Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96458 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #300 Gepost op: 2-05-2021, 01:03:09 »
slecht gespeeld in het eindspel door beiden, je kan bij dit spel alleen maar voor verraad kiezen, je wint nooit iets door voor trouw te kiezen...

Snap ik niet, ze wonnen nu toch ieder de helft.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #301 Gepost op: 2-05-2021, 01:18:48 »
Zowel chatilla als loiza had in een eerder stadium al gezworen met Samantha naar de finale te gaan. Zeggen dat beide in deze aflevering en dus maakt het hen beide niks uit of samantha nu een verrader was of niet.

Het bondje heeft Gewoon het spel gespeeld op hun manier en dat mag maar ben er dan niet schijnheilig over “ oh ik heb je nooit verdacht!” Of “oh ik wist het , ik wist het te laat !”
Ze wisten beide dat samantha de verrader was en hebben gewoon een pact gesloten en een route naar de finale .

Als de makers dit in het volgende seizoen niet ondervangen kun je weer vanaf afl 4/5 het strijdplan uit tekenen .

Erg sneu voor Francis.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #302 Gepost op: 2-05-2021, 09:28:55 »
Ik maakte dus een sprongetje van plezier, toen ik zag dat ze naar de grotten gingen waar tot voor kort het Navodepot heeft gezeten. (het is ergens in de jaren 90 ontmanteld, en heeft toen jaren leeggestaan. Pas na een gigantische klus, het complex zat vol asbest), kon het toegankelijk worden gemaakt voor het publiek.

Nou ja, het werd ontmanteld toen Oost en West toenadering tot elkaar vonden. Het is ontzettend jammer dat het van binnen compleet gestript is. Alleen wat generatoren (die groene machines) zijn er nog. En de eveneens ontmantelde officiersmess.

Je zou er een compleet molseizoen kunnen opnemen, als je het goed aanpakt.

Als er mensen zijn die NA corona een tripje naar Maastricht  overwegen: er zijn groepsrondleidingen die door ex-medewerkers (inclusief sterke verhalen....) worden begeleid. Je moet echter wel over eigen vervoer beschikken om er te komen. Zelf ben ik een jaar of 8 geleden in het complex geweest, ik was toen bevriend met 1 van de gidsen, die een proef-rondleiding heeft gedaan.




Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #303 Gepost op: 2-05-2021, 11:55:45 »
Net aflevering terug gekeken.

Het concept is leuk, maar goed, ik vind weerwolven dan ook geweldig leuk.

De uitvoering niet helemaal geslaagd.

Finale zo heeft geen toegevoegde waarde om verrader te zijn.

Ik zou zeggen:
1 verrader en 1 getrouwe in de finale dan is de pot voor de verrader.

2 verraders of 2 getrouwe in de finale dan zoals het nu is gedaan.

Maar het maken van een pact is bijna niet uit te sluiten waarschijnlijk.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Verraders
« Reactie #304 Gepost op: 2-05-2021, 12:22:54 »
conclusie:
* programma met potentie
* goed kijken om de opdrachten meer body te geven, zijn nu los onderdeel die nauwelijks iets te maken hebben met het spel.  (misschien individueel dingen winnen zoals het schild, maar ook individueel zilver mogelijk maken )
* goed kijken naar finale (misschien zoals Syllie10 zegt) het hebben van een verrader in de finale moet nog van belang zijn.
* het programma in de huidige vorm moet korter. Als de opdrachten meer zin hebben, kan het de huidige duur houden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De Verraders
« Reactie #305 Gepost op: 2-05-2021, 15:25:02 »
Ik denk niet dat er ooit een BN'er gaat zijn die voor verraad kiest op het einde. De ene BN'er berooft de andere BN'er finaniceel,  dan zie ik echt niet voor me. Zeker niet als heel veel castleden elkaar al kennen en vrienden van elkaar zijn.

Ik heb van alle afleveringen het begin en het einde gezien, vaak de opdrachten overgeslagen. Die waren simpel van opzet en voelen vrij nutteloos om naar te kijken omdat er geen laag onder de laag zat.

Chatilla als winnares deed me heeeel erg denken aan Rocky! Zelfde types  ::jaja::

Als ze een nieuw seizoen maken hoop ik dat ze minder recyclen uit andere programma's als WIDM, Robinson en andere TV-spelletjes, dan ga ik zeker nog eens kijken. Vond het nu erg veel kandidaten die we al eens hadden zien spelen (Loek, Kim, Kees, Sinan, Diederik, Loiza, Gaby, Samantha, Francis). Nieuwe spelers als Gert-Jan, Chatilla en Abbey maken mij in ieder geval veel nieuwsgieriger!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Verraders
« Reactie #306 Gepost op: 2-05-2021, 16:54:13 »
Aan het concept moet voor seizoen 2 zoals iedereen aangeeft nog flink gesleuteld worden, en eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen in dat ze dat gaan doen, of in ieder geval zodanig dat het wel goed werkt.

Finalespel was inderdaad nogal nutteloos, toen hij het uitlegde was al meteen duidelijk dat Samantha en Chatilla het gingen delen. Deze mensen hadden geen enkele reden om voor die paar duizend euro extra te verraden.

Ook duurde de finale, net als alle andere afleveringen, echt te lang. Veel biechten die geschrapt hadden kunnen worden en eigenlijk gewoon elk segment had korter gekund.

Ik werd nog even zenuwachtig voor Samantha toen ze Loek wegstuurde, maar toen bleek dat ze inderdaad dealtjes met iedereen had en zichzelf in een onverslaanbare positie had gemanoeuvreerd. Ik ben dan ook blij dat ze gewonnen heeft, al had ze van mij gewoon de hele pot mogen pakken. Die had ze tegen Chatilla en Loiza wel verdiend. Maar geen seconde gedacht dat ze dat ging doen.

Heel blij dat we zo veel van Francis hebben gezien dit seizoen ::love:: ::love:: ::love:: Maar het werd wel pijnlijk duidelijk dat zij ook los van het verradersaspect niemands nummer 1 was, waar Samantha dat van iedereen was.

Waar ik voornamelijk blij mee was is dat Loiza niet gewonnen heeft. Wat was zij bloedirritant en heeft ze het spel slecht gespeeld. En dan op het einde nog roepen 'Ik wist het!' ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #307 Gepost op: 2-05-2021, 18:07:18 »
De finale was symptomatisch voor de slechte tweede seizoenshelft van een in eerste instantie veelbelovend programma. Vanaf aflevering 5 had ik het idee dat ik naar Expeditie Robinson in een kasteel zat te kijken. Uiteindelijk heeft vooral die ergerlijke kliekjesvorming het leuke concept de das omgedaan. Les voor het volgende seizoen: vorm meteen een groepje met drie à vier vriendjes en stem de rest er één voor één uit, ongeacht of je denkt dat ze verraders zijn. Dit moeten ze echt snel repareren, anders wordt seizoen 2 heel voorspelbaar.

Wat ik echt heel pijnlijk vond om te zien was hoe Loiza, Chatilla en Samantha Francis de hele tijd negeerden en overschreeuwden. Jammer dat Francis niet won, ze was de enige van de overgebleven vier die ik het gunde. Ik geloof geen seconde dat Loiza en vooral Chatilla Samantha niet zwaar verdachten. Francis zal er vooral zijn uitgestemd omdat ze niet tot de inner circle behoorde. Ook het vermoorden van Loek was pure vriendjespolitiek en uit speltechnisch oogpunt een domme zet.

Over het geheel genomen heeft Samantha het wel slim gespeeld, anders win je niet. Maar ik vind ook dat ze een programma dat leuk en spannend begon eigenhandig om zeep heeft geholpen en er Expeditie Robinson NL van heeft gemaakt. Dat valt niet zozeer haar, maar vooral de makers te verwijten. Ik hoop dat ze geleerd hebben van de fouten van dit seizoen en het concept volgend seizoen beter uitwerken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #308 Gepost op: 2-05-2021, 18:23:49 »
Het is leuk om te lezen dat het programma als zodanig "omarmd" wordt.

Ik denk ook dat de makers iets gaan doen met de feedback. Vooral omdat die feedback voor een groot deel in dezelfde richting gaat.

Het Weerwolven-spel heeft natuurlijk een aantal karakters, dat eventueel toegevoegd kan worden, maar welk van die karakters echt een toegevoegde waarde heeft, kan ik niet zeggen: ik weet het zo niet.

Wat ik wel hoop, is dat kijkers tot zich door laten dringen dat het echt een spél is. Wat er op social media afgelopen week op Samantha is afgekomen op dat gebied, bij geen enkel seizoen van WIDM heb ik dat eerder gezien. Ja, misschien in seizoen 19 na de joker-aktie van Nilsson. Maar die ging lang niet zo ver als hetgeen afgelopen week op Samantha Steenwijk af kwam.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #309 Gepost op: 2-05-2021, 18:51:52 »
Het is leuk om te lezen dat het programma als zodanig "omarmd" wordt.

Ik denk ook dat de makers iets gaan doen met de feedback. Vooral omdat die feedback voor een groot deel in dezelfde richting gaat.

Het Weerwolven-spel heeft natuurlijk een aantal karakters, dat eventueel toegevoegd kan worden, maar welk van die karakters echt een toegevoegde waarde heeft, kan ik niet zeggen: ik weet het zo niet.

Wat ik wel hoop, is dat kijkers tot zich door laten dringen dat het echt een spél is. Wat er op social media afgelopen week op Samantha is afgekomen op dat gebied, bij geen enkel seizoen van WIDM heb ik dat eerder gezien. Ja, misschien in seizoen 19 na de joker-aktie van Nilsson. Maar die ging lang niet zo ver als hetgeen afgelopen week op Samantha Steenwijk af kwam.
Al voeg je alle bestaande rollen toe, zolang je het ik steun jou als jij mij steunt , niet kan doorbreken is seizoen enkel het verlengde van de tweede helft van seizoen 1, namrl8jk het feilloos uitvoeren van een vooraf bedacht plan.

En het ergste is dat de rol van samantha juist wel binnen het spelprincipe is te verdedigen , namelijk Als ik als verrader op een verrader stem val ik minder hard op. Terwijl de stemmen van chatilla en loiza gewoon vriendjespolitiek is en niet te verdedigen binnen getrouwen vs verraders.

Dus als mensen dan al boos zouden zijn dat he5 spel zo gespeelD wordt, waarom dan de haat richting samantha?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Verraders
« Reactie #310 Gepost op: 2-05-2021, 19:09:21 »
mensen zijn dom ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #311 Gepost op: 3-05-2021, 01:46:56 »
Snap ik niet, ze wonnen nu toch ieder de helft.

zeker, maar wanneer je dit spel tactisch benadert ga je altijd voor de optie verraad
tegenstander kiest trouw > je wint de hele pot ipv de halve met trouw
tegenstander kiest verraad > je wint niets maar met trouw win je ook niets

Het leuke is dat dit spel ooit op tv was in de UK onder de naam Golden Balls, totdat een deelnemer het spel speelde door aan te kondigen dat hij voor verraad ging kiezen en de pot na afloop met zn tegenstander zou delen als die voor trouw zou kiezen. Daarmee zette hij zn tegenspeler volledig voor het blok  :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #312 Gepost op: 4-05-2021, 11:53:58 »
Al voeg je alle bestaande rollen toe, zolang je het ik steun jou als jij mij steunt , niet kan doorbreken is seizoen enkel het verlengde van de tweede helft van seizoen 1, namrl8jk het feilloos uitvoeren van een vooraf bedacht plan.

En het ergste is dat de rol van samantha juist wel binnen het spelprincipe is te verdedigen , namelijk Als ik als verrader op een verrader stem val ik minder hard op. Terwijl de stemmen van chatilla en loiza gewoon vriendjespolitiek is en niet te verdedigen binnen getrouwen vs verraders.

Dus als mensen dan al boos zouden zijn dat he5 spel zo gespeelD wordt, waarom dan de haat richting samantha?

Eens. De laconieke houding van Chatilla en Loiza richting Samantha stond in schril contract met hoe fel ze waren richting Diederik, Kees en Holly. Ze wisten eigenlijk wel dat Samantha een verrader was, maar weigerden simpelweg om datgene te doen wat we van hen mochten verwachten: de verrader wegstemmen. Terwijl dat juist de kerntaak is van elke getrouwe. Je hebt gelijk dat het gedrag van Samantha wat dat betreft beter te verdedigen valt binnen het spelprincipe.

Desondanks schiet deze post van Samantha me wel een beetje in het verkeerde keelgat:


"Met man en macht geprobeerd trouw te blijven aan mijn allereerste bondjes. Mijn missie in dit spel was de finale spelen met mijn 3 meiden."


Dat ze zelfs nooit van plan is geweest om de rol van verrader op te pakken vind ik eerlijk gezegd te gek voor woorden. Dan had ze gewoon nee moeten zeggen tegen het aanbod van Kees en Holly en was ze dezelfde nacht nog exit geweest. De programmamakers hebben hier m.i. het hardst gefaald, maar het is niet zo dat Samantha, Chatilla en Loiza hier niets te verwijten valt. Zij hebben de rollen van getrouwe en verrader moedwillig irrelevant gemaakt. Dat ze er "trots' op zijn dat hun plannetje gelukt is begrijp ik vanuit hun perspectief wel. Maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje een trap na richting de kijkers die dit programma acht weken gevolgd hebben en bepaald niet blij waren met dat plan.

Samantha's charmeoffensief op social media (knuffelfoto's met Holly e.d.) slaat wat dat betreft de plank behoorlijk mis. Dat al haar medekandidaten haar nog steeds lief vinden wil ik best geloven. Het was immers maar een spelletje. Wat ze blijkbaar niet snapt is dat ze samen met Chatilla en Loiza het kijkplezier van veel mensen vergald heeft door het spelconcept om zeep te helpen. Dáár waren veel mensen boos over.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #313 Gepost op: 4-05-2021, 14:16:06 »
Tja... enorme anticlimax.

Dat Samantha verrader was maakte uiteindelijk geen zak uit, ze speelde alsof ze gewoon getrouwe was (buiten het moorden om) en uiteindelijk gunnen beide getrouwen haar gewoon het zilver... Het was echt een team van 3 ipv 1 tegen 2. Zo jammer.

Enorm teleurgesteld zowel Samantha als Loiza en Chatilla hierin, en ook in de programmamakers. ::ohno::

Als het programma volgend jaar in precies dezelfde vorm terugkomt, kijk ik niet. Als er wat dingen worden aangepast, wil ik het wel een tweede kans geven.
Zo zouden er bijvoorbeeld consequenties moeten zijn voor de pot als 1 van de finalisten verrader is, want dan zijn de getrouwen tenmiste echt gemotiveerd om de verraders er uit te werken, ipv een bondje met ze aan te gaan.
Als Francis ipv Samantha in de finale had gestaan (dus 3 getrouwen), was de finale in principe gewoon hetzelfde geweest.  Dat slaat nergens op. Die laatste ronde tafel had niets te maken met het verbannen van een verrader, want er zou toch geen moord meer komen. Het ging puur over wie met wie naar de finale wilde, vriendjespolitiek en bondjes. Loiza en Chatilla wisten heus wel dat Samantha verrader was, maar gunde haar de finale gewoon meer dan Francis. Dat was overduidelijk.

Uiteindelijk oordeel over dit programma;  ::niet-ok::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Verraders
« Reactie #314 Gepost op: 4-05-2021, 14:22:18 »
Anticlimax is ook het woord dat in mij opkwam.
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Verraders
« Reactie #315 Gepost op: 4-05-2021, 16:27:24 »
Ik vond Loïza altijd wel sympathiek maar jeetje wat was ze irritant hierin  :-X. Vind het ook echt jammer dat ze uiteindelijk de prijs nog met haar hebben gedeeld. Niet alleen omdat ze écht slecht heeft gespeeld en daardoor zover is gekomen, maar ook omdat het de finale nog minder spannend en nuttig maakt. Als iedereen gewoon maar alles deelt dan hadden ze dat laatste gedeelte helemaal over kunnen slaan.

Ze konden wat mij betreft sowieso wel wat dingen overslaan wat jeetje wat duurde die aflevering lang ::). Het was echt een uitdaging om hem uit te zitten. Ook weer echt slecht dat er niet is nagedacht over de rollen verrader en getrouwe voor de winst. Dat nu een verrader en getrouwe samen hebben gewonnen is ronduit belachelijk. Waarom moeten ze elkaar uitmoorden dan? Ik snap heel goed dat Samantha het zo heeft gespeeld en als ze dit niet veranderen dan ga je in seizoen 2 gewoon weer een slim groepje mensen hebben die hetzelfde doen.

Vond dit programma echt een tegenvaller, denk niet dat ik een tweede seizoen nog ga kijken ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #316 Gepost op: 5-05-2021, 14:09:10 »
Ik vind het format wel mogelijkheden hebben maar in de huidige vorm erg slecht uitgewerkt.
Dus ik ga de eerste afl van een nieuw seizoen denk ik nog wel kijken of Ze iets gedaan hebben om het aan te passen . Als dat niet zo blijkt te zijn , ga ik afhaken

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #317 Gepost op: 5-05-2021, 14:48:53 »
Ik heb mijn licht eens doen schijnen over de extra rollen in het oorspronkelijke spel. Mijn conclusie was al dat het in het tijdsbestek van 8 afleveringen en de uitzendtijd per aflevering moeilijk was om alle extra rollen een plekje en een functie te geven.

Wat is de toegevoegde waarde van die extra rollen, zijn ze inpasbaar? Ik denk dat de enige rol die ervoor in aanmerking komt, ook om een situatie als in seizoen 1 te voorkomen, die van de Heks is. Haar toverdrankje kan immers de eliminatie van de Verraders ongedaan maken.

De verraders zien uiteraard onmiddellijk aan de al of niet complete bezetting aan de ontbijttafel of de heks haar  macht heeft gebruikt. Dan wacht hen de volgende taak: erachter zien te komen wie daarvoor verantwoordelijk is. Het is maar een gedachtenkronkel.

Die rol kan overdraagbaar zijn, wat mij betreft. Anders loop je het risico dat de heks er vanaf het allereerste begin niet meer bij is. 

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #318 Gepost op: 5-05-2021, 23:33:47 »
Anticlimax is ook het woord dat in mij opkwam.
Dat misschien wel, maar op zich heb ik van het spel zelf best wel genoten. Volgens mij speelden verreweg de meeste kandidaten het spel zoals het bedoeld was.

Waarschijnlijk omdat het dan nog een beetje het gevangenisexperiment is, waarbij je soort van automatisch gaat bonden met mensen die per ongeluk in jouw groep zijn ingedeeld, maar naarmate je verder komt en er groepsleden wegvallen kan ik me goed voorstellen dat je gaat klampen aan mensen die je gewoon leuk vindt. Zeker als dat geen consequenties voor het (eind)spel heeft.

Ik denk dat dat is wat er mist. Consequenties voor het eindspel. Ik zou zeggen dat het spel "gewonnen" is als ofwel alle verraders weg zijn, ofwel alle getrouwen weg zijn, en dat het spel dan ook eindigt en de winnaars worden gevierd. Waarom moet dat eindspel überhaupt, ik snap er eigenlijk de functie niet van en het past niet binnen het format.

Wat misschien wel het probleem is is het feit dat er überhaupt zilver in het spel is. Wat voegt dat eigenlijk toe? Het gaat er toch om om het spel te winnen? Dat is toch al beloning in zichzelf? Die ene keer dat ik weerwolven heb mogen aanschouwen (niet echt spelen, want ik werd als eerste vermoord, voor het spel goed en wel begonnen was :P) was er ook geen beloning voor de winnaars, behalve gewoon het feit dat je het goed had gespeeld. Ik zou verwachten dat de meeste deelnemers dat ook zo zien. Ik vind het eigenlijk als ik er zo over nadenk heel raar dat er bij elk spel een prijs is voor de winnaar. Dat is toch niet het idee van een spel? Het winnen op zichzelf is toch al prima?

___
Ik vind Bodejos' idee van de heks trouwens wel een goeie. Dan gebeurt er voor de verraders ook nog iets verrassends. :) (ik weet eigenlijk niet hoe de heks werkt; mag die elke nacht iemand "beschermen" voordat die weet wie er vermoord wordt, en de verraders weten dan niet wie er is beschermd? Of weet de heks wie er vermoord wordt en kan die hem of haar dan wel of niet beschermen? Beide zouden interessant zijn denk ik.

Overigens is er meer mogelijk qua zendtijd als die opdrachten verdwijnen. Die zijn nu ook eigenlijk geen onderdeel van het spel en puur interessant voor het husselen van de groepjes. De vraag is of het weghalen van die opdrachten kijkers zal kosten; want je houdt dan echt alleen nog pratende mensen over.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #319 Gepost op: 6-05-2021, 01:27:53 »
Ik vond het een heerlijk programma! En Samantha maakte dus wel de goede beslissing door Chantilla erin te houden en niet het bondje van Holly. Al had ze zeker meer kunnen doen om in ieder geval Holly te redden. (Als ze mee had gegaan op Francis, had ze Holly gered en als een front de finale in kunnen gaan!)

Makers moeten dus, net als bij echt weerwolven, dat belonen. Daar win je toch ook als er aan het eind nog een weerwolf in zit? Maar dat noemt iedereen ook denk ik!

En ik dacht echt dat Steven een rol had gekregen waarin hij een verlegen meisje was, en dus extra informatie kreeg, maar in ruil daarvoor nooit mocht zeggen of hij het wel of niet was!  ::tandpastasmiley::

Ik vond de spellen trouwens wel heel leuk, en vooral goed voor de gemoedsrust van die groep! Lekker verfrissend dat daar juist iedereen te vertrouwen is! (En het is super interessant om te zien hoe zo'n mol opdracht wordt verkloot, zelfs al doet iedereen zijn stinkende best  ::rofl::

Heel mooi gemaakt, lekker veel sfeer, leuke kandidatengroep! Kreeg een beetje het gevoel dat dit dezelfde makers had als Kroongetuige seizoen 1! En dat seizoen was echt perfecte reality tv!