Auteur Topic: Het 'Harry Potter' -Topic  (gelezen 126142 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #40 Gepost op: 14-09-2002, 08:02:48 »
Lady's and gentlemen,
now the chamber officialy has been openend.
HarryPotter.com has put a 3 minutes trailer on their site.
Also, the jeugdjournaal will broadcast it tonight.
Joepie!!!


Gegroet,


Wemel







Take a glorious bite out of the whole world

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #41 Gepost op: 14-09-2002, 09:48:47 »
Ik he em gezien. :D Ik had de eerste trailer al gezien, maar dit is natuurlijk echt leuk. Toevallig zag ik ook het jeugdjournaal. IK was me af aan het vragen of ik nu al kaarten zou kunnen reserveren in de bios voor november? Misschien eens opbellen, anders kon het namelijk wel eens heel lang gaan duren voor er een plaatsje vrij is....







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #42 Gepost op: 14-09-2002, 13:56:38 »
HarryPotter.com has put a 3 minutes trailer on their site.
jeeeeeeeeeeeeeeej!! dankjewel Daan!! Kben m meteen gaan kijken met mn ouders, en kvond m errug leuk. Ja dat wordt idd vet vechten om de kaartjes... Maar echt leukleukleuk :). Alleen mn vader heeft de boeken niet gelezen, alleen de eerste film gezien, dus die maakt altijd van die domme opmerkingen. Ik hoop dat ie vóór deze film de eerste twee boeken toch wel gelezen heeft...








Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #43 Gepost op: 14-09-2002, 17:02:22 »
alsjeblieft.







Take a glorious bite out of the whole world

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #44 Gepost op: 14-09-2002, 17:03:45 »

Ik vind de vertaling echt supergoed! Ik heb me vaak verwonderd hoe goed die vertaler de toon te pakken heeft. Zoals bijvoorbeeld Neville Longbottum. Voor mijn gevoel klinkt dat best wel sukkelig. En dan Marcel Lubbermans...precies hetzelfde gevoel krijg ik daarbij. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel...  ::)

Ik weet niet waar je mee begonnen bent te lezen; ikzelf vind het in het engels wel echt veel mooier...
De beginletters en combinatie van letters zijn bijvoorbeeld erg belangrijk, de M en de S zijn (in de Engelse versie) de 'slechte' letters. Niet altijd, maar toch.
Mort (uit Voldemort) - betekent iets als dood, Mal - (uit Malfoy) betekent ook zoiets als 'slecht'.
Dat is ook keurig overgenomen in de vertaling, maar andere wat ik ook een hele mooie vind, maar wat niet geweldig is vertaald is Slytherin (Zwadderich). Ik weet het niet zeker maar 'sly' betekent zoiets als sluw. Maar in het Nederlands is wordt dus de Z(w) gebruikt; net als in Zwerkbal en Zweinstein (neutrale woorden). Daardoor mist Zwadderich in de vertaling een lading die het in de engelse vertaling wel heeft.

Maargoed dit is mischien wat overdreven, het vertalen van fantasiewoorden is natuurlijk gigantisch moeilijk en het is heel goed gedaan door Buddingh, maar de Engelse versie blijft toch veel mooier... vind ik... :)

Tis Wemel, niet Wezel.
:-X sorry, toen ik dit schreef was ik pas net begonnen in een nederlandse versie, ik kon het trouwens niet laten, ook al was ie in het nederlands en heb erg snel deel 3 uitgelezen.

Vandaag heb ik ook net weer deel 4 geleend (in het engels :))

Gr. B.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #45 Gepost op: 14-09-2002, 17:11:31 »
veel plezier met lezen dan :D
wat vond je van deel 3?








Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #46 Gepost op: 15-09-2002, 02:22:13 »
veel plezier met lezen dan :D
wat vond je van deel 3?


Dankje; tja dat ik deel 3 snel uit had wil al wel wat zeggen natuurlijk: Ik vond hm geweldig!!! Al die plotwendingen!!

Heb nog meer zin in deel 4! Iedereen zegt dat die de leukst is! En die is nog enorm dik ook!!   :D

Gr. B.








Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #47 Gepost op: 15-09-2002, 10:50:44 »
Nou, veel mensen vinden boek 3 beter dan boek 4, maar dat vind ik nie hoor!







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #48 Gepost op: 15-09-2002, 11:28:30 »
ik vind deel 4 niet het leukst, heb geen favoriet verder maar vond boek 4 uiteindelijk toch het minst... maar dat komt door het einde en daar zalk verdes nog maar nix over verklappen dan.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #49 Gepost op: 15-09-2002, 12:33:58 »
Ja, tis geen happy end..... :o







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #50 Gepost op: 15-09-2002, 12:35:24 »
hee daan dat moet je niet zeggen, want bertha moet et boek nog lezen... dus...
we hebben et dur later wel over hahaha







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #51 Gepost op: 15-09-2002, 14:12:31 »
ik vond daarentegen deel 4 wèl het beste hoor ! vooral omdat je langer kan lezen (lekker dik) en ik vond het verhaal geweldig !! zeker het einde !







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #52 Gepost op: 15-09-2002, 14:37:19 »
hee ik bedoelde het niet om iemand te krenken hoor! ik weet wel dat de meeste mensen 4 het best vinden, maar juist vanwege dat einde vind ik hem het minst... ik kan er ook nix aan doen maar ik heb gewoon een hekel aan voldemort creepy, vind het ook geen leuk personage, maar jah, zonder voldemort is er weer geen verhaal snap je hoe ik het bekijk. voldemort is een noodzakelijk kwijt vanuit hoe ik het bekijk zeg maar... ik ben egt vaag vandaag, sorry... mjah, malfoy vink wel super hahaha dat vink dan wel weer een kewl karakter.

enne... ron is mijn favoriet. in het boek is het denk ik hermione, maar in de film vind ik ron echt grappig, die acteur is echt goed, hoe ie ook gezichten kan trekken enzo.
wie is jullie favoriete karakter? ben ik wel benieuwd naar eik.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #53 Gepost op: 15-09-2002, 14:48:05 »
In het boek van mij Perkamentus omdat hij zo een begrijpelijke man is en ze die twinkeling in zijn ogen zo mooi kan verwoorden en in de film ben ik een aanhanger van de acteur die Sneep speelt, die vind ik super ! en Ron natuurlijk, zeker als hij daar vastzit in die plant (een naam met strik in ofzo) en helemaal panikeert en als hij dan gered wordt zegt: ' Goed dat ik niet panikeerde ! ' super gewoon  :) of als Hagrid weer allerlei dingen verklapt en het te laat beseft  ;D







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #54 Gepost op: 15-09-2002, 14:55:54 »
hahaha jah idd... sneep vind ik in de film niet speciaal beter dan het boek, maar het is wel een koel mannie, dat karakter... en hagrid hahaha ook super :).







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #55 Gepost op: 15-09-2002, 16:06:45 »
ik heb de film op dvd en daar staat de nederlands versie ook op en als Hagrid dan in het West-Vlaams zegt: " dat haddek ni meugen zeggen" dan kom ik niet meer bij vant lachen !!







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #56 Gepost op: 15-09-2002, 16:41:10 »
als Hagrid dan in het West-Vlaams zegt: " dat haddek ni meugen zeggen" dan kom ik niet meer bij vant lachen !!
hihihi ik hoor het zo voor me ja :)
Ik vond deel 4 ook het leukst hoor! Idd ook omdat die tenminste een beetje goede lengte had, maar verder hm dat ben ik vergeten, misschien dat ik ze verder allemaal even leuk vond of zo, want ieder boek heeft natuurlijk zn voor en tegens. Maar ik vind het sowieso wel heel erg leuk dat Harry (en de anderen natuurlijk) ook echt ouder wordt, wel logisch op zich, maar vaak merk je daar zo weinig van in boeken.
Kzou nie weten wat mn favoriete karakter is... Gewoon iedereen bij elkaar, ze zijn allemaal zo leuk! Nou ja... doe dan maar Fred & George voor mij ;D








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #57 Gepost op: 15-09-2002, 20:20:52 »
alle karakters hebben idd wel iets speciaal, je kan ze moeilijk vergelijken en met fred en george is er wel altijd iets te beleven  ;D







banaan begint met een b, soms met een s

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Nieuwe Potter rond kerst in de winkels
« Reactie #58 Gepost op: 25-09-2002, 01:36:09 »
Nieuwe Potter rond kerst in de winkels

Fictie Deel vijf van de Potter-serie, Harry Potter en de Orde van de Feniks, is vrijwel af. Het boek ligt mogelijk zelfs al rond Kertmis in de winkels. J.K. Rowling heeft aangekondigd in totaal zeven boeken te zullen schrijven over de avonturen van Potter.

Bron: De Metro van maandag

Volgens mij zou het commercieel gezien wel slim zijn om m al voor de kerst in de winkels te krijgen want dan kunnen veel kindertjes m met de kerst cadeau krijgen! Maar ik vraag me af of ze hier de Engelse versie bedoelen (ik denk het wel), de Nederlandse versie zal dan wel later komen?? En gaan er ook mensen in slaapzakken voor de winkels slapen hier? :)

Gr. B.








Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #59 Gepost op: 25-09-2002, 08:28:37 »
Ik heb dit jaar weer het geluk om op de premiere datum in Londen te zijn, 15 november dus..... en drie keer raden waar ik 's middags zit..... juist ja in de bioscoop!!! HOERA!!! Dat wordt weer genieten.....  ;D ;D ;D







When God created man, she was only joking!