Auteur Topic: Het 'Harry Potter' -Topic  (gelezen 126145 keer)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Het 'Harry Potter' -Topic
« Gepost op: 2-09-2002, 01:20:52 »
Omdat er veel mensen blijkbaar veel Harry Potter-liefhebbers zijn open ik maar een Harry Potter-topic. (Hij haalt zelfs het forum op WIDM.com; het moet wel magie zijn.)

Hier kun je alles kwijt over de film of het boek of wat dan ook, maar verklap niet het plot voor degenen die nog niet alle boeken gelezen hebben...   ;)








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #1 Gepost op: 2-09-2002, 01:26:42 »

ja zeg! bertha je zegt net dat je de eerste twee boeken gelezen hebt! als Dobby toch in de tweede film voorkomt, wil dat toch ook zeggen dat ie in het tweede boek voorkomt (en hij heet in het Engels toch niet anders....?

Jaja; jullie hebben helemaal gelijk; de naam was me helemaal ontschoten; dat heb ik soms wel eens vaker met boeken; dan weet ik soms de naam van de hoofdpersoon nieteens meer als ik het daarna aan iemand anders vertel, je leest dan snel overheen ofzo... (Harry Potter kon ik me wel herrineren ;))

En wat ik jammer vond aan de film is dat ze helemaal geen werk hebben gemaakt aan die tweelingbroers van Ron. (Hoe heten ze....hoe heten ze.... hoe heten ze...  :-[)
Dat vond ik bijna wel de meest humoritische karakters in het boek. (vooral in deel 2)
En bv als Dumbledore in het boek een toespraakje gaat houden, wat in het engels dan is: ''to say a few words'' en dat hij dan gewoon een paar onzinwoorden uitkraamt. (hoe hebben ze dat vertaald in de nederlandse boeken?) Geweldige humor, maar die grap zat helemaal niet in de film.


Jaja ver weg in mijn geheugen, maar trouwens Bertha, je moet echt deel 3 en 4 lezen. Ik vind de boeken namelijk steeds leuker worden. 4 is echt mijn favoriet!
En ik ben net zoals jij begonnen. Met frisse tegenzin en inderdad na twee dagen had ik het eerste boek al uit. Het tweede meteen in huis gehaald etc.
Ik ga ze zeker nog lezen, maar omdat ik maar een arme student ben kan ik ze niet kopen dus leen ik ze van iemand, maar diegene leent ze ook aan anderen uit en dus moet ik nog wachten totdat die m weer uit heeft. Ik kan ook direct beginnen aan deel 4 maar dan weet ik al hoe deel 3 afloopt...

En idd ik hoor van iedereen dat ze steeds leuker worden (en dikker)

Veel plezier met deel 3 en 4 !

Dank je!  :)

Gr. B.








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #2 Gepost op: 2-09-2002, 12:07:27 »
En wat ik jammer vond aan de film is dat ze helemaal geen werk hebben gemaakt aan die tweelingbroers van Ron. (Hoe heten ze....hoe heten ze.... hoe heten ze...  :-[)
Dat vond ik bijna wel de meest humoritische karakters in het boek. (vooral in deel 2)
Ja, Fred en George :D, die vond ik ook het allergrappigst! Geweldige jongens. Ik heb denk ik van alle boeken, en alle grappige momenten, het meeste gelachen om dat moment toen Percy hoofdmonitor werd en F&G daar grappen over maakten (zal het maar niet letterlijk vertellen voor degenen die het niet gelezen hebben... ;)). Maar dat zal in het Engels zeker net iets anders zijn geweest, dat moet wel. Kheb geen idee meer in welk boek dat was trouwens.
Het allergrappigste moment van alle boeken kan ook geweest zijn toen Marcel Lubbermans (weet de Eng. naam niet...) nog niet zo goed was in de Sommeerspreuk... maar dat lag meer aan de superdroge formulering, dat dat zo grappig was.








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #3 Gepost op: 2-09-2002, 17:48:15 »
Goed idee, een HP topic! Nou kan ik al mijn hobbies op een forum kwijt  ;D
Verder weet ik nu even niets zinnigs op te merken, behalve dat Marcel Lubbermans volgens mij iets van Longbottom van de achternaam. De voornaam wil me niet te binnen schieten, iets van Neville ofzo....







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #4 Gepost op: 2-09-2002, 18:22:13 »
ik vraag me wel af wie je bedoelt met Dumbledore... alléja, ik eb enkel maar de nederlandse boeken gelezen...

ik had ook eerst boek 4 ipv 3 (wegens uitverkocht...) maar ik kon me echt ni meer inhouden en heb et dan maar gelezen, tis een heel klein beetje raar int begin omdaje bepaalde gegevens niet meehebt maar tis te doen hoor :) veel plezier !!







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #5 Gepost op: 2-09-2002, 18:32:25 »
ik vraag me wel af wie je bedoelt met Dumbledore... alléja, ik eb enkel maar de nederlandse boeken gelezen...
Da's Professor Perkamentus :).








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #6 Gepost op: 3-09-2002, 09:49:13 »
Jeetje, heeft echt iedereen HP gelezen en/of gezien? Ben ik nou een uitzondering, mis ik iets in mijn leven? Moet ik in een hoekje zitten schamen  :-[







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #7 Gepost op: 3-09-2002, 10:41:19 »
Jeetje, heeft echt iedereen HP gelezen en/of gezien? Ben ik nou een uitzondering, mis ik iets in mijn leven? Moet ik in een hoekje zitten schamen  :-[
nee je hoeft je niet te schamen, je hoeft alleen maar de boeken te lezen! :D








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #8 Gepost op: 3-09-2002, 11:03:01 »
Kee, maar zijn ze niet kinderachtig ofzow? Ik kan er strax natuurlijk 1tje meenemen op vakantie...







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #9 Gepost op: 3-09-2002, 12:29:32 »
Kee, maar zijn ze niet kinderachtig ofzow?
wil je soms zeggen dat wij dan allemaal kinderachtig zijn...? :P Het enige niet-volwassenenboek-achtige eraan vind ik dat het chronologisch verteld wordt allemaal, en dat er vrij weinig ellende in voorkomt. Maar ze zijn gewoon zoooo grappig ja je moet ze echt lezen. Je moet ze sowieso lezen natuurlijk, om te weten waar wij het over hebben ;) en dan kun je altijd zelf nog zeggen wat je er nou van vond.








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #10 Gepost op: 3-09-2002, 13:07:37 »
Kee, maar zijn ze niet kinderachtig ofzow?
wil je soms zeggen dat wij dan allemaal kinderachtig zijn...? :P
Dat bedoelde ik niet natuurlijk. Hier een  :-* om het goed te maken :D







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #11 Gepost op: 3-09-2002, 15:34:17 »
Och nee, niet hier ook al. Een aantal vriendinnen van mij zijn ook al helemaal dol op Harry Potter. Ik vind het dus 3x niks persoonlijk.








Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #12 Gepost op: 3-09-2002, 19:29:59 »
Lang Leve Harry.... In de film is de humor die miste door het gebrek aan Fred en George, waar mogelijk, aan Ron gegeven. Maar, ik miste ze ook wel.







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #13 Gepost op: 3-09-2002, 19:32:02 »
Ik vind het dus 3x niks persoonlijk.
jah dat kan he. Vind ik wel bijzonder om te horen, eigenlijk heb ik dat alleen nog maar van mensen gehoord die of de boeken niet gelezen hadden of In de ban van de Ring zo ontzettend geweldig vonden dat al het andere bij definitie slecht werd genoemd. Maar nm, ieder zn 'hobby's en obsessies' ;) en ik houd weer niezo van Formule 1, maar open er gerust een topic over :D (want daar zijn volgens mij toch ook wel best veel mensen fan van hier of nie??).








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #14 Gepost op: 4-09-2002, 08:30:24 »
Citaat
link=topic=1120.msg32332#msg32332 date=1031060057]
en ik houd weer niezo van Formule 1, maar open er gerust een topic over :D (want daar zijn volgens mij toch ook wel best veel mensen fan van hier of nie??).
JAAAAA!eh, ik bedoel ja, best wel ik dan







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #15 Gepost op: 4-09-2002, 14:42:00 »
niemand toevallig voetbal- of tennisfan?







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #16 Gepost op: 4-09-2002, 15:37:29 »
niemand toevallig voetbal- of tennisfan?
nee, sorry (wat een harry potter topic dit he ;))








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #17 Gepost op: 4-09-2002, 17:43:44 »
Citaat
niemand toevallig voetbal- of tennisfan?
neej ik ook niet...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #18 Gepost op: 4-09-2002, 19:59:15 »
Moet ik nu al de actiegroep Hou Het Potter Topic het Potter Topic??  ;D







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #19 Gepost op: 4-09-2002, 20:04:35 »
Moet ik nu al de actiegroep Hou Het Potter Topic het Potter Topic??  ;D
ja met buttons! net als red de huis-elf of wat was het ook alweer... ;)