Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 1269081 keer)

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #6020 Gepost op: 3-05-2025, 20:08:06 »
Ik ben het in hele grote lijnen eens met wat je zegt DRenziboy. Ik denk alleen niet dat het aan de organisatie van een liedjeswedstrijd is om een gapende wond die al 80 jaar bloedt te behandelen.

En ja, natuurlijk wordt dit podium ook op een bepaalde manier misbruikt. Door Israël maar ook door anderen (hoe symbolisch was de overwinning van Oekraïne in 2022?). Dat is onontkoombaar. Net zo onontkoombaar als het gegeven dat een groot internationaal evenement gebruikt wordt om aandacht te vragen voor een politiek of economisch issue. Dat is de praktijk, dat snap ik helemaal.

Maar laten we vooral niet doen alsof het diskwalificeren van Israël voor het Eurovisie Songfestival (wat ook een politieke daad zou zijn) ook maar iets oplost. En dus blijf ik het onzin vinden.

Maar laten we dan ook niet doen alsof het afweren van vlaggen en het afschaffen van persconferenties na de semi's ook niet is om bepaalde kritische noten te omzijlen. Iets wat nu dus gedaan wordt om te voorkomen dat het fesitval "politiek" wordt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #6021 Gepost op: Vandaag om 01:01:04 »
Maar laten we dan ook niet doen alsof het afweren van vlaggen en het afschaffen van persconferenties na de semi's ook niet is om bepaalde kritische noten te omzijlen. Iets wat nu dus gedaan wordt om te voorkomen dat het fesitval "politiek" wordt.
Dat wordt, uiteraard, gedaan om te voorkomen dat het festival politiek gemaakt wordt.