Auteur Topic: [Pool] Tour 2025  (gelezen 7091 keer)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Pool] Tour 2025
« Reactie #220 Gepost op: 27-07-2025, 17:38:50 »
Hat gaat mij totaal niet om iemand  te vallen of een keuze van de organisatie, maar door het goedkoper maken van helpers is er minder keuze stress gekomen en kon je een team  maken, met pogi, vingegaard, almeida. Jorgenson, roglic , lipowitz , dan vanuit tourtips ( en inderdaad boven verwachting scorende) onley, vauqelin , johanessen, jegat  zou je nog  steeds budget over hebben om ook je bank redelijk gevuld te hebben.

En natuurlijk en dat zei ik al eerder is het een keuze of je deze namen meeneemt of niet en blijft het een gok
Maar van mij moven de helpers weer terug duurder,  ::tandpastasmiley::

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #221 Gepost op: 27-07-2025, 20:09:28 »
Eens met Telminator, Nieky en Daisy: het goedkoper maken van de helpers was een heel goed idee. En het budget was zeker niet te ruim.

Tarbozan meent dat je alle dure renners kon aanklikken en dan ook nog budget had voor een goede bank. Dat is sinpelweg niet waar. Ik koos de goedkopere beschermde renner Skjelmose om budget over te houden voor een duurdere helper. Met onbeperkt budget was ik ook niet voor Barré of de Unox-helpers van 1 miljoen gegaan. En de bank bestond gewoon volledig uit de goedkoopste renners.

Bovendien klopt de aanname niet dat een krapper budget tot meer variatie in de teams leidt. Dat hebben we eerder wel eens gezien toen de budgetten krapper waren. Dan kiest iedereen namelijk ook dezelfde allergoedkoopste renners, waar de keuze beperkt is. Gall, O'Connor, Buitrago, Meeus: veel meer smaken waren er niet bij de beschermde renners van 17 miljoen. En de helpers van 1 miljoen leverden sowieso amper punten op, dus daar maak je het verschil ook niet.

De variatie in de teams was dit jaar prima: het is logisch dat er een paar renners zijn die iedereen heeft, maar daarnaast viel er genoeg te kiezen. Je ziet ook dat er best wel verschillen zijn in het klassement. Het is onvermijdelijk dat iedereen in dezelfde vijver van interessante renners vist. Dankzij alle voorbeschouwingen kun je ook een fatsoenlijke ploeg maken als je wielrennen niet het hele jaar volgt. Daarmee is de competitie de afgelopen jaren steeds steviger geworden in deze pool, met weinig ploegen die op voorhand kansloos zijn.

Al met al: complimenten aan Nieky voor de organisatie en het goede idee om de helpers goedkoper te maken. Ga zo door!  ::bravo:: En ook complimenten aan Telminator die wederom originele keuzes heeft gemaakt én zoals vrijwel altijd weer op het podium is geëindigd. ::bravo:: Kritiek op een vermeend gebrek aan originaliteit in zijn ploeg is vergezocht en misplaatst.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #222 Gepost op: 27-07-2025, 21:20:30 »
Lieve tourvrienden,

Ik ga het vandaag iets anders doen (MV stijl, maar zonder eeuwenlang tijdrekken :P) Ik heb zojuist de punten van de laatste rit ingevoerd. De laatste ritzege is met 66 punten voor: VK  ::bravo:: (neem ik straks ook nog even mee in de volgende post). Op dit moment, voordat ik de eindklassementspunten heb ingevoerd is dit zonder scores de plekken 3 tot en met 10:

3 G-root   Grootse Renners   
4 MitchK   Jumbo-Visma-Belastingdienst
5 Piet Pelle op z’n Gazelle   L’Equipe de Pierre Pelle
6 Swifty   De Poldertrappers
7 Daisy   Langzaam vooruit
8 michaelroovers   Dispuut Uylenbal
9 VK   Fraaier met een waaier!
10 MoleBuster   De Vélociraptors   

Wordt vervolgd bij de laatste update van de stand (nogmaals ik doe geen MV'tje, ik wil dit secuur doen en drie keer checken ;D)
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline MollenvangR

• Actief Lid
Re: Tour de France 2025
« Reactie #223 Gepost op: 27-07-2025, 21:41:02 »
Eindstand na etappe 21 (Parijs - Parijs)
Ritzege: VK ::joehoe::
Dagwinnaar: Telminator met 260 punten ::ok::
Grootste stijger: michaelroovers met 2 posities ::ok::

En dan... het verschil tussen KD en Telminator is slechts 11 punten  :o Maar in wiens voordeel?

Spoiler: Top 3 (klik om te tonen/verbergen)
Gefeliciteerd:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Iedereen dank voor het meespelen, 41 deelnemers is een bizar hoog aantal. À l'année prochaine  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 27-07-2025, 21:50:57 door MollenvangR »

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #224 Gepost op: 27-07-2025, 22:10:44 »
Gefeliciteerd KD!  ::bravo:: ::bravo:: Wat was het spannend! Tot de laatste keer Montmartre was er nog n klein kansje op winst, maar ee aanval van Wout bleek de juiste en helaas voor mij net niet die van Jorgenson.
Maar prachtig voor Wout zo! En wat een coureur die Pogi, gewoon genieten!
Ook gefeliciteerd G-Root!

Helaas net geen nieuwe winst, maar ben toch heel blij met de tweede stek. Zelfs nog 6 ritzeges, 8 dagzeges en de gehele top 8 van het AK in mijn ploeg  ::rofl:: Dat gaat me echt nooit meer lukken  ::rofl::

Heel erg bedankt weer voor de organisatie Nieky! Ik vond het top zo  ::bravo:: en ook MollenvangR bedankt!  ::bravo::

Offline MitchK

• Forumlid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #225 Gepost op: 27-07-2025, 22:32:58 »
Gefeliciteerd top 3! Mijn beste prestatie tot nu toe dus ik ben erg blij ::bravo::

Ook weer bedankt voor de top organisatie. Ik vond het ruimere budget leuker waardoor ik het team kon kiezen dat ik wilde. Er waren heel veel keuzes en ik koos versie 2 ipv 638108472. Misschien moet ik dat vaker doen aangezien ik vaak switch en mijn eerste keuzes het veel beter doen! ::rofl::
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline VK

• Forumlid
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #226 Gepost op: 27-07-2025, 22:46:12 »
Gefeliciteerd KD en buren op het podium en weer veel dank aan MV en Nieky. Het is een leuke poule met veel enthousiaste deelnemers.

Ik zie zelf dat ik de WvA van de dag ben met een overwinning in de afsluitende etappe. Twee keer prijs vandaag, want de rit was een genot om naar te kijken :-).

De volgende keer ben ik er weer bij!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #227 Gepost op: 27-07-2025, 23:40:19 »
Ik heb ook nog even een poging gedaan om te kijken wat nu de ideale teamsamenstelling was, zoals Niek dat ook altijd doet. Wat opvalt is dat de 4 beschermde renners ook echt de best scorende opties waren. Kopmannen spreken voor zich. Verder zijn er varianten met en zonder Wellens van 4 miljoen, dat is de best scorende 4 miljoen renner, na die top 3. Ik had verwacht Johanessen, maar dat valt nog mee. Zonder Wellens van 4, maar met paar renners van 3 / 2 miljoen kom je uit op 3195 voor de basis aan puntenaantal.

Ik hoop dat dit klopt ;D Maar corrigeer me vooral als het niet klopt.
« Laatst bewerkt op: 27-07-2025, 23:45:27 door MollenvangR »

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #228 Gepost op: 27-07-2025, 23:58:42 »
Gefeliciteerd KD. De niet meer zieke Jorgenson bleek nog een lastige klant op het laatst! Jammer voor Telminator dat het net niet lukte. Jullie zaten er goed op.

Overigens vond ik Pogi wel echt een steal voor maar 35 miljoen. Zo goedkoop dat we effectief een renner minder hadden om te kiezen. Ik had hem op 800 - 1050 punten ingeschat en dat bleek, met val + serieuze schaafwonden en zonder Almeida, wel terecht.
« Laatst bewerkt op: 28-07-2025, 10:55:25 door Amethyst »

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #229 Gepost op: 28-07-2025, 09:41:26 »
Gefeliciteerd KD!  ::bravo::
Telminator ook weer ontzettend knap  ::respect::
En ook complimenten aan G-root. 3e zonder Vingegaard. Knap zeg!  ::ok::

En bedankt MollenvangR voor het overnemen tijdens mijn vakantie. Scheelt toch een hoop invulwerk op mn telefoon. Heel fijn  :)

Ik ben zelf in de valkuil getrapt dat ik na de succesvolle Giro weer dacht dat Astana wel iets met aanvallen en de bergtrui zou doen. Champoussin bleek een grote miskoop. Het alternatief zou daar Vauquelin zijn geweest. Dat had me dik de top 10 in gebracht. Maar ik had Vauquelin wellicht op 50 punten ingeschat. Niet dit monsteraantal.

Qua budget en teams was ik dus tevreden. Ik had wel heel lang in mijn hoofd zitten om Pogacar 40 Miljoen te maken. Dat had ik misschien gewoon moeten doen, maar waarschijnlijk was ie dan ook door iedereen gekozen. Dus zoveel maakt het niet uit  ;)
You'll never walk alone

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #230 Gepost op: 28-07-2025, 11:14:11 »
Gefeliciteerd KD & Telminator  ::bravo::

En ook complimenten aan G-root. 3e zonder Vingegaard. Knap zeg!  ::ok::

Dank. Grappig genoeg denk ik nooit lang na over de kopmannen. Van der Poel leek me een goede optie om 8 miljoen extra te hebben voor interessante beschermde renners en helpers. Maar goed, als Vingegaard dan 300 punten meer scoret dan MvdP, dan wordt het een lastig verhaal. Stiekem heeft MvdP ook wat minder gewonnen dan gehoopt.
Ik had mijn team vooral ingericht op punchers + GC. Daarmee stond ik lang bovenaan, tot het hooggebergte begon en Vingegaard punten ging pakken.

Grappig om in het overzicht van MollenvangR te zien dat een team met twee sprinters als beschermde renners toch het beste was geweest in deze niet-sprinters Tour.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #231 Gepost op: 28-07-2025, 11:14:56 »
Ik heb ook nog even een poging gedaan om te kijken wat nu de ideale teamsamenstelling was, zoals Niek dat ook altijd doet. Wat opvalt is dat de 4 beschermde renners ook echt de best scorende opties waren. Kopmannen spreken voor zich. Verder zijn er varianten met en zonder Wellens van 4 miljoen, dat is de best scorende 4 miljoen renner, na die top 3. Ik had verwacht Johanessen, maar dat valt nog mee. Zonder Wellens van 4, maar met paar renners van 3 / 2 miljoen kom je uit op 3195 voor de basis aan puntenaantal.

Ik hoop dat dit klopt ;D Maar corrigeer me vooral als het niet klopt.
Nader bericht, het had volgens mij nog efficiënter gekund. Jorgenson (21) met 141 punten dumpen. Zetten we Gall (17) met 113 punten in zijn plek. Daarmee speel je 4 miljoen vrij op je budget. Voor de bank nemen we dan iemand anders van 17 miljoen.

Vervolgens gaan we met die 4 miljoen upgrades uitvoeren. We maken van Jegat (2) Tobias Halland Johannessen (4) die goed is voor 94 punten. Blijft er 2 miljoen over die we nog kunnen gebruiken. Daarmee gaan we Stian Fredheim (1) upgraden naar de beste renner van 3 miljoen Paul Penhoet (3) die goed was voor 39 punten.

Kom je uit op een totaal van 3314 punten.

Grappig om in het overzicht van MollenvangR te zien dat een team met twee sprinters als beschermde renners toch het beste was geweest in deze niet-sprinters Tour.
Voor een niet-sprinterstour vind ik dat inderdaad ook haha.
« Laatst bewerkt op: 28-07-2025, 11:18:25 door MollenvangR »

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 28-07-2025, 11:38:14 »
Dankjewel, MV. Ik denk dat dat 'm is.

De tussensprints lagen vaak heel gunstig voor de pure sprinters. Met name in de Alpenritten ...absurd vond ik dat.

Apart trouwens dat MVDP niks om groen leek te geven. Z'n ploeg moest hem ertoe zetten om er nog kinda sorta voor te gaan. Toen Philipsen viel, dacht ik in eerste instantie dat je goud had.

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #233 Gepost op: 28-07-2025, 12:07:19 »
Gefeliciteerd KD!  ::bravo::
Gabriël is de Mol

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #234 Gepost op: 28-07-2025, 14:47:16 »
Ja het had ook heel goed gekund dat VdP wel voor groen was gegaan. En als ie niet was uitgevallen had ie in de laatste week nog 2 keer hoog in de daguitslag gestaan denk ik. Dan had ie zeker kunnen concurreren met Vingegaard (voor een stuk minder geld)  ::jaja::

Denk dat dat het leuke was aan deze kopmannen. Op Van Aert na was er geen slechte keuze. En Van Aert was in week 1 gewoon niet in orde, anders had ie best hoog in t klassement kunnen staan (zoals VdP) op dit parcours.
You'll never walk alone

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 28-07-2025, 20:45:36 »
Van harte gefeliciteerd KD! ::bravo:: ::feest::

Ook gefeliciteerd met het podium Telminator en G-root! ::bravo::

En Mitch ook met je vierde plek ::ok::

Dankjewel voor de organisatie Nieky en MV en Tim, het was weer heel erg leuk om de tour te volgen met deze pool erbij.

Ik had best wel hoop dat ik mijn vierde plek van vorig jaar kon evenaren maar helaas, de laatste dagen keerde het zich tegen mij.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 28-07-2025, 21:40:02 »

Kom je uit op een totaal van 3314 punten.
Voor een niet-sprinterstour vind ik dat inderdaad ook haha.

Ik denk dat het wel deels komt omdat er 1 sprinter (Milan) er bovenuit stak en bij sprintkansen veel punten pakte. En Girmay stond vanaf etappe 1 hoog in het groen klassement (en in het begin ook nog wat bij wit). Nou ben ik helemaal benieuwd wat Philipsen voor mijn team had kunnen doen, als ie niet was uitgevallen.
Maar goed, we zullen het helaas nooit weten. ;)

Gefeliciteerd KD. met de overwinning ::bravo::
En bedankt Nieky en MV voor de organisatie ::bravo::

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #237 Gepost op: 29-07-2025, 00:19:00 »
Gefeliciteerd KD!  ::bravo:: ::bravo::

Podiumgenoten Telminator, G-root ook jullie proficiat.  ::bravo::

Ik ben best tevreden met uiteindelijk de 9e plaats en 2450 punten nadat ik in het begin van de Tour nog onder plek 30 stond geloof ik.

Zoals een aantal van jullie hierboven al zeiden verrast te zijn met hoe goed m.n. Vauquelin en Onley het hebben gedaan, ben ik dat eveneens. Met deze beide renners was ik n.l. begonnen in de eerste versies van mijn team en zie nu dus dat ik dat beter zo had gelaten. Maar ja, ik dacht dat ze beiden misschien rond de 40-60 punten zouden halen. Op zich niet heel verkeerd, maar die uiteindelijk bijna 300 voor beiden had ik niet voor mogelijk gehouden. Ik koos b.v. later toch voor Schmid en Castrillo, maar die vielen uiteindelijk zwaar tegen, i.t.t. tot Healy die ik er ook last minute pas had ingezet. Met hetzelfde geld als Schmid en Castrillo kostten had ik Vauquelin en Onley dus kunnen hebben, die in totaal 573 punten haalden. Haal ik daar het totaal van 24  (Schmid en Castrillo samen!) vanaf dan had ik 549 punten meer kunnen halen en had ik 2450+549 = 2999 punten gehad, wat ruim genoeg was geweest voor de winst.  ::rofl::

Verder een hele boeiende Tour gezien, zo'n beetje elke etappe was een klassieker met veel strijd. Tikje jammer misschien dat Pogi al meteen in de Pyreneeën een groot verschil maakte met Vingegaard, maar ontzettend genoten van zijn manier van koersen weer. Had in Parijs gewoon op safe kunnen gaan, maar ging toch vol voor de winst op de kasseien. Mooie zege voor Van Aert daar die daarmee zijn Tour kleur gaf. Van der Poel met die briljante eerste week, jammer dat hij moest afstappen. Healy, genieten hoe hij echt voor alles gaat, strijdt, etappe wint en zelfs een klassement neerzet. De strijd tussen Lipowitz en Onley om de 3e plaats was ook mooi. En is het al mooi om één bergetappe te winnen, Thymen wint er twee op geweldige wijze, echt super!

Ik vergeet vast nog veel, dus nu tijd om Nieky, MV, Tim te bedanken voor de organistatie!  ::bravo::

« Laatst bewerkt op: 29-07-2025, 00:20:34 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #238 Gepost op: 29-07-2025, 08:27:39 »
Allons enfants de la patrie, le Tour de Gloire est arrivé!

Bedankt voor alle felicitaties! Gefeliciteerd, Telminator en G-root, met jullie podiumplekken! Het was een mooie strijd. ::bravo::

Nieky en MV, bedankt voor de organisatie!  ::bravo:: Super mooi dat er zoveel deelnemers waren, met allemaal goed doordachte ploegen die aan elkaar gewaagd waren.

Wat was het een prachtige tour om te volgen (ook los van de pool): ondanks de verwachte superioriteit van Pogacar was er veel strijd met tal van memorabele etappes. De finale in Parijs was fantastisch. Wat een schitterende beelden.

Ik ben blij en trots dat ik deze 20e editie van de Realitynet tourpool heb gewonnen. De eerste jaren had ik altijd vrij kansloze ploegen die laag eindigden. Inmiddels lukt het me al een tijdje om betere keuzes te maken en daarmee meer punten binnen te slepen. Dat heeft me al twee Giro-zeges opgeleverd, maar deze zwaarbevochten Touroverwinning is de kers op de taart.

De keuze voor Jonathan Milan is uiteindelijk doorslaggevend gebleken. Het uitvallen van Almeida en Skjelmose was een tegenvaller, maar Pogacar, Vingegaard, Lipowitz, Vauquelin, Onley en dus Milan hebben ieder enorm veel punten binnengesleept. Wissel Florian Gall heeft na het uitvallen van Almeida ook uitstekend gepresteerd. En gezien het minieme verschil met Telminator waren ook de kleine puntenpakkers belangrijk: Storer (had ik wel meer van verwacht), Tobias Halland Johannessen  en Fredheim. En zelfs tweede reserve Buitrago heeft na het uitvallen van Skjelmose precies de benodigde puntjes opgeleverd.

Daarmee hebben ze samen de ietwat pretentieuze naam van mijn ploeg waargemaakt en is dit echt mijn 'Tour de Gloire' geworden. ::tandpastasmiley::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #239 Gepost op: 29-07-2025, 08:31:46 »
Gefeliciteerd, KD. ::bravo::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!