Auteur Topic: [Pool] Giro 2025  (gelezen 818 keer)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Pool] Giro 2025
« Reactie #40 Gepost op: Gisteren om 17:40:37 »
Ploeg ingevuld. Gewijzigd , terug gedraaid etc. Ik weet het echt niet meer

Wat er uiteindelijk in het team beland is
Ayuso, voor mij met een fascinatie voor jeugdig talent een no brainer, wit, ak
Van aert won het uiteindelijk in mijn team wek van mads

Magnier, jong rap, hoop op wat sprokkelpunten

Isaac del toro wie mij beetje kent weet dat deze erbij zou zijn
( maar denk niet dat hij de laatste lieutenant is voor ayuso)

Tiberi , jong, wit en ak kandidaat maar vorm blijft een raadsel

Kooij, sprint

Aular , sprokkelt altijd wel wat

Steinhauser ook voor mij een verrassing dat hij hier staat, dacht dat ik om piganzoli heen had gebouwd
( succes van vorig jaar zie ik niet herhaald worden )

Milan fretin , ook weer een verrassing voor me, ik dacht dat mijn laatste build hiet hayter had staan

Koen bouwman, sterke gast , missvhien keer voor eigen succes

Fiorelli, kan beetje alles, en pakt af en toe uit, te vaak vroeg in aanval om aan de meet er niet bij te zitten

Van de hoorn, hoop op een mooie aanvallende giro van hem

Namen sie het niet gered hebben,  piganzoli, pellizari, storer,
Bewust laten gaan roglic ( al zal hij waarschijnkijk wel een goede giro rijden ) is gewoon niet mijn soort renner

Baal een beetje van het feit dat mijn laatste wijzigingen niet zijn gepakt , maar dat is eigen schuld

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: Gisteren om 18:17:21 »
Qua afwijking valt het dus best wel mee. :) Dus budget was prima.

Vooral de namen van alle bekende wielersites geplukt, dus er zitten ook renners in mijn team waar ik tot 72 uur geleden nog nooit van had gehoord. ;D

Ben alleen de fout in gegaan met Ayuso, dit pakt natuurlijk veel extra jongeren punten. Dat realiseerde ik me vanmiddag pas.
Dus het is voor mij te hopen dat ie door het ijs zakt, anders eindig ik zeker weten achteraan.

Ploeg:
Pedersen / Roglic
Arensman / Gee / Magnier / Tiberi
Fiorelli / Hayter / Kanter / Piganzoli / Stork / Vacek

Reserve:
Van Aert
McNultey / Storer
Marcellusi / van den Bossche

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #42 Gepost op: Gisteren om 18:33:31 »
Ik zie weinig bizarre namen bij je daisy . Best aardig ploegje en kan zeker wel scoren, op papier.

Wat arensman vandaag liet zien was niet veelbelovend en is echt een kwaaltje van hem . Maar heel ineos staat er dit jaar nog niet.

Ook van aert zal niet tevreden zijn dat hij gedurende de rit zoveel inspanning al moest leveren. Nog 0 zeges dit jaar , pffff

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #43 Gepost op: Gisteren om 19:21:23 »
Tussenstand na etappe 1:
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: VK (123 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

2de: Nieky (106 punten)
  ::confettie::   ::confettie::

:) 3de plek: Qper (105 punten)

En een shoutout naar alle nieuwe deelnemers aan de pool. Erg leuk  ::bravo::

Etappewinnaar: VK ::ok::
Meeste punten vandaag: VK ::confettie::
Grootste stijger: n.v.t. ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 20:28:50 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #44 Gepost op: Gisteren om 20:28:34 »
Ik vind het wel opvallend dat niemand voor de combi Pedersen en Van Aert is gegaan. Ik heb ze serieus samen overwogen met dit parcours (tot het bericht over de ziekte van Wout).
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #45 Gepost op: Gisteren om 21:09:45 »
Ik vind het wel opvallend dat niemand voor de combi Pedersen en Van Aert is gegaan. Ik heb ze serieus samen overwogen met dit parcours (tot het bericht over de ziekte van Wout).

Niet met een Ayuso die jongerenpunten pakt.
Ik heb wel heel lichtjes de tegenovergestelde combo overwogen met Roglic en Ayuso, toen ik zat te denken van.. Stel dat die 2 ineens de rest op een hoop fietsen in de tijdrit, en daarna gewoon constant top 2 in het algemeen blijven. Maar nah.

Maar als Wout niet ziek was geweest & hij hoefde geen sprints te delen met Kooij... Hm. Nee, dan denk ik eigenlijk nog steeds niet.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline VK

• Forumlid
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #46 Gepost op: Gisteren om 22:27:07 »
Ai, ai, WvA verkouden en daarom maar reserve gezet. En dan toch nog de etappe :-). Het kan verkeren, bij Scorito op 14% %-/

Maar de weg naar Rome is nog lang. Gee en Groves licht teleurstellend, Aular een mooie verassing.

Mads Pedersen   
Roglic   

Derek Gee   
Kaden Groves   
Antonio Tiberi   
Thomas Pidcock   

Corbin Strong   
Filippo Fiorelli   
Jon Barranetxea   
Max Kanter   
Orluis Aular   
Max Poole   
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #47 Gepost op: Vandaag om 00:51:33 »
Ploegje nog even...

Tirana Misu

Primoz Roglic
Wout van Aert

Derek Gee
Michael Storer
Kaden Groves
Thymen Arensman

Joshua Tarling
Filippo Fiorelli
Maikel Zijlaard
Wout Poels
Marco Frigo
Embret Svestad-Bardseng

reserves:
Juan Ayuso

Richard Carapaz
Giulio Ciccone

Jon Barranetxea
Enrico Zanoncello

Belangrijkste overwegingen:

Ik dacht in eerste instantie te kiezen voor mannen met een harde kop zoals Roglic, Van Aert en Carapaz. In ben daar toch deels van afgeweken door Arensman boven Carapaz in mijn basisteam te zetten, in de hoop dat Thymen nu beter zou beginnen aan de ronde van voorheen en wellicht door een goede tijdrit op dag 2 al hoog in het AK zou komen te staan. De voortekenen leken gunstig: een andere (minder stressvolle) voorbereiding en een goede Parijs-Nice en Tour of the Alps. Maar goed, Carapaz kan altijd nog een belangrijke reserve voor mij blijken te zijn: die staat er altijd wel in de laatste zware periode van een grote ronde.

Pedersen vs Van Aert was natuurlijk ook een dilemma: toch Wout gekozen omdat hij eigenlijk altijd een puntenkanon is: kan sprinten, een heuvel over en ook nog eens een kei in tijdritten.

Wout Poels gekozen vanwege zijn getoonde vorm in de Ronde van Turkije en gaat hopelijk punten pakken in de steilere klimmen.

Tarling als helper zou goed kunnen uitpakken als hij morgen de tijdrit wint en op dag 10 is er nog een langere tijdrit.

Kaarsjes steek ik nu al op voor Arensman, Groves en Gee, maar we zijn pas net begonnen en veel kan nog beter bij hen denk ik.

Ayuso reserve: wilde toch een 'zekere' podiumrijder als reserve mocht Roglic of Van Aert om wat voor reden dan ook uitvallen.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 01:01:03 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #48 Gepost op: Vandaag om 11:00:58 »
Wow, 1 heel punt gescoord gisteren ::rofl:: ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #49 Gepost op: Vandaag om 11:03:42 »
Tarling als helper zou goed kunnen uitpakken als hij morgen de tijdrit wint en op dag 10 is er nog een langere tijdrit.

Kaarsjes steek ik nu al op voor Arensman, Groves en Gee, maar we zijn pas net begonnen en veel kan nog beter bij hen denk ik.

Groves kan ik wel inkomen dat hij eraf is gereden. Er is zoveel tempo gemaakt en er zijn zoveel mannen afgereden (geloof maar 36 zonder tijdsverlies binnen), inclu wat klassementsrenners..

Gee en Arensman had ik absoluut niet zien aankomen. Vind het ergens jammer voor Arensman, ondanks dat ik m niet meer heb (maar pas minder dan 12u voor sluiting uit m'n team heb gehaald).
En helemaal triest voor Landa. Was heel benieuwd naar hem, had me niet verbaasd als hij een goede top 5 had gereden. Blijkt een gebroken ruggenwervel te zijn.

Dat blijf ik sowieso wel lastig aan wielrennen vinden - de hoeveelheid zware blessures & daardoor opgaves.
Primair natuurlijk voor de renners, die door pure pech hun halve seizoen & uitstekende benen in rook zien opgaan. Maar ook puur egoïstisch, ben ik benieuwd als ik een inschatting maak over een renner of dat klopt. En in een gevallen-geval... Dan gaan we het nooit weten.

-

Interessant team trouwens: van je helpers heb ik iedereen behalve Poels in m'n team (gehad).
Tarling heb ik laat gedumpt, omdat ik vermoed dat dit geen goed parcours voor hem is. Vrij veel bochten, dus technisch goed onderlegd & explosief zijn is denk ik hier belangrijker dan pure power. Het zou me niet verbazen als Roglic en Wout het beter gaan doen dan Tarling. En toen dacht ik... Maar waarom zou ik dan nog Tarling kiezen. Maargoed, ik kan het goed fout hebben, ben benieuwd :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.