Auteur Topic: Pandora  (gelezen 2926 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Pandora
« Reactie #60 Gepost op: 4-02-2026, 10:54:33 »
Ik voel wel wat met je mee maar die tonnen waren vrij groot en er zat licht in dus ik denk dat ze daar wel een paar minuten in hebben gezeten. Genoeg om de beelden te draaien.
Wat die bondjes betreft, ik erger mij daar ook heel erg aan, maar ik denk dat dit onvermijdelijk is bij een programma waarbij kandidaten elkaar kunnen wegsturen. Ik kan me niet herinneren dat er één zo'n programma was waar ze geen bondjes sloten.
Dat alleen de winnaar van de quest naar de doos mag gaan zou ik ook aardiger vinden maar dat is speltechnisch niet zo goed te verkopen denk ik. Vooral aan het begin van de reeks is de kans klein dat degene die de quest heeft gewonnen ook één van de twee vervloekten is. Als je niet vervloekt bent, waarom zou je de doos dan open willen maken.
En de spelletjes konden inderdaad wel wat meer diepgang hebben. Vermoedelijk zijn ze voor het eerste seizoen meer bezig geweest met het format van het programma en de entourage van de opdrachten dan met de opdrachten zelf. Ik bedoel het verhaal met al die goden en zo. Leuk, maar dit houdt een keertje op want je kunt de kandidaten moeilijk naar de zon laten vliegen en hun vleugels laten smelten om de mythe van Helios maar eens aan te halen. Dit zou ook een reden kunnen zijn dat er geen tweede seizoen komt omdat je dan een soort van herhaling van zetten krijgt.

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 4-02-2026, 17:22:53 »
Ik denk dat een tweede seizoen er niet in zit, dit seizoen is immers niet echt een overdonderd succes (je hoort er niemand over, ook niet in de media en ook de kijkcijfers zijn volgens mij niet zo denderend).

Offline Mollende_Moller

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 4-02-2026, 21:42:36 »
Ik denk dat een mogelijk tweede seizoen ook afhangt van succes in het buitenland (o.a. Hongarije en Frankrijk). Het lijkt me dat ze de kosten voor de productie van het seizoen hebben gedeeld.

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #63 Gepost op: 5-02-2026, 14:50:12 »
Ik voel wel wat met je mee maar die tonnen waren vrij groot en er zat licht in dus ik denk dat ze daar wel een paar minuten in hebben gezeten. Genoeg om de beelden te draaien.
Wat die bondjes betreft, ik erger mij daar ook heel erg aan, maar ik denk dat dit onvermijdelijk is bij een programma waarbij kandidaten elkaar kunnen wegsturen. Ik kan me niet herinneren dat er één zo'n programma was waar ze geen bondjes sloten.
Dat alleen de winnaar van de quest naar de doos mag gaan zou ik ook aardiger vinden maar dat is speltechnisch niet zo goed te verkopen denk ik. Vooral aan het begin van de reeks is de kans klein dat degene die de quest heeft gewonnen ook één van de twee vervloekten is. Als je niet vervloekt bent, waarom zou je de doos dan open willen maken.
En de spelletjes konden inderdaad wel wat meer diepgang hebben. Vermoedelijk zijn ze voor het eerste seizoen meer bezig geweest met het format van het programma en de entourage van de opdrachten dan met de opdrachten zelf. Ik bedoel het verhaal met al die goden en zo. Leuk, maar dit houdt een keertje op want je kunt de kandidaten moeilijk naar de zon laten vliegen en hun vleugels laten smelten om de mythe van Helios maar eens aan te halen. Dit zou ook een reden kunnen zijn dat er geen tweede seizoen komt omdat je dan een soort van herhaling van zetten krijgt.

dat van die doos, had ik ietsjes meer van verwacht of zo, sowieso alleen maar met die beelden van vervloekte kandidaten erin is maar eentonig, en je weet dat pandora's doos meerdere verleidingen had zoals het in de verhalen staat

de proef van Helios, zou iets met zonnepanelen kunnen zijn, of een groot vergrootglas en dan met de zon daarop, een of ander woord in de grond branden (een woord met betrekking tot het oude griekenland natuurlijk)

Hephaistos is wel wat makkelijker lijkt me, dat is de god van de smederij en van het vuur, daar zou wel potentie inzitten voor een spectaculaire opdracht om iets te bouwen

of de quest van de Anemoi, de geesten van de stormwinden, dus iets of wat opdracht met wind die werden opgesloten op een drijvend eiland, en alleen vrijgelaten om grote schade aan te richten, dus dan zou je een opdracht met bv een miniatuur stad of zo, en dan met dobbelstenen gooien (hoe hoger hoe groter de schade die diegene aan de miniatuur stad van zijn of haar tegenstander aanricht)

sowieso hoop ik dat de productie, het spel Immortals Fenyx Rising zou spelen ter inspiratie, want daar worden die quests ook heel goed uitgelegd

en je kunt ook een ''lasergame'' quest doen in dit programma lijkt me (want in dat spel Fenyx Rising heb je kluizen van tartaros waarin lasers voorkomen)

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Online joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2026, 22:15:15 »
Na de aflevering van vanavond:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 8-02-2026, 11:09:49 »
Gewoon niet eerlijk dat Devram en Mandy eerst iemand om mogen ruilen met hun qua positie en vervolgens kan Devram NOG een keer terug komen tijdens de quest. Heel voorspelbaar dat vervolgens Anke en Giel in de doos van Pandora worden gezet. Ik ben nog steeds allesbehalve overtuigd van de afwegingen die door de makers van het programma worden gemaakt. Het raakt soms echt kant noch wal.
When life knocks you down, fight back!

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #66 Gepost op: 8-02-2026, 11:49:49 »
Na de aflevering van vanavond:
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 8-02-2026, 11:54:26 »

Ik snap dat er redenen kunnen zijn, maar dan alsnog vind ik de uitwerking erg zwak, zeker omdat hij al twee kansen had gehad.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 8-02-2026, 11:56:01 »
Gewoon niet eerlijk dat Devram en Mandy eerst iemand om mogen ruilen met hun qua positie en vervolgens kan Devram NOG een keer terug komen tijdens de quest.
De andere groep had Mandy en Devran de opdracht gegeven met als titel "wraak". Dat één iemand van de anderen dus het slachtoffer zou worden van die wraak is niet zo gek.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2026, 11:58:09 door MartinJ »

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 8-02-2026, 11:58:26 »
De andere groep had Mandy en Devram de opdracht gegeven met als titel "wraak". Dat één iemand van de anderen dus het slachtoffer zou worden van die wraak is niet zo gek.

Tot 2 keer toe vind ik wat veel van het goede. Nu komt het heel oneerlijk over in dit geval tegenover Anke en Giel.
When life knocks you down, fight back!

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 8-02-2026, 18:14:14 »
Ik ben wel blij dat dit gebeurde, anders was het wel heel erg voorspelbaar geworden.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 8-02-2026, 23:03:03 »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline bluezoot

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 9-02-2026, 13:51:30 »
Aflevering 1: https://www.swisstransfer.com/d/8e5e691a-9c43-450e-8fdd-b8abefab892e - beschikbaar tot 4 februari

Hello, might I please ask you to reupload this episode?  :)

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 9-02-2026, 14:33:28 »
Hello, might I please ask you to reupload this episode?  :)

Of course, new link for episode 1: https://www.swisstransfer.com/d/3ea9ed75-22ef-4d16-b35c-215fb0b147e5
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline bluezoot

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 9-02-2026, 14:43:10 »
Thanks!