Auteur Topic: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.  (gelezen 47402 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #40 Gepost op: 18-01-2006, 00:09:04 »
Viola is verliefd...op een camera!

De klassieke avond is een groot succes. In het restaurant gaan bij de gasten de voetjes van de vloer, terwijl de Hoteliers in de keuken even uitblazen. Viola flirt ondertussen met de camera op de keukentafel: “Ik ben echt verliefd op je!”

Tijd om te gaan



Kelly neemt hartstochtelijk afscheid van Jan Vayne

"Ik word helemaal onpasselijk!"

Viola vertelt Kelly en Bonnie dat ze het tijd vindt dat de gasten naar huis gaan. Kelly vindt dit niet van respect betuigen: “Die man die heeft opgetreden heeft drie uur in de auto gezeten!” Viola laat weten echt helemaal op te zijn. Bonnie, die in het Hotel helemaal opbloeit, neemt de taak van gastvrouw deze avond over. Even later loopt Viola naar Micky: “Ik ga nu echt liggen, want ik word helemaal onpasselijk.” Heeft Viola teveel van haarzelf gevergd?

Een veelbetekende stilte

Als de gasten weg zijn, vraagt Bart aan Micky of zij een bepaalde gast kende die vanavond bij het diner aanwezig was. Micky laat weten haar ontmoet te hebben tijdens een interview bij Theo van Gogh. De gedachte hieraan maakt de Big Boss verdrietig. Er volgt een veelbetekende stilte en Bart pakt de hand van Micky liefdevol beet. Deze veegt haar tranen weg en zegt: “Dat mag niet gebeuren, dat soort dingen!”

Slapen, slapen, slapen

De Hoteliers zijn vrij vandaag en ze nemen het ervan! Iedereen ligt nog in diepe rust. Vooral Bart en Gert hebben hun slaap hard nodig. Zij lagen pas om 5:30 uur in bed! De Big Brother-kamers zijn geheel verduisterd, dus het zal nog wel even duren voordat de eerste BN’er zijn ogen opent.

'Vroege vogels'



Big Boss Micky komt uit bed en met een nog slaperig hoofd wekt ze Kelly. Hoog tijd voor koffie!

In Hotel Big Brother schijnt altijd de zon



Viola is ook uit de veren. Getooid met zonnebril komt ze de keuken binnen.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2006, 10:07:32 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #41 Gepost op: 19-01-2006, 14:44:04 »
Onderonsje

Micky en Viola maken gebruik van de rust in het huis om eens goed met elkaar te praten. Dit gesprekje doet hun beiden duidelijk goed want de lucht lijkt volkomen opgeklaard. Als Viola daarna richting badkamer loopt en Bonnie tegenkomt, krijgt die van haar een dikke knuffel.



Billenpraat



Micky vertelt over haar appelkontje. “Het enige wat door de lieve heer bij mij geslaagd is, zijn mijn biletjes”, zegt Viola.

Kelly wil niet rusten

“Ik begrijp niet zo goed wat ik nu moet?”, zegt Kelly vragend tegen de Big Boss. “Je hebt gewoon vrij vandaag, geniet ervan”, antwoordt Micky. “Ik heb helemaal geen rust nodig”, besluit Kelly. Micky lijkt een beetje verrast, maar zegt: “Dan is daar de telefoon, ga je gang.” Dat ziet Kelly wel zitten, ze reageert opgelucht: “Ik voel me er gewoon niet lekker bij. We zitten hier nog niet eens een week.” “Heel goed Kel! Zullen we anders zo een functioneringsgesprek doen?”, vraagt de manager.

Help ik word oud



Bonnie en Viola hebben het over ouder worden. “Het enige probleem is de zwaartekracht”, zegt Viola en Bonnie knikt begripvol. Ze probeert Viola te helpen: “Wil je anders een beetje vaseline voor je lippen? Die worden door de jaren heen ook steeds dunner.” Bonnie en Viola kunnen er smakelijk om lachen. “Ik kan geen lipgloss meer gebruiken omdat dat in mijn rivieren loopt”, zegt Viola terwijl ze de plooitjes in haar bovenlip aanwijst.

Mag er aan Barts tepel gelikt worden?



Frank krijgt telefoon van een redacteur van het programma NSE. Zij willen een item maken over Hotel Big Brother. Via de redacteur krijgt Frank te horen wat er vandaag in de Telegraaf staat. Wilma Nanninga heeft namelijk een lijstje geplaatst met dingen die de Hoteliers aanbieden. Zo geeft Viola reiki, Monique een schildercursus, kun je met Frank in bad en nog veel meer. “Staat er dat je bij Bart aan zijn tepel mag likken?”, vraagt Frank schichtig. “Ja”, antwoordt de redacteur. “Oeps, ik geloof dat Bart dat niet gezegd heeft, maar dat wij dat verzonnen hebben”, zegt Frank geschrokken. Hij rondt het telefoongesprek af en zoekt Monique op. “Heeft Bart gezegd dat er aan zijn tepel gelikt mag worden? Dat staat namelijk in de krant!”, zegt hij direct. Waarna de twee hun lachen niet meer in kunnen houden. “Nee, staat dat erin? Dat heeft Bart helemaal niet gezegd, dat hebben wij gezegd”, proest Monique uit.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #42 Gepost op: 19-01-2006, 14:46:33 »
Frank neemt het ervan

Normaal is Frank als eerste uit bed. Maar vandaag blijft hij lekker liggen. Het is bijna 12.00 uur als hij uit bed stapt. Kelly maakt een lekker broodje voor hem.



Wilma Nanninga komt interviewen

"Wat leuk dat je er bent!", zegt Monique als Wilma Nanninga het Hotel binnentreedt. "Ik kom jullie even steunen jongens. Gaat het goed, gaan jullie ervoor?" Dat beaamt Monique stellig. Viola is blij met de komst van de dagbladjournaliste: "Ik had zo gehoopt dat jij ook manager van ons zou worden! Ik hoop het zo." Wilma zegt hier enthousiast over: "Ik mag er al over schrijven schat!" Dan wil ze van Viola weten: "Vinden jullie elkaar nog steeds allemaal lief?" "Ja, tuurlijk!", zegt de actieve Hotelier, "Er blijven spanningen, maar dat is normaal hè." "Tussen wie en wie?" Wilma wordt steeds nieuwsgieriger. "Ja, het blijft privé hè", antwoordt Viola. "Hier is niks privé", weet de tekstschrijfster. Dan gaat ze bij de anderen aan tafel zitten. Frank is aan het ontbijten. "Voor 100 euro mag ik met jou in bad toch?", vraagt ze hem. Frank is loyaal: "Nou, voor minder ook al wel hoor denk ik."



Verkeerd verbonden

Micky belt met Joost. Ze probeert of de Big Brother-winnaar zaterdag zijn Brenda meeneemt. “Ik wil jullie een onvergetelijk romantische avond berzorgen! Wie is haar lievelingsmuzikant?”, vraagt Big Boss Micky. Waarop Joost antwoordt: “Bren houdt erg van Bløf.” Micky rondt het gesprek af en belt gelijk met het 06-nummer van Bløf-zanger Pascal. Ze steekt een heel verhaal af, tot de jongen wel heel erg duidelijk maakt dat hij niets voor haar kan regelen. “Heb ik soms het verkeerde nummer gedraaid?”, vraagt ze. “Ja, ik kan je niet helpen, ik kan niet eens zingen”, zegt de beller droog. Maar de manager is niet voor één gat te vangen. “Kun je ons niet op een andere manier helpen? Kijk anders eens op onze site”, probeert ze. Wie weet waar de anonieme beller nog goed voor is.

Famous people

De Hoteliers lezen een artikel in de Telegraaf. Over Hotel Big Brother en de Hoteliers!



Bonnie snapt er niks van

Bonnie snapt de vaatwasser niet. Ze heeft van alles geprobeerd, maar het wil niet lukken. ”Als jij me nu één keer uitlegt hoe dit ding werkt”, vraagt ze aan Frank.

“Er heeft iemand aan de knoppen gezeten”, moppert hij. Bonnie is zich van geen kwaad bewust. “Bij jou deed de vaatwasser het altijd goed, op die manier was het simpel”, aldus de zangeres.

Bed te koop

Aankomende donderdag is er een lounge-avond. Er is alleen nog geen stoel verkocht. En dat ligt niet alleen aan het ontbreken van gasten. Er zijn die avond gewoonweg geen stoelen. Omdat het een lounge-avond is wordt er namelijk een groot bed geplaatst. De bedplaatsen kosten 300 euro per persoon. “Wanneer er 10 plekken tegelijk verkocht worden, mag de prijs natuurlijk omlaag”, zegt Micky. Het eten wordt op grote borden gepresenteerd en er is entertainment in de vorm van een DJ.

Oproep aan Otazu

Viola is al een tijdje bezig met haar juwelen. Ze wil een oproep doen aan Otazu om sieraden te maken van waterkristallen. Voor het goede doel natuurlijk, waar dan 1% van de opbrengsten heengaat. "Otazu, als je dit hoort: ik heb hier waterkristallen, die krijg je van mij. Jij mag hier sieraden van maken voor het goede doel." De kristallen hebben verschillende thema's. Liefde, waarheid, harmonie zijn er een paar. En emotie. Bonnie: "Mensen die geen emotie hebben, moeten er wat aan doen!"

Frank geeft toe: "Ik heb 't gezegd".

Frank heeft geroepen dat Bart wel geld zou willen binnenhalen door aan zijn tepelpiercing te laten likken. Dit is opgenomen in een lijstje met activiteiten om de buit voor het goede doel te verhogen. Nu staat het in de krant. Bart vindt het niet leuk en heeft een gesprek met Frank. Frank: "Ik heb dat geroepen, het komt uit mijn mond. Ik weet niet hoe jij je erover voelt nu dit er staat?" Bart stelt duidelijk: "Nou, ik zit niet te wachten op mensen die voor tien euro mijn tepelpiercing willen likken. Het is winter man, ik ga niet de hele dag in mijn blote bast hier staan. Bovendien vind ik het een vrij ranzig idee dat in de wereld is gekomen en past het niet bij waar we hier mee bezig zijn." Frank zegt het vervelend te vinden dat het zo is gelopen.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #43 Gepost op: 19-01-2006, 14:50:08 »
Harmke op gevangenisbezoek?

Harmke, de presentatrice van NSE is aangekomen. Micky neemt de taak op zich om haar aan de Hoteliers voor te stellen. “Dit moet voor jou ook wel een beetje raar zijn?”, vraagt Big Boss Micky. Harmke: “Het is alsof je op bezoek gaat in de bak.” Waarop Micky antwoordt: “Ik ben blij dat alles gecontroleerd wordt. Wij zitten hier binnen en we weten helemaal niet wat er binnen komt. Nederland is af en toe een raar land natuurlijk”, zegt de manager.



In bad met Frank

Nu Harmke in het Hotel is laat Frank het bad vollopen. Hij hoopt de presentatrice te verleiden om het bad met hem te delen. Daarmee wordt de pot namelijk gespekt voor Mappa Mondo.



Voor wie gaat Harmke?

De Hoteliers proberen allemaal hun kunsten aan Harmke te verkopen. Ze heeft namelijk 300 euro meegekregen van NSE. Zoals het er nu naar uitziet gaat ze voor een reikicursus van Viola. Maar Kelly mag ook in actie komen. Zij gaat een portret van Harmke maken.
Kijk vanavond naar NSE voor een uitgebreid verslag.

De thuiskapper



De dames worden onder handen genomen door Viola’s kapper. Na Viola, is Monique aan de beurt. Zij krijgt krulspelden in het haar. Niemand lijkt de camera's te vergeten. Zelfs op hun vrije dag zien de Hoteliers er keurig uit.

Druk, druk ,druk



Big Boss Micky heeft eigenlijk geen tijd voor de kapper. Maar zo kan het natuurlijk ook!

Welke kleur krijgt Micky's haar?

De haarkleuring van Micky mag eindelijk uitgespoeld worden. En gelukkig maar: het is niet per ongeluk paars of oranje geworden. “Ik wil het laten groeien”, laat Micky de kapster weten, voordat ze op de kappersstoel gaat zitten. Maar zo te zien heeft de Big Boss genoeg vertrouwen in de kundige handen van Viola’s kapper!



Personal Assistent Monique schiet te hulp

Hotelier Frank kan het allemaal even niet meer aan. Hij is overweldigd door het aantal ideeën dat via e-mail en telefoon binnen komt. Monique zegt hem: “Maar daar hebben we toch een mappensysteem voor!” Daarna legt ze hem geduldig uit hoe hij alles in het kantoor het beste kan archiveren. Frank is duidelijk blij met de hulp van zijn mooie collega!

Televisie kijken onder het eten

Per dag mogen de Hoteliers als ontspanning een uurtje televisie kijken. Viola vindt dit onzin, zij wil namelijk gewoon een goede film kijken en een goede film duurt altijd langer: “Dan kijk ik liever niet.” Gert en Bart maken plannen voor het opvoeren van een rollenspel. Gert heeft bedacht dat hij dan met zijn keyboard leuke geluidjes kan maken, pistoolschoten enzo. Frank is intussen nog niet uitgepraat over de keuze welk programma er straks wordt gekeken. Hij heeft zijn zinnen gezet op RTL Boulevard.

"Micky heeft het goed gedaan"

Bonnie en Viola bespreken in de tuin het puntensysteem en de komende live-uitzending van aanstaande vrijdag. “Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Big Boss”, zegt Bonnie. “Ja, misschien wordt het nu wel een man”, reageert Viola. “Ik vind dat Micky het erg goed heeft gedaan”, gaat Bonnie verder: “Ze is dominant, maar op een lieve manier. Daar hou ik van.” Viola is het volledig met haar eens: “Inderdaad, en ze is ook heel beschaafd.”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #44 Gepost op: 19-01-2006, 14:54:06 »
Na zevenen



Ieder doet z'n eigen ding. Big Boss Micky is er even tussenuit en heeft haar personeel achtergelaten in het Hotel.

Met fans op de foto

Kelly leest de mail door die voor haar is binnengekomen. Iemand stelt voor dat de gasten met de Hoteliers op de foto gaan en daar dan voor betalen. Kelly vat het samen: "Dat de fans van bijvoorbeeld Ruth Jacott van te voren weten dat ze komen en dan geld betalen om met hen op de foto te gaan." Bonnie vraagt Kelly of er ook post voor haar bij zit. "Nee Bonnie, dit is alleen voor mij. Jouw fanmail ligt daar." Ze wijst opzij. Dan komt Micky binnen, terug van even weggeweest. Later op de avond vindt een vergadering plaats, laat ze weten.



Micky is terug!

Nieuw haar

"Je haar zit heel goed. Je ziet er jong en beeldig uit", complimenteert Micky Viola met haar nieuwe kapsel. Beide dames zijn blij met hun op en top verzorgde kapsel.



"Ik denk dat je je mond moet houden."

Micky onthult: "Vrienden en familie die ons na staan mogen we vragen ons te helpen. Iedereen die binnenkomt, kan iets voor ons betekenen." Viola heeft een idee: "Kunnen we die vrouwen van 'Hoe Schoon is jouw Huis' uitnodigen. Die zijn enig." Micky beaamt: "Precies. Maar jouw moeder Kel, die kan bijvoorbeeld ook komen schoonmaken." Kelly ziet haar moeder graag: "Mag ze alleen maar naar binnen om schoon te maken?" Micky: "Ze mag ook koken als ze dat wil." Bart wil weten of ze mogen praten over personen die ze bonuspunten hebben gegeven, of niet. Micky is duidelijk: "Ik denk dat je je mond moet houden tot de uitslag bekend is en gewoon je werk moet doen." Anders wordt het veel te emotioneel.

Hoe moet dat nou?

Het nomineren wordt door Big Boss Micky nog even duidelijk aan Gert uitgelegd: “Morgen word je geroepen naar de dagboekkamer. En dan zegt een stem ‘Gert wie geef jij een bonuspunt?’. Daar moet je dus van te voren over nagedacht hebben! En dan moet jij iemand positief je punten toekennen. Ik heb het ook moeten doen bij ‘Bobo’s in de Bush’. Vreselijk!” Bart heeft natuurlijk ook veel ervaring met het stemmen: “Wij wilden op onszelf stemmen op een gegeven moment!” De Hoteliers spreken af dat het toekennen van de bonuspunten niets persoonlijks is en dat het gewoon bij het spel hoort.

Lekker ouderwets collecteren

Gert vindt het Hotel soms een beetje duur. Niet iedereen kan zoveel geld betalen. Micky reageert hier op: “Maar als hier iemand komt logeren, dan besteden we daar tijd aan, we delen alles. En Kelly heeft al bedacht dat mensen die het niet kunnen betalen gesponsord kunnen worden.” De Hoteliers gaan ook op de ‘ouderwetse’ manier geld inzamelen, met de collectebus. Zo gaat de vrouw van Gert dit weekend met 36 mensen geld inzamelen bij de wedstrijd AJAX-Twente. Gert hamert er nogmaals op dat de Hoteliers klein moeten beginnen.

Het welbekende vooroordeel...

Viola is de wensen van de Hoteliers in kaart aan het brengen. Bonnie haar wens is: “Als iemand iets ziet dat vuil is, dan moet diegene daar meteen iets aan doen.” Viola reageert: “Dat is met de mannen wat moeilijker te regelen, want die zien dat niet altijd.” Heeft Viola last van vooroordelen, of zijn de mannen echt niet zo netjes?



Viola is lekker op dreef

Ook Bart, die zelf bezig is een takenlijst voor alle Hoteliers te maken, komt aan de beurt bij Viola. Zijn enige probleem is dat hij de lucht te droog vindt. Als Frank later bij Viola aanschuift merkt hij op: "Is dit de Viola Holt-show?" Viola reageert een beetje verbolgen, zij wil natuurlijk alleen maar helpen. Maar loopt ze niet Big Boss Micky voorbij?

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #45 Gepost op: 19-01-2006, 14:57:02 »
Het lijstje van Gert

1) Niet zoveel meer roken.
2) Wegzetbakjes waar je vlees in kan bewaren.
3) Voor de peuken een speciale asbak.
4) Als er melk opgezet wordt in het steelpannetje, dan graag gelijk daarna het melkpannetje onder de warme kraan houden.
5) Mijn podium moet schoon zijn.
6) Mop en emmer.



Micky negeert Bart

Micky en Bart zitten aan de eettafel. Bart deelt een persoonlijke herinnering met de Big Boss, naar aanleiding van het idee uit de mailbox om met z'n allen bij de aftrap van een voetbalwedstrijd te zijn. “Ik heb op de middenstip gestaan van een voetbalwedstrijd, net nadat ik Big Brother uit was. Halverwege daarnaartoe wilde ik uit de auto springen. Maar degene die toen bij me was, begreep niet hoe ik me voelde.” Helaas heeft Micky niet zoveel aandacht voor de ontboezemingen van Bart en gaat stug door met de ingekomen mails.

Wordt het Viola teveel?

Hotelier Viola hoort tijdens het maken van de wensenlijst en de discussie met Kelly, dat ze vanavond ook nog mensen moet terugbellen die ideeën hebben over het countryfeest. "Maar ik moet ook nog stofzuigen!", roept Viola terug naar Micky. Bonnie schiet te hulp en zou willen dat alle Hoteliers deze mentaliteit hebben: "Dat als iemand hulp nodig heeft, je ook reageert en niet een krantje blijft lezen."

De jacuzzi moet leeg

De jacuzzi moet echt schoongemaakt worden. Bart: “Ik heb alles nagekeken, maar ik weet niet hoe het bad leeg moet. Er zit nergens een stop ofzo” Tja Bart, dat had je in BB5 kunnen zien: dat wordt hozen!

Nieuwe piano



Er is een nieuwe piano gebracht in het Hotel, één die zelfs automatisch schijnt te kunnen spelen.

Monique vlucht voor de volle mailbox

De eerste Hotelier houdt het vandaag voor gezien. Monique zoekt haar slaapkamer op. Ondertussen zingt Kelly een liedje bij de nieuwe piano. Ze is duidelijk blij om weer muziek te horen. Micky en Bart nemen nog even de laatste mails door. De Hoteliers krijgen heel wat aangeboden: “Er is iemand die met zijn band op wil treden, een gratis Latin dance workshop, €10,-voor een rondleiding in het Hotel en iemand die een avond wil koken.” De mails stromen binnen en de Hoteliers zijn altijd blij met uw hulp.

Hoe functioneert Micky eigenlijk?

Bart en Micky evalueren de dag: “Zullen we het nu eens over jouw functioneren hebben”, stelt Bart voor. “Ik functioneer helemaal niet meer”, verzucht Micky. “Daar wilde ik het nu net over hebben”, reageert Bart.

Bart droomt over Micky

“Ik heb vannacht over je gedroomd”, biecht Bart op aan Micky. “Wij werken echt te veel samen dat gaat niet goed zo. Ik kan het je echt niet vertellen, het was met zweepjes en dingetjes”, vervolgt Bart. “Hé nu ophouden, rabarber rabarber, ik blijf wel je manager”, roept Big Boss Micky Bart tot de orde.

Kelly kan piano spelen


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #46 Gepost op: 19-01-2006, 15:04:29 »
Kelly pinkt wederom een traantje weg

Kelly, die de hele avond al blij meezingt met de zelfspelende piano, stort nu in. Emotioneel geworden door het horen van de gevoelige nummers, barst ze in tranen uit. Als ze uit de dinerzaal naar de slaapkamer loopt, valt haar mede-Hoteliers echter niets op…

Koningin al geschreven?

"Heeft iemand de koningin al geschreven?", wil Monique weten. Vier van de Hoteliers zitten nog na te praten aan de tafel. Bart is, als enige, nog aan het werk. Als hij even bij de tafel verschijnt en de anderen hem bij de discussie willen betrekken, zegt hij kribbig: :"Ik ben hier niet voor de discussie, ik wil alleen iets weten." Hopelijk gaat iedereen vroeg naar bed, er is genoeg gewerkt vandaag.

De vroege vogels in HBB

Ondanks het vroege tijdstip zijn Big Boss Micky en Bart al druk in de weer. Telefoontjes worden gepleegd en gasten worden geregeld. En dat terwijl er nog niet eens ontbeten is...

Arbeidsvitaminen



Het koffieconcert van Frank?

Ontbijtvergadering

De Hoteliers zitten lekker aan het ontbijt. Ondertussen wordt ook de dagelijkse ochtendvergadering gehouden. Wat zal vandaag allemaal weer worden gepland?

R2D2 : de populaire hotelrobot



Micky werpt een vertederde blik op R2D2

Biertje?

na het ontbijt gaan de Hoteliers weer snel aan de slag. Micky belt een kennis van haar die bij een bekende bierfabrikant werkt. Ze werpt al haar charmes in de strijd en het duurt niet lang of voor de komende zeven weken is er een constante stroom van fusten geregeld. De tap wordt natuurlijk ook niet vergeten. Als het gesprek is afgelopen gooit ze triomfantelijk haar armen in de lucht en roept richting woonkamer: “Biertje?!”

Gert is lekker bezig

Gert is lekker bezig. Hij probeert een Nederlandse avond te organiseren. Grote namen als Corrie Konings, Jose Hoebee en Arne Jansen vallen. Uiteraard zullen Gert en Bonnie zelf ook een optreden verzorgen. Maar Gert is onverbiddelijk: "De artiesten mogen playbacken, maar het moet wel lipsynchroon lopen. Anders is het natuurlijk geen gezicht!"

Monique gaat een balletje trappen

Gert en Monique luisteren zondag de voetbalwedstrijd FC-Twente - Ajax op. Gert zal een nummer ten gehore brengen op de middenstip en Monique verzorgt de aftrap. Zouden de spelers van beide clubs zich hierna nog wel kunnen concentreren?

Sieraden maken



De 'kralendames' zijn gearriveerd. Kelly gaat meteen druk in de weer met haar ketting

De schoonmaakbeurt van Viola



Viola heeft vandaag corvee. En ze neemt haar taak meer dan serieus. Gewapend met rubberen handschoenen en emmer, klimt ze in het bad. Geen randje mag natuurlijk worden overgeslagen.

Bonnie en Viola klagen



Viola en Bonnie lichten de groep door. Dan komen ze bij Kelly. De dames ergeren zich aan Kels diva-gedrag. “Diva-gedrag is oké, maar je moet wel nagaan wanneer het terecht of onterecht is”, zegt Viola. Bonnie knikt begrijpend, maar antwoordt: “Hoe oud is Kel, 25 jaar toch? Ze kan gewoon nog niet goed inschatten hoe ze met mensen om moet gaan. Wij zijn een stukje verder.” Viola lijkt Bonnie te begrijpen maar voegt wel een voorbeeld toe. “Ik maakte gisteren een lijst met al onze klachten en wensen. Kels klacht was mijn diva-gedrag en haar wens dat ik daar mee op moet houden”, zegt Viola en ze imiteert Kelly met een lage stem. “Maar ze is wel oké”, besluiten de dames unaniem.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2006, 15:07:17 »
Gert krijgt complimentjes



Gert is aangeschoven aan de kralentafel. Zijn ketting wordt bejubeld door de instructrices. “Ach ik houd gewoon van symmetrie”, zegt de zanger bescheiden. Maar zijn kunstwerk wordt meteen uit handen genomen, afgewerkt en opgeborgen. “Hij is echt prachtig”, zegt de kralendame.

Lounge- of lunchtijd?

De bel gaat en de medewerkers van de Supperclub staan voor de deur. Er worden grote karren met servies, bloemen, matrassen en kussens de tuin ingerold. Dat belooft een knusse avond te worden! U kunt nog reserveren.



Lekker stukje vlees



Zou Monique niet van een lekker stukje vlees houden?

Bonnie wordt sterker en sterker

Bonnie en Viola roken even een sigaret in de tuin als Viola een bekentenis doet. “Ik hoop zo dat ik met jou tot het einde blijf!” Bonnie hoopt dit ook. "Maar ook met Bart en Monique wil ik overblijven”, gaat Viola verder. “Dat is voor mij echt de kern.” Ook vindt ze dat Bonnie helemaal opbloeit in het Hotel. De zangeres ziet zelf ook een verandering: “Dit krijgt voor de rest van mijn leven een vervolg. Ik kom er achter dat ik echt ingedut was. Maar hier heb ik het zo druk!” Viola vindt het bijzonder: “Je wordt elke dag sterker en sterker!”

Kelly lijkt er niet blij mee



Kelly is piepers aan het jassen. Het lijkt niet haar favoriete klusje.

Kelly is bang dat Viola haar schilderij beschadigt

Viola heeft schoonmaakdienst. Ze is de slaapkamers uitgebreid aan het stofzuigen. Kelly vreest voor haar kunstwerk dat op de grond staat. “Doe je wel voorzichtig met mijn schilderij? Ik zet hem anders wel gewoon hier”, roept ze boven de stofzuigerherrie uit en ze zet snel haar doek op bed.


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2006, 15:41:32 »
Bart wordt in de verleiding gebracht

Bart belt met een oud-collega. “Ik vind het programma echt heel leuk. Zien jullie zelf ook de uitzendingen?”, vraagt ze. “Nee, we hebben geen idee wat er uitgezonden en geschreven wordt. We mogen ook niet op Talpa-internetsites, alles is geblokkeerd. En ik ben ook wel zo slim om er niet naar te vragen aan de telefoon”, vertelt Bart. “Dat is nou jammer, ik wilde net een leuk verhaal vertellen”, zegt de belster verleidelijk. Maar het lijkt Bart niet te interesseren. “Nee, doe maar niet, wat dat betreft vind ik het spelletje te leuk”, zegt hij resoluut.



Naast wie wordt dit hondje elke dag wakker?

Frank vraagt hoeveel Bonnie kost

Frank en Bonnie praten over de zangeres haar verdiensten.. “We leven heel bescheiden hoor. Ik denk dat ik van alle zangeressen in Nederland de armste ben”, zegt Bonnie zonder gene. “Maar wel de leukste”, roept Bart vanuit de keuken. Frank vraagt nog even door: “Hoezo ben je de armste.” Bonnie: “Door scheidingen en relaties ben ik alles kwijtgeraakt.” “Mag ik vragen hoeveel je kost?”, vraagt Frank voorzichtig. “Oh geen probleem hoor, ik kost 1500 euro inclusief. Maar het is goed zo, ik ben terug naar af, maar heb wel een fijn leven”, zegt ze oprecht.

Bonnie gaat met een goed gevoel

Het gesprek tussen Frank en Bonnie gaat nog even verder. Beide Hoteliers weten dat morgen iemand het Hotel zal moeten verlaten. Bonnie zou het heel erg jammer vinden om weg te moeten: "Maar als ik dan toch moet, ga ik met een goed gevoel. Ik heb de afgelopen werk namelijk heel hard gewerkt."

Vroeg schaften voor de Hoteliers

De Hoteliers gaan al aan tafel. Er moet vroeg gegeten worden, omdat vanavond gasten komen voor de Supperclub-avond. “Bedankt Monique!”, zegt Viola terecht. Maar voordat Kelly kan eten, wordt ze naar de Dagboekkamer geroepen. Als ze eruit komt, kijkt ze niet blij. Zou het toekennen van de bonuspunten begonnen zijn?

Gerard Joling en de Voederbietels

“We moeten een keer ‘Jovink en de Voederbietels’ uitnodigen”, zegt Bart tegen Viola. “Volgens mij is dat de zoon van Gerard Joling”, gaat hij verder. “Gerard Joling?”, vraagt Viola verbaasd. “Nee, ik bedoel natuurlijk Bennie Jolink”, corrigeert hij. “Die hebben echt een enorme schare fans. Dan heb ik liever dat ze een benefietconcert organiseren. Want hier binnen kunnen we maar een beperkt aantal mensen uitnodigen.”

Bonnies bril is back!

Het mysterie van Bonnies bril is opgelost. Een aantal dagen geleden was zij haar kijkglazen kwijt, maar niemand wist iets van de geheimzinige verdwijning af. Ook de lange speurtocht met Gert leverde helaas niks op. Bonnie werd er moedeloos van. Nu heeft zij van Big Brother te horen gekregen dat haar bril in de vuilnis terug is gevonden. “We houden het erop dat het per ongeluk is gegaan”, zegt zij tegen Big Boss Micky. “Je hebt ‘m weer terug en daar gaat het om”, sluit Micky het brillenhoofdstuk af.



Wat trekt Micky aan?

Micky gaat zich omkleden. Voor ze gaat, bespreekt ze met de Supperclubmedewerkers van vanavond wat de rolverdeling wordt. Ze besluit dat de mannen het toetje uitleggen en dat zijzelf voor gastvrouw speelt. “Ik ben multi-inzetbaar”, besluit Gert. “Monique wil jij de keuken in of ga je bedienen?”, vraagt de Big Boss. Monique besluit de bediening te doen. De rest van de Hoteliers is er nog niet uit.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2006, 20:16:35 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2006, 20:19:09 »
Paniek in het Hotel?

Er komen ineens nog vijf gasten bij. Bart: “Ik krijg net een telefoontje dat ze onderweg zijn.” Dat betekent improvisatie! “Kun je hier in de lobby nog een bed plaatsen?’’, vraagt Big Boss Micky aan de Supperclubmedewerkers. Die beloven hun uiterste best te doen. In plaats van tien komen er nu dus vijftien mensen eten. Micky zorgt alvast voor de juiste sfeer. Ze versiert alle Hoteliers met glitters. “Monique zal ik jou ook wat glitters opdoen of doe je het liever zelf?” Maar Monique gaat inderdaad liever zelf met de glitters aan de haal. “Ik zet de pot wel in de badkamer”, roept Micky.

Bart wil de boel verbouwen

Bart en de Supperclubmedewerkers zoeken naar een oplossing voor het ruimtegebrek. Ze besluiten het tuinmeublement naar binnen te sjouwen. De ligbanken zijn wel wat aan de grote kant. Ze passen dan ook niet in de dinerzaal. “We kunnen het podium verbouwen”, oppert Bart. “We moeten nu een beslissing nemen en gaan schuiven, anders redden we het niet”, voegt hij toe.

Kelly wil even alleen zijn

Het gaat niet zo goed met Kelly vandaag. In het washok zit ze in haar eentje te huilen. Maar dat gaat natuurlijk niet aan de oplettende Hoteliers voorbij; Micky volgt haar. “Vertel eens als je wilt. Wil je iets kwijt?, vraagt de Big Boss lief. Maar Kelly antwoordt ontkennend. “Is er iets anders wat ik kan doen? Komt het door het stemmen?”, vraagt Micky door. Maar Kelly blijft stellig: “Nee.” Dus verlaat Micky het washok maar. “Ze wil gewoon even privé”, meldt ze de andere Hoteliers.

Niet goed genoeg...

DJ Allan en zijn assistente Amarante zijn net binnengekomen. Micky legt hen in de loungeruimte alles uit over het goede doel: Mappa Mondo. Dan wil Kelly toch even met de Big Boss praten. Maar niet over haar verdriet, de aankleding zint Kelly niet. “Ik vind het niet geschikt voor de gasten zo.” Micky lost het gelukkig als een echte manager op en legt alles geduldig uit. Wordt Kelly een beetje dwars?

Rood en witte lounge



Supperclub in het thema "Het Rode Kruis"

Zit Viola er doorheen?



De eerste gasten komen binnen. Frank werpt zich op als gastheer en voorziet iedereen van een drankje. “Ik kan het niet allemaal onthouden hoor, dus ik schrijf het even op.” Viola is zich nog aan het optutten. Maar heeft geen zin om op te schieten. “Haast je niet hoor, binnen loopt alles op rolletjes”, verzekert Bonnie haar. Even later voegt Viola zich dan toch bij de gasten. “Hebben jullie al eens eerder een loungeavond meegemaakt?”, vraagt ze aan één van de dames. Deze antwoordt ontkennend. Viola: “Wij zijn al bekaf, maar we doen ons best.”

"Hallo R2D2, knik eens!"



Viola en Bonnie spelen met de camera.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #50 Gepost op: 20-01-2006, 00:01:36 »
Geen puf meer?

Ook Monique lijkt even geen puf meer te hebben. Ze is erg verbaasd dat Bart nog zo actief is. De winnaar van Big Brother 1 is druk aan het delegeren. Hij wil er zeker van zijn dat iedereen weet wat zijn taak vanavond is. “Ik heb misschien ook iets meer energie dan jij”, legt Bart uit. “Ik heb vanmorgen roggebrood met spek gegeten, dat helpt ook.” Monique: “Ik ga vanavond in ieder geval vroeg naar bed.” Zijn de Hoteliers na een week vlammen al uitgeblust?

"Ga je mee naar de darkroom, Monique?"



Loungen met één schouder onder het hoofd

Bart nodigt alle gasten uit om naar de dinerzaal te gaan. “Dit wordt een hele relaxte, rustige avond en we doen de schoenen uit”, legt hij uit. Het is allemaal nog een beetje onwennig voor de gasten. 'Moeten die schoenen echt uit?' lijken ze te denken. "Het loungen gebeurt in horizontale houding met één schouder onder het hoofd, zodat je een beetje kunt steunen", grapt Micky. Al snel heeft iedereen zich op de banken geïnstalleerd en hangt er een relaxed sfeertje. De loungeklanken van de Supperclub DJ maken het geheel compleet.



De gasten kunnen toehappen



Kelly serveert het eerste loungegerecht. "Een kom is voor twee personen", waarschuwt Frank.

De handelsgeest van Monique

Monique vermaakt zich opperbest met haar gasten. Vol trots laat ze haar eigengemaakte ketting zien: “Hij moet minstens €70,- opbrengen.” Eén van de gasten is duidelijk geïnteresseerd: “Mag ik 'm eens ompassen?”, vraagt deze vol belangstelling. Al snel is een andere gast ook geïnteresseerd. De handelsgeest van Monique speelt op, snel haalt ze de kettingen die haar collega-Hoteliers vervaardigde en showt deze uitgebreid. En met succes, want één van de heren van ONVZ koopt er twee. Voor zijn dochters.



Niet loungen, maar dansen



De loungeklanken van de DJ slaan goed aan, want er wordt heftig gedanst.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #51 Gepost op: 20-01-2006, 00:03:59 »
De dames en heren van de zorg gaan los



Het dak gaat eraf...

Flyerteam van start



De eerste twee flyerdames gaan morgen van start. Vanaf morgen promoten zij exclusief het Hotel Big Brother en Mappa Mondo.

Viola danst



Micky bedankt!

Het is 23:30 uur en dat betekent dat er een einde is gekomen aan deze succesvolle loungeavond. Micky bedankt haar gasten en de mensen van de Supperclub die deze avond mede mogelijk hebben gemaakt. Micky: “Natuurlijk bedank ik ook mijn eigen Hoteliers, want dit is mijn laatste avond.” Ze krijgt de kans niet om haar speech af te maken, want Bart rukt de microfoon uit haar handen. “Dit was dus haar laatste avond. We hadden om ‘t spits af te bijten geen betere manager kunnen wensen.” "Micky bedankt, Micky bedankt. Micky, Micky, Micky bedankt", zingt iedereen in koor. De Big Boss fluit keihard op haar fluitje om Barts woorden kracht bij te zetten. “Niemand luistert naar dat fluitje, echt niet”, verzekert Bart haar. “Kom we gaan koffie drinken!” Bonnie slaat een arm om de manager van deze week heen. “We zullen je echt missen, Micky. Ik heb zoveel geleerd deze week.”



'Een geweldige avond’

Langzaam stroomt het Hotel leeg. De gasten hebben een geweldige avond gehad. Spontaan zoenen ze allemaal gastvrouw Micky gedag: “Fijne reis terug allemaal. Ik hoop dat jullie genoten hebben.” Ook Bonnie en Frank nemen afscheid met drie zoenen. In het restaurant stapelen de medewerkers van de Supperclub de banken op elkaar, klaar om in te laden in de vrachtwagen.



Even geen Hotelzaken

“Kom we gaan even lekker zitten”, stelt Bonnie voor. Morgen moeten de Hoteliers om half tien weer aan de slag. Samen praten ze nog even over andere dingen dan hotelzaken. Kelly steekt intussen haar handen uit de mouwen, ze helpt de medewerkers van de Supperclub met inpakken.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2006, 00:44:11 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #52 Gepost op: 20-01-2006, 15:50:24 »
Morgen weer een dag

Als afscheid voor Micky wil Viola graag het nummer ‘Morgen weer een dag’ horen. “Laten we het aanvragen of anders zelf zingen”, stelt ze voor.

Een latertje

Het is laat geworden vannacht. Het lounge-feest was een groot succes, maar het ging toch door in de late uurtjes. De Hoteliers besluiten daarom vandaag uit te slapen.

Waar is hij nou?



Viola zoekt haar zender. Onder het kussen en onder haar kleren ligt ie niet. Misschien onder het bed dan?

's Ochtends een krantje



Ijs- en ijskoud

"De actrice Joan Crawford deed dit elke dag", legt Viola aan Frank uit. Ze stopt haar hoofd in een schaal met ijsblokjes. "Het heerlijkste wat er is. Je bent in één klap helemaal wakker en het is heel goed voor je huid. Nog nooit geprobeerd?" Na haar doet Frank hetzelfde. Hij vindt het maar wat koud. "Jij wilde het zo graag weten", zegt z'n mede-Hotelier. "Je krijgt wel een optetter", vindt de AT5-presentator. Viola staat hem bij met een handdoekje: "Nu de warmte voelen." Frank: "Het is wel lekker. En het scheelt bij jou ook meteen vijf jaar. Je ziet ze wegtrekken!" Viola lacht om zijn brutale opmerking.



Micky aan het ontbijt



"Ik ben voor iemand gewaarschuwd"

Monique en Viola staan zich op te maken. Viola vertelt over een vriendin die haar gewaarschuwd heeft voor iemand uit het Hotel: “Ze heeft me ook verteld dat er iemand inzat die oké was. En dat ben jij!” “Ja?”, vraagt Monique verbaasd. Viola knikt en gaat verder: “Met die andere heb ik veel ruzie gehad. Ondanks dat ik het wist, heb het toch geprobeerd.” Maar over wie heeft Viola het dan?

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #53 Gepost op: 20-01-2006, 15:53:36 »
Micky wil met een goed gevoel vertrekken

Er heerst een gespannen sfeer in het Hotel. Monique voelt dit ook: “We zijn allemaal moe en gestresst, maar laten we proberen allemaal lief en aardig tegen elkaar te doen.Het is mijn laatste dag hier en ik wil wel met een goed gevoel vertrekken!”

Iets in de mode?



Er zijn deze ochtend toch drie mensen op komen dagen voor het ontbijtje van Frank. De Hoteliers hadden er eigenlijk niet echt meer op gerekend. “Oh, dan ga ik snel even mijn krullers uit mijn haar halen”, roept Monique uit. Even later staan de gasten voor de deur. Monique vangt ze binnen op: “Wat zie jij er mooi uit”, zegt de Hotelier tegen één van de gasten. “Doe jij iets in de mode?”

Monique kan haar ei kwijt... tussen haar borsten



Monique en Gert hebben de slappe lach. Wat wil nu het geval. Monique zat helemaal in haar rol toen ze de ontbijtgasten ontving. Ze was beleefd en geïnteresseerd, maar was één ding vergeten…er zat een ei tussen haar borsten. Toen ze hoorde dat er gasten kwamen, stopte ze haar ‘ontbijtje’ tussen haar borsten om het warm te houden. Door alle haast was ze echter vergeten het ei uit haar decolleté te vissen

Voetjes van de vloer



Viola regelt de laatste dingen voor het grote linedancing-evenement van vandaag

Krijgt Viola het nog voor elkaar?

Er wordt wat afgebeld om de country-avond een succes te maken. Viola belt en belt. Zelfs Bonnie komt met extra ideeën aandragen. Zou het de Hoteliers nog lukken genoeg mensen bij elkaar te krijgen?

Friends of Mappa Mondo in het Beursgebouw

Micky filosofeert over een groots concert met Gerard Joling en Rene Froger, onder de noemer 'Friends of Mappa Mondo'. “Kunnen we Philips niet bellen? Waalre is toch gemeente Eindhoven?” Micky geeft Viola direct de opdracht het nummer van Philips op te zoeken. “Is er een grote hal in Eindhoven?”, is de volgende vraag die Micky stelt. Haar gesprekspartner weet het antwoord: “Naast het station staat een grote hal, het Beursgebouw.” Direct richt Micky zich tot de camera, met de oproep of iemand van het Beursgebouw direct met haar contact wil opnemen.

Wat doen Micky en Bart buiten de poort?

Een grote vrachtwagen staat voor de deur. Het zijn de kippetjes voor vanavond, uit naam van Bonduelle en Friko. Micky en Bart regelen het ontvangst. Buiten de poort zijn de twee even buiten het zicht van de camera. Bart lijkt van dit moment gebruik te willen maken, maar wat hij in zijn schild voert is nog onduidelijk…Wat doen Micky en Bart buiten de poort?



Heel Nederland in actie

Gezamenlijk nemen de Hoteliers plaats om de tafel. Micky vertelt haar collega’s enthousiast over haar opgevatte plan voor het 'Friends of Mappa Mondo'-concert: “Alle regio’s van Nederland moeten hierbij betrokken worden.” In het kantoor komt een kaart te hangen waarop met punaises wordt aangegeven in welke regio Mappa Mondo en Hotel Big Brother al actie voeren.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #54 Gepost op: 20-01-2006, 22:01:13 »
Repetitie voor de live-uitzending

Vanavond om 20:30 uur op Talpa is de eerste live-uitzending van Hotel Big Brother! Gepresenteerd door Caroline Tensen. In deze uitzending zal één van de Hoteliers het Hotel verlaten. Vervolgens wordt deze vervangen door een nieuwe collega. Ook vindt er een wisseling van de wacht plaats: er zal een nieuwe Big Boss worden aangesteld. Op dit moment vinden in het Hotel de laatste generale repetities plaats.

Tien gasten voor vanavond

Er is een dringend telefoongesprek voor Viola. “Ik heb zo lang geprobeerd jullie te bellen”, zegt de stem aan de andere kant van de telefoon. “Kan ik vanavond met tien mensen komen eten?”, vraagt de beller. Viola reageert uitbundig, dit betekent dat het Hotel al bijna vol zit vanavond!

De dansvloer wacht



Straks in Hotel Big Brother: Linedance!

Micky en Bart samen op reis

“Mooie kleur hè, de lucht zo?”, zegt Micky die zich samen met Bart heeft afgezonderd in de tuin. Ze liggen op hun rug te staren naar de lucht. Micky stelt voor dat Bart meer geld ophaalt en dat ze dan met z’n tweeën een reisje kunnen maken. “Dan ga ik wel mee in de koffer”, lacht Micky. “Kijk daar zitten we in”, zegt Micky terwijl er een vliegtuig over vliegt.



Met de Franse slag



Alleen nog stofzuigen!

Het Hotel is nog niet helemaal aan kant; er moet ook nog gestofzuigd worden. Maar tot grote schrik van Micky blijken de stofzuigerzakken op te zijn. In haar laatste uurtjes als Big Boss regelt ze nog even nieuwe zakken. In de tussentijd ruimt ze de laatste aantekeningen en andere kladblaadjes van haar bureau op. “We zijn er klaar voor!”, zegt ze enthousiast richting de Hoteliers. “Alleen nog stofzuigen!”

Nog even snel tutten



De dames Hoteliers zijn bijna klaar voor het diner en de live-uitzending van vanavond

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #55 Gepost op: 20-01-2006, 22:03:35 »
Een beetje improviseren

Nadat Frank het stokbrood heeft gesneden, wil hij van de kok weten welk bord hij moet gebruiken om de boter op te snijden. De kok zoekt de kastjes af en vindt eindelijk wat ongebruikte borden. “Het is een beetje improviseren”, lacht Frank. Gert komt ook even snuffelen in de keuken. “Is de kippensoep gebonden?”, wil hij van de kok weten. “Hij is lichtgebonden, maar dat komt door de hoeveelheid maïs die er in zit.” ‘Je bent nooit te oud om te leren’, moet Gert gedacht hebben.

De gasten zijn gearriveerd!



En Micky legt uit wat de bedoeling is van de avond

Kelly pakt haar koffers



Wie staat er voor de deur?



Caroline belt aan bij het Hotel; de uitzending is begonnen!

"Bedankt voor alles!"

Caroline is in het Hotel om de eerste Exitter van Hotel Big Brother op te halen. Kelly was nog niet helemaal klaar met het pakken van haar koffers en haast zich naar de slaapkamer om dat alsnog te doen. Big Boss Micky assisteert haar en de twee geven elkaar een afscheidszoen. “Bedankt voor alles!”, zegt Kelly tegen Micky. In de woonkamer zwaaien de Hoteliers haar uit. “Ze trok het niet meer”, zegt Caroline. Micky trekt het zich aan. “Ik was te streng”, zegt ze. De Hoteliers stellen haar gerust.



De Hoteliers zwaaien Kelly uit

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #56 Gepost op: 20-01-2006, 22:05:54 »
John Jones is de nieuwe Hotelier!

Er staat iemand voor de deur. Het is John Jones! Hij kreegt een warm welkom van de Hoteliers. “Dag tante Viool! Hoe is het?”, zegt hij terwijl iedereen hem begroet. “Heb je de afgelopen week gekeken? Wat vond je van het programma?”, wil Caroline weten van de nieuwe Hotelier. “Het is speciale tv”, zegt hij lachend. En over zijn taak in het Hotel: “Ik ga ome Gert een beetje bijstaan in de keuken.”



"Wij gingen voor haar en zij ging voor ons”

En dan is het tijd voor het afscheid van de eerste Big Boss. Caroline wil weten wat Micky er van vond: “Ik vond het heel bijzonder. We hebben onwijs hard gewerkt. Ik zat vol met vooroordelen.” Bonnie: “Ze was in het begin heel erg streng, maar ze werd met de dag liever. Ze heeft ons laten werken. Dat was nodig.” Monique: “Het is vreselijk zwaar, maar ze bleef heel erg rustig.” “Wij gingen voor haar en zij ging voor ons”, zegt Viola als laatst over Micky’s leiderschap. Over de nieuwe Big Boss heeft Caroline het volgende te melden: “Maak jullie borst maar nat!”

De nieuwe Big Boss: Henk Krol!

De Hoteliers zijn verrast door de nieuwe Big Boss: Henk Krol! “Ik had iemand uit de entertainmentsector verwacht”, zegt Viola. De inweiding van de nieuwe manager wordt officieel gedaan in het kantoor van Hotel. Micky legt hem uit waar hij alles kan vinden en wat de stand van zaken is. Caroline onderbreekt. “Wat ik wil horen, heb je nog tips voor Henk?” Die heeft Micky zeker: “Zorg dat je één van hen wordt, want dan wordt het respect groter.” “Met complimenten neem ik afscheid van je. Ik spreek je vast nog”, zegt Henk. De Hoteliers maken zich klaar om afscheid te nemen van Micky.



Dag Micky!



Blunders in de afgelopen week

John wil van Frank weten wanneer hij zich niet meer bewust was van de camera’s. “Dat is binnen vijf minuten weg”, zegt Frank. De Hoteliers lijken door de komst van de nieuwe Hotelier en de Big Boss, de gasten in het restaurant compleet vergeten. Na de reclame stelt Caroline Henk Krol voor aan de Hoteliers. Hij heeft een aantal compilaties laten maken van blunders van de Hoteliers. Iedereen kan gelukkig hard lachen om zijn eigen fouten.

Tweede Big Boss is vol vertrouwen

Caroline neemt afscheid en wenst de Hoteliers veel succes. Monique ontfermt zich over de nieuwe Bog Boss Henk: “Wat wil je drinken?” Henk kan wel een watertje gebruiken. Zo wordt snel zijn keel gesmeerd, want de nieuwe interim-manager heeft veel te vertellen. Vol zelfvertrouwen zegt hij: “Wat wij allemaal in gang hebben gezet, dat gaat vast en zeker veel geld opbrengen.”

Geen tijd voor emoties



Na de live-uitzending moeten de Hoteliers meteen weer aan het werk. Geen tijd om om over het afscheid van Kelly en Micky na te denken dus. Maar er moet natuurlijk ook tegelijkertijd vanalles met de nieuwe Big Boss besproken worden. Viola organiseert het: “We gaan in twee ploegen met Henk praten!” Als eerste praat Henk met Bart, Viola en de nieuwe Hotelier John.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #57 Gepost op: 20-01-2006, 22:46:30 »
Morgen wordt het top chique

Henk doet in het kantoor alvast uit te doeken wat hij voor morgen in petto heeft. “We krijgen morgen de hoogste vertegenwoordiging van de Mexicaanse ambassadeur. De ambassadrice komt ook kort even langs. ”Leuk, kunnen we zondag mooi tegen Koos Alberts vertellen”, zegt Bart lachend. John lacht mee. Henk gaat serieus verder met nog meer goed nieuws. “De Rotery komt ook. Van hen krijgen we 100.000 euro. We moeten morgen dus op en top chique zijn!”



"Ik voel 'm wel!"

Gert en de zangeres van de avond, Country Wilma, doen een korte repetitie. Gert is bang dat het intro van het liedje te kort is, maar tijdens de repetitie blijkt dat reuze mee te vallen. De zangeres denkt dat het wel los loopt. “Ik voel ’m wel. Als jij ‘m opengooit, dan gaat het goed. Lekker!”, zegt ze enthousiast.



Country Wilma (rechts) en een vrieindin tijdens het diner

Country Wilma speelt het Hotel plat



"Mijn hele leven..."

Voordat Wilma haar volgende nummer zingt, kondigt Viola aan dat Wilma’s hoed via de Hotel Big Brother-veiling verkocht gaat worden. Daarnaast heeft Wilma nog een primeur. Ze heeft haar naam veranderd in Wilma Roos. “Ik zing tegenwoordig levensliederen”, ligt ze de naamswijziging toe. “Het liedje wat ik gaan doen gaat over mijn man. Met hem ben ik 5 oktober getrouwd. Hij zit daar! Het liedje heet: “Mijn hele leven’.”



En wederom: voetjes van de vloer!

Ook deze avond wordt er na het eten gedanst. De vrolijke gasten en Hoteliers krijgen een cursus linedancing. Iedereen doet enthousiast mee. Is het afscheid van Kelly en Micky al vergeten, of houden de Hoteliers zich groot voor de gasten? Henk zit alleen in het kantoor en houdt zich nog een beetje op de achtergrond. Het is natuurlijk belangrijk dat de nieuwe Big Boss zo snel mogelijk ingewerkt is.



Opzij, kruis, achter, zij, tik aan…..en dan?

“Ik doe hem één keer voor! Daarna gaan we hem met z’n allen doen”, zegt de linedance-instructrice. Ze begint:”Opzij, kruis, achter, zij, tik aan, achter, achter, achter, hitchen, wiebel, wiebel, wiebel draai! Zo makkelijk is het dus.” De Hoteliers doen hun best dit cowboykunstje onder de knie te krijgen. Alleen Bart en Big Boss Henk trekken zich eventjes terug en bespreken het één en ander op kantoor.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2006, 23:38:16 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2006, 10:09:32 »
“Harder Gert, harder!”

Gert heeft een liedje geschreven speciaal voor het Mappa Mondohuis. Eventjes lijkt het erop dat hij zijn tekst kwijt is. Maar deze 70-jarige zanger laat zijn professionele kant zien en zingt probleemloos zijn nummer. Om de avond mooi af te sluiten voor de gasten, geeft Viola het teken om het afsluitnummer van het Hotel te draaien: “Morgen weer een dag!” Uitbundig loopt iedereen in de polonaise. De sfeer zit er goed in. Er wordt zelfs een kring gevormd door de aanwezigen waar Viola haar danspasjes met veel enthousiasme aan iedereen laat zien.



Ben wel een kilootje afgevallen met dat dansen!

Monique is bekaf van het dansen maar lacht nog steeds. Zoals een manager betaamt, neemt mijnheer Krol afscheid van Country Wilma en de andere gasten. Bart, Monique en Frank laten de gasten uit. Viola, Gert, John en Bonnie ruimen de kamer op. “Ik heb dit ’s nachts om half vier weleens gedaan”, merkt Viola op terwijl ze de glazen afruimt. “Wat hier?”, roept de Big Boss verbaasd met het oog op de komende dagen in het Hotel.

Henk is niet te stoppen

Tot slot wil de Big Boss nog even vergaderen over wat de Hoteliers morgen gaan doen. “Afgelopen week was een beetje een zooitje”, begint de Big Boss. Hij heeft al op televisie kunnen zien wat de groep er de afgelopen week van bakte. Henk heeft nogal wat in petto aangezien hij zich heeft kunnen voorbereiden voordat hij Hotel Big Brother betrad. Zou Henk zijn voorganger kunnen overtreffen?



Een nieuwe spannende dag

Frank en Bonnie zijn al op. En ook John Jones lijkt lekker geslapen te hebben, zijn eerste nacht in het Hotel. Fris en Fruitig stapt hij de Badkamer binnen. Het wordt weer een nieuwe dag met spannende activiteiten. Viola maakt zich klaar om naar Eindhoven te trekken en daar het huwelijk aan te prijzen op de Love en Marriage-beurs. Natuurlijk probeert ze mensen naar het Hotel te trekken. Want wie wil daar nou niet in een tot huwelijkssuite omgebouwde Hotelkamer overnachten? Zeker weten dat Viola en de anderen voor romantiek zullen zorgen. Bij Gert checkt Viola de tijd: " Het is toch nog geen negen uur?"

"Ik heb ze rot laten schrikken!"

Hotelmaganer Henk Krol is in 'da house'! De nieuwe Big Boss heeft een druk programma voor de boeg. Bart legt hem uit hoe zijn zender werkt. "Goedemorgen!", groet hij vervolgens Viola. Viola verklaart waarom ze deze ochtend wat verlaat zijn: "Vanwege het uitblijven van de wekker... Ik moet die trouwbeurs afbellen. Ik moest daar om half tien zijn." Ook heeft ze meteen een grappige anekdote voor de nieuwkomer. " Ik heb vanmorgen iedereen laten schrikken. Vooral de heren, want ik had een blauw gezichtsmasker op. John Jones schrok zich rot!"

Twee rollen



"Het was gisteren een grapje en heel leuk toen jullie mij zo beleefd ontvingen, maar dat zou voor vanavond heel goed passen. Op het moment dat wij onszelf een rol geven voor vanavond, en de kijker weet hoe we anders zijn, dan is dat juist leuk." Viola heeft in Mexico gewoond en laat weten dat Mexicanen erg zijn gesteld op nette regels. Henk Krol beseft dat goed en wil het Mexicaanse diner van vanavond tip-top laten verlopen. "Vanavond zijn we personeel als we in de keuken zijn. Als we bij het feest zijn, kan je iets toevoegen als Bekende Nederlander. Maar als je iets komt brengen bijvoorbeeld, dan gedragen we ons weer als personeel." "Hoe spreek je iedereen aan?", vraagt Monique. "Allemaal met meneer en mevrouw."

Aan het werk!

Gezamenlijk staan de Hoteliers in het Restaurant, in hun hoofd richten ze alvast de ruimte in. Het moet er vanavond spik en span uitzien. Er komen namelijk wel ambassadeurs en wethouders. “Het is hier zo warm, eigenlijk kan je hier niemand ontvangen. Kunnen we hier niet een deur open stellen”, stelt Henk. “We gaan weer terug jongens en we gaan vooral aan het werk!”, vervolgt de actieve Big Boss.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2006, 11:07:18 »


Verwacht en onverwacht bezoek

De bel gaat, er staan drie gasten voor de poort “Wat krijgen we nu, wat zijn dit voor onverwachte dingen?”, vraagt Bonnie ongerust. Het blijken bekenden van Henk. Direct legt Henk het warmteprobleem in het Restaurant uit. “Komen jullie nu ontbijten”, vraagt Bart. “Nee, deze mensen komen hard werken”, antwoordt Henk. “Oh gelukkig, ik schrok al”, reageert Bart.

Viola morgen in herkansing

Vanochtend heeft Viola zich verslapen, hierdoor kon zij helaas niet afreizen naar de Love & Marriage beurs te Eindhoven, waar ze reclame gaat maken voor het verhuren van de Hotelkamer. Viola belt de organisatie om haar afspraak te verzetten naar morgen. Als tegenprestatie belooft ze straks op Radio Royal, de lokale zender van Eindhoven, extra reclame te maken voor de beurs.

Radio Royal live!

Viola is live op Radio Royal, de Eindhovense zender, te horen. "Hoe voel je je Viola?", vraagt de radio-DJ haar. Ze articuleert netjes: "Vermoeid, doch vreugdevol dat er zoveel reacties binnenkomen. Wij zijn bijzonder trots op onze Mexicaanse avond. De Mexicaanse ambassadeur meldt zich en er komt een bekende Mexicaanse zangeres tegen wie Maria de Lourdes ooit zei: ga zingen. Zij is de Maria Callas van Mexico. Wij zijn bijzonder trots dat ze haar vlucht naar Mexico heeft verzet." Ook probeert ze de Brabanders over te halen tot storten. "Jullie zijn het land van de carnavalvierders. Kan er niet een praalwagentje minder komen, zodat dat weer iets oplevert voor het Mappamondohuis?"



Kaarsen of waxinelichtjes

Nog steeds zijn de voorbereidingen voor vanavond in volle gang. De Hoteliers realiseren dat ze vanavond hoog bezoek krijgen. “Die zwarte kaarsen en houders, zien er niet uit”, vindt Monique. Ze stelt voor de kaarsen te vervangen door waxinelichtjes, maar dan moeten de houders wel worden gepoetst . Een mooie taak voor Hotelier John, hij gaat dan ook direct aan de slag. Ondertussen overlegt hij met Gert de planning voor het verzorgen van de maaltijden.

Wordt Koos gecanceld?

Alweer roept Henk de Hoteliers bij elkaar. Hij spreekt zijn twijfels uit over het koffieconcert van Koos Alberts morgen. “We hebben maar zeven aanmeldingen, dat is echt veel te weinig. We willen graag dat het door gaat, maar dit is een aanfluiting”, stelt Henk. “Misschien moeten we nog even wachten op de mail, wellicht zitten daar nog aanmeldingen tussen?”, reageert Bart.

Stoffen, schrobben en dweilen

De schoonmakers zijn gearriveerd en worden, hoe kan het ook anders, warm welkom geheten. Want poetsen is van sommige Hoteliers niet de favoriete bezigheid. Big Boss Henk vindt echter dat er door de Hoteliers meer aandacht besteed moet worden aan het schoonmaken. Want in een hotel is stof en andere vuiligheid natuurlijk uit den boze!

« Laatst bewerkt op: 21-01-2006, 17:32:18 door Nîcky »