt opengeblazen.
Vermoed dat het morgen toch een kwestie van secondes hier en daar op het laatste muurtje gaan worden.
Dus dan duurt dat wellicht tot volgend weekend?!

Had somehow verwacht dat de klassementsrenners al eerder uitgebreid zouden gaan strijden (los van op de Etna enzo).

::)
Edit : de opmerking van hdd over dowsett nav de mislukte tijdrit is nu met deze etappe wel erg grappig  ;D

Ik heb heel veel verstand van wielrennen 8) ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #388 Gepost op: 10-10-2020, 20:03:14 »
Yeah, het wordt voor je team tijd dat het klassement een keer wordt opengeblazen.
Vermoed dat het morgen toch een kwestie van secondes hier en daar op het laatste muurtje gaan worden.
Dus dan duurt dat wellicht tot volgend weekend?!

Ja als het volgend weekend pas komt dan is het voor mij te laat denk ik....
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #389 Gepost op: 10-10-2020, 21:14:22 »
Kan ik al aansprake maken op de rode lataarn?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #390 Gepost op: 10-10-2020, 21:38:40 »
Ik denk morgen een wedstrijd In de wedstrijd.  Dus een vlucht , Met misschien degendt en de Ecuadorian weer. En dan op de laatste dubbelloops raket echt een uit al van de klassementsmannen voor de tijd tov elkaar.

Of daar Almeida nog bijzit, Geen idee, ik zou het prima Vinden.

Vergeet niet maandag is het rustdag en de dreiging van corona en ingekorte giro klinjt reeler Met de dag.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #391 Gepost op: 11-10-2020, 09:41:20 »
Ik straf ze niet af, maar realistisch gezien waar zou Yates nou echt zijn corona hebben kunnen opgelopen anders dan de giro. Bovendien hoelang zou hij het al hebben? Je kan het maar op jouw vingers tikken dat de hele ploeg positief is over een paar dagen :P. Tour de France had geluk dat er geen positieve gevallen waren, en dus de kans op verspreiding ook kleiner was. Er hoeft maar één wielrenner te zijn die het verspreid.


Tijdens de Tour de France waren er ook besmettingen. Oke, niet van wielrenners maar van begeleiders, maar die ronde is toch ook perfect volbracht verder? Daarbij zijn er bij andere rondes ook wel renners positief bevonden, en die races zijn ook gewoon geëindigd. Daarbij: zijn ploeggenoten zijn allemaal getest en allemaal negatief bevonden. Dus ik zie het probleem niet.

OT: Hmm, mijn rijders hebben er nog steeds weinig zin in. Van mij mogen de bergen heel snel komen. Misschien dat Fuglsang en Kruijswijk dan ineens heel veel punten gaan scoren...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #392 Gepost op: 11-10-2020, 16:12:33 »
Lijkt me dat Fuglsang en Kelderman de 2 grootste kanshebbers worden voor de eindzege

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #393 Gepost op: 11-10-2020, 16:22:50 »
Dit was inderdaad geen vuurwerk. Ik denk dat de mannen voir het klassement echt Alleen de laatste kilometer elkaar even getest hebben.

Kelderman, Majka en fuglsang op de voorpost. Goh was dat niet het rijtje namen van nieky,s post ::jaja:: ::rofl:

Ik vind vooral het omkijken van foss In de laatste meters Waar kruijswijk was veelzeggend.

tot nu toe na een week is het in het klassement een mix van jeugd en de grote namen. Gaat het echt zo worden dat er nu Met secondes gespeeld wordt, terwijl In week 3 er Met minuten gesmeten gaat worden door de gevestigde orde ( nibali, fuglsang en kelderman en kruijswijk ) of blijven de jonkies erin week 3 ook nog aanhangen ( almeida, Hart, Hamilton en van houcke).

Vandaag was het in ieder geval geen dag der beslissingen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #394 Gepost op: 11-10-2020, 16:24:52 »
Hindley en McNulty verrassen me ook in positieve zin.

Blijkbaar heeft Barbier opgegeven, dan komt Pedrero in mijn team erbij. Staat blijkbaar toch ook nog tussen de mensen als 16de

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #395 Gepost op: 11-10-2020, 16:30:33 »
Ja vandaag Barbier en kuznetzov uit de giro, las ik net.

Hindley en mcnulty stonden beide op mijn lijstje. En vallen zeker niet tegen.
Is dit jaar echt het jaar voor die jonge mannen, lijkt het.

Het zijn vaak namen die niet zo opvallen, maar dus wel vaak mee In de groep der favorieten naar boven rijden. Alleen Moet je van uitzonderlijk Niveau zijn ( pogacar) om op de leeftijd onder 25 al boven te komen drijven In een grote ronde.

Is voor mij meestal wel het meest intressante, welke jonge rijders maken kans om over zeg jaar of 3 de rondes mee te kleuren.  De gevestigde namen rijden vaak teveel reactief op een uitval .

Wk der beloftes is altijd erg ongecontroleerd, van de ene aanval naar de volgende en dat vind Ik echt mooi koersen ( niet altijd verstandig , maar wel mooi)

« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 16:36:44 door Tarbozan »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #396 Gepost op: 11-10-2020, 16:31:03 »
Ben ik Sanmol al voorbij qua uitvallers? #dtv

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #397 Gepost op: 11-10-2020, 16:40:19 »
Nee daisy, jij hebt nu 5 man uitgevallen uit je basis. Sanmol heeft dat ook, maar vandaag verloor die ploeg ook nog een helper uit het reserve team.  Morgen testdag , Ik hoop dat het mee gaat vallen.

Edit inmiddels is er geen enkele ploeg In onze pool nog compleet. Lol
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 16:44:33 door Tarbozan »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #398 Gepost op: 11-10-2020, 16:47:53 »
Edit inmiddels is er geen enkele ploeg In onze pool nog compleet. Lol
::rofl:: zou dit ook een record zijn? :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #399 Gepost op: 11-10-2020, 16:48:51 »
Klassement na etappe 9

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1. G-root ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::confettie:: ::confettie:: 2. Hulpdakdekker ::confettie:: ::confettie::
 ::cheerleader:: 3. Tarbozan ::cheerleader::

Dagwinnaar: Nieky  ;D
Grootste stijger: widm1992  ::ok::
Grootste daler: Giorgio & GerbenvanderWal  ::hug::

Bekijk ook het hele klassement
You'll never walk alone