Auteur Topic: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.  (gelezen 47407 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2006, 22:20:32 »
Wil Viola opstappen?

De Hoteliers vragen zich af welke BN’ers er zijn benaderd voor het programma. “Zou ik zomaar op kunnen stappen? Is daar iets voor geregeld?”, vraagt Viola aan de groep. “Natuurlijk”, zegt Bart. “Er staan in elk geval zeven BN’ers in de rij voor het Big Boss-schap. “ Wil Bart Viola soms aanmoedigen?

Wilma Nanninga toont interesse

Frank heeft contact gehad met Wilma Nanniga. Wilma wil in de Telegraaf aandacht besteden aan Hotel Big Brother. Iedere Hotelier moet zijn of haar specialiteit beschrijven en in de aanbieding gooien. Dat brengt Viola op ideeën. "Ik ga eens lekker op bed liggen en mezelf een Reiki-behandeling geven."

Lekker stevig



Bart geeft Micky een lekker stevige nekmassage. Ze heeft het echt nodig, vertelt ze hem. De drukke Big Boss geniet duidelijk van de kundige handen van de Hotelier. Ze reageert zelfs bijna niet als Kelly haar naar de film ‘Finding Neverland’ vraagt. Kelly zelf was erg onder de indruk van deze film, maar bij Micky komt er niet meer uit dan: “Ja, hmm, weet ik niet meer eigenlijk” Als Micky naar de dagboekkamer geroepen wordt, is ze duidelijk teleurgesteld: “Mag ik mijn masseur meenemen?”, vraagt ze smekend. Ze staat op, maar met duidelijke tegenzin. Is de stress te groot voor onze Big Boss?

De acties verplaatsen zich naar buiten



De dames Kelly, Viola en Micky zitten even in de tuin ontspannen te brainstormen. “We kunnen morgen een paar reclameborden buiten zetten. Die geven we dan aan de bewakers. Met bijvoorbeeld een pijl er op, bij een donatie mogen mensen dan een chocolaatje komen halen.” Viola haakt meteen in met goede ideeën: “Of we kunnen een oproep plaatsen voor een diner.” De Hoteliers zien nu in dat ze ook buiten dingen kunnen regelen, zonder er zelf voor naar buiten te gaan. Dat zal een goede stap zijn naar nieuwe inzamel-mogelijkheden!

Viola schiet in de stress

“Oh, het is zondag”, roept Viola geschrokken. “Morgen moet ik mijn column inleveren en het moeten 600 woorden zijn!” “Is morgen je deadline?”, vraagt Gert. “Ja, morgen om elf uur moet het binnen zijn”, zegt een gestreste Viola, die gelijk aan het werk gaat.

Bart speelt verstoppertje - alleen



Verstop Bart zich voor alle hectiek?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2006, 23:27:04 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2006, 11:26:50 »
Wie wil Gert weg hebben?

“Ik vind jullie wel hele leuke mensen. Ik ben zo blij dat het een leuke groep is”, zegt Monique opgelucht. “Het wordt heel moeilijk als er iemand uitgaat, ik wil niemand missen.” “We zijn een soort familie aan het worden”, vult Kelly haar aan.
“Voor mij is het absoluut niet moeilijk. Wie eruit gaat mis ik niet”, zegt Gert resoluut. Heeft hij soms al iemand op het oog? “Maar ik kan jullie niet missen”, zegt hij tegen Kelly en Monique. Als jij de eerste bent die weggaat ben ik dagen ontroostbaar”, vervolgt hij liefdevol tegen Kelly.

Kelly en Gert vullen elkaar helemaal aan

De Hoteliers maken zich op om naar bed te gaan. Monique hoopt erg dat de spray, die Viola deze nacht gaat gebruiken tegen haar gesnurk, werkt: “Anders slaap ik morgen wel op de bank.” Gert is nog een beetje aan het rommelen in de keuken. Kelly maant hem om ook lekker naar bed te gaan: “Morgen weer een nieuwe dag!” “Met een stralende lach!”, vult Gert haar aan. Kelly zelf blijft nog even wakker. “Ik neem nog een wijntje, en dan ga ik daarna naar bed.”

De Hoteliers duiken er vroeg in

De Hoteliers maken zich klaar om te slapen. Gert smeert een nachtcrème op terwijl Monique haar haren kamt. Alleen Kelly, Viola en Bart zijn nog wakker. Maar die zullen ook niet lang meer opblijven. Om acht uur loopt de wekker namelijk af. Weltrusten!



Warm welkom

Frank heeft het vuur in de tuin al aangestoken. "Brrr, wat is het koud", zegt hij wanneer hij weer naar binnen stapt. Hij vindt het inmiddels tijd om zijn mede-Hoteliers wakker te maken. Maar ook de Big Boss moet het ontgelden: "Micky, wakker worden. Het is iets over half negen!"



Druk met ontbijt

Terwijl Micky met moeite haar bed uit komt, zijn Frank en Gert al druk bezig met het ontbijt. Frank weet niet hoeveel mensen hij moet verwachten. Viola, die net wakker is, mengt zich in het gesprek: "Wat als er vijftig mensen op de stoep staan? Dan moet je er toch minstens tien binnenlaten." Viola besluit zich er niet meer mee te bemoeien en eerst maar eens te gaan douchen.


Heeft iedereen zijn hoteltenue aan?

Monique helpt Frank in de keuken, die daar niet weg te slaan is. “Hoeveel mensen komen er nou precies ontbijten?”, vraagt Big Boss Micky. Niemand geeft antwoord. “Jongens zorg er voor dat jullie persoonlijke bezittingen zijn opgeruimd. Er komen zometeen gasten aan!”, vervolgd Micky. Voordat het ontbijt van start gaat, besluit ze nog snel even haar mailbox te checken.


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2006, 11:29:31 »
De eerste ontbijtgasten arriveren

"Jullie zijn met z’n drieën?”, vraagt Bart terwijl hij de ontbijtgasten binnenlaat. De jassen worden aangenomen door Frank en hij begeleidt ze als een echte heer. “Ik ben helemaal onder de indruk. Heb jij dit allemaal gedaan?” zegt één van de gasten tegen Frank. De gasten blijven druk in gesprek met mijnheer Awick en vragen zelfs een rondleiding van hem. “Ik vind het gezellig als je even bij ons aan tafel komt zitten”, vraagt een 'verliefde' fan.



Kan ie goed koken?

“Gert kookt voor het personeel”, licht Frank toe aan zijn gasten. “Voor de gasten moeten jullie allemaal de keuken in ter voorbereiding?”, vraagt één van de gasten.
“Hebben jullie nog leuke ideetjes voor het goede doel?”, vraagt Micky. Het vrouwelijk bezoek denkt aan een feest met een goede DJ. “Drank moet veel opbrengen op zo’n avond”, merkt Frank op. “Of we vragen gewoon een tientje voor een biertje. Dat moet wel geld op brengen voor Het Rode Kruis”, voegt Micky toe.
Gert, Monique en Bonnie zijn nog bezig met hun ochtendritueel in de badkamer. De rest is aan tafel geschoven.



We zijn eigenlijk voor mijnheer Awick gekomen

De dames vertellen aan Monique dat ze Frank kennen van de regionale tv-zender AT5. “Oh, dus jullie komen voor het goede doel: Frank?”, zegt Monique. “Kom op Frank, we willen een uitgebreide tour door het Hotel van jou!”, zeggen de drie dames in koor. En dat laat Frank zich geen twee keer zeggen en laat als eerst het bad zien.



Snel weer verder met de Japanse voorbereidingen

De gasten verlaten het Hotel en Micky wil geen tijd verspillen. “Weten jullie allemaal wat jullie vandaag moeten doen?”, vraagt de Big Boss aan haar personeel. Met het oog op het Japanse etentje nemen de Hoteliers alles nog even door. Enkele onderwerpen die de revue passeren: Hoe zullen we de gasten ontvangen? Staat sushi nog op het menu? Monique, Viola en Bart zijn druk aan het bellen en mailen op kantoor.



De ballen van Gert


Bonnie, Frank en Gert zijn druk bezig in keuken. Gert is in de weer met het vlees. Hij draait balletjes van het gehakt. ‘Hoeveel balletjes heb je al?’, zal Bonnie wel denken terwijl ze de glazen in de vaatwasser zet. Frank paradeert door het hele huis en houdt zich voornamelijk bezig met keukenwerkzaamheden. De overige Hoteliers zitten met z’n vieren in het kantoor.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2006, 12:00:51 »
Archiveren, archiveren en nog eens archiveren

“Dit zijn suggesties. Dit kan echt weg”, zegt Viola terwijl ze naar een prullenbak zoekt. Micky wilt alle suggesties en ideeën in mappen van A tot Z bewaren. “Met welk bedrag starten we de veiling voor de stoelen van het diner?”, vraagt Monique aan Micky. “300 euro en 1000 euro voor een overnachting!”, antwoordt de Big Boss.



Kratjes sjouwen met Kelly

Kelly en Bonnie zijn aan het ‘stickeren’ in de voorraadkast. Nou ja, Bonnie is aan het stickeren en Kelly rent het liefst hard weg van de ‘nog te stickeren’ flesjes. “Is dit spa rood? Ik houd niet zo van bubbeltjes”, meldt de dorstige Kelly. Ze geeft Bonnie nog een kratje aan en weg is ze. “Ik zou het liefst een middagdutje willen doen”, gooit ze in de groep.

Ik heb ooit een taakstraf gehad



“Ik ben gepakt met alcohol achter het stuur. Ben blij dat ik niemand heb doodgereden. Ze hebben me toen van de weg gehaald en kreeg toen een taakstraf”, zegt Bonnie. “Ik moest in de linnenkamer de was doen voor gehandicapte kinderen”, voegt ze toe. Kelly is ook ooit gepakt door de politie waar ze liever niet veel over loslaat. “Ik was toen twaalf en had een barbiepop meegenomen zonder af te rekenen. Erg hè?”, deelt Kelly fluisterend mee.

In Holland staat een Hotel



Frank wil duidelijkheid over de komst van Kim Holland. Wanneer en hoe laat zal zij het Hotel bezoeken? Aangezien hij op zijn vragen geen duidelijk antwoord krijgt, gaat hij verder met de volgende dame op zijn menu: Ruth Jacott. Ondertussen hangt Viola aan de telefoon. “Goedemiddag, met Hotel Big Brother. Het kan zijn dat je in de uitzending zit want het is live. Ik bel omdat wij vanavond een Japanse maaltijd hebben”, vertelt Viola met al haar enthousiasme. Viola wappert met haar kimono en gaat weer verder aan de telefoon.

"We bespreken geen werk onder de lunch!"

Big Boss Micky complimenteert Gert met zijn kookkunsten. Het is tijd voor de lunch. Viola laat weten dat ze een ordnerkast inclusief mappen heeft geregeld bij Ikea. Monique heeft op haar beurt ook niet stilgezeten. Ook zij heeft iemand bereid gevonden om het Hotel te voorzien van een goed archief. “Hoeveel tabbladen zal ik dan bestellen?”, vraagt Monique aan Micky. Viola breekt in in het gesprek. “Dat moet ik dan wel even weten, want dan moet ik Ikea afbellen.” “Als je nou even wacht Viola”, snauwt Micky. “Ze zegt net dat ze gaat checken of die man het allemaal wel op voorraad heeft.” “Zullen we het onder het eten niet over werk hebben?”, stelt Bart voor. “Ik wil het woord Hotel niet horen!” Iedereen stemt in, want even is het stil en geniet iedereen van de heerlijke maaltijd. “Bedankt voor het lekkere eten, Gert”, zegt Monique.

Corporaal ontbijtje?

Frank is vastbesloten om zijn dagelijkse ontbijt een grandioos succes te maken. Vandaag had hij al drie gasten, maar er kunnen er natuurlijk veel meer bij! Het ontbijtje kost slechts 50 euro en de opbrengst gaat in zijn geheel naar het Mappa Mondohuis van het Rode Kruis. Elke morgen slooft Frank zich uit en bereidt de heerlijkste croissants en versgeperste jus d’orange. De Amsterdamse presentator besluit het grootser aan te pakken. Hij neemt geen genoegen meer met een handjevol mensen aan het ontbijt. Via een vriendin krijgt hij de telefoonnummers van verschillende studentenhuizen uit Amsterdam. “Dan kun je dus ontbijten tussen de sterren”, legt Frank uit aan een jongen van het ‘Beetshuis’. “Ik heb geen zin om steeds één of twee mensen aan mijn ontbijt te hebben, dus het liefst heb ik een wat grotere groep.” Frank legt uit waar de Hoteliers het allemaal voor doen. Zullen de corpsleden massaal komen ontbijten voor het Rode Kruis?

« Laatst bewerkt op: 16-01-2006, 13:42:35 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #24 Gepost op: 16-01-2006, 17:07:18 »
Journalistiek bezoek

Er is bezoek aan de poort. De regionale zender RNN7 staat er met camera en microfoon op de stoep. Geroutineerd doen de Hoteliers hun verkooppraatje. "Kom allemaal naar ons Hotel, want voor zieke kinderen kan je geen geld genoeg inzamelen!", is de gezamenlijke boodschap. Uiteraard zijn de journalisten vooral geïnteresseerd in de belevenissen van hun eigen oud-presentatrice Kelly. "Het voelt net als thuiskomen, ik ben alweer helemaal gewend aan de camera's", vertelt Kelly over haar verblijf in Hotel Big Brother.



Zal Gert weer scoren?

Frank en Gert brainstormen er op los. Heeft Frank eerder op de dag het idee opgevat om studenten voor het ontbijt uit te nodigen, nu zet Gert zijn zinnen op bejaarden. Gert wil, het liefst dagelijks, een miniconcert organiseren. Zijn hit ‘Ik Heb Eerbied Voor Jouw Grijze Haren’ zullen veel ouderen nog kennen. Als een bejaardentehuis toch al een dagtochtje heeft georganiseerd kunnen ze ook nog even langs het Hotel komen, is Gerts gedachte. De entree wordt vastgesteld op 1000 euro per groep. Gert: “Het gaat erom dat mensen het hotel zien en die geven het weer door aan anderen. Als we er nou elke dag voor kunnen zorgen dat er een bus met bejaarden langs komt en dat het een terugkerend evenement wordt, dan kunnen we dagelijks 1000 euro ophalen.” Zal Gerts initiatief een hit worden?

Bonnie en Gert hebben het zwaar

Bonnie en Gert hebben een gezellig onderonsje. Beiden geven ze toe dat ze best wel moe zijn. Het Hotel Big Brother project valt ze zwaarder dan ze hadden verwacht. “Het is wel leerzaam in elk opzicht”, vindt Gert. “Maar je moet hier wel op je tong bijten af en toe.” Ook Bonnie geeft toe dat ze af en toe tot tien moet tellen.



Viola heeft haar eigen methode om af te koelen

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #25 Gepost op: 16-01-2006, 17:09:49 »
'Japanse rottut'

Viola had vanmorgen om elf uur haar column voor het weekblad Weekend in moeten leveren. Doordat de computer het af liet weten, heeft zij de deadline niet gehaald. Viola weet zich even geen raad. Want op dit moment zijn de computers bezet. “Meid geef je er aan over”, adviseert Kelly haar. Wat Kelly zorgen baart is dat de ‘sushi-mensen’ er nog steeds niet zijn. “Ze hadden er om twee uur moeten zijn.” Viola baalt hier ook stevig van. De twee besluiten elkaar even stevig vast te pakken. ‘Naar mens’, ‘sloerie’, ‘rotwijf’, ‘Japanse rottut’ zijn een paar bemoedigende woorden die de ladies elkaar toewerpen.



Barbiebankstel in de maak

Bonnie en Monique merken dat er vlekken in de bekleding van de keukenstoelen zitten. Ze besluiten de hoezen te wassen. “Kelly heb jij verstand van wassen?”, vraagt Monique. Kelly: “Ja, is het linnen?” Monique legt uit dat er een rode wijnvlek in de stof zit. “Dan moeten we het naar de stomerij brengen. Dat lijkt me beter dan dat ik zo mijn barbiebankstel ermee kan bekleden, darlings.”

Sumoworstelpak schiet Kelly in het verkeerde keelgat

Kelly is chagrijnig. Eén computer werkt niet, een telefoon is stuk. En tot overmaat van ramp moest ze eerder vandaag overgeven door slaapgebrek. Als de ‘sumoworstelpakken’ worden geleverd en Micky de rekening betaalt, schiet ze uit haar slof. “Moeten we weer betalen voor een vrachtje. Kunnen ze dat niet voor het goede doel doen?” Kelly doet haar beklag bij Micky. “Kunnen ze die spullen niet gratis leveren?” “Dat hebben ze ook gedaan, schat. We moesten alleen voor de transportkosten betalen. We hebben budget voor dat soort dingen”, legt Big Boss Micky uit. “Oh, daar heb ik geen verstand van hoor”, geeft Kelly toe. Kelly biedt haar excuses aan het meisje dat de pakken kwam brengen aan. “Sorry, ik wil je niet beledigen hoor, maar we zijn hier bezig voor een goed doel.”

Er staat een traiteur op het trottoir

De Japanse traitteur is gearriveerd. Kelly zet koffie voor de drie heren uit Rotterdam. “Oh, ik moet jullie helaas teleurstellen. Er is geen koffie meer. Zal ik jullie thee geven?” Vanavond vindt de Japanse avond plaats en er kunnen ongeveer tien mensen aanschuiven voor overheerlijke sushi. "Hoe laat komen de gasten?", vraagt de traiteur zich af. "Om acht uur", antwoordt Kelly. De mannen gaan meteen aan de slag om er een waar feestmaal van te maken.



Bonnie en Gert speuren naar bril

Bonnie is haar bril kwijt. “Zo’n ding kan toch niet weg zijn, het lijkt wel of iemand het opzettelijk gedaan heeft”, stelt Bonnie. De behulpzame Gert biedt zijn bril te leen aan. Deze is echter niet van de juiste sterkte. Samen met Gert vervolgt Bonnie de zoektocht. “Misschien ligt hij ergens onder”, denkt Gert. maar Bonnie houdt vol: “Ik weet zeker dat ik hem op de tafel gelegd heb!”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #26 Gepost op: 16-01-2006, 23:01:53 »
De titanenstrijd kan beginnen



Bart is klaar voor zijn grote sumoworstelwedstrijd.

Rusten en werken

“Iedereen uit het kantoor”, roept Viola. Het is tijd om te relaxen. Monique is het met haar eens: “Ik werk tot zes uur, straks ga ik even liggen totdat de gasten komen. Ondertussen werken de sushi-makers gestaag door.



Bonnie bedenkt een noodoplossing

Bonnie heeft haar bril nog steeds niet gevonden, maar heeft een noodoplossing bedacht: "Gert, kun jij je bril even missen?" Deze maakt hier absoluut geen probleem van en Bonnie kan ook weer even verder...



Geen Japanse avond zonder sake

Voordat straks de gasten arriveren moeten de Hoteliers natuurlijk zelf ook nog even iets eten. Alleen Bart blijft druk aan de telefoon achter in het kantoor. Er is iets mis gegaan met de levering van de sake en wat is een Japanse avond zonder sake(een brandewijn van rijst). Om dit op te lossen belt Bart alle Chinese en Japanse restaurants af in de regio. Twee restaurants konden hem helaas niet helpen, een derde denkt dat het een grapje is. Toch weet hij even later vijf liter sake te regelen, die direct met een taxi richting het Hotel komt. Daarna moet hij van Micky toch echt bij de anderen aan de tafel komen zitten om te eten.

De sushi is klaar



Nu is het wachten op de gasten.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #27 Gepost op: 16-01-2006, 23:04:41 »
Hey, daar is de sake

Opeens gaat de poort van het Hotel open. Micky heet de gasten als een volwaardige gastvrouw welkom, maar het blijkt een andere aangename verrassing. De sake is toch nog op tijd binnengekomen. De Hoteliers zijn dolblij. Nu is het Japanse feest helemaal compleet.



'Alle dieven op de Dam'

Frank praat met Gert over zijn hit ‘Alle duiven op de Dam’. “Heb je die ook niet in een houseversie opgenomen?”, wil Frank weten. Gert beaamt dit, maar laat ook weten dat er een persiflage gemaakt is: "Je had natuurlijk ook ‘Alle dieven op de Dam’. Dat ging over die fietsen die allemaal werden gestolen!”



Een 'stokje' meeprikken

De eerste gasten zijn gearriveerd. “Sayonara”, begroet Micky de eters in stijl. Ook Peter, de man van Viola, komt een lekker ‘stokje’ sushi meeprikken. “Wat zie je er goed uit!”, laat Viola hem weten. Om daarna te grappen: “Het doet je goed dat ik weg ben!”

"Viola is een straatje rond"

De gasten worden professioneel opgevangen door het Hotelier-team. Terwijl Kelly de gasten van een versnapering voorziet, begint Bonnie een gesprekje met ze. Aan Viola de eer om de gasten een rondleiding te geven. Wat Gert doet uitroepen: “Viola is een straatje rond!”

Op de gok

Bonnie heeft nog steeds haar bril niet gevonden, maar ziet de humor er nu gelukkig wel van in. “Je moet me eigenlijk niet laten bedienen vanavond. Want dan zet ik het bord hier neer, terwijl die gast verderop zit!”, laat ze Gert lachend weten.

Big Brother-reünie in Hotel Big Brother?

Bart belt met Big Brother 5-winnaar Joost. Joost heeft deze middag al met Big Boss Micky afgesproken dat hij zaterdag komt logeren in Het Hotel. Het zou Bart leuk lijken als alle oud-bewoners mee zouden komen om er een leuk weekend van te maken. Zou er dan nu al een Big Brother-reünie komen?

De gong luidt

Viola luidt de gong en heet de gasten officieel welkom: “Een mooi moment is aangebroken; een feestmaal voor de tweede groep gasten, ten bate van het Mappa Mondohuis. Als u mij wilt volgen ga ik u voor naar het restaurant.” Ze voegt de daad bij het woord en begeleidt de gasten naar de eetkamer. Geroutineerd wijst ze iedereen een stoel. Gert zet zich neer op de kruk achter het keyboard. Het diner kan beginnen...

Bart is bezorgd

Bart: "Gert, doe je het wel een beetje rustig aan vanavond?"


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #28 Gepost op: 17-01-2006, 00:07:18 »
Gert loopt kwaad weg

Er lijken wat strubbelingen te ontstaan tussen de Hoteliers. Big Boss Micky heeft een aanvaring met Gert. Deze is namelijk met de boodschappen dwars door de dinerzaal gelopen en daar is Micky niet blij mee. Zeker niet als er gasten zitten te eten. Gert reageert hierop erg emotioneel en loopt kwaad weg. Micky probeert de andere Hoteliers uit te leggen dat dit met haar moet worden gecommuniceerd. “We zijn allemaal moe en ik bedoel het niet zo kwaad”, gaat ze verder. “Ik vind dit ook niet leuk en zal straks even met Gert praten."

"Ik ben het zat!"

Gert is nog steeds woedend. Even later komt hij verhaal halen bij Viola en Kelly. “Ik ben het zat”, begint hij. “Ik word voor paal gezet!” Kelly en Viola proberen de boel te sussen, maar Gert gooit nu alles eruit: “Zoals ze mij de hele week behandelen. Ik word hier uitgebuit.” Ook Bonnie en Frank bemoeien zich er nu mee en er ontstaat groepsvorming. Bonnie kiest de kant van de geëmotioneerde Gert en Frank blijft erbij dat Micky gelijk heeft. Monique probeert zich nog even op de avond te concentreren: “Jongens, laten we dit straks bespreken. Er komen zo gasten naar de woonkamer en die zien meteen dat er iets aan de hand is!” Zou deze avond dan toch nog een staartje krijgen?

Bart worstelt als een gek

De strijd is begonnen. Bart heeft één van de tafelgenoten uitgedaagd met hem te sumoworstelen. Micky heeft zich opgeworpen als scheidsrechter. Zij vraagt de toeschouwers te bieden op de, in hun ogen, grootste kanshebber. Verliest de persoon die ze in hun hoofd hadden, dan moeten ze betalen. En ja hoor, daar gaan de 'Michelin'-mannetjes. De winnaar van de eerste ronde is Bart, die zijn slachtoffer vliegensvlug van de mat afkrijgt en daarmee geld voor het Rode Kruis binnenhaalt. Hierna is het echter de Hotelier die het moet bezuren: Bart wordt keihard op de grond gegooid. Niet dat hij hier iets van voelt in zijn dikke pak. Na nog één stoeipartij houdt Bart het voor gezien en kruipt hij uit zijn outfit. Het goede voorbeeld is gegeven. Volgende graag!

Privéconcert door Hoteliers

Tijd voor een speech! Micky laat wat van haar verleden los. "Ik heb vijf jaar in Japan gewoond en toen ik daar woonde hadden we een project als er een nieuwe persoon in de groep kwam. Soms kwam er een grijs muisje, soms een blaaskaak. Als je ze karaoke liet doen, zag je vaak het omgekeerde. De meer verlegen personen zetten vaak een goede show neer, terwijl de zogenaamde blaaskaken meer muurbloempjes werden. We gaan nu een test doen met jullie hoe dat is." Voor het zover is, laat ze zelf haar lef zien. Samen met Bonnie zingt ze 'New York' van Frank Sinatra. Viola is de volgende en geeft een ontroerende versie van 'Desperado' weg. Go Viola!



Robbie doet ook weer mee

En dan is het de beurt aan de gasten om een lekker riedeltje te zingen. ‘Angels’ van Robbie Williams wordt ingezet. Maar het haalt het niveau van het origineel net niet…

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #29 Gepost op: 17-01-2006, 10:52:38 »
Rob Stenders komt langsBart is live in de uitzending bij Rob Stenders. Zijn ochtendshow legt 7000 euro neer om te komen presenteren vanuit Hotel Big Brother.

"Zes jaar na datum gaat het weer beginnen", opent Rob het interview. "Je wordt niet alleen de eerste maar ook de laatste winnaar."
"De tweede veronderstelling is niet juist, er valt niets te winnen", antwoordt Bart. "Vallen er dan geen mensen af?", vraagt de diskjockey. "Jawel hoor, Gert is al een paar kilo kwijt", zegt Bart en er wordt smakelijk gelachen. Maar dan gaat Bart weer over op de serieuze tour: "Elke week gaan er twee mensen uit, maar gelukkig komen er ook weer twee nieuwe bij." Waarop Rob reageert: "Dat is maar goed ook, want zo'n Hotel runnen is natuurlijk wel hard werken.



Valt er dan helemaal niets te winnen?", vraagt Rob verder. "Of krijg je alleen een aai over je bol van Hummie? Bart begrijpt dat Rob niet helemaal weet waar het programma over gaat, en vertelt uitgebreid over het goede doel: Mappa Mondo.
Dat is het moment om reclame te maken, en die kans laat Bart dan ook niet lopen. "Voor 200 euro kun je komen eten, voor 100 euro een kwartiertje met Bonnie buiten spelen, en voor 1000 euro mag je een nacht komen slapen. We gaan alles schandalig uitbuiten voor het goede doel."



Dan vist Rob naar een 'juicy' verhaal. "Hoe zijn de verhoudingen onderling? Botsen jij en Viola niet met Micky? Jullie zijn alle drie nogal dominant", aldus Rob. "Ach, om eerlijk te zijn, ik vind Micky best charmant." En daarmee weet Bart het gesprek heel slim op een ander spoor te brengen.

"Mogen we een uitzending bij jullie komen maken?", vraagt Stenders. "Daar ga ik even een rekensommetje voor maken. Twee presentatoren, 300.000 luisteraars, van 06:00 tot 10:00 uur, dat is dan 7500 euro. En als Bonnie gaat zingen wordt het 7000 euro", zegt de Hotelier met een lach tegen de radiomaker. "Daar ga ik mee akkoord, we bellen nog over de datum, maar we zien elkaar snel." Daarmee eindigt het interview en is Mappa Mondo 7000 euro rijker.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #30 Gepost op: 17-01-2006, 10:55:08 »
Hier en daar een valse noot

De Hoteliers en hun gasten lijken er maar geen genoeg van te krijgen. De karaoke blijkt een groot succes. De nummers volgen elkaar op en de gasten staan in de rij om iets te mogen zingen. En dat er hier en daar een valse noot valt nemen we op de koop toe…

Het einde van een mooie avond



Bart zwaait de laatste gasten uit

Frank is weer vroeg uit de veren



Terwijl alle bewoners nog in diepe rust liggen, is Frank al druk in de weer voor het ontbijt. Hij wandelt op en neer tussen voorraadkamer en keuken. Het ziet ernaar uit dat de ontbijttafel straks weer goed gevuld is. Nu maar afwachten hoeveel gasten de bezige bij aan tafel krijgt.

Franks hulptroepen



Monique en Bart helpen Frank, of hebben de twee zelf honger?

Barts verwachtingen zijn hoog

De dames in het Hotel hebben de stoelhoezen gewassen. "Heb je alle witte hoezen eraf gehaald? Waar moet iedereen zitten dan", vraagt Bart geschrokken aan Monique. "Ik heb twee rieten stoelen neergezet. Het kon niet anders, de bankjes zaten onder de rode wijn vlekken", antwoordt Monique. "Oke, dan moet het wel passen", zegt Bart en zijn zorgen lijken ineens verdwenen. Dat heeft vast te maken met de dampende uitsmijter onder zijn neus.

Welk beest heeft Kelly uit haar slaap gehouden?

Kelly heeft niet zo een beste nachtrust gehad. Eén van de dames heeft namelijk behoorlijk liggen snurken, en dit keer was het niet Viola. "Ik denk dat jij het geweest bent", beschuldigt ze Monique. "Dat kan niet. Ik slaap al elf jaar snurkloos naast mijn vriend", reageert ze enigzins verbolgen. "Misschien was er wel een beest onder het bed", zegt Kelly, waardoor iedereen in een scheur ligt.

Maar de anonieme snurker is niet de enige reden voor Kelly's slapeloosheid. "Wist je dat Viola en ik allbei dingen horen 's nachts? Er lopen hier mensen rond. En afgelopen nacht hoorde ik ook een geluid uit de film Blair Witch Project", zegt Kelly en ze imiteert het geluid door met haar bestek tegen elkaar aan te tikken. "Dat zou heel goed kunnen", zegt Frank. "Daarom zijn we af en toe spullen kwijt."

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2006, 11:22:42 »
Hoezo gasten?

"Hoe laat komt de eeste gast?", vraagt Kelly aan Viola. "Voor wat?", vraagt de Hotelier cynisch. "Volgens mij komen vanavond de eerste gasten pas", mengt Frank zich in de discussie. "We verzinnen van alles, maar op de dag zelf komen we erachter dat er niemand gebeld is."
"Komt Jaap van Zweden dan ook niet? Die man met die heerlijke krullen", vraagt Kelly teleurgesteld. "Kel, volgens mij is die Jaap van jou hartstikke kaal hoor", zegt Frank en er wordt weer gebulderd van het lachen. De sfeer zit er in elk geval al lekker in vandaag.

Centraal graag!

Micky roept de groep bijeen. De dag begint weer met een vergadering. Als eerste komt de bedrijfskleding aan bod. “Ook al hebben we geen gasten, ik wil dat jullie er op en top bij lopen”, zegt Micky resoluut. “Vanmiddag krijgen we kookles, en later op de dag worden we geïnstrueerd over de etiquette”, legt ze uit. Dan gaat de telefoon, Micky neemt op. En wanneer de kat van huis is dansen de muizen op tafel. Dat spreekwoord geldt ook voor onze Hoteliers. Iedereen kletst door elkaar heen. Micky komt er weer tussen: “Zal ik de vergadering gewoon leiden?”, roept ze en de groep is weer centraal.

Een sapdispenser voor Frank

Er wordt gebeld. Bart doet open. "We hebben een sapdispenser bij ons voor jullie", deelt de bezoeker hem mede. "Dat heeft Frank bij ons geregeld." "We zijn blij met jullie. Ga lekker zitten", zegt Monique tegen de gasten. Het stel wil gelijk aan de slag om het apparaat te installeren. "Hij moet wel dichtbij de kraan staan, want je moet daar water aftappen", legt de vrouw uit. De man is al op zoek naar een stopcontact.



Bitterballen, koffie en Koos Alberts

Aankomende zondag komt Koos Alberts. “We willen 50 mensen uitnodigen”, zegt Frank. Micky is bang dat het te heftig wordt. “Jullie krijgen het zaterdag ook al druk”, zegt ze bezorgd. “Dat is geen probleem hoor”, antwoordt Frank. “Ik regel wel van die mannetjes met koffierugzakken”, oppert Bart. “Er horen natuurlijk ook hapjes bij”, zegt Viola. Monique heeft een lekker idee: “Laten we bitterballen regelen.” Dat vindt Viola geen goed plan, ze trekt een heel vies gezicht. “Bitterballen bij de koffie, dat kan echt niet hoor”, zegt ze.

Gert draait op voor de afwas



Alle Hoteliers vliegen uit. Gert blijft achter met de afwas.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2006, 12:17:33 »
"Ik wil je als mijn zusje"

Bart is in een stoute bui en probeert de camera die op de keukentafel staat te saboteren. Ook geeft hij de camera een naam: R2D2, naar de kleine robot uit Star Wars. Bart wordt op zijn vingers getikt door Big Brother en door het hele Hotel klinkt de stem. Kelly wordt er wakker van en komt poshoogte nemen in de keuken. Ook Viola vraagt Bart wat hij aan het doen is.
Viola en Kelly vinden het niet kunnen dat Bart de camera probeert te saboteren. "Je zit hier voor het Rode Kruis", probeert Kelly hem duidelijk te maken. Maar daar is Bart het niet helemaal mee eens. "We zitten hier om te entertainen en daarmee geld te verdienen", zegt hij stellig. "Ons doel is om geld binnen te halen met ons bekende Nederlanderschap. Jij, ik en Viola; mensen vinden ons bekende Nederlanders. Ze kijken tegen ons op. Jongetjes die zich willen ombouwen, hebben jou als voorbeeld", zegt hij tegen Kelly.



Kelly wordt emotioneel. Viola had al eerder door dat Kelly niet helemaal lekker in haar vel zit. Ze probeert haar gerust te stellen. "Je hebt humor! Je bent een fantastisch wijf, maar je hebt zo'n ontzettende onzekerheid. Waar heb je last van? Je vindt jezelf niet mooi? Je bent zo leuk. Je hebt niet voor niets een eigen real-life soap.
Je bent uniek. Ik meen het! Je bent een beeldschoon, een intens mooi mens. Wat houd je nou tegen om dat te denken?"



Kelly kijkt Viola sprakeloos aan. Ook Bart probeert haar een hart onder de riem te steken. "Voordat jij hier uit bent, gaan wij jou helpen!" Maar Viola was nog niet klaar met haar peptalk: "Ik zou jou als mijn zusje willen hebben. 'Shop til you drop' met jou." Het wordt de zwijgende Kelly te veel en ze vlucht terug naar de slaapkamer." Viola praat nog even na met Bart over het sabotage-incident, maar hij moet niks van haar kritiek weten. In al haar opwinding vraagt ze: "Wat is R2D2 eigenlijk?" Bart legt uit, geeft de camera een aai over zijn bol en door de humor van Bart lijkt Viola het voorval al weer vergeten.


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #33 Gepost op: 17-01-2006, 12:18:29 »
Gert krijgt geluid

Gerts geluidsinstallatie wordt gebracht. “Je bent lekker op tijd man. En dat na zo een lange rit. Ga even zitten en drink wat. Heb je er lang over gedaan?”, vraagt Gert. "Drie uur”, zegt de man. Gert slaakt een diepe zucht en schenkt een lekker bakje koffie voor hem in.



Bonnie is weer een bril kwijt!

Bonnie is bril nummer drie verloren. Hopeloos speurt ze het hele Hotel af naar haar kijkglazen. Gert moet erg om Bonnie lachen. “Doe er dan ook een bandje om”, geeft hij de zangeres als tip. Maar Bonnie is al onderweg naar de slaapkamer. “Yes, ik heb hem gevonden. Hij zat gelukkig in m’n badjas.”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #34 Gepost op: 17-01-2006, 12:19:24 »
Micky neemt kijkersmails door

De kijkers van Hotel Big Brother sturen massaal ideeën in voor de Hoteliers.
Micky krijgt zojuist een hele stapel inzendingen van Big Brother. Terwijl ze aan het lezen is mompelt ze af en toe een suggestie. Braziliaans carnaval, Koninklijk bezoek en verschillende workshops passeren de revue.



Dan roept Micky ineens: “Viola je eerste trouwaanzoek, ze willen 1000 euro betalen voor een bruiloft in Hotel Big Brother. Bonnie, iemand wil bieden om met jou een duet te zingen. Bart je krijgt bezoek!”, en dan is het stil. “Ik heb een mail van iemand die zegt dat Hotel Big Brother niet betaalbaar is voor mensen met een uitkering. Daar is mickey het niet mee eens. “Iedereen is welkom, voor 5 euro kun je al een kopje koffie komen drinken”, zegt ze stellig en de Big Boss doet gelijk een oproep.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #35 Gepost op: 17-01-2006, 15:22:42 »
Peptalk van papa Kelly

heeft een nieuwe woning. Ze belt naar huis om te overleggen hoe alles moet worden ingericht. De emoties zitten Kelly hoog en dat hoort haar vader.
“Ben je een beetje over je toeren heen?”, vraagt hij. Dan wordt het Kelly allemaal teveel, ze barst in snikken uit. “Ja, het is gewoon zo heftig!”, stottert ze. “Hoe kan het dan dat je niet lekker in je vel zit? Komt het door je zieke vriendin?”, vraagt haar vader. “Ja, ik word door Mappa Mondo steeds met zieke kindjes geconfronteerd. En ik zit met allemaal vreemde mensen, ze zijn heel leuk hoor, kijk als het nou sukkels zouden zijn!”, snottert ze. “Schat, probeer sterk te zijn, je bent altijd beresterk geweest”, zegt Kelly's vader liefdevol.



Lunch met Gooise Vrouwen!

De Hoteliers krijgen een suggestie die hun aanspreekt: een Gooise Vrouwen-lunch met mensen van de cast waaronder Linda de Mol. Met enthousiasme hangt Big Boss Micky aan de telefoon en legt de suggestie, die nota bene van Henk van Dorp afkomstig is, voor aan de Hoteliers. Micky besluit om later op de dag contact op te nemen met Linda zelf.

Gaat Frank's uitzending door?

Terwijl Viola, Monique en Micky druk aan het bellen zijn op kantoor, zijn Bart, Kelly en Bonnie het Hotel aan het schoonmaken. Dan gaat Frank bellen met zijn werk, AT5, en krijgt te horen dat zijn uitzending vanuit het Hotel misschien niet doorgaat. “Ik vind het wel jammer dat ik het zo laat pas te horen krijg!”, zegt Frank terleurgesteld. Maar Frank geeft niet op en zet het gesprek met vol vertrouwen voort.

Frank ontvangt AT5



De bel gaat, er staan mensen voor de deur. Monique neemt de telefoon aan en opent de deur. “Frank, je gasten zijn gearriveerd”, zegt ze. Het zijn twee redacteuren van AT5. “Laten we gaan zitten en bespreken wat we gaan doen. Willen jullie wat drinken?”, vraagt Frank aan zijn gasten en hij geeft de bestelling aan Gert door.

Wat is dit voor verrassing?



Raad het plaatje... Wat staat er in de tuin?

Problemen in de keuken



De Hoteliers nemen hun taak steeds serieuzer. Bonnie en Gert staan zelfs af te wassen. Al is het niet helemaal uit vrije wil; één van de vaatwassers heeft het namelijk begeven.

Waar is Micky?

Iedereen geniet van Monique’s hamburgers. Er mist alleen één persoon aan de eettafel. Big Boss Micky is nog druk aan het bellen, wie gaat haar een bordje brengen?

Bonnie heeft het er maar druk mee

Bonnie spant zich in voor het klassieke diner. Samen met de professionals maakt ze de tafel in orde. Over iedere centimeter wordt nagedacht. Alles gaat keurig volgens het boekje. Zelfs het bestek wordt met een servet neergelegd, stel je voor dat er een vingerafdruk opstaat. “En Bonnie, wel netjes tegen de rand van de tafel leggen hoor”, zegt de pro. “Het is natuurlijk ook een kwestie van gewoon heel goed je handen wassen, dat heb ik wel net gedaan hoor”, zegt Bonnie meteen erachter aan. Is ze soms bang voor een standje?

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #36 Gepost op: 17-01-2006, 17:04:33 »
Waar internet al niet goed voor is

Micky wordt gebeld door een meneer over een vleugel. De man in kwestie vertelt dat hij is getipt door zijn dochter. “Ze hoort eigenlijk achter haar huiswerk te zitten, maar blijkbaar zat ze naar jullie te kijken. Zij belt mij namelijk net dat ik moet opbellen”, vertelt de beller. “Ik heb een hele bijzondere piano voor jullie”, vervolgt hij. “Je kunt er natuurlijk zelf op spelen, maar hij speelt ook akoestisch. Stop er een cd in en de toetsen gaan vanzelf. Er zijn er maar 10 van in heel Nederland”, zegt hij trots. En daar is Micky natuurlijk heel blij mee! Helemaal euforisch is ze, als blijkt dat de man vanmiddag nog de vleugel komt brengen.

Bellen en stofzuigen



Terwijl Micky nog steeds druk aan het bellen is, rust Kelly even uit van het stofzuigen en gaat op in een schilderij...

Frank ontvangt Eric en Ruth in het Hotel



Frank presenteert vandaag zijn show vanuit het Big Brother Hotel. Te gast zijn: Ruth Jacoth en Eric Bouwman (Idols en ONM). Zodra de gasten binnen zijn zet Frank zijn reporter-stem op. Hij steekt gelijk van wal en vuurt een peloton vragen op zijn gasten af.

Kelly verprutst Gerts optreden

Gert heeft tijdens de uitzending van Frank een liedje gezongen. Kelly assisteerde hem met het geluid. Maar dat verliep verre van soepel. “Kelly als geluidstechnicus kunnen we ook wel vergeten in de toekomst. Loopt ze gewoon weg en gooit ze een verkeerde tune erin”, zegt hij. Maar gelukkig kan Gert er wel om lachen.

Viola's rode lippen



Zodra Viola ontwaakt gaat de rode lippenstift op. En dat moet natuurlijk af en toe bijgewerkt worden.

De Hoteliers krijgen les



De Hoteliers krijgen les in etiquette. Hoe plaats je een vork, wat doe je met volle asbakken en hoe ruim je af? Bijna iedereen doet enthousiast mee. Er ontbreken echter twee personen. En dat zijn Bart en Micky, die zijn namelijk te druk met bellen. Het hotel moet natuurlijk ook gerund worden.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #37 Gepost op: 17-01-2006, 22:01:51 »
De voorbereidingen zijn in volle gang



De eerste st.-jakobschelp is geopend

Sjiek gedekt



De Hoteliers hebben goed geluisterd naar de etiquette-kenners. De dinertafel is sfeervol gedekt en ook het zilverwerk ligt te blinken. Ze kunnen tevreden zijn.

Gert en Gerrit

Gerrit de kok geeft wat culinaire tips aan Gert de Hotelier. Deze luistert aandachtig en het water loopt hem in de mond. “De kok mag altijd een wijntje drinken”, zegt Gert enthousiast en hij schenkt twee glazen wit in. Fanatiek stort hij zich op het snijden van de peterselie, ondertussen genietend van het zachte gedistingeerde bouquet van de wijn.

Vanavond improvisatie!



Terwijl de Hoteliers de taakverdeling voor vanavond nog even doornemen komt Jan Vayne, improviserend pianist, binnen.

Komt Jan een weekje logeren?

De eerste vier gasten arriveren. Bart neemt de jassen in ontvangst en Viola leidt de gasten langs de kunstwerken richting woonkamer. “Ga lekker zitten, u krijgt zometeen een heerlijk drankje.” Jan Vayne krijgt ondertussen een rondleiding van Monique en Bonnie. "Indrukwekkend jongens", vindt hij. Frank wil weten of Jan ook eens een weekje komt logeren. Daar moet Jan echter even over nadenken: "Ik heb ook klussen elke week. Ik moet veel weg, als dat nou kon..." Hij vraagt Viola hoe lang hij moet spelen. "Zolang je zin hebt." "Oké, twee maandjes spelen dus!", lacht hij.

Frank wil naar buiten

Frank vertelt Jan: "Het zijn soms lange dagen, soms ga je pas twee uur naar bed en je staat om acht uur op." Bonnie is het met hem eens: "Daarom slaap ik hier ook zo goed joh! En daarom lig ik ook op de snurkkamer."
Jan: "Ik vind het taai." Bonnie ook: "Maar je past je heel snel aan." Jan: "Ik ben kapot en ik kom net binnen!" Bonnie buldert het uit van het lachen. Als Jan weg is, praat Frank met Bonnie verder. Frank vertelt dat hij altijd veel buiten is. Hij fietst en wandelt veel, want hij heeft geen rijbewijs, en daar geniet hij van. "Dat mis ik", zegt hij. "Kijk, Gerard Joling woont aan het einde van de dijk, als ik daar nou even naar toe kon om iets op te halen, dat zou ik heerlijk vinden!" Bonnie vindt dat een leuke stunt: "Dat is inderdaad een leuke wandeling voor jou, en Gerard zou het leuk vinden, dat weet ik zeker! Laten we het in de groep gooien."


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #38 Gepost op: 17-01-2006, 22:03:30 »
Pas op voor de drempel!



Jans piano wordt met de grootste zorgvuldigheid naar binnengereden. De pianist neemt nog een kommetje soep voordat hij gaat optreden.

Een ontspannen sfeer

Terwijl het diner bereid wordt en de gasten plaats kunnen nemen in de dinerzaal, speelt Jan even in op zijn piano. De diners lopen steeds soepeler en ook de Hoteliers zien er ontspannen uit. Zou het Hotelier-team het ritme eindelijk te pakken hebben?

Monique krijgt de wind van voren

Het valt op dat Viola steeds overheersender wordt. Deze avond is het Monique die het moet verduren. Als ze een vraag stelt over de was, krijgt ze van Viola de wind van voren. “Ik heb twee minuten en jij begint over het wasgoed. Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt!” Monique laat zich niet kennen: “Wat jij wilt Viola.” Even later kaart Monique het voorval toch even aan bij Micky. De Big Boss is het echter ook al opgevallen: “Er zijn meer klachten over Viola. We gaan het vanavond bespreken. Maar dan wil ik ook dat jullie achter me staan.” Dat belooft nog wat…

Een masseur en een krant

De masseuse die Monique voor morgen wilde regelen is ziek. Frank zwijgt even en onthult dan een geheim: "Ik had voor jou of Viola of Kelly een verrassing. Voor de dames heb ik iets geregeld voor een massage, maar dat wilde ik niet laten weten. Monique vindt dat heel attent: "Wat leuk! Maar daar moet dan iedereen toch van genieten?" Ze besluiten deze masseur als reserve in te zetten, en morgen de zieke masseuse te bellen. Ook verlangen Frank en Monique naar een krant. Monique: "Daarmee kom je op ideeën en je staat ook weer even in de wereld." Frank vindt: "En je kan even lekker zitten." Monique ziet nog een voordeel: "Hoef je met niemand te praten." Samen vinden ze dat ze meer pauze verdienen, ook al doen ze het voor het goede doel: "Ik werk thuis acht uur. In een fabriek hebben ze toch ook pauze", constateert Monique. Dan komt Micky met goed nieuws. "Ik heb de Telegraaf en de NRC besteld. Een ochtend- en een avondkrant." Frank had het Parool ook wel leuk gevonden, maar Micky oordeelt: "Voor jou was het leuk geweest, maar voor de anderen niet." Frank zucht even. Het was weer een vermoeiend dagje...

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #39 Gepost op: 17-01-2006, 23:20:28 »
Een avond klassiek



Met een bekende Duitse trompettist en een vrouw in het publiek die een waar talent blijkt en haar klassieke zangkeeltje opzet.

Jan gaat eten

Als de gasten het hoofdgerecht krijgen opgediend, vertrekt pianist Jan Vayne naar de keuken om daar wat te eten. "Ik val om", laat hij Monique weten. "Ik zie het", zegt ze zorgzaam. In haar glitterjurk staat ze bij het aanrecht en maakt ze ook wat voor zichzelf klaar, want zo laat ze op Jans opmerking weten: "Ik ook!"



Bart wil geen logé

Eindelijk heeft iemand aangegeven te willen blijven slapen. Frank en Viola bespreken het met Micky en die zegt: zeg dat het duizend euro kost, dan doen we het. Dan komt Bart erbij. Hij vertelt Frank: "Eigenlijk moeten we het niet doen. Morgen hebben we onze vrije dag hard nodig. In deze mensen gaat nu een hoop drank, dat wordt nog meer als ze hier blijven slapen. We hebben vijf avonden hard gewerkt en nauwelijks geslapen. Ik trek wel het boetekleed aan en zeg hen: 'sorry'. Maar we gaan het niet doen." Hij bespreekt de tactiek om het nieuws zachtjes te brengen met de etiquette-expert die aanwezig is. Zij adviseert: "Zeg hem gewoon: 'Kan ik even met je praten? En vertel hem dan het nieuws."

Viola moet zich er niet mee bemoeien

De Hoteliers eten in de keuken ook even snel een hapje. Viola bespreekt met Micky nog even het logeer-incident. Micky vindt dat Viola zich hier niet mee moet bemoeien: “Jullie zijn morgen vrij. Het is daarom verstandiger dat er niemand blijft slapen.” Viola gaat toch nog even door: “Ik snap Frank ook wel. Die man wil zo graag iemand voor zijn ontbijtje!”

"Bart, ik vind je een moordgozer!"

Het diner is afgelopen en nu is het aan Bart om één van de gasten het slechte nieuws te brengen. De logeerkamer wordt namelijk niet verhuurd vanavond. Deze neemt het nieuws echter heel sportief op: “Bart, ik begrijp het en ik vind je nog steeds een moordgozer!”