Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 1278590 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #6040 Gepost op: Vandaag om 14:36:10 »
Ja, zoiets had ik ook gezien: niet-deelnemende landen hadden ook een stem.

Maar dat wil dus zeggen, dat je als kijker niet zomaar zelf kan berekenen hoe de resterende punten terecht zullen komen, omdat er nog een onzekere factor bij komt.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #6041 Gepost op: Vandaag om 15:01:57 »
In de halve finales stemmen enkel de landen die meedoen in hun specifieke halve finale. De landen die automatisch gekwalificeerd zijn worden onder de halve finales verdeeld.
Daarnaast is er een "Rest of the World"(RotW)-blok dat telt als 1 land.

Dat betekend dat er in deze eerste halve finale 15 deelnemende landen, 3 gekwalificeerd, 1 RotW. 19 landen gestemd hebben.
In de halve finales worden enkel de stemmen van de televoting meegenomen. Tenzij er door technische problemen geen volledige televoting score gemaakt kan worden. Dan wordt er teruggevallen op de stemmen van de jury een dag eerder.

Dat betekend dat er per land 1 t/m 8, 10 en 12 punten worden verdeeld. -> 58 punten per land.
58 * 19 = 1102 punten in totaal.
Maar in theorie kan een land dus maar maximaal 19 * 12 = 228 punten halen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #6042 Gepost op: Vandaag om 17:49:13 »
Nederland had niet door moeten gaan vind ik, matig optreden en slechte zangstem, maar dat was Noorwegen ook lol, en die Oekraine was helemaal verschrikkelijk

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #6043 Gepost op: Vandaag om 20:19:01 »
Nederland had niet door moeten gaan vind ik, matig optreden en slechte zangstem, maar dat was Noorwegen ook lol, en die Oekraine was helemaal verschrikkelijk
::rofl::

Claude staat inmiddels derde bij de bookmakers dankzij zijn optreden.

Ik ben zó benieuwd hoe het voelt om altijd maar dan ook echt altijd een unpopular opinion te hebben… :-X
🜃