Ciao Tutti, Buongiorno
Keuzes, keuzes, keuzes. Wat ik meteen dacht: dure helpers gaan me niet helpen. Sommigen waren echt te duur (Scaroni, Steinhauser Pluimers bv) ook al vind ik het leuke renners. Piganzoli is de enige die me met 7 miljoen meteen in het oog sprong. Witte trui, vrijbuitersploeg, Italiaan (altijd belangrijk selectiecriterium voor mij) en goede klimmer ook. Verder heel wat namen op de lijst gehad (o.a Lonardi, Govecar, Harper met 5 allemaal interessant, maar dan ga je toch een beetje rekenen wat het oplevert.
Qua kopmannen gegaan voor de grote sprintpuntenpakker en een witte trui rijder. Roglic heeft me vaker teleurgesteld en de 3e week pas interessant. Als er iets gebeurt, komt hij er dan in. Lang getwijfeld of ik niet ook Kooij of Magnier mee moest nemen, maar toch extra AK man gepakt omdat ik ook Groves heb en ook nog wat budget sprinters met Zijlaard (evt. ook goede tijdrit), Kanter en evt. Barranetxea.
Dan de AK mannen. Ik heb FOMO voor mannen die eigenlijk twijfelachtig zijn, maar misschien wel verrassen en daarmee de sleutel tot succes kunnen zijn: Carapaz, Landa en Bernal. Uiteindelijk gekozen voor Arensman (dit ligt hem wel, goede vorm en tijdrit), Gee (vorm niet te negeren), Tiberi groot vraagteken maar Italiaan, jong en goede tijdrit en dan Groves die ook vol vraagtekens zit. Als alles goed valt kan dit veel punten leveren. Op de bank Storer, ja goede vorm maar houdt hij dat vol? In Embret Svestad-Bardseng hoop ik mijn Steinhauser van 2024 te hebben gevonden. Daar had ik eerst Staune-Mittet, maar ja die deed ineens niet mee. Verder zijn er veel goedkope Italianen in mn gedachten voorbij gegaan (broertjes Bais, voorkeur voor Davide), maar die werden het net niet. Mocht er iets met mijn helpers gebeuren, hoop ik met Rafferty (ook van EF net als SteinHauser) en Pinarello 2 leuke talentjes in de startblokken te hebben staan.
111. Mads Pedersen
191. Juan Ayuso
--------------------------------------------
1. Kaden Groves
21. Antonio Tiberi
71. Thymen Arensman
91. Derek Gee
-----------------------------------------
142. Davide Piganzoli
127. Jon Barranetxea
16. Embret Svestad-Bardseng
187. Maikel Zijlaard