Poll

Het budget voor de Giro-pool...

Moet blijven op 200 miljoen
14 (53.8%)
Mag omhoog naar 205 miljoen
3 (11.5%)
Mag omhoog naar 210 miljoen
9 (34.6%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Giro Pool 2020  (gelezen 93822 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #540 Gepost op: 22-10-2020, 18:17:07 »
Ja topregel, erinhouden voor de tourpool van volgend jaar. ::jaja:: ::ok::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #541 Gepost op: 22-10-2020, 18:17:23 »
Gefeliciteerd G-root!

Dank! Ik heb niet uitgerekend wat er nog kan gebeuren, maar het ziet er goed uit voor me  :D . Wie had er kunnen denken dat je met helper Hindley de 2de man in het GC zou hebben op de laatste donderdag!

Ik heb wel beetje medelijden met HDD. Hard van t podium gevallen vandaag  ::hug:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #542 Gepost op: 22-10-2020, 18:18:01 »
Ik vind het geloof ik wel mooi dat een helper van 7 miljoen (normaal 14 miljoen) het verschil gaat maken. Mensen die daar geld in hebben geïnvesteerd plukken de vruchten.

Ja klopt! Een zeer goede toevoeging om helpers te halveren in prijs. Anders had ik nooit Hindley genomen. Nu kon je wel het verschil maken met een onbekendere naam. De 3 personen die Hindley in hun team hebben staan dan ook op plaats 1,2 en 5.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #543 Gepost op: 22-10-2020, 18:28:28 »
Ja klopt! Een zeer goede toevoeging om helpers te halveren in prijs. Anders had ik nooit Hindley genomen. Nu kon je wel het verschil maken met een onbekendere naam. De 3 personen die Hindley in hun team hebben staan dan ook op plaats 1,2 en 5.

Soms heb ik wel goede ideeën  ;)

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #544 Gepost op: 22-10-2020, 18:29:51 »
Denk overigens dat het in de Giro (en Vuelta) wel nog veel beter werkt dan in de Tour.... Daar is het toch vaak veel geregiseerder, waardoor de grote mannen mn de punten scoren..... En die stonden er nu niet of donderden al binnen 2-3 etappes van hun fiets  ::rofl::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #545 Gepost op: 22-10-2020, 19:26:51 »
Ik heb wel beetje medelijden met HDD. Hard van t podium gevallen vandaag  ::hug:: .

Helemaal mee eens.
Kunnen we die vent niet, ter compensatie & als medeleven, iets van.. 500 bonuspunten geven ofzo?  :-\\



Vind het vooral jammer dat ik Geoghegan Hart in iets van de voorlaatste versie van m'n team eruit heb geknikkerd.
Zou leuk zijn geweest qua punten & om zo'n onverwachte klassementstopper in m'n team te hebben.

Hetzelfde was natuurlijk leuk geweest met Hindley, maar die heb ik nooit heel serieus overwogen if memory serves.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #546 Gepost op: 22-10-2020, 21:40:37 »
Was natuurlijk al duidelijk dat Rohan Dennis een geweldig talent is, maar dat komt er niet altijd uit. Reed toen al eens een heel goede giro, tot het de laatste paar dagen echt op was. Deze laatste week zie je al dat hij weer sterker was. Aan de ene kant dus verbazend dat hij dit vandaag deed, aan de andere kant werd het weer eens tijd. Vooral uitzonderlijk dat hij het tot de top deed. Zijn voordeel is dat hij niet als klassementsman er iedere dag hoeft te staan en dat hij zonder druk zichzelf kon wegcijferen. Zo een lange, redelijk gelijkmatige klim lijkt me ook iets dat hem ligt.

Vind toch de meeste renners behoorlijk menselijk en kwetsbaar, dus denk niet zo snel aan het d-woord.

Hart en Hindley komen dan als talent ineens echt tot ontwikkeling. Vond het echt nog maar de vraag of ze tot zoiets in staat zouden zijn in een grote ronde. Met de grote namen die aan de start stonden en zij als helpers, was top 10 al best bijzonder geweest. Toch ander scenario, dus had ze al gauw buiten m'n pool gelaten.

Nu toch maar oppassen nog voor die Bilbao... :P

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #547 Gepost op: 22-10-2020, 22:14:45 »
Nou, wat was het spannend. Wilco net aan roze. Maar is het genoeg om de Giro te winnen? Ik vrees toch dat ie 'm weer gaat verliezen in de laatste bergetappe.

EDIT: De tijdrit op zondag. Hoe spannend wil je het hebben.

Bij alles wat er gebeurde nog vergeten extra te benadrukken: formidabele etappe! ::bravo::

Ik ben echt benieuwd hoe Sunweb straks de aanvallen die er zullen gaan komen gaan pareren zaterdag en of Kelderman weer goed hersteld is van vandaag. Uit z'n commentaar bleek dat hij toch liever hulp had gehad, maar ook begrijpelijk dat Sunweb Hindley vooraan wilde houden. Het wordt hoe dan ook een spannende ontknoping.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #548 Gepost op: 22-10-2020, 23:13:37 »

Vind toch de meeste renners behoorlijk menselijk en kwetsbaar, dus denk niet zo snel aan het d-woord.


Oké, dat had ik dus niet moeten zeggen  ::rofl::  De heer Spreafico toch positief getest op experimenteel middel dat mogelijk zelfde werking heeft als anabole steroïden. Nu blonk hij niet bepaald uit, misschien ging hij anders achteruit. Zullen wel weer vervuilde voedingssupplementen zijn...  ::)

Gelukkig is de koers zo spannend dat we het morgen alweer vergeten zijn.


Benieuwd of we morgen gewoon het vaste scenario krijgen voor een sprintersrit of dat er een grote groep (met sprinters?) gaat rijden en de rest neemt vrij.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #549 Gepost op: 23-10-2020, 10:05:54 »
De heer Spreafico toch positief getest op experimenteel middel dat mogelijk zelfde werking heeft als anabole steroïden.

Ehhhh, wie? ???
Heb even z'n resultaten doorgescrolld.. dat is inderdaad geen hoogvlieger.

Citaat
Benieuwd of we morgen gewoon het vaste scenario krijgen voor een sprintersrit of dat er een grote groep (met sprinters?) gaat rijden en de rest neemt vrij.

Denk eigenlijk een grote groep vluchters (als in: meer dan 10).
Bedoel, wie gaat er echt achteraan rijden? Geen van de ploegen wil Demare naar een nieuwe overwinning rijden, en let's be honest, hij is veruit de snelste sprinter in koers momenteel.
Maar Demare en compagnions zelf hebben ook niet zo'n probleem met een vlucht, aangezien de sprinterstrui dan nog weer een stuk steviger om z'n schouders zit. Voor de trui kan verder eigenlijk alleen nog Sagan gaan, maar dan rijdt Bora vermoedelijk Demare gewoon in een zetel naar een overwinning.

Dat weten de andere teams ook - en dat dit een vlakke etappe is waarbij de vluchters een kans hebben. De meeste teams hebben nog weinig tot niets om te laten zien, dus die willen meezitten.
Als je dan een Viviani of Hodeg hebt, dan laat je die denk ik lekker meespringen. Met nog wat teamgenoten erbij ter ondersteuning & om te zorgen dat de vlucht wegblijft.
Dus wie weet heb je dan ineens een groep vluchters van 25 man.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #550 Gepost op: 23-10-2020, 10:35:37 »
De etappe van vandaag wordt met ruim 100 km ingekort naar 150 km na protest van de renners.
Dit vanwege de regen die voor de hele dag wordt verwacht gedurende die bijna 260 km.

EDIT:

Het laatste nieuws is dat het nog onduidelijk is waar er een herstart (er waren al 8 km afgelegd) zal plaatsvinden nadat de renners per bus vervoerd zijn naar het nieuwe startpunt. Alles verloopt nogal chaotisch. Kritische geluiden zijn er ook: m.n. waarom niet al afgelopen avond/nacht het besluit is genomen om de etappe in te korten.
« Laatst bewerkt op: 23-10-2020, 12:27:43 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #551 Gepost op: 23-10-2020, 13:11:14 »
Dit had maanden/weken terug al besloten moeten worden.

Een 260 km rit na al die bergen slaat echt nergens op. Maar dat was al weken bekend. Dus ik vind dat bij de bekendmaking van het parcours dit soort zaken (met renners) besproken moeten worden en niet op de ochtend zelf.

Dit is een farce
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #552 Gepost op: 23-10-2020, 13:31:53 »
Welcome to Italy! ::rofl::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #553 Gepost op: 23-10-2020, 13:52:42 »
Kunnen we die vent niet, ter compensatie & als medeleven, iets van.. 500 bonuspunten geven ofzo?  :-\\

Dan verdien ik er wel 1000 bonuspunten  ::rofl::.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #554 Gepost op: 23-10-2020, 14:06:02 »
Dan verdien ik er wel 1000 bonuspunten  ::rofl::.

Eh, done.
Zolang ik bovenaan eindig, is het mij om het even wat meer naar beneden gebeurt ::ok:: ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #555 Gepost op: 23-10-2020, 14:49:52 »
Hé, ze zijn dan toch eens van start gegaan! :P

Nu het veel korter is, lijkt me de kans op een normale massasprint veel groter geworden. Hopelijk met nattigheid geen gevaarlijke toestanden in de finale. Of er komt nog eens een discussie over naturalisatie, als we toch bezig blijven vandaag  ::rofl::

Edit:
Zal mezelf maar meteen verbeteren: drie koplopers en die krijgen gezelschap van nog eens elf man. Dat wordt dan alweer behoorlijk moeilijk die te controleren of terug te pakken. Ploeg van Démare leek al weinig interesse in de ritzege te hebben; puntentrui zo goed als binnen.
« Laatst bewerkt op: 23-10-2020, 14:56:52 door Uil »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #556 Gepost op: 23-10-2020, 17:09:47 »
Welcome to Italy! ::rofl::

O nu lees ik dat de Giro-baas zelf boos is over het inkorten van de etappe.  ::rofl::

Iemand zal hier voor boeten zegt ie. Wat een rare gang van zaken zeg.  ::)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #557 Gepost op: 23-10-2020, 17:11:49 »
Iemand zal hier voor boeten zegt ie. Wat een rare gang van zaken zeg.  ::)

G-root straffen?  ;D
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #558 Gepost op: 23-10-2020, 17:30:17 »
Klassement na etappe 19

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1. G-root ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::confettie:: ::confettie:: 2. Convans ::confettie:: ::confettie::
 ::cheerleader:: 3. Telminator ::cheerleader::

Dagwinnaar: Convans  ::ok::
Grootste stijger: Brtdm & Schulz ::ok::
Grootste dalers: Giorgio,GerbenvanderWal, Eagles & Sanmol  ::hug::

Bekijk ook het hele klassement
You'll never walk alone

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #559 Gepost op: 24-10-2020, 13:46:53 »
Grote kopgroep! 4 van m'n mannen erin 8).
Spelletje ?! - It's a way of life !