Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 136227 keer)

Offline JP1999

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De Verraders
« Reactie #1100 Gepost op: 10-05-2025, 01:14:41 »
Het nieuwe tv-seizoen is begonnen  ::jaja::

Er zitten echt leuke kandidaten tussen! Ben heel benieuwd naar dit seizoen.

De start voelde voor mij wel een beetje leeg, zo zonder introductie van de kandidaten, zonder intro met namen, en zonder spetterende openingsproef o.i.d. , maar het kwam verderop in de aflevering op gang

Lale, je moet ervan houden, maar ik hou heel erg van dit soort spelers  ::bravo::

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #1101 Gepost op: 10-05-2025, 09:11:30 »
Prima eerste aflevering ja, weer eens wat anders. En Lale is fantastisch, zij geven het programma zoveel kleur. ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1102 Gepost op: 10-05-2025, 11:23:20 »
Fijn dat de makers naar de internationale edities hebben gekeken met de nieuwe twists. Het kiezen van een extra verrader heb ik al in meerdere seizoenen als echte toevoeging gezien. Dat de wapenkamer ontbreekt, vind ik ook prima. Tegelijkertijd pakt deze aflevering mij nog minder dan bijvoorbeeld de Engelse versie. De makers hebben weer te overduidelijke verraders gekozen, die passen in het patroon van eerdere seizoenen. Kim en Annick hebben gewoon verrader op hun voorhoofd staan. Alle verraders worden al door meerdere deelnemers verdacht wat jammer is. Dan Lale, leuk hoe zij het spel aanpakt. Ik vind haar strategie alleen niet zo sterk. Ze wil zich aansluiten bij de verraders maar onverdacht blijven door meteen een verrader te verbannen. Dat is zeer gevaarlijk spel, want hoe wist Lale zo zeker dat Annick een verrader was? Dat kan door de rest ook gezien worden als een verrader die een andere verrader voor de bus gooit (alleen de verraders hebben immers zekerheid over de identiteit van de groep).

Offline Mollende_Moller

• Forumlid
« Reactie #1103 Gepost op: 10-05-2025, 13:39:49 »
Ik vond het een leuke aflevering met genoeg twists en een leuke groep. Ik vind het wel een gemiste kans om de ronde-tafel-twist (ik heb het nog niet in internationale versies gezien) meteen aan de ronde tafel zelf te onthullen in plaats van in de nacht. Dan had het denk ik veel meer effect kunnen hebben op de dynamiek van de groep.

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #1104 Gepost op: 10-05-2025, 13:40:36 »
Lale en Annick zijn voor mij de leukste kandidaten dit seizoen, maar vallen beide nu al zo erg op dat ik vrees dat ze beide er snel uit liggen. Josylvio vond ik gister al een stuk sympathieker overkomen dan in Expeditie Robinson maar is ook wel iemand die op een gegeven moment ontdekt gaat worden doordat ie nogal op de voorgrond treed. Ik denk dat Kim Feenstra het nog het verst kan schoppen als verrader. Dit soort mensen geeft de serie inderdaad veel kleur.

Van Dimeo, Omar, Jan, Lidewij en Barry hebben we alle 5 nog eigenlijk niks gezien. Dit kan een tactiek van deze 5 zijn door zich op de achtergrond te houden. Ik ben het wel eens met JP1999 dat een introductie van de kandidaten beter was geweest. 19 mensen is aardig wat en  ik denk dat veel kijkers een behoorlijk deel niet kennen. Kort je naam en wat je doet of waar je van bekend bent is genoeg en had het wat overzichtelijker gemaakt.
When life knocks you down, fight back!

Offline joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #1105 Gepost op: 17-05-2025, 09:46:55 »
Dat Lale eruit gestemd zou worden verbaast mij niet. Ze was veel te stellig, wat wantrouwen opwekt. Voor het programma is het fijn als iemand zo hard speelt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de deelnemers haar liever kwijt dan rijk waren. Ik vond Josylvio wel echt hoog spel spelen in zijn motivering, hij zegt bijna letterlijk dat hij haar gevaarlijk vindt. Dat niemand dit heeft opgepakt als bekentenis dat hij een verrader is vind ik verbazend. Annick vond ik ook zwak overkomen, alleen Kim is nu nog echt onder de radar.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #1106 Gepost op: 17-05-2025, 17:59:01 »
Tot nu toe een prima seizoen hoor! ::bravo::

Offline joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #1107 Gepost op: 23-05-2025, 22:58:30 »
Echt top dat De verraders weer wat minder voorspelbaar is geworden, ze hebben duidelijk gekeken naar de Engelse editie, heel fijn.

Josylvio speelt het niet echt goed. Ik vind hem veel te stellig en sturend, aan de ronde tafel maar ook in het conclaaf. Kim is heel naturel. Als zij niet iets raars doet, kan ze heel ver komen. Ze speelt ook strategisch, door bewust iemand anders te nomineren. Annick is in het conclaaf heel strategisch en komt steeds beter in haar rol. Als de dames slim zijn offeren ze Josylvio op, zodra hij ook maar enigszins onder verdenking komt.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #1108 Gepost op: 24-05-2025, 11:16:17 »
Ik vind het knap dat ze een stel "BN-ers" bij elkaar weten te brengen die geen flauw idee hebben hoe ze een spel als de verraders moeten spelen. Spelers die niets anders kunnen dan op hun onderbuikgevoel afgaan en als makke schapen achter elkaar lopen. Mag ik even een teiltje. Een kandidaat die wordt verdacht als verrader omdat die iets riep over de spelregels, kom op zeg.
En dan te bedenken dat het woord verrader bijna de lezen is op het voorhoofd van niet alleen Annick en Kim, maar naar mijn mening ook op dat van Josylvio. Ik moet wel bekennen dat Kim alle moeite doet om als getrouwe over te komen. Misschien wel iets te veel zodat het hopelijk ook gaat opvallen.

Offline domol2

• Forumlid
« Reactie #1109 Gepost op: 24-05-2025, 23:23:11 »
Ik vindt het ook jammer dat ze niet met 4 verraders zijn begonnen. Want als er nu een ontmaskerd wordt gaat het vaak niet lang duren voor ze de rest vinden. Het is een seizoen met bners maar voor mij zelf ken ik van heel die groep er maar 3 van naam. En zo als hier boven ook al aangeven het zijn wel weer opvallende persoonlijkheden die verraders zijn. Sta er nog steeds van te kijken als ze je vragen voor een programma en dan nog steeds niet snap hoe het programma werkt en dan lekker dat kudde gedrag.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #1110 Gepost op: 25-05-2025, 01:11:34 »
Ik snap die logica ook niet. Als Frederik en Vincenzo met gelijke stemmen worden verdacht en Vincenzo blijkt een getrouwe te zijn, waarom zou Frederik dan opeens een verrader moeten zijn. Waarop baseer je dat één van die twee een verrader MOET zijn? Het ontgaat mij. De enige die nog een beetje nadacht is Sanne en die vogel is helaas ook al gevlogen. Wie o wie moet in godsnaam die verraders nog ontmaskeren? Misschien is wel de enige redding dat iemand van de verraders een mede verrader voor de bus gooit, waar het een beetje naar toe lijkt te gaan. Maar misschien wel beter dat er alleen maar getrouwen worden verbannen, want het alternatief, getrouwen die verleid worden om verrader te worden, is nog veel erger. Dus gewoon die makke schapen verbannen en op het laatst de echte doordenkers (zijn die er wel?) de verraders laten ontmaskeren. Lijkt me een uitstekend plan. Anders maar gewoon wachten op een volgend seizoen van onze zuiderburen (als dat er komt).

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #1111 Gepost op: 25-05-2025, 11:36:39 »
Ik snapte eigenlijk niet waarom Sanne 'vermoord' werd s'nachts. Zij werd juist heel erg verdacht dus dan is het toch niet handig om haar er uit te halen? Je zou dan als verrader moeten denken van die komt bij de ronde tafel wel aan de beurt. Een Julia, Dimeo, Omar en Churandy worden bijvoorbeeld alle 4 totaal niet verdacht. Dan is het toch veel beter voor de verraders om die 1 voor 1 s'nachts er uit te werken?
When life knocks you down, fight back!

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #1112 Gepost op: 25-05-2025, 13:29:58 »
Sanne noemde wel twee Verraders bij naam, dus ik snap het wel dat ze haar vermoord hebben. Maar dat ze Frederik hebben verbannen was wel een hele rare actie.

Verder geniet ik wel van dit seizoen, leuk dat ze wat wijzigingen hebben doorgevoerd. ::ok::

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #1113 Gepost op: 25-05-2025, 14:28:14 »
Ik vind dat Kim het toch wel erg goed doet nu ze wat verbaler aanwezig is, dat deed ze in andere spelprogramma's ook. Ik zou haar niet doorhebben denk ik. Ik denk dat voor de andere twee het doek wel sneller gaat vallen. Ik vind het wel jammer dat er verder niet echt hele goede verraders bij zitten, die echt overtuigend kunnen debatteren/acteren en onder de radar blijven, a la Soundos bijvoorbeeld.

Vreemd dat Chrunady en Omar echt helemaal niets zeggen. Ze worden ook niet verdacht, het lijkt net alsof ze niet meedoen  :-X

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #1114 Gepost op: 25-05-2025, 14:43:01 »
Ik snapte eigenlijk niet waarom Sanne 'vermoord' werd s'nachts. Zij werd juist heel erg verdacht dus dan is het toch niet handig om haar er uit te halen? Je zou dan als verrader moeten denken van die komt bij de ronde tafel wel aan de beurt. Een Julia, Dimeo, Omar en Churandy worden bijvoorbeeld alle 4 totaal niet verdacht. Dan is het toch veel beter voor de verraders om die 1 voor 1 s'nachts er uit te werken?

Omdat ze Kim zwaar verdacht en Kim dat terecht ongemakkelijk en gevaarlijk vond.

Hetzelfde geldt voor Joost, maar Kim is overduidelijk de baas van de verraders. Ze beweegt zich autonoom in het spel en bepaalt tot nu toe wie er wordt vermoord. Ik verwacht dat dat zo blijft.

Sanne werd niet meer zoveel verdacht, denk ik. Van die nepverdenkingen misschien ...een getrouwe die ze wel willen lozen.

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #1115 Gepost op: 28-05-2025, 12:43:26 »
Vreemd dat Chrunady en Omar echt helemaal niets zeggen. Ze worden ook niet verdacht, het lijkt net alsof ze niet meedoen  :-X

Dat is wel vaker dé tactiek gebleken om er heel lang in te kunnen blijven.

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #1116 Gepost op: 28-05-2025, 12:48:42 »
Lale, je moet ervan houden, maar ik hou heel erg van dit soort spelers  ::bravo::
Ik niet, ik vind dit soort spelers juist vreselijk. Heel stellig roepen dat je weet wie een verrader is, zelfs aangeven dat ze je er uit mogen stemmen wanneer je het fout hebt. En waar baseert ze zich op? Op het beroep van de deelnemer (Annick) in het dagelijks leven. Dat is gewoon een hele wankele basis. Waarom ze dat zelf als "dapper spelen" betitelt is mij een volkomen raadsel.

Als je met zo iemand in het spel zit en je gaat met haar mee, dan kun je de volgende dag, zonder enige aanleiding, de pineut zijn. Zulke spelers zou ik er ook zo snel mogelijk uit willen hebben.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #1117 Gepost op: 30-05-2025, 23:00:26 »
Wat een stelletje losers dit seizoen. Weer een getrouwe verbannen en niemand die maar enig zinvol argument kan bedenken om een verrader te verbannen. Als je weet (denkt) dat er 3 verraders zijn ben je verrader. Dat is toch altijd zo geweest. En Kim die voorleest uit eigen werk. Een verhaal dat kant nog wal raakt. Waarom hou je als getrouwe niet eens bij wie er wie verdacht maakt en/of op wie stemt. Dan krijg je misschien een groepje kandidaten die elkaar nooit verdacht hebben gemaakt en ra ra wie zouden dan de verraders zijn. Om deze reden had één van de verraders in de laatste Vlaamse serie bedacht dat je als verraders ook een keer een mede verrader zou moeten verdenken (na een aantal afleveringen).

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #1118 Gepost op: Gisteren om 10:45:26 »
Ik vind het wel een leuk seizoen.
Ik vind de verraders helemaal niet mega verdacht. Als je het weet zie je het makkelijker
Ik snap de verbanning van de laatste (sorry naam vergeten) wel heel erg goed. Hij kwam nu net met het argument dat Jan wel verrader moest zijn. Datgene waar iedereen op aan het wachten was, wie dat zou zeggen.
Dat Kim continue met wazige verhalen komt en op je gevoel af gaan is ook niet verdacht. Er zijn best wel wat mensen die denken dat je alles kunt voelen. Die leven niet op ratio maar alleen op gevoel.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #1119 Gepost op: Gisteren om 23:08:24 »
Echt wel weer een toffe aflevering, tof dat Omar de drie Verraders in de ogen mocht kijken. 8)

De verbanning zat er aan te komen, stelletje schapen. ;D