Auteur Topic: Prince de mol??? (deel 2)  (gelezen 20883 keer)

Offline Lancelot

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Prince de mol??? (deel 2)
« Reactie #40 Gepost op: 28-02-2002, 19:22:26 »
Ik was vanaf het eerste moment in de eerste aflevering er 100% van overtuigd dat Prince de mol moest zijn. Niet zozeer op basis van zijn acties -alhoewel het als laatste naar beneden gaan en dus zijn mollenkit nog in de tas kunnen stoppen errrg verdacht was- als wel op basis van zijn mimiek, houding en manier waarop hij keek, enz. Bij stemmingen zie je bij vrijwel iedereen wier naam wordt ingevoerd, het hart in de keel kloppen, of de ogen iets verwijden. Bij Prince zie je helemaal niets.

Echter, omdat er zoveel mensen nu zijn die Prince verdacht vinden, op basis van zijn handelingen die zijn uitgezonden, begin ik voor het eerst te twijfelen. Beetje raar misschien: omdat velen hem verdenken, zal het waarschijnlijk wel niet zo zijn.

Als je die redenatie aanhoudt, dan moet degene de mol zijn die bovenaan in het onmolse gedrag-lijstje staat. Hmm  :-/

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #41 Gepost op: 28-02-2002, 19:37:25 »

Citaat

En toch gaat hij vrijdag naar huis... :D

Volledig mee akkoord. Wat is jouw argumentatie hieromtrent ?
In elk geval is Prince zijn stemgedrag veel te instabiel en dus loopt ie wel ene keertje tegen de lamp.
We weten ondertussen trouwens allemaal dat G. de Mol is.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 28-02-2002, 19:46:22 »
Citaat

Volledig mee akkoord. Wat is jouw argumentatie hieromtrent ?
In elk geval is Prince zijn stemgedrag veel te instabiel en dus loopt ie wel ene keertje tegen de lamp.

Dat is niet zo aardig van je.

Citaat
We weten ondertussen trouwens allemaal dat G. de Mol is.

???

Vroeg of laat loopt George vanzelf tegen de lamp.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 2-03-2002, 02:18:04 »
Vandaag zeer opmerkelijk gedrag van Prince;
Tot op heden was Prince het schoolvoorbeeld van goede manieren en betrokkenheid bij anderen.

Was er iemand aan het huilen dan kon deze op troost rekenen van Prince, was er iemand teleurgesteld dan was het Prince die de persoon moed insprak, was er een opdracht mislukt dan zagen wij geen boze/teleurgestelde Prince maar wel iemand die de anderen wederom aan het troosten was.

Vanavond zagen wij een geheel andere Prince;
Bij het rugzakken-gedoe waren Jantien en Karen zeer verontwaardigd, anderen reageerden met ongeloof en Karen was half hysterisch.
Nog nooit waren er in 1 klap zoveer problemen en dreigde het tot op heden gemoedelijke groepsgevoel te ontaarden in een ordinaire ruzie.
Afgaande op de vorige afleveringen verwachtte ik dat Prince wederom zou gaan troosten danwel de rust in de groep terug te brengen, maar niets van dit alles, geen enkele reactie van Prince op dat moment.

Tijdens zijn biecht gaf hij aan deze toestand juist erg vermakelijk te hebben gevonden, ik weet zijn exacte bewoordingen niet meer die hierop volgde, maar zoiets als:"Ik vond het vermakelijk en dacht laat ze maar lekker ruzie maken".
Dit was een kant van Prince die ik niet eerder heb gezien (eigenlijk meer iets voor Harry).
Ik vraag me nu des te meer af of Prince tot op heden wel de aardige meelevende en zeer fanatieke speler was, want een dergelijke tegenstrijdigheid van 1 karakter is nogal vreemd.

Eveneens begint George inmiddels aan Prince te twijfelen.

Mocht Prince de mol zijn, dan doet hij het goed, immers is het voor de mol een uitkomst wanneer de verbroedering een beetje uiteen valt, en kan hij daarna zich weer de betrokken figuur tonen om zodoende alle verdenkingen van zich af te schudden.  ;)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 2-03-2002, 02:20:20 »
Nog even dit:

Elke week bij het stemmen verschijnt terwijl Prince aan het stemmen is heel groot:"WIE IS DE MOL" in beeld, over de gehele lengte van de tv en recht over het hoofd van Prince heen.
Bij de anderen zijn er andere vragen of zelfs helemaal geen vragen zichtbaar.

Offline heike

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #45 Gepost op: 2-03-2002, 09:43:50 »
ik denk dat prince zich absoluut niet kon voorstellen dat die rugzakken echt de lucht in waren gegaan, en gewoon geen zin had om zich in de discussie te mengen. gewoon maar afwachten tot de volgende ochtend dus. john nam trouwens dezelfde houding aan.

het lijkt erop dat prince john vertrouwt en dat is niet slim... prince is geen mol (onmols gedrag, te fanatiek) en is begaan met de onderlinge vehoudingen... ben bang dat hem dat tegenwerkt (je moet erboven blijven staan, zoals harry en ellen)... prince is een goede kandidaat om er volgende week uit te gaan.

heike

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #46 Gepost op: 2-03-2002, 10:18:50 »
Ik had gehoopt dat Karen of Prince gingen afvallen omdat dat nog mijn enige twee molkandidaten waren; maar dat feestje werd dus grandioos verknald.

Nu kunnen we ons ook niet meer op de introfilmpjes baseren, want ondertussen is dat van Karen ook getoond en volgende week is Jantien aan de beurt...

George en Ellen wellicht in de finale, volgens mij voor de overwinning. De derde hond heeft nog niet geblaft, maar waar ik Prince in de eerste aflevering al verdacht vond door zijn overacting, daarna weer afgeschreven door wat onmols gedrag, maar nu door het overdreven aandacht trekken van Karen en gekoppeld aan Shiffers muziektips, ga ik toch weer voor Prince.

Jantien heeft volgens mij overduidelijk gemold in het driehoeksspel en daardoor haar vrijstelling afgedwongen. Het feit dat ze al de hele tijd op Ellen zit te stemmen, is daar wellicht niet vreemd aan.

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mirsch

• Forumlid
Harry de mol????
« Reactie #47 Gepost op: 2-03-2002, 11:04:26 »
Nee mijn idee is dat harry de mol is.

hij blijft redelijk op de achtergrond maar zo nu en dan haalt hij een mollenstreek uit. b.v afl. 4 met de bagage op het vuur. hij wilde op een gegeven moment niet door gaan.
nog twee voorbeelden: waarom koos hij het langzaamste vaartuig in afl. 2 ??? waarom wilde hij er vanaf zien om in afl. 3 de bal te vangen???

Prince, George en john zijn het niet. zij doen te hard hun best om de opdrachten te behalen.
Karen, kirsten en jantien zijn te doorzichtig om een goede mol te zijn.
Ellen zou een mogelijke mol kunnen zijn maar wordt door de groep verdacht al stond haar naam in afl. 3 op de weg bij de fietstocht. Voor de programmamakers is het boeiender om de mol niet geheel prijs te geven en de verdenkingen naar iemand anders toe te leiden.

stelling: Een goede mol is een vriend in de groep en doet zijn werk onopvallend....
voor mij is de mol: harry

Offline WiEs_DiE_sChJtEiN

• Forumlid
Re: Harry de mol????
« Reactie #48 Gepost op: 2-03-2002, 13:05:22 »

Citaat

Nee mijn idee is dat harry de mol is.

hij blijft redelijk op de achtergrond maar zo nu en dan haalt hij een mollenstreek uit. b.v afl. 4 met de bagage op het vuur. hij wilde op een gegeven moment niet door gaan.
nog twee voorbeelden: waarom koos hij het langzaamste vaartuig in afl. 2 ??? waarom wilde hij er vanaf zien om in afl. 3 de bal te vangen???

Prince, George en john zijn het niet. zij doen te hard hun best om de opdrachten te behalen.
Karen, kirsten en jantien zijn te doorzichtig om een goede mol te zijn.
Ellen zou een mogelijke mol kunnen zijn maar wordt door de groep verdacht al stond haar naam in afl. 3 op de weg bij de fietstocht. Voor de programmamakers is het boeiender om de mol niet geheel prijs te geven en de verdenkingen naar iemand anders toe te leiden.

stelling: Een goede mol is een vriend in de groep en doet zijn werk onopvallend....
voor mij is de mol: harry
lijkt mij zeer onlogisch, iemand moet toch het langzaamste voertuig nemen... en harry d8 dat hij dat wel goed kon lijkt mij...
afzien van de bal vangen... hij had dr gewoon geen zin in, dat is niet echt een mollenstreek imho

George doet niet echt zn best vind ik, hij blijft mijn Mol

no sig...

Offline charlotte22

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 2-03-2002, 18:03:52 »
Hoe weet je dan dat hij vrijdag naar huis moet? Wat heeft hij dan trouwens dan aan een paar nep euro's? Of zie ik dit helemaal verkeerd?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 2-03-2002, 18:51:52 »

Citaat

ik denk dat prince zich absoluut niet kon voorstellen dat die rugzakken echt de lucht in waren gegaan, en gewoon geen zin had om zich in de discussie te mengen. gewoon maar afwachten tot de volgende ochtend dus. john nam trouwens dezelfde houding aan.

Oke, maar het is erg strijdig met zijn gedrag in de vorige afleveringen om niets te doen en een dergelijke escalatie te voorkomen.
Indien Prince de mol is wist hij dat er niets aan de hand was, en voelde hij zich niet genoodzaakt in te grijpen, hij wist immers dat alles goed zou komen ;)

Citaat
het lijkt erop dat prince john vertrouwt en dat is niet slim... prince is geen mol (onmols gedrag, te fanatiek) en is begaan met de onderlinge vehoudingen... ben bang dat hem dat tegenwerkt (je moet erboven blijven staan, zoals harry en ellen)... prince is een goede kandidaat om er volgende week uit te gaan.

heike

Ik lees nu in meerdere topics dat jij meent dat het dom is dat Prince John vertrouwd; hoe kun je daar zo zeker van zijn?
Gezien de frusty gedragingen van Jantien, Karen en Kerstin in vorige opdrachten was het niet erg aannemelijk dat zij de opdracht zouden halen (Karen en Jantien hebben het imo gehaald door van tevoren hun hartslag omhoog te laten gaan door kniebuigingen etc.).
Prince kon niet weten dat ze zoiets zouden doen, hij wist dat George erg bang was bij het abseilen (of iig deed alsof) daarom was alle 6 die de opdracht volbrachten erg hoog gegrepen van Prince en was zelfs 5 onaannemenlijk maar nog altijd aannemelijker dan alle 6.

Indien Prince bemerkt dat John fouten maakt en Prince de mol is laat hij John lekker begaan; prima toch-> John heeft het verpest en Prince slaagd er wederom in om zich niet verdacht te maken.

Kijk nog eens alle afleveringen en zie hoe Prince nimmer teleurgesteld is wanneer er een opdracht niet is gehaald (de enige keer was toen hij te laat in de winkel was bij de geldopdracht, maar daar klopte niets van).

Let ook op Prince met zijn walkie talkie-> niet alleen hoorde hij Jantien niet, hij ontving geen enkel geluid en dat terwijl de  anderen iig een ruis hoorden, de stem van Karen etc., volgens mij had Prince zijn walkie takie gewoon uitstaan.

Offline de_pappa

• Forumlid
  • Dit is mijn kleine meid.
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2002, 18:43:45 »
Even een aantal puntjes die inmiddels gevonden zijn over Prince:

Bij de topic camerastandpunten bij vragen executie, afl 4 schreef Cosma:
Citaat

Elke week wordt tijdens het stemmen heel groot in beeld gebracht (met rode letters): "WIE IS DE MOL", dat was elke keer bij Prince recht over zijn hoofd heen,bij de anderen zien we meer algemene vragen die kleiner in beeld worden gebracht en tevens niet over het hoofd van de persoon heen.

Verder heb ik al eens eerder, staat ook in bovenstaande topic, het volgende gevonden:
Citaat

Als de volgende link opent www.wieisdemol.nl/index2.html dan zie je in de statusbalk onderin het scherm niets verschijnen.
Tot je naar de deelnemers gaat en op Prince klikt. Dan verschijnt er ineens een scrolltekst met "Wie is de mol?" gevolgd door "Elke vrijdag om 22:00 uur".

Vervolgens heeft Vlaming het volgende gepost in Derde muzikale aanwijzing in Schiffers.fm

Citaat

hmmmm lijkt inderdaad op een fietsbuis, maar met wat verbeelding zie ik er wel een gezicht in dat symbool

Nu zie ik in de foto gepost door Vlaming, heef vaag, links naast de fietsbuis, een vraagteken. Verder vindt ik het gezicht op de fietsbuis wel wat lijken op Prince. Kijk maar eens naar de rechter foto op deze pagina.
Als dit echt een vraagteken is en het is Prince, dan krijg je het volgende:

"Wie is de mol" recht over het hoofd van Prince heen.
"Wie is de mol" in de statusbalk op de pagina van Prince op de off.site.
Een "?" naast Prince op de fietsbuis.

Jantien, Karen, Ellen en Harry vallen voor mij af. Van George, Prince en Kerstin ben ik het niet helemaal zeker. Maar als wat ik hierboven heb geschreven ook maar een beetje klopt, staat Prince op 1.

Met dank aan Vlaming, Cosma en alle anderen.

2Y's He =.
2Y's He'll B.
I C He = 2Y's 4 Me.
------- Not -------

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2002, 18:52:52 »
Citaat

Nu zie ik in de foto gepost door Vlaming, heef vaag, links naast de fietsbuis, een vraagteken.

je kunt in dat vraagteken ook een hoofd zien....

zie ook topic http://www.kyrandia.nl/cgi-bin/WieIsDeMol_Forum/YaBB.cgi?board=general&action=display&num=1014710973

ik zie er eerder het hoofd van ellen & john in, die later in die aflevering op de waterfiets zaten

groetjes
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline de_pappa

• Forumlid
  • Dit is mijn kleine meid.
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2002, 19:13:17 »
Sorry, daar heb ik denk ik overheen gelezen in die topic.

Ikzelf zie niet echt een ander gezicht, maar dat kan ook andere redenen hebben.

Toch blijf ik bij mijn standpunt.

2Y's He =.
2Y's He'll B.
I C He = 2Y's 4 Me.
------- Not -------

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 3-03-2002, 19:16:47 »
Citaat

Ikzelf zie niet echt een ander gezicht, maar dat kan ook andere redenen hebben.

Toch blijf ik bij mijn standpunt.

er zit wel iets in moet ik zeggen.......maar dat vraagteken zou ik dan eerder linken aan een nederlaag van prince.... ?

groetjes (ook aan de kleine meid)
vlaming

Offline Great-Dutchman

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 6-03-2002, 17:43:38 »
Ik las deze brief ergens op een site:

Bedankt voor de tips hé! Ik had nooit gedacht dat Prince het was omdat hij zich veel te open gedraagt maar na het lezen van je site was ik overtuigd en ben ik op zoek gegaan naar meer bewijsmateriaal. En dat heb ik gevonden! Het logo van de vingerafdruk en het logo van zijn programma vond ik alleen een beetje een vage vondst, dus ben ik verder gaan kijken naar het logo. Ik had de aflevering opgenomen en heb met mn digitale fotocamera een foto van de afdruk genomen, maar wel zonder de letters ''de mol'' erop, jij noemde het al, het is ongeveer een halve sec. in beeld. op mijn pc beeldscherm uitvergroot en 180 graden gedraaid bleek, dat er, Bedankt voor de tips hé! Ik had nooit gedacht dat Prince het was omdat hij zich veel te open gedraagt maar na het lezen van je site was ik overtuigd en ben ik op zoek gegaan naar meer bewijsmateriaal. En dat heb ik gevonden! Het logo van de vingerafdruk en het logo van zijn programma vond ik alleen een beetje een vage vondst, dus ben ik verder gaan kijken naar het logo. Ik had de aflevering opgenomen en heb met mn digitale fotocamera een foto van de afdruk genomen, maar wel zonder de letters ''de mol'' erop, jij noemde het al, het is ongeveer een halve sec. in beeld. op mijn pc beeldscherm uitvergroot en 180 graden gedraaid bleek, dat er, hoewel vaag PRINCE in te zien is. Maar als het niet vaag was was het natuurlijk een te duidelijk bewijs.

Behalve dit heb ik nog een andere ontdekking, naar mijn mening HET bewijs dat Prince de mol is. Bij het deel van het programma waar ze de berg op moesten fietsen, heeft Prince 'ontdekt' (maar hij wist het waarschijnlijk vantevoren) dat er 'HUP MOL' en later 'ELLEN' op het wegdek geschilderd stond. Dit heeft de crew van de mol alleen gedaan om Ellen verdacht te maken want behalve Ellen's naam en hup mol was er meer te lezen op het wegdek. Om precies te zijn:
GEORGE
KAREN
HARRY
JANTIEN
HUP MOL
ELLEN
KERSTIN
JOHN
Ik heb alleen dick niet kunnen ontdekken maar dat is er vast uitgemonteerd omdat hij het spel toch nog diezelfde aflevering zou verlaten. Ik kan hier dus uit opmaken dat Prince's naam niet genoemd is, en hup mol dus op hem slaat.

Tenslotte nog een kleine aanwijzing: niemand denkt dat Prince de mol is, maar van Pamela werd duidelijk dat ze twijfelde tussen Prince en een ander bij de stemming waarbij ze de mol moest verlaten. Zo word de verdenking nog meer van Prince afgeschoven.

Ik hoop dat je er wat mee kunt (en me ff terug mailt) en het op je site zet!
groetjes anne

ps. Even over het handje op de foto, die lijkt me van Karen (ook al klopt er inderdaad niets van Karens anatomie als hij inderdaad van haar is) dus dat zou ook kunnen betekenen dat zij de mol is. Maar gezien al het andere bewijs is Prince ZEKER de mol.
ps2. Wie is jou favoriet (mijne George, hij is grappig! en Prince natuurlijk

You can fool all people some of the time and you can fool some people all of the time, but you can't fool all people all of the time.

Offline Great-Dutchman

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 6-03-2002, 17:44:32 »
Snappen jullie daar iets van, hebben dat ooit gezien? Ik geloofde het ook niet btw

You can fool all people some of the time and you can fool some people all of the time, but you can't fool all people all of the time.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 6-03-2002, 18:14:59 »

Citaat

Snappen jullie daar iets van, hebben dat ooit gezien? Ik geloofde het ook niet btw

gosh...zijn ze nu nog bezig met die vingerafdruk :-* ;) dat van die namen zal ik morgen es checken

takecare
vlaming

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 6-03-2002, 18:16:04 »
Citaat

gosh ....zijn ze nu nog bezig met die vingerafdruk.....  :-* dat van die namen zal ik morgen es checken.....

cheers
vlaming

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 6-03-2002, 18:25:58 »
Citaat

Ik las deze brief ergens op een site:

'n site, wees 'ns wat duidelijker. Welke site?  ???

En dat van de namen op 't wegdek. Ik geloof echt niet dat we alle namen hebben kunnen zien, want we hebben hier met veel posters samen namen proberen te ontdekken, maar kwamen niet verder dan Ellen en Jantien. En geloof me, de meeste hebben hier de videoband met die afl. erop erg vaak bekeken. Dus daar kan 't niet aan liggen.

En goh alweer die vingerafdruk. Ik hoop dat we daar nu 'ns over ophouden, want 't is echt dezelfde als vorig jaar. Zou toch 'n beetje gek zijn dat er vorig jaar dan al Prince z'n kop in zou zitten.  :-/

Trouwens we willen hier graag zien en dan geloven. Dus om dit verhaal 'n beetje realistisch te maken, zouden we graag foto's willen van de namen op 't wegdek en de foto die gemaakt is met de digitale camera.  ::)