Hallo hut,
mijn allerlaatste biecht voordat ik van hier weer terug naar schiphol vlieg. Het was een mooie tijd, voor zo lang het duurde.
Sommigen zagen mij als winnaar, die heb ik teleurgesteld. Ik ben de eerste echte afvaller van het spel. Sommigen hadden het misschien al gedacht, maar ik zal het hier open en bloot toegeven: mijn been was mijn excuus om weg te kunnen van Obscura. Zo'n pijn doet het niet, maar ik heb zelf besloten weg te gaan.
Toen ik door mijn teamgenoten werd verraden dacht ik dat het voorbij was. Ik mocht naar huis, zo hield ik mezelf voor. Geen creatieve uitspattingen meer, geen verhaaltjes schrijven of plaatjes maken. Want dat was waarom ik me heb ingeschreven voor dit spel. Ik heb een behoefte, ja zelfs een verslaving, aan creativiteit. En dit spel was een perfecte uitlaat voor mij. Hier kon ik schrijfstijlen en photoshopmethodes uitproberen. Die inspiratie die ik binnen krijg kon ik in dit spel uiten. Ik was dan ook diep teleurgesteld toen ik weg moest. Maar, ik wist dat ik wat bereikt had. Ik heb maar aan 1 weekopdracht meegewerkt die niet won. Een prestatie waar ik erg trots op was.
Toen ik hoorde dat ik verder kon in het spel, naar een eiland wat Obscura heet, greep ik die kans meteen aan. Nog een kans om verder te kunnen gaan in dit spel, meer creatieve dingen maken. Pas toen ik op Obscura aankwam wist ik wat me overkwam. Een eiland waar alles draaide om vriendjespolitiek, zieltjes winnen. Een deel van het spel wat ik nooit leuk heb gevonden, niet deze keer en ook niet de vorige keren. Ik was diep ongelukkig, ik miste mijn team, mijn worstenbroodjes, maar vooral mijn weekopdrachten. Het spel was voor mij niet meer leuk.
En toen ik die steen zag liggen heb ik snel mijn voet eronder gestoken. Ik ben er niet trots op dat ik de obscurianen voor de gek heb gehouden, maar dat is wat er gebeurd is. Ik was het zat. Ik wilde terug naar mijn huis, mijn ouders, mijn vrienden, mijn echt brabantse worstenbroodjes.
Het is mooi geweest.
Twee dagen later spoelde op een eiland een fles aan. Er zat een briefje in. Op een wonderbaarlijke wijze kwam de fles precies aan bij wie hij bedoeld was. De tekst op het briefje? Je weet dat ik wil dat jij wint. Succes!