Auteur Topic: Vierde muzikale aanwijzing Schiffers.fm (deel 2)  (gelezen 14443 keer)

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Vierde muzikale aanwijzing Schiffers.fm (deel 2)
« Gepost op: 5-03-2002, 13:34:48 »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vierde muzikale aanwijzing Schiffers.fm (deel
« Reactie #1 Gepost op: 5-03-2002, 14:40:35 »

Citaat

Het vervolg op Vierde muzikale aanwijzing Schiffers.fm van Han13

Thanx Compuart voor 't aanmaken van deze vervolgtopic. Ben je niet trots te horen dat Angela alle discussies op dit forum intensief volgt? Is wel weer 'n aangenaam complimentje natuurlijk!  :D

Maar goed nu weer ontopic.

Citaat
Alleen de bomen dromen, hoog boven 't verkeer
en over 't water, gaat er een bootje, net als weleer

Twee Theorietjes:

1) Het intro-fragment van Prince:
Hij staat als enige in de boot (hoge boom en bootje)
Bedenk daarbij de "Rode Letters" van deenigeechtemol: Wie waren deze letters tijdens de fietsopdracht opgevallen? Juist, Prince! Bij wie is tijdens de vragenronde "Wie is de mol" te lezen in het rood?  Alweer juist!
Conclusie: Prince volgende afvaller.

Voeg hier nog aan toe dat een van de bekendste grachten in Amsterdam de Prinsegracht is en ik ben helemaal overtuigd dat Prince de volgende week 't toneel zal moeten verlaten.

Citaat
Sorry, maar wat er op de site van Schiffers staat hecht ik niet zoveel waarde aan. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat ze vantevoren alle muzikale hints bedacht hebben en de kandidaten daadwerkelijk elke keer een bandje meegegeven hebben. Misschien ben ik te wantrouwend, maar toch...

Ik geloof er ook niet echt meer in dat de muzikale aanwijzingen echt dan al zijn meegegeven. Dat zou dus betekenen dat de redactie van Schiffers.fm ze al maanden in huis heeft (wat moesten ze daar al in September 2001 mee?) en dat de WIDM-redactie ze al voor de opnames hebben bedacht (ik ga er van uit dat ze tijdens de opnames niet erg veel tijd hebben om ook nog 'ns muzikale hints te gaan verzinnen die pas over 'n aantal maanden worden gebruikt). Daar geloof ik ook niet in.

Oke, ik wil nog net wel geloven dat de interviews met de afgevallen kandidaten echt op Schiphol zijn gehouden, alhoewel men onder 'n interviewtje in de studio ook wat vliegveldgeluiden kan monteren.  

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 5-03-2002, 15:03:16 »
Voor mezelf kan ik op dit moment ook niet tot een andere conclusie komen dan dat Prince a.s. vrijdag vertrekt, alleen hou ik de denkwijze aan dat de aanwijzing gezocht moet worden in de kano en niet in de Prinsengracht. Maar de uitkomst is hetzelfde.

Wel jammer, ik vind Prince wel leuk in het programma.  :'(

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 5-03-2002, 15:06:47 »

Citaat

Wel jammer, ik vind Prince wel leuk in het programma.  :'(

Same here. Ook jammer trouwens dat we als hij eruit vliegt niks meer kunnen met 't 'Hand op shirt van Prince op foto'-verhaal kunnen. Al die posts die we daar aan besteed hebben worden dan ook ineens nutteloos.  :(

Offline Master3L

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 5-03-2002, 15:34:42 »
Hm.... eigenlijk hoop ik ook wel dat-ie d'r uit gaat.... Kan ik me tenminste weer voegen naar jullie theorieƫn over George als mol. Omdat ik Prince verdenk, lees je die theorieƫn toch anders dan wanneer je open staat voor andere ideƫen.... >:(

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 5-03-2002, 15:40:57 »
Citaat

Hm.... eigenlijk hoop ik ook wel dat-ie d'r uit gaat

me 2, 't is wel een toffe gast maar ik verdenk hem, dus 't zou schitterend zijn als ik z'n naam kan schrappen na vrijdag!!!!!

yrs
vlaming

ps : 'k zou het wel jammer vinden voor Cosma, die zo overtuigd is dat Prince de Mol is

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #6 Gepost op: 5-03-2002, 16:22:39 »
Het belangrijke is dus of de aanwijzingen over de Mol gaan of over de afvaller..

Wat ik wel raar vind is dat niemand zegt dat in dit intewrview, 2 flarden worden gedraaid van even aan mijn moeder vragen van Joost Timp, zanger van Bloem en zoon van Mies Bouwman.

De zoon van queen aanwijzing 3 is een Prince.

Maar wat ik veel typischer vind in de muzikale aanwijzing is de zin als het boote van weleer in combinatie met de bomen. Wie hebben we gezien ( weleer) in eemn bootje vasthoudend aan een Boom jawel jantien. Voeg hierbij dat zij duidelijk bezig is met het liedje even aan mijn moeder vragen te leren aan een aantal portugezen.

Gaat de aanwijzing echt over de afvaller, 2 kandidaten next week Jantien en Prince, laat die nu allebei lekker verdacht zijn bij mij.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Whacko

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 5-03-2002, 16:39:40 »
Klein dingetje tussendoor :)

Angela zei in et interview bij schiffers.fm dat ze het een INGEWIKKELDE hint vond. we moeten dus iets ingewikkelds bedenken.

als je aanneemt dat de hints geluidsfragmenten ALTIJD iets zeggen over de MOL dan zullen we mischien iets anders moeten bedenken.
Anderszijds ALS de geluidsfragmenten een aanwijzing in het algemene geven, dan vind ik de theorie dat Prince er de volgende aflevering uit gaat wel een goeie.

MUHAHAHA, nu wordt het nog igewikkelder he?  >:(

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 5-03-2002, 16:41:08 »
Het programma heet: "Wie is de mol?"
We krijgen elke week een muzikale hint.
Behalve hier op het forum denk ik dat er weinig mensen zijn die speuren naar de volgende afvaller, en een muzikale hint richting de afvaller van de week erop is gewoon niet echt logisch.

Het speuren naar de volgende afvaller is eigenlijk hier ontstaan maar niet de opzet van het programma.

Daarnaast konden wij bv vorig jaar alle kandidaten die afvielen uit het voorfilmpje halen, en over Erik kregen wij bv geen muzikale hint.

Dat hoge bomen-verhaal dat zou duiden op Prince die rechtop in de boot staat gaat me echt tever.
Indien de makers om die reden voor deze muzikale hint hebben gekozen dan moeten we nogal wat denkwerk ondernemen om de volgende afvaller te vinden, en dat is toch niet de opzet van het programma?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 5-03-2002, 16:43:25 »

Citaat

ps : 'k zou het wel jammer vinden voor Cosma, die zo overtuigd is dat Prince de Mol is

Jah!
Thanks Vlaming dat je aan me denkt.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 5-03-2002, 20:29:02 »
Ik kan me herrineren dat alleen Pamela een cassetenbandje werd overhandigd. Dus als het fragment voor de afvaller zou gelden, zouden ze dus dan al moeten weten wie de volgende afvaller zou worden. Zouden ze ervan uitgaan, dat de vrijstelling ging naar degene die er het slechtst voorstond? En zo ja, hoe zouden ze dat dan gedaan hebben. Hoewel, die theorie van Prince vind ik heel knap gevonden.

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #11 Gepost op: 5-03-2002, 21:02:42 »

Citaat
op 03/05/02 om 15:40:57, schreef vlaming :

Citaat

Jah!

Count me in. Ik ga ervan uit dat, als Prince vrijdag niet afvalt, hij de mol is!

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline zimba

• Forumlid
  • alles komt goed
« Reactie #12 Gepost op: 5-03-2002, 21:17:48 »

Citaat

Wat ik wel raar vind is dat niemand zegt dat in dit intewrview, 2 flarden worden gedraaid van even aan mijn moeder vragen van Joost Timp, zanger van Bloem en zoon van Mies Bouwman.

Die twee flarden van "even aan mijn moeder vragen" waren een foutje van vlaming die tijdens het opnemen van het interview met angela even naar jantien.org surfte...
Bij de weg: bedankt voor het opnemen vlaming!!!
groet van zimba :D

we plaren verder...

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 5-03-2002, 21:23:37 »
Citaat

Jah!

always Cosma   :P

groetjes
vlaming

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 5-03-2002, 21:29:50 »
Citaat

Die twee flarden van "even aan mijn moeder vragen" waren een foutje van vlaming die tijdens het opnemen van het interview met angela even naar jantien.org surfte...

hey zimba - bedankt om uitleg te verschaffen aan mollemans!!!  ;)....ik moet zeggen, ik vond het wel grappig te lezen dat mollemans al opzoekingen gestart was naar de oorsprong van die 2 muziekflarden  ;D ;D  :D

Citaat

Bij de weg: bedankt voor het opnemen vlaming!!!

graag gedaan zelle! ;)

TTFN!!
vlaming

Offline woestijnvis

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 5-03-2002, 22:03:47 »
Vrijdag in de herhaling heb ik Hans Schiffers horen zeggen dat de muzikale aanwijzing een voorbereiding is op de uitzending van vanavond.
Dat betekend dat het wel een aanwijzing kan zijn naar de komende afvaller.
Alleen in de eerste aflevering was dat niet zo, maar daar werd Erik als eerste voorgesteld en ging er als eerste uit.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 5-03-2002, 22:31:00 »
Hoi woestijnvis! Herhaling van wat, als ik vragen mag?

Offline woestijnvis

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 5-03-2002, 22:42:24 »
Citaat

Hoi woestijnvis! Herhaling van wat, als ik vragen mag?

Van de muzikale aanwijzing bij Schiffer.fm op de radio.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 5-03-2002, 22:46:22 »
Citaat

Vrijdag in de herhaling heb ik Hans Schiffers horen zeggen dat de muzikale aanwijzing een voorbereiding is op de uitzending van vanavond.

Uitzending van vanavond? Komt WIDM nu ook al op dinsdag dan?  ;D

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 5-03-2002, 22:52:14 »
Tnx! Ik wist niet dat het nog een keer herhaald werd.