Auteur Topic: [Pool] Tour 2025  (gelezen 305 keer)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
[Pool] Tour 2025
« Gepost op: 21-06-2025, 11:03:53 »
Het hoogtepunt van het wielerjaar komt er alweer aan! De Tour gaat over 2 weken van start in Lille. Met een punchy eerste week, een hoop finishes bergop in week 2 en 3. En met klimmetjes in Parijs in rit 21.
Vrijwel elke topper uit het wielerpeloton staat aan het vertrek. En dat betekent ongetwijfeld keuzestress in jullie pooltje! Dit jaar mogen jullie 230 miljoen uitgeven aan je team.

De linkjes naar het formulier en de overzichten zijn inmiddels te vinden via deze link! https://www.realitynet.org/Tour2025overzicht/
Ook te bereiken via het menu 'Community'

Twee zaken heb ik voor deze editie na eerdere feedback misschien nét iets anders gedaan. Namelijk;
- Iets grotere verschillen in prijs tussen de kopmannen.
- De helpers zijn qua waarde door 3 gedeeld deze editie. Vroeger loonde het niet om te sparen bij je kopmannen/beschermers omdat een upgrade bij de helpers teveel kost. Nu heb je voor 1 of 2 miljoen echt een leuke upgrade daar.

Paar zaken om rekening mee te houden:
- De startlijst is nog niet compleet. Ik vul deze (met bijbehorende waardes) in de loop van aankomende week aan en zal daarover ook in dit topic communiceren. Mocht je als de start nadert toch nog een renner missen dan mag je me daar altijd op attenderen via de PM.
- Let even goed op de puntentelling. Dat kan wat plekken schelen aan het eind van de Tour.
- Deadline: 05-07-2025 om 13:00 uur

Have fun ::bravo::

Hall of fame Tour de France:
2006 - Telminator
2007 - Telminator
2008 - Daisy
2009 - KnevelGraus
2010 - Lord Menno
2011 - Nieky
2012 - Telminator
2013 - Meneer Stefan
2014 - Swifty
2015 - Telminator
2016 - KnevelGraus
2017 - ga toch fietsuh
2018 - Telminator
2019 - G-root
2020 - Hulpdakdekker
2021 - MollenvangR
2022 - Telminator
2023 - Telminator
2024 - Nieky
You'll never walk alone

Online LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Pool] Tour 2025
« Reactie #1 Gepost op: 21-06-2025, 11:31:38 »
Yes! De tourgids had ik al naast de bank liggen, en dan nu de pool... En ook nog eens 4 bergritten vrij zijn dankzij compensatie. Laat de tourpret maar beginnen.
Nu alleen nog een interessante ploeg samen stellen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #2 Gepost op: 21-06-2025, 11:56:33 »
Super!
We gaan er weer een mooie puzzel en een mooie Tour van maken!
 ::tandpastasmiley::

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #3 Gepost op: 21-06-2025, 12:01:42 »
Trouwens. Vooral van de "kleinere" ploegen is de startlijst nog verre van bekend. Voor degenen die nu in paniek zijn omdat je qua budget niet uitkomt. Vaak zijn die renners 1 of 2 miljoen. Bijvoorbeeld van Arkea, Tudor en Totalenergies. En die worden dus nog toegevoegd.

Of je ruilt Pogi gewoon maar in als je krap bij kas zit  ;)
« Laatst bewerkt op: 21-06-2025, 12:03:52 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline VK

• Forumlid
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #4 Gepost op: 21-06-2025, 19:53:29 »
 ::ok::
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline VK

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 21-06-2025, 20:07:23 »
Leuk weer. Heb snel een eerste ploegje ingetikt en ben zuinig met de punten geweest omdat dit altijd nodig is. Viel nu wel mee, 12 mio over in de erg voorzichtige V1. Is een ruim budget en daar moet een aardig ploegje van gemaakt kunnen worden. Nog een week of 2 puzzelen (hier en elders) :)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #6 Gepost op: 22-06-2025, 12:18:25 »
Ik ga een gok nemen denk ik . En niet voor de top 2 namen gaan , of zeket niet beide namen

Offline VK

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 22-06-2025, 18:38:53 »
Ik ga een gok nemen denk ik . En niet voor de top 2 namen gaan , of zeket niet beide namen

Voor spelletjes en punten is er een top 3. Omdat de minste  AK man wel eerzuchtig is. Als we MvdP of WvA bij jou zien, dan spreken we over een gok(je). Hebben beide grootverdieners-potentieel maar zijnent minder zeker (vind ik).

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 22-06-2025, 20:30:02 »
Ik ga waarschijnlijk inderdaad 1 vd 2 niet ak mannen kiezen.

Dus ja dat kan heel verkeerd uitpakkem

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #9 Gepost op: 22-06-2025, 21:38:32 »
Heel leuk dat er veel enthousiasme is over de pool en het gespeculeer in aanloop naar de Tour is erg leuk!

Voor de spanning is het denk ik wel leuker als we hier nog niet teveel concrete info over je eigen team gaan delen denk ik. Laten we het proberen bij algemeenheden te houden en niet bij "Ik neem renner X"

We weten allemaal dat Pogacar goed is en dat MvdP en WvA geen AK mannen zijn, dus dat kan weinig kwaad. Maar het zou zonde zijn als pareltjes hier bloot komen te liggen voor de deadline is verstreken  ;)
You'll never walk alone

Online LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #10 Gepost op: 23-06-2025, 17:52:06 »
Het is vooral wachten voor mij op de helpers die er nog bij gaan komen... Ik heb wel een aantal interessante, maar ik zou nog iets moeten besparen op mijn eerste random set-up.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 23-06-2025, 18:23:22 »
Mijn erste random was onder budget dat was een unicum

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #12 Gepost op: 24-06-2025, 11:43:59 »
- De helpers zijn qua waarde door 3 gedeeld deze editie. Vroeger loonde het niet om te sparen bij je kopmannen/beschermers omdat een upgrade bij de helpers teveel kost. Nu heb je voor 1 of 2 miljoen echt een leuke upgrade daar.

De duurste helpers zijn nu 6 miljoen. Waren die oorspronkelijk dan 18 miljoen gezien die factor 3? 18 miljoen voor een helper ben ik in eerdere edities nooit tegengekomen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MitchK

• Forumlid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #13 Gepost op: 24-06-2025, 12:57:53 »
De duurste helpers zijn nu 6 miljoen. Waren die oorspronkelijk dan 18 miljoen gezien die factor 3? 18 miljoen voor een helper ben ik in eerdere edities nooit tegengekomen.

Volgens mij waren voorheen de duurste helpers toch rond de 8/9 (misschien 10) miljoen?
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #14 Gepost op: 24-06-2025, 13:46:32 »

Heeft soms met afronding te maken. Dus als ze 17 miljoen waren oorspronkelijk dan worden ze ook 6 miljoen.
En ja; er zijn ook beschermers van 17 miljoen. Maar daar probeer ik bij de indeling zelf een inschatting te maken. Er moeten een aantal goedkope beschermers zijn (als reserve of vanwege het budget), maar sommige renners vind ik dan interessanter als dure helper. Die inschatting probeer ik elk jaar nauwkeurig te maken bij de renners die qua budget een beetje op de grens vallen.

Bijvoorbeeld De Lie; Stond in de database voor 17 miljoen. Heeft uiteraard talent, maar blijft dit jaar kwakkelen. Mijn inschatting is dat hij als beschermer nauwelijks/niet gekozen zou worden, maar als helper wel interessant kan zijn. Ik hoop dat ik daarin vaak de goede inschatting maak, maar soms vast ook de verkeerde  ;). De database waar we de renners vandaan halen voorziet alleen in een waarde, niet in een 'categorie'.

En zoals eerder aangegeven; ik heb dit keer ietwat geëxperimenteerd door enkele waardes ook (lichtjes) te veranderen bij de kopmannen. Het verschil tussen MvdP en Pogacar was bijvoorbeeld veel kleiner dan de 13 miljoen van nu. Ik hoop dat het nu interessanter is om MvdP te nemen dan bij een verschil van pakweg 6 miljoen.
Van de 'kleinere' renners blijf ik liever af, omdat ik dan eigen pareltjes goedkoper neer kan zetten en ik wel zelf graag mee wil blijven doen. Pogacar staat toch wel op ieders radar dus hem iets duurder maken vind ik een ander verhaal  ;)
« Laatst bewerkt op: 24-06-2025, 14:06:37 door Nieky »
You'll never walk alone

Online LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #15 Gepost op: 24-06-2025, 17:26:20 »
Grappig, die inschatting van De Lie. Juist nu vind ik hem minder interessant... Juist vanwege zijn vorm. Was hij beschermde renner geweest had ik hem zomaar als reserve kunnen nemen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: Gisteren om 19:17:51 »
Ik wavht nog steeds op wat renners .

Offline mcpdallas

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: Gisteren om 21:04:39 »
Blij dat ik dit jaar op tijd een ploeg kan samenstellen. Heb geen kabel TV meer en zie dus alleen af en toe de finish van belangrijke wedstrijden op YouTube. De meeste namen zijn mij dan ook onbekend maar dat mag de pret niet drukken. Ik ga weer voor best geklasseerde buitenlander.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #18 Gepost op: Gisteren om 22:52:50 »
Ik wavht nog steeds op wat renners .

Ik ook, maar er zijn nog heel veel ploegen verre van compleet als ik diverse sites bekijk m.b.t. Tour-selecties.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #19 Gepost op: Gisteren om 23:21:24 »
Inderdaad wachtend op de volledige selecties eerste leuk ploegje neergezet. Ook even de nationale kampioenschappen afwachten.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023