Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 120407 keer)

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #420 Gepost op: 17-11-2005, 21:59:49 »
Nathalie: "Hoi, en mazzel. Dat was Menno."

Chantal: "Je moet zo oppassen, echt! Je houdt niet van Menno, maar stel je eens voor dat het iemand was van wie je hield en je had iets verkeerds gezegd." Nathalie: "Ja." Dido: "Hij zag er goed uit!" Chantal gaat nog even verder. "Oh, en Ing, jij! Dat je zegt dat het Menno niet is omdat hij nog geen drie zinnen achter elkaar kan zeggen. Jij moet ook oppassen!"
Lieske: "Als dit het ergste moet zijn wat er gebeurd is, dan ben ik blij!" Chantal zegt tegen Nathalie: "Je moet hem heel erg boos gemaakt hebben, anders had hij dit niet gedaan." Rob: "Dan valt het nog mee wat ik allemaal heb gezegd dus." Dido: "Hij is pissed, hij is echt zo kwaad op je!" Nathalie: "Ik was ook geen fan en vriendin van hem, klaar. Dat blijkt nu des te meer. Ik zeg 'hoi' en 'mazzel', en klaar. Dat was Menno."

Baldadig met een drankje

"Het is te gek Rob." "Te gek man! Mooier kan niet. En ze mist je!" Joost: "Dat is wat ik wilde horen." Joost en Rob zitten in de Slaapkamer. Ondertussen praten de Bewoners in de Woonkamer door over Menno's actie. Chantal: "Als je elf weken naar wantoestanden zit terug te kijken, dan komt het erger over. Hij had het niet van je verwacht waarschijnlijk. Van mij of Ing had hij zoiets misschien nog kunnen hebben." Nathalie: "Ik kan nou eenmaal baldadig worden als ik een drankje op heb. Het is een fout van mij geweest en nu moet ik op de blaren zitten." Dido: "Als ik dat had gedaan was hij ook zo kwaad geworden."
Nathalie: "Ik weet niet hoe Nederland naar dit grapje heeft gekeken..."

Lief met streken

Dido: "En je image enzo. Ik vind het niet zo erg wat je gedaan hebt. Ik zou me er geen zorgen om maken." Nathalie en zij staan even apart in een hoekje. Dido gaat verder: "Je hebt het ook makkelijk gehad hè Naat, laten we eerlijk zijn." Nathalie is het daar niet helemaal mee eens: "Nou, met Ralph enzo.” Dido: "Maar de laatste weken." Dat beaamt Nathalie. Dido verandert van onderwerp: "Wat heeft Roel? Hij is zo stil en chagrijnig." Nathalie: "Ik zie het wel. Als ik moet gaan, dan is het met opgeheven hoofd. Ik ben een lieverd, maar ik kan streken leveren als ik iemand niet mag. Dat is nou eenmaal mijn karakter.

Vanavond geen hoofdpijn

Roel scheert zijn hoofd, en Chantal staat naast hem in de Badkamer. “Ze was nog nooit zo gekwetst door mijn opmerkingen bij de vorige nominatie. Ik denk dat ze mij nu heeft genomineerd”, zegt ze over Dido. Roel zegt dat hij daar niet zo zeker van zou zijn. “Ze heeft er mij niet over verteld, nog niet tenminste. Dus ik weet het niet.” Chantal: “En dan dat van Menno joh…” Roel: “Het kwam er wel erg serieus uit allemaal hoor.” Chantal: “Dit is toch een programma? Alles wordt uitvergroot, het moet toch leuk zijn om naar te kijken. Ik vind het leuk dat hij wat te zeggen heeft. Dat hij de kans kreeg nog even een bom neer te gooien. Als het jezelf betreft is het minder leuk, dat begrijp ik ook wel. Maar het is voor het eerst dat ik geen hoofdpijn heb.”

Fantastische timing

Rob omhelst Dido als hij zegt: "Je bent alleen maar met Roel." "Dat is niet waar", zegt Dido. Joost wil Dido ook nog iets zeggen. "Iets positiefs. Vanavond was ik nog zo mooi opgemaakt. En de timing was fantastisch. Ik stond oog in oog met mijn vriendin vandaag!"

Nog even over nominaties

Chantal, Ingrid en Lieske zitten in de Slaapkamer en praten met elkaar, net als na de bekendmaking van de vorige nominaties. Ingrid denkt dat Rob haar heeft genomineerd. "Hij zei: 'Ik denk dat je heel populair bent, en dat je niet genomineerd wordt.'" Zij denkt dat hij haar daarom juíst heeft genomineerd. Chantal: "Misschien heeft hij op jou gestemd, en anders ben ik het." Het speculeren gaat nog even door, terwijl Lieske haar gezicht schoonmaakt. Zij wil graag horen wie op haar heeft gestemd. Ingrid weet niet of ze het wil weten. "Ik wil niet weg, volgens mij wordt het alleen maar leuker!" Dat denkt Chantal ook. Ondertussen zit Nathalie in de Dagboekkamer. Wat zou ze daar doen?

Joost in zijn eigen wereld

Het kring-gesprek wat er momenteel met Nathalie in de Zithoek gaande is, gaat volkomen langs Joost heen. In de Slaapkamer is hij druk bezig met het ophangen van de foto van zijn 'Bren'.

De enige man

Het gesprek over Nathalie’s actie loopt langzaamaan een beetje dood. Terwijl Nathalie er stilletjes bijzit gaan de Bewoners de Nominatiebank nog eens langs. “Alle vrouwen zitten op de Bank. En jij Roel”, zegt Lieske ietwat spottend. “Dit wordt een gekke week. Een deliriumweek”, bedenkt Chantal. “En verder wil ik even zeggen dat ik het een gezellig sfeertje vind.” En dat bedoelde ze cynisch.
« Laatst bewerkt op: 18-11-2005, 10:18:17 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #421 Gepost op: 18-11-2005, 10:19:28 »
Opgelost

Dido en Roel hebben een misverstand, maar de twee leren het al. Ze spreken alles uit en zijn al snel weer vriendjes. Zoals een echt stel het betaamt.

Is Joost groter geworden?

In het Huis heerst nog een diepe rust. Alleen de voeten van Joost zijn al uit bed. De avond van gisteren heeft hem zichtbaar goed gedaan. Hij lijkt er groter door geworden. Tijd voor een extra groot bed, zou je denken.

De bedden van Dido

Dido is de trotse eigenaar van twee bedden. Een naast haar hartsvriendin Nathalie, de ander naast haar geliefde Roel. Vannacht heeft Dido het bed naast Nathalie uitgekozen. Omdat haar vriendin op de bank terecht is gekomen, vond Dido het logisch haar bij te staan. Roel slaapt een nachtje alleen. Wie zal er vanavond aan de beurt zijn?

Dan is er koffie

Er hoefde vandaag geen haan of scheurende gitaren aan te pas te komen om Rob wakker te krijgen. Het eerste wat hij doet is koffie zetten. Daarna vindt hij het tijd voor een tandenpoetsbeurt, om vervolgens het waterreservoir van de droger te legen.

Wakker met je lief

De haan heeft gekraaid, maar dat zegt niet dat iemand opstaat. "Kop dicht!", zullen ze waarschijnlijk denken. "Ik slaap!" Al vindt Joost het niet erg om wakker te worden. Want wie is de eerste persoon die hij ziet als hij zijn ogen opent? Zijn allerliefste Brenda! Hij leest nog eens na wat ze hem schreef.

Ochtendbabbel Dido en Rob

Rob heeft koffie gemaakt waar Dido van smult. "Ik heb nog helemaal niet gezegd dat ik het zo leuk voor je vind dat je niet op de bank zit!”, zegt ze hem. Rob mompelt: "Ach ja, er waren belangrijkere zaken." Dido zegt blij te zijn met de Bank zoals hij nu is." Rob vraagt hoe ze zich voelt. "Ik voel me top, echt. Ik wist dat ik op de Bank zou komen, dus dat was geen verrassing. Ik hoopte alleen dat hij breed was, zodat je minder kans hebt naar huis te moeten gaan. Nou, dat is gebeurd." Rob denkt terug aan gisteravond: "Hoe dat met Naat is gebracht... Ze had hem goed zitten." Dido vindt dat niet zo raar. Rob: "Ik had het allemaal niet zo meegekregen." Dido: "Ja, ik wel." Dan komt Nathalie in haar badjas de Woonkamer binnensloffen. Dido: "Goedemorgen Naat." Rob groet haar met: "Naatje…", en hij begint over een bruin brood dat hij gaat laten rijzen.

"Jammer voor zus"

Rob: "Een mooier gevoel kan je niet krijgen, top." Rob lijkt precies te weten hoe Joost zich voelt. Hij gaat nog even door: "Het is gewoon heerlijk als iemand daar met een glimlach staat en zegt 'ik hou van je' en 'drie kussen'." Rob: "En ze vindt het studeren fijn. En ze mist je. Top Joost, mooie boodschap." Joost doet nu zijn woordje: "Ja, te gek. En ze was zo mooi, echt onwijs." Hij is ook blij dat hij niet meer op de bank zit. "Alleen jammer voor zus." Hij stelt voor de genomineerden een ontbijtje op bed te gaan bezorgen. Dat vindt Rob een prima idee: "Eitje, kopje koffie, kopje thee."

Lieske kan bij iedereen

"Wie heeft hier de fucking twee stemmen?", fluistert Nathalie tegen Dido. Dido praat zachtjes terug: "Roel heeft er twee." Nathalie: "Denk je?" Dido articuleert stoer: "Absolutely sure. Of Joost." Nathalie weet niet precies hoe het zit: "Moet het dan twee keer twee zijn?" Dido weet het ook niet precies: "Of twee keer drie..." Nathalie: "Weet je wat erg zou zijn? Als ze ons tweeën als laatste zouden overhouden." Dido: "Ja." Nathalie: "Dat hebben Chantal en Ingrid natuurlijk ook." Chantal komt er bij zitten. Ze bedenken verschillende koppels bij wie het extra spannend zou zijn als die zouden overblijven. Nathalie: "Alleen Lieske..." Chantal: "Lieske kan bij iedereen."

Lekkere Menno

Is niet iedereen te spreken over Menno’s actie van gisteravond, over zijn uiterlijke verschijning op TV waren de dames blij verrast. Dido: “Ik wist niet dat hij zo robuust was!” Chantal: “Ik vond hem er helemaal goed uitzien.” Dido: "Ja, ik ook!" Lieske: “Ik keek naar zijn haar en dacht: zitten daar nou implantaten in?” Chantal: “Ach, dat wordt geföhnd enzo.”

"Genoeg door de mangel gehaald"

"Wat zit je er weer knullig bij met je badjas en je housebroek op dat aanrecht." Roel heeft het tegen Lieske en knijpt vertederd in haar blije wangetje. Op hetzelfde moment zit Nathalie buiten met Rob. Ze steekt een monoloog af die haar onwetendheid over haar voeten-afveeg-actie aan Menno's bed betreft. "Ik dacht: 'wat heb ik nou gedáán?' Ik wist het echt niet en dacht: 'dat kan toch niet over mij gaan?' Ik dacht: 'wat is dit? Heb ik dan over iemand iets gezegd? Dat kan niemand van hier zijn'. En toen was het dit. Ik wist het niet eens meer. Maar ja, ik ben genoeg door de mangel gehaald." Rob: "Daarom. Hij is door de mangel gehaald zegt ie. En dat ben jij nu ook. Zorg ervoor dat je jezelf blijft."
« Laatst bewerkt op: 18-11-2005, 12:35:18 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #422 Gepost op: 18-11-2005, 12:35:45 »
Doe de afwas-song

Zing mee met Dido en Joost. Dido zet in: "We doen de afwas-song." Joost: "Jo, zing maar mee." Dido: "En we zijn nog lang niet klaar. Weer een kopje of een beker, ik moet nog zoveel. Ik word er helemaal melodramatisch van." Echt melodieus klinkt het nog niet, maar hoe groter de afwas, hoe mooier het lied waarschijnlijk wordt...

"Ik moest echt met de billen bloot"

Chantal, Ingrid en Joost bespreken de Nominaties. Chantal staat voor het eerst genomineerd. Ze wil graag weten waarom Dido op haar heeft gestemd, maar deze hult zich in stilzwijgen. “Ik ben vorige week helemaal door de mangel gehaald en ik moest echt met de billen bloot.”, spreekt Chantal haar frustratie uit. “Maar nu hoor ik helemaal niets.” Dit zou nog wel eens een staartje kunnen krijgen!

Het zijn wel zijn vrienden"

Joost vindt dat het ‘meurt’ in de Tuin. Als Rob even later een blik in de vijver werpt, ziet hij dat er meerdere vissen dood in het water drijven. “Er leeft er nog maar eentje. Vier zijn er dood!” Iedereen komt nu aanrennen. “Ach, wat zielig!”, roept iedereen door elkaar heen. Ingrid roept spontaan: “Op de barbecue ermee!” Totdat ze de ‘eenzame’ vis ziet zwemmen tussen zijn dode soortgenoten: “Ach, zijn ouders zijn dood!” Rob zegt dat het helemaal zijn ouders niet zijn. “Het zijn wel zijn vrienden!”, reageert Ingrid aangebrand.

Ingrid de machine

Ingrid is al een tijdlang bezig met een stel halters. Geroutineerd doet ze de ene oefening na de ander, allemaal met een eindeloos aantal herhalingen. Het is duidelijk dat deze dame thuis regelmatig een sportschool bezoekt. Want het aantal repetities dat zij aankan, zie je alleen bij een ware fitnessfanaat.

Nathalie schreeuwt het uit

Nathalie doet tijdens het joggen een misstap en ze schreeuwt het uit. Lopen gaat niet meer en ze wordt door Dido en Rob naar binnen gedragen. Nathalie heeft nog nooit een blessure gehad, maar Lieske en Ingrid kunnen er wel over meepraten. “Met een beetje pech kom je er nooit meer vanaf”, beurt Ingrid haar op. Daar wordt Nathalie niet vrolijker van. Even later komt Ingrid uit de Dagboekkamer. Ze heeft van Big Brother gehoord dat Nathalie waarschijnlijk een kneuzing heeft. "Je moet drie dagen rust houden en je been omhoog houden. We moeten het de komende uren koud houden. Maar wel met een doek eromheen, anders kan het bevriezen."

"Je bent zo makkelijk te pakken"

“Ik probeerde net even op mijn enkel te steunen om te checken hoe erg het was, maar dat doe ik dus niet meer”, zegt de geblesseerde Nathalie. Lieske legt aan Rob even fijntjes uit hoe het ongeluk is gebeurd. “Het grasmatje en de stoep zie je niet goed en doordat Naat haar schoenen niet goed aandoet is het misgegaan. Ik ben namelijk ook al een aantal keren op diezelfde plek er doorheen gegaan, maar mijn schoen kon het goed opvangen.” Alle blessures en doktoren passeren de revue en over het algemeen heeft iedereen één dokter, maar Lieske is daarop weer net een uitzondering. “Ik heb twee doktoren.” “Waarom verbaast me dat nou helemaal niks”, lacht Chantal. “Ja, maar dat komt omdat ik dus eczeem heb”, gaat de studente door. “Ach nee Lies, heb je eczeem”, grapt Rob. Iedereen moet lachen, maar de jonge Lieske begrijpt het niet helemaal. “Waarom pesten jullie me nou zohooo?” Rob en Chantal lachen nog wat verder, maar drukken haar op het hart dat het maar een geintje is. “Je bent gewoon zo makkelijk te ‘pakken’. "

"Doe me een Ibrufrofren"

Nathalie weet totaal niet hoe ze deze drie dagen door moet komen en Lieske begrijpt haar compleet. “Op zo’n moment wil je een tv en een lekker tijdschrift.” Nathalie denkt nog even na en bedenkt nog een aantal leuke dingen voor deze dagen. “Ik kan de oveninstructies lezen of mijn tenen mooi maken.” Lieske: “Of ik geef je een spiegel en een bak met make-up en dan kan je elke keer wat anders op je gezicht proberen.” Dan zucht Nathalie weer van de pijn. “Doe me anders nog zo’n Ibrufrofren ofzo. Hoe heet dat ook al weer?” Ibuprofen Nathalie.
« Laatst bewerkt op: 18-11-2005, 21:39:34 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #423 Gepost op: 18-11-2005, 21:42:56 »
Altijd een zondebok in de groep

Hoewel ze de laatste weken niks meer van Menno wilde weten, blijkt meer en meer dat Ingrid de sportieve Brabander niet zo maar kan vergeten. Ze denkt nog eens na over gisteren en babbelt er met haar vriendin Chantal over. De Amsterdamse wil weten of ze zich schuldig voelt over haar houding ten opzichte van Menno de afgelopen tijd. “Ik voel me niet schuldig, omdat ik recht in zijn gezicht heb gezegd dat ik het met anderen over hem heb gehad. Als ik dat niet gedaan had, zou ik me nu echt zwaar k*t voelen. Weet je, ik zou wel eens terug willen zien hoe er over Menno gepraat is en hoe deze hele hetze is ontstaan.” Blijkbaar heeft ze ondertussen wel door dat het mogelijk allemaal uit zijn verband is getrokken. Chantal begrijpt wat ze bedoelt. “Dingen zijn met veel tamtam gebracht. Dat wil niet zeggen dat hij geen rare acties heeft uitgehaald, maar misschien zijn bepaalde dingen wel zwaarder gemaakt. Als je als groep een zondebok wil is die zo gevonden. Blijkbaar vindt een groep dat prettig.”

De heren zwijgen

Rob, Roel en Joost worden naar de Dagboekkamer geroepen. Als ze na een kwartier terugkomen vragen de dames wat er gezegd is. “We mogen niets zeggen”, roepen ze bijna in koor. “Het is zeker een mannending?”, probeert Ingrid nog. Maar de heren blijven zwijgen. Wat zouden ze besproken hebben?

De heren in een playboy-outfit

De heren begeven zich weer naar de Dagboekkamer. Als de dames in de Woonkamer zitten komen de heren in hun playboy-outfit binnenlopen. “Chippendales”, roept Chantal. Rob spreekt de dames toe: “Lieve meiden, jullie hebben twee minuten om je bikini aan te trekken.” De dames rennen naar de Badkamer. “Ik heb mijn bikiniklijn niet geschoren”, roept Dido geschokt. Alleen Nathalie blijft ‘gewond’ achter. Roel stelt haar gerust: “Je hoeft het niet erg te vinden dat je niet mee mag doen.”

De warming-up zit erop

De dames zitten er ondertussen goed in en dat laat de mannen niet geheel koud. “Zullen we nu een wedstrijdje topless doen”, stelt Roel voor. Helaas voor hem trappen de dames er niet in, maar ze krijgen er wel steeds meer schik in. Met een lekkere cocktail tussendoor warmen ze zich op voor de derde ronde. De warming-up zit erop. Zal deze avond nog een spannende wending krijgen...?

En douchen maar

Het worstelen zit erop! De vla was wat koud, dus besluitend e BEwoners lekker met zijn allen onder een hete douche te gaan staan. Roel en DIdo zoeken samen de jacuzzi op. "Goed gedaan scheet", complimenteert Roel Dido. "Ja, ik wilde in elk geval geen laatste worden." Roel wordt weer helemaal warm als hij terugdenkt aan de worstelende Dido. "Toen jij dat bad uitglibberde, potverdorie, zulke perfecte rondingen. Ah, schat hé."

En nu?

De mannen zitten weer in de Dagboekkamer. Zal deze avond nog een vervolg krijgen?

"We moeten het over doen"

Daar zijn ze weer. De mannen komen de Dagboekkamer uit en roepen alle dames bij elkaar. “Ah, weer een envelop. Moeten we nog een gevecht doen?, vraagt Ingrid. Ze houden allemaal wijs hun mond en dan laat Joost in de Badkamer weten wat er allemaal gaat gebeuren.

“Dames luister. Jullie hebben goed gestreden, enwij hebben goed geschreeuwd, maar er is iets mis gegaan in de techniek. Dus we moeten het nog een keer te doen. Het zal alleen wel iets anders worden. Jullie vechten niet tegen elkaar. We gaan straks met jullie de Babykamer in en daar komt het vervolg.” “Wat is dit?”, vraagt Dido zich af. Chantal ziet het absoluut niet zitten. “Moet ik nu weer in mijn bikini?” Ze wil eigenlijk niet mee, maar de andere dames halen haar over. “Maar dan haal ik eerst Nathalie het bad uit.”

Shoppen!

De dames komen in de Babykamer en zien twee tafels met mooi uitgestalde lingerie, luchtjes en 'speeltjes'. Ze zijn voor de gek gehouden door de mannen. De opdracht hoeft niet over, maar met het vlaworstelen hebben ze punten verdient en nu mogen ze shoppen! Nou, dat hoef je ze geen twee keer te zeggen!

Opgewonden dames

Blij en opgewonden tonen de dames hun nieuwste aanwinsten aan Big Brother

Pukkel op de kont van Dido

Dido staat een lingerie-setje te passen en vraagt aan Nathalie: “Zou iedereen meteen die pukkel op m’n kont zien?” “Nou”, zegt Nathalie. “Roel zal het geen reet schelen, de anderen zien het meteen.” Dat is natuurlijk niet wat Dido horen wil en ze gaat gelijk met de camoufleerstift aan de slag. “Tering, ik sta hier gewoon m’n aars te camoufleren”, moppert ze…

Eindelijk eten

Na alle commotie weet Rob vlot een lekkere avondmaaltijd te bereiden. Met z’n allen op de bank in de zithoek en met het bord op schoot wordt er gegeten. Alleen Studio Sport op tv ontbreekt aan het tafereel. Het onderwerp van gesprek is natuurlijk het worstelen en de cadeaus.

Het kan niet op vanavond

De Bewoners hebben nauwelijks het eten op of 'Get This Party Started' schalt uit de luidsprekers.
« Laatst bewerkt op: 18-11-2005, 22:28:48 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #424 Gepost op: 18-11-2005, 22:57:43 »
Dansen en Sjansen

Lieske en Ingrid nemen zoals altijd het voortouw op de dansvloer. Nathalie is in een stoel getild en wiegt lekker mee op de muziek. Roel heeft nog overduidelijk last van zijn hormonen, want waar Dido is, is Roel. Hij doet zijn best om haar naar een stil hoekje te lokken

Coldplay

Plotseling, halverwege een nummer stopt de muziek. “Nou, wat zal er nou gaan gebeuren. Het is toch niet over?”, vraagt Lieske zich hardop af. “Nee, nou komt er hardcore”, roept Roel. “Of Coldplay”. En ja hoor, plotseling schalt er, onder luid gejuich van de Bewoners, 'Speed of Sound’ van Coldplay uit de speakers.

Lief in het kwadraat

"Ik vind jullie allemaal hartstikke lief", laat Nathalie haar mede-Bewoners weten. "Jullie hadden me ook heel de dag op één plek kunnen laten zitten." Ook Roel is duidelijk gevoelig vanavond. "Ik vind jullie ook allemaal lief en zou het liefste met deze groep tot het einde overblijven." Wat een gemoedelijk sfeertje hangt er weer.

"Volgens mij is het wel gezellig. "

De muziek is na Coldplay toch echt voorbij. Voor de meeste Bewoners is dit het teken om naar bed te gaan. Lieske komt nog even terug met de spulletjes die ze vanavond heeft uitgekozen. Met rode konen toont ze de ‘bad-eend-vibrator’ en zegt: “Ik weet niet wat het is, maar volgens mij is het wel gezellig.” Wie weet wat er vannacht nog allemaal voor gezelligs gaat gebeuren…

Iedereen is afgemat

Het vla-worstelen is de dames niet in de koude kleren gaan zitten. Totaal afgemat van de inspanningen ligt iedereen nog lekker te slapen. Ook voor de heren was het een heftige avond, zouden zij nu dromen over schaarsgeklede vrouwen in chocoladevla?

Waar is de haan?

Heeft de haan zich ook verslapen? Hij laat in ieder geval niets van zich horen. Het is muisstil in het Big Brother-Huis en iedereen is nog in diepe slaap.

Bont en Blauw

Ingrid en Lieske showen hun beurse plekken.
Als de vrouwelijke Bewoners wakker worden, komen ze erachter dat ze onder de blauwe plekken zitten. De worstelpartijtjes hebben hun sporen nagelaten. Ingrid en Lieske weten niet wat ze zien. En showen hun beurse knieën aan hun mede-Bewoners. "Ik heb geen blauwe knieën hoor", zegt Dido. "Ik ben de overlever, the winner!" Chantal en Lieske worden tevens genekt door spierpijn. Lieske: "Mag ik een nekbrace alsjeblieft?"

Strijdbare Chantal

"Jezus, Chantal man!" Roel ziet de blauwe plekken op haar been. Chantal gaf gisteravond aan Ingrid toe dat ze het vla-worstelen niet zo leuk vond: “Dat zou je moeder toch ook niet doen?” Maar ze krijgt nu complimenten om haar prestatie: "Je kan niet zeggen dat je niet gestreden hebt", zegt Joost. Roel: "Wat hebben wij gelachen gister zeg."
Joost: "Ja, een leuke dag."

Stinkende bikini's

Ingrid komt binnen met een bovenstukje dat is verstijfd door de vla. Ze laat ruiken hoe het stinkt. Nathalie gilt het uit: "Ieuwww!" Lieske vindt het ook niet om te smullen: "Net of ie echt een nachtje in de kots heeft gelegen en helemaal is verstijfd!" Chantal: "Ik ben onder de douche gegaan en dacht: dat is dan wel weer schoon." Dido: "Het is erg man."
Ingrid: "Wil je het nog eens ruiken?" Dido: "Nee, ik wil het niet meer!" Ingrid: "Dat broekie is vies." Chantal had er liever een bikini bijgekregen. "Zo’n topje met zo’n strikje is niet echt succesvol." Roel: "Vonden zij waarschijnlijk wel." "Nou ja", zegt Chantal. "Rob waarschuwde me nog: 'Chan je barst!' Mijn bovenstukjes zaten helemaal aan de zijkant." Nathalie: "Er zit toch allemaal chocoladevla voor." Chantal: "Ik vond het op zich ook wel leuk om mee te maken, maar ik had het liever niet voor de ganse natie gedaan." Nathalie besluit: "Ik ga het thuis nog wel eens doen..." "In je nieuwe setje?", vraagt Chantal. Ze vervolgt: "Jij kan jouw 'Jostie' goed verwennen, je slaat hem in de boeien en doet een regenjas aan."
« Laatst bewerkt op: 19-11-2005, 15:55:08 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #425 Gepost op: 19-11-2005, 15:56:39 »
Slip cadeau

Iedereen die nieuw ondergoed heeft gekregen van Big Brother, is daar dik tevreden over. Na het onderwerp 'vrouwenondergoed', kaart Nathalie aan dat ze onderkleding voor mannen ook heel belangrijk vindt.
Chantal is het met haar eens: "Dat kan een complete afknapper zijn. Zo’n boxershort met Mickey Mouse erop..." Nathalie: "Of zo’n loshangende broek met van die hartjes." Lieske vindt het een leuk gebaar als je een jongen een nieuwe
boxershort geeft als hij bij je logeert. Dan doet Rob een boekje open: "Ik heb ook wel stringetjes thuis hoor." Nathalie: "Zeker met een gat erin, van voren?" Maar zover gaat hij niet.

'Bestel mar'

De nieuwe weekvoorraad is binnen. Het bekende Rowwen Hèze-nummer 'Bestel Mar' zingend pakken de Bewoners de dozen uit. Voor Chantal zit er een pakje haarverf bij. Ze gaat er, geholpen door Lieske, meteen mee aan de slag.

Wat besprak Nathalie?

Nathalie is in de Dagboekkamer en Joost wordt opgeroepen haar eruit te halen. Ze klimt op zijn rug en als ze in de Woonkamer weer op de bank zit, vertelt ze wat ze heeft besproken. Big Brother vroeg haar of ze wilde dat er een dokter naar haar enkel kwam kijken en of ze lekker geslapen had. Nathalie zei het niet nodig te vinden haar blessure nu door een deskundige te laten controleren. "Je kan er toch weinig over zeggen. Ik neem eerst mijn rust en daarna zie ik wel." Ze gaat door: "Ze zeiden dat jullie wel lief voor me zijn. Ik zei: 'zeker. Zonder hen was het echt een hel geweest. Toen vroegen ze: 'vind je het erg om afhankelijk te zijn?' Ik zeg: 'Ja, normaal doe ik altijd zelf de dingetjes in huis.' Toen zeiden ze: 'nu zit je dubbel op de bank.'" Joost lacht. "Echt humor. Vind ik leuk."

Koele kikker

Roel omhelst Dido, legt haar op bed en begint haar overal te kussen. Dido laat dit gelaten over zich heen komen. Dan wil ze opstaan. Zuchtend gaat Roel van haar af. In de Keuken komen ze elkaar weer tegen. “Je bent zo koel”, verzucht hij.

Lenig voor je leeftijd

Ingrid en Lieske doen als afsluiting van hun training wat grondoefeningen. Rob kijkt toe vanaf een luie stoel. “Je bent echt lenig voor je leeftijd”, vindt hij van Ingrid. Ze heeft altijd veel getraind, vertelt ze. Ze heeft haar hele leven al toneelgespeeld en gedanst. Ook nu zit ze in een professionele dansgroep en het is belangrijk dat ze daarvoor in vorm blijft. “Zo, nu nog even de kont doen”, laat ze Lieske weten. Fanatiek begint ze aan haar laatste oefening voor vandaag. Halverwege geeft Lieske het op. Niemand verslaat Ingrid als het om uithoudingsvermogen gaat!

Pokerface

De Bewoners hebben een kaartspel gekregen en zijn aan het pokeren. Joost vindt dat Dido een echte pokerface heeft. Nathalie slaat alles gade vanaf de bank. Dan komt Rob binnen met een envelop. "Oké", zucht Chantal. "Ik trek mijn bikini wel weer aan." Maar Chantal mag haar kleding aanhouden. Ze moeten namelijk van Big Brother de vijver schoonmaken en daarna het water verversen.

Grote schoonmaak

De mannen van het Huis nemen het schoonmaken van de vijver op zich. Roel, die thuis twee aquaria heeft, denkt dat de problemen met de vijver voortkomen uit een op hol geslagen thermostaat. Soms komt namelijk stoom van het wateroppervlak af, en Roel denkt dat de temperatuur van het water soms wel 30 graden is. Verder neemt hij een watermonster af en het is de bedoeling dat dit monster wordt onderzocht.

Zaterdagmiddag

Het is een rustige zaterdagmiddag. In de Zithoek wordt gepokerd en Nathalie neemt het pakje ‘sex-kaarten’ door, welke ze gisteravond ‘gekocht’ heeft. “Lik de linkertepel van degene die rechts naast je zit…”, zegt ze hardop. “Nou, ik zie me dat al bij m’n broer doen”, reageert Ingrid, die waarschijnlijk nog niet doorheeft waarvoor deze stok kaarten bedoeld is. Rob komt aanlopen met een fles rosé en schenkt de dames bij. Joost wil een biertje.

"Ik heb om een thermometer gevraagd"

Rob en Roel praten over de huidige toestand in de vijver. Roel denkt nog steeds dat de thermostaat niet goed is. “Ik heb gevraagd om een thermometer, dan kunnen we het checken.” “Oh, die krijgen we wel”, denkt Rob, “dat kost geen drol.” “Ik heb geen idee wat een drol kost”, reageert Roel. “Nou”, weet Ingrid, “een goeie drol kost ergens tussen de 2,50 en de 2,80 euro…”

De dip van Dido

De Bewoners zitten aan de avondmaaltijd. Dido houdt Nathalie, die nog altijd moeilijk kan lopen, gezelschap in de Woonkamer waar ze met z'n tweetjes eten. Er hangt een gespannen sfeer in het Huis. De afgelopen uren is er door verschillende groepjes over de Nominaties gepraat. Vooral Dido is daarover nogal geïrriteerd, want ze voelt aan dat er door Chantal en Ingrid weer over haar is gepraat. Ze is overduidelijk nog niet over haar dip, die inmiddels al twee dagen gaande is, heen.
« Laatst bewerkt op: 19-11-2005, 21:50:41 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #426 Gepost op: 19-11-2005, 21:51:53 »
Roels witte hoofdhuid

Roel komt bij Nathalie en Dido zitten. “Wat is jouw hoofdhuid eigenlijk wit, onder je haar”, zegt Nathalie. “Nou, z’n hoofdhuid valt wel mee hoor”, is Dido’s reactie. Roel en Nathalie kijken allebei vreemd op. “En welk stuk huid dan niet?”, wil Nathalie weten. “Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar”, zegt Roel.

Wat nu weer?

Wederom worden de mannen naar de Dagboekkamer geroepen. Moeten de dames zich zo weer om gaan kleden of wat anders….? Ondertussen blijven de dames nieuwsgierig achter. “Misschien moeten wij nu iets voor hen doen. Dat zij kunnen shoppen ofzo.” Ze hebben geen idee. Ze babbelen weer over de topavond van gisteren. “Aan wie zal ik mijn boxershort geven?”, vraagt Lieske aan de dames. “Aan je vader. Dan kan hij op zijn werk zijn broek laten zakken en zeggen dat hij die van zijn dochter uit Big Brother heeft gehad.” Lieske is overtuigd van Chantals voorstel. De boxer is voor haar vader.

Als de mannen uit de Dagboekkamer komen staat hun gezicht op onweer. "We hadden ons meer als mannen moeten gedragen. Maar we mogen er verder niets over zeggen", zegt Roel. "We zijn toegesproken. Over de drank enzo", gaat Rob verder. "Jullie liegen alsof het gedrukt staat", zegt Chantal. "Ik zie aan Roel z'n kop dat het iets leuks is", roept Nathalie. De dames vragen door, maar het is duidelijk dat de mannen nog even niets willen loslaten. "Vinden we het leuk? Ik zal het wel weer dikke shit vinden", denkt Chantal. "Dikke shit, daar leek het gisteren wel op", reageert Dido.

De mannen zijn verdwenen

Plotseling zijn de mannen verdwenen. Het duurt even voor de dames het door hebben, maar dan gaat Dido ook meteen op onderzoek uit. Ze legt haar oor tegen de deur van de 'Babykamer' en na even te hebben geluisterd rent ze snel terug naar de Zithoek. "Ze zitten te gamen", fluistert ze. "Oh dat gun ik ze wel", zegt Lieske. "" Wij hebben gisteren voor kapitalen aan lingerie en zo gekregen."

Gamen en discussiëren

Als Dido de Dagboekkamer uitkomt besluit ze met Chantal wat dingen uit te spreken. Een heftig, eerlijk gesprek volgt. De heren moesten eens weten. Zij zitten lekker onderuit op de bank met een biertje achter hun X-box. Rob sneakt even het toilet in en vangt wat op van het gesprek. Hij lijkt wat nieuwsgierig, maar nu even niet heren! Over een dik uur mogen jullie je weer laten bijpraten door de dames, want dan zit het gamen er alweer op.

En de lucht is geklaard

“Voel je je nu weer rot?”, vraagt Chantal aan het einde van het gesprek aan Dido. “Nee, ik voel me nu opgelucht.” “Gezellige zaterdagavond zo”, merkt Chantal wat cynisch op, maar daar zijn de anderen het niet mee eens. En met name Nathalie: “Het klaart wel de lucht.” Nu ziet Lieske nog even haar kans schoon om op haar manier invulling te geven aan het gesprek. “Ik denk dat communiceren het meest belangrijke is hier. Maar de conversatie blijkt niet altijd de makkelijkste weg.”

Nog maar een keer de Nominatie

Blijkbaar kunnen de dames niet op een ander gespreksonderwerp komen en blijven ze hangen in voorgaande discussie en met name de Nominatie van Chantal op Dido, een paar weken terug, blijft erg onbegrepen voor beide partijen. “Dido, het lijkt bijna dat jij wel kritiek mag geven en een ander niet op jou. Jij noemt iemand ook een schijnheilig k*twijf. En tijdens de Nominatie noemde ik jou alleen maar een diva. Je zegt zelf dat je dat ben en opeens maakt dat je pissig.” “Het was de manier waarop Chan.” Het wordt weer wat geladen in de Zithoek. Duidelijk is dat de twee nooit echt vriendinnen zullen worden…

"Zo dronken als een stier"

Daar zijn de mannen weer! Ze mogen niks zeggen, maar de dames weten al lang wat ze gedaan hebben en doen wat auto-geluiden na. Roel heeft de drank uit de Speelkamer meegenomen en dan zien de Bewoners het brakke hoofd van de Kraker. "Ah Roel, je bent zo dronken als een stier", merkt Nathalie scherp op. Lieske: "Je reactievermogen is sterk vermindert." Hij lacht wat en houdt zich gedeist op de bank terwijl hij verliefd naar Dido kijkt als ze wegloopt.

Wild potje kaarten

Als een stel ‘oude lui' zitten de Bewoners op hun zaterdagavond een spelletje te doen. En niet zomaar een spel, maar een echt oud-Hollands kaartspel. Succes jongens!
« Laatst bewerkt op: 19-11-2005, 22:52:39 door Nîcky »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #427 Gepost op: 19-11-2005, 22:09:21 »
Oh, dan neem ik aan dat die Xbox daar altijd al heeft gestaan en dat Tanja dat dus hele dagen heeft zitten doen.
The British are not impressed.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #428 Gepost op: 19-11-2005, 22:53:13 »
Onredelijk doetje

“Wat denk je nou van Roel en mij?”, vraagt Dido aan Nathalie. Voordat ze het van Nathalie te horen krijgt wil Nathalie wat weten van Roel. “Hoe denk jij dat ik jullie zie?” De verliefde Rotterdammer denkt even na en geeft dan rustig antwoordt. “Dat we heel verschillend zijn, maar dat er wel degelijk veel potentie in zit.” Nathalie zegt dat ze hun hartstikke leuk vindt.” Het is Nathalie ook wel duidelijk hoe Roel over Dido denkt. “Je hoeft niks te zeggen, want het druipt er vanaf. Elke keer als je naar haar kijkt, en dat is bijna de hele dag, zie ik een verliefde blik in je ogen.” “Ik zet me voor lul hè?”, lacht Roel zachtjes. “Dido maakt een soort onredelijk doetje van mij.”

Joost begint 'm te voelen

Joost is enigszins aangeschoten en tijdens het kaarten waarschuwt hij de bewoners dat hij het allemaal niet zo helder meer ziet. “Oh, oh,” zegt Chantal. “Erectieproblemen!” “Zeg”, reageert Joost. “Ik ben 21, dat werkt nog wel hoor.” “Dat moet bewezen worden”, gaat Chantal verder. “Laat de feiten maar zien.” Het begint behoorlijk gezellig te worden aan tafel. Zelfs Rob zit aan de Baco…

Het zit Dido nog steeds hoog

Dido en Roel hebben in de jacuzzi en onderonsje. Roel wil knuffelen. Maar Dido wil graag nog vertellen wat er vanavond allemaal gezegd is. “Toch had ik ze alle drie wel eens willen zien als ze op mijn manier waren genomineerd. Met wat er toen gezegd werd. Alleen Lieske, die heeft zich er wel tof door heen geslagen, door die nominaties.”

Goedemorgen zondag

Lekker geslapen op je kamer in Purmerend? Een feestje gevierd in een Amsterdams anti-kraakpand? Vet in de pit gestaan op dat punkfestival in Rotterdam? Onze BB'ers besloten een avondje in Aalsmeer te blijven. De mannen vermaakten zich met een computerspelletje, terwijl de vrouwen klepten over de Nominaties. Nu liggen de Bewoners, net als het grootste deel van Nederland, uit te slapen.

Veilig opgeboren

De zitzakken zijn nu nog opgeborgen. Zouden de Bewoners er vandaag van kunnen genieten in de Tuin?

Zondag rustdag

iedereen ligt nog lekker in bed en het ziet er niet naar uit dat de Bewoners er snel uit zullen komen. Maar ja, daar is de zondag dan ook voor. Toch?

Watskeburt!!

"Ik sta te spacen, maar ik ben niet van Star Trek..." De Bewoners worden gewekt met 'Watskeburt!!' van de Jeugd van Tegenwoordig. Lieske springt uit en weer op bed. Chantal moet even een paar seconden wakker worden, maar doet dan vrolijk mee. Gezellig hoor...

Dronken Rob

"Af en toe is hij echt een clown", zegt Nathalie. Rob staat onder de douche, en dat vinden de Bewoners in de Woonkamer een goed moment om even over hem te praten. Hij was nogal dronken gisteren, terwijl hij doorgaans niet veel alcohol drinkt. "Hij wil zich ook niet laten kennen door niet mee te doen", denkt Nathalie. Roel vindt het leuk dat Rob gewoon aan de alcohol ging: “Iedereen drinkt hier, behalve hij. Dan moet je wel een beetje mee doen." Nathalie herinnert zich hoe hij op een gegeven moment opeens van zijn stoel viel. Joost: "Hij was heel gezellig in ieder geval." Dan komt Rob na een klein half uurtje weer onder de mensen. Roel valt meteen met de deur in huis: "Rob, besef je wel dat dit de eerste ochtend is dat jij als laatste opstaat?" Rob: "Ja, dat klopt. Ik heb vannacht met Dido een kopje thee gedronken om vier uur, want die sliep nog steeds niet." Joost: "Heb je koppijn?" Rob ontkent resoluut: "Jongens, ik heb toch geen hoofdpijn. Echt niet!"

Waar is de drank gebleven?

De Bewoners merken dat er wel heel veel drank is verdwenen. Zoveel hebben ze toch niet gedronken? Chantal: "Tien wijn en een bacardi is weg!" En al het bier is op, terwijl bijna iedereen aan de wijn en de rosé zat gisteren. Roel vraagt: "Wie heeft al dat bier gezopen dan?" Ingrid: "Gisternacht stonden hier nog flessen." Roel vindt het niet grappig: "Jullie hebben een geintje uitgehaald." Nathalie is verbaasd: "Hoe kan dat nou?" Ingrid verdenkt de huisoudste: "Rob, weet jij nog wat je hebt gedaan?" Rob: "Iemand moet hier binnen zijn gekomen." Nathalie zegt tegen Dido: "Jij hebt een geintje uitgehaald!" Dido speelt de onschuldige: "Dat zou er nogal dik bovenop liggen, waarom zou ik dat doen? Er zal wel weer wat achter zitten." Joost is scherp: "Roel, jij zag dat er allemaal bierdopjes in de prullenbak lagen! Zou het door de gootsteen zijn gespoeld?"
« Laatst bewerkt op: 20-11-2005, 12:58:05 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #429 Gepost op: 20-11-2005, 12:58:19 »
Wordt Dido verdacht?

Chantal: "Als je een Geheime Opdracht krijgt, moet je hem goed uitvoeren. Als iemand een fout maakt, is het gewoon dom." Rob vroeg net of iemand de twee overgebleven biertjes naar het Washok wilde brengen. Dit om te kijken of de dader zich dan bekend zou maken... Maar Roel vindt het nogal bot om een opdracht bewust te verzieken. Aan wegbrengen denkt hij helemaal niet, maar het drankje opdrinken gaat hem bij nader inzien ook te ver. "Om nu het bier op te drinken terwijl niemand er trek in heeft..." Dido heeft een plan: "Waarom leggen we ze niet in de koelkast, dan heeft diegene nog een bepaalde tijd om ze weg te halen?" Rob zegt: "We gaan het bier niet echt opdrinken! Het is een test." Dido: "Dan verziek je het toch ook, als het een test is? Dan doe je dat alleen om iemand dwars te zitten." Chantal krijgt iets in de gaten. "Ik weet genoeg. Er zijn er een paar die zich er heel erg druk om maken. Ik hoef niet meer te weten." Rob ook: "Ja, voor mij is het ook duidelijk. Ik heb een paar mensen gezien vannacht..." Krijgt Dido het een beetje warm? "Van mij mag je het best weggooien hoor..."

Joost mist zijn Brenda

Joost hangt met de hulp van Chantal de roos, die hem doet denken aan het korte momentje met Brenda, aan het plafond boven zijn bed.

Joost hoort Rob uit

Joost staat met Rob in de Keuken een broodje te smeren. "Waar hebben julie het over gehad tijdens jullie kopje thee?", wil Joost weten. Hij refereert aan het nachtelijke kopje thee dat Rob met Dido dronk toen hij haar 's nachts in het Huis tegenkwam. "Ja, ik weet dat niet meer, ik stond verder nergens bij stil", aldus Rob. Het lijkt hem verder beter om het onderwerp te laten rusten. "Laat maar gaan, ik vind het best zo", aldus Rob. Het is duidelijk dat ook hij, mocht er een Geheime Missie gaande zijn, daar niet tussen wil gaan zitten.

Wie bluft het best?

Het alcoholraadsel lijkt even vergeten. Terwijl Ingrid en Lieske in de Tuin een work-out doen, houdt de rest van de groep zich in de Woonkamer bezig met een spelletje kaarten. Maar misschien proberen ze zich met het spelletje poker naar de waarheid te bluffen.

Was dat de bedoeling?

Roel is vandaag een beetje onhandig. Tijdens een truc met kaarten gooit hij een glas limonade om. De hele tafel en alle kaarten zijn nat, maar Joost maakt hem op geheel eigen wijze schoon.

Dido-Roel momentje

"Weet je wel hoe heerlijk het is. Ik heb bij jou gewoon een soort van beschermingsgevoel", zegt Dido tegen Roel.

Samen op vakantie

De Bewoners lijken elkaar nog lang niet zat. Joost stelt voor om nu al af te spreken om in januari samen op vakantie te gaan. Chantal vindt dat allemaal net iets te snel. Nathalie vindt het juist wel een goed idee: “Dan zijn we er daarna toch lekker vanaf.” Dan stelt Joost maar voor een potje kaarten aan te vangen.

Gaat Joost winnen?

“Jongens zijn dit mijn kaarten?”, wil Joost weten. Chantal vindt dat hij moet opschieten. Om de tijd te doden spelen Rob, Joost, Chantal, Ingrid, Nathalie en Lieske. Joost kan zijn gedachte er niet bijhouden. Hij wordt afgeleid door een ronkende vrachtwagen buiten het Huis. “Misschien komen ze ons bevoorraden”, suggereert hij. Toch is hij er van overtuigd dat hij dit potje kan winnen.

Roels fotomomentje

“Je gaat puur uit verveling ook achterin de foto kijken”, merkt Dido aan zichzelf. Roel laat foto’s zien van het Technifal, een feest waar hij jaarlijks naartoe gaat. Roel legt uit hoe dit, waarschijnlijk illegale, festival is georganiseerd. “Eerst verzamelt iedereen zich in een colonne auto’s en dan rijdt de voorste naar de plek van het feest. Dit is de eerste dag van het feest”, zegt hij wijzend naar de foto. “Dan zijn er nog geen ‘sytems’ opgebouwd.” Hij neemt samen met Dido alle mensen door die op de foto staan: neven, nichtjes, vrienden, vage kennissen.

"Het is hier binnen beter dan buiten"

“Het is zondagavond. Dan is er Studio Sport”, zegt Nathalie. “En dat moeten wij hun bitterballen voeren”, zegt Dido cynisch. Ze heeft net een verhaal verteld over Marcel haar ex-vriend. Ze ging met hem samen naar de makelaar om hun huis te verkopen. De makelaar vond het een leuk stel en dacht dat ze een huis wilde kopen. Dat leverde nogal een pijnlijk moment op. Ondertussen zingen Joost en Chantal een liedje van de Deurzakkers: “Het is hier binnen beter dan buiten!” Ze zijn snel uitgezongen. Chantal wil weten hoe vaak hij Brenda’s brief leest. “Elke dag wel twintig keer. Dat kan omdat ’s avonds nog tot laat de deur openstaat. Want die oude zemelaar”, zegt hij doelend op Rob, “gaat altijd laat naar bed.”
« Laatst bewerkt op: 20-11-2005, 17:19:00 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #430 Gepost op: 20-11-2005, 18:12:06 »
Zakken aardappels in de tuin...

De Bewoners mogen de Slaapkamer weer uit. In de Tuin treffen ze een enorme berg zakken aardappelen aan. "Het is voor het Ronald McDonald Kinderfonds. Daar ga ik voor door het vuur!" Het is nog onduidelijk wat precies de bedoeling is van de opdracht.

Handen uit de mouwen!

De Bewoners sjouwen de zakken aardappels naar de Fabriekshal.

Tien kilo per uur

Nathalie maakt zich zorgen of de Weekopdracht haalbaar is voor haar. Ze denkt dat het strijken een probleem voor haar wordt omdat ze dan moet staan. Rob zegt dat het alles fris moet zijn en dat er niks gestreken hoeft worden. Roel rekent uit dat hij tien kilo per uur moet schillen. “Dat moet haalbaar zijn, ookal heb ik nog nooit aardappelen geschild.”

Vroeg opstaan en korte pauzes

De Bewoners bespreken de komende Weekopdracht en de werktijden daarvan. "Ik heb nu al zin in de pauzes. Lekker kleppen met mijn collega’s", zegt Joost. De Bewoners vinden het wel vervelend om om zes uur op te moeten staan. “Stel je voor, het is donker als we beginnen en als we stoppen is het alwéér donker", verzucht Joost. “En we hebben steeds maar een kwartier pauze, waarin we moeten eten én roken”, klaagt Roel. Het is duidelijk dat de Bewoners niet zoveel gewend zijn...

Ingrid en Joost hebben geen zin

“Ik ga me morgen ziek melden”, zegt Ingrid. “Jaaaa!", roept Joost. "Bij wie moeten we ons ziekmelden?"
"Anders neem ik wel een vakantiedag op", oppert Ingrid. “Ik heb er ook nog drie staan!", grapt Joost. "Weet je wat leuk is?", gaat hij verder. "In de zomer aan je baas vragen of je morgen naar het stand mag. En als-ie dan zegt: 'Nee, we hebben je morgen nodig', dan de volgende dag opbellen en zeggen dat je ziek bent en niet kunt komen."

"Wil jij mijn kijkdoos even zien?"

Joost is druk bezig met een grote kartonnen doos. Hij snijdt er vierkantjes uit en vouwt wat randen om. Vervolgens stap hij er met beide voeten in. “Wat ben je nou aan het doen, Joost?”, vraagt Ingrid. “Is het een kartonnen broek?” “Nee, het werkt als volgt. Jij doet straks je kleren uit, en dan stap je er zo in”, waarop hij de doos tot aan zijn heupen optrekt. Dan gaat hij zitten en spreidt zijn benen. Op kruishoogte heeft hij een uitsparing gemaakt en nu wordt het duidelijk wat het is: een grote kijkdoos. “Ja dag”, zegt Ingrid. Chantal heeft zoiets weleens eerder gezien op Koninginnedag. Mensen hadden hun armen en benen ontbloot en voor een euro kon je dan in de doos kijken. Ik heb nooit geweten wat daaronder zat." “En als ik nou zo doe?”, zegt Roel en pakt Joost bij beide benen vast en kiepert hem met doos en al omver…

Roel wil wiet

Roel heeft erg veel zin in een joint. Hij peilt in de groep of mensen met hem mee willen roken mocht hij een joint het Huis in krijgen, maar iedereen wijst het resoluut van de hand. “Roel, wij doen zoiets niet”, zegt Rob. “Ik word al ziek van de sigarettenrook van jullie elke dag.” Roel denkt dat Nathalie wel zou meedoen. Die is echter met Dido in de Badkamer! Maar daar laat hij zich niet van weerhouden en trekt de deur een stukje open. “Naat, zou jij een joint met me meeroken?”, vraagt hij. Verontwaardigd andtwoordt ze ontkennend. Dido die naakt onder de douche staat zou het ook niet doen. En dan willen ze dat hij weggaat...Dan loopt Roel naar de deur van de Dagboekkamer...

Gefriemel in het Huis

Joost laat Lieske zien hoe een mannenbed verschoond moet worden en dat zij die van hem niet meer hoeft te doen. Joost doet het namelijk liever zelf. Maar Lieske is helder: “Ik moet morgen alle bedden verschonen, dus ook die van jou.” Maar Joost trekt zich er niks van aan en doet een nieuw hoeslaken om zijn dekbed. Roel heeft commentaar op de onhandige manier waarop Joost dit doet. “Laat Joost met rust. Ik ben veel interessanter dan Joost zijn dekbed.” “Zooo”, reageert Roel. Joost verlaat de Slaapkamer en het licht gaat uit. Dido en Roel kruipen dicht tegen elkaar aan. “Ik ben moe. Ik ben blij dat ik in mijn bedje lig”, zegt Dido. Roel loopt nog wat aan Dido te friemelen, maar zij lijkt allang in dromenland. Ondertussen krijgt Rob in de Woonkamer een manicure van Nathalie. Er wordt dus veel afgefriemeld in het Huis.

Harde tepels door de kou

Ingrid en Chantal nemen plaats in de jacuzzi. “Over twee uurtjes ga ik slapen”, zegt Ingrid. Nadat Joost drankjes heeft gehaald voor de dames, springt hij er ook bij. Ingrid ziet dat hij harde tepels heeft. “Daar baal ik altijd van. Als jongens zien dat ik harde tepels heb, denken ze altijd dat ik geil ben. Maar soms heb ik het gewoon koud, door de airco ofzo”, vertelt Ingrid. Ze rekenen uit wanneer ze honderd dagen in het Huis zitten. De honderste dag blijkt precies op Chantals verjaardag te vallen. Chantal is bang dat ze dan niet meer in het Huis zit.
« Laatst bewerkt op: 20-11-2005, 20:48:11 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #431 Gepost op: 20-11-2005, 20:48:39 »
Rob en de fles

Ingrid, Chantal en Joost zitten in de jacuzzi en bespreken Robs alcoholgebruik van afgelopen avond. “Ik was bang dat Rob was gaan drinken onder de druk van de groep”, denkt Joost. “Rob is niet de man die zich wat laat vertellen door anderen”, weet Chantal. “Hij heeft gezegd dat hij nog nooit dronken is geweest. Het lijkt me dan niet slim om hier in dit Huis dronken te worden”, zegt Joost. “Hij was gisteravond heel los en het was nog net leuk. Gelukkig heeft hij dat ene glas niet leeggedronken, anders was er een vervelende sfeer ontstaan.”

Het Huis uit op krukken

Nathalie en Lieske hebben een gesprek over hun mogelijke Exit. Nathalie zou het jammer vinden als ze het Huis op krukken zou moeten verlaten. Maar al gauw breekt ze het Exit-gesprek af en begint ze over Lieskes shirtje. Mode blijft toch haar favoriete onderwerp. “Staat je leuk”, laat ze Lieske weten. Maar Lieskes shirtje moet uit, want ze krijgt een massage van Rob.

Verlengsnoer voor Lieske

Lieske zit al helemaal in de Weekopdracht. Zij heeft morgen de taak om het Huis aan kant te maken. Om de boel goed te kunnen stofzuigen en overal bij te kunnen, heeft ze eigenlijk een verlengsnoer nodig. Ze trekt haar stoute schoenen aan en spreekt het in op het antwoordapparaat van Big Brother. Met de fanatieke Lieske aan het roer, zal het vastwel goedkomen met de hygiëne in het Huis.

Onrust in de slaapkamer

Roel kan zijn handen niet van Dido afhouden. Zij wil echter slapen en raadt de onrustige Roel aan om nog even een sigaretje te gaan roken. Hij neemt haar advies aan en gaat bij Nathalie en Lieske zitten in de Woonkamer.

Toch maar weer uit bed...

De Bewoners worden morgen om 6.00 uur gewekt door Big Brother. Dan moeten we maar heel vroeg gaan slapen, dachten Dido en Roel. Maar na Roel besluit ook Dido nog even een sigaretje te gaan roken en stapt uit bed. Ook zij kan niet slapen en moet waarschijnlijk nog even aan het opgelegde ritme wennen. In de Woonkamer nemen de twee tortelduifjes nog even de Weekopdracht door.

Contrast

In de Zithoek speculeren de genomineerden over de Exit van donderdag. In de jacuzzi maken Rob en Joost zich nergens zorgen over.

Het Nominatielijstje van Rob

Rob heeft het gevoel dat Ingrid hem ontwijkt. Zij verklaart haar afwezigheid door de spanning in het Huis en de zenuwen voor de Nominaties. "Ik ga nog met jou praten. Maar niet voor donderdag. Jij gaat er niet uit", zegt Rob. Ingrid neemt Rob zijn Nominatie niet kwalijk, maar begrijpt zijn keuze niet omdat hij onlangs nog liet weten dat zij niet op zijn Nominatielijstje stond. "Dat lijstje was zes à zeven weken geleden", zegt Rob tegen Joost als Ingrid weg is. Rob en Ingrid doen in ieder geval een stuk minder moelijk over de Nominaties dan Dido en Chantal.

Roel vreet Dido op

Roel en Dido zijn weer in bed gekropen. Roel bovenop Dido. Hij zoent haar overal. Ze kan nauwelijks ademhalen. "Je knuffelt me bijna dood", proest Dido uit. "Het wordt steeds erger tussen ons, heb je het in de gaten?" "Dat komt omdat je zo heerlijk bent", verklaart Roel. Dido voelt de spanning. "Ik voel je hart heel snel kloppen." De Rotterdammer houdt het echt niet meer. "Ik zou echt een hap uit je kunnen nemen."

'Working nine to five' I

Iedereen ligt inmiddels op één oor. Om 6.00 uur gaat immers de wekker al. "Working nine to five", zingt Dido. "Dat liedje komt morgenochtend wel", maant Joost haar tot stilte. "Welterusten."

'Working nine to five' II

Lieske en Joost lijken er zin in te hebben, al zingend leggen zij de laatste hand aan de lunchpakketjes. 'Working nine to five', swingt het tweetal. Dan klinkt de stem van Big Brother. Het is vijf minuten voor half acht. Rob, Dido, Joost, Ingrid en Chantal wachten tot de deur naar de Big Brother-fabriek open gaat. Joost neuriet de 'theme' van the-A-team. "Mogen we? Rob beuk de deur maar in?", Joost is weer overenthousiast. "Werkze mensen", wenst Roel zijn collega's als de deur opengaat. "Jongens ik hoor de sirene!", gilt Joost.

De eerste werkdag is begonnen

“Veel succes arbeiders”, wenst Joost zijn collega’s toe. “We gaan ervoor”, roept Chantal. “De eerste aardappel is van zijn jasje ontdaan”, joelt Joost.
« Laatst bewerkt op: 21-11-2005, 13:44:04 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #432 Gepost op: 21-11-2005, 13:45:53 »
Bleek op de rand...niet op de bril

Liekse en Roel hebben vandaag de huishoudtaak, terwijl Nathalie nog steeds met een kneuzing op de bank ligt. "De wc is echt smerig", laat Lieske aan Roel weten. Is dit de Bewoners nooit eerder opgevallen? "Je moet wel uitkijken, want ik heb ook bleek op de rand gespoten." Roel wacht liever even met naar het toilet gaan, maar de blonde Groningse stelt hem gerust: "Ik heb de bril wel omhoog gedaan hoor!"

"Ik vind het nog leuk werk ook"

"Jij bent echt al ver!", zegt Joost tegen Dido "Ja hè!", verbaast Dido zichzelf. "Dan zit ik zeker op het goede schilaantal?" Chantal springt nu ook in: "Jij ligt voor." Maar ook de rest van de groep doet het goed. "Ik vind het nog leuk werk ook", laat Chantal nog even weten. "Nou ik ook", besluit Dido. "En ik vind het vooral leuk waar we het voor doen!"

Een echt huishouden

Terwijl Roel de wc schoonmaakt, houdt Lieske zich bezig met het verschonen van de bedden. De net gebakken broden liggen ondertussen af te koelen op het aanrecht. Het lijkt net een echt huishouden...

Rob speelt voor chef

Op zich is de sfeer goed te noemen in de Werkkamer. Joost heeft zijn gebruikelijke praatjes, maar Rob schijnt daar vandaag geen zin in te hebben. “Als je zak aardappelen niet op tijd leeg is krijg je geen pauze!”, laat hij Joost weten. Deze heeft zijn zak echter al bijna opgeschild: “Kijk die strakke blik bij die man. Dat kan die niet hebben hoor.” Maar Rob lijkt ‘not amused’: “Je moet je kop houden en doorwerken, anders halen we de Weekopdracht niet.” Joost heeft zijn woordje echter al weer klaar. “Je bent een ouwe zemelaar met een veel te grote mond”, geeft hij de Huisoudste lik op stuk. De dames kunnen de grappen van Joost wel waarderen en vinden Rob een beetje te dominant. “Ik heb het alleen tegen Joost hoor”, probeert Rob de dames te lijmen.

Lieske door de bocht

Terwijl de dekbedden liggen te luchten in de Tuin, drinken Roel en Lieske een kopje thee met Nathalie. Na een interessant gesprek over toiletperikelen weet Lieske het zeker: “Ik ben blij dat ik geen piemel heb, anders zou ik er de hele dag aan trekken!” Maar ze gaat nog even door. De Bewoners werden vanochtend namelijk gewekt door een hele doordringende bel. Lieske: "Ik dacht dat de Tweede Wereldoorlog uitbrak!" Voor de tweede keer Lieske?

Schafttijd

Het is schafttijd. “Koffie, koffie”, roept Chantal. Dido denkt gelijk aan een peuk:”Waar is de asbak?” Rob gebruikt de spaarzame tijd om een sanitaire stop te maken. “Het lijkt wel een fabriek”, gaat Chantal verder als ze de thermosfles met koffie openmaakt. Joost stort zich intussen op zijn lunchbox: "Ik heb honger!"

De eerste 'echtelijke' ruzie

Lieske en Roel lijken hun eerste 'echtelijke' ruzie te hebben. Het gaat over hoe grondig er moet worden schoongemaakt. Lieske wil het heel goed doen allemaal, terwijl Roel genoegen wil nemen met 'wat nodig is'. Ze besluiten het ieder op hun eigen manier te doen. "Jij komt vandaag mijn Slaapkamer niet meer in", schreeuwt Roel de blonde studente toe. Deze laat zich echter niet op haar nummer zetten. "Jij komt mijn Slaapkamer ook niet in en dan zullen we wel zien welke kamer Big Brother het schoonst vindt." Nu moet Roel toch wel zijn best gaan doen.

Het is hard werken

Niet alleen in de Big-Brother fabriek wordt hard gewerkt. Ook in het Huis is het pezen. Lieske voorziet alle bedden in de Slaapkamer van een nieuwe hoes.

“Moeten die moltons dan ook van de bedden af?”

Als Lieske terug uit de Dagboekkamer komt, vertelt ze Roel dat alles echt grondig schoongemaakt moet worden. “Moeten die moltons dan ook van de bedden af?”, vraagt Roel. Nathalie laat intussen haar enkel rusten op de bank: “Wil je een broodje voor mij maken?”, vraagt ze aan Lieske. “Wat wil je erop?", antwoordt Lieske. "Dat maakt niet uit, dank je wel hoor”, reageert Nathalie.

Lunchtijd

Het is tijd voor de lunch. Lieske verwent de vlijtige arbeiders in de fabriek met een broodje kaas met tomaat en komkommer. Ze laten het zich heerlijk smaken: "Oh, wat lekker", gilt Joost uit, die ook al bijna zijn hele broodtrommel leeg heeft gegeten.

Roels 'image' krijgt een deuk

Ingrid kijkt al uit naar vanavond, als ze in een schoon bed slaapt. Lieske en Roel geven beide Slaapkamers namelijk een grondige beurt. Vooral het feit dat Roel met een schort om en een plumeau in zijn hand staat zorgt voor hilariteit. “Ik hoor het hem een paar weken geleden nog zeggen: ‘Fuck the rules!’”
« Laatst bewerkt op: 21-11-2005, 14:14:51 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #433 Gepost op: 21-11-2005, 14:15:11 »
Joost wil een teiltje

Joost moet nodig plassen, maar dat mag volgens de regels alleen tijdens schafttijd en de koffiepauzes. Ongeduldig wippend schilt hij door, maar van harte gaat dat niet. Hij overweegt om te vragen of hij in een teiltje mag plassen, maar de andere Bewoners worden een beetje kribbig van Joosts gezeur. "Gewoon doorgaan Joost, en doe je mondkapje weer op!", aldus Dido.

Vrouwenpraat

"Lekker is dat, met vrouwen opruimen. Het is nog steeds een grote chaos!", zegt Roel. "Ja, maar straks is het dan weer helemaal netjes!", aldus Nathalie. Roel begrijpt deze logica niet. Net zoals hij het onbegrijpelijk vindt dat Lieske en Nathalie het liefst onder een gestreken dekbed slapen. "Heerlijk, fris gewassen en met met wasverzachter erbij. Ik neem altrijd 'rozenfris!', aldus Lieske. Hoofdschuddend hoort Roel dit geklets aan.
Helemaal verbijsterd is hij wanneer hij hoort dat Nathalie thuis in haar slaapkamer gordijnen heeft die ‘matchen’ met haar dekbed. De kleuren en patronen komen helemaal overeen. “Haha, moet je mijn kamer eens zien", lacht hij.

Als de plee maar schoon is

Roel doet niet zo heel veel in zijn eigen huishouden. Hij heeft er geen tijd voor, en eigenlijk ook niet zoveel zin in. Als er een vrouw langskomt wil hij nog wel eens een uitzondering maken. “Ik denk dat je daar ook wel lakser in wordt als je een vaste relatie hebt”, zegt Lieske. “Nou, ik zorg wel dat de plee schoon is, anders komen ze niet zo graag meer langs, natuurlijk!”, aldus Roel. Dan ziet Lieske op een label aan een matras dat deze gevuld is met '100% horsehair'. "Oh, dat zal Dido leuk vinden", merkt Roel op.

Stoned in Big Brother

Roel heeft twee vragen in de Dagboekkamer gesteld. Als hij eruit komt, zegt hij Nathalie welke: "Ik zei: ik heb twee domme vragen. De eerste was: Ik heb een tweepersoonsbed gevonden, kan ik die gebruiken? En de tweede was: "Kunnen we een keer een joint roken hier?" Nathalie lacht hard. "En wat ze zeiden ze?", vraagt ze nieuwsgierig. Roel weet het antwoord nog niet: "Ze komen erop terug."

Rob verzorgt Chantal

"Maakt niet uit Channie als die zak niet afkomt." Chantal denkt daar anders over: "Jawel, dat vind ik erg." Dan heeft ze pijn, haar schilmesje raakt haar vinger. "Je moet ook eerder die pleisters omdoen", bemoedert Rob. Hij pakt een nieuwe pleister en verzorgt haar licht geblesseerde vinger.

Relatie voorbij in tien seconden

Joost fantaseert dat als hij uit Big Brother moet er dan niemand is die op hem wacht. Ingrid: "Ja, toen Brenda met dat bord stond met 'ik hou van jou' erop, stond er op de achterkant: 'maar ik ga wel bij je weg'." Dido stelt het zich voor: "Dat zou grof zijn! Als iemand tien seconden heeft om met je te praten en dan zegt: 'ik ga bij je weg'." Joost: "Ja, en daarna hoor je dan: 'En ik ga met je beste vriend, doei!' 'En iedereen vind je een loser, doei!'"

Tanja's reis over de wereld

De fabrieksarbeiders zijn nog steeds hard aan het werk. "De mijne is leeg! Pak die zak en gooi hem maar weer vol!", roept Joost. Dan gaat het gesprek over Tanja. Dido vraagt: "Had zij niet ergens gesolliciteerd waar je aan palen moest dansen ofzo?" Ingrid zegt van niet: "Nee, gewoon een goede seksclub." Dido wil weten: "Maar voor 'all the way' of gewoon een beetje leuk doen?" Ingrid: "All the way." Chantal: "En leuk doen." Rob begrijpt het wel: "Als je het moeilijk hebt..." De anderen begrijpen het ook, maar hadden het niet van Tanja verwacht, omdat ze zich soms preuts toonde. Uiteindelijk ging ze ook niet bij een seksclub werken. Chantal is benieuwd hoe het nu met haar gaat. Iedereen hoopt heel goed. Joost: "Ik hoop dat sowieso niemand die het huis uit is gegaan shit over zich heen heeft gekregen." Ingrid is benieuwd in hoeverre het nieuws van de Big Brother-baby over de wereld is gegaan. Rob weet het zeker: "ik zeg dat ze over de hele wereld aan het reizen is om te vertellen hoe het is om een baby te krijgen in Big Brother.

Wassen en schillen

"Zit er nog wat in de was?", vraagt Nathalie aan Lieske die met het avondeten bezig is. Lieske lijkt te schrikken: "O ja, ik heb er toevalllig wat in gestopt. Terwijl het niet eens zo nodig was..." Nathalie vindt dat niet erg: "Dan doe ik het zo." Lieske vraagt haar of ze genoeg aardappelen heeft geschild. Bedachtzaam staart Nathalie in het pannetje. Lieske merkt op: "Je twijfelt."
Dan weet Nathalie het: "Doe er maar één bij, voor de zekerheid."
« Laatst bewerkt op: 21-11-2005, 17:01:36 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #434 Gepost op: 21-11-2005, 17:02:50 »
Gedeelde smart is halve smart

Joost heeft drieëneenhalve zak aardappelen geschild. Rob vindt het een beetje weinig, maar Joost verdedigt zich: "Ik weet dat dat niet genoeg is, maar ik heb nog twee dagen om dat in te halen!” Vrij snel daarna gaan ze opruimen, want ze zijn bijna klaar met werken. Dido kan niet wachten, want ze wil graag roken. Ook Chantal heeft wel behoefte aan een nicotine-shot. “Maar ja, gedeelde smart is halve smart”, relativeert Dido.

Lieske heeft (ook) hard gewerkt

Terwijl de werklieden aan het opruimen zijn, wordt in de Woonkamer aan hun ‘thuiskomst’ gewerkt. Hoewel, Lieske ruimt nog wat op, Nathalie is bezig met een shoarmaschotel en Roel…die zit op de bank en laat een boer. Als Chantal na het werk als eerste weer het Huis weer in komt, roept ze meteen uit: “Wat is het hier netjes!” Ook Dido is onder de indruk: “Keurig hoor!” Lieske vertelt trots over het werk dat ze in het huishouden heeft verzet en dat ze daarvoor complimenten van Big Brother heeft ontvangen. Ze benadrukt ook maar meteen dat Roel weinig heeft uitgevoerd: “Roel lag op de bank te pitten en ik moest hem ervan aftrappen van Big Brother.” Iedereen complimenteert Lieske, die duidelijk blij is met de waardering van haar Huisgenoten.

Kan Nathalie nog wel meerwerken?

Na het werk vraagt iedereen hoe het met Nathalie gaat, Die zegt dat de pijn minder geworden is, en dat ze misschien woensdag wel kan meewerken. Ze staat in de Keuken het eten klaar te maken als Rob vraagt: Heb je pijn Naat?” Als Nathalie bevestigend antwoord, geeft Rob haar een standje: “Ga dan zitten joh!" Als ze dat dan later doet blijkt haar enkel weer erg blauw zijn geworden. Zo kan ze natuurlijk niet aan het werk overmorgen!

Roel doet het wel goed

Lieske heeft het met Dido over Roels inzet. Dido wil graag weten of haar vriendje goed heeft meegewerkt. Lieske vond het wel goed gaan. Roel zelf is een stuk actiever nu Dido weer in het Huis is. Samen met Lieske, die nog steeds als een razende in de Keuken bezig is, maakt hij het avondeten af. Rob, die de afgelopen weken elke avond voor de Bewoners heeft gekookt, zit ondertussen zijn handen te verzorgen. Zal hij het eten straks lekker vinden?

Gezeur kost Joost een halve zak

Er zijn vandaag eenentwintig zakken aardappels geschild. Joost vertelt aan Nathalie dat hij en Chantal een halve zak te weinig geschild hebben, maar dat de anderen er bij elkaar twee teveel hebben geschild. Dus de Bewoners lopen nu één zak voor op het schema. Joost grapt een beetje door over de opmerkingen die hij naar zijn hoofd heeft gekregen. Maar er zit een serieuze ondertoon in zijn woorden: “Er werd veel op me gezeurd, en ik ben terug gaan zeuren. Dat heeft me die halve zak gekost.”

Ze hebben elkaar gemist

Roel en Dido liggen in de Slaapkamer op het net door Roel opgemaakte bed. Ze zijn natuurlijk acht uur uit elkaar geweest, dus hebben veel bij te praten. Daarna smoezen ze maar weer verder over de toekomst van hun relatie. "We gaan sowieso even wat afspreken (als ze uit het Huis zijn, red.)", belooft Dido.

Lieskes kookkunst perfect?

Het eten is klaar en Rob zit als eerste aan tafel. Joost haalt Dido en Roel uit de Slaapkamer. Lieske schept voor iedereen op. “Heb jij je uitgesloofd dametje?”, vraagt Dido lief. “Lekker Lies, hier heb ik zin in. Perfect Lies, dank je. Wat ben je toch een goeierd”, overdrijft Joost zijn dank voor Lieskes kookkunst een beetje. En dan is het tijd om van het eten te genieten!

Het eten ‘vliegt’ erin!

Door het harde werken hebben de Bewoners veel honger gekregen, en het eten ‘vliegt’ er dan ook in. Er wordt gepraat over de werkdag. Dido loopt te geinen: “Wel vervelend dat die fabriek zo ver weg is. Ik heb heel lang in de file gestaan. Gelukkig hoefden we niet over te werken!”

Vijf minuten vrij?

Terwijl Lieske begint aan de afwas komt Roel om vijf minuten vrijaf vragen. “Ik heb nog geen bakkie koffie en een peuk gehad na het eten. Zullen we wat later afwassen?” Lieske kijkt Roel wat stilletjes aan en besluit dan alleen af te wassen. “Dan droog jij gewoon”, zegt ze rustig. De twee lachen nog wat om vandaag en vonden het een geslaagde dag zo samen.

Gelukkig geen Groningen

Dido en Nathalie zitten lekker samen in een hoekje op de stoelen en kletsen wat af als ze beseffen dat ze zo blij zijn dat ze dicht bij elkaar wonen. “Stel dat ik in Groningen had gewoond, dan zou ik nog harder moeten huilen als ik het Huis uiteindelijk moet verlaten”, bedenkt Dido. “Ja, nou kunnen we elkaar zo zien en Roel ook. Dat is wel een half uur verder rijden, maar...” “Ja, dat kan inderdaad.” Zal Dido de weg naar Roels Rotterdam weten te vinden na het Huis?
« Laatst bewerkt op: 21-11-2005, 22:16:04 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #435 Gepost op: 21-11-2005, 22:18:30 »
Hoe was het op het werk?

Rob: “Als er iemand naar de Dagboekkamer gaat, vraag dan of we vervanging in mogen zetten als er een gewonde valt.” Chantal offert zich wel op: “Ik snij m’n vinger er wel af.” Joost wil nog wat anders kwijt aan Big Brother, dus hij zal het vragen. Lieske komt erbij zitten en vraagt, als een echte huisvrouw, hoe het vandaag was op het werk. “Het enige hoogtepunt was het afzeiken van Joost”, grapt Chantal. Ingrid is serieuzer. Ze heeft meer respect gekregen voor mensen die het werk doen zoals zij dat vandaag hebben gedaan. “En dan moet je als je thuiskomt nog eten koken en je kinderen wassen.” “En ook nog seks hebben met je man”, lacht Chantal. “Dat schiet er dan bij in”, zegt Rob serieus.

Is het aan?

Roel heeft Nathalie vandaag toevertrouwd dat het goed gaat tussen hem en Dido. “Het is wel aan dus?”, vraagt Nathalie in de Badkamer aan een douchende Dido. “Nee”, zegt Dido resoluut. “Hij zegt van wel.” “Hier kan je zeggen dat we wat hebben. Maar als we uit het Huis zijn, dan wil ik gewoon vrij zijn. Ik wil geen verplichting aan een vriendje. Ik ben echt wel gek op hem. We zien wel hoe het loopt.” Nathalie: “Lieske wilde wel weten of het aan was. Het is natuurlijk niet dat hij je verkering heeft gevraagd. Daarom dacht ik: ik stel dezelfde vraag aan jou om te kijken hoe jij antwoordt. Lieske is natuurlijk nog jong”, lacht Nathalie.

Rob mag naar de kapper vanavond

Rob komt uit de Dagboekkamer. “Wat zit je haar leuk. Je lijkt op deze borstel”, grapt Ingrid. Rob neemt haar meteen te grazen. Na alle commotie zegt hij wat zijn boodschap is. Hij richt zich tot Lieske: “Ik moet je namens Big Brother nogmaals bedanken dat je zo hard gewerkt heb.” Ingrid gelooft er niks van: “Je loopt te stoken Rob.” Roel krijgt lucht van het gesprek en beklaagt zich: “Ik heb gestofzuigd, de plee’s schoongemaakt...” Maar Rob is serieus: “Ik moest alleen een compliment geven aan Lieske.” “En wat hebben ze nog meer gezegd?”, wil Ingrid weten. “Ik mag vanavond naar de kapper!”

"Ik sla geen mensen"

Rob doet net alsof hij Joost een draai om z’n oren geeft. “Wat zou je dat graag een keer doen!”, denkt Chantal. “Nee, ik sla geen mensen”, zegt Rob. Gelukkig blijft de sfeer gemoedelijk en gaat het stel verder met kaarten. De andere Bewoners, Dido, Nathalie en Lieske, zijn nog steeds aan het tutten in de Badkamer.

Rob is klaar voor de kapster

Rob heeft de overige Bewoners wijsgemaakt dat Jacqueline, zijn kapster buiten het Huis, hem komt knippen vanavond. Daarbij heeft hij hen verteld dat zij een scharrel van hem is. Wanneer wordt omgeroepen door Big Brother dat Rob zijn haar moet wasssen, slaken de anderen een zucht van verbazing. Roel is realistischer: “Echt niet dat zij hem komt knippen.” Maar Rob houdt het spelletje vol. “Ik ben helemaal zenuwachtig; ik moet ook nog even naar het toilet.” Wanneer hij de Woonkamer inrent, heeft hij een aardappel in zijn broek gedaan. “Ik ben klaar voor Jacqueline”, zegt hij terwijl hij zijn lach niet meer in kan houden.

Robbie Malibu

Rob houdt het verhaal over zijn kapster goed vol en grapt er op los. Chantal denkt dat hij na het weekend aan de alcohol is blijven hangen. “Het is Robbie Malibu”, grapt ze. Maar de anderen beginnen zich een beetje te ergeren aan Rob. “Ga alsjeblieft naar de kapper. Verdwijn uit mijn ogen scharminkel!”, roept Dido. “Misschien staat Menno wel achter die deur met een tondeuze en scheert je helemaal kaal”, grapt Ingrid. “Als iemand aan mijn haar zit en het vernield, dan verniel ik die persoon ook”, zegt hij lachend. Het valt even stil. “Eindelijk m’n haar d’r af”, blijft Rob volhouden. “Hopeijk haalt ze ook je kop eraf.” “Ingrid, dat gaat echt te ver. Er zijn grenzen.” Dido zou het leuk vinden als Rob, die met gewassen haar in de Zithoek zit, helemaal niet naar de kapper gaat. “Dan zit je daar met je gewassen koppie.” Maar ze krijgt geen gelijk: Rob mag eindelijk naar de kapper.

Bijna bedtijd...

Lieske zit er doorheen. Zij is de eerste die haar bedje induikt. Ingrid en Chantal maken zich ook klaar voor de nacht. Terwijl Ingrid haar pyjama aantrekt, is Chantal druk voor de spiegel.
In de Woonkamer spelen Nathalie en Joost nog een potje tric-trac. Dido is druk met haar handen. “Je moet ze goed verzorgen”, zegt ze. Roel maakt zich zorgen over de dekbedden. Heeft hij de bedden wel op de goede manier opgemaakt?
En waar is Rob? Die zit nog steeds bij de kapper...

Het huishouden en de beddenindeling

Lieske, Ingrid en Chantal liggen al in bed. Naar aanleiding van Lieskes schoonmaakactie, nemen ze het huishouden even door. Ze hebben over volle aanrechten, niet opgeruimde kasten en andere troep in het Huis. In de Woonkamer nemen ze beddenindeling door. Joost heeft de oplossing. Het komt er op neer dat hij naast Roel komt te liggen. “Goed idee!”, lacht Roel. Dido wil ook gaan slapen. Roel volgt haar naar de Badkamer waar ze beiden hun tanden poetsen.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #436 Gepost op: 21-11-2005, 22:19:13 »
"Je lot ligt in handen van anderen"

Lieske en Chantal hebben nog een Slaapkamergesprek. Lieske is rustiger onder de Nominaties dan voorgaande keren. “Wel heb ik kriebels in mijn buik.” Chantal heeft geen idee hoe het deze week zal aflopen. “Je kan er geen peil op trekken. Maar voor mijn gevoel ben ik wel iets aan het afsluiten. Ik ben in mijn hoofd alle weken aan het doornemen: wat ik anders had willen doen en hoe ze er thuis over denken. Het is heel vreemd dat je lot in handen van anderen ligt.” Lieske: “Ik heb een vreselijke nieuwsgierigheid naar wat er nog komen gaat. Ik heb de drang om het af te maken.”

De eerlijkheid van Chantal

Chantal heeft er vrede mee als ze donderdag het Huis moet verlaten. “Als mijn eerlijkheid afgestraft wordt, dan vind ik dat prima. Dat zou wel een vertekend beeld geven van hoe je je moet gedragen in het leven. Want sinds wanneer wordt eerlijkheid niet meer gewaardeerd? Als ik Bridget hoor praten, dan denk ik dat we een enorm jong publiek hebben.” ”Maar jij bent niet een typische veertiger”, vindt Lieske. “Ik denk echt niet dat jij het Huis uitmoet.”

Dido's frustratie

Roel analyseert Dido: "Je bent vrij hetzelfde elke dag. Als jij ergens van onder de indruk bent, valt dat moeilijk van je af te lezen." Dido weet waarom: "Omdat ik dat niet wil." Bij Roel ligt dat anders: "Ik kan niet goed voor me houden hoe ik me voel, bij mij is dat beter af te lezen." Dido vertelt nog wat over zichzelf: "Ik ben erg inlevend, probeer me ook altijd in de ander te verplaatsen. Zo vind ik het zwaar irrirant van mezelf dat ik altijd alles wil begrijpen, compleet wil analyseren. In hoeverre ik schuldig ben bijvoorbeeld. Dan probeer ik er een les uit te halen. Als ik het niet begrijp word ik kwaad en pissig. Dat is dezelfde situatie als met die meiden hier. Als het niet duidelijk is, blijft dat maar in mijn hoofd zitten. Ook met jou, dan begrijp ik soms iets niet en dat drijft me tot waanzin. Daarom kan ik ook niet tegen mensen die niet kunnen praten, want die kan ik niet begrijpen. Dat vind ik zo frustrerend!"

Dido in de filmindustrie?

Dido legt uit waarom ze haar gevoel niet altijd meteen laat zien: "Ik kan niet mee gaan zitten janken in mijn werk. In de verpleegkunde gaat een ander vóór jou." Ze vertelt over één van haar patiënten: "Eén meneer op de afdeling zeurt elke ochtend en loopt steeds te schelden. Mijn collega's worden er soms gestoord van om hem te helpen. Ik negeer zijn gedrag compleet, doe gek en maak geintjes. En dan staat hij gewoon in zijn onderbroek te dansen!" Ze houdt van haar werk en respecteert haar collega's: "Eigenlijk verdienen mensen in de zorg een plekje in de hemel." Maar Dido heeft nog een droom: "Ik wil het liefst de filmwereld in, dat vind ik het leukste. Mijn werk zou ik wel willen blijven doen, maar ik mis toch nog iets. Dat vul ik aan met andere dingen, maar ik wil het graag allemaal." Roel staat achter haar: "Ik zou ervoor gaan. Je hebt veel potentie, acteren enzo." Dido mijmert verder: "Dat zou gaaf zijn."

Teveel energie

Ingrid en Chantal komen hun bed weer uit. Ingrid heeft last van het harde werken van vandaag. Rob biedt aan om haar te masseren, maar daar heeft ze geen zin. Ingrid zet water op voor een kopje thee. “Geen wonder dat ik niet kan slapen”, zegt Chantal wanneer Rob haar vertelt dat het pas half elf is. “Elf uur naar je bed en dan heb je zeven uur slaap”, zegt Rob. Hij heeft ook last van slapeloosheid. “Ik zit teveel te denken. Niet aan thuis, maar aan alles. Ik heb teveel energie. Ik ben nooit kapot. Alleen als ik een zware opdracht heb gehad.” Ingrid rust ondertussen uit in de Keuken.

"Dat is logisch..."

“Er heeft iemand aan m’n brood gezeten. Die vuile heks heeft gewoon het korstje eraf gehaald”, zegt Rob doelend op Ingrid. De huisoudsten Chantal en Rob zitten in de Woonkamer en bespreken de sfeer in het Huis. Ze vinden het beiden "logisch" dat iedereen met iedereen over elkaar praat. Ingrid komt er weer bij en ze vragen zich af hoe snel de Exits elkaar nu zullen opvolgen.

De oudsten in gesprek

Chantal denkt dat ze op een Bewonersfeestje na Big Brother vastwel nog wat nare opmerkingen naar haar hoofd zal krijgen. In ieder geval niet van Rob: “Ik weet dat ik na afloop alles nuchter ga bekijken.” Ingrid gaat nu echt slapen. “Ik ben moe”, gaapt ze. De veertigers zijn de die-hards van vanavond. Chantal moet wel vroeg op morgenochtend om aardappels te schillen. Is het voor haar niet eens tijd om naar bed te gaan?

Vredig

Dido en Roel liggen er vredig bij. Ze hebben al een paar dagen geen ruzie meer gehad. Hoe lang houden ze dat nog vol?
« Laatst bewerkt op: 21-11-2005, 23:44:45 door Nîcky »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #437 Gepost op: 22-11-2005, 02:38:09 »
Chantal eerlijk. Bwahahaha!
En Dido zou ik niet casten als ik een film ging maken.
The British are not impressed.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #438 Gepost op: 22-11-2005, 15:58:40 »
Vingers redden

De schilploeg is al weer aan de werkdag in de 'fabriek' begonnen. Ze zijn echter beter voorbereid dan gisteren. Chantal schilde toen niet alleen haar aardappel, maar ook een stukje van haar vingertopje. Dat zal de Bewoners vandaag niet gebeuren, want ze hebben allemaal afgeplakte vingertoppen.

"Er verandert niets als jij weggaat"

Dido en Rob zijn vandaag de Huishoudploeg. Ze drinken eerst nog even met Nathalie, die nog steeds herstellende is, een bakkie koffie. Nathalie vreest dat ze het Huis zal moeten verlaten donderdag: “Het kan twee kanten op. Ik weet niet hoe mensen me zien, maar Menno is er natuurlijk ook niet voor niks uitgestemd…” Dido legt uit dat ook zij weggestemd kan worden. Ze denkt wel dat zij en Roel elkaar enorm zullen missen. Rob vindt dat onzin: “Er verandert echt niets als jij eruit gaat. Roel komt hier gewoon weer zitten en steekt een sigaretje op.” Dido kijkt verbijsterd voor zich uit na deze harde woorden. Wat probeert Rob te bereiken?

Glimmen die boel

Wat wordt het Huis schoon! Gisteren hebben Roel en Lieske hard gewerkt aan de Slaapkamers, de douche en het toilet. Nu is het tijd voor de Keuken. Dido heeft haar werkoutfit aangetrokken en duikt de keukenkastjes in om deze eens grondig te reinigen. Ondertussen heeft Ingrid haar eerste zak al geschild in een recordtempo van 1 uur en 10 minuten.

Chantal heeft haar bui niet

Chantal is niet zo in haar hum vandaag. “Kan iemand me helpen, dan haal ik het ook”, jammert ze. Lieske probeert de stilte te breken en vraagt zich iets af: “Wat zal de grootste pieper aller tijden zijn?” Het blijft even stil en dan moppert Chantal: “Enorm nutteloze informatie zou dat opleveren.” “Nou, dat vind ik leuk”, zegt de studente toch wat aangeslagen. “Jij wel, maar de rest niet.” Zal de bui van Chantal voor extra spanningen zorgen in de ‘fabriek’.

Geen goede huisvrouw

Rob heeft kritiek op het schoonmaken van Dido. Zij was net bezig met de benedenkastjes. “Oh, hoe komt het toch dat ik altijd met van die vrouwen ben die niet kunnen schoonmaken? Een huisvrouw die beneden begint en dan pas de kastjes erboven doet.” Dido wordt nu al gek van hem. “Oh, dit wordt een helse dag, ik voel hem al aankomen”, moppert ze in zichzelf.

"Zou over vier jaar wel met hem willen zijn"

Dido praat met Rob en Nathalie over haar gevoel voor Roel. " Heb me nu al weer in een parket gewrongen dat ik alweer veel te afhankelijk van hem ben, maar ik wil gewoon echt nog geen vaste relatie. Het is nu gewoon nog te vroeg. Zou over vier jaar wel dolgraag met hem willen zijn. Serieus, ik zou best mijn leven met hem willen delen, maar ik heb nu geen zin om met een blow in zijn kraakpand te zitten. Ik ben echt wel gek op hem hoor, echt wel. Kijk ook maar hoe closer het wordt elke dag.” “Je bent gewoon verliefd en dat hoef je niet te onderdrukken”, zegt Rob. “Ja, maar niet helemaal. Die ene kant van hem, als hij dronken en opdringerig is, vind ik niet leuk en die andere kant vind ik helemaal geweldig.” De rest weet natuurlijk niet dat Dido alle alcohol heeft weggegooid, maar Rob denkt dat het gebrek aan alcohol zeker bijdraagt aan het gevoel van Dido voor de Rotterdammer. “Door het gebrek aan alcohol wordt je steeds verliefder, want je ziet die mindere kant van hem nu niet.” “Ik word er naar van als ik eraan denk hoe dat dan straks moet.” “Daar moet je dus niet aan denken”, zeggen Rob en Nathalie in koor. En Dido besluit dat ook maar niet te doen.

Ze hebben Rob wel door

Ze gaan dan nu toch echt beginnen. “Ik ga wel op de grond voor de ovens zitten, dan kan ik die schoonmaken", oppert Nathalie. Rob gaat even naar het toilet en dan zien de twee vriendinnen hun kans schoon. Ze hebben net een gesprek met hem gehad en ze krijgen zo langzamerhand door dat Rob wel eens een spel kan spelen. “Maar wij zijn slimmer”, lacht Nathalie. “Jij mag echt nog niet weggaan, want dan gaat er een stukje van mijn image weg. We hebben nog zoveel te doen hier in het Huis…” Waar doelen de twee op. Gaan ze Rob afrekenen op zijn ‘spel’?

'Droge bek'

De ochtend zit er bijna op voor de aardappelschillers. Het is vandaag stilletjes in de fabriek. Af en toe een liedje, een kort gesprekje, maar verder wordt er hard doorgewerkt. Lieske is wel toe aan een pauze: "Ik heb nu wel een droge bek hoor. Hoe lang moeten we nog Roel?” “Een kwartiertje”, antwoordt hij. Joost: “En dan is het schafttijd!”

Heldhaftige Joost?

"Een biertje zou echt heel lekker zijn vanavond. Ah man, als ik er achter kom wie die alcohol heeft weggegooid is zijn BB-avontuur voorbij. Ik kan geen geld verzinnen dat hier tegenover zou kunnen staan. En als die drank niet terug komt…” Joost klinkt wat dreigend, maar zal hij nog zo stoer zijn als hij er ooit achter komt dat zijn vriendin Dido het heeft gedaan?

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #439 Gepost op: 22-11-2005, 16:02:37 »
Chantal werkt door

Terwijl iedereen aan het eten is gaat Chantal door met schillen. Ze vindt dat ze teveel achter loopt en wil de rest weer inhalen.

Wat ben ik toch leuk

De lunch is voorbij. De werklieden zijn weer terug naar de fabriek en de thuisploeg is aan het schoonmaken. Alhoewel…Alleen Rob en Nathalie zijn aan het schoonmaken. Rob is zingend de spiegels in de Keuken aan het schoonmaken en Nathalie zit aan zijn voeten om de oven schoon te maken. Dido zit rustig een sigaretje te roken en aanschouwt de huishoudsters. “Zullen we eten? Ik heb honger”, zegt Dido. Dit levert meteen commentaar op van Rob en Nathalie. “Ja maar jongens! Ik heb de tafel gedekt.”, zegt Dido. Maar de anderen wijzen haar erop dat ze weer erg uit de hoogte klonk. Voordat ook deze ploeg aan tafel gaat merkt Dido op: “God, wat ben ik toch een leuk mens!”

Bloemenboterham

Rob heeft het vandaag echt op Dido gemunt. Deze laatste heeft de tafel netjes gedekt voor de lunch, maar dat werd in eerste instantie niet echt gewaardeerd door 'opa Ken'. Nu zitten ze dan toch eindelijk en Dido besluit haar boterham even te verwarmen. Nathalie heeft echter net de oven schoongemaakt en Rob stookt het vuurtje dan ook even op: "Kijk nou Naat! Zit jij net de oven schoon te maken, gooit zij er een boterham in." Dido hoort het wel en reageert scherp: "Oh lekker, mijn boterham ruikt naar bloemen!"

Nathalie ontkent opnieuw

Nathalie bespreekt nog maar eens de voetveeg-actie: “Ik had gewoon teveel tequila op!” Ook vraagt ze zich hardop af waar Rob en Menno waren. “De enige reden zou kunnen zijn dat ik aan het opruimen was”, zegt Rob. Nathalie wil weten of Rob iets had gezegd als hij het gezien had. “Ik denk het niet”, is het verrassende antwoord van de Huisoudste. “Ik kan me al niet voorstellen dat mannen met een knuffel slapen!” Nathalie denkt nog even terug. “Ik ben eerst bij Dido en Roel op bed gesprongen, dus mijn voeten waren niet eens vies meer. Dat zei ik gewoon als grapje.” Heeft Nathalie dan helemaal niets van deze situatie opgestoken?

Chantal voelt zich ongemakkelijk

Het gaat weer goed in de ‘fabriek’. De Bewoners moeten deze dag nog maar vier zakken aardappels schillen. “De rest is bonus”, zegt Chantal. Joost laat weten hoe Rob over Chantal denkt: “Hij vindt je echt leuk hoor! Ik vind je al leuk, maar hij deed er nog een paar scheppen bovenop.” Chantal voelt zich heel ongemakkelijk: “Joost hou op hoor, want anders kan ik niet meer normaal doen!”

Niet naar buiten

Ingrid heeft het moeilijk met de laatste werkuren: “Ik mis buitenlucht!” “Als we klaar zijn gaan we even buiten een sigaretje roken”, zegt Chantal. “Nu weten we ook hoe Joscelyn zich voelt”, zegt Joost. “Maar ik heb haar er ook niets over horen zeggen”, voegt hij grappend toe.

Hoeveel minuten?

Nathalie en Rob zijn al de hele dag met zijn tweeën aan het werk, nu staan ze samen in het Washok. Dido werkt alleen in de Keuken. Als ze Rob en Nathalie roept, moeten die een beetje om haar lachen. “Ze is ook gewoon geen huishoudster hè?’, zegt Nathalie lachend over haar vriendin. Rob roept vaderlijk naar de Keuken: “Ik kom er zo aan Died, over een minuutje!” En voegt daar voor Nathalie zachter aan toe: “Of twee, of drie…” Maar niet veel later gaat hij Dido toch helpen in de Keuken.

Zielige ex

"Weet je wat ik vind? Ik vind het zielig voor Roel zijn ex-vriendin. Ze heeft toch nog de laatste avond bij hem geslapen en nu ziet ze hem hier met mij", begint Dido opeens. Nathalie vindt dat niet nodig: "Ze is toch zijn ex-vriendin, niet meer zijn vriendin?" Rob heeft daar ook een mening over: “Ik vind niet dat je dat lullig mag vinden. Als je dat voelt had je er niet aan moeten beginnen.” En vervolgens gaat Rob nog even verder over de wispelturigheid van vrouwen.

De werklui overschatten zichzelf

De werklui hebben weer even pauze en mogen dan ook naar het toilet. Ze liggen voor op schema en ze brengen het goede nieuws aan de andere Bewoners. “Al vier zakken meer, terwijl we nog twee uur moeten werken.”, vertelt Roel trots. Aangezien het doel twintig zakken was, zitten ze nu al op vierentwintig zakken. De Huishoudsters zijn zo verbaasd dat ze eerst denken dat het een grapje is. Terug in de ‘fabriek’ zegt Lieske: “Zag je dat gezicht van Rob?” Om de rest te vermaken tijdens de pauze leest Joost luid en met veel gevoel in het Duits en in het Italiaans een gebruiksaanwijzing voor. De werkers zijn tevreden over zichzelf: “Als dat geld nou niet binnen komt weet ik het ook niet meer hoor”, zegt Ingrid. Maar ze overschatten zichzelf en vergeten hun handen te wassen en de mondkapjes op te zetten na de pauze. Big Brother wijst ze hierom ook meteen terecht.