Poll

Het budget voor de Giro-pool...

Moet blijven op 200 miljoen
14 (53.8%)
Mag omhoog naar 205 miljoen
3 (11.5%)
Mag omhoog naar 210 miljoen
9 (34.6%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Giro Pool 2020  (gelezen 93934 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #460 Gepost op: 14-10-2020, 18:03:02 »
Oja, inderdaad  ::schaam::

Las het nieuwsbericht snel even op de telefoon tussen de bedrijven door en had een eigen werkelijkheid gecreëerd :P

Kunnen ze hem misschien toch nog in de Vuelta gaan inzetten...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #461 Gepost op: 14-10-2020, 18:12:41 »
Als het andersom was geweest zou ik me afvragen of sunweb nog ergens officieel klacht kon neerleggen.

Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat er acht besmettingen waren. En ik heb alleen maar bevestig8ng gezien van kruijswijk, Matthews en 4 officials mitchelton.  Wat is er met die andere 2?


Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #462 Gepost op: 14-10-2020, 18:32:03 »
Het waren vier staffleden van Mitchelton, één van AG2R en één van INEOS. Plus Matthews en Kruijswijk, dat maakt dus acht. Met Matthews waarschijnlijk niet positief, vind ik het wel iets meer geruststellend. Waar Kruijswijk het heeft opgelopen nog wel een vraagteken, maar minder kans dat het onder de renners rondwaart.

Al denk ik dat een groter mogelijk probleem de Italiaanse autoriteiten gaan zijn. Maar kennelijk vinden zij sport (buiten stadions) belangrijker dan in Nederland.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #463 Gepost op: 14-10-2020, 22:51:53 »
Het probleem gaat zijn dat in italie het aantal besmettingen, zeker in het voetbal , ook aan het oplopen is.  Dat zou wel eens de domper kunnen worden op de giro.

Laten we hopen van niet en dat ze Milaan gewoon kunnen halen.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #464 Gepost op: 15-10-2020, 11:54:10 »
17 agenten besmet die de giro begeleidde, nu in quarantaine...

UCI wil het verscherpen met snelle speekseltests iedere dag en positieve gevallen met extra PCR test...

Thomas de Gendt die zegt zich niet meer veilig te voelen en te discussiëren met renners over wel of niet starten...

Zo ziet het er vandaag weer een stukje slechter uit dat we volgende week ook nog fietsen in Italië.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #465 Gepost op: 15-10-2020, 12:18:22 »
Het zou bijna terecht zijn als ze stoppen na zondag.
Nog een tijdritje en een bergrit en dan heb je best een fair klassement.
Ik hoop natuurlijk dat ze doorgaan, maar de bubbel is in Italië gewoon iets minder efficiënt.
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #466 Gepost op: 15-10-2020, 14:38:24 »
Er is geen bubbel in italie, volgens bepaalde bronnen zijn de besmette agenten collega’s vd agenten die de echte giro begeleiden ( de besmette agenten waren begeleiders vd e-giro). En al deze agenten zouden logeren in het hotel van sunweb. So much voor een bubbel.

Verder net op de klim enorm veel volk , kort opeen , sommigen zonder mondkapje. En heel liefs kindjes die Forza italia zongen, maar niet slim in deze tijd.

Ik zit dubbel in het vroegtijdig stoppen van de giro. Uit sportiviteit zeg ik nee, uit gezondheidsaspect zeg ik ja.
Want een klepper als fuglsang of nibali hebben echt wel wat gezet op de laatste week en nu zou dat onnodig zijn als ze zondag zouden stoppen.




Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #467 Gepost op: 15-10-2020, 17:14:19 »
Klassement na etappe 12

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1. G-root ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::confettie:: ::confettie:: 2. Hulpdakdekker ::confettie:: ::confettie::
 ::cheerleader:: 3. Convans ::cheerleader::

Dagwinnaar: G-root  ::ok::
Grootste stijger: Compuart ::ok::
Grootste daler: Uil ::hug::

Bekijk ook het hele klassement
You'll never walk alone

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #468 Gepost op: 15-10-2020, 22:11:53 »
Veel heb ik er nu meer niet aan. Matthews zelf natuurlijk wel, maar hij is een vals-positief geval:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/matthews-test-negatief-bij-hertest/
« Laatst bewerkt op: 15-10-2020, 22:13:50 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #469 Gepost op: 16-10-2020, 16:05:33 »
Geweldige rit op een perfect ontworpen parcours  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #470 Gepost op: 16-10-2020, 16:28:06 »
Boeiende finale, beetje als een klassieker/eendagswedstrijd. Jammer voor Sagan dat hij er net niet meer bij kwam. Mooie klimmetjes, afdalingen, goed asfalt.

Morgen eindelijk klassement ondersteboven!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #471 Gepost op: 16-10-2020, 16:29:14 »
Hoe goed is Kelderman in tijdrijden ten opzichte van de andere klassementsmannen?
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #472 Gepost op: 16-10-2020, 16:32:57 »
Klassement na etappe 13

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1. G-root ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::confettie:: ::confettie:: 2. Hulpdakdekker ::confettie:: ::confettie::
 ::cheerleader:: 3. Convans ::cheerleader::

Dagwinnaar: Convans ::ok::
Grootste stijger: Heel veel mensen met +1 ::ok::
Grootste daler: Daisy ::hug::

Bekijk ook het hele klassement
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #473 Gepost op: 16-10-2020, 16:36:23 »
Kelderman s prima in tijdritten, maar almeida ook.  Bilbao kan het ook. Normaal fuglsang niet, nibali ook geen held. Pozovivo nah ook geen held.
Konrad, hindley , mcnulty geen idee van..

De tijdrit is nergens vlak, een echte klim van 4e. Categorie.
Kan mooi worden, maar 40 seconden op almeida is wat teveel denk ik maar we gaan het zien.

Normaal gesproken morgen mannen als ganna, bjerg campenaerts op het podium

Zondag gaat het echt los denk ik en dan iedereen hopen dat het maandag niet de spuigaten uitloopt met de besmettingen .
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 16:51:44 door Tarbozan »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #474 Gepost op: 16-10-2020, 17:01:41 »
Perfecte dag voor mijn ploegje  ::trots::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #475 Gepost op: 16-10-2020, 17:34:43 »
Perfecte dag voor mijn ploegje  ::trots::

Ja, je bent gevaarlijk. 2 kopmannen nog. Hopelijk kan ik morgen weer wat uitlopen met Ganna.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #476 Gepost op: 16-10-2020, 18:20:29 »
Top 10  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #477 Gepost op: 16-10-2020, 18:58:40 »
Hoe goed is Kelderman in tijdrijden ten opzichte van de andere klassementsmannen?

Kelderman is een goede tijdrijder, zeker in het verleden. De laatste twee jaar of zoiets is hij wat wisselvalliger geworden, met name na zware valpartijen en complexe sleutelbeenbreuken (of schouder of iets in die regio). Toen had hij een tijd last met in de tijdrithouding liggen.

Fuglsang is ook wat wisselvallig, maar zeker bij tijdritten met een klim erin presteert hij doorgaans (zeer) goed de laatste jaren. Vorig jaar de lastige tijdrit in Pau in de Tour, zat hij zo rond plek 10. In een grote ronde heeft hij wel een wat mindere track record, maar vaak was hij onderweg dan ook al wat tegengekomen (waardoor klassement al enigszins uit beeld was) of had kennelijk de vorm niet dieper in de ronde.

Nibali is altijd gevaarlijk. Rijdt nooit heel slechte tijdritten, zeker niet dieper in de ronde.

Almeida is jong en heeft nog nooit zoveel dagen achterelkaar gekoerst. Hij smijt zich behoorlijk iedere dag en is al een tijdje in de leiderstrui. Dit zou kunnen gaan doorwegen. Of niet als hij jong en onbevangen is. Tot nu toe weinig in de problemen, maar ik zou ook niet verbaasd zijn als het minder wordt.

Bilbao is de laatste jaren een zeer goede tijdrijder geworden, zeker met wat heuvels erin. Laatste twee jaar goed in de tijdritten in de Giro. Wel ook Tour gedaan, zijn eigen (en ieders) verwachting is dat het richting derde week op gaat zijn.

Pozzovivo is een zeer slecht tijdrijder, maar soms als hij echt in vorm is, ineens een uitschieter.
Ook Majka rijdt soms erg slechte tijdritten, en soms weer eens een wat betere op een zeer lastig parcours.

Hindley heeft nog weinig lange rijdritten gereden, maar ziet er op papier niet goed uit. Is echter wel in vorm en nog jong, dus kan verrassen.

Konrad is best een behoorlijke tijdrijder en kan je denk ik beetje vergelijken met Fuglsang.

McNulty is een goede tijdrijder, met name bij de jeugd (is nog altijd maar 22!), maar heeft het op het hoogste niveau nog niet heel veel laten zien.

Geoghegan Hart heeft een aantal goede tijdritten laten zien. Eerder dit seizoen reed hij slecht in het algemeen, maar lijkt het goede gevoel weer gevonden te hebben. Zou de schade moeten kunnen beperken. Openingstijdrit was een slechte voorbode, deed het slechter dan andere mannen met vergelijkbare omstandigheden.

Masnada is voor mij een beetje een vraagteken. Zal nu op echt goed materiaal rijden vergeleken met vorige jaren. Afgelopen twee jaar in de Giro niet slecht, dus denk dat hij de schade beperkt kan houden.

Dit was dan de top 12. Zal ik me eens wagen aan een volgorde:
Kelderman - Bilbao - Nibali - Almeida - Fuglsang - Konrad - McNulty - Masnada - Geoghegan Hart - Majka - Pozzovivo - Hindley

Kan er altijd iemand doorheen zakken, maar denk dat Kelderman t/m Konrad binnen de 30-60 seconden van elkaar gaan zitten.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #478 Gepost op: 16-10-2020, 19:59:29 »
Ik moet toch zeggen... je blijft maar inzichtelijke & verstandige wielerposts maken, Uil ::ok::

Vermoed dat we je de komende jaren bij wielerpoules vaak in de top-10 mogen verwelkomen ::bravo::



Citaat
Dit was dan de top 12. Zal ik me eens wagen aan een volgorde:
Kelderman - Bilbao - Nibali - Almeida - Fuglsang - Konrad - McNulty - Masnada - Geoghegan Hart - Majka - Pozzovivo - Hindley

Om enigszins recalcitrant te zijn zeg ik dat Geoghegan Hart het niet veel slechter gaat doen dan Fuglsang & Konrad.
Beetje met het idee dat hij in principe een goede tijdrijder is & kan zijn, maar dat hij misschien schrik had van de sterke & onvoorspelbare wind. Mijn grote vriend Dowsett werd immers ook maar 94e, op 1m42, terwijl dat toch een erkend tijdrijder is. Los van de fysieke omstandigheden, ik kan me voorstellen dat hij in die weersomstandigheden de risico's wilde beperken. Hij zou niet echt voor het klassement gaan, dus dan wil je vooral 3 weken mee kunnen draaien.

Maargoed, misschien zakt hij er morgen finaal doorheen ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #479 Gepost op: 16-10-2020, 22:43:14 »
Bedankt  ;D  Volg het al heel mijn leven en ben gek op statistieken. Laatste jaren genoeg tijd om goed op de hoogte te blijven van bijna alles. Bij dit spel moet ik nog even goed met de puntentelling omgaan.

Dowsett startte als één van de eerste. Hij had een slippertje in de afdaling en materiaalpech beneden. Dus net als Campenaerts had er meer in gezeten. Verwacht hem er morgen zeker weer bij! Buiten de klassementsmannen mooie strijd tussen tijdrijders. Ganna kan boven iedereen staan, maar vergeet Bjerg bijvoorbeeld niet.

Hart kan zeker positief verrassen. Hij heeft mij in ieder geval wat te bewijzen.  ;D