Auteur Topic: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne  (gelezen 1485 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Speelschema

13 juni 18.00
Oostenrijk - Noord Macedonië

13 juni 21.00
Nederland - Oekraïne

17 juni 15.00
Oekraïne - Noord-Macedonië

17 juni 21.00
Nederland - Oostenrijk

21 juni 21.00
Oekraïne - Oostenrijk
Noord-Macedonië - Nederland
« Laatst bewerkt op: 7-06-2021, 17:02:22 door Compuart »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #1 Gepost op: 5-06-2021, 10:58:04 »
Ik vrees een beetje dat dit heel vervelende en stugge wedstrijden worden, waarin je vooral tegen Oekraïne en Macedonië zelf het spel moet maken. Thuisvoordeel helpt Nederland misschien wel een beetje.

Tegen Oekraïne dat echt wel een leuke en gevaarlijke ploeg heeft onder leiding van Shevshenko, 0-0/1-0 of 1-1 of zo. Tegen Oostenrijk heb ik echt geen idee op een goede dag win je 3-1, op een slechte dag wordt dit ook heel vervelend. En Noord-Macedonië winnen gewoon in Duitsland. Op papier zijn zij het kleintje van de poule, maar ja ook die zijn weer heel stug. Moet je doorheen spelen en met 5-3-2 tegen hun 5-4-1/5-3-2 ga je er niet komen.

Nederland zal wel doorgaan, want op papier een prima poule geloot, maar het zal ook een beetje afhangen van resultaat tegen Oekraïne en de start die je daar maakt.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #2 Gepost op: 5-06-2021, 12:10:27 »
Het zijn lastige tegenstanders, en je zou vb. kunnen eindigen met Nederland en Oekraine met 7p.

Belangrijk voor Nederland is het winnen van deze poule. Dan kunnen jullie uitkomen tegen een derde uit groep D (wss Tsjechië); derde groep E (wss Zweden/Polen) of groep F (vermoedelijk Duitsland).

Als het niet Duitsland is, winnen jullie wel en dan komen jullie uit tegen de winnaar van het duel 2de poule A en 2de poule B (dus wss Zwitserland-Denemarken). Lastig, maar niet onhaalbaar.

Dan is het al halve finale.

Stel dat jullie toch 2de worden hier, dan is het al tegen de winnaar van pot A (Italië wss) en dan de winnaar van 1ste poule B (België) en een derde. (dus wss België). Dat is al een moeilijkere weg.

Kortom, als jullie winnen van Oekraïne kan de halve finale openliggen. Anders wordt het nog spannend.

Ik denk Nederland, Oekraïne (allebei 7 p. en dan doelpuntensaldo), Oostenrijk en Noord-Macedonië

klaar voor de strijd

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #3 Gepost op: 5-06-2021, 12:49:20 »
Als je echt 5-3-2 gaat spelen met een spits als weghorst of de jong, ga je het lastig krijgen tegen deze teams. 

Op papier moet oranje makkelijk eerste kunnen worden , maar dan wel met een aanvallend ingesteld team, dat via buitenspelers met snelle voorzetten de verdediging kapot maakt.
Wat we de laatste wedstrijden hebben gezien was het vaak te traag in de opbouw en de 5-3-2 tegen Schotland deed pijn aan de ogen .

Verder moeten we vertrouwen hebben in de boer als bondscoach maar geeft hij Memphis veel te veel vrijheid om zijn eigen ding te doen,wat soms resulteert in iets geniaals , maar al te vaak verzandt in oeverloos gemekker op arbitrage, klagen over verkeerd inzicht medespelers etc.

Ik zeg meer uit hoop dan uit vertrouwen
1 oranje
2 oekraine
3 Oostenrijk
4 macedonie

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #4 Gepost op: 5-06-2021, 14:44:38 »
ik denk hetzelfde als wouter, het gaat er om spannen bij oekraine, maar doorgaan zou wel moeten lukken. ookal zou een nederland vs belgie match ook wel leuk zijn

ik denk
1.Nederland
2.Oekraine
3.Oostenrijk
5.Marcedonie
chipsverslaafde <3

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #5 Gepost op: 6-06-2021, 11:27:48 »
Eergisteren gingen er extra kaarten in de verkoop voor de wedstrijd Nederland-Oekraïne en we zijn er in geslaagd er twee te bemachtigen, nadat onze tickets eerder waren geannuleerd vanwege de gereduceerde capaciteit. Ontzettend veel zin in!  ::cheerleader::

De kracht van Oekraïne ligt duidelijk op het middenveld. Malinovsky is recent de uitblinker bij Oekraïne en zijn team Atalanta Bergamo (De Roon kent hem dus erg goed). Hij is bij Atalanta pas sinds de winterstop onbetwist basisspeler, na het vertrek van Alejandro 'Papu' Gómez. Maar hij is er desondanks in geslaagd de meeste assists van het seizoen te maken in de Serie A, was Serie A speler van de maand mei en maakte 11 (!) Serie A-wedstrijden op rij minimaal 1 goal of assist. Voeg daar oa. Zinchenko (Man City) en Yarmolenko (West Ham) aan toe en vul het verder aan met spelers van Dynamo Kyiv en Sjachtar die allemaal goed op elkaar zijn ingespeeld, en je hebt een team dat het ieder land best moeilijk kan maken. Eind maart speelden ze zo nog gelijk tegen wereldkampioen en topfavoriet Frankrijk, in een WK-kwalificatiewedstrijd.

Hun zwakte ligt met name voorin: ze hebben moeite tot scoren te komen. De laatste keer dat Oekraïne meer dan 1 keer scoorde in een wedstrijd, dateert van september, tegen Zwitserland. Ze missen een echt goede aanvaller, al was Yaremchuk dit seizoen goed op schot voor Gent.
« Laatst bewerkt op: 6-06-2021, 11:30:51 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #6 Gepost op: 6-06-2021, 20:58:29 »
Iemand die Oostenrijk gezien heeft? Als ik de samenvatting mag geloven bakken ze er daar niks van. En Arnautovic die nog maar net terug is van een blessure. Hopelijk raakt ie niet al te fit  ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #7 Gepost op: 7-06-2021, 15:58:45 »
Veel gescoord wordt er denk ik niet in deze poule. Maar toch zie ik Nederland als de favoriet.

Voorspelling:
1. Nederland
2. Oekraïne
3. Noord Macedonië (als je van Duitsland kan winnen kan je ook van Oostenrijk winnen)
4. Oostenrijk
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #8 Gepost op: 8-06-2021, 12:24:55 »
V/d Beek gaat niet mee vanwege een blessure, de boer roept geen vervanger op...  ???


                         Stekelenburg
Wijndal - Blind -  De Vrij - De Ligt - Dumfries
               Gravenberch - Frenkie 
                        Wijnaldum
                  Depay - Weghorst

Zo dan maar? De Boer houdt toch vast aan 5-3-2/3-5-2

2 twijfelpunten:
1. Wie wordt de middenvelder naast Frenkie. De Roon is handig als je tegen grote landen speelt maar speelde zowel tegen Schotland als Georgië niet goed. Met Gravenberch/Klaassen heb je twee harde werkers met wat meer voetbal in zich nog.
 
2. Malen of Weghorst. Ik geef Weghorst de voorkeur vanwege zijn harde werken, aanspeelbaar, speelt ballen goed door en tegen Georgië zag je de combinatie met Depay al beter werken.
« Laatst bewerkt op: 8-06-2021, 12:29:03 door MollenvangR »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #9 Gepost op: 8-06-2021, 14:04:41 »
Persoonlijk vind ik een spits als weghorst beter tot zijn recht komen in een 3-4-3 , maar inderdaad was er tegen Georgië al ,  bij vlagen , wat zichtbaar van hoe weghorst als aanspeelpunt gebruikt kan worden.

Ik vind Klaassen een prima keuze als we naar voren willen spelen, maar zou hem meer als stand-in van wijnaldum gebruiken . Ik ben bang dat als we met en wijnaldum en Klaassen spelen in een 5-3-2 er teveel ruimte tussen de linies komt om in te voetballen voor de tegenstanders .

Dus ik kan me prima vinden in de Roon, in zijn rol. Al ben ik geen fan van de speler de Roon, met een dergelijke speler heb je toch een soort tussenlinie.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #10 Gepost op: 8-06-2021, 19:43:15 »
Ik zou zo spelen:

                  Stekelenburg

Dumfries - De Vrij - De Ligt - Blind - Wijndal

Wijnaldum - Frenkie

Berghuis - Depay - Malen

Een 5-2-3 of 3-4-3 (met de backs naar voren).
Indien nodig kan Blind makkelijk doorschuiven naar het middenveld en dan heb je een 4-3-3
You'll never walk alone

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #11 Gepost op: 8-06-2021, 20:24:33 »
Mijn opstelling als ik er vanuit ga dat het 532 blijft:

                         Stekelenburg
Dumfries - De Ligt - De Vrij - Blind - Wijndal
                  Gravenberch - Frenkie
                            Wijnaldum
                         Malen - Depay

De Vrij als middelste van de drie verdedigers, omdat hij het systeem het beste kent vanuit Italië. Weghorst werkt echt wel hard, maar ik vind het nog een beetje stroef lopen met Depay. Tegen Georgië vond ik het met Malen erbij meteen een heel stuk beter
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #12 Gepost op: 9-06-2021, 23:34:09 »
Ik geniet van de onderschatting van Oostenrijk hiero :D.
Så hva gjør vi nå?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #13 Gepost op: 10-06-2021, 00:26:09 »
Ik geniet van de onderschatting van Oostenrijk hiero :D.

WHERE? Die zijn gewoon mijn tweede plek hoor.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #14 Gepost op: 10-06-2021, 10:49:19 »
de onderschatting van Noord Macedonie vind ik, die hebben wel recentelijk van duitsland gewonnen

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #15 Gepost op: 10-06-2021, 11:51:08 »
de onderschatting van Noord Macedonie vind ik, die hebben wel recentelijk van duitsland gewonnen

Ik denk dat dit is omdat Noord Macedonië gewoon een erg onbekend land is dat moeilijk te peilen is. Op het songfestival deden ze het al niet veel beter, dus de verwachtingen liggen laag.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #16 Gepost op: 10-06-2021, 14:18:13 »
Noord-Macedonië komt uit de zwakste Nations League-groep. De overwinning tegen Duitsland is inderdaad heel knap en laat zien dat je ze niet moet onderschatten. Maar het is in principe wel één van de zwakste ploegen op het EK. Het zou ook ongepast zijn als je doet alsof Nederland underdog is tegen zo'n ploeg.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #17 Gepost op: 12-06-2021, 15:32:45 »
Helaas, De Ligt niet op tijd voor de wedstrijd morgen. Erg jammer.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #18 Gepost op: 12-06-2021, 16:58:33 »
En definitief bevestigd: Stekelenburg op doel en 5-3-2.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Groep C: Oostenrijk - Nederland - Noord-Macedonië - Oekraïne
« Reactie #19 Gepost op: 13-06-2021, 17:32:23 »
Dit komt helemaal goed vanavond! Gewoon spelen zoals we altijd spelen. Eerste helft op achterstand komen en zo slecht voetballen dat de tegenstander ons in de tweede helft onderschat, en dan gooien we gauw het systeem om en maken we een comeback! :)
Sky might be falling but remember you can fly