Hoe was het op het werk?
Rob: “Als er iemand naar de Dagboekkamer gaat, vraag dan of we vervanging in mogen zetten als er een gewonde valt.” Chantal offert zich wel op: “Ik snij m’n vinger er wel af.” Joost wil nog wat anders kwijt aan Big Brother, dus hij zal het vragen. Lieske komt erbij zitten en vraagt, als een echte huisvrouw, hoe het vandaag was op het werk. “Het enige hoogtepunt was het afzeiken van Joost”, grapt Chantal. Ingrid is serieuzer. Ze heeft meer respect gekregen voor mensen die het werk doen zoals zij dat vandaag hebben gedaan. “En dan moet je als je thuiskomt nog eten koken en je kinderen wassen.” “En ook nog seks hebben met je man”, lacht Chantal. “Dat schiet er dan bij in”, zegt Rob serieus.
Is het aan?
Roel heeft Nathalie vandaag toevertrouwd dat het goed gaat tussen hem en Dido. “Het is wel aan dus?”, vraagt Nathalie in de Badkamer aan een douchende Dido. “Nee”, zegt Dido resoluut. “Hij zegt van wel.” “Hier kan je zeggen dat we wat hebben. Maar als we uit het Huis zijn, dan wil ik gewoon vrij zijn. Ik wil geen verplichting aan een vriendje. Ik ben echt wel gek op hem. We zien wel hoe het loopt.” Nathalie: “Lieske wilde wel weten of het aan was. Het is natuurlijk niet dat hij je verkering heeft gevraagd. Daarom dacht ik: ik stel dezelfde vraag aan jou om te kijken hoe jij antwoordt. Lieske is natuurlijk nog jong”, lacht Nathalie.
Rob mag naar de kapper vanavond
Rob komt uit de Dagboekkamer. “Wat zit je haar leuk. Je lijkt op deze borstel”, grapt Ingrid. Rob neemt haar meteen te grazen. Na alle commotie zegt hij wat zijn boodschap is. Hij richt zich tot Lieske: “Ik moet je namens Big Brother nogmaals bedanken dat je zo hard gewerkt heb.” Ingrid gelooft er niks van: “Je loopt te stoken Rob.” Roel krijgt lucht van het gesprek en beklaagt zich: “Ik heb gestofzuigd, de plee’s schoongemaakt...” Maar Rob is serieus: “Ik moest alleen een compliment geven aan Lieske.” “En wat hebben ze nog meer gezegd?”, wil Ingrid weten. “Ik mag vanavond naar de kapper!”
"Ik sla geen mensen"
Rob doet net alsof hij Joost een draai om z’n oren geeft. “Wat zou je dat graag een keer doen!”, denkt Chantal. “Nee, ik sla geen mensen”, zegt Rob. Gelukkig blijft de sfeer gemoedelijk en gaat het stel verder met kaarten. De andere Bewoners, Dido, Nathalie en Lieske, zijn nog steeds aan het tutten in de Badkamer.
Rob is klaar voor de kapster
Rob heeft de overige Bewoners wijsgemaakt dat Jacqueline, zijn kapster buiten het Huis, hem komt knippen vanavond. Daarbij heeft hij hen verteld dat zij een scharrel van hem is. Wanneer wordt omgeroepen door Big Brother dat Rob zijn haar moet wasssen, slaken de anderen een zucht van verbazing. Roel is realistischer: “Echt niet dat zij hem komt knippen.” Maar Rob houdt het spelletje vol. “Ik ben helemaal zenuwachtig; ik moet ook nog even naar het toilet.” Wanneer hij de Woonkamer inrent, heeft hij een aardappel in zijn broek gedaan. “Ik ben klaar voor Jacqueline”, zegt hij terwijl hij zijn lach niet meer in kan houden.
Robbie Malibu
Rob houdt het verhaal over zijn kapster goed vol en grapt er op los. Chantal denkt dat hij na het weekend aan de alcohol is blijven hangen. “Het is Robbie Malibu”, grapt ze. Maar de anderen beginnen zich een beetje te ergeren aan Rob. “Ga alsjeblieft naar de kapper. Verdwijn uit mijn ogen scharminkel!”, roept Dido. “Misschien staat Menno wel achter die deur met een tondeuze en scheert je helemaal kaal”, grapt Ingrid. “Als iemand aan mijn haar zit en het vernield, dan verniel ik die persoon ook”, zegt hij lachend. Het valt even stil. “Eindelijk m’n haar d’r af”, blijft Rob volhouden. “Hopeijk haalt ze ook je kop eraf.” “Ingrid, dat gaat echt te ver. Er zijn grenzen.” Dido zou het leuk vinden als Rob, die met gewassen haar in de Zithoek zit, helemaal niet naar de kapper gaat. “Dan zit je daar met je gewassen koppie.” Maar ze krijgt geen gelijk: Rob mag eindelijk naar de kapper.
Bijna bedtijd...
Lieske zit er doorheen. Zij is de eerste die haar bedje induikt. Ingrid en Chantal maken zich ook klaar voor de nacht. Terwijl Ingrid haar pyjama aantrekt, is Chantal druk voor de spiegel.
In de Woonkamer spelen Nathalie en Joost nog een potje tric-trac. Dido is druk met haar handen. “Je moet ze goed verzorgen”, zegt ze. Roel maakt zich zorgen over de dekbedden. Heeft hij de bedden wel op de goede manier opgemaakt?
En waar is Rob? Die zit nog steeds bij de kapper...
Het huishouden en de beddenindeling
Lieske, Ingrid en Chantal liggen al in bed. Naar aanleiding van Lieskes schoonmaakactie, nemen ze het huishouden even door. Ze hebben over volle aanrechten, niet opgeruimde kasten en andere troep in het Huis. In de Woonkamer nemen ze beddenindeling door. Joost heeft de oplossing. Het komt er op neer dat hij naast Roel komt te liggen. “Goed idee!”, lacht Roel. Dido wil ook gaan slapen. Roel volgt haar naar de Badkamer waar ze beiden hun tanden poetsen.