WeekopdrachtEr is een harde tijd in Survivor aangebroken, een tijd waarin iedereen het spel tactisch speelt, ook al ontkent iedereen het. Nu pas worden de kwaliteiten van iedereen duidelijk, voor en achter de schermen. Sommige spelen een gewoon spelletje, sommige spelen een smerig spelletje. De door Daisy en Molcrazy gestelde vraag: "Wie wil jij dat Survivor wint?" is steeds makkelijker te beantwoorden, omdat er nog maar weinig mensen over zijn. Enkele goede mogelijke kandidaten (voor mij) voor de eindoverwinning hebben Survivor reeds verlaten

, maar bij de acht overgebleven kandidaten zitten zeker te weten enkele potentiële winnaars voor mij.

Natuurlijk zou ik zelf graag het spel winnen

, maar ik denk dat mijn medekandidaten evenveel, misschien zelfs wel meer kans maken om het spel te winnen. Daar is een duidelijk aanwezig iemand (
Koekoe), een stille en vrolijk spring-in-het-veld (
Eefjuhh), een populaire underdog (
Faabjuh), een persoon die de groep samenhoudt in moeilijke tijden (
Jutta), een persoon die de dames de helpende hand toesteekt en de mannen een steun in de rug geeft (
Jorg), een lieve wolvin in schapenvacht (
Xmoix) en een ambitieuze Survivor (
Eck).
De meesten zullen wel willen dat Koekoe wint (of juist niet), omdat hij nu haast elke week met zijn immuniteit het spel doorloopt en ook erg populair is. Alleen een Survivor kan dan nog wel zo populair zijn, maar dan moet hij ook als een man/vrouw strijden. Elke week stemmen en vrezen dat je eruit moet gaan… Ik vind dat de winnaar van Survivor dat aan het einde mee moet hebben gemaakt. Dan blijven er echter nog steeds veel keuzes over… Maar als ik terugdenk aan het
tweede team van Holy Isle, is de keuze ineens heel simpel. Toen heb ik gezegd dat Eck onze sterkste eilandbewoner was en dat was hij ook! Hij is nu zelfs meer dan dat (geloof me maar op mijn woord)… Zijn
zogenaamde X-factor is
verdubbeld! Ik zou dus graag willen dat
Eck Survivor wint, omdat hij de
kwaliteiten van een
Survivor heeft (en natuurlijk aan de andere kant omdat dat ik dan nog kan bewijzen dat ik nog steeds kan voorspellen

). Eck is erg
sociaal en
ligt ook erg
goed in de groep. Hij heeft eigenlijk
geen vijanden (ik zal daarom ook nooit op hem kunnen stemmen)... Ook is hij erg
populair in de populariteitspoll en dat zal hem in het verdere verloop van het spel zeker helpen.
Fysiek is Eck ook erg
sterk: bij de proeven zit hij
altijd voorin en hij heeft eigenlijk
nooit een off-day (denk maar terug aan de keer dat hij maar lieft 14,5 meter naar de bodem van de zee wist te zwemmen; dat record staat nog steeds

).
Hulpvaardig is voor Eck een begrip dat hij vaak toepast. Ook heeft hij pas maar weer eens bewezen
creatief te zijn, door één van de twee te winnen stemmen weg te kapen! Eck
stelt zich dus wel degelijk
open voor toevoegingen aan zijn al fantastische krachten. Ook
gun ik het hem om nu te winnen, omdat hij vorig jaar door Lola het ticket op de samensmelting werd afgesnoept.
Al met al redenen om Eck aan te wijzen tot mijn winnaar van Survivor! Hiervoor krijgt hij alvast een trofee van mij, mocht hij niet winnen (maar ik hoop wel dat hij dat doet!)...