Auteur Topic: Het Onbekende  (gelezen 3890 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Het Onbekende
« Reactie #40 Gepost op: 2-06-2023, 14:05:49 »
Kijk het programma nog altijd, maar de opdrachten blijven een beetje het niveau van een basisschoolreisje houden. In zo'n spectaculair land als Slovenië hoop je toch op meer en ook op meer dramatische Onbekend vs Bekend dilemma's. Blijft allemaal wat tam nog

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #41 Gepost op: 2-06-2023, 17:14:34 »
Ik heb de eerste 3 afleveringen inmiddels ook gezien.
Ik ben nog steeds benieuwd hoe het verder gaat, ook omdat ik hoop dat het qua dilemma's nog spannender wordt. Het blijft een beetje tam. Het concept heeft zo veel meer in zich dan er tot nu toe uitkomt - het is allemaal vrij voorspelbaar wat er gaat gebeuren.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #42 Gepost op: 2-06-2023, 22:09:16 »
Ik vond dit een leuke aflevering! Dat de teams direct tegen elkaar strijden doet zoveel voor de dynamiek en spanning. Ik vind het ook oprecht verrassend dat de teams weer herenigd werden. Bij een volgend seizoen moeten ze meteen die onderlinge strijd stimuleren. Jammer blijf ik de presentatie vinden en de totaal onnodige bodyguards. Ik vind team bekend inmiddels veel leuker dan team onbekend, qua casting zou het leuk zijn als de teams wat gelijkwaardiger zijn. Wel jammer van Steven!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #43 Gepost op: 3-06-2023, 23:47:22 »
Dat bekende ook dachten dat de afvaller nog terug komt.  ::ohno:: ::rofl::

Waar ik eerder aandacht is dat volgende week 1 persoon  wakker word met alleen het koffertje /cassette tape en die drie andere moet vinden op De Onbekende Plek. De bodyguard als chafeur.

Veel zoek plezier plezier Mischa... en Ruud.


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Onbekende
« Reactie #44 Gepost op: 16-06-2023, 16:12:33 »
Ik heb vandaag de hele serie bij kunnen bingen van 1 t/m 5. Ik moet zeggen, ik vind het wel leuk. Leuke teams, prima plottwists (niets is wat het lijkt, toch?  ::vergroot::) Renze in een Kevin Janssens (Bestemming X) achtige rol. Die beveiligers zijn hilarisch  ::rofl:: alleen de eliminaties vind ik nog een beetje dubbel/lastig, omdat ze het ook met kleine groepjes doen. Slovenië prachtig decor voor deze serie   ::love::
« Laatst bewerkt op: 16-06-2023, 16:14:18 door MollenvangR »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #45 Gepost op: 17-06-2023, 11:12:36 »
Ik merk dat het programma mij steeds minder begint te boeien. Het is vrij saai dat het de hele tijd draait om het afleggen van een route, waarbij ik elke keer het idee heb (of dat klopt weet ik niet) dat ik dezelfde bomen/huizen/wegen zie. Ook is het saai dat ze consequent voor het onbekende kiezen. Zou het niet interessanter zijn als de groep die als eerste op een checkpoint komt mag kiezen en de andere groep automatisch de andere keuze zou krijgen? Net zoals bij het wegstemmen gebeurt. De enige verrassing is nu nog dat Renze kiest id iemand wel of niet weg moet, verder gebeurt er weinig spannends (voor ons als kijker, ongetwijfeld is het voor de deelnemers anders).

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Onbekende
« Reactie #46 Gepost op: 17-06-2023, 13:38:51 »
Ik vond de eliminatie van gisteren echt belachelijk. 2-2, 1-1 en dan alle vier weer laten dobbelen. Dan moeten naar mijn idee alleen de twee kandidaten in de gevarenzone dobbelen. Of doe dan best of 3 dobbelen of zo. Dat als je 3 keer dat logo gooit, eruit moet en niet met 1 keer  ::ohno:: Dus ja, jammer dat degene die ik al heel lang eruit zou willen, er nog steeds in zit... (diegene zal vast wel winnen  :-\\ ).  Het kaartspelletje was wel een leuke manier van elimineren.
« Laatst bewerkt op: 17-06-2023, 13:40:49 door MollenvangR »

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: Het Onbekende
« Reactie #47 Gepost op: 17-06-2023, 13:50:13 »
't is me allemaal ook iets te geregisseerd. Iemand had al gecheckt dat de pickup waarin ze vorige week zelf reden hetzelfde nummerbord had als degene waarin ze die week ervoor een lift kregen om op het station te komen  ::ohno::
En ook met zoiets als kiezen van een koker aan t einde van de laatste aflevering lijkt het me heel plausibel dat in beide kokers hetzelfde stond, want ze openen er toch maar 1 en productie brengt een andere koker naar het andere team. Net als dat ik denk dat de twists van de onbekende eliminatie ook heel sterk afhangen van welke groep 'm krijgt

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #48 Gepost op: 17-06-2023, 17:48:16 »
't is me allemaal ook iets te geregisseerd. Iemand had al gecheckt dat de pickup waarin ze vorige week zelf reden hetzelfde nummerbord had als degene waarin ze die week ervoor een lift kregen om op het station te komen  ::ohno::

Echt? Dan gaat het toch helemaal nergens meer over!

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: Het Onbekende
« Reactie #49 Gepost op: 18-06-2023, 07:53:53 »
Ja ik gok dat er geen scenario was waarin 'de trein niet halen' een optie was  ::ohno::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #50 Gepost op: 18-06-2023, 14:39:34 »
Het is allemaal niet heel slecht maar heb wel constant het idee dat het zoveel beter kan. Ik blijf het wel kijken, hopelijk bij een eventueel tweede seizoen wat meer spanning en sensatie.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #51 Gepost op: 19-06-2023, 19:29:58 »
Ja eens. Het format biedt heel veel mogelijkheden - maar het wordt er niet uitgehaald.
Misschien helpt het dat het aan het buitenland is verkocht, net als bijv. de Verraders. Daar hadden ze in Engeland leuke twists die het echt heel goed maakte, misschien kan NL ook nog wat van een buitenlandse versie leren (vraag is of dat op tijd komt voor een 2e seizoen).

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #52 Gepost op: 21-06-2023, 12:17:03 »
Ik geniet iedere week weer van het Onbekende. Kan het beter, tuurlijk! Wordt het dat in de toekomst (bij een mogelijk tweede seizoen)..? Vast en zeker.

Ik bespreek iedere week op mijn youtubekanaal (WIDMTV) samen met Corné de aflevering en afgelopen maandag bespraken we de reis van Vincent samen met Vincent in de podcast. Die is onderstaand te zien óf te beluisteren op je favoriete podcastapp. RTL heeft ons gevraagd of we met alle komende afvallers (als die dat willen) willen nabespreken, dus mocht je vragen hebben, dan kunnen we die natuurlijk meenemen in ons vragenvuurtje.

Iedereen nog veel kijkplezier bij de laatste 2 afleveringen alvast. Voor een eerste seizoen vind ik het heerlijk wegkijken, tuurlijk zet ook ik bij sommige momenten mijn vraagtekens qua edit / regie / opdrachten, maar Wie is de Mol begon ook ooit zonder jokers, vrijstellingen, gekonkel... dus ik denk dat er ruimte zát is voor verbetering :)

RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #53 Gepost op: 22-06-2023, 18:26:45 »
Jammer dat het kiezen in de grot niet ook meteen de keuze was voor het elimineren.

Het heeft ze ook kijkers gekost dat ze bij 02 Juni aflevering niet tekst in beeld dat programma vanaf 09 Juni om 20.30 is te zien.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Het Onbekende
« Reactie #54 Gepost op: 23-06-2023, 19:08:30 »
Ik blijf kijken, misschien in de hoop op een spectaculaire verbetering van het programma, maar het is echt behoorlijk saai en eentonig nog altijd. Wat anderen ook aangaven: steeds dezelfde soort opdrachten, dezelfde omgeving, dezelfde keuzes voor het onbekende. De opdrachten en dilemma's zijn niet interessant genoeg, net als het contrast tussen de bekende en onbekende keuzes. Alles komt erg geregisseerd en geforceerd over. Het is het gewoon nog net niet, ondanks het originele concept. Interesseer me nog altijd niet in de groep Onbekend; die zijn mogelijk niet goed gecast. Vanavond de voorlaatste aflevering begrijp ik.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #55 Gepost op: 23-06-2023, 22:25:05 »
Heb het idee dat het de laatste weken steeds meer inkakt. Ook de aflevering van vanavond vond ik weinig bijzonders aan. Wat hier al werd geschreven: voorspelbaar (terwijl het juist het onbekende heet dus onvoorspelbaar moet zijn) en niet boeiend genoeg wat er gebeurt. Mabel die saboteert had nog interessant kunnen zijn, maar ze ging er voor m'n gevoel niet zo hard is.

Waarom moet het steeds per se een wandeling zijn van punt A naar punt B? Waarom is er elke aflevering een eliminatie en wordt op dezelfde manier bepaald hoe dit verloopt? Waarom zijn het op grote lijnen steeds hetzelfde soort dilemma's? Dat maakt het ook meteen 'bekender', zowel voor de kandidaten als de kijkers. Of zou dit worden gedaan, zodat je toch een soort 'format' hebt in plaats van een wereld te creëren waarbinnen alles kan, waardoor kijkers het misschien moeilijk kunnen volgen?

Wat mij betreft zou het interessanter zijn als dilemma's voor beide keuzes zowel iets positiefs als iets negatiefs inhouden, en dat de kwaliteiten van de teamleden kunnen bepalen of het positieve of negatieve de doorslag zal geven. Bijvoorbeeld:
- de bekende weg waarmee je een rivier mag oversteken in plaats van met de auto eromheen moet rijden, maar je moet nog wel eerst een vlot in elkaar zetten;
- de onbekende weg, die dan blijkt te zijn dat het andere team ergens een half uur moet wachten, maar dat je dan als team zelf ook wachttijd kan krijgen door een puzzel niet op tijd op te lossen.

Ik blijf wel kijken en heb goede hoop dat een eventueel volgend seizoen een stuk beter en meer divers in elkaar zal zitten!
« Laatst bewerkt op: 23-06-2023, 23:03:50 door Joey94 »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Onbekende
« Reactie #56 Gepost op: 24-06-2023, 01:31:24 »
Hopelijk zijn volgend seizoen en/of internationale versies beter. Eens met veel van jullie meningen over het format, maar van mij mogen ze qua verbeteringen beginnen bij de casting. Misschien komt het omdat ik maar sporadisch gekeken heb maar ik vind de 4 overgebleven deelnemers behoorlijk oninteressant.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: Het Onbekende
« Reactie #57 Gepost op: 24-06-2023, 14:55:42 »
De deelnemers zijn niet heel spannend, maar t helpt ook niet dat ze nou ook niet echt in situaties komen waar ze hun persoonlijkheid kunnen laten zien.
De tocht overdag is over t algemeen net zo mak en slapjes als de opdrachten overdag in de Verraders.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #58 Gepost op: 24-06-2023, 15:30:20 »
Ik vind het nog steeds leuk om te kijken, alleen steeds dezelfde opdrachten opgelezen te krijgen van team bekend en team onbekend is een beetje saai. Grappig , hoe Renze zich presenteert en die kleerkasten   :D
...maar soms even niet :)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #59 Gepost op: 25-06-2023, 12:09:56 »
Ik vind het ook nog steeds best leuk om naar te kijken. Ja er zijn wel verbeteringen mogelijk, maar het hoeft van mij ook niet perse heel anders.
Wel jammer dat alle vrouwen er al weer uit zijn.
Ik vond Mischa echt een topkandidaat. Hoop dat ze haar ook een keer meenemen bij Wie is de Mol.