Ik voel wel wat met je mee maar die tonnen waren vrij groot en er zat licht in dus ik denk dat ze daar wel een paar minuten in hebben gezeten. Genoeg om de beelden te draaien.
Wat die bondjes betreft, ik erger mij daar ook heel erg aan, maar ik denk dat dit onvermijdelijk is bij een programma waarbij kandidaten elkaar kunnen wegsturen. Ik kan me niet herinneren dat er één zo'n programma was waar ze geen bondjes sloten.
Dat alleen de winnaar van de quest naar de doos mag gaan zou ik ook aardiger vinden maar dat is speltechnisch niet zo goed te verkopen denk ik. Vooral aan het begin van de reeks is de kans klein dat degene die de quest heeft gewonnen ook één van de twee vervloekten is. Als je niet vervloekt bent, waarom zou je de doos dan open willen maken.
En de spelletjes konden inderdaad wel wat meer diepgang hebben. Vermoedelijk zijn ze voor het eerste seizoen meer bezig geweest met het format van het programma en de entourage van de opdrachten dan met de opdrachten zelf. Ik bedoel het verhaal met al die goden en zo. Leuk, maar dit houdt een keertje op want je kunt de kandidaten moeilijk naar de zon laten vliegen en hun vleugels laten smelten om de mythe van Helios maar eens aan te halen. Dit zou ook een reden kunnen zijn dat er geen tweede seizoen komt omdat je dan een soort van herhaling van zetten krijgt.
dat van die doos, had ik ietsjes meer van verwacht of zo, sowieso alleen maar met die beelden van vervloekte kandidaten erin is maar eentonig, en je weet dat pandora's doos meerdere verleidingen had zoals het in de verhalen staat
de proef van Helios, zou iets met zonnepanelen kunnen zijn, of een groot vergrootglas en dan met de zon daarop, een of ander woord in de grond branden (een woord met betrekking tot het oude griekenland natuurlijk)
Hephaistos is wel wat makkelijker lijkt me, dat is de god van de smederij en van het vuur, daar zou wel potentie inzitten voor een spectaculaire opdracht om iets te bouwen
of de quest van de Anemoi, de geesten van de stormwinden, dus iets of wat opdracht met wind die werden opgesloten op een drijvend eiland, en alleen vrijgelaten om grote schade aan te richten, dus dan zou je een opdracht met bv een miniatuur stad of zo, en dan met dobbelstenen gooien (hoe hoger hoe groter de schade die diegene aan de miniatuur stad van zijn of haar tegenstander aanricht)
sowieso hoop ik dat de productie, het spel Immortals Fenyx Rising zou spelen ter inspiratie, want daar worden die quests ook heel goed uitgelegd
en je kunt ook een ''lasergame'' quest doen in dit programma lijkt me (want in dat spel Fenyx Rising heb je kluizen van tartaros waarin lasers voorkomen)