Auteur Topic: Aflevering 6 [deel 2]  (gelezen 23976 keer)

Offline kaketoe

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 [deel 2]
« Reactie #20 Gepost op: 16-03-2002, 00:11:06 »
Even een onmolse actie van George uit deze afl.
Karen zegt dat ze tegen George begon over de diameter van het bad. Jantien zei dat dit niet nodig was omdat dit teveel detail zou zijn. (En dus dat George dit niet hoefde op te schrijven of weet ik veel). Nu had George deze vraag dus goed kunnen beantwoorden en deze opdracht kunnen verpesten. sommige zullen zeggen
1 George wist de vragen niet van tevoren. Indien hij de mol is wist hij deze wel.
2. George wist niet dat op Harry gestemd was over wie de meeste vragen goed zou hebben.
Dit 2e zou kunnen maar ik heb toch de overtuiging dat op de een of andere manier George van de makers door krijgt  hoe de vork in de steel zit. Hier zou hij dus makkelijk de baddiameter-vraag goed kunnen beantwoorden met als argument dat hij  zich dit nog herrinerde over wat tegen hem gezegd. Zo had hij de pot 5000 euro kunnen doen slinken. Overigens hoezeer deze afl. aanwijzingen bevat richting George als mol, ik ben niet overtuigd, zeker niet in combinatie met wat ik vorige afleveringen heb gezien.

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
at your service

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 16-03-2002, 00:14:53 »
Citaat

- Harry redde hier toch duidelijk de 'gebreken uit de jeugd'-opdracht. Voor zover hij nog niet geschrapt was, kun je dit nu alsnog doen.

wat een rare opdracht, de kandidaten leken zelf te kunnen beslissen of een antwoord juist/fout was???

Citaat

- Prince miste als enige een letter. Zou een mollenstreek kunnen zijn, al is het wel een zwakke.

de Mol had er waarschijnlijk op gerekend dat bep kandidaten deze opdracht niet gedurfd zouden hebben, één lettertje missen maakt nix uit, trouwens het is niet zéker dat het Prince was die een letter miste. in elk geval was het nutteloos want ze hadden al 7 van de 8 letter.

Citaat

En wat te denken van het verdwenen geld?? Duidelijk een poging Harry verdacht te maken, gezien de beelden van vorige week waarin hij het geld telt. Sorry, maar daar trappen we niet in.  :P

is er geld weg? leek me nog onduidelijk, moeten we strax herbekijken!

Citaat

Ook ik vond George ietwat verdacht bij het foto's zoeken, maar dat moet ik morgen nog eens goed gaan bekijken. Is wel de eerste keer dat ik George echt verdacht vind handelen. En dan bedoel ik dus niet de verdenkingen die zijn ontstaan uit andere clues die richting George wijzen, maar puur zijn gedrag in de uitzending.

george stijgt wel als mogelijke Mol, ook vooral door het resultaat vd executie

greetz
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #22 Gepost op: 16-03-2002, 00:17:53 »

Citaat

...Even een onmolse actie van George uit deze afl.
Karen zegt dat ze tegen George begon over de diameter van het bad...... Nu had George deze vraag dus goed kunnen beantwoorden en deze opdracht kunnen verpesten. sommige zullen zeggen

Nu hebben ze toch ook niet al teveel geld vediend...
Ik vraag me trouwens af wie er op de kamer bij Harry, onze schatbewaarder, slaapt ?

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #23 Gepost op: 16-03-2002, 00:21:46 »
Zou inderdaad wel erg interessant zijn om te weten... :P.

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: 16-03-2002, 00:23:31 »
Het werd mij niet helemaal duidelijk of Karen en Jantien George nu wel of niet verteld hadden wat de diameter van het bad was, maar hoe dan ook:
Als hij de Mol is en de opdracht had willen verpesten (en dus de goede antwoorden wist!) had hij het natuurlijk goed kunnen 'gokken'.
Onmolse actie van George dus.

Niemand had trouwens door dat er geld uit de pot was. Daarom reageerden ze m.i. ook zo koel. Ze twijfelden gewoon aan Angela's woorden.

Het is trouwens i.m.h.o. helemaal niet zeker dat het geld verdwenen is in de kroeg. Kan wel natuurlijk, maar Harry zei toch dat ze het 'gisteravond' geteld hadden en toen was het dus al weg. Kan dus ook veel eerder gebeurd zijn. Of mis ik iets?

Offline ambijans

• Forumlid
  • ambijans prefers blondes! :)
« Reactie #25 Gepost op: 16-03-2002, 00:24:10 »
In ieder geval iemand die geen schaapjes kan tellen en dus wakker blijft! John misschien?  ;D

ambijans

Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline kaketoe

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 16-03-2002, 00:35:17 »
Ik denk dat je toch wat de makkelijk over de letteropdracht denkt vlaming. De w was een essentiële letter en laten we even aannemen dat de beelden niet expres anders gemonteerd zijn, dan heeft Prince deze dus gemist. Dit weten wij maar natuurlijk de anderen niet. Immers had ook 1 van de andere die b.v. maar 1 letter hadden deze w kunnen missen. Nu hadden ze het woord al met 6 letters maar je ziet of je ziet het niet hier voorbeelden van 2 willekeurige 8-letterwoorden met 7 letters gegeven, ziet iedereen ze?

akalsak
ralanee

at your service

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 16-03-2002, 00:39:30 »

Citaat

akalsak
ralanee

Ik denk wel dat ik ze zie.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 16-03-2002, 00:40:20 »
Ik weet dat de .nl site zéér gewantrouwd wordt (en terecht! ;)), maar ik ga toch een stukje quoten uit het dagboek van Angela deze week:

Citaat
Jan Peter (coach van de kandidaten en tevens peetoom van mijn dochter Lola…) en ik zijn weer jarig tijdens de Mol. Het wordt nu een jaarlijkse traditie. Deze keer valt het op de eerste vrije dag en we besluiten een feestje bij het zwembad te geven.

Er zijn dus vrije dagen? Dat wil zeggen, dagen dat er geen opdrachten en opnamen zijn?
Sorry als dit al bekend is, maar ik hoor het nu voor het eerst.
Degenen die theorieën baseren op hoe lang kandidaten weg zijn geweest (ik niet dus! :D) moeten hiermee dan ook maar rekening houden.

Offline kaketoe

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 16-03-2002, 00:44:26 »
De essentie van mij vorige post ligt erin dat het misschien voor de kijkers een te duidelijke mollenstreek is om een letter te missen, maar dat dit bij het spelen van het spel natuurlijk niet ter zake doet. Immers niemand weet wie deze letter gemist heeft en de makers kunnen beslissen of ze het wel of niet uitzenden. Bovendien kan de mol altijd proberen een letter te vergeten en het ook zo spelen dat hij in een vlucht terrecht komt waar 2 letters gegeven worden zodat het niet opvalt wanneer hij er maar 1 noemt.

at your service

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 16-03-2002, 01:09:26 »
Misschien was de "W" voor de kandidaten helemaal niet zichtbaar en is enkel via montage aan prince gelinkt...
Trouwens, zoals ik vorige week voor 100 % overtuigd was dat Karen de Mol niet was, heb ik er nu 3 op mijn lijstje :
Harry, John en ellen
Dus blijven over : Prince, George en Jantien.

Offline Miek

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 16-03-2002, 02:35:58 »
(had in het huiskamerforum gepost na de uitzending omdat ik niet op het forum kon komen  ;D maar goed hier nog effies wat mij op is gevallen/verbaasde deze uitzending)

George die alweer! afgezonderd met 1 kandidaat een opdracht gaat doen (vorige week de zangopdracht met Jantien, nu bij zowel de eerste opdracht, samen met Harry en de tweede opdracht samen met Karen.

Inderdaad een vaag verhaal over geld wat kwijt zou zijn geraakt, waar Angela terloops een opmerking over maakt en wat volgens Harry in de kroeg moet zijn gebeurd.  :-/

Angela die niet echt blij leek te zijn met het succesvol behalen van de foto opdracht, moet je eens op haar gezicht letten als je de band nog eens bekijkt, dit was echt niet de bedoeling!

En dan heb ik nog een vraagje aan de mollenvangers hier, we krijgen de laptop met executievragen in beeld, daar zien we de vraag "vloog de mol als eerste, tweede, enz. of vloog de mol niet".

Dan vraag ik me af hoe de 2 kandidaten die niet bij de vliegopdracht aanwezig waren, dus George en Karin hadden moeten weten in welke volgorde de andere kandidaten gevlogen hebben???

En nog iets, ik heb het tijdens de uitzending opgeschreven, weet even zo gauw niet waar het mee te maken had maar op een gegeven moment verschijnen (op de laptop?) ook de woorden "uma muhler" "um homen" in beeld. Nog meer mensen die dit gezien hebben en wellicht weten wat dit betekent? (ik kijk de uitzending morgen nog een keer dan kan ik evt. precies aangeven wanneer het precies in beeld kwam)  

Zat ik met m'n pen en papier op schoot de letters van de vliegopdracht te noteren, voordat Prince de lucht inging om de laatste 2 letters op te halen had ik staan : GH-A-S-LA en riep, ik weet ut, HAGELSLAG!!  :D  :o

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 16-03-2002, 03:24:09 »
Citaat

Angela keek ook ietwat beteuterd/verrast dat de opdracht geslaagd was. Op een of andere manier leek ze erop te rekenen dat de opdracht de mist in zou gaan volgens mij. Bestudeer die beelden nog maar eens goed ....

Zo, wat werden ze deze keer gematst zeg; die pot moest wat hoger waarschijnlijk.
Citaat

Volgens mij was ze enkel verrast dat de opdracht geslaagd was terwijl 'n antwoord eigenlijk fout was.

Welnee, Angela had dit makkelijk fout kunnen rekenen, eerst John en daarna Harry...
Let wel, er was 250.000 euro te verdienen en na alf 1 zat er al 24.000 in de pot; na aflevering 5 zat er 28.800 in. Dat is toch wel een beetje treurig niet? De programmamakers zaten al te denken; wat moeten we toch met al dat gereserveerde prijzengeld? Daarom waren ze es extra coulant volgens mij...
Citaat

Maar waarom was Prince de enige die niet alle letters zag??

Wat ik nog niet echt lees is dat de regie liet zien dat Prince die letter miste. De regie had netzogoed dat niet kunnen overslaan...
Citaat

RegiRobert's theorie over gelijke kansen lijkt niet op te gaan als je (zoals hij) ervan uitgaat dat George de Mol is, aangezien die zich in deze aflevering 2x zelf opgaf voor het kleinste groepje.

Yeah; laten die theorie (eindelijk) eens de prullebak in flikkeren.
Citaat

same here, eerste maal dat ik de afvaller juist heb   zou schitterend zijn moest dat kunnen blijven duren

Persoonlijk baal ik flink, want die theorie is veel te goed; het is toch (behalve dan dat je de pool goed hebt ;)) niet leuk dat je nu al weet wie eraldoor afvalt? Ik probeer die aanwijzing te verdringen... ;)  Dat lukt niet erg goed trouwens...  :(
Citaat

Jayne, Prince is de enige die geen letter had

*bertha gaat net doen alsof Prince de mol niet is.

Neeh hoor; het woord was waaghals en daar zitten 3 a's in en Prince had de derde a gegeven...
Citaat

Ik meende zo op het eerste oog dat Prince in het begin niet zo hard meelachte, terwijl hij toch ook Karen als Mol had. Later leek hij wel mee te doen, maar was dat niet gespeeld?

idd. ....zucht....
Citaat

We zien wel haar pijltje van John naar Ellen gaan op het scherm.

Ook weer zoiets; die beelden van de muispijltjes zijn natuurlijk later erin gemonteerd door de regie. Willen ze dit echt zo filmen moeten ze de camera precies daar hebben waar de kandidaat het hoofd heeft en dat wil natuurlijk niet tegelijk. Heb dus niet de illusie dat de betreffende kandidaat ook zo exact de muis bewogen heeft.
Citaat

Ik kom net pas binnen. ::)

Ik ook; en ik moet 15 pagina's doorlezen van 1 topic... :o ; het is zwaar een molfanaat te zijn....  ;D
Citaat

Vorige week hoorden we Harry en John al zeggen dat ze dachten dat George eruit zou vliegen, maar daar hadden ze dezelfde achtergrond! Dus waarom heeft de WIDM-makers wederom filmpjes 'n aflevering naar voren gehaald?  

Ik blijf het me afvragen... Duidelijk is dus wel dat John en Harry dus deze aflevering (6) dachten dat George zou afvallen...
Citaat

at your service

Zo! Jij verdient de prijs voor de meest orginele signature!  :o ;D
en ik voor de langste reply ooit?

Gr. B.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #33 Gepost op: 16-03-2002, 07:45:21 »
Citaat

Ook weer zoiets; die beelden van de muispijltjes zijn natuurlijk later erin gemonteerd door de regie. Willen ze dit echt zo filmen moeten ze de camera precies daar hebben waar de kandidaat het hoofd heeft en dat wil natuurlijk niet tegelijk. Heb dus niet de illusie dat de betreffende kandidaat ook zo exact de muis bewogen heeft.

Hmmm, misschien hebben ze iets in de computer zitten wat precies opneemt wat er op de computer gebeurt? Ik bedoel, ik zie vaak genoeg informatieprogramma's waar ze ff gaan internetten, en dan kun je, precies heel duidelijk zien, wat er op het beeldscherm gebeurt, alsof het tv-scherm je beeldscherm is.Dus het kan best.

Take a glorious bite out of the whole world

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 16-03-2002, 09:49:14 »

Citaat

Angela die niet echt blij leek te zijn met het succesvol behalen van de foto opdracht, moet je eens op haar gezicht letten als je de band nog eens bekijkt, dit was echt niet de bedoeling!

En dan heb ik nog een vraagje aan de mollenvangers hier, we krijgen de laptop met executievragen in beeld, daar zien we de vraag "vloog de mol als eerste, tweede, enz. of vloog de mol niet".

Dan vraag ik me af hoe de 2 kandidaten die niet bij de vliegopdracht aanwezig waren, dus George en Karin hadden moeten weten in welke volgorde de andere kandidaten gevlogen hebben???

En nog iets, ik heb het tijdens de uitzending opgeschreven, weet even zo gauw niet waar het mee te maken had maar op een gegeven moment verschijnen (op de laptop?) ook de woorden "uma muhler" "um homen" in beeld. Nog meer mensen die dit gezien hebben en wellicht weten wat dit betekent? (ik kijk de uitzending morgen nog een keer dan kan ik evt. precies aangeven wanneer het precies in beeld kwam)  

Zat ik met m'n pen en papier op schoot de letters van de vliegopdracht te noteren, voordat Prince de lucht inging om de laatste 2 letters op te halen had ik staan : GH-A-S-LA en riep, ik weet ut, HAGELSLAG!!  :D  :o

hahaha, ik riep ook meteen hagelslag! maar dan zou prince drie letters hebben moeten vinden (E L G)

maar dat van die woorden "uma muhler" en "um omen" heb ik ook gezien en opgeschreven. dat was tijdens het stemmen, volgens mij bij harry. weet ook nog neit wat het betekent, maar zodra ik dat weet geef ik het door.

de kanidaten vertellen elkaar vaak wel over de opdracht, maar of ze dan ook letterlijk vertellen in welke volgorde gevlogen werd? denk je daar op dat moment aan? verwacht je daar een vraag over?

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 16-03-2002, 09:55:37 »

Citaat

...
RegiRobert's theorie over gelijke kansen lijkt niet op te gaan als je (zoals hij) ervan uitgaat dat George de Mol is, aangezien die zich in deze aflevering 2x zelf opgaf voor het kleinste groepje.
...
Yeah; laten die theorie (eindelijk) eens de prullebak in flikkeren.

Lees ff onder topic "Iedereen gelijke kansen" waarom deze theorie zelfs alle eer is aangedaan deze keer.
Had ik niet voorspeld dat Jantien en Prince Geroge minder aan het werk zouden zien, vanwege het actuele voordeel ??

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #36 Gepost op: 16-03-2002, 09:55:55 »
Het lijkt me een mollenactie om niet te vertellen in welke volgorde je gevlogen hebt. Of natuurlijk van de kandiaten tegen elkaar - ieder voor zich immers :).

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 16-03-2002, 09:58:50 »
NA een nechtje slapen ben ik tot de conclusie gekomen dat de "hardcore Karen-stemmers" de Mol niet zullen zij.
Dus zwaai maar met je handje naar Prince, John en Harry.
Ook Ellen valt imho af (zij vondt deze keer het woord "Waaghals"
Blijven dus over : George en Jantien... epoc

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #38 Gepost op: 16-03-2002, 10:02:27 »
Ola, Regi, het stemgedrag van de mol mag je wel niet meerekenen,é.

Dus zet Prince maar bovenaan.
Waarom twijfelen er hier eigenlijk nog altijd mensen aan zijn molschap??

Tss, tss, tss.... ;D

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

aggie

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 16-03-2002, 10:02:34 »
RR, wat is je theorie bij ht afstrepen van Karen stemmers ???
Volgens mij kan de mol het best stemmen op die kandidaat die het meest gekozen is door de anderen, om niet op te vallen.