"Leuk om jullie te ontmoeten"
Joost, Dido en Nathalie komen, met een muts op, de Woonkamer inlopen. Zij stellen zich voor aan Ingrid, Lieske en Roel. “Leuk om jullie te leren kennen”, vindt Joost. “Dit is nou echt Big Brother”, vindt Lieske. “Wij doen ook mee aan dit programma”, legt Roel uit. “Oh ja, sinds wanneer dan”, wil Joost weten. Roel: “Sinds 103 dagen.” “Dat is ook gek, ik heb je nog nooit gezien”, zegt Joost. Na het lolletje fantaseren de Bewoners dat er achter de babykamer misschien wel nog een Huis is, dat symmetrisch is aan ‘hun’ Huis. En dat er ineens nieuwe mensen binnenkomen. Dan wil Roel naast Dido kruipen, maar daar steekt Joost een stokje voor. “Blijf van mijn chick af. Je kent ‘r vijf minuten”, roept hij. Dido rent weg en er ontstaat een wilde achtervolging.
Roel en Ingrid tweeling?
"Laten we Lies voor de gek houden en doen dat Ingrid een tweelingzus heeft en dat die nu de plaats van Ing in het Huis heeft ingenomen", stelt Dido voor. "We moeten het wel slim spelen. Als je nu straks even een moedervlek op je gezicht tekent", vervolgt ze. "Dan ben ik Patrick, de homofiele tweelingbroer van Roel", besluit Roel.
Getouwtrek om Dido
“We moeten de kaarsjes nog uitblazen en de deuren op slot doen”, zegt Joost tegen Lieske. De Bewoners gaan naar bed. Nathalie slaapt bij Dido en Roel. Het stelletje moet immers nog steeds uit elkaar gehouden worden. “Als jullie maar niet…..”, zegt Nathalie tegen haar vriendin. Dido kapt haar gelijk af. “Nou, wat denk je. Dat ik seksueel gefrustreerd ben ofzo?” “Ik ga in ieder geval niet alleen slapen vanavond”, laat Nathalie weten. “Of zal ik dan toch bij jou slapen?”, vraagt Dido zich hardop af. “Da’s wel lullig, Roel zit zich er helemaal op te verheugen”, krabbelt ze terug. Nathalie gaat met Roel in conclaaf. Samen spreken ze af dat Dido nog één nachtje bij Nathalie slaapt en dat Dido dan de rest van de week ‘van hem’ is. Dan komt Dido de Slaapkamer binnen. “Heb ik zelf ook nog inspraak, of wordt voor mij bepaald waar ik de hele week slaap?”, zegt Dido lachend, maar enigszins verbijsterd. “We hebben weer een mannenavond Josti”, zegt Roel dan tegen zijn mannelijke huisgenoot. “Nou nee hoor, ik ga over Brenda dromen”, reageert hij. Als Dido Roel een afscheidszoen geeft, probeert hij nog: “Maar ik heb het ook moeilijk vandaag en ik vind het ook fijn om met jou te slapen.” Het wordt nog een heel gedoe om Dido naar de Damesslaapkamer te lokken.
Roel slaapt alleen
Naast een slapende Roel is nog een groot stuk bed onbeslapen; Roel slaapt volgens afspraak weer een nachtje alleen.
De haan kraait...
De Bewoners staan op. “Big Brother heeft ons echt lekker laten uitslapen!”, vindt Ingrid.
Dido is klaar voor haar ochtendpeuk. Die besluit ze binnen te gaan roken, want buiten staat er een behoorlijke wind. “Echt Sinterklaasweer”, vindt Ingrid.
De laatste loodjes wegen het zwaarst
Ingrid was het gister helemaal zat en Nathalie ook. Ingrid droomt nu elke nacht van thuis, haar ouders, vrienden en hond. Ze voelt zich een beetje alleen, want ze ‘verloor’ eerst Menno, haar enige echte maatje, en daarna Chantal en ook Rob. En ze merkt dat Roel Dido al heeft en Nathalie Joost. Ze heeft het gevoel dat ze daardoor minder toegankelijk zijn voor haar als ze eens met iemand wil praten. Maar Dido en Nathalie verzekeren haar dat ze altijd kan aankloppen. Lieske denkt dat ze zich zo rot voelt omdat het einde van Big Brother nu in zicht is. "De laatste loodjes wegen het zwaarst", weet ze.