Auteur Topic: Nieuw TV-seizoen  (gelezen 11159 keer)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #20 Gepost op: 25-01-2005, 18:37:50 »
Ook BNN komt in maart op Nederland 2 met weer nieuwe afleveringen en series. Op maandag 7 maart trapt de omroep om 21:50 af met een nieuwe reeks van De Lama's, welke bij het Televiziergala in de prijzen viel. In de Lama's komt het aan op het improvisatietalent van de panelleden en de inbreng van het publiek. Niets is zeker en ligt vast.

Het vaste panel bestaat dit keer uit Ruben Nikolai (winnaar Camaretten 2002), Arie Koomen (Arie & Silvester), Tijl Beckand (van het duo Ongehoord) en nieuwelingen Sara Kroos en Ruben van der Meer. Het programma wordt gepresenteerd door Patrick Lodiers.

Diezelfde avond komt BNN om 23:00 ook met de nieuwe Britse serie Hustle. Deze volgt de avonturen van een bende ervaren oplichters in Londen. Mickey Stone is de leider van de bende. Ondanks het feit dat ze oplichters zijn, opereert het team vanuit de filosofie dat er niemand wordt opgelicht die het niet kan betalen. Hun voorkeur gaat uit naar gewetenloze zakenmensen en bedrijven. Deze bende zweert bij de ongeschreven regel 'alleen de gierigaards te grazen nemen'.

Op woensdag 23 maart komt BNN om 20:40 met De Hoofdprijs. Deze jaarlijks terugkerende awardshow reikt prijzen uit aan de populairste jongerenprogramma's van het afgelopen jaar. De award wordt ieder jaar uitgereikt in vijf verschillende categorieën: series buitenland, series binnenland, muziek, amusement en infotainment. Degene die het onmogelijke heeft gepresteerd, ontvangt de speciale Bart-Award. Bridget Maasland en Patrick Lodiers presenteren het programma. Die avond om 21:30 brengt de omroep tevens Laughing Matters. Laughing Matters is een festival met onder andere cabaret, stand-up comedy, straattheater en silent disco. De registratie brengt hilarische acts van De Lama's, Klaas van der Eerden en Emiel de Jong en Noël van Santen van Schudden. De presentatie is in handen van Patrick Lodiers.

Op maandag 21 en 28 maart brengt BNN hoogtepunten uit het werk van 'de meest grof gebekte celebrity-stalker aller tijden': Dennis de Pennis. Alweer tien jaar geleden begon de Engelse acteur Paul Kaye met zijn Dennis Pennis-creatie. Gewapend met een camera en microfoon van de BBC maakte hij de rode lopers van Hollywood onveilig. Met o.a. Jack Nicholson, Cindy Crawford, Jim Carrey, Will Smith, Mike Myers en Hugh Grant.

http://mediakrant.web-log.nl/log/1727451
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #21 Gepost op: 26-01-2005, 10:49:36 »
Hmmm, ze hebben die ene 2 dus eruit gewipt. (die kale en dat meisje).  ::)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #22 Gepost op: 26-01-2005, 14:54:10 »
Evert Santegoeds wist hedenochtend te melden dat Jack Spijkerman voor 99,9% zeker naar Talpa gaat. Wat hij precies daar gaat doen is niet bekend. Wel werd gemeld dat Spijkerman ook op het gebied van sport/voetbal dingen op televisie gaat doen. John de Mol begint de opstelling van zijn "Real Madrid" aardig in te vullen. De verwachtingen zijn dan ook hoog gespannen.

Sanoma Woonbladen en Advance gaan een internet- en televisieconcept ontwikkelen rondom het thema verhuizen. Door naast print ook op online en televisie in te zetten, hoopt Sanoma inkomsten te genereren buiten de traditionele advertentiemarkt om. Het nieuwe concept van Sanoma en Advance rondom het thema wonen gaat 'Stay or Go' heten.

Bedoeling is dat 'Stay or Go' in de loop van 2005 geïntroduceerd wordt. Het is een woonconcept dat er rekening mee houdt dat er in Nederland 2 miljoen mensen zijn die overwegen te verhuizen. Eerst wordt er een site gebouwd die ondersteund zal worden door print media. Pas in een later stadium volgt het televisieprogramma," zegt Michel Hoekstra, directeur van Advance. Wie het programma gaat uitzenden is nog niet bekend. "Daarover zijn we met een aantal partijen in gesprek. Zeker is wel dat het een commerciële omroep wordt."

“Consumenten gebruiken steeds meer verschillende mediatypen. Reden dat we als Sanoma de consument via meerdere kanalen willen gaan bedienen," zegt uitgever Lisette Heemskerk (foto) van de Sanoma Woonbladen. Het komt erop neer dat het Finse uitgeefconcern met nieuwe crossmediale concepten adverteerders aan zich hoopt te binden die steeds vaker zaken doen met verschillende media en daarbij print steeds vaker links laten liggen.

Daarnaast denken Sanoma en Advance dat het interessant is om met het concept in te spelen op bedrijven als financiële dienstverleners, telecom-aanbieders, energiebedrijven en meubelzaken. De kern van 'Stay or Go' is internet omdat daar volgens Sanoma en Advance de dialoog met de doelgroep daadwerkelijk plaatsvindt. Een van de belangrijke pijlers wordt de ’Stay of Go’-test (Emerce).

Omdat Sanoma meer advertentie inkomsten wil genereren, is de nieuwsgierigheid naar het businessmodel achter dit concept groot. Huurt Sanoma Advance in ? Of is het een partnership. Moet de zender een fee betalen. Of wel hoe rendabel zou dit project kunnen zijn. In het verleden sneuvelde al eens een instituut als TV Woonmagazine bij gebrek aan sponsors maar met redelijk goede kijkcijfers. Alleen was daar geen goede online propositie. Maar daar wordt het grote geld (nog) niet verdiend.

http://tvformats.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #23 Gepost op: 27-01-2005, 14:43:53 »
SPOT heeft vanmiddag de TV bestedingen 2004 gerapporteerd. Wederom is er meer besteed op televisie door adverteerders dan het jaar ervoor. Er werd netto 743 miljoen euro uitgegeven op televise d.m.v commercials. Dit is een stijging van 1,4% ten opzichte van 2003 (mede door EK voetbal). 2004 was een matig jaar voor de reclamebranche, maar televisie is een van de weinige mediumtypen dat een groei van de bestedingen heeft laten zien.

Door de aanhoudend scherpe concurrentie tussen de zenders onderling zijn de netto kosten voor televisiereclame in 2004 opnieuw gedaald. De afname bedraagt in 2004 ca. 7,5%. Hoewel nog steeds fors, kan tevens worden gesignaleerd dat de daling afzwakt (in 2003 bedroeg de daling ca. 13%). Marktwerking noemen ze dat.

Verder geeft SPOT nog een (terechte) sneer naar het BVA onderzoek. Er wordt vermeld dat er 'niets nieuws' is gerapporteerd door de BVA. In de afgelopen 10-15 jaar is zeer veel onderzoek beschikbaar gekomen over deze onderwerpen. Om het gevaar te vermijden dat het wiel opnieuw moet worden uitgevonden, heeft SPOT daarom vandaag voorgesteld om een kwaliteitscomité op te richten. Dit comité moet binnen een kwartaal een lijst met toppublicaties en belangrijkste learnings opstellen en dit aan de markt ter beschikking stellen.

Tenslotte: de groeiprognoses voor 2005 voor de Nederlandse reclamemarkt blijven achter bij die van de andere Europese landen. Terwijl de verwachtingen voor Europa totaal tussen de 4 en 5% belopen, zijn die voor Nederland 1-2%. Grote vraag is wanneer het economisch herstel zich in Nederland aandient.

http://tvformats.web-log.nl/

Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #24 Gepost op: 28-01-2005, 16:29:16 »
Georgina Verbaan presenteert vanaf donderdag 3 maart om 20:30 op Veronica het nieuwe programma 'Gotcha'. Hierin neemt Verbaan bekende Nederlanders in de maling met een verborgen camera. Ze noemt haar nieuwe klus voor Veronica televisie 'spannend, stiekem en eng'.

"Het is echt een cadeautje om dit programma te maken en te presenteren. Het vergt veel voorbereidingen en ik ben er van het begin tot het eind bij betrokken. Soms durf ik de BN'ers niet onder ogen te komen nadat de grap bekend is gemaakt", aldus Verbaan tegen Novum Nieuws.

"In de laatste aflevering ben ik zelf 'gepakt'. Dries Roelvink zat in het complot, meer vertel ik niet", aldus Verbaan. Verscheidene Bekende Nederlanders, onder wie zangeres Do, de actrices Froukje de Both, Sonja Silva en Angela Schijf en de rappers Lange Frans en Baas B zijn voor de gek gehouden door het team van het tv-programma. "De uitzending met Do is heel erg heftig, zij barstte in tranen uit. En de grap met Lange Frans en Baas B, die opgenomen is in een bordeel, gaat eigenlijk te ver", vertelt Verbaan.

De actrice was vorig jaar naast Monique van de Ven te zien in de film 'Amazones' en in de woensdag met goud bekroonde film 'Erik of het klein insectenboek'. "Acteren blijft mijn grote liefde en ik zie mij niet echt als presentatrice. Ik was al eerder benaderd voor een kinderprogramma, maar die aanbieding heb ik afgeslagen.", laat Verbaan weten.

Het vierde seizoen van de science fiction serie Star Trek: Enterprise gaat in februari bij Veronica van start. Het is het nieuwste seizoen van de serie dat op dit moment ook op het Amerikaanse UPN te zien is. Star Trek Veteraan Brent Spiner zal één van de gastrolspelers zijn.

De laatste aflevering van het vorige seizoen eindigde, zoals het een cliffhanger naar een nieuw seizoen betaamt, met een open einde. Het lijkt erop dat Archer en de bemanning van de Enterprise de Xindi hebben overwonnen, maar niets is wat het lijkt.

Ze hebben namelijk ook nog te maken met een vijand die tijd en ruimte beheerst. Hier zal eerst mee afgerekend moeten worden voordat de Enterprise eindelijk naar huis terug kan keren.

Star Trek veteraan Brent Spiner zal in dit nieuwe seizoen in drie aaneensluitende afleveringen een gastrol vertolken. Spiner speelde in de serie Star Trek: The Next Generation de rol van de robot Data. In Enterprise is hij te zien als Dr. Arik Soong, de betovergrootvader van Noonien Soong. Noonien was de geestelijk vader van Data. Naast Spiner zijn dit seizoen ook Joe Maruzzo en Steve Schirripa (bekend uit de serie The Sopranos) en James Avery (bekend van zijn rol als Philips Banks in The Fresh Prince of Bell-Air) te zien in een gastrol. Star Trek: Enterprise is vanaf 7 februari, iedere maandag om 20.30 uur bij Veronica te zien.

De Nederlandse radiozenders beginnen in de tweede helft van dit jaar een proef met elektronische systemen om luistercijfers te meten. Die zouden een vervanging kunnen zijn van de dagboekjes, waarop met name kleinere radiostations kritiek hebben. Dat meldt vakblad Adformatie vandaag. Het luisteronderzoek is cruciaal voor de advertentiebestedingen op radio.

Stichting Platform Radio Exploitanten (Pre), de opdrachtgever van het luisteronderzoek, gaat minimaal twee technieken testen. Het gaat om de ‘horlogemeter’ van het Zwitserse Radiocontrol en de ‘personal people meter’ van het Amerikaanse Arbitron. Mogelijk komt daar nog een Italiaans systeem bij. De horlogemeter en personal people meter worden constant gedragen door de deelnemers aan een luisteronderzoek en die registreren automatisch welk radiostation in de omgeving van een panellid opstaat. Bij de dagboekjes vullen de panelleden op basis van herinnering in naar welke zenders ze hebben geluisterd.

In de loop van volgend jaar wordt besloten of de stations bij de oude methode blijven of op een nieuw systeem overschakelen. Eind 2006 loopt het contract tussen onderzoeksbureau GfK en Pre voor het onderzoek af.

De NOS heeft het contract met de Internationale Wielerunie (UCI) voor het uitzenden van het WK wielrennen met vier jaar verlengd. De wereldkampioenschappen op de weg, de baan en het veldwielrennen worden tot en met 2008 uitgezonden door Studio Sport. In december bleek dat de NOS de samenvattingsrechten van het Eredivisievoetbal vanaf komend seizoen verliest. Andere sporten krijgen daardoor meer aandacht bij Studio Sport.

Hoofdredacteur Maarten Nooter is blij met de verlenging van het contract met UCI. Met de WK's, de grote rondes (Tour de France) en de wedstrijden van de Pro Tour kan de NOS de kijker een breed wielrenpakket voorschotelen. Bij Studio Sport is aanstaand weekeinde al het eerste wereldkampioenschap te zien, het WK Veldrijden in Sankt Wendel, Duitsland. In maart is het de beurt aan de baanwielrenners die in Los Angeles strijden om de wereldtitel. Het WK wielrennen op de weg vindt in september plaats in Madrid. ANP

Mediakrant.web-log.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #25 Gepost op: 28-01-2005, 16:30:10 »
Het gerucht ging dat Jack Spijkerman voor '99% zeker' naar de aanstaande zender van John de Mol zou gaan. Dit gerucht, dat door Evert Santegoeds op Radio 538 werd verspreid, is echter ontkracht door Jack Spijkerman zelf. "Nee, Evert Santegoeds zit er compleet naast. Ik heb niet gepraat met John de Mol en ik blijf bij de Vara", aldus Spijkerman tegen Noordzee Showtime. Net als Linda de Mol hoopt ook Albert Verlinde dat John de Mol niet alleen maar bekende namen naar zijn zender gaat trekken.

Albert: "Ik hoop toch wel dat er binnenkort eens wat nieuwe namen opduiken. Want het kan niet de bedoeling van vernieuwing zijn, dat er allemaal oude namen en formats die kant op gaan." Linda de Mol zei eerder: "Ik hoor soms roepen dat John tal van sterren bij de huidige omroepen en commerciële zenders weg zal trekken, maar ik zou het eigenlijk wel zo leuk vinden als ze ook met nieuwe mensen, met frisse gezichten aan de slag gaan. Niet alleen succesnummers, maar ook nieuwe mensen moeten eens een kans krijgen. Ik denk dat dat ook echt wel zal gebeuren. Ik bedoel: je kunt niet een televisiezender met louter bekende sterren vullen."



Mediakrant.web-log.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #26 Gepost op: 7-02-2005, 12:33:29 »
Beau van Erven Dorens heeft samen met Marc Bennink (Y&R) en Willem Brom (New Message) een tv productiemaatschappij opgericht met de naam Park Lane. De aandelen zijn gelijk verdeeld en Brom is de enige die fulltime aan het bedrijf verbonden is. De eerste productie is inmiddels een feit: BNN Lab.

Het bedenken van TV formats en het produceren ervan is de voornaamste activiteit van Park Lane. Maar er zullen ook commercials worden geproduceerd. De ideeen van formats komen voornamelijk van reclamecreatieven. 'De ideeen gaan vaak veel verder dan reclame'. Wij verzamelen ze en als het idee verkocht is, houdt de creatief als eigenaar een percentage van het format' legt Bennink uit. Van Erven Dorens: 'er zijn maar weinig productiemaatschappijen die met echt originele ideeen komen. We merken dat in de reclame een ander soort creativiteit zit. (Adformatie).

In de praktijk zal de selling power van Beau echter belangrijker zijn dat het briljante idee. Want daar zijn er genoeg van... Overigens concurreert Beau met dit bedrijf met zijn (volgens het AD) nieuwe werkgever Eyeworks.

Tijdens een presentatie aan de Algemene Programma Raad van Amsterdam, waarin de MTV directie de plannen voor haar kanalen uiteenzette, was ook John de Mol zelf aanwezig. Om toe te lichten hoe zijn kanaal er binnen dat portfolio van MTV uit gaat zien.

Duidelijk werd dat John de Mol gaat voor de Champions League rechten van 2006. Waarmee hij weer een stoelpoot onder de publiek omroep wegzaagt. Verder gaf hij aan dat 90% van het aanbod Nederlands product zal zijn. Waarvan circa 4 uur voetbal per week. Ook gaf De Mol aan dat hij binnen 3 jaar winstgevend wil zijn. Eerder gaf hij in Nova aan met een aanloopverlies van 100 miljoen euro rekening te houden in de eerste 3 jaar.

Versatel gaat dit najaar gokken op voetbalwedstrijden aanbieden via de televisie, kopt De Telegraaf vandaag.
Terwijl nu alleen nog kan worden gegokt op de uitslag van een duel, wordt het straks ook mogelijk om te gaan voorspellen in welke minuut een doelpunt valt, hoeveel gele of rode kaarten zullen worden uitgedeeld of hoe vaak er gewisseld wordt. Ook het gokken op aantal hoek- of strafschoppen worden een van de opties. Worden de scores goed voorspeld, dan maakt de tv kijker kans op geldprijzen.

Het is de bedoeling dat de nieuwe spectaculaire gokcarrousel kort na de startdatum van 1 augustus van het live voetbal in werking zal worden gezet.

http://tvformats.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #27 Gepost op: 7-02-2005, 12:35:04 »
Tussen de regels door in een artikel van het AD over wie naar de Mol gaat, lezen we opeens deze regels:

Beau van Erven Dorens tekent volgende week een exclusief presentatiecontract bij producent Eyeworks van Reinout Oerlemans. Kondigde onlangs vrij plotseling per maart zijn vertrek aan als presentator van RTL Boulevard. Of dat ook direct betekent dat de schalkse presentator - sinds kort in onderbroek te bewonderen in een reclamespot - met zijn nieuwe producent van RTL naar De Mol overstapt is nog niet bekend.

Hiermee trekt Eyeworks weer een stukje van de macht naar zich toe. En mogen RTL en Talpa dus gaan bieden bij Eyeworks. De omgekeerde wereld !

HILVERSUM (ANP) - Ondanks de toenemende mogelijkheden van vrijetijdsbesteding blijft samen naar televisie kijken belangrijk. Vooral in de avonduren zitten mensen (65 procent) gezamenlijk voor de buis. Over de gehele dag is het aandeel samen kijken 56 procent.

Die conclusie trekt Stichting KijkOnderzoek in een terugblik op 2004. In de woningen waar meerdere mensen wonen, wordt vooral samen naar de negen grote zenders, regionale zenders en dvd/video gekeken. Het minst populair om in groepsverband te bekijken, zijn TMF, MTV en The Box.

De 'samen-kijk-tophonderd' wordt aangevoerd door de EK voetbalwedstrijden. Daarnaast staan de Olympische Spelen en andere voetbalwedstrijden ook hoog op de lijst. Andere programma's waarnaar relatief vaak gezamenlijk wordt gekeken, zijn Idols, het achtuurjournaal van de NOS en het halfachtnieuws van RTL4, Spijkers Jaaroverzicht, Eurovisie Songfestival, Postcodeloterij Miljoenenjacht, TV Show, Domino Day, Goede Tijden Slechte Tijden en Postcodeloterij

Lees ook het eerder geschreven: TV kijken doe je samen Deze berichten werpen een interessant licht op de functie van televisiekijken bij mensen in deze tijd van digitalisering, Tivo's, we gaan alles anders doen etcetc...

De Volkskrant gaat televisie maken. De krant werkt daarvoor samen met het productiebedrijf Palazzina, zo maakte ze dinsdagochtend bekend.

De twee bedrijven hebben een joint-venture opgericht, VP-TV, dat nieuws- en actualiteitenprogramma's gaat maken. Ook wordt er gewerkt aan een tv-versie van het Volkskrant-katern de Verleiding.

De Volkskrant was al eerder betrokken bij programma's als Het Groot Dictee der Nederlandse Taal en De Grote Geschiedenis Quiz. De samenwerking met Palazzina moet ervoor zorgen dat het niet bij incidentele uitstapjes naar televisie blijft, maar dat de krant structureel ,,haar kennis multimediaal en vernieuwend'' kan aanwenden.

De Volkskrant was al diverse keren benaderd door televisiebedrijven. Hoofdredacteur en vriend van Prins Bernhard Pieter Broertjes (foto) maakte er in het verleden geen geheim van zijn vleugels naar televisie uit te willen slaan. Toch heeft de krant Palazzina zelf uitgezocht, omdat het ,,wat doelstelling en signatuur past bij de identiteit van de Volkskrant''. Palazzina zegt daarover zelf: ,,De onderwerpen moeten verrassend, inspirerend en origineel zijn, de aanpak solide en diepgravend en de uitwerking smaakvol en verantwoord.'' (ANP)

Een opmerkelijke bericht. Gezien het feit dat Harry de Winter (ex IDTV) Broertjes adviseert over televisie activiteiten. Dan zou een partnership met IDTV eerder voor de hand liggen. Deze investering van de Volkskrant zal toch voornamelijk een marketing investering zijn. Promotie voor het merk. Want geld verdienen met dergelijke programmering lijkt haast onmogelijk.

Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #28 Gepost op: 7-02-2005, 12:35:54 »
We hebben het al maanden in onze Talpa programmering staan (zie boven). En nu is er dan ook echt sprake van serieuze interesse van John de Mol om Big Brother 5 op zijn zender TVNL uit te gaan zenden. Aldus Evert Santegoeds hedenmorgen. Het format bedacht door o.a. de Mol en huidige Endemol Nederland directeur Paul Romer bracht bij John de Mol vele miljarden in het laatje.

Romer geeftt in de Telegraaf aan dat ook SBS en RTL interesse hebben in BB5. Maar wat zou mooier zijn dan de man die zijn fortuin verdiende met dit TV format het weer in de armen sluit op zijn eigen (door BB mogelijk gemaakte) zender

Enkele dagen voor de 1e verjaardag van Janet Jackson's nipplegate (geproduceerd door MTV), is er een studie gepubliceerd waarin wordt gezegd dat MTV voortdurend smerigheid uitzendt.
Waakhond Parents Television Council heeft gedurende 1 week in maart 3.056 beelden van naakt gezien en 2.881 verbale verwijzingen naar sex. De PTC President beschuldigd MTV dat MTV de allerlaagste gemene deler opzoekt en de meest goedkope programmering uitzendt om jonge mannen te verleiden. Door middel van het laten slingeren in beeld van 'verboden fruit'.

MTV vindt het natuurlijk niet eerlijk en verwijst naar programma's die maatschappelijke verantwoordelijkheid tonen. Zoals een programma rondom de Amerikaanse verkiezingen.

PTC vindt echter dat het de spuigaten uitloopt. Het groter wordende aandeel van reality formats op de muziekzender bevatten nog meer naakt en sex dan de videoclips. In "One Bad Trip (foto)" moesten mannen slagroom likken van vrouwenlijven met een kers op elke borst. En in "Spring Break Fantasies" moesten 5 vrouwen een man insmeren met lotion waar niet alleen hun handen werden gebruitk aldus de PTC. .

MTV woordvoerder Jeannie Kedas zegt dezelfde standaarden te volgen als andere netwerken. MTV reflecteert de jongerencutuur en zaken waar jonge kijkers echt in geinteresseerd zijn. En aangezien de hormonale huishouding van de kijkers is het daarom misschien niet zo gek dat er gewaagde beelden te zien zijn.

Hoe het ook zij, de zender is populair bij jongeren. En adverteerders zijn meer dan blij met de communicatiemogelijkheden die hen worden geboden in deze doelgroep. En dat zijn toch de broodheren van MTV.

http://tvformats.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #29 Gepost op: 7-02-2005, 12:38:03 »
De TROS stopt tijdelijk met het programma Sponsor Loterij Winnaar van de Week. De omroep heeft dat vandaag laten weten. Reden is dat het programma op woensdagavond op Nederland 2 de komende maanden te vaak plaats moet maken voor voetbalwedstrijden. Vanaf juni komt het programma weer op de buis. De onderbrekingen maken het volgens de TROS onmogelijk voor de reeks om een vast kijkerspubliek te trekken.

Over de presentatie van Harm Edens is de omroep meer dan tevreden, zo liet de TROS weten. ''Het is op zich een opmerkelijke beslissing'', zegt een woordvoerder van de TROS. ''Maar ik denk dat kijkers het ook beter zullen vinden als zij dadelijk elke week naar het programma kunnen kijken.'' Door de voetbalwedstrijden zou Winnaar van de Week in de komende vijftien weken slechts vijf keer kunnen worden uitgezonden. Dat was minder dan de TROS aanvankelijk dacht, aldus de woordvoerder. ANP

Op zondag 13 maart zoomt de VPRO in op het onderwijs. In een drie uur durende uitzending ligt de focus volledig op de leerkrachten van de basisschool en het middelbare onderwijs. "Met nieuwsgierige blik en aandachtig oor laat de VPRO de onderwijzer en de leraar uitgebreid aan het woord. Hun dagelijkse praktijk, hun persoonlijke ervaringen staan centraal in Voor de klas", aldus de VPRO vandaag.

De vorm van het programma is eenvoudig: de camera is gericht op de leerkrachten, niet op de leerlingen. Sfeerfilmpjes over het maken van klassenfoto’s omlijsten de interviews. Eindredacteur Jan van Friesland legt uit waarom hij voor deze invalshoek kiest. “Ik wilde niet het zoveelste portret van een school maken. Door diep en uitputtend te graven in de breinen van de onderwijzer en de leraar, ontstaat een scherp beeld van de wereld van het onderwijs. Juist door de vorm minimaal te houden, komt de inhoud maximaal tot zijn recht. En dat is nodig; het belang van het onderwijs kun je eigenlijk niet onderschatten. Opvallend is dat ondanks alle didactiek en regelgeving de onderwijzer het in principe voor een groot deel zelf allemaal moet uitzoeken. De meningen in onderwijsland lopen dan ook sterk uiteen.”

Televisiemakers van de VPRO trokken kriskras door Nederland en interviewden leerkrachten van allerlei pluimage. Hun openhartigheid biedt een boeiend inzicht in de staat van het onderwijs in ons land. Interviewster Djoeke Veeninga was vooral verrast door de bevlogenheid die ze ontmoette: “De status van een leraar en zeker van een onderwijzer is al jaren aan inflatie onderhevig. Maar het blijken vaak echte idealisten. Uit de intensiteit van de gesprekken proef je hun passie voor het vak.”

De avond toont het onderwijs in zijn volle breedte. Naast persoonlijk getinte verhalen over idealen, frustraties, ambities en falen, is er aandacht voor de praktijk. "Leraren vertellen over hun favoriete truc om de aandacht vast te houden, over hun talent voor orde houden, over de intensiteit aan persoonlijke contacten met leerlingen, over de bijna onvermijdelijke burn-out. En over het klassieke strijdpunt in het onderwijs: sta je primair voor de klas om informatie over te dragen of is het ook je taak de kinderen op te voeden? Deze combinatie van persoonlijke en vakinhoudelijke verhalen maakt Voor de klas tot een intiem tijdsdocument", vindt de omroep. Voorafgaand aan de uitzending van 13 maart (21:00 / 00:00), wordt de documentaire 'Etre et Avoir' uitgezonden door de VPRO.

Mediakrant.web-log.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #30 Gepost op: 9-02-2005, 15:33:52 »
 Eerder schreven wij al over de loterij formats die ons land overspoelen. En het is een beetje ''too much" voor de kijker. De TROS geeft wel een hele fraaie draai aan de reden van het staken van de Sponsor Loterij Winnaar van de week (goeie naam ook..):

TROS heeft samen met Sponsor Loterij besloten de uitzendingen van Sponsor Loterij Winnaar van de Week tijdelijk te staken. Omdat de TROS het programma een goede kans wil geven, heeft de omroep besloten om pas in juni weer te beginnen met Sponsor Loterij Winnaar van de Week.

Voor die tijd zou de reeks afleveringen namelijk te vaak worden onderbroken door meer voetbaluitzendingen dan voorzien, hetgeen het onmogelijk maakt om met het programma een vast kijkerspubliek te trekken

Een insider meldt ons echter dan het niet een tijdelijke staking is, maar dat het programma hoogstwaarschijnlijk definitief van de buis verdwijnt. En dat is de tweede flop voor de Sponsorloterij die met De Trap op SBS6 ook al onderuit ging..


http://tvformats.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #31 Gepost op: 9-02-2005, 15:34:51 »
Vanaf zondagavond 6 maart 20:30 presenteert Wendy van Dijk een nieuwe serie afleveringen van ‘Hart in Aktie’. In tegenstelling tot voorgaande seizoenen is het met een ‘Gouden Televizier-Ring’ bekroonde programma niet langer op zaterdagavond, maar op zondagavond om 20.30 uur te zien bij SBS 6. De nieuwe reeks begint met een compilatieaflevering van het afgelopen seizoen.

Vanaf zondag 13 maart is de eerste nieuwe aflevering van ‘Hart in Aktie’ te zien waarin Wendy op haar wijze mensen te hulp schiet die het in hun eentje niet redden.

In het nieuwe seizoen helpt Wendy onder andere de 42-jarige Betty. Betty trouwde in 2000 met Chris met minimale middelen. Hierdoor had de bruiloft niet de glans en glamour die het echtpaar graag gewild had. Ze beloofden elkaar het na vijf jaar op grootse wijze over te doen. Nu blijkt dat Betty terminaal ziek is, schiet Wendy te hulp om deze laatste wens te vervullen. Ook helpt Wendy de door een hartinfarct getroffen Jos aan een nieuwe brommobiel. Jos’ hobby is computers repareren en Wendy laat zijn brommobiel zo ombouwen dat hij de pc’s voortaan bij de mensen op kan halen en terug kan brengen.

In de compilatieaflevering op 6 maart blikt Wendy terug op een paar hoogtepunten van het afgelopen seizoen. Een onderwerp dat volgens SBS op veel kijkers indruk heeft gemaakt was de trip die Wendy naar Curaçao maakte met de ouders van Meike. Meike pleegde geheel onverwacht zelfmoord op 21-jarige leeftijd. De muziek van Marco Borsato speelde een grote rol in Meike’s leven. Op Curaçao ontmoetten Meike’s ouders Marco en wonen ze zijn concert bij waarin de zanger stilstaat bij haar dood. Ook het verhaal van de vermoorde Patricia is komt voorbij. Op 25-jarige leeftijd werd Patricia gewurgd door haar man. Ze laat drie kinderen achter waar haar ouders Wil en Cor de voogdij over krijgen. Het probleem is dat het huis van Wil en Cor niet is berekend op drie kleine kinderen. Wendy komt met haar team in actie om daar verandering in te brengen. Ook is er aandacht voor de 47-jarige verstandelijke gehandicapte Tommie. Hij woont in een gezinsvervangend tehuis en twee jaar geleden werd zijn konijnenhok opengebroken en een konijntje de nek omgedraaid. Wendy zorgt ervoor dat vandalen hier geen tweede keer de kans voor krijgen.

http://mediakrant.web-log.nl/log/1821781
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #32 Gepost op: 18-02-2005, 14:14:04 »

STER WEIGERT RADIOSPOT
De STER heeft radiospotjes geweigerd voor het nieuwe blad Must. De STER vond beschuldigingen aan het adres van wijlen prins Bernhard te ver gaan, aldus directeur Arian Buurman vandaag.

In twee spotjes werd letterlijk een column in het blad aangehaald, geschreven door Peter R. de Vries. De misdaadjournalist schrijft daarin over de relatie van de vorig jaar overleden prins met zijn veel jongere Franse vriendin.

''Zijn gedrag, als machtige vijftiger, grenst moreel gezien aan pedofilie en neigt naar seksueel misbruik. Anders kan ik dat niet zien als een vent van 56 jaar zich verlustigt aan een grietje van 19,'' aldus De Vries in zijn column in Must. De STER weigert volgens eigen zeggen zelden een spot. ANP

SBS6 JOURNALIST JAAR UNDERCOVER
In maart zendt SBS 6 iedere zondag om 21:55 het programma Undercover in Nederland uit (zie ook: 'Nederlandse versie Macintyre's Millions op SBS'). In dit nieuwe 8-delige programma infiltreert Alberto Stegeman met verborgen camera 'in duistere en dubieuze werelden'. In elke aflevering stelt Stegeman een ander onderwerp aan de kaak. Stegeman is al meer dan een jaar voor SBS 6 undercover in Nederland. De onderwerpen lopen uiteen van illegale straatraces tot viagrahandel.

Ook toont Stegeman aan dat vele Nederlandse parkeerplaatsen langs de snelweg massaal bezochte seksontmoetingsplaatsen zijn voor met name homoseksuele mannen. "Hij dringt binnen in werelden die voor hem en velen anderen tot op heden nauwelijks bekend zijn. In een paar maanden tijd maakt hij zich tot ‘one of the guys’. Zo racet hij door zijn aanpak in de aflevering over illegale straatraces uiteindelijk zelf mee", aldus SBS 6 vandaag.

In de eerste aflevering op zondag 6 maart vanaf 21:55 gaat Alberto Stegeman undercover in Amsterdam, vermomd als Zweedse toerist Jonas Svensson. De verborgen camera legt vast dat onze hoofdstad voor een jonge rugzaktoerist zeer onveilig en bedreigend is. Als aasgieren proberen intimiderende hotelproppers, vasthoudende drugsdealers en illegale snorders hem geld afhandig te maken. De situatie dreigt uit de hand te lopen wanneer handelaren Alberto ontmaskeren.

In de volgende afleveringen verdiept Stegeman zich in de ‘Illegale viagrahandel’
(13 maart), ‘Seksparkeerplaatsen’ (20 maart), ‘Illegale straatraces’ (3 april), ‘Louche handel & oplichting’(10 april), ‘Kwakzalvers’ (17 april), ‘Handel in exotische dieren’ (24 april) en ‘Foute incassomethodes’ (1 mei).

GERUCHT NIET WAAR
Volgens RTL-woordvoerder Jaap Paulsen is er nog geen persoon aangewezen om Beau van Erven Dorens in RTL Boulevard op te volgen. Dagblad de Telegraaf beweerde recentelijk uit 'welingelichte kringen' vernomen te hebben dat Jeroen Kijk in de Vegte (foto) de nieuwe presentator van het showbizzprogramma op RTL 4 wordt (zie eerder).

Woordvoerder Paulsen meldt dat er nog steeds onderhandelingen plaatsvinden met eventuele opvolgers. Dat Jeroen Kijk in de Vegte zich onder de kandidaten bevindt, wordt door Paulsen niet ontkent.

Van Erven Dorens zal waarschijnlijk langer aanblijven bij Boulevard, dan in eerste instantie aangenomen werd.

http://mediakrant.web-log.nl/log
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #33 Gepost op: 18-02-2005, 14:14:43 »
SOAP RTL 4
De soap met in de hoofdrollen René Froger, Gerard Joling en Gordon zal vanaf april te zien zijn op de zaterdagavond bij RTL 4. De soap over de drie zangers zal daarmee de eerst volgende BN'er-soap op RTL 4 zijn, na het megasucces van de soap met Frans Bauer.

Op zaterdag 14 mei 2005 geven de drie zangers een drie uur durend concert in het Amsterdam ArenA. De voorbe- reidingen van dit concert vormen de rode draad in de soap over de 'drie Toppers', zoals ze zichzelf noemen

TV-ZENDER BEBOET VOOR TE VEEL RECLAME
De publieke en commerciële tv-zenders hebben in 2004 te veel reclames uitgezonden en krijgen daarvoor van het Commissariaat voor de Media een boete van in totaal 243.000 euro. De 'publieken' hangt een boete van 108.000 euro boven het hoofd, de 'commerciëlen' een bedrag van 135.000.

Het betreft de commerciële zenders van het SBS-concern (SBS6, Net5 en Veronica), TMF en Yorin. RTL4 en 5 vallen onder de Luxemburgse Mediawet. In de Nederlandse wet staat dat zenders per uur maximaal twaalf minuten aan reclameblokken mogen inplannen.

Dat maximum werd regelmatig overschreden, telewinkel- blokken duurden te lang en er zat minder dan de voorgeschreven twintig minuten tussen programmaonder- brekende reclameblokken. Ook kwam het voor dat films onjuist werden onderbroken en dat reclameblokken onvoldoende herkenbaar waren.

In maart organiseert het commissariaat hoorzittingen waarin de tv-zenders zich tegen het voornemen om te beboeten kunnen verweren. Verantwoordelijk commissaris I. Brakman van het commissariaat is niet te spreken over de reclamepraktijken van televisiezenders.

''Het lijkt erop dat bij de zenders vooral sprake is van slordigheden in de planning van de omvang van reclameblokken en -onderbrekingen bij films. De Mediawet kent strikte regels die bedoeld zijn om reclames in omvang te beperken en te reguleren."

"Omdat de vraag naar reclamezendtijd nog steeds toeneemt en de ruimte beperkt is, is het in het belang van de kijkers en van de onderlinge concurrentieverhoudingen dat het commissariaat hier streng op toeziet.'' ANP

KLACHT OVER SPOTJE VERSATEL AFGEWEZEN
De Reclame Code Commissie heeft een klacht van de Dierenbescherming over een spotje van telecombedrijf Versatel afgewezen. In het filmpje lijkt een duif zich te pletter te vliegen tegen een raam. Versatel hoeft het spotje niet van de buis te halen.

Dat de duif tegen het raam lijkt te vliegen en neervalt en dat hem dat kennelijk fataal wordt, acht de Reclame Code Commissie niet dermate schokkend dat grenzen zijn overschreden, staat in de beslissing.

''Hoewel sommigen de humor zal ontgaan, betekent dat niet dat de uiting ontoelaatbaar is.'' Versatel benadrukte dat de dood van de duif in scène is gezet. In werkelijkheid vloog de vogel het raam uit. Het dier dat dood neervalt, leefde al niet meer en is niet doodgemaakt voor de commercial.

De Dierenbescherming kreeg vorige maand in korte tijd 150 klachten binnen over het spotje. Kijkers waren volgens de organisatie geschokt en geërgerd. De Dierenbescherming noemde de reclame ''smakeloos'' en ''respectloos''.

De Reclame Code Commissie besloot twee klachten in behandeling te nemen. Over de beoordeling van de andere klacht wilde een woordvoerder vandaag nog niets zeggen, omdat de beslissing nog niet onherroepelijk is. De Dierenbescherming gaat niet in beroep, meldde een zegsvrouw. ANP

Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #34 Gepost op: 18-02-2005, 14:15:05 »
CORA VAN MORA
Op 28 februari, in de vroege maandagmorgen, start bij RTL 5 Voor Dag En Bouw, een dagelijks bulletin "voor alle bouwvakkers in Nederland". In Voor Dag En Bouw is er veel aandacht voor het valgevaar in de bouw. Daarnaast worden ook meer luchtige onderwerpen behandelt. De presentatie is in handen van Julliette de Wijn (foto) die in het programma het karakter Rita Wemmers gestalte geeft. Julliette is bij het grote publiek bekend als 'Cora van Mora'.

De items van 'Voor Dag En Bouw' zijn onder te verdelen in twee soorten: de dagelijkse en de wekelijkse onderwerpen. Bij de dagelijkse onderwerpen moet er gedacht worden aan een valtest, waarbij een zwaar voorwerp van een steiger wordt gegooid om het resultaat te bekijken, en het bouwweer.

Wekelijks is het relaas van een bouwvakker die is gevallen te zien en in het wekelijkse 'Moppie Van de Week', wordt er met de foto van een vrijgezelle dame in de hand op de bouwplaats gezocht naar een alleenstaande die wel zin heeft in een date. Presentatrice Rita Wemmers, een wulpse vrouw van rond de veertig, maar allerminst ordinair en dom, strijkt met haar bouwkeet neer op diverse bouwplaatsen. Ze spreekt de taal van de straat en staat haar mannetje in elke bouwput.

Het programma is onderdeel van de campagne '1-op-6', een actie van de werkgevers en werknemers binnen de bouwnijverheid. Het doel is om bouwvakkers bewust te maken van het valgevaar dat zij lopen. Uit onderzoek blijkt dat één op de zes bouwvakkers gedurende zijn loopbaan ernstig ten val komt.

"Voor Dag En Bouw' is een origineel en humorvol bulletin dat de bouwvakker niet mag missen", aldus RTL 4 vandaag. Het programma is op werkdagen, vanaf maandag 28 februari, vanaf 5.30 uur te zien op RTL 5 en wordt vervolgens tot 7.00 uur binnen een carrousel herhaald.

TANJA JESS
Actrice Tanja Jess (foto) gaat de vierde editie van het televisie- programma Temptation Island presenteren. Dat maakte Veronica, de omroep die de serie uitzendt, gisteren bekend.

Jess presenteert het programma samen met de Belgische Hans Otten, die eerder voor de Belgische televisie het programma Het Blok presenteerde. Viktor Brand en Tine van de Brande presenteerden de derde editie van Temptation Island.

In 'Temptation Island' gaan vier koppels de ultieme relatietest aan. Zij verblijven twee weken lang gescheiden van elkaar op een eiland vol verleiding. Rond het haardvuur worden de koppels geconfronteerd met beelden van hun partners, die aan de andere kant van het eiland worden blootgesteld aan de verleidelijke activiteiten van de vrijgezellen.

Volgende week starten de opnames van het vierde seizoen Temptation Island, op het Thaise eiland Phuket. Plaats van handelen was in het derde seizoen de 'Riviera Maya' in het Caribische deel van Mexico. Vanaf april zijn de nieuwe afleveringen op Veronica te zien.

http://mediakrant.web-log.nl/log
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #35 Gepost op: 18-02-2005, 14:17:00 »
Uiteraard wil John de Mol volwaardige sportprogramma's maken. En dan is het Studio Sport archief onmisbaar in. Dus komt er een deal tussen Talpa en NOS. Het ANP meldt:

De NOS krijgt de komende seizoenen wellicht toch de mogelijkheid om samenvattingen van het eredivisievoetbal uit te zenden. Het Algemeen Dagblad meldt donderdagochtend dat de omroep in gesprek is met Talpa, het bedrijf van John de Mol dat de rechten voor de komende drie seizoenen voor 35 miljoen euro per jaar bemachtigde.

Volgens het Algemeen Dagblad zijn NOS-directeur Gerard Dielissen hield op het Radio 1 Journaal donderdag de nodige slagen om de arm. Concreet is er volgens hem nog niets: "Het feit dat we om tafel zitten doet mij een klein beetje hoop geven."

Dielissen houdt een mogelijke rechtsgang achter de hand om alsnog uitzendrechten te bemachtigen als de gesprekken met De Mol op niets uitlopen. De NOS denkt in navolging van mediaminister Maria van der Hoevenop basis van het voorkeursrecht van de publieke omroep eventueel de uitzendrechten bij de rechter af te kunnen dwingen. "Maar liever doen we dat niet", aldus Dielissen in het Algemeen Dagblad. "Alle partijen hebben baat bij een goede oplossing."

Ingewijden weten ons te melden dat Barend en Van Dorp nog 1 jaar doorgaan bij RTL4. Daar zou nu overeenstemming over zijn.

Dat betekent dus dat dit duo het komende seizoen (nog) niet op Talpa te zien zal zijn.

MTV en hamburgerbakker McDonalds gaan samen wereldwijd een muziekprogramma lanceren. Het nieuwe TV format dat lokaal geadapteerd kan worden gaat muziektalent etaleren dat op het punt van doorbreken staat. Titel is Advance Warning. Het uur lang durende TV format is al twaalf keer uitgezonden in de VS en was de springplank voor onder meer Joss Stone, Kanye West, Franz Ferdinand en Maroon 5, die allen Grammy nominaties in de wacht sleepten.

De lokale versie van het muziekformat zullen vanaf 19 februari in Europa te zien zijn. In Azie vanaf 21 februari. In de VS gaat de tweede serie al van start. Ook hier in Nederland binnenkort .

McDonalds startte in de muziek door zich te verbinden aan Justin Timberlake voor de I'm Lovin It campagne. De partnership met MTV rondom het muziekplatform moet McDonalds een relevante en geloofwaardige uitstraling richting jongeren opleveren, aldus Larry Light, McDonald's evp en global chief marketing officer.

Dit soort marketing partnerships zijn manieren voor merken om zich anders dan de standaard (afstandelijke) 30 seconden commercial te uiten. En zodoende echt verbinding met de doelgroep voor elkaar te krijgen.

Yorin en de Taskforce Jeugdwerkloosheid beginnen eind april met een realityprogramma waarin vier werkloze jongeren gevolgd worden bij hun zoektocht naar een baan. ‘We moesten een manier bedenken om werkloze jongeren te bereiken. Die lezen vaak geen krant, maar kijken wel tv’, zegt Hans de Boer, voorzitter van de Taskforce Jeugdwerkloosheid, tegen de Volkskrant.

De Boer wil het thema op deze manier op de agenda zetten en zo extra jeugdbanen creëren. Yorin is het volgens hem te doen om de kijkcijfers. ‘Maar deze twee belangen vallen hiermee samen.’ (Adformatie)

Engeland was in 2003 de absolute koning in de creatie en distributie van internationale TV formats met een marktaandeel van 45% volgens de Television Research Partnership . De Top 6:

1) Engeland 45%
2) Amerika 20%
3) Nederland 15%
4) Argentinie 7%
5) Frankrijk 5%
6) Spanje 3%
7) Australie 2%

Engeland creerde 12 van de top 30 geexporteerde tv formats die werden bestudeerd op 57 kanalen in de top tien televisiemarkten. BBC Worldwide, Granada Media, FremantleMedia, Endemol UK en Celador waren de topscoorders.

De Engelsen voelen zich wel bedreigd door een aantal ontwikkelingen als copycatting en de groei van andere formatcreatie units, met name in de VS.

Ook wordt geconstateerd dat door het steeds vaker vervangen van kant en klare fictie door lokale format of format adapties de distribiteur minder winstgevend is. Een format deal vertegenwoordigd slecht 10-20% van de waarde van een vergelijkbaar kant en klaarprogramma. Er moeten formats in diverse landen worden verkocht om de opbrngsten gelijk te krijgen met die van een verkocht programma (tape) dat zo de buis op kan.

De vraag is of Nederland volgend jaar nog zo hoog in de top staat. Ons land weet al enkele jaren geen internationaal succes meer te bedenken...

http://tvformats.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #36 Gepost op: 5-03-2005, 15:10:42 »
SBS zendt tot het WK in 2010 alle thuiswedstrijden van het Nederlands elftal uit. De omroep heeft hierover een akkoord bereikt met de voetbalbond KNVB. De laatste jaren had SBS al de rechten voor de thuiswedstrijden en vriendschappelijke duels van Oranje.Ook alle vriendschappelijke thuis- en uitduels zijn tot 2010 op de zender te zien. Naast de wedstrijden van Oranje is SBS met de KNVB overeengekomen tot 2010 jaarlijks de strijd om de Johan Cruijff Schaal tussen de landskampioen en bekerwinnaar uit te zenden.

De zender heeft verder het recht beeldmateriaal, zowel integraal als in samenvatting en/of fragmenten uit te zenden via alle zendervormen die nu en in de toekomst tot de beschikking van SBS staan. Naast de uitzendingen op het 'open net' kan SBS de duels van Oranje ook gaan uitzenden via betaalkanalen, of non-exclusief middels webcasting en het zogenoemde 'video on demand' via onder meer internet en de mobiele telefoon. SBS kan een deel van de rechten ook sublicentiëren aan andere partijen.

"De afspraken die SBS met de KNVB heeft gemaakt, beperken zich niet tot traditionele televisie, maar gaan over alle distributievormen, inclusief ADSL, satelliet en mobiele telefonie (UMTS). Dat maakt deze overeenkomst uniek", aldus Bart Soepnel, directeur aankoop van SBS Broadcasting. " Niet de distributievorm, maar de kijker staat voortaan centraal." (Telegraaf)

Blijkbaar was dit pakket voor Talpa niet interessant genoeg. SBS overbieden moet voor Talpa toch geen enkel probleem zijn geweest. Misschien boden de wedstrijden niet voldoende continuiteit in het programmaschema. En belangrijker nog: het gedwongen uitzenden van oefeninterlands al Oranje-Lapland zal weinigen er toe bewegen de televisie aan te zetten. Laat staan het via je mobiel bekijken..

http://tvformats.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #37 Gepost op: 5-03-2005, 15:14:10 »
Angela Groothuizen, een goede bekende van John de Mol, is in gesprek met Talpa TV over het maken van een 'bijzondere serie' voor de zender van John de Mol. Dat meldt een goed geïnformeerde bron aan Mediakrant.

In de oriënterende gesprekken wordt volgens deze bron met Angela Groothuizen gesproken over een programma in de trant van AVRO's Wie is... De Mol?! en Peking Express (NET 5).

Angela Groothuizen is momenteel nog te zien in het AVRO-programma Wie is... De Mol?!. Eind vorig jaar werd bekend dat de AVRO het contract met Groothuizen niet wil verlengen. Angela Groothuizen wil graag weer aan de slag en daar gaan de nodige speculaties mee gemoeid. Albert Verlinde noemt de TROS als een goede mogelijkheid.


Tot twee keer toe werd Manuëla Kemp gevraagd als kandidaat voor de afvalrace ’Bobo’s in the Bush’. Beide keren bedankte ze beleefd. „Ik kan best tegen mijn verlies, maar ik kan niet tegen een strijd waar men over elkaar heen zou kunnen lopen. Daarvoor ben ik toch te soft.” Toen ze voor het derde seizoen nóg een keer werd gebeld, raakte ze ietwat geïrriteerd. Tot ze hoorde dat ze haar dít keer als presentatrice van het Yorin-programma wilden hebben.

Manuëla Kemp was nog nooit in Noord-Argentinië, waar Bobo's in the Bush dit jaar werd opgenomen, geweest. Zuid-Amerika kende ze wel al. "Ik vind het een prachtig werelddeel", zegt Manuëla. "Eerder was ik al eens in Brazilië en Peru, in verband met reisprogramma’s voor de KRO."

"Als presentatrice van ’Bobo’s in the Bush’ zat ik natuurlijk wel iets luxer dan de tien kandidaten, maar nou ook weer niet in een vijfsterrenhotel. Het was wel te gek hoor, in van die lodges, die eigenlijk alleen worden aangedaan door natuurreizigers. Maar er was niets westers aan. Ben trouwens ook helemaal lek geprikt. Sinds mijn verblijf daar heb ik allemaal van die rode bultjes, geen middeltje lijkt ertegen te helpen. Ik word er gek van!"

„De eerste twee keren dat ik ’Bobo’s in the Bush’ op televisie zag dacht ik al dat ik het zelf nooit zou redden. En nu ik de strijd van dichtbij heb meegemaakt weet ik het zeker: ik zou het nooit hebben gewonnen. Begrijp mij goed, ik vind het altijd leuk om op reis te gaan en ben een redelijke survivor. Maar alleen met mensen die ik heel goed ken. Ik ben ook niet zo competitief. Niet dat ik niet tegen mijn verlies kan, maar ik kan niet tegen een strijd waar men op de man speelt. Gemeenheid zo ver van huis, brrr. Als kandidaat was ik waarschijnlijk een huilebalk geweest.”

In drie weken tijd zag ze slechts één dorpje. Verder was het bush, bush en nog eens bush. „Elke ochtend stonden wij rond zes uur op. Hoewel het dan nog erg donker was, moest ik ervoor zorgen dat ik er een beetje appetijtelijk uitzag. Dat was best een klus kan ik je vertellen; probeer je haar maar eens goed te krijgen bij een luchtvochtigheid van negentig graden! In een mum van tijd was je weer klam en als je iets had uitgewassen droogde het gewoon niet. Ook het productieteam had het niet altijd even makkelijk. Zo was er maar één hok met stroom, en de logdebeheerder bepaalde wanneer de stroom eraf ging. Stond je daar met een hoofd vol shampoo…” Eenmaal terug moest ze na twintig uur reizen meteen door naar ’De vrienden van Amstel live’. „Helaas miste ik daardoor de bonte avond in Argentinië. Maar ach, je kunt niet alles hebben.”

De tien ’Bobo’s’-kandidaten kende ze allemaal wel een beetje. Bijvoorbeeld haar collega- zangers Jacques Herb en Jody Bernal. „Jacques heeft een keer op mijn verjaardag zijn hit ’Manuëla’ gezongen. En Jody zag ik voor het eerst toen ik in de jury zat van ’Your Big Break’, het programma waarmee hij doorbrak.” Telegraaf


http://tvformats.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #38 Gepost op: 25-03-2005, 10:07:44 »
John de Mol is bereid flink de portemonnee te trekken om BNN-coryfee Bridget Maasland (30) naar zijn nieuwe tv-kanaal te laten overstappen. Dat zeggen 'goed ingevoerde bronnen' vandaag tegen het Algemeen Dagblad.

Programmadirecteur Remko van Westerloo is zeer gecharmeerd van de blonde presentatrice die een belangrijke rol in de programmering van Talpa's in augustus te lanceren kanaal moet krijgen. Bridget Maasland was gisteren niet voor commentaar bereikbaar. De programmadirectie van Talpa denkt er serieus over Linda de Mol te koppelen aan Beau van Erven Dorens, die een dezer dagen opstapt bij RTL Boulevard. Ze zouden samen een koppel vormen in een nieuw late night-programma, dat de tegenhanger van Barend en van Dorp (RTL4) moet worden.

De door De Mol begeerde sportpresentator Jack van Gelder, met wie al een aantal malen is onderhandeld, is nog altijd niet rond met Talpa. Dat heeft te maken met zijn niet malse financiële eisen en met het feit dat nog niet duidelijk is welk tv-station vanaf de zomer van 2006 de Champions League uitzendt.

Als De Mol naast de nationale voetbalcompetitie ook die Europese competitie verwerft, dan 'wordt het voor mij als voetbalman wel moeilijk', verklaarde de presentator voor BNN-radio. Over een week of twee, als duidelijk is waar de Champions League te zien is, hakt Van Gelder de knoop door.

Ook met Ivo Niehe heeft Talpa nog geen deal. De TROS-presentator heeft een paar keer met John de Mol gesproken, maar er is nog niets getekend. Niehe gaat eerst vanaf 1 juli op zaterdagavond een half jaar lang het programma 25 jaar TV Show maken bij de TROS, waarin hij uit zijn rijkelijk gevulde archief zal putten. Vanaf 1 januari wil hij andere dingen doen op tv. Zijn nieuwe ideeën zal hij eerst voorleggen aan Talpa.

Het is vrijwel zeker dat Big Brother rond september terugkeert op de Nederlandse tv (zie eerder). Zowel RTL, SBS als Talpa heeft interesse getoond bij producent Endemol, die al bezig is met voorbereidingen. RTL Nederland heeft de eerste rechten, maar RTL-programmadirecteur Van der Goot laat in het midden of hij het programma komend seizoen daadwerkelijk afneemt. Eerder liet hij het op het laatste moment schieten voor Yorin, omdat hij het realityprogramma toch te duur vond. Als RTL weer afhaakt, gaat het naar De Mol. AD




Hoewel Willibrord Frequin eind vorig jaar aankondigde om te stoppen met tv, is hij nog wel achter de schermen actief. Op het moment werkt de presentator aan een 'grote productie' over Wim Hof, ook wel The Iceman genoemd.

"Wim Hof, dat is die iceman, die gaat de Mount Everest beklimmen in zijn onderbroek. Dat is echt een primeur. We gaan hem volgen tijdens zijn tocht en dat wordt echt een hele grote productie. Het is echt heel bijzonder", aldus Frequin tegen Noordzee FM.

Het is nog niet bekend wanneer de spectaculaire beklimming van Wim Hof plaats gaat vinden. Het lijkt er in ieder geval op dat de registratie op SBS 6 te zien zal zijn. Zo zond SBS 6 in januari de special Een barre, blote beklimming uit (zie eerder), waarin Wim Hof gekleed in een sportbroekje de Mont Blanc beklimt bij een temperatuur van - 20º C.

Ook in Duitsland heeft men grote plannen met the Iceman. Een Duitse productiemaatschappij is momenteel op zoek naar Wim Hof en wil graag een televisieprogramma over Hof maken.

Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #39 Gepost op: 25-03-2005, 10:08:11 »

De plannen van minister Hoogervorst van Volksgezondheid voor een reclameverbod voor alcoholische dranken in de vroege avonduren op televisie gelden niet voor RTL4 en -5.

Ook Eurosport en andere zenders die vanuit het buitenland uitzenden mogen reclames voor alcoholische dranken blijven uitzenden. ''Nederland mag alleen zenders een verbod opleggen die vanaf eigen grondgebied programmeren'', zei de woordvoerder van Europees commissaris Reding (media). RTL geldt op grond van eerdere uitspraken van het Europese Hof van Justitie als een Luxemburgse en dus buitenlandse zender.

Volgens de woordvoerder van Reding mag Ierland, dat nu al een verbod kent voor alcoholreclame op televisie, bijvoorbeeld ook bepaalde Britse zenders een verbod opleggen, hoewel die bier en wijn aanprijzen. ANP


De Nederland 3-omroepen gaan volgend jaar nieuwe afleveringen van de BBC-serie Doctor Who uitzenden. Op de Britse zender zijn de nieuwe belevenissen van de vreemde tijdreiziger vanaf zaterdag te zien.

De BBC begon met de serie in 1963 en ging ermee door tot 1989. Inmiddels is de reeks toe aan de achtste acteur die in de huid mag kruipen van de mysterieuze wetenschapper. Dit keer is de keus gevallen op Christopher Eccleston, die samen met actrice Billie Piper (Rose Tyler) in dertien afleveringen diverse avonturen beleeft.

The Doctor is afkomstig van een verre planeet. Hij reist door de tijd met een tijdmachine die er van buiten uitziet als een ouderwetse Britse telefooncel. Hij is erg gecharmeerd van de aarde en komt daar dus ook vaak langs, zowel in het verleden als in de toekomst. Zijn belangrijkste doel is het bestrijden van onderdrukking en het kwaad. In het verleden zond de TROS Doctor Who uit. ANP



RTL Nederland heeft de rechten verworven van de Rob Houwer filmcollectie voor televisie en internet. In de loop van 2005 zal RTL een groot deel van de films uit de Rob Houwer Film Collectie op TV uitzenden en via Video On Demand aanbieden binnen haar internetportal.

Rob Houwer heeft vanaf de jaren zeventig onder meer meegewerkt aan films als 'Turks Fruit', 'Soldaat van Oranje' en 'De Vierde Man'.


De KRO is zo onder de indruk van het succes van Boer Zoekt Vrouw dat de omroep nu gaat kijken of de formule in een volgend seizoen niet kan worden verbreed.

"We moeten eerst dit programma nog evalueren, maar je kan natuurlijk aan andere combinaties denken, bijvoorbeeld Vrouw Zoekt Boer of Boerin Zoekt Man", stelt een zegsvrouw van de KRO.

Een variant met enkel homoseksuele stellen, zeg maar Boer Zoekt Boer, ligt volgens de woordvoerster niet voor de hand. "Wij gaan op zoek naar de meest geschikte kandidaten en ik kan me niet voorstellen dat daar dan tien mannen of vrouwen uitkomen die allemaal homoseksueel zijn."

Op internet wordt door fans druk gespeculeerd over de bedoelingen van Boer Peter. Volgens sommigen zou hij al een vriendin hebben ontmoet voor het programma begon, maar de KRO ontkent dat. ''Er is geen sprake van dat Peter een vrouw buiten ons om heeft ontmoet." Dat er wat bijzonders met Peter aan de hand is, klopt wel. ''Er is sprake van een KRO-kandidate, maar of dat dezelfde is die tot nu toe in de uitzending was, zeggen we niet."

De komende aflevering moet alles duidelijk worden. Peter zelf wil niet ingaan op de geruchten. ''Het wordt straks allemaal duidelijk in beeld gebracht." Boer Zoekt Vrouw blijft ondertussen goed scoren en wist deze week 2,6 miljoen kijkers te boeien. Ook de voorgaande weken lagen de kijkcijfers ruim boven de twee miljoen. Nieuwkomer Boer Zoekt Vrouw is zo na oudgediende Spoorloos (rond de drie miljoen kijkers) het best bekeken programma van de katholieke omroep. ANP
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!