Auteur Topic: Hints & clou's in de serie  (gelezen 74286 keer)

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2005, 14:27:46 »
Hmmm...goede aanwijzingen...Ik heb 2 mollen in mijn gedachten.Jim en Victoria.Maar Victoria en Yvon Jaspers zouden gezien hun kennis van mensen(v;opleiding psychologie en y;goede mensenkennis als eigenschap..staat trouwens bij de andere nl site van wie is de mol)ook winnaressen kunnen worden.En Jim..ik weet het niet.Veel gezien..en bij 1 of ander filmpje komt hij ergens vandaan gerend een btj aan tafel weer terug zitten als er geproost wordt.En hij lachtte in zijn vuistje toen yvonne (kleine donkerharige) die waar en onwaar vraag verkeerd had.Daar is ook een foto van gemaakt die ook op de nl site staat als hints.Dus ik heb zo'n vermoeden dat Jim het is... ;)
Carpe Diem!!!

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2005, 15:04:35 »
Wat mij opviel tijdens deze aflevering:

Op het kasteel in Lisse komen alle kandi's 1 voor 1 aan. Er is een interviewtje met de kandi's waarin een aantal dingen worden gevraagd. Bij elke kandi wordt ook de vraag gesteld waar het publiek hem of haar van zou kennen. Hierbij worden bij alle kandi's beelden getoond van hun tv verleden. Wat daarbij opvalt zijn de kleuren in deze beelden. Bij bijna alle kandi's heeft rood (of rode accenten)een centrale rol (rood staat m.i. voor afvaller). Dit zijn de beelden:
1) Jim -> hij heeft een rode poncho aan bij een optreden met z'n vader
2) Yvonne -> rode streep onder 'Het Pleidooi' en boven haar naam
3) Marc-Marie -> geen rode kleur te ontdekken, hij heeft een bruin gestreepte badjas aan en zit tussen boomstronken
4) Yvon -> Ze heeft een rood jasje aan
5) Roeland -> Hij staat op een groen grasveld met juichende mensen om zich heen
6) Sander -> hij is aan het werk in een rode studio
7) Gijs -> De leader van Typisch 90 wordt getoond (rode letters) terwijl hij dit programma niet eens noemt. Daarna komt er nog een beeld van gijs met een rode achtergrond
8 ) Isabelle -> Rode achtergrond van in de studio van TMF
9) Lottie -> Ze heeft een rode jas aan (weliswaar in een groene vallei)
10) Victoria -> haar opvallende rode haren

Er zijn 8 kandi's waar rood in de beelden voorkomt. Dit zijn de kandi's die afvallen.
Degene waarbij geen rood te ontdekken valt, zijn Roeland en Marc-Marie.
Bij Roeland is de overheersende kleur groen en staan er juichende mensen om hem heen (Winnaar).
Bij Marc-Marie is de overheersende kleur bruin (de kleur van een mol)
Bij Lottie zie je eerst een heleboel groen (van de vallei) en daarna komt ze close-up in beeld met haar rode jas (Verliezer)

Deze beelden zijn er achteraf ingemonteerd dus zouden ze heel goed een hint kunnen bevatten.

Maar ach, niets is wat het lijkt.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2005, 15:25:39 »
hele mooie theorie!  ::jaja::
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2005, 16:24:51 »
tsja het is mooi gezegd, maar of het ook waar is weet ik niet hoor :P

Offline larayvette

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2005, 16:37:15 »
Wouw! Ik moet zeggen, k ben op veel ideen gebracht.. Dacht gister dat Sander het was, het was gewoon een gevoel. Maar nu.. Wat een theorien!

Offline mariejopie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2005, 17:08:08 »
idd geweldig dat er achter elk beeld wel weer een theorie wordt gevonden..Zelf probeer ik ook haar dmee te doen, maar blijf ik wat op de achtergrond;)
Mol: Lottie Hellingman, Winnaar: Yvon Jaspers, Verliezer: Marc- Marie Huijbregts

Offline Elisefan

  • Forumlid
  • pffffff
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2005, 19:21:27 »
idd geweldig dat er achter elk beeld wel weer een theorie wordt gevonden..Zelf probeer ik ook haar dmee te doen, maar blijf ik wat op de achtergrond;)

LOTTIE IS DE MOL, ZE IS TE WEINIG IN BEELD GEWEEST, WANT ANDERS VALT HET METEEN AL OP. ;D
To the batmobile let's go!!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2005, 19:27:55 »
LOTTIE IS DE MOL, ZE IS TE WEINIG IN BEELD GEWEEST, WANT ANDERS VALT HET METEEN AL OP. ;D

hehe is dat een hint , een clou of een theorie?? ;D



Vraag me af of er betekenis gehecht moet worden aan de beginstad Lisse. Die kwam vrij expliciet in beeld - dat was voorgaande jaren nooit zo. Ze moesten natuurlijk ergens beginnen voor de ondervraging door de exmollen winnaars en verliezers ;) Maar toch.. Vraag me af of er iets inzit wat naar de Mol zou kunnen wijzen? (weet nog niet wat precies, iets met bloemen ofzo?Keukenhof?)

kaartje van Lisse

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2005, 21:28:57 »
Er zijn 8 kandi's waar rood in de beelden voorkomt. Dit zijn de kandi's die afvallen.
Degene waarbij geen rood te ontdekken valt, zijn Roeland en Marc-Marie.
Bij Roeland is de overheersende kleur groen en staan er juichende mensen om hem heen (Winnaar).
Bij Marc-Marie is de overheersende kleur bruin (de kleur van een mol)
Bij Lottie zie je eerst een heleboel groen (van de vallei) en daarna komt ze close-up in beeld met haar rode jas (Verliezer)

Geweldige theorie! Knap gevonden!  ::ok::

Citaat
Maar ach, niets is wat het lijkt.

Wie weet zit je gelijk goed! Zou wel prachtig zijn als dit over 10 weken juist blijkt te zijn.  ::jaja::

hehe is dat een hint , een clou of een theorie?? ;D

Laten we dit topic idd houden voor de echte hints en dus niet alleen maar om te roepen wie je denkt dat de mol is zonder er 'n reden voor te geven. Daar hebben we genoeg andere topics voor. Dus in dit topic graag echte hints. Voor verdachte handelingen van kandidaten zijn de afzonderlijke kandidaat-topics of 't afleverings-topic meer geschikt.  :)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 21:32:09 door Han13 »

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2005, 21:47:55 »
Op het kaartje van Lisse staat iets vlakbij (een plaatsje, een gehucht??) dat De Engel heet.. verwijzing naar Sander de Heer? ;D (De Heer is met u -op zondag- presenteerde hij toch vertelde hij in de serie?)

Zal wel (té) vergezocht zijn mja ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2005, 22:26:24 »
Stond vanmorgen een leuk stukje in de krant (Utrechts Nieuwsblad). Interview met Anton Jongstra, redacteur van wie is de mol.
Hij verklaarde nadrukkelijk dat er geheime en verborgen hints en aanweizingen zijn geplaatst, o.a. op de officiële avro site.
Ook schreef hij dat de redactie de forums nauwlettend in de gaten houdt om te kijken of er aanwijzingen worden ontmaskert en of er echt geen mensen met voorkennis berichten plaatsen.
De forummers (wij dus) noemde hij fanaten.

Leuk toch?



Anton Jongstra verdient daarbij alle eer. Hij zit ook in de redactie van Kopapijkers. Wij noemen hem altijd onze Molgod,
hij is zo goed met de kandidaten en in het bedenken van spelletjes,
geweldig.


Bron: AVRO-bode nr 52, 2004  citaat Angela Groothuizen

Offline Jesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Pexing Express is te gek!
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2005, 22:30:06 »
Weet nog niet wat precies, iets met bloemen ofzo?Keukenhof?

Spaghetti Bluesky?

Edit: slaat op keukenhof.  ;D
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 22:38:37 door Jesse »

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2005, 22:32:14 »
Spaghetti Bluesky?

En hoe houdt dat verband met Lisse dan ???
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2005, 22:37:30 »
Hallo,
Het viel mij op dat er verschillende geluiden waren bij het tonen van de groene schermen.
- Bij de meesten was "Whoesjjj" te horen
- Bij Roeland en Lotte hoorde je eerst een roffel en dan pas "Whoesjj"
- Bij Marc-Marie hoorde je gerommel van onweer of zo en dan pas "Whoesjj"
- Bij Yvon(ne?) als laatste was het een sluiter van een camera of zo.

In combinatie van de rode-kleur-theorie lijkt mij dat MM de mol is en Roeland en Lotte in de finale zitten.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2005, 22:41:16 »
Ja, dat Lisse, daar zat ik me ook al over te verbazen. Op de officiele WIDM site wordt er een heel verhaal gehouden over de stichter van de Keukenhof, ene Adriaen Block, die rijk is geworden als commandeur van de VOC. Oost-Indie ligt natuurlijk in de buurt van Australie, en hoorde ook al een gerucht dat de groep naar Bali zou gaan.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2005, 22:43:39 »
Klopt idd ze gaan naar Bali ::jaja::

Ja ik zat in dezelfde richting te denken want ik verbaasde me ook al over dat verhaal op de .nl site.

Misschien moeten we toch wat verder gaan spitten naar hints in die richting ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2005, 22:47:06 »
Spaghetti Bluesky?

Edit: slaat op keukenhof. ;D

Oh aha.. hehe, tja zou kunnen maar vraag me af of er niet erg veel in gezocht wordt nu in dat gerecht :P

Lottie bijv verklaarde helemaal niet te kunnen koken dus zou dan ook op haar kunnen slaan in dat geval.

Maar denk eerder dat we verder moeten zoeken naar verbanden idd met keukenhof, mogelijk VOC gezien wat er idd op de officiële site gemeld staat ::jaja::

Citaat
De eerste kennismaking van de kandidaten is op het Landgoed Keukenhof in Lisse. Het landgoed is gebouwd op de oude strandwallen en de daartussen gelegen veenweide gebieden. Het totale landgoed omvat ca 220 ha grondgebied. Oorspronkelijk gesticht als groot woonhuis in 1641 door de heer Adriaen Martensz. Block, die zijn kapitaal vergaard had als Commandeur der Verenigde Oost-Indische Compagnie.

In 1861/62 werd het huis door de familie Van Pallandt verbouwd tot zijn huidige verschijningsvorm, naar een ontwerp van de architect Saraber. In 1857, is de Engelse landschapsstijl ingevoerd naar ontwerp van de heren J.D. en L.F. Zocher.

   
 
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2005, 22:48:45 »
Hallo,
Het viel mij op dat er verschillende geluiden waren bij het tonen van de groene schermen.
- Bij de meesten was "Whoesjjj" te horen
- Bij Roeland en Lotte hoorde je eerst een roffel en dan pas "Whoesjj"
- Bij Marc-Marie hoorde je gerommel van onweer of zo en dan pas "Whoesjj"
- Bij Yvon(ne?) als laatste was het een sluiter van een camera of zo.

In combinatie van de rode-kleur-theorie lijkt mij dat MM de mol is en Roeland en Lotte in de finale zitten.


Avonne, bedankt voor het bevestigen van mijn theorie!!! ::bravo::
Jouw theorie is erg goed gevonden. Had ik zelf nog niet aan gedacht.


Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2005, 22:53:38 »
Ik vind jouw rode kleur theorie errug sterk!!
Maarruh... als het waar is is de lol er ook al weer van af, he?
Bovendien had ik al na 3 grappen genoeg van MM, dus ik hoop dat hij NOT de mol is en er gauw uit vliegt.

In het intro filmpje:
Er was 1 kandidaat van wie een foto getoond werd onder water. Yvon of zo? Ik weet niet hoe iedereen heet. Waarom van haar wel en de rest niet???

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2005, 22:57:49 »
Ik vind jouw rode kleur theorie errug sterk!!
Maarruh... als het waar is is de lol er ook al weer van af, he?
Bovendien had ik al na 3 grappen genoeg van MM, dus ik hoop dat hij NOT de mol is en er gauw uit vliegt.

In het intro filmpje:
Er was 1 kandidaat van wie een foto getoond werd onder water. Yvon of zo? Ik weet niet hoe iedereen heet. Waarom van haar wel en de rest niet???


Ja die was van Yvon geloof ik ja  ::jaja::