Auteur Topic: [Pool] Giro 2025  (gelezen 127 keer)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
[Pool] Giro 2025
« Gepost op: 29-04-2025, 14:05:38 »
De giro komt er weer aan! In dit topic kun je al je bevindingen over deze grote ronde delen, maar ook deelnemen aan onze pool!
De linkjes naar het formulier en de overzichten zijn inmiddels te vinden via deze link! https://www.realitynet.org/Giro2025
Ook te bereiken via het menu 'community --> Pools --> Giro 2025 '

Paar zaken om rekening mee te houden:
- De startlijst is nog verre van compleet/definitief. Deze worden (met bijbehorende waardes) in de loop van aankomende weken aangevuld en daarover zal ook in dit topic over worden gecommuniceerd. Mocht je als de start nadert (in de laatste dagen) toch nog een renner missen dan mag je de organisatie daar altijd op attenderen via de PM.
- De puntentelling is hetzelfde als die van de Giro van vorig jaar.
- Het budget is 235 miljoen. Iets hoger dan andere jaren, maar ook gemiddeld duurdere kopmannen en beschermers dan vorig jaar.
- De deadline is Vrijdag 9 mei om 11:00 uur

Have fun ::bravo::

Hall of Fame Giro:
2020: G-Root
2021: KD
2022: widm1992
2023: ViWiRu
2024: KD (2)
You'll never walk alone

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Pool] Giro 2025
« Reactie #1 Gepost op: 29-04-2025, 17:32:24 »
Leuk, de Giro: de enige wielerpool die ik kan winnen, op de een of andere manier.  ::tandpastasmiley::

Alvast even geprobeerd een eerste ploegje te maken, maar ik hoop dat er nog wel wat goedkope renners bij komen. Meer helpers van 2 miljoen en beschermde renners van 15-16 miljoen zouden ook handig zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #2 Gepost op: 29-04-2025, 20:14:26 »
Tof dat deze er weer is .

Ik heb werkelijk geen idee, en ook het parcours is iets waar velen de eerste twee weken prima mee overweg kunnen.

Je kunt wel grote namen inzetten die in de laatste etappes die bergen aan kunnen , maar overleven die de hectische twee eerste weken.
Zitten ook paar echte sprintetappes in, maar in de giro zijn er meestal wel mensen die elke dag zin hebben in een vlucht .

Benieuwd

Offline VK

• Forumlid
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 10:41:26 »
Leuk! Ik ben er weer bij.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 12:14:52 »
Ja, leuk! Wel super lastig te voorspellen.

Niet elke klassementsrenner op leeftijd lijkt me nog even solide, maar wel een kans dat die renners toch hun beste waardes benaderen.

Ik wacht het nog even af tot er een voorlopige startlijst is.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #5 Gepost op: Gisteren om 15:43:33 »
Ja, leuk! Wel super lastig te voorspellen.
Nog gefeliciteerd met de Voorjaarswinst  ::bravo::
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #6 Gepost op: Gisteren om 15:44:20 »
Superleuk dat er weer nee Giropool is! ::bravo::
Heb er nu al weer zin in!

Mag ik wel mijn "zorgen" over het budget hier even uiten......
Dat is nu 235 miljoen, waarbij het absoluut goedkoopste team (waarin je nu zelfs echt alle '2tjes' uit de lijst moet gebruiken) al 206 miljoen kost (minimum kopmannen 82, minimum beschermden 108, minimum helpers 16).
Dat betekent dat je voor alle 17 in te vullen posities bij elkaar maar 29 miljoen hebt, wat neerkomt op 1,7miljoen per positie. Ik vrees dat deze marge wel erg beperkend zal zijn.... Uiteraard moet het budget niet te ruim, zodat iedereen gekozen kan worden, maar ik vrees dat je nu op té weinig posities kan investeren en dat dan dus veel teams hetzelfde worden en vooral veel plekken eigenlijk onbenut blijven.....

Ben benieuwd naar jullie gedachten hierover..... wellicht toch slim om het budget op te krikken?
Ik denk daarbij trouwens dat de renners die evt nog toegevoegd gaan worden niet per se dit probleem gaan oplossen.

Offline VK

• Forumlid
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 16:42:22 »
Ik ben wel tevreden met mijn 235mio kostende V1-team. Het is wel zo dat als je een beetje helpers signaleert er weinig overblijft voor beschermde renners, en omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde.  Ik vind het niet zo’n probleem, ook omdat er nog aanvulling komt.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #8 Gepost op: Gisteren om 17:09:57 »
Stel je kiest 1 helper van 8milj, dan ben je al meer dan 20% van je hele bestedingsruimte kwijt.
Aanvulling met nog andere renners gaat daar niet iets in veranderen; zeker als je er een beetje vanuit kan gaan dat de betere renners al wel op de startlijst staan.

Maar goed, ik wilde het hier in ieder geval genoemd hebben, omdat ik denk dat het het leukste zou zijn als iedereen een flink deel van zijn 17 startposities ook op een of andere manier kan benutten met een renner die ook daadwerkelijk wat kan uitrichten, in plaats van heel erg veel opvulling uit noodzaak.
Uiteraard ga ik anders ook gewoon met het beperktere budget aan de slag en was iig benieuwd wat de andere reacties waren.