Auteur Topic: Het 'Harry Potter' -Topic  (gelezen 126143 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #20 Gepost op: 4-09-2002, 20:13:21 »
s.h.i.t. om winkie te helpe volges ma brother... k weet nie meer is al tijdje gelede dak da gelezen heb









Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #21 Gepost op: 5-09-2002, 16:02:13 »
Ik heb vannacht over Harry Potter gedroomd! En nu weet ik niet of dit in het HP- of in het droomtopic moet ;D maar goed ik doe het maar hier. Ik weet het niet meer zo precies, maar iig kwam Voldemort erin voor en Wormstaart/-tail, en ikzelf was ook een soort van tovenaar, iig geen Dreuzel dus ;), en ik was geloof ik een handlanger van Voldemort, maar stiekem stond ik aan Harry's kant, en Wormtail ook, maar die moest dus ehm... dat mag ik niet vertellen voor degenen die deel 4 nog niet gelezen hebben... nou ja enne ik was dus zeg maar het begin van deel 4 aan het lezen, dat eerste hoofdstuk, dus ik zag of hoorde die zinnen, en ondertussen zag ik dat ook voor me, en de 'ik' persoon in die zinnen was die Dreuzel, Frank oid heet ie geloof ik, maar dat was ik niet, want die overleefde het niet, toen stond ik er nog nietsdoend bij, maar later was ik ook een soort handlanger van Voldemort en kon ik met hen praten of zo, hahaha. Maar tegelijkertijd waren wij eigenlijk allemaal acteurs in een film over deel 4 zeg maar, en ik was jaloers op een andere actrice, ook een soort handlanger van Voldemort, maar ehmmm later kwamen er ook de Griekse goden Zeus en Hera in voor of zo... ehmmm ja toen werd het vaag en was het hele  Harry Potter-verhaalachtige verdwenen. Oja Harry Potter heb ik trouwens helemaal niet gezien geloof ik.
Nou ja goed heel erg boeiend allemaal maar wie weet toch wel grappig :).








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #22 Gepost op: 5-09-2002, 19:27:32 »
klinkt allemaal heel logisch hoor  ;)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #23 Gepost op: 6-09-2002, 14:59:51 »
Och nee, niet hier ook al. Een aantal vriendinnen van mij zijn ook al helemaal dol op Harry Potter. Ik vind het dus 3x niks persoonlijk.

Probeer het eens in het engels  :D
Zo heeft ieder zn voorkeuren; ik vind BB nix en Formule 1 per jaar ook saaier worden (maar laten we daar hier maar niet over gaan discussieren...

Iig; ik heb hier en daar wel eens genoemd dat ik zat de wachten op het derde deel van HP; en jawel, ik krijg m direct van iemand op mn verjaardag...  :)

Maar helaas wel in het nederlands :(, maarja dat is ook wel weer eens grappig  :). En er zit ook nog eens een bladwijzer in, dus wat wil je nog meer...

Maar allemaal namen zijn anders dat is soms erg verwarrend; is er ergens op internet ook een vertaallijst van alle namen?

Gr. B.










Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #24 Gepost op: 6-09-2002, 18:29:30 »
Ik vond juist toen ik de film in het Engels zag, dat de namen heel logisch vertaald waren, althans de meesten dan. Maarre Daan die weet wel een site met vertalingen, gok ik zo   ;)







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #25 Gepost op: 6-09-2002, 23:08:09 »
euhm... ik ben een lopende vertaalmachine, ik heb ze in NL en GB gelezen... ;D







Take a glorious bite out of the whole world

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #26 Gepost op: 7-09-2002, 02:25:36 »
Ik vond juist toen ik de film in het Engels zag, dat de namen heel logisch vertaald waren, althans de meesten dan. Maarre Daan die weet wel een site met vertalingen, gok ik zo   ;)

Dumbledore = Perkamentus ??
Marcel Lubbermans = Neville Longbottum ??

Hoe ze er toch soms bijkomen...

Maar je hebt gelijk; de meeste vertalingen lijken er wel wat op...
Wezel = Weasly, Snape = Sneep, Harry Potter = Harry Potter  ;)...

Maar het is niet alleen de namen van mensen; ook de namen van dingen en spreuken etc. is weer heel anders; moet wel echt even wennen... Als ik niet met de engelse versie begonnen was, maar met de nederlandse was ik nooit een HP-fan geworden ben ik bang...

Ik ben nou dus aan het lezen in deel 3, maar ik dacht dat (na deel 2 gelezen te hebben) ze Hagrid moesten bevrijden of iets dergelijks omdat die nog altijd in het gevang daar ver in azkaban zat, maar hij is ineens toch weer thuis...

Maar verder nog niets verklappen he??  ;D

Gr. B.








Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #27 Gepost op: 9-09-2002, 19:21:33 »
Tis Wemel, niet Wezel.







Take a glorious bite out of the whole world

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #28 Gepost op: 9-09-2002, 20:19:42 »
Dumbledore = Perkamentus ??
Marcel Lubbermans = Neville Longbottum ??

Hoe ze er toch soms bijkomen...

Maar je hebt gelijk; de meeste vertalingen lijken er wel wat op...
Wezel = Weasly, Snape = Sneep, Harry Potter = Harry Potter  ;)...

Ik vind de vertaling echt supergoed! Ik heb me vaak verwonderd hoe goed die vertaler de toon te pakken heeft. Zoals bijvoorbeeld Neville Longbottum. Voor mijn gevoel klinkt dat best wel sukkelig. En dan Marcel Lubbermans...precies hetzelfde gevoel krijg ik daarbij. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel...  ::)







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #29 Gepost op: 10-09-2002, 16:40:00 »
Neej, bertha immimmimmiet die ene baas van percy in boek 4 ;D Die zei toch ook steeds wezel ipv wemel? Ja, ook ik heb ze allemaal in mijn vakantie uitgelezen, vond het wel grappig, had ze van mijn moeder geleend hahaha die had ze gekocht. Wanneer komt deel 5 uit  ;)
kusjussss julia







always look on the bright side of life

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #30 Gepost op: 10-09-2002, 18:37:34 »
deel 5 was te verwachten eind dit jaar maar tzou al verplaatst zijn naar het voorjaar van 2003

mss samen met de mol ;)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #31 Gepost op: 10-09-2002, 21:18:13 »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #32 Gepost op: 11-09-2002, 19:13:59 »
Nieuws uit de film hoek van de wondere wereld van Harry Potter.
Een onofficeel stukje van de trailer die pas morgen (wereldwijd) wordt uitgezonden, maar ook 5 nieuwe filmposters. check it out:

voor de trailer: www.harrypotterirc.com
voor de posters  www.harrypotter.com

EDIT:
meer nieuws, gekopieerd:
Voor iedereen die het vorige jaar op een andere planeet heeft gewoond: Er is een spel over het eerste deel van Harry Potter. En nu is deel 2 ook in een vergevorderd stadium. Bekijk de site van Electronic Arts voor screenshots. Ik lees een gamesblad, zij hebben het spel draaiende gezien en vonden het op alle platformen een hele verbetering.
Een paar feiten uit die revieuw:

-Jo Rowling gaf 50 pagina's extra tekst aan EA (die niet in de boeken staan) voor de spellen. Daarom zijn er extra avontuurtjes en secrets in de spellen
-De GBC (Game Boy Color) versie stak volgens hun echt af op de positeive manier: het is een hele goede RPG (Role Playing Game) aan het worden.
-Er komen beperkte mogelijkheden om bij de GameCube versie met de GBA (Game Boy Advanced) secrets te unlocken die je anders niet kan unlocken (voor de outsiders: je kan een GBA als controller gebruiken voor een GameCube).
-Ook vonden ze dat op sommige platformen je kan spreken van kunststukjes als het om Graphics gaat.
-Het spel komt uit op de Playstation (2), Xbox, GameCube, GBA, GBC en de Pc.  








« Laatst bewerkt op: 11-09-2002, 19:21:19 door Daan »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #33 Gepost op: 11-09-2002, 19:27:32 »
yeeeeeha nog ne trailerstukje!







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #34 Gepost op: 11-09-2002, 19:48:06 »
die link van de trailer doet et niet bij mij...








Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #35 Gepost op: 12-09-2002, 14:51:54 »
deel 5 was te verwachten eind dit jaar maar tzou al verplaatst zijn naar het voorjaar van 2003

aah heb ik weer iets te doen volgende zomervakantie  ;D







always look on the bright side of life

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #36 Gepost op: 12-09-2002, 15:34:08 »
k zou me maar niet te veel aan die data's vastklampen, die schrijfster is toch nog bezig dat boek te schrijven? k denk niet dat je dat moet overhaasten ofzo. het boek is pas klaar als zij klaar is dus... zullen we tot dan moeten wachten, helaas. maar iig, misschien dat et van de zomer nog niet klaar is juul, k ga dur wel van uit maar je weet maar nooit. njah, als het maar een leuk boek word vind k et best :D







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #37 Gepost op: 13-09-2002, 09:57:52 »
die link van de trailer doet et niet bij mij...
bij mij ook niet maar dat was te verwachten...








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #38 Gepost op: 13-09-2002, 14:08:34 »
k zou me maar niet te veel aan die data's vastklampen, die schrijfster is toch nog bezig dat boek te schrijven? k denk niet dat je dat moet overhaasten ofzo. het boek is pas klaar als zij klaar is dus... zullen we tot dan moeten wachten, helaas. maar iig, misschien dat et van de zomer nog niet klaar is juul, k ga dur wel van uit maar je weet maar nooit. njah, als het maar een leuk boek word vind k et best :D

dan heb ik volgende zomer iets te lezen  ;D







always look on the bright side of life

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #39 Gepost op: 13-09-2002, 16:24:51 »
laten we et hopen :D







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!