Fijn dat de makers naar de internationale edities hebben gekeken met de nieuwe twists. Het kiezen van een extra verrader heb ik al in meerdere seizoenen als echte toevoeging gezien. Dat de wapenkamer ontbreekt, vind ik ook prima. Tegelijkertijd pakt deze aflevering mij nog minder dan bijvoorbeeld de Engelse versie. De makers hebben weer te overduidelijke verraders gekozen, die passen in het patroon van eerdere seizoenen. Kim en Annick hebben gewoon verrader op hun voorhoofd staan. Alle verraders worden al door meerdere deelnemers verdacht wat jammer is. Dan Lale, leuk hoe zij het spel aanpakt. Ik vind haar strategie alleen niet zo sterk. Ze wil zich aansluiten bij de verraders maar onverdacht blijven door meteen een verrader te verbannen. Dat is zeer gevaarlijk spel, want hoe wist Lale zo zeker dat Annick een verrader was? Dat kan door de rest ook gezien worden als een verrader die een andere verrader voor de bus gooit (alleen de verraders hebben immers zekerheid over de identiteit van de groep).