Auteur Topic: George is de mol - deel 2  (gelezen 17814 keer)

Offline de_pappa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is mijn kleine meid.
Re: George is de mol - deel 2
« Reactie #40 Gepost op: 3-03-2002, 15:54:21 »

Citaat

Hoe dan ook, de tijd zal het leren. Ik begin George wel steeds sympathieker te vinden.

Een kei is hij. Mol 8) of geen mol 8).

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
2Y's He =.
2Y's He'll B.
I C He = 2Y's 4 Me.
------- Not -------

Offline mimo

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 3-03-2002, 15:56:09 »
Is het iemand opgevallen dat er een 'hikje' zat in de intro van George?
En toen George en Kerstin op de rots zaten had George dezelfde tekening gemaakt van de driekhoek als die we een stukje ervoor te zien kregen van het gebied.

En wat mij ook opviel is dat het stukje van Karen ("anders doen ze het maar zonder mol") in de herhaling kwam bij de executie, waarbij de laatste zin er in is gemonteerd terwijl ze nog zat. In de aflevering zegt ze dit als ze opstaat en wegloopt.

Verder heb ik nog geen tekens of hints ontdekt in deze aflevering.

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 3-03-2002, 17:03:33 »
Citaat

En wat mij ook opviel is dat het stukje van Karen ("anders doen ze het maar zonder mol") in de herhaling kwam bij de executie, waarbij de laatste zin er in is gemonteerd terwijl ze nog zat. In de aflevering zegt ze dit als ze opstaat en wegloopt.

ja, dat van Karen had ik ook gemerkt.
Ivm George : als hij aan het parallellen is, kijkt hij op een moment naar opzij, maar draait dan direkt zijn hoofd weer terug, met zijn ogen dicht, ahw verschrikt, zoiets als : amai, da's diep. Dat stukje lijkt mij geacteerd. Vóór hem ziet hij toch ook de diepte ?

Offline duppie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 3-03-2002, 17:44:05 »
>:( heel slecht acteerwerk wan george z'n kant. Als je abseilen zo verschrikkelijk eng vind, vind je dit ook eng. Sterker nog, als ik (met hoogtevrees!!) zou moeten kiezen.........
Overigens zit er wat in over die driehoek. Als je op drie bergen staat kun je volgens mij nooit zo precies zeggen wat de langste kant is, hij kon dat wel. Wat zegt dat, dat het een wiskundewonder is? Tuurlijk!

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #44 Gepost op: 3-03-2002, 18:00:43 »
Ja, ik vind het ook raar dat hij heel koeltjes was toen hij deze opdracht deed, en dat hij niet over zijn vermeende hoogtevrees praatte. Ook zei hij dat dit veel makkelijker was, omdat hij meer controle had. Volgensmij had je bij het abseilen toch ook redelijk veel controle hoor, George!

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #45 Gepost op: 3-03-2002, 19:04:04 »
ja, ik vind abseilen ook veeeel enger, maar zag je die kop toen hij aan de overkant was? net zo'n klein jongetje die trots is dat ie voor het eerst z'n veters zelf kan strikken ofzo, echt grappig! ik heb een stukje terug in deze topic al iets geschreven over george tijdens het paralellen, maar ik heb ff geen zin om dat op te schrijven
Doris

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline zimba

• Forumlid
  • alles komt goed
« Reactie #46 Gepost op: 3-03-2002, 19:57:32 »
ik lees hier verbazing alom over de plotselinge slimheid van george met de driehoek-berekening...
Het lijkt mij gewoon logisch voor een kunstenaar en leraar tekenen dat hij ruimtelijk inzicht heeft en dat soort formules kent??!!
groet van zimba :)

we plaren verder...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2002, 20:03:14 »

Citaat

ik lees hier verbazing alom over de plotselinge slimheid van george met de driehoek-berekening...
Het lijkt mij gewoon logisch voor een kunstenaar en leraar tekenen dat hij ruimtelijk inzicht heeft en dat soort formules kent??!!
groet van zimba :)

Ik was ook lichtelijk verbaasd, want er is niet bepaald veel wiskundige kennis nodig om te weten wat 't midden van 'n driehoek is. Als ik 't me goed herinner leerde ik 't bepalen van 't midden van 'n driehoek al in de brugklas.

Bovendien kom je met logisch nadenken ook 'n eind....

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2002, 20:16:01 »
het berekenen van het midden van een 3hoek is niet zo ingewikkeld, maar dat je precies de defenitie nog uit je hoofd weet, getuigd toch wel van intelligentie, ik weet dat echt niet meer hoor. trouwens, weet iemand wat voor middelbare school george heeft gedaan (niet dat het echt belangrijk is, maar ben gewoon benieuwd, weten we ook gelijk of ie nou wel of niet zo slim is), maar goed, volgens mij wordt hij de winnaar...
Doris

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2002, 20:20:54 »

Citaat

trouwens, weet iemand wat voor middelbare school george heeft gedaan (niet dat het echt belangrijk is, maar ben gewoon benieuwd, weten we ook gelijk of ie nou wel of niet zo slim is)

Ik heb effe voor je gekeken op de site van George. Daar staat niet op welke middelbare school maar wel dat hij op de Academie voor Beeldende Vorming in Tilburg heeft gezeten. Aangezien dit 'n HBO is, moet hij zeker HAVO hebben gedaan. En van HAVO-er mag je toch enige kennis met betrekking tot wiskunde verwachten.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2002, 20:23:05 »
Het bepalen van het midden van een driehoek lijkt me ook niet zo moeilijk. Wat bij George wel opviel, was dat hij alle wiskundige termen nog zo uit zijn mouw kon schudden.
Maar dat zegt niks natuurlijk. Misschien was wiskunde wel zijn favoriete vak. Wie weet?

Ik vond het wel een mooi moment toen hij Kerstin's betoog (over de plek waar je even ver verwijderd bent van alledrie hoeken) afkapte met "Dat bestaat dus niet in een ongelijkbenige driehoek". Dag Kerstin!  :D

In de uitzending iig leek George wel de enige die überhaupt het bepalen van het midden kon beredeneren. Go George!  ;)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2002, 20:24:52 »
okee, thanxxx. toch knap dat ie die definitie nog uit z'n hoofd weet... heeft ie een wiskundeknobbel ofzo?
Doris

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2002, 22:59:45 »
Citaat

Wat bij George wel opviel, was dat hij alle wiskundige termen nog zo uit zijn mouw kon schudden.

ik vond dit inderdaad wel verdacht.....george is toch al een hele tijd van school en zoals hij het uit z'n mouw schudde leek hij het gisteren nog geleerd te hebben. kan ook aan mij liggen omdat ik heel slecht in meetkunde was. ik blijf het in ieder geval verdacht vinden (voorkennis?). maar je weet het nooit....

ciaooo
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2002, 23:06:17 »

Citaat

ik vond dit inderdaad wel verdacht.....george is toch al een hele tijd van school en zoals hij het uit z'n mouw schudde leek hij het gisteren nog geleerd te hebben. kan ook aan mij liggen omdat ik heel slecht in meetkunde was. ik blijf het in ieder geval verdacht vinden (voorkennis?). maar je weet het nooit....

ciaooo
vlaming

Vlaming,

Net als jouw is ook mijn verdachte nr. 1 : George.
Maar vergeet niet dat hij tekenaar / schilder is, waarbij ik vermoed hij nogal veel te maken heeft met meetkunde.
Ik vermoed dat hij dit beroepsmatig wist.
Hij deed het goed in deze opdracht (behalve dat ik hem geen GSM heb zien zoeken), maar ja hij wist toch dat er genoeg nep-mollen waren (zie zijn dagboek) zodat hij dit keer niet echt alles alleen hoefde te saboteren. Zijn medekandidaat tijdens de bergopdracht, 'Kerstin', was plots wel erg dom voor het vinden van het middelpunt van de driehoek. Zijn lulde in 't wilde weg door de walkie-talkie... maar bekende achteraf dat ze het deed voor de vrijstelling.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ingrid

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 4-03-2002, 16:23:50 »
Ik las net op het molforum.nl iets wat ik hier nog niet gelezen heb (sorry als ik eroverheen gelezen heb) en wat mij ook niet opgevallen was. voor de driehoeksopdracht had george een knal oranje shirtje aan tijdens het tekenen van de driehoek en verder in de opdracht had hij er een mouwloos zwart bloesje over aan gedaan. Wat had dat voor nut? het was warm en je zou tijdens het lopen eerder minder kleding aan doen dan meer en het oranje truitje viel lekker op het zwarte viel juist helemaal niet op.

Offline Hondje

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 4-03-2002, 18:50:10 »

Citaat

Ik las net op het molforum.nl iets wat ik hier nog niet gelezen heb (sorry als ik eroverheen gelezen heb) en wat mij ook niet opgevallen was. voor de driehoeksopdracht had george een knal oranje shirtje aan tijdens het tekenen van de driehoek en verder in de opdracht had hij er een mouwloos zwart bloesje over aan gedaan. Wat had dat voor nut? het was warm en je zou tijdens het lopen eerder minder kleding aan doen dan meer en het oranje truitje viel lekker op het zwarte viel juist helemaal niet op.

Viel me ook op. Omdat Mol George zich in zijn element voelt zo laag bij de grond met spade in de aanslag om 'thuis' te komen. Zijn Mol-kostuum mag daarbij natuurlijk niet ontbreken.
Groetjes, Hondje

Offline WCEend

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 4-03-2002, 20:37:11 »
... waardoor George nog op 1 blijft. Altijd handig die aanwijzingen (zwart truitje... wie gaat er nou een trui aantrekken in Portugal, in september?)  :)

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #57 Gepost op: 4-03-2002, 20:47:13 »

Citaat

... waardoor George nog op 1 blijft. Altijd handig die aanwijzingen (zwart truitje... wie gaat er nou een trui aantrekken in Portugal, in september?)  :)

het was geen trui he, maar een soort vestje met een rits zonder mouwen. maar goed, feit blijft dat het daar warm was en wie trekt er dan iets zwarts aan? ik bedoel... dat rood/oranje/geel was veel koeler. maar was het eigenlijk wel zo warm, de volgende dag regende het, of was het toen onweer en was het de dag ervoor gewoon heel benauwd?
Doris

Offline WCEend

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 4-03-2002, 20:55:32 »
Blijft het raar dat iemand iets warmers gaat aantrekken als het warm weer is  ???

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #59 Gepost op: 4-03-2002, 20:57:47 »
Eventjes offtopic maar...

Waarom begint die rechterkolom zo verdacht veel op sluikreclame te lijken???  ;D

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat