Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 119162 keer)

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #480 Gepost op: 1-12-2005, 12:49:21 »
Linda wordt niet vergeten

“Die Lin, die zit nu thuis, maar doet eigenlijk gewoon nog mee aan het programma”, zegt Ingrid terwijl ze naar de ‘filmposter’ van ‘Big Brother Reveals’ kijkt. (De herinneringen aan de Brabantse worden in de ruzies tussen Dido en Roel vaak opgehaald, red.) “Dat is k*t jongen”, vindt Lieske. “Ze kan zich niet verdedigen, en dat is echt wel matig.”

Ober Joost

"Wat worden we goed verzorgd. Het is net of we op vakantie zijn."

Joost doet bekentenis

Dido zit met Joost, Roel en Nathalie in het bubbelbad. Dido heeft een geintje in haar hoofd. Ze fluistert Joost wat ze van plan is: "Ik ga achter je zitten", zegt ze, en dan praat ik. Dat doen ze. Joost playbackt een zin en er komt een vrouwenstem uit zijn mond die verbaasd uitroept: "Eigenlijk ben ik een vrouw!"

Lieske speelt het hard

Lieske realiseert zich dat ze door vijf mensen is genomineerd. Het feit op zich deert haar niet, maar ze is wel van plan om terug te vechten. "We moeten zorgen dat we niet op dezelfde stemmen", zegt de huisjongste in de Slaapkamer tegen Ingrid (Bij de volgende Nominatie, red.). Ingrid geeft aan dat ze de Nominaties wel moeilijk vindt. "Kom op Ing, het is jouw kop of andermans kop", maakt Lieske duidelijk.

"Roel stommerd!"

“Roel stommerd!” Dido en Roel hebben weer een gesprek over hoe ze na het Huis verder moeten gaan. Dido blijft twijfelen en heeft tijd nodig. “Aan de ene kant wil je mij niet kwijt, maar je wil ook vrij zijn. Dat kan je niet combineren. Met dat ‘we zien wel’ gaat het toch niet”, vindt Roel. Dido geeft Roel een kus en merkt zijn afstandelijkheid. “Je hebt je nu al ingedekt.” “Ja, dat klopt. Ik zit met een twijfelend meisje die vrij wil zijn. Dat is dan toch een automatisch proces. Die twijfel komt bij jou vandaan.” Maar Dido heeft haar gebruikelijke angst. “Ik ben bang dat als ik zeg dat we echt wat hebben het me benauwd.”
Ik heb er rust mee om na het Huis verder te kijken. Wat af te spreken en dan zien we het wel, maar dat halfbakken is niks. Voor jou is dat ook niet goed.” Wie weet hebben ze er na vanavond nog wel een week de tijd voor om over deze kwestie na te denken…

Lieske weet wel raad met Roel

Ingrid en Lieske gaan lekker samen de jacuzzi in. Vorige week moest Lieske afscheid nemen van haar twee surrogaatzusjes Chantal en Ingrid, maar zaterdag kreeg ze Ingrid weer terug. Ze genieten heel de week al samen in het Huis. Ook zij hebebn het over het gesprek van het stelletje in het Huis. Ingrid lijkt het sterk dat Dido en Roel na het Huis ook nog samen blijven. “Als ik die beelden terug had gezien had ik zijn kop van zijn romp afgeschroefd”, zegt Lieske subtiel over de ‘derde hand’ actie van Linda en Roel.

Ontspringt Joost weer de dans?

Lieske, Rob en Ingrid nemen de komende Nominaties door. Ze willen de volgende keer zoveel mogelijk Bewoners op de Bank hebben. Lieske denkt dat als Rob vanavond vertrekt, zij en Ingrid volgende week de zak zijn. Rob stelt daarom voor om af te spreken wie wie nomineert. Ingrid is daar niet voor. “Ik denk niet dat Joost Nathalie op de Bank gaat zetten, ondanks dat we dat eventueel afgesproken zouden hebben.” “Voor ons is het heel tactisch dat er veel mensen op de Bank zitten. Ik denk dat als we niks afspreken, er één persoon niet op de Bank zal komen”, zegt Lieske. Zal ze het over Joost hebben?

Lieske heeft zelfmedelijden

Lieske stelt zich voor hoe het publiek is samengesteld bij een Live-uitzending van Big Brother. “Ik zie een grote vriendenclub van Rob, twee tribunes vol met aanhang van Dido en Roel en voor mij alleen mijn ouders met een vlaggetje met mijn gezicht erop.” “En je zus dan?”, vraagt Rob. “Die schaamt zich waarschijnlijk voor me”, denkt Lieske.

Dido pakt haar koffer in

Joost slaapt met de dekens over zijn hoofd heen om het licht te weren. Normaal doet hij ’s middags nooit een dutje. Maar hij denkt het nodig te hebben: “Ik ga vanavond weer met hoofdpijn naar bed. De Live-uitzending is altijd zo’n slopend uurtje.” Hij dommelt weer in slaap. Dido heeft zich inmiddels losgewrikt van Roel. Ze rilt van de kou en gaat even een kopje koffie zetten. Zo direct wil ze haar koffer inpakken. Rob wenst haar succes. Ze zal het nodig hebben, want haar garderobe lijkt verspreid door het hele Huis te liggen.
« Laatst bewerkt op: 1-12-2005, 22:25:32 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #481 Gepost op: 1-12-2005, 22:28:05 »
De haren van Joost

Het is opvallend dat iemand die zo weinig kleren mee het Huis heeft ingenomen zo ongelofelijk ijdel blijkt te zijn. Joost laat zich elk maskertje opsmeren en elke week voor de Live-uitzending laat hij zich door één van de dames opmaken. Deze week wil hij ook graag dat er extra aandacht aan zijn haar wordt besteed. "Weet je wat", zegt hij tegen Nathalie die zijn haar aan het waxen is: "Dan moet je vlak voor de 'live' m'n haar nog even bijwerken. Nog even de 'finishing touch'."

Witte tube van Joost

Roel en Dido zijn er van overtuigd dat Joost en/of Rob een Geheime Opdracht hebben. “Joost, ik zag je pas geleden heel stiekem met een grote witte tube in je jaszak lopen. Wat is dat voor ding?” De vrolijke Joost moet lachen en legt uit wat voor tube het is. “Dat is om mijn pukkels uit te drogen. Dat doe ik altijd ’s avonds op mijn gezicht. Het is iets van peroxide.” Roel kijkt argwanend. “Waarom doe je er dan zo geheimzinnig mee?” “Daar kan ik nu niks over zeggen”, reageert Joost.

Testen, opruimen en spullen pakken

Nog een klein uurtje en dan gaat het beginnen. De Bewoners krijgen van Big Brother de opdracht om de Zithoek schoon te maken. Het testen is weer begonnen. Om de beurt moeten ze wat zeggen. Sommigen hebben een boodschap voor Big Brother zoals Nathalie: “Jullie ook gefeliciteerd met de 100ste dag!” Er komt weinig reactie van de andere kant. Na het testen merkt Dido op dat het inderdaad een rotzooi is. Lieske heeft alleen geen tijd om schoon te maken, want die moet haar koffer nog inpakken…

Lieske wordt betrapt

Lieske heeft op haar kop gekregen in de Dagboekkamer. “Ik moet mijn zendertasje uit mijn koffer halen. Wat moeten zij er nou nog mee? Mijn naam staat er op.” Ingrid helpt haar ‘zusje’ met haar koffer opnieuw te openen. “Ik werd rood man daar. Voelde me echt een betrapte dief.” Dan gaat ze zich maar eens verder aankleden.

Nog vijf minuten

"Normaal zaten we hier uren van te voren", zegt Ingrid tegen Roel. Ze zitten als eersten op de Bank. Nathalie geeft Dido in de gang een laatste knuffel. "Je gaat niet weg", zegt Nathalie. "Nee, ik blijf!", hoopt ook Dido. Langzaam loopt iedereen naar de bank toe. Ze spreken alvast af dat als ze de uitzending inkomen, roepen: "Chantal gefelicitieerd!". Ze oefenen al even, "Dus pas na 'hallo Bewoners', dan meteen roepen hè!? Probeer ontspannen over te komen", coacht Joost.

Gefeliciteerd Chantal!

Bij Joost is als eerste de spanning weer zichtbaar. “Hallo Bewoners!”, roept Bridget op vertrouwde wijze door de microfoon. Het eerste contact van de avond is weer gelegd. De Bewoners roepen meteen: “Gefeliciteerd Chantal!”, zoals afgesproken. Bridget vertelt de Bewoners wie nu op wie heeft gestemd, maar dat wisten de Bewoners al. Rob maakt een slechte grap: “Oh echt!”. "We zijn wel een bijdehand zooitje”, merkt Lieske op af Bridget weer het contact verbreekt. “Is het wereld AIDS-dag vandaag?”, vragen de Bewoners zich af. De strikjes die iedereen in de studio draagt zijn ze opgevallen.

Zweetverhalen

Dido heeft een beetje last van zweetplekken in haar kleding. Joost maakt er een opmerking over. Hierop gaat Dido panisch een maandverband halen, om in haar jasje te stoppen. Joost bedoelde het helemaal niet zo: “Ik zei juist dat je het zo niet ziet! Zodat je ontspannen kan zitten.” “Zo gênant is het toch ook niet?”, vraagt Roel. Maar Nathalie vindt het ook niet prettig. “Je kan het nu laten verwijderen hè?", zegt Ingrid. Lieske: “Maar dan ga je juist meer zweten op andere plekken.” Rob vertelt over vloeistof waarmee je je poriën dicht kan maken, maar dat is volgens Lieske slecht spul.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #482 Gepost op: 1-12-2005, 22:29:29 »
"Goed gedaan Lies!"

Bridget ‘breekt weer in’. “Ik wou even weten hoe de stemming was.” Rob is toe aan een biertje en sigaretje, en dat zegt veel, want Rob rookt en drinkt niet! Bridget: “Wie heeft er zin in een wandeling?” Rob springt op en haalt uit het Washok een zak, een tas en een stapel brieven. Iedereen krijgt zijn post weer terug. Vooral Joost is daar blij om. “Hebben jullie een idee waarom de post is verdwenen?”, vraagt Bridget. Iedereen vermoedt dat het een Geheime Missie was. Bridget bevestigt dat en vertelt verder dat door het halen van deze Opdracht Ingrid terug mocht komen. Nu weet iedereen dat Lieske het gedaan heeft. “Goed gedaan Lies!”, roepen ze. Ingrid is ontroerd en blij met haar kleine zusje. “Ik weet van niets!”, probeert Lieske nog te liegen. Ook de spelletjes worden weer terug gegeven: "Daar wist ik niets van", roept Lieske. Maar daarmee verraad ze zichzelf natuurlijk.

Afscheidswoorden

“De volgende is de knaller.” Roel denkt dat de volgende keer dat Bridget haar stem laat horen de Bewoners te horen krijgen wie er naar Huis moet. “Het waren mooie maanden”, begint Rob al aan zijn afscheidsspeech. “Hou op Rob”, zegt Joost die daar helemaal naar van wordt. Ook Lieske wil daarna aan haar afscheidswoorden beginnen, maar zij wordt gecorrigeerd door Nathalie. Roel begint alvast te huilen, maar dat is niet echt. Nu nog niet, maar straks misschien wel…

En nu zijn ze zenuwachtig hoor!

Toen Rob naar het Washok moest, dacht Lieske dat het om een 50.000 euro Opdracht ging. Nu denkt ze: “Misschien krijgen we wel eerst de uitslag van de Weekopdracht.” “Moet je even een braakje leggen?, vraagt Lieske ‘lief’ aan Roel. Van de zenuwen wordt de benjamin erg aanwezig. Tussen al haar geklets door, probeert ze ook nog het lied ‘Oh oh Den Haag’ van Ingrid te leren. Dido vraagt aan de anderen hoe zij zich voorbereiden als ze op de Bank zitten. Stoort ze zich aan de Huisjongste?

Liplezen

Bridget komt voor de laatste keer in het Huis. Ze kunnen haar niet horen, dus ze lezen haar lippen: “De lijnen zijn gesloten, we maken zo de uitslag bekend.” Het liplezen gaat hartstikke goed. Rob plaagt: “Wat zeg je, moet Joost eruit?”

Het is Rob geworden...

Bridget komt voor de laatste keer terug in de Woonkamer. De Bewoners zien Linda, Rikkert, Menno en Chantal zitten en ze juichen als ze hen zien. Dan komt het moment van de waarheid. Roel wordt als eerste uit zijn ‘lijden’ verlost en daarna Lieske, die meteen een knuffel krijgt van Ingrid. Dan is de vraag of Dido en Roel de komende week nog samen kunnen doorbrengen, en dat kan! Dus helaas moet Rob het Huis verlaten. Rob geeft iedereen een knuffel en een kus. “Succes met alles” en “het is mooi geweest”, zegt Rob tegen iedereen. Ingrid krijgt een extra dikke knuffel en ze loopt nog even naar de deur als Rob al bijna buiten is. “Wie moet er komen nu?”, vraagt ze verdrietig. Dido:“We gaan ze zeker missen!” Joost loopt mee naar de deur en iedereen gilt en moedigt Rob aan als hij het Huis verlaat.

Nieuwe Huisoudste

De Bewoners kregen van Ruud, via Rob, nog even snel wat T-shirts. Dit zijn aanmoedigingsshirts voor Bridget: ‘Bridget Rules’ en ‘Stem op Bridget’ staat er op. Ze doen de shirts meteen aan. Ze praten nog na over de Rob en Roel begrijpt na het zien van de film gisteren beter dat Rob eruit gestemd is door het Nederlandse publiek. In twee weken hebben allebei de Huisoudsten het Huis verlaten. “Nu is Ingrid de oudste”, valt Nathalie op.

Nominatie-afspraken

Nathalie haalt een envelop uit de Dagboekkamer. “Oh, wat komt er nu weer?”, vraagt Dido. In de envelop staat een boodschap dat iemand zich vrijwillig op de Nominatiebank voor volgende week kan zetten. Als deze dan de Nominatiesv an volgende week overleefd is hij/zij verzekerd van een plaats in de finale. Joost wil wel: “Ik ben de man van het Huis nu. Ik wil me wel laten testen.” Ingrid en Dido leggen wel even uit dat het een voordeel is voor hem, dus ze vinden dat hij moet afwassen en schoonmaken. Joost vertrouwt op een goede afloop. De Bewoners maken meteen Nominatie-afspraken over wie wie moet nomineren om met z’n allen op de Bank te komen. Als Dido als eerste naar de Dagboekkamer geroepen wordt, is er echter nog niets beslist. “Gaan we het doen dan?”, vraagt Roel. Maar Dido durft het nu niet aan.

Strenge week

De Bewoners zijn toch een beetje gepikeerd om het gedrag van Joost. Ze vinden dat hij de envelop bijna 'opeiste'. Langzaam beseft Joost dat hij inderdaad best een luxe-positie heeft. "Als hij volgende week niet weg hoeft, is hij gewoon zeker van een Finale-plaats", zegt Roel boos. Joost houdt zich wijselijk stil...HIj heeft net wel in de Dagboekkamer vernomen dat hij echt niet zomaar de Finale zal halen. "Ze zeiden het me niet direct, maar ik voelde het." Lieske komt net de Dagboekkamer uit. "We krijgen een 'strenge' week." Iedereen houdt zijn hart vast.
« Laatst bewerkt op: 1-12-2005, 22:45:00 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #483 Gepost op: 1-12-2005, 22:50:28 »
Stilletjes...

Nu Rob weg is, zijn de Bewoners een beetje emotioneel. “Ik voel me helemaal niet blij”, laat Dido weten. Ze pakken de foto’s van Ingrid erbij en dan sluipt Joost naar zijn Slaapkamer toe. Hij zit stilletjes voor zich uit te kijken en zegt dan een aantal dingen die we hier niet zullen vermelden. Het is duidelijk dat hij het erg vindt dat Rob weg is….

Dido baalt

Dido zit stilletjes in het hoekje van de bank. “Ik heb het even helemaal gehad. Met mijn gedachten zat ik denk ik al te veel bij thuis.” “Begrijp je nou hoe ik me vorige week voelde?”, gooit Ingrid in de groep. Dido begrijpt het zeker, maar ze denkt dat het morgen wel weer weg is. Tussen neus en lippen zegt ze wel zachtjes dat het wel een beetje met Roel te maken heeft.

Joost herdenkt Rob

Joost neemt op zijn manier afscheid van Rob. In Robs shirt denkt Joost even terug

De Bewoners gooien de Nominaties op tafel

Nathalie wordt naar de Dagboekkamer geroepen en komt terug met een envelop.
Beste bewoners, Big brother maakt bekend dat de volgende Bewoners genomineerd zijn. Dat zijn: Joost, vrijwillig, Lieske, Dido en ik”, leest Nathalie voor. “Oké”, zegt Nathalie en er valt een pijnlijke stilte. “Zullen we het gelijk opengooien?”, vraagt Roel. “Ik mag mijn motivatie niet zeggen”, zegt Ingrid. “Maar je hoeft toch alleen een naam te zeggen”, reageert Dido. Uiteindelijk vertelt Ingrid de Heemsteedse dat ze er niks over mag zeggen. “Waarom niet, vraagt deze verbouwereerd?” Maar Ingrid houdt voet bij stuk.

Hot-item of juist niet?

De Bewoners hebben het over de positie van Roel en Dido bij de Nominaties. “Aan de ene kant zijn jullie een hot-item. Hèt BB-stel van nu”, zegt Lieske. Roel ziet het ook niet per se als iets positiefs: “Het enige rampscenario was dat ik verliefd zou worden.” Dido: “Ik wil wel zeggen dat het echt niet zo tof is als jullie denken hoor.” Zitten Roel en Dido er een beetje doorheen en weten ze even niet hoe het nu weer verder moet?

"Het voelt als uitmaken"

Dido gaat naar bed en Joost volgt haar even naar de Slaapkamer. Ook hij had door dat de Heemsteedse zich niet zo lekker voelde. “Het voelt als uitmaken en dan ben je opeens weer samen”, legt ze hem uit. Joost denkt dat het wel weer een plaatsje zal krijgen en verdwijnt weer. Dido blijft in haar eentje achter: “Pfff, elke week dat gedoe”, moppert Dido tegen zichzelf als ze het bed ingaat. “Ik heb het echt gehad!”

Niet blij in bed

Luisteren naar Ingrid

In bed komen Nathalie en Roel bij Dido liggen. Ingrid praat nog kort met Dido, maar ze kan weinig meer informatie loslaten. Als ze weer alleen worden gelaten, praten ze uitgebreid verder over de Nominaties. Dido is er duidelijk (weer) niet blij mee. Nathalie denkt dat de anderen afspraken hebben gemaakt over het nomineren. “Maar zo ben ik niet, ik volg gewoon mijn gevoel. Misschien breekt dat me ook wel op.”

« Laatst bewerkt op: 2-12-2005, 12:39:26 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #484 Gepost op: 2-12-2005, 12:41:49 »
Ook over de Nominaties

In de andere Slaapkamer hebben ook Lieske en Ingrid het over de Nominaties. Lieske vindt het niet eerlijk van Dido: “Over alle andere mensen wordt niet gerept. We weten dat het niet heel persoonlijk is. Ga dat er dan ook niet van maken. Weet je wat het is: het wordt er niet allemaal leuker op.” Ingrid is ook teleurgesteld in deze reactie: “Men zegt ‘Het maakt toch niet uit’, maar blijkbaar wel en dan krijg ik er toch een k*t-gevoel om. Volgende ronde word ik keihard teruggepakt.”

Massage en discussie

Roel steekt romantisch kaarsjes aan die hij net uit de Woonkamer heeft gehaald en begint Dido te masseren. Waar zal dat toe leiden? Ook Nathalie en Joost zijn nu naar de andere Slaapkamer gekomen. “No hard feelings hoor”, zegt Nathalie tegen Ingrid. Die reageert fel terug: “Dat mag ook niet, dat hadden we toch afgesproken?” En de discussie continues

Flitsende boxershort

Roel is even wakker om een plasje te plegen. Hij lijkt ook een sigaretje te willen roken in de Tuin, maar krijgt de schuifpui niet open. Dan maar een hapje eten en weer lekker het warme bedje in. Welterusten Roel!

Effect wat weg

Big Brother vindt het de hoogste tijd om op te staan. De Bewoners denken hier echter anders over. Na een minuut kukelen geeft de Haan het op, ondanks het feit dat het harde geluid maar weinig effect heeft gehad op de slaapkoppen.

Drie meiden voor één Rob

Het ochtendritueel is toch wat raar deze ochtend. Normaal stond Rob altijd als eerste op. Hij ruimde dan vaak wat op, waste af en verzorgde een ontbijtje. Nu moet dat toch door een ander gedaan worden. Dido besluit de boel een beetje op te frissen. Lieske en Nathalie komen haar assisteren. "Ik ben nu wel weer hartstikke blij hoor dat ik mag blijven", laat Dido de twee meiden weten. "Ik was gisteravond gewoon uit mijn doen omdat ik mocht blijven."

Eigen bed is heilig

Iedereen heeft een rare, zware nacht gehad. Zo ook Ingrid en Joost. “Het is toch raar om in een ander bed te slapen”, merkt Joost op. Hij ging gisteren namelijk naar de andere Slaapkamer, zodat Dido en Roel een nacht samen hadden. Ingrid begrijpt hem helemaal: “Je bed is het enige plekje in het Huis dat echt je eigen plekje is. Daarom moeten we ook goed begrijpen hoe Menno zich voelde.” En dat doen ze!

Te weinig voor de polonaise

De Bewoners zitten met een uitgedunde groep een bakkie koffie te doen. Ze bedenken dat Rob waarschijnlijk net terug komt van het stappen in Amsterdam. Joost: “Ja, ze zijn nu met alle ex-Bewoners met meer dan wij. Zij hebben genoeg mensen om de polonaise te doen. Wij zijn met iets te weinig.” “Het was echt leuk om gisteren Linda te zien”, zegt Lieske opgetogen. “Alleen Ralph en Tanja waren er niet”, merkt Nathalie op. Joost denkt dat Tanja nooit naar de studio komt, maar kan daar niet zo heel erg mee zitten: “Mocht ik er donderdag uitmoeten, dan hoef ik haar tenminste niet gelijk in de armen te vallen.”

Lieske hoopt op catering

Joost gaat even naar buiten om een luchtje te scheppen. “Volg hem!”, roept Roel met een glimlach. Lieske vraagt hem meteen even de tijd te checken. Joost treft het vieze dienblad aan in de Tuin en brengt het naar de Keuken. Al zingend maakt hij de boel aan kant en begint met het afspoelen van de vaat. “Weet je wat ik nooit zou willen zijn…”
Ingrid en Roel beseffen dat zij volgende week waarschijnlijk iets voor moeten bereiden voor de Genomineerden. “Dat wordt een lekker diner”, grapt Roel. “Nu maar hopen dat er catering is”, lacht Lieske.

Iedereen zit goed

Ingrid en Roel bespreken de Nominaties van deze week. “Ben je bang voor Joost als concurrent?”, wil Ingrid weten. "Ja, ik maak me wel zorgen. Kan heel moeilijk inschatten hoe hij valt bij het publiek. Ik denk wel dat het nomineren soms de groep ook naar elkaar toe drijft, want je gaat extra aardig doen tegen elkaar. Anderzijds kan het ook een wig drijven, je kijkt toch anders naar elkaar als je het van elkaar weet." “We zitten in elk geval nu allemaal goed”, vindt Ingrid.

Onrustig gevoel

Iedereen is onrustig. Ingrid zit ook niet lekker in haar vel: “Ik zit echt te wachten totdat er wat gaat gebeuren. Eigenlijk ben ik ook nog helemaal niet zeker van het feit dat ik niet genomineerd sta deze week. Je weet nooit wat Big Brother allemaal in petto heeft.” Nathalie heeft de onrust er net even uit gesport. Als ze binnenkomt zegt ze dat het rennen haar heeft opgelucht. “Over tien dagen zie ik Joost weer.” Zij zijn er helemaal van overtuigd dat dan de Finale is, maar klopt dat wel?
« Laatst bewerkt op: 2-12-2005, 14:06:46 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #485 Gepost op: 2-12-2005, 14:07:02 »
Andere fase aangekomen

Iedereen verveeld zich vandaag. Dido vermaakt zich wel met opmaken, maar haar vriendje Roel weet niet wat te doen. Dan pakt hij Dido’s voet en begint er aan te trekken. “Nee Roel, rot op. Ik heb geen zin om te knuffelen!” Roel legt uit dat hij dat ook niet wil. “Mijn bedoeling was om te worstelen”, maar ook daar heeft ze geen zin in. “Irriteer die twee (Ingrid en Joost) tegenover ons.” Ingrid en Joost observeren de twee en zijn van mening dat de liefde tussen de twee behoorlijk bekoeld is. “We zijn in een andere fase aangekomen”, legt Roel uit. Welke fase heeft hij het over?

Scheeractie

Roel vertelt Dido nog eens het verhaal van de scheeractie van de vriend van Nathalie. Dido kent het verhaal niet en wil van Nathalie precies weten wat er dan gebeurd is. “Nou, ik zal het nog één keer vertellen", zegt ze. De vriend van Nathalie gebruikt bij scheren van zijn schaamhaar en borsthaar altijd een stofzuiger. "Anders ligt er heel veel haar in de badkamer. Hij was de boel een keer in zijn eentje aan het scheren. We hadden net een nieuwe stofzuiger, maar die was nogal krachtig. Hij hield de zuigmond te dicht bij zijn lichaam en floep, zat zijn bal erin. Ik hoorde een gil vanuit de badkamer en rende er naartoe. Ik was aan het klungelen bij het stopcontact, maar dat duurde hem te lang. Hij trapte de stofzuiger uit met zijn voeten." Roel trekt een pijnlijk gezicht bij het verhaal, maar hij en Dido kunnen er hard om lachen.

"Rob is tof!"

“Ik mis de oude zemelaar, het was gewoon mijn maatje. Maar dit hoort wel gewoon bij het spel”, uit Dido haar gedachten. Ook Joost heeft het moeilijk met het vertrek van Rob. Niet alleen omdat het Rob is: “Zelfs als er iemand anders uit was gegaan, die ik helemaal niet had gemogen zou ik hem missen.” Dido: “Ik vond het heerlijk dat hij mij af en toe een knuffel gaf.” Roel: “Ik vond het een heerlijke mede-speler, die op een hele aparte manier het spel speelt.” Dido bewondert ook de sterke persoonlijkheid van Rob. “Rob is tof”, is het statement van Joost.

Joost en Nathalie halen oude omaatjes rechts in

Nathalie bekent dat ze wel eens rechts een auto inhaalt: “Vooral als er een oud omaatje achter het stuur zit.” Joost haalt zelfs in over de vluchtstrook: “Stel dat er een oma 70 rijdt en een opa haalt hem met 80 in. Dat kan vaak wel twee minuten duren. In dat geval ga ik gewoon over de vlucht strook”, bekent Joost op zijn beurt. Nathalie reageert verontwaardigt: “Dat durf ik echt niet.” Dido vindt het alleen maar dom: “Dan moet je maar wat eerder van Huis weggaan. Nathalie kan het zich niet voorstellen dat Dido nooit in de verleiding komt om rechts in te halen. Nathalie gooit er nog een stelling achteraan: “Ik geloof dat je geen bekeuring krijgt als je een oud omaatje rechts inhaalt.”

Big Brother spreekuurtje

Nathalie komt uit de Dagboekkamer, uiteraard is iedereen nieuwsgierig wat ze daar heeft uitgespookt. “Jullie moeten zo allemaal en ik mag niks zeggen”, verklaart Nathalie. Toch praat ze daarna haar mond voorbij: “Het gaat om de loodjes”, haar volgende zin slikt ze net in. “Ga jij straks mee bubbelen?”, vraagt ze vervolgens aan Roel. Nathalie heeft nog meer voorstellen: “Kom je vanavond weer bij ons slapen op de meidenkamer?”, vraagt ze aan Dido. Dido stelt voor dat Nathalie bij haar en Roel komt slapen. Ze wil dan zelf wel in het midden liggen. Nathalie vindt dat ook wel een goed idee: “Maar dan mogen jullie niet aan elkaar zitten”, reageert Nathalie. “Dan kan Dido net zo goed op de meidenkamer gaan slapen”, vindt Roel. Dan wordt Dido weggeroepen naar de Dagboekkamer voor haar eigen Big Brother spreekuurtje.

Roel wordt weggekaapt

Nathalie en Ingrid ‘kapen’ Roel weg bij Dido. Nathalie sleept hem zelfs letterlijk naar buiten toe en ze gaan met zijn drieën lekker in het bubbelbad. Ook Lieske komt er later bij, nadat ze even met Joost in de Slaapkamer heeft lopen fluisteren. Wat is er aan de hand? Dido gaat de stofzuiger maken De slang is namelijk kapot. Joost zit naast haar op de vingers te kijken. “Ik kan er niet tegen als er iemand op me aan het letten is", zegt Dido tegen Joost. Dit beaamt Joost volmondig, dan bedenkt hij: “Oh, ik moet weg.” Dido ergert zich duidelijk aan Joost, maar hij laat zich niet wegsturen. Hij steekt een langdradig verhaal af: "Joost! Hou je kop nou eens!", roept Dido gefrustreerd uit.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2005, 21:43:02 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #486 Gepost op: 2-12-2005, 21:45:58 »
Relaxed of vervelend?

Dido heeft zich blijkbaar aan haar irritaties over Joost heen gezet. Ze is bijna klaar met het stofzuigen en dweilen van de Woonkamer en Keuken en daarna gaan zij en Joost lekker knus een kopje thee drinken. “Ik vond het ook wel lekker om even een momentje voor mezelf te hebben, het Huis schoonmaken, lekker relaxed…” ”Sorry dat ik dat verpest”, zegt Joost schuldbewust. Dido heeft hem al vergeven: “Nee hoor, dat was alleen net met de stofzuiger.”

"Joost is een schatje"

Vanavond wil Joost gewoon weer in zijn eigen bed, bij Roel en Dido op de Mannenkamer slapen. “Maar woensdag ga ik wel weer een nachtje bij de meisjes slapen.” Van Dido hoeft dat niet, maar Joost houdt aan: “Wat ben je ook een schatje hè?” “Achteraf gezien heeft veel om mij gedraaid. Daar werd ik me bewust van na de film”, beseft Dido. Ze somt op: “Eerst Roel en Linda, toen door de Nominatie (door Chanta, red.), toen Roel en ik.” “Op de een of andere manier zorg je daar zelf voor.” Dido reageert hier lichtelijk verbaast op en verdedigt zich meteen: “Het is niet dat ik dat wil hoor! Ik had het liever rustiger gewild.”

Lang middagdutje

Het is allang etenstijd, maar niemand heeft nog aanstalten gemaakt om te koken. In plaats daarvan ligt iedereen lui op bed. Zouden ze nog teveel aan Rob gewend zijn?

Eten en oorsmeer

Joost heeft de taak op zich genomen om de tafel te dekken. Dido begint warempel uit eigen beweging met het schillen van de aardappels. Het plan is om vanavond zuurkoolstamppot te gaan eten, maar er is nog wat onduidelijkheid of de zuurkool nu wel of niet gekookt moet worden.

Ondertussen verwijdert Joost de nodige oorsmeer bij Nathalie…

Agressieve methodes

Dido gaat Roel uit bed halen en Nathalie volgt trouw. Roel wil echter helemaal niet uit bed. “Roel! Je moet stampen”, zegt Nathalie. Na enige aanmoediging, komt hij toch uit bed. Dan kruipen Dido en Nathalie snel in bed en doen net zo klef als Dido met Roel normaal. “He! Je mag geen tenten bouwen!”, roept Joost. Als Roel er weer bij duikt en Dido vastgrijpt, probeert Joost haar te ‘redden’. Nathalie houdt Roel weer stevig vast. Na enig geduw krijgen Nathalie en Joost Dido van Roel af. Hoe lang houden ze dit vol?

De 'meidenavond'

De ‘meidenavond’-tactiek van Ingrid om Roel en Dido uit elkaar te houden, wordt nu ingezet. Roel vindt het maar niks. “Maar mag Joost ook meedoen aan de meidenavond dan?”. “Nee, ik ben namelijk geen vrouw”, legt Joost geduldig uit. ”Nou, leuk, zo’n avond alleen.”, zegt Roel beteuterd. Joost legt het thema van de avond uit:'planten'. De vrouwen hebben planten gekregen om voor te zorgen en zaadjes, om nieuwe planten te laten groeien.

De teams blijven

“Ik vind het erg lekker”, aldus Dido. Maar door het ontbreken van de doperwtjes wordt Rob toch nog gemist als Huiskok. De Bewoners verbazen zich over de grote hoeveelheid borden en blazen die gebroken zijn de afgelopen maanden. Joost heeft vandaag bijvoorbeeld al twee vazen gebroken.
Vanaf het begin wordt de corvee (afwas, koken etc.) gedaan door teams. Dat gaat nog steeds goed, maar Dido vindt het wel welletjes: “Zullen we gewoon kappen met die teams?”. Maar de anderen hebben net handig bepaald dat Roel uit het team met Dido in team één met Lieske geplaatst wordt. Dus die teams blijven!

Natafelen

De zuurkool heeft heerlijk gesmaakt, de afwas is gedaan, de keuken opgeruimd dus is het tijd voor een lekker kopje koffie in de Zithoek. Joost vertelt iets over mensen die spontaan ontploffen. "Ja dat klopt", valt Roel hem bij: "in tekenfilms."

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #487 Gepost op: 2-12-2005, 21:54:33 »
Zware kost

Roel en Lieske leggen aan Dido en Nathalie uit hoe bliksem werkt. Zij dacht namelijk dat het met hoge en lage drukgebieden te maken had, maar Lieske legt duidelijk uit dat het met warme en koude lucht te maken heeft. Verder legt ze uit: ”In Nederland hebben we helemaal niet zoveel bliksem”. “Wel toch!”, zegt Dido. Maar de anderen weten te vertellen dat het in andere landen veel meer is. Nathalie heeft dat in Frankrijk meegemaakt en Roel in Australië: “Staan we op een plateau met vlakbij bliksem. Mijn broer kan zo een foto maken.” Lieske gaat door: “Je gaat ook niet dood aan volt hè, je gaat dood aan ampère.” Vanaf dit onderwerp gaan de Bewoners over op ‘de doodstraf’. Het wordt een zware avond zo!

Ondertussen in de keuken...

.... zijn Ingrid en Joost in de keuken een boterkoek aan het bakken. Dit inspireert ze om te praten over 'plas en poep' sex. Joost begrijpt het niet helemaal: "Als ik opgewonden ben kan ik helemaal niet plassen.... Maar met slagroom is dan wel weer leuk." "Dat heb ik nog nooit gedaan", zegt Ingrid: "Hoe gaat dat dan? Smeer je jezelf dan helemaal in met slagroom ofzo?" "Nee", vertelt Joost: "Dat spuit je dan op bepaalde lichaamsdelen en dat lik je af. Dat moet je tactisch doen, beetje opbouwen zeg maar. Aardbeitje erbij." "Tering", zegt Ingrid: "Ik kan van jou nog wat over sex leren". "Ja", weet Joost.

"De vrienden van Roel... "

Joost wordt een beetje gedold door de andere Bewoners omdat hij bij de scouting heeft gezeten. "Ik vind het net een soort leger", zegt Liekse. "Kom op zeg", reageert Joost. "Jij zit zelf op een studentenvereniging. Dat is pas hiërarchisch!" Ingrid bekent dat zij ook scout is geweest als klein meisje. "Joost vind ik echt z'n scout type", vindt Dido: "Maar Ingrid?" Roel herinnert zich opeens iets: "Ik heb een paar vrienden die vroeger ook bij de scouting zaten, daar hebben we hard om gelachen". "De vrienden van Roel... ", zegt Joost overpeinzend. Hij draait zich naar Dido: "Daar krijg jij straks ook mee te maken!"

Nee Roel!

Dan gaat de zoemer; iedereen weet al waarom. Één voor één mogen de Bewoners een half uur in de Dagboekkamer om hun activiteiten als hulp-Sinterklaas voor te bereiden. Joost is de eerste. Hij is dol op het Sinterklaasfeest, dus dat zal wel goed gaan. In de Woonkamer ziet Dido de meidenavond in het water vallen. “Kom je dan toch bij mij slapen?”, vraagt Roel uiteraard. Ze spreken af dat de avond erna de echte meidenavond wordt. “Waarom gaan we niet met z’n allen gezellig bij elkaar slapen?” De vrouwen antwoorden automatisch in koor: “Nee, Roel!”

Denken aan thuis

In de Woonkamer wordt over het thuisfront gepraat. Hoe zal iedereen reageren als ze thuis komen? Ik denk dat sommige vriendinnen denken “Hmm, ze kan wel erg goed met Nathalie opschieten…” Ook Nathalie verwacht dat sommige van haar vriendinnen jaloerse gevoelens kunnen hebben. Lieske: “Dat heb ik helemaal niet. Ik denk eerder andersom, daar ben ik ook wel bang voor. Dat mijn vriendin iemand anders heeft.” De reacties van collega’s vinden Nathalie en Dido spannender, omdat die mensen je sowieso niet persoonlijk zien. “Hier hoef ik niet zakelijk te zijn”, zegt Nathalie. “Misschien hoe ik het boodschappen bestellen regel, dat zullen ze misschien herkennen.” Dido beseft ook opeens dat haar ouders, opa en oma haar nachtelijke avonturen met Roel ook kunnen zien. Iedereen denkt wel dat het thuisfront ze nu ook beter heeft leren kennen.

Genieten?!

Nathalie is de volgende die naar de Dagboekkamer geroepen wordt. De Bewoners nemen nog maar een biertje. De weekopdracht is niet gehaald, dus vanaf morgen is er weer een Noodrantsoen. Dat betekent karig eten en geen alcohol. Nog één avondje genieten dus! Zal Roel vannacht ook nog van Dido kunnen genieten? Of wordt daar tijdig een stokje voor gestoken?
« Laatst bewerkt op: 2-12-2005, 23:53:49 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #488 Gepost op: 3-12-2005, 12:12:01 »
Druk, druk, druk

Alweer half tien, maar nog niemand heeft een oog open gedaan. Het is weekend en misschien laat BB ze wel extra uitslapen. Ze hebben het ook wel druk gehad gisteravond: met de Sinterklaas-bezigheden, de Geheime Missie en de afzonderlijke mannen- en vrouwenavond (hoewel die laatste uiteindelijk in het water is gevallen…).

Zo snel mogelijk opstaan

Alicia Keys klinkt, en daarna de haan. Langzaam worden de Bewoners wakker. Ze nemen hun tijd: Joost opent één oog, en Dido leest de brief van haar zusjes nog eens na. Maar dan klinkt Big Brother: "Willen jullie zo snel mogelijk opstaan voor je eigen bestwil?" Dat doen ze.

Paardendrama

Roel en Dido hebben elkaar net gedag gezoend, als Lieske bij hen komt zitten en uitgebreid haar droom uit de doeken doet. "Ik kwam aanracen op mijn zwarte paard, mijn 'black beauty' -het bleek uiteindelijk een hengst." Ze vertelt dat ze Dido op haar paard tegenkwam. "Jouw paard werd zo boos op de mijne dat die van mij wegrende met mij erop. Ik zag alleen jouw hoofd nog. Ik viel van mijn paard af. Jouw paard, een heel grote met onwijze hoeven, moest mìjn paard, maar ook mij hebben. Ik was in de sloot gaan liggen met een zeil erover zodat hij mij niet zou ruiken. Toch vond het enge paard mij en die laat mijn paard inslapen! Ik heel hard huilen. En in wie verandert mijn paard? Hij verandert in Roel!" Veel respons krijgt Lieske niet op haar enthousiaste verhaal. "Vaag", zegt Dido. Lieske snapte er 'geen pepernoot' van: "Waarom moest mijn paard, mijn Roel, nou inslapen, in plaats van het kwade paard?"

Hoog bezoek

De Bewoners worden verrast door een vreemdeling bij de vijver. "Dag Rick de reiger!", zwaait Joost naar buiten. Lieske ziet in deze vogel een vriendje voor Max de merel. Joost besluit een visstick voor de deur te leggen. Dat vindt Ingrid een goed idee: "Komt hij elke dag terug." Nathalie: "En anders eten de muizen het op."

Oproep van Big Brother

"Attentie Bewoners. Willen jullie je nù terugtrekken in de Slaapkamer van de heren?" Nathalie smeert nog snel een broodje. Maar Joost pakt de hele pot pindakaas én een pak beschuiten mee. Dat mag niet. De Big Brother-stem klinkt streng: "Joost, wil je dat laten staan?"

Opgestaan...

Lieske gaat bij Roel en Dido liggen. Ook Nathalie heeft haar bord tussen het stelletje op bed gezet. Lieske roept: "Iedereen kan hier komen als ie trek heeft!" Maar dan vertrekt ze naar Ingrid. Meteen gaat Roel op Lieskes plek liggen. Opstaan plaatsje vergaan... Gelukkig is Nathalie nog steeds aanwezig om te zorgen dat het eens zo kleffe stelletje niet te dicht bij elkaar komt.

Één teveel

Nathalie zit bij Roel en Dido op bed. “Misschien heeft Nathalie wel een Geheime Opdracht”, denkt Ingrid hardop. Nathalie zegt van niet, maar nu doet ook Joost mee. “Ja, je was wel langer weg.” Als Dido onder de dekens kruipt, vleit Nathalie zich nonchalant tussen haar vriendin en Roel in. Ook als Roel over haar heen Dido een kusje geeft, blijft ze liggen. Ieder ander zou begrijpen dat Roel haar weg wil hebben!

Leven van een string

De Bewoners mogen weer terug het Huis in en inderdaad heeft Big Brother al het eten weggehaald. Rob had enkele geheime eten verstopplekjes voor Big Brother. Ingrid ontdekt dat er al een leeggehaald is. Maar Joost lacht mysterieus. En wordt natuurlijk meteen naar de Dagboekkamer geroepen. “Gelukkig hebben we onze Candystring nog.”, grapt Nathalie.

Geheime plekjes

Joost komt de Dagboekkamer uit. “ja dat is dus k*t. Maak die sigaret maar uit, deze shag moet ook ingeleverd worden. Leg maar in het Washok Roos. En Big Brother weet het ook van de plekken van Rob.” Hij loopt naar de kast in de Mannenslaapkamer en haalt daar allemaal smaakmakers uit. “Wat heb je overdreven gedaan Joost. Zoveel potjes had Rob niet eens!”, roept Nathalie als ze ziet waar haar maatje mee aan komt zetten. Lieske wacht met smart op een Weekopdracht, ze wil iets te doen hebben. Dan wordt Ingrid ook naar de Dagboekkamer geroepen. Houdt ook zij iets achter?

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #489 Gepost op: 3-12-2005, 13:05:28 »
Slechts herinneringen

Door alle commotie rond het Noodrantsoen, let er niemand meer op Dido en Roel die samen in de Slaapkamer even bijkletsen. Maar na korte tijd staat Dido al weer op en gaat zich opmaken en omkleden. Ze verwacht straks ook naar de Dagboekkamer geroepen te worden. Nu Ingrid zo lang weg blijft, begrijpen de Bewoners dat ze weer verder gaan met de Sinterklaasvoorbereidingen. Dido laat Roel alleen met zijn foto’s en herinneringen aan 'kleffe tijden’.

Joost irriteert Big Brother

Ingrid pakt de Huistelefoon. "Hallo Big Brother, ik bel voor een potje gel. Joost loopt al dagen te zeuren om een pot gel en daarom doe ik dit maar voor hem, ik denk niet dat het lukt, maar ja ik doe het toch maar. Dus; mag Joost een pot gel alstublieft." En bam, ze smijt de hoorn er weer op. "Wil Joost naar de Dagboekkamer komen?", schalt er iets later door het Huis.
Is Joost te ver gegaan? Even later blijkt van wel; hij irriteert Big Brother met zijn voortdurende gejengel om de gel. Bovendien heeft hij geen punten gescoord met het achterhouden van etenswaar...Het valt dus zeer te bezien of hij zijn gevraagde stylingproduct krijgt.

Ingrids neus

Ingrid is aan het sporten en deelt haar onzekerheden met Joost: "Vroeger vond ik dat ik zo'n enorme neus had. Nu ik die foto's van Big Brother terugkeek, zag ik wel even van de zijkant dat-ie groot was. Maar het doet me veel minder. Vroeger had ik me dan echt voor jullie geschaamd als jullie dat zagen. Dat iemand dat zo in je hoofd kan praten hè!" Joost zegt dat ze zich nergens zorgen om hoeft te maken. Dan hebben ze het over het stelletje van het Huis. "Dido gaat zo naar de Dagboekkamer", zegt Ingrid. "Ja, dus we hebben een half uur rust", rekent Joost uit. Hij kijkt vooruit op de dag: "Maar daarna willen ze natuurlijk knuffelen, dus dan is het tijd voor actie!"

Tactiekbespreking voor Geheime Missie

"Vanavond doen we de griezelavond en dan ga ik bij Dido liggen en vraag ik haar te blijven, omdat ik echt niet alleen wil slapen na alle enge verhalen. Ik zeg wel dat ze morgen weer samen zijn. Dan kan ik nog wel één nachtje bij Dido slapen, dat zouden ze toch wel vol moeten houden." Nathalie bespreekt even de tactiek met Ingrid. Ingrid geeft toe dat de Geheime Missie haar even was ontvallen: "Ik was het vanochtend alweer vergeten..." Nathalie allesbehalve: "Ik ben de hele nacht wakker geweest. Ik dacht steeds dat Roel eraan kwam. Als dat zo was geweest, was ik gewoon boos geworden. Maar gelukkig heeft hij dat niet gedaan." Nu vindt ze het nog wel leuk: "Maar net zoals vanmorgen, als ik me dan op hun bed opmaak, dat doe ik nooit! Is af en toe wel tricky."

Vliegtuigspotters gespot!

"De lucht is van iedereen", antwoordt Joost op Ingrids vraag of vogels een territorium in de lucht afbakenen.

Het nieuwe Rantsoen is binnen!

Het Rantsoen is binnen, en het valt de Bewoners alles mee. Het wordt wel even puzzelen, maar er valt zeker wel elke avond een goede maaltijd van te bereiden. Alleen Dido komt er af en toe bekaaid af, omdat ze geen vis lust; er zijn namelijk ook garnalen meegeleverd. Maar die is allang blij met haar versgerolde shaggie!

Joost heeft geen gel meer nodig

Roel zit met Lieske en Ingrid in de Slaapkamer. Ze hebben het over de beenbreuk van zijn moeder. Hij snap niet zo goed waarom zijn moeder zo lang in het gips zit, want hij heeft zelf drie keer een gebroken arm gehad en dat was na een paar weken gips genezen. Ook Lieskes vriendin, die een complexe beenbreuk had, hoefde maar zes weken in het gips. Ondertussen heeft Joost een nieuw hoofddeksel gevonden en heeft het sjaaltje verruild voor een gebreide muts. "Zo, ik heb geen gel meer nodig", zegt hij tevreden.

Vanavond pakjesavond!

"Vanavond vieren wij Sinterklaas!" Joost komt met een grote doos binnen. "We hebben plakband gekregen, lijm, papier..." "Ik ga een Zwarte Pieten-muts maken!", gilt Nathalie als een blij kind. Dido wil Zwarte Piet worden. Iedereen is dolenthousiast om het kinderfeest te vieren. Lieske roept: "Big Brother, dankjewel dat je me vermaakt!" Ingrid zegt: "Als het vanavond pakjesavond is, krijgen we dus waarschijnlijk ook..." "Ja!" gillen de meiden. Cadeautjes dus.

Roel is een knutselprof

"Zo Roel, jij gaat lekker!", roept Joost. Ook Dido is aangenaam verrast door Roels knutselkunsten. Nadat hij eerst nog schamper opmerkte dat de anderen wel heel erg enthousiast werden van een doos met knutselspullen, ging hij zelf ijverig aan de slag. Met resultaat, want hij heeft veruit de mooiste pietenpet, perfect afgewerkt met een opengewerkt motiefje van zilverfolie.
« Laatst bewerkt op: 5-12-2005, 23:07:09 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #490 Gepost op: 5-12-2005, 23:11:07 »
Joost krijgt een baard

Joost wil de rol van Sinterklaas op zich nemen. De stem is er al, maar nu het uiterlijk nog. Dat blijkt niet gemakkelijk. Er zijn wel watten aangeleverd, maar hoe die op de kin te bevestigen? Joost probeert het eerst met een plastic zakje, waar hij de watten tegenaan wil plakken. Dat werkt niet en dan komt Dido met een andere optie. Ze pakt de plakstift en smeert zijn kin ermee in, dit tot hilariteit van de andere Bewoners. Maar het lijkt wel te werken; de baard blijft zitten. Het prikt alleen wel, volgens Joost.

Een enge Sinterklaas

Dido legt de laatste hand aan Joost. "Ik vind je eng!", roept Lieske. Van Nathalie wil de Sint een kusje. En voor Dido heeft Sinterklaas een wel heel speciaal kadootje in petto. "Kom je vanavond even terug, meisje? Dan mag je onder mijn tabbert kijken." Ondertussen zijn Ingrid en Nathalie de maaltijd aan het bereiden. Vanavond staan er speklappen op het menu. Waar is Roel, die beloofd had de hele week te koken, gebleven?

Nathalie de voederpiet

"Nathalie, zou jij zometeen de Sint alsjeblieft willen voeren. De Sint kan namelijk niet zien waar hij het eten instopt, door al die pluizen", vraagt Sinterjoost.

Big Brother make-over

De Bewoners hebben ontdekt wat ze allemaal met plakband kunnen doen. Ze tapen het om hun gezicht heen en geven zichzelf op die manier een ‘facelift’. Het geeft in sommige gevallen een bizar effect. Zo lijkt Dido volgens Roel op E.T. Zelf lijkt hij op een oude mafioso. Nathalie lijkt na haar transformatie op zangeres Sita en Ingrid is na haar neuslift een tweede Chantal Janzen. Lieske vindt het maar eng en wil dat de anderen ermee ophouden.

Heerlijk avondje is gekomen...

"Daar wordt aan de deur geklopt, hard geklopt, zacht geklopt", klinkt er uit de speakers. De Bewoners (de twee Sinten en vier Pieten) springen van de bank op en zingen vrolijk mee. Roel gaat in het Washok kijken, want misschien is Sinterklaas het Big Brother-Huis ook wel gepasseerd. En ja...hier vindt hij een zak vol cadeau's en een hoop lekkernijen. Het heerlijk avondje is gekomen. "Jongens, de zak van Sinterklaas", roept Roel. Voor iedereen is er uiteraard ook een chocoladeletter. "We krijgen gewoon echt cadeautjes", roept Dido blij. "Wat leuk zeg dit."

Pakjes en gedichten

Sinterjoost bepaalt de spelregels van de pakjesavond. “Als je zes gooit moet je een cadeautje aan iemand geven.” Lieske is de eerste die met de dobbelsteen gooit en ze gooit gelijk zes. Het eerste cadeau gaat naar Ingrid. Het is een make-upset. Ook Dido en Nathalie krijgen de make-upset. Lieske krijgt een horloge, Roel een koptelefoon en Joost een mp3-speler.

Een Sinterklaasverhaal moet de geliefden scheiden

Nathalie, Joost en Ingrid overleggen in de Badkamer hoe ze vanavond te werk gaan inzake ‘Hou Roel en Dido uit elkaar’. Nathalie is ervan overtuigd dat Dido deze nacht niet in de Meidenslaapkamer wil slapen, omdat ze dat gisteren ook al heeft gedaan. Er wordt afgesproken dat ze later op de avond met zijn allen op de Mannenslaapkamer gaan liggen, Joost gaat dan een Sinterklaasverhaal vertellen. Hij maakt het verhaal zo lang dat Nathalie, die bij Dido en Roel in bed kruipt, net kan doen of ze in slaap valt. Tussen de twee geliefden in.

'Papa, wat heb je rare wenkbrauwen'

Joost merkt op dat hij een deel van zijn wenkbrauwen kwijt is; “Ze zijn wel behoorlijk uitgedund.” Nathalie kijkt er naar en moet toegeven dat het inderdaad niet meer is wat het is geweest. Joost: “Als ik later kinderen heb en ze vragen ‘papa, wat heb je rare wenkbrauwen’, dan zeg ik: ‘Dat komt omdat ik in 2005 Sinterklaas was en ik op de grond in elkaar werd getrapt en mijn wenkbrauwen eraf werden getrokken’.”

Zet Nathalie alles op alles?

“Ik had het vandaag echt even heel zwaar”, verzucht Nathalie. Ze heeft zich met Dido afgezonderd op de Slaapkamer. Ze mist haar vriend heel erg, voornamelijk door de Sinterklaasviering. Nathalie laat aan Dido weten dat ze haar nieuwe beste vriendin nu echt nodig heeft, omdat ze haar ei niet kwijt kan bij de andere meiden. Speelt Nathalie haar verdriet om Dido bij Roel weg te trekken, of heeft Nathalie echt hartzeer?

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #491 Gepost op: 5-12-2005, 23:56:11 »
"Leuk om jullie te ontmoeten"

Joost, Dido en Nathalie komen, met een muts op, de Woonkamer inlopen. Zij stellen zich voor aan Ingrid, Lieske en Roel. “Leuk om jullie te leren kennen”, vindt Joost. “Dit is nou echt Big Brother”, vindt Lieske. “Wij doen ook mee aan dit programma”, legt Roel uit. “Oh ja, sinds wanneer dan”, wil Joost weten. Roel: “Sinds 103 dagen.” “Dat is ook gek, ik heb je nog nooit gezien”, zegt Joost. Na het lolletje fantaseren de Bewoners dat er achter de babykamer misschien wel nog een Huis is, dat symmetrisch is aan ‘hun’ Huis. En dat er ineens nieuwe mensen binnenkomen. Dan wil Roel naast Dido kruipen, maar daar steekt Joost een stokje voor. “Blijf van mijn chick af. Je kent ‘r vijf minuten”, roept hij. Dido rent weg en er ontstaat een wilde achtervolging.

Roel en Ingrid tweeling?

"Laten we Lies voor de gek houden en doen dat Ingrid een tweelingzus heeft en dat die nu de plaats van Ing in het Huis heeft ingenomen", stelt Dido voor. "We moeten het wel slim spelen. Als je nu straks even een moedervlek op je gezicht tekent", vervolgt ze. "Dan ben ik Patrick, de homofiele tweelingbroer van Roel", besluit Roel.

Getouwtrek om Dido

“We moeten de kaarsjes nog uitblazen en de deuren op slot doen”, zegt Joost tegen Lieske. De Bewoners gaan naar bed. Nathalie slaapt bij Dido en Roel. Het stelletje moet immers nog steeds uit elkaar gehouden worden. “Als jullie maar niet…..”, zegt Nathalie tegen haar vriendin. Dido kapt haar gelijk af. “Nou, wat denk je. Dat ik seksueel gefrustreerd ben ofzo?” “Ik ga in ieder geval niet alleen slapen vanavond”, laat Nathalie weten. “Of zal ik dan toch bij jou slapen?”, vraagt Dido zich hardop af. “Da’s wel lullig, Roel zit zich er helemaal op te verheugen”, krabbelt ze terug. Nathalie gaat met Roel in conclaaf. Samen spreken ze af dat Dido nog één nachtje bij Nathalie slaapt en dat Dido dan de rest van de week ‘van hem’ is. Dan komt Dido de Slaapkamer binnen. “Heb ik zelf ook nog inspraak, of wordt voor mij bepaald waar ik de hele week slaap?”, zegt Dido lachend, maar enigszins verbijsterd. “We hebben weer een mannenavond Josti”, zegt Roel dan tegen zijn mannelijke huisgenoot. “Nou nee hoor, ik ga over Brenda dromen”, reageert hij. Als Dido Roel een afscheidszoen geeft, probeert hij nog: “Maar ik heb het ook moeilijk vandaag en ik vind het ook fijn om met jou te slapen.” Het wordt nog een heel gedoe om Dido naar de Damesslaapkamer te lokken.

Roel slaapt alleen

Naast een slapende Roel is nog een groot stuk bed onbeslapen; Roel slaapt volgens afspraak weer een nachtje alleen.

De haan kraait...

De Bewoners staan op. “Big Brother heeft ons echt lekker laten uitslapen!”, vindt Ingrid.
Dido is klaar voor haar ochtendpeuk. Die besluit ze binnen te gaan roken, want buiten staat er een behoorlijke wind. “Echt Sinterklaasweer”, vindt Ingrid.

De laatste loodjes wegen het zwaarst

Ingrid was het gister helemaal zat en Nathalie ook. Ingrid droomt nu elke nacht van thuis, haar ouders, vrienden en hond. Ze voelt zich een beetje alleen, want ze ‘verloor’ eerst Menno, haar enige echte maatje, en daarna Chantal en ook Rob. En ze merkt dat Roel Dido al heeft en Nathalie Joost. Ze heeft het gevoel dat ze daardoor minder toegankelijk zijn voor haar als ze eens met iemand wil praten. Maar Dido en Nathalie verzekeren haar dat ze altijd kan aankloppen. Lieske denkt dat ze zich zo rot voelt omdat het einde van Big Brother nu in zicht is. "De laatste loodjes wegen het zwaarst", weet ze.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #492 Gepost op: 5-12-2005, 23:58:38 »
Lieske en Ingrid nieuwe 'maatjes'

Lieske, die zich een beetje gepasseerd voelt over het gesprek van eerder op de ochtend, vraagt Ingrid in de Badkamer waarom ze haar niet heeft wakker gemaakt toen ze zich ’s nachts zo rot voelde. Ingrid vertelt dat ze Lieske niet wilde storen. “Maar waag het niet om donderdag ook weg te gaan!", vindt ze.
Ze drukt haar verder op het hart dat ze echt niet liever Chantal in plaats van Lieske nog in het Huis had gehad. "Dat moet je vooral niet denken!", aldus Ingrid. "De anderen hebben elkaar en dat is toch makkelijker. Maar ik zal voortaan naar jou toe komen", besluit ze.

Karig weekje

De Bewoners bespreken de avondmaaltijd. De etenswaren zijn beperkt, dus ze moeten creatief zijn. Het plan is om andijviestamppot te maken en Dido biedt aan het te gaan maken. Ze maakt er dan een extra portie voor zichzelf bij, zodat ze dat kan opwarmen als de anderen later in de week garnalen eten. Later in de week gaan ze dan de lever die ze ook hebben gekregen klaarmaken. Samen met de rijst, de havermoutpap en het zelfbakbrood moeten de Bewoners de week dan door zien te komen.

Big Brother is al gewonnen

Dido heeft het gevoel dat ze Big Brother al helemaal heeft gewonnen. Allereerst omdat ze uit al die mensen werd uitgekozen om aan het spel mee te doen, maar ook omdat ze al drie Banken heeft overleefd. Daaruit concludeert ze dat er toch wel mensen zijn die haar dus wel oké vinden.

Joost, de butler

Joost rent zich het vuur uit de sloffen voor de mensen in de jacuzzi. Voor de tweede keer vandaag biedt hij aan een kopje thee voor ze te halen. Hij neemt de ‘Zwaan-kleef-aan'-opdracht duidelijk heel serieus. Nog een paar uur en het is voorbij. En dat is iets waar hijzelf, Ingrid en Lieske vast reikhalzend naar uitkijken.

Geen geklef in de GK

"Ze denken dus dat ik jaloers ben op Dido. Ik vind het wel grappig”, zegt Lieske. Ingrid vindt het een hele moeilijke opdracht, om zo’n inbreuk op iemands privacy te plegen. Maar Joost vindt het leuk. "Die kop van Roel als ik weer op dat bed spring.” Lieske vertelt wel dat het er bij haar in Groningen anders aan toe gaat. “Bij ons in de GK mag er niet gekleft worden. Dan moeten stelletjes maar naar hun eigen kamer gaan.” Joost onderbreekt haar. “Je spreekt altijd over ‘Groningen’", Lieske. "Maar er wonen nog 150.000 andere mensen in Groningen, waarbij het er heel anders aan toegaat.” Lieske vindt dat mierenneukerij, maar Joost gaat door: “En veel mensen weten ook niet wat een ‘GK’ is.”
“Nou goed dan, in de Gemeenschappelijke Woonkamer mag er in het studentenwereldje niet gekleft worden”, verbetert Lieske. “Maar ook dat is niet helemaal waar. Er zin veel meerdere soorten studentenhuizen waar het er allemaal heel anders aan toegaat”, corrigeert Joost haar weer.

Levensgroot memoryspel

Roel heeft het inmiddels wel gezien in de Jacuzzi. Hij gaat eruit terwijl Nathalie, duidelijk tot ergernis van Roel, lekker blijft zitten. Binnen zorgt Joost weer voor het nodige vermaak. Van kussens en steeds twee gelijke voorwerpen maakt hij een memoryspel. Zo komen ze ook deze dag wel door.

Smacpartners

Joost stelt Lieske voor een plakje 'smac' op te bakken. Daar heeft ze ook wel zin in. Bij deze zijn ze ‘smacpartners'. Onhandig draait hij aan het lipje van het welbekende blikje, maar het lukt hem niet het te openen. Dido ziet het aan en pakt het blikje af. “Wat is dat toch met de mannen van tegenwoordig, die kunnen ook niks meer.”

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #493 Gepost op: 6-12-2005, 00:01:21 »
Aftelkalender

Elf stukjes borstplaat zijn op schoteltjes gelegd. En elke dag eet iemand er een stukje van op. Tot donderdag vijftien december, de vermeende finale van Big Brother…

Smoezen in het Washok

De Geheime Missie is mislukt en daarom verlengd tot en met morgen twaalf uur. Dit vraagt om een nieuwe tactiek. Ingrid en Nathalie overleggen in het Washok.

Joost en Roel doen partnerruil

Roel en Joost doen partnerruil. Jammer voor Roel is alleen dat het vriendinnetje van Joost niet in het Huis zit. Roel moet zich dus even alleen vermaken. Met andere woorden: Joost heeft het weer slim aangepakt.

Klef-alert

Als Joost even een sanitaire stop maakt, grijpt Roel toch zijn kans en kruipt naar Dido op de bank. Ingrid probeert het nog even: “Er zit een spin daar”, waarschuwt ze. “Waar dan, is het een grote?”, reageert Dido. “Het is was een kleintje”, antwoordt Ingrid. Dido laat zich door een spinnetje niet wegjagen. Dat vraagt om andere maatregelen. Nathalie en Ingrid besluiten maar bij het tweetal op de bank te kruipen.

De smakker betrapt

Nathalie en Roel zitten nog lekker op de hangstoelen. Dan valt Roel iets op: "Wie is er zo aan het smakken?" Nathalie eet erg luidruchtig iets lekkers. Terwijl zij juist altijd commentaar heeft als anderen met geluid eten. Roel lacht haar daarom nu ook hard uit: "Jij smikkelt het hardst van iedereen!"

"Uit de Keuken!"

In de Keuken wordt Dido boos op Nathalie en Joost. "Rot op uit de Keuken!" Dido vindt koken al niet leuk en helemaal niet als mensen op haar vingers gaan kijken. Ze wordt gek van het commentaar van de anderen: "Dido, de deksel moet op de pan." "Dido, de aardappelen koken te hard." Joost roept ook Lieske en Ingrid naar de Keuken en daar gaan ze nu met z'n vijven Dido lastig vallen. "Weet je wat handig is, als je een vleesmes daarvoor gebruikt", 'helpt' Roel nu ook. "Ze laat nu de aardappelen droogkoken", ziet Joost. Roel vindt het link worden: "Pas op hè", zegt Roel. "Ze heeft een mes in haar hand."

Lieske wil Roel stimuleren

Roel ergert zich aan de toon van Lieske's stem. Roel vindt deze erg irritant en bot: "Ik kan mij niet voorstellen dat een goede vriendin dit nooit tegen je gezegd heeft", aldus Roel. "Ik hoop dat ik alleen al donderdag mag blijven om Roel lekker te stimuleren en dat bedoel ik niet seksueel", reageert Lieske pinnig.

Joost vindt een schroef in zijn eten

Wanneer Joost zijn eerste hap neemt van de andijviestamppot bijt hij ineens op iets hards: "Er zit een schroef in mijn eten", gilt hij. Tussen zijn duim en wijsvinger haalt hij het harde stuk metaal uit zijn mond. Ingrid denkt dat de schroef uit de stamper komt. Dido weet echter dat deze afkomstig is uit het vergiet. Roel probeert zijn vriendinnetje nog te beschermen: "Het is niet erg hoor schat." Joost vindt intussen dat hij vergiftigd wordt en wel dood had kunnen zijn: "Hoe kan ik nu nog normaal eten, straks kom ik ook nog een moer tegen."

"Je komt er niet in!"

Joost zit naast Roel aan tafel. Wat kom je dichtbij, zegt Roel. En Joost schuift zijn stoel helemaal tegen die van Roel aan met de woorden: “Hè, gezellig!” Ingrid vraagt: “Waarom slapen jullie niet eens lekker bij elkaar vannacht?” Ook dat vindt Joost een gezellig idee: "Dan worden we verstrengeld in elkaars armen wakker en hebben elkaars onderbroek aan.” “Je komt er niet in! Ik zou er ook geen geintjes over maken”, reageert Roel dreigend. “Don’t push it> Joost..”

Troon voor Joost

“Roos, ik draag je op dat binnen tien minuten hier een troon voor mij staat.” Joost heeft zich nu weer in zijn hoofd gehaald dat hij koning is, alleen maar omdat hij een schroef in zijn eten had. Ingrid zou wel willen proberen hoe Joost reageert als ze niets meer terug zeggen. Roel denkt dat Joost veel meer woorden gebruikt per dag dan ieder ander. Ingrid denkt zelfs meer dan vrouwen per dag. Roel denkt dat de mensen van Big Brother het geluid van Joost regelmatig uitzetten: “Ik zou willen dat ik zo’n knopje had.” Als Dido de troon af heeft, zet ze Joost de mijter op en probeert hij de troon uit. “Ik ben koning schroef.” Dan beveelt ‘lakei’ Nathalie: “Hé koning je bent nog niet klaar met afwassen hè!”

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #494 Gepost op: 6-12-2005, 00:03:35 »
“Ik ga zo slapen, dan heb ik tenminste wat te doen.”

“Vanavond wordt het een bijzondere avond”, verkondigt Joost. “Daar hebben we die droplul met die muts weer en die kale plekken”, reageert Dido. “Vandaag gaan we doen wat we nog nooit hebben gedaan, we maken een griezelavond”, vervolgt Joost. Lieske verveelt zich ook duidelijk, met een stoïcijns gezicht schilt zij een appel: “Ik ga zo slapen, dan heb ik tenminste wat te doen.”

‘De avond van de flauwe grap’

Ingrid en Lieske besluiten buiten het badje op te zoeken. Dido bedenkt ondertussen in de Zithoek een leuke grap: “Als je nu een drol doet, er een paar walnoten opdoet en in een chocoladeletterdoos doet en die dan gewoon verkoopt.” Haar grap krijgt echter weinig bijval. Joost lijkt intussen zijn griezelavond alweer vergeten te zijn en kondigt ‘de avond van de flauwe grap’ aan.

Het regent pijpenstelen

Ingrid en Lieske zitten in de jacuzzi. “Het regent pijpenstelen”, merkt Ingrid op. Lieske kijkt haar onbegrijpend aan: “Ik snap de uitdrukking wel, maar wat zijn pijpenstelen eigenlijk?” Lieske spreekt uit, dat ze zich verschrikkelijk verveelt: "Vanaf dat Chan weg is, is er al niets meer gebeurd. Alleen nog maar van die stomme opdrachten. Dan moeten we nu weer Roel en Dido in de gaten houden. Ik heb echt geen zin erbij te zitten. Laat ze lekker naar de Slaapkamer gaan", aldus Lieske.

Rara, wat is het merk?

In de Zithoek doen Roel, Dido, Nathalie en Joost een spelletje. Joost lijkt namelijk alle etiketten van de producten in het Huis uit zijn hoofd te kennen. Zo kent hij het eerste ingrediënt van de zeep in de Badkamer. Dat is namelijk ‘aqua’. Ook weet hij precies het merk van het fonteintje in het Toilet te noemen. Roel vindt het echt freaky dat Joost dit allemaal weet. “Ik moet gewoon iets lezen”, verklaart Joost.

De engste Bank

Lieske wil graag en snel goed dronken worden. "Weet je wat heel naar is dat als je dronken bent, dat je dan echt eerlijk wordt?" "Zoals Lin inderdaad", zegt Ingrid. De Groningse studente rakelt nog maar eens de dingen op die Linda heeft gedaan onder invloed van alcohol: " Toen zei ze 'Tja, als zij hem niet grijpt, dan grijp ik hem wel'. Dansen door de kamer, broek naar beneden trekken. Ik blijf het geen stijl vinden." Ingrid zou zich hebben doodgeschaamd. "Nou, dat heeft ze ook wel", denkt Lieske. Uiteraard praten de twee ook over de Nominaties: "Ik denk dat dit wel de engste bank is om op te zitten", zegt de huisjongste.

Glaasje draaien

Joost stelt voor geesten op te gaan roepen. Roel en Nathalie vinden dat ook een goed idee. Dido is het daar echter niet mee eens: “Dan ben ik weg, daar heb ik geen zin in.” “Je mag alleen niet vragen wanneer je zal overlijden”, stelt Nathalie. “Wat gebeurt er dan”, vraagt Joost nieuwsgierig. Roel staat al op om een glas te halen. Dido blijft echter spelbreker: “Ik heb er echt geen zin in. Ik scheit daarvoor in mijn broek. Ik vind dat we nu een ander gespreksonderwerp moeten hebben”, besluit Dido.

"Je kan zo het gekkenhuis in"

Ingrid en Lieske zijn uit het bubbelbad gekomen. Hun mede-Bewoners laten hen nu de imitaties van monsters en geesten in de Zithoek zien. Er wordt gegromd, geblazen, gegild, gedreigd, geslopen en natuurlijk veel gelachen. Ingrid vindt het soms ook nog best eng. Zoals Dido, die eerst als een kat in haar richting sluipt en dan bovenop haar springt. Joost kan minder goed eng doen. Lieske vindt hem ‘te lief’. “Je lijkt wel een gestoorde gek zo. Je kan zo het gekkenhuis is”, denkt Ingrid. “Zullen we nu de echte griezelavond laten beginnen?”, stelt Joost voor.

Samen in bed

Het was bijna alweer vergeten: maar er is natuurlijk een Geheime Missie aan de gang. In de Slaapkamer gaat Ingrid naast Roel op bed liggen en veinst interesse in zijn foto’s.. Ze vraagt nog iets over zijn ex-vriendin en maakt een paar losse opmerkingen: “Joost heeft een heel museum gemaakt hè. De gek.” En “zijn wel mooie katapulten, die dingen.” “Het lachen is mij vandaag een beetje vergaan. Wat is dit saai zeg”, meldt Lieske triest.

Echt of verzonnen?

De Griezelavond is begonnen. Eerst vertelt Joost een verhaal over een spookpiratenschip. Daarna vertelt Roel een ‘waar gebeurd’ verhaal. Het is zo eng, dat niemand wil geloven dat het echt gebeurd is. Uiteindelijk moet Roel wel toegeven dat het verhaal volledig uit z’n duim komt.

Verder griezelen...

Na Joost en Roel, is nu Dido aan de beurt voor een waargebeurd spookverhaal.
« Laatst bewerkt op: 6-12-2005, 10:28:10 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #495 Gepost op: 6-12-2005, 10:30:27 »
Are you afraid of the dark?

Dido woonde een tijdje in een huisje in een bos. Op een nacht werd er tweemaal aangebeld, maar toen Dido open deed, was er niemand. Een beetje bang lag Dido in haar bed en ze probeerde te slapen. Toen voelde ze dat er iemand in de kamer stond. Ze blaast de kaars uit om de anderen te laten horen wat zij hoorde. Zacht sluipt ze door de Slaapkamer. Joost wordt bang. Dido hoorde die nacht op dezelfde wijze de geest om haar bed heen lopen. 's Ochtends stonden er voetafdrukken buiten haar raam. LIeske probeert er een rationele verklaring voor te vinden. Maar uiteindelijk heeft ze zelf ook zo'n verhaal...

Iemand op

Wie sluipt daar nou door de gang?
Is dat Ingrid, nog steeds bang?
Van de enge griezelnacht?
Of is het haar volle blaas waar ze aan dacht?

Woelen in je bed

Horen wij daar nou iets bonken?
Of ligt Roel hardop te ronken?
Joost die woelt maar en ligt te draaien,
zullen de Bewoners vandaag nog marsepein snaaien?

Morgen allemaal

Joost danst zichzelf wakker,
als een 'sexy motherfucker'.
Ingrid gilt haar slaap eruit,
en het is Lieske die haar ogen sluit.

Een opgeblazen gezicht

"Zal ik maar een brood bakken dan? Of heb ik daar geen zin in?" Lieske heeft ze nog niet allemaal op een rijtje, een minuut nadat ze is gewekt door de muziek. Nathalie en Dido zitten in de Woonkamer: "'s Morgens heb je gewoon een wat meer opgeblazen gezicht", concludeert Dido als Nathalie er zelf een opmerking over maakt. Nathalie: "Ik heb een megapukkel! Ik heb al zitten knijpen, maar dat kon nog helemaal niet." Dido adviseert: "Blijf er nou af, want het wordt alleen maar erger!"

Bekende buren

Drie keer een nummer achter elkaar,
muziek in Huis raakt een gevoelige snaar.
Want als ze horen over de jungle waarin een man en een vrouw leven,
zegt Dido: "Wacht eens even."
"De jungle dat is onze Tuin. Daar wonen er nog twee."
Joost denkt dat het echt niet kan,
maar Dido weet: een dodelijke vrouw en een kleine man,
dat zijn Linda en Menno dan!

Aap Maki

Nathalie: "Ik werd op een gegeven moment wakker, en toen lag je zo." Nathalie doet bij Dido voor hoe deze met haar hoofd op Nathalies borst lag. "Ik durfde niet meer te bewegen, omdat je dan wakker zou worden. Maar ik kon niet meer slapen!" Ook heeft Dido in haar slaap gepraat. "Maki!, riep je de hele tijd, Maki!", vertelt haar vriendin. Dido: "Dat was mijn aapje. Ik had een boerderij." Roel hoorde het ook: "Je zei: ik heb een giraf, en een aapje... en zo ging je maar door." Dido lacht: "Dus jullie hebben weer om mij gelachen." "Ja", beamen haar beide bedgenoten.

Joost wil Linda terug

Joost zou de laatste week wel met de hele club in het Huis willen zitten. Dido niet: "Vergis je niet. Stel je voor." Ingrid vraagt Dido of ze dan aan de geldpot denkt. Dat ontkent deze: "Nee, ik denk aan de sfeer." Joost zegt: "Ik heb ook niets met Tanja, maar ze hoort wel bij het Huis. En misschien komt ze toch niet." Hij zou Linda bijvoorbeeld graag terug willen zien: "Ik wil dat zij terugkomt, zij is op een vervelende manier weggegaan." Dido heeft daar geen zin in: "Ik ben niet kwaad ofzo, maar ik heb geen zin om nog de laatste week allerlei dingen uit te zitten praten. Met jullie vind ik het relaxed." En Nathalie hoeft Ralph niet per se te zien: "Daar heb ik ook geen zin in." Joost snapt de dames niet: "Hoezo? Ik hoef helemaal niets uit te praten." In koor roepen de dames: "Nee. Jìj niet!"

Roel en Dido hebben iets door!

Niemand gelooft Joost: "Rob en ik hadden helemaal geen Geheime Missie. Iedereen op internet lacht jullie heel, heel hard uit." Dan loopt Dido naar het toilet. Roel gaat haar achterna en wil haar knuffelen: "Nu even niet Roel, ik moet naar de WC!" Maar een korte knuffel kan wel even. Denken ze, want opeens zijn daar Joost en Ingrid die tegen hen aan springen. Het kwartje valt bij Roel: "Daarom ging jij ook bij Dido op bed liggen!", zegt hij tegen Joost. Hij weet het nu zeker: "Jullie hebben een Geheime Missie. Wij mogen niet knuffelen." Dido denkt het ook. Als Roel aan Ingrid vraagt of ze een Geheime Missie heeft, knikt ze. Maar daarna ontkent ze het meteen weer. Dido en Roel gaan expres op elkaar liggen in de Woonkamer om het te testen. "Dido kom je douchen!", gilt Nathalie vanuit de Badkamer. Dido staat op en gaat erheen. Tegen Ingrid komt Roel met nieuw bewijs voor de Geheime Missie: "Ik ging gisteren daar liggen en Nathalie kwam er meteen naast!"

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #496 Gepost op: 6-12-2005, 10:32:10 »
Ingrid troost Joost

Ingrid troost Joost, die huilt op de bank. "Jij kan er toch ook niks aan doen dat je van die pukkels op je gezicht hebt? Of van die inhammen op je hoofd? Dat heeft Gerard Joling ook. En dat je gok wel wat kleiner mag, dat ligt aan je botten en niet aan jou. Je kan zo bij de vuilnishoop. Nu moet je proberen wat schoner te worden." Joost snikt door: "Mag ik nu alleen zijn?"
Ingrid: "Hou daar toch eens mee op, je doet alsof je vrienden hebt! Ik snap niet dat je moeder je geen Rémy heeft genoemd.
Maar je hebt in ieder geval een gelukkig leven hè!" Joost is het zat: "En nu ophouden! Ik haat alles aan je."

Geen paracetamol meer... ofzo

Nathalie komt uit de Dagboekkamer gehuppeld. Ze wilde van Big Brother weten of ze nog paracetamol moest slikken voor haar enkel. "Ik hoef geen paracetamohollll meer!" Roel, Ingrid en Dido geloven niet dat dit dè reden was om naar de Dagboekkamer te gaan, maar zijn blij dat Nathalie medicijnvrij is.

Doorzetters

Wat een sportiviteit,
schuilt daar in die Haagse en Groningse meid.
Door wind en regen,
zullen zij ervoor zorgen dat ze de volgende keer op de weegschaal minder wegen.
Of gaat het ze om de spieren,
en mag je hier niet over gewicht klieren.
Maar goed,
een dikke pluim voor hun doorzettingsvermogen en moed.

Omgetoverd tot echte huisman

Joost kijkt toe als Roel zijn eerste brood bakt en spreekt hem toe: “Hij is zo verzorgend en zo zacht. Roel is nu één van ons, geen alternatieveling, maar een brave burgerman. En het mooie ervan is, is dat hij het nog leuk vindt ook!” Roel houdt wijselijk zijn mond…

Dido een man?

Dido besluit om zich de rest van de dag als man te gedragen: "Gozer, bouw voor mij ff een shaggie en kom dan ff lekker op m’n knie zitten”, zegt ze tegen Roel terwijl ze op haar knie klopt. “Ja, daar worden ze inderdaad hitsig van, de vrouwtjes”, reageert Joost. “Hé pik, wil jij die asbak effe pasen”, gaat Dido verder.

Alleen Dido is actief

Het is doodstil in het Huis. Alleen in de Tuin is er activiteit. Dido harkt de bladeren in de Tuin bijeen. Als arbeidsvitaminen fluit ze een liedje uit The Sound of Music.

Nathalie aan de kook

Nathalie gaat vanavond koken. Ze gaat uien, bloemkool, garnalen en tuinboontjes roerbakken. “Als je er rijst bij doet, dan heb je een soort paëlla.”

Tuig van de richel

Roel zit op het toilet en Joost neemt hem in de maling door net te doen alsof hij zijn zelfgebakken broodje opeet. “Je moet met je poten van mijn brood afblijven!”, roept Roel wanneer hij het toilet uitkomt. Dido vindt dat Roel bijdehand reageert. “Tuig van de bovenste richel”, roept Ingrid naar hem. “Of is het onderste richel en bovenste plank.” “Het is ‘tuig van de richel’”, verbetert Roel haar. Joost complimenteert Roel met zijn broodje. “Je verbaast ons telkens weer.” 

Brood van Roel, burger van Joost

Joost trakteert zijn huisgenoten op een hamburger met smac,
Nathalie smult ervan, ze gaat er bijna van uit haar dak.
Roel krijgt complimenten voor zijn zelfgebakken brood,
Joost smult en zingt: "Zie ginds komt de stoomboot.

Huwelijksbootje voor Nathalie

Joost zou het leuk vinden als Nathalie, wanneer ze uit het Huis komt, ten huwelijk wordt gevraagd door haar eigen Joost. Als stille hint heeft hij een cadeautje voor Nathalie in haar koffer gestopt; twee plastic ringen met een hartje erop. Mocht Joost haar na een week nog niet ten huwelijk hebben gevraagd, dan kan ze die ringen als stille hint op zijn kussen leggen. Big Brother Joost ziet het al helemaal zitten.

Joost heeft voor Naat een cadeau,
we vertellen je waarom; het zit namenlijk zo.
Ook al is het een heel erg lelijk ding,
hij geeft haar een plastic ring.
Nu kan Nathalie hem als stille hint,
neerleggen op het kussen van haar vrind.
Want volgens Joost is Naat één van die vrouwen,
voor wie het hoog tijd is om eens te trouwen.

Meer gelachen dan gehuild

Dido lijkt het leuk om een film te zien, net zoals 'Big Brother Reveals', maar dan met alle leuke momenten. “Want die hebben we zeker gehad hier”, zegt ze. “We hebben ook zoveel gelachen hier. We hebben meer gelachen dan gehuild”, zegt Joost.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #497 Gepost op: 6-12-2005, 10:35:27 »
Andere groep

Ingrid ligt op de bank en laat weten dat ze haar ‘oude’ maatjes wel een beetje mist. “De mensen met wie ik veel omging, komen gewoon uit een ander groepje dan waar ik me nu in bevind.” Dido wil weten of ze zich afgezonderd voelt. “Nee, dat is het niet, maar het is gewoon anders. Ik kan ook niet precies uitleggen hoe, maar het is gewoon zo dat Lieske en ik niet bij deze groep horen.” Roel vindt dat zij en Lieske deze positie ook innemen door veel samen te doen. Ingrid vindt het echter allemaal geen probleem. Joost wil graag dat ze met zijn zessen als groep eindigen en bedenkt dat ze elke avond wat leuks met zijn zessen moeten ondernemen. Dido: “Maar wat als iemand daar nou geen zin in heeft? Ik vind niet dat je dat moet verplichten Joost.” “We zijn heel de dag met zijn allen Joost”, merkt Ingrid op. “Als iedereen tevreden is zo, dan is het toch goed!”, besluit Dido. Ingrid is het hier helemaal mee eens.

Eindelijk weer in de Slaapkamer

Alle Bewoners moeten zich in de Slaapkamer verzamelen. Wat staat er te gebeuren? “Eindelijk mogen we weer in de Slaapkamer komen!”, aldus Dido. Ingrid baalt er ook van dat ze zich nooit meer kunnen terugtrekken in de Kamer. Maar goed dames, daarom moeten jullie er nu maar even van genieten.

Fikkie stoken

“Jeetje, je bent lang weggeweest”, roept Ingrid uit als Dido met een envelop terugkomt uit de Dagboekkamer. Helaas voor de Haagse blonde moet Dido de nieuwe Weekopdracht eerst nog even voorlezen. Pas dan kan Ingrid eindelijk naar de WC. Dido leest de tekst van de envelop voor. Tot en met donderdagavond moeten de Bewoners de vuurkorf in de Tuin brandend houden. “Vet”, vindt Roel. “Een echte mannenopdracht. Ik ben mister pyromaan”, roept hij dolgelukkig. “Leuk! fikkie stoken”, vindt ook Joost.

Pyromaantje zwart als roet

Met de vuurkorf gaan de heren gelijk aan de slag,
De gedachte aan het ‘fikkie stoken’ tovert op hun gezicht een brede glimlach.
In Joost en Roel schuilt een ware pyromaan,
We zullen zien hoe het de Bewoners met deze Weekopdracht zal vergaan.

Het vuur is aan!

“Ah Naat, dit had Ralph echt een mooie opdracht gevonden. Hij hield echt veel van vuur”, roept Joost uit. “Alle jongens houden toch van vuur?”, denkt Nathalie. “We hebben echt antieke poken gekregen”, merkt Dido op. “Echt mooi.” “Daar kunnen we elkaars harses mee inslaan”, fantaseert Ingrid. Inmiddels brand het vuur goed. “Laten we er een dikke fluim opleggen”, stelt Joost voor terwijl hij zijn keel schraapt. “Als teken dat het een mooi kampvuur mag worden.”

Heeft Dido een Geheime Missie?

“Ik ben benieuwd wat Dido in de Dagboekkamer te horen heeft gekregen”, zegt Ingrid tegen Lieske. De twee blondines zijn aan het koken terwijl de rest van de Bewoners het vuur bewaakt. “Ja inderdaad, ze zeggen dat ik niet kan liegen, maar zij kan helemaal niet liegen”, reageert Lieske. Dido bleef volgens alle Bewoners wel erg lang weg toen ze de envelop voor de nieuwe Weekopdracht in de Dagboekkamer ging ophalen. Zal de brunette uit Heemstede weer een Geheime Missie hebben? Of zien de Bewoners spoken?

Wees zuinig met hout!

Na het eten schilt Nathalie haar appeltje. Joost en Roel bezinnen over wie er vannacht de wacht gaat houden bij het vuur. Roel vraagt zich af of ze nog meer hout krijgen als de huidige houtvoorraad op is. Nathalie denkt van wel. Roel besluit het toch maar even na te vragen in de Dagboekkamer. Big Brother belooft meer hout, maar merkt op dat het niet de bedoeling is dat de Bewoners het hout erdoorheen jagen.

Diepzinnige gesprekken bij het vuur

Joost is van plan donderdag aan het einde van de opdracht het voor uit te zeiken: “Dat stinkt zo verschrikkelijk, dat moeten jullie echt ruiken.” Lieske vraagt zich ondertussen af welke vlammen nu het heetst zijn, de gele of de oranje. Roel haalt ondertussen herinneringen op uit lang vervlogen tijden: ”Toen mensen nog avond na avond in het vuur staarde en diepzinnige gesprekken voerden, zonder televisie en zonder Talpa”, filosofeert Roel

Flowen op Eminem

Wanneer de Bewoners gezellig rond het vuur zitten, klinkt er ineens muziek. Eminem klinkt door de Tuin zomaar vanuit het niets. Als echte hiphoppers flowen Joost, Roel, Nathalie en Ingrid mee op de muziek. Roel vraagt af waarom er nu ineens zomaar een liedje wordt gedraaid: "Dat moet een reden hebben..." Lieske wenst nog een liedje.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #498 Gepost op: 6-12-2005, 10:44:12 »
Regendans tegen de regen

Buiten begint het te regenen, tijd om de capuchons op te zetten. Joost verschuilt zich onder zijn geïmproviseerde paraplu. De Bewoners hopen dat het vuur nu wel aanblijft. Ingrid vat het plan op om een regendans, tegen de regen, uit te voeren, ze voegt direct daad bij het woord. Als een kakelende kip danst ze om het vuur. Dido heeft zich ondertussen even afgezonderd binnen in de Zithoek. “Wat is er met je?”, vraagt Nathalie belangstellend. Dido geeft toe dat ze inderdaad wat zit te piekeren: “Over thuis en over haar moeder, verder niks bijzonders”, aldus Dido. Wel besluit ze direct naar bed te gaan.

Dilemma voor Dido?

Omdat Dido zo stil was en daarop direct naar bed ging krijgen haar mede-Bewoners argwaan. Wellicht heeft ze een dilemma voorgeschoteld gekregen toen ze zo lang wegbleef uit de Dagboekkamer. Misschien heeft het te maken met het nummer wat net gedraaid is. Roel herhaalt de tekst: “You only get one shot, do not miss your chance to blow. This opportunity comes once in a lifetime yo.” “Het is in ieder geval iets, waar we beter over op kunnen houden. Laat haar gedachten er maar even over gaan”, besluit Nathalie.

De bewoners kraken hun hersenen

Na een heftige discussie over een vermeend dilemma van Dido, dat misschien wel
de reden zou zijn voor haar een lange dagboekbezoek en haar vroege gang naar bed hebben Nathalie en Joost alweer een volgend dilemma tijdens een potje tric trac.

Heel veel Raindrops

De regen komt met bakken uit de hemel vallen. Heel toepasselijk Schalt het nummer van Rain drops keep falling on my head uit de speakers. Ingrid, Roel en Lieske beginnen spontaan de dansen en Ingrid zingt mee.

Groeien Roel en Lieske naar elkaar toe?

Roel en Lieske zitten bij de vuurkorf. Wie de meeste blokken op het hout gooit die wint, denkt Roel. Als we hier nou tot morgen half tien kunnen zitten, dan zitten we gebrand, zegt hij tegen de blonde studente. Klaagde Roel een aantal dagen geleden nog steen en been over zijn bijdehante huisgenoot, nu lijken de twee het best gezellig te hebben.

Hadden jullie het daarover

Nathalie ligt samen met Dido in bed. Ze spreekt haar ongerustheid uit over Didos bui van vanavond. Ik heb even gepraat over me eigen gevoel legt Dido haar bezoek aan de dagboekkamer uit. En als ik ergens mee zit, dan wil ik even mezelf zijn. Ik mis mijn moeder nu ook heel erg. Iedereen heeft zijn gedachtes dat je zo lang in de dagboekkamer bent geweest, geeft Nathalie toe. Hadden jullie het daarover vraagt Dido verbaasd.
« Laatst bewerkt op: 6-12-2005, 11:08:26 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #499 Gepost op: 6-12-2005, 11:29:23 »
Joost doet boekje open

Er wordt veel gekletst zo op de vroege ochtend! Ingrid en Joost zitten bij het vuur. Joost doet een boekje open over ontgroenen. Iets wat alleen kan omdat hij geen lid meer is van een studentenvereniging: "Als je lid bent, moet je zweren dat je nooit wat over je ontgroening vertelt. Aan niemand." Twee weken heeft Joost onwijs moeten afzien: "Dan lig je net in het zand, we waren naar een stal gereden. En dan heb je tien uur met vreemden alleen maar in de rij gestaan en ben je uitgejouwd hè! Eindelijk mochten we slapen. Maar toen iedereen net sliep, werden er strijkers in de stal gegooid en moesten we allemaal rondjes rennen." Ingrid ziet daar de grap nog wel van in. Joost verwijt zichzelf dat hij mee heeft gedaan en zichzelf ongelukkig voelde worden. Als hij vertelt over vernederingen en over de kijk van sommige studenten op anderen die niet studeren, reageert Ingrid: "Gatver, ik moet er bijna van kotsen gewoon!"

"Ik dacht het wordt leuk..."

"Ik ken een journalist, dit moet naar buiten worden gebracht", zegt Ingrid. Maar Joost ziet niet wat dat zou moeten opleveren: "Voor sommige mensen is het een heel leuke tijd. Je mag nooit mensen verbieden samen te zijn." Hij vindt alleen de hiërarchie heel raar: "Het zijn mensen van dezelfde leeftijd, maar toch heel ongelijkwaardig."
Joost werd na de ontgroening wel lid: "Ik dacht: het wordt leuk. Maar het werd helemaal niet leuk met al die verplichte activiteiten!" Na een half jaar ging hij weg: "Ik was nooit mezelf." Hij gaat nog even door over de ontgroening: "Bij de één krijg je een tampon in je bek, en bij de ander een schop onder je hol. Maar het principe is bij iedereen hetzelfde." Ingrid wil weten: "Maar nergens wordt een leuke sportdag georganiseerd ofzo?"

Hello Dido

"Moet je voorstellen. Je loopt drie maanden elke dag van iemand te dromen en dan zie je haar opeens. Dat was veruit mijn mooiste moment. Maar ik heb veel andere mooie momenten." Joost vertelt over Brenda. Dan komt Dido naar buiten in een truitje. "Is het te koud zo?", vraagt ze. "Ja, je moet wel iets aan", zegt Ingrid. Dido pakt haar jas en komt terug: "Hello."

Dido heeft haar ex verwerkt

Natahlie en Dido bewaken het vuurtje. Nathalie lijkt niet goed te weten hoe met vuur om te gaan. Ze krijgt een uitgebreide cursus van Dido, die met een stok in het vuur loopt te porren. "Er moet een beetje lucht in kunnen", legt ze uit. "Ik heb wat fikkies gestookt", lacht ze. "Alleen heb ik aan het laatste kampvuur waar ik was geen goeie herinnering. Het was op Mysteryland, dat viel toen gelijk met mijn verjaardag. Ik was met Marcel en een groep mensen. We hadden een kampvuur gemaakt bij het water. Omdat ik het koud had, zat ik binnen in een bunker. Marcel zat met zijn nieuwe vriendinnetje op een bankje voor het vuur. Ik wist toen nog niet dat het wat ging worden tussen die twee. Dus wie weet wat ze daar op dat bankje allemaal besproken hebben." Dido vervalt in een stilte. Dan zegt ze stellig: "Ik heb het laatste stukje Marcel hier verwerkt."

Nathalie is klaar met Ralph

Nathalie: "In het begin van mijn relatie met Joost, was ik nog niet helemaal klaar met Ralph. In mijn hoofd was ik klaar, maar in mijn hart nog niet. Joost heeft dat echt heel erg gevoeld. Hier ben ik erachter gekomen dat ik helemaal voor Joost ga. Een relatie met Ralph is echt een no go. Nu kan hij ook verder, want hij dacht dat het misschien nog goed kon komen. Het was goed dat hij hier even in het Huis heeft gezeten, want nu weet ik het zeker. Het klinkt misschien lullig voor hem, maar dat is dan jammer."

Geen makkelijk typetje

"Ik luister altijd wel, maar ik heb wel mijn eigen mening. Als ik het zat ben, laat ik het wel merken." Als Nathalie Dido vraagt of ze te makkelijk is, zegt Dido: "In het begin waaide je er een beetje doorheen. Maar nu ben je minder makkelijk." Nathalie zegt inderdaad mondiger te zijn geworden. Ze denkt dat Dido gaat winnen. Maar Dido kent zichzelf: "Ik ben geen makkelijk typetje hoor!"

Fikkie steken als werk

Nathalie denkt niet dat ze de Weekopdracht halen met de hoeveelheid hout die ze van Big Brother hebben gekregen. "Hooguit twintig uur", zegt ze. Ze pakt de telefoon en laat het Big Brother weten. Dido vindt het zonde van al het hout. Maar Nathalie deert het niks. "Het kost geen drol", zegt ze. "En trouwens, het is ons werk!" Dido kan daar wel om lachen. "We steken fikkie voor ons werk!"
« Laatst bewerkt op: 6-12-2005, 12:06:30 door Nîcky »