Auteur Topic: Geniaal, die aflevering 4  (gelezen 18987 keer)

Offline Cosma

• Forumlid
Re: Geniaal, die aflevering 4
« Reactie #80 Gepost op: 2-03-2002, 02:29:03 »

Citaat

Tnx vlaming, voor de volgorde van voorstellen.  :-* Waren de filmpjes ook precies hetzelfde?

Ondanks de verdenkingen die ik al in de richting van John geuit heb, denk ik ook niet dat het noemen van 5 overstekers een mollenstreek genoemd kan worden. Ik kan het me eigenlijk wel voorstellen dat je er niet vanuit gaat dat ze het allemaal halen met hartslagvoorwaarde.

Over dat bellen naar de Mol: Volgens mij moet Prince ook gebeld hebben (als hij de Mol niet is), want hij zei toch ook iets van 'een vrijstelling betekent 2 dagen extra, dus daar ga je voor' o.i.d.? De enige die volgens mij niet over het bellen of de vrijstelling aan het woord is geweest is George. Of heb ik iets gemist?

De enigen vanwie wij niet weten of ze gebeld hebben zijn Prince en George.
Weliswaar zei Prince in deze uitzending iets over een vrijstelling, maar er is al 2 keer de mogelijkheid van een vrijstelling geweest, dus dit kan er gewoon tussen geplakt zijn.

Hij zei nl vorige week ook graag de bal te willen vangen ivm de vrijstelling, dus dit kan er gewoon tussen gemonteerd zijn en hoeft dus niets te maken te hebben met het bellen naar de mol.

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline WiEs_DiE_sChJtEiN

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 2-03-2002, 02:34:51 »
over dat bungeejumpen van george: het kan toch zijn dat er is een keer iets fout is gegaan bij dat bungeejumpen ofsow ???

en dat hij daardoor meer angst heeft voor dat soort dingen.

Maar goed, dat abseilen lijkt me toch wel iets enger dan dit, maar hij had ook weer gezegd dat hij zoiets nooit meer zou doen...

vragen, vragen...

Toch blijft George mijn Mol  :D

no sig...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 2-03-2002, 02:40:16 »

Citaat

Wat heeft Prince dan zo opvallend fout gedaan? Hij kreeg Jantien niet te pakken over de walkie talkie, maar was dat een poging van hem om te saboteren? Was m.i. niet overduidelijk...

Ik neem aan dat het de bedoeling is dat het onduidelijk was, immers anders was het geen mollenstreek.
Oftewel, degenen die wij niet hebben zien mollen of iig niet echt twijfel opriepen moeten wij het meest verdenken iets te hebben gedaan om de vrijstelling te krijgen.
(dat neem ik tenminste aan, anders valt er niks te zoeken dit keer, ookal denk ik dat het vantevoren vaststond dat er niemand uitging, om hier iets wijzer uit te worden moeten we speculeren over hen die wel in aanmerking kwamen voor een vrijstelling maar bij wie er niets verdachts is opgevallen).

Offline heike

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #83 Gepost op: 2-03-2002, 09:34:58 »
ik vraag me eigenlijk af hoeveel van de bellers een poging gedaan hebben om echt te saboteren. en hoe hebben ze nu echt bepaald wie er gesaboteerd heeft, en dat het zijn of haar schuld is dat de opdract echt mislukte? ik begrijp het niet zo goed ben ik bang :-/

harry en ellen hadden kunnen saboteren en zouden dan veel minder problemen op hun hals hebben gehaald, en lans op een vrijstelling. dat deden ze echter niet. ze gingen helemaal voor het geld, volgens mij dan ook geen mollen (los van het feit dat ellen wel eens zou kunnen winnen)

john actie bij het telefoonspel vind ik ook vreemd. hoezo nou nummer in zijn hoofd. hoezo nou angela bellen? de mol wist wel dat als de telefoon eenmaal over zou gaan het eigenlijk al te laat was.

de echte mol heeft verder nauwelijks hoeven te saboteren en de rest het kunnen laten uitvechten. mij viel op dat john zich niet echt me de rugzakken toestand bemoeide, prince trouwens ook niet (maar die vertrouwd john... wat volgens mij niet slim is).

he getver, er gebuerde zoveel dat ik het allemaal nogniet op een rijtje heb.  :-/ ellen, harry en prince zijn voor mij zeker geen mollen. karen en jantien ook niet, blijven over kerstin, george en john. george is volgens mij niet in staat mol te zijn (soory, dat gevoel blijf ik houden) en kerstin... mwah... Nee, voor mij blijft john de mol, en gisteren is dat gevoel alleen maar versterkt. (opvalend dat ze hij als laatste aan de beurt was, maar na het groene scherm van procne toch vrij kalm bleef... alsof hij wist dat er nog een groen scherm zou komen)

wat een super aflevering!  :D
heike

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 2-03-2002, 11:59:41 »
Ik ga het straks nog es goed volgen.
Maar zei John niet iets van "ik heb/had het telefoonnummer in mijn hoofd" (het nummer waarover tevoren werd gesproken) en achteraf zie je de hand van John, met een nummer er op geschreven. (als hij het op zijn hand had geschreven, moest hij het toch niet onthouden ?)
Maar dit is waarschijnlijk een onbelangrijk detail.

Offline Parrot007

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 2-03-2002, 12:03:19 »
is het jullie al opgevallen dat de vrijstelling die in de biecht besproken wordt , gemanipuleerd kan zijn ?

Wie er over spreken zijn ; Jantien , Kerstin , Karen , Ellen en Prince.

Harry en John hoor je er niet over , waren die te laat met bellen ?Ik meen mij te herinneren dat er na Harry ook iemand met dezelfde telefoon heeft gebeld.

Maar dat terzijde , waar het om gaat is de opmerking van Prince dat een vrijstelling 2 dagen langer in het spel betekent.
Ik heb zo'n idee dat deze scene van Prince al exact hetzelfde in een aflevering eerder is geweest , zal het van de week eens opzoeken.

Wij willen WIDM in 2004 !

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 2-03-2002, 12:10:40 »

Citaat

Maar dat terzijde , waar het om gaat is de opmerking van Prince dat een vrijstelling 2 dagen langer in het spel betekent.
Ik heb zo'n idee dat deze scene van Prince al exact hetzelfde in een aflevering eerder is geweest , zal het van de week eens opzoeken.

Ja, dat was bij de "bal-vang-opdracht". Zijn het dezelfde beelden ? Of zegt hij net hetzelfde ?
Laat ons iets weten als je het gecheckt hebt !!

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 2-03-2002, 12:12:21 »
Citaat

(opvalend dat ze hij als laatste aan de beurt was, maar na het groene scherm van procne toch vrij kalm bleef... alsof hij wist dat er nog een groen scherm zou komen)

hello heike, dat klopt, maar dit gedrag van john hoeft niet persé te betekenen dat hij de mol is, hij kan ook resoluut voor de vrijstelling gegaan zijn . btw, mijn vermoeden is dat er meerdere deelnemers voor de vrijstelling gegaan zijn.
ciaooo
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 2-03-2002, 12:18:16 »
ben ik ook heel benieuwd naar! prince heeft ook gebeld, toch? volgens mij alleen john en george niet.

prince is wel heel erg bezig met vrijstellingen en het behalen van opdrachten. ik kan gewoon niet aan de indruk ontkomen dat hij teveel met het spel bezig is om de mol te zijn... en in dat opzicht vrees ik het ergste nu hij zoveel vetrouwen lijkt te hebben in john.

volgens mij weten de deelnemers zo ongeveer wel dat kerstin een van de eerste was die belde, of niet? dus ze weten van haar dat als ze de odprachten probeerde te saboteren dit voor de vrijstelling was. dit maakt haar als mol wat minder plausibel... tenzij dit juist zo gepland is  :-/

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 2-03-2002, 12:20:40 »

Citaat

volgens mij weten de deelnemers zo ongeveer wel dat kerstin een van de eerste was die belde, of niet? dus ze weten van haar dat als ze de odprachten probeerde te saboteren dit voor de vrijstelling was. dit maakt haar als mol wat minder plausibel... tenzij dit juist zo gepland is  :-/

Misschien weten ze niet dat ze allemaal dezelfde boodschap kregen, na hun telefoontje ???

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 2-03-2002, 12:30:21 »
gosh dat kan ook ja! ze mochten er immers niet over praten. hoewel de bellers wel gehoord moeten hebben dat de eerste beller het meeste kans maken (zei harry op het einde niet iets over kerstin wat dat betreft?)

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 2-03-2002, 12:35:51 »
en hadden ze eigenlijk de keuze welke opdracht ze gingen saboteren ? of was het die dag zelf ?
dan moet het de bagage of de "telefoon in de driehoek" (hoe noem je die opdracht ?" opdracht geweest zijn

ok - herhaling bekijken (en daarna nog een aantal keer de video zeker !?)

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 2-03-2002, 12:47:50 »
Echt een te gekke aflevering!!!!
Even over die vrijstellingen./ Kerstin vraag t op een gegeven moment aan de anderen of ze ook een vrijstelling aangeboden hebben gekregen. Het enige antwoord dat ik gehoord heb is dat van George die heel verbaasd en lachend nee zegt. De rest reageert eigenlijk niet, tenminste niet dat ik gezien heb.

Ik was trouwens wel een beetjes teleurgesteld over het grote ethische drama dat zich voordeed... Wat een aanstellers. Zijn ze hun schone onderbroeken kwijt is er meteen paniek. Wel leuk voor ons hoor, maar als ik die opdracht had moeten doen had ik ook zonder pardon alles opgeblazen.

Nou ja, hier zullen wel veel mensen het mee oneens zijn.

Groetjes
Ovide ;)

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 2-03-2002, 14:14:10 »
Wanneer Prince en John de telefoon (te laat) vinden, opent John een kistje dat erbij ligt. Leeg ! Haalde de Mol hier het geld uit ? Wie ontdekte dan het kistje en de telefoon vóór de anderen ?

Karen zegt als John vertrekt : "als je er bent geef ik je precies het midden door?" Hoe gaat ze dat doen ? Wat is precies het midden ?

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #94 Gepost op: 2-03-2002, 14:25:00 »

Citaat

Wanneer Prince en John de telefoon (te laat) vinden, opent John een kistje dat erbij ligt. Leeg ! Haalde de Mol hier het geld uit ? Wie ontdekte dan het kistje en de telefoon vóór de anderen ?

Karen zegt als John vertrekt : "als je er bent geef ik je precies het midden door?" Hoe gaat ze dat doen ? Wat is precies het midden ?

Ik denk dat de GSM gewoon in het kistje zat.
Verder vond ik dat zowel Prince als John erg veel moeite deden toen de telefoon afging... Maar ja daar kan je uiteraard geen echte conclusies aan vastknopen, vermits de Mol ongetwijfeld wist dat de opdracht toch reeds verprutst was. Wel viel het mij op dat G. niet echt veel moeite deed om de GSM te vinden, eenmaal ter plaatse aangekomen.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 2-03-2002, 14:30:33 »
De camera-biecht van Harry ivm bagage-opdracht is op 2 verschillende tijdstippen opgenomen. Hij zit er afwisselend met nat en droog haar, en met een ander shirt.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #96 Gepost op: 2-03-2002, 14:38:13 »

Citaat

De camera-biecht van Harry ivm bagage-opdracht is op 2 verschillende tijdstippen opgenomen. Hij zit er afwisselend met nat en droog haar, en met een ander shirt.

Ik vermoed dat het hier dus de neit-ethische opdracht betreft. De Mol ploeg heeft moeten ingrijpen (zie dagboek Angela op de off. site). Er zijn dus stukken uit een eerste biecht (voor tussenkomst Angela) en van de tweede biecht (na het terugkeren van de bagage) samengevoegd

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #97 Gepost op: 2-03-2002, 14:40:38 »
regi, george deed idd nix bij het graven van dat kistje. Nog iets: ik, en een hoop anderen, schreven eerder dat de mol niet heeft gesaboteerd, maar als hij/zij zgn. voor de vrijstelling ging, kon diegene dus ongestraft saboteren.
En die hoogtevrees van George klopt niet, anders was ie veel hoger geworden.
:-* Doris

p.s. het was niet george die lachte om de opmerking van kerstin maar prince: hahahaha, nee, en toen zei george of john: nee, jammer genoeg (of helaas) niet.
trouwens kerstin moet het ook aan karen en jantien gevraagd hebben want ze zei tegen j. g. en p.: o ja, ik wil het ook nog even aan jullie vragen, kon een van jullie hier een vrijstelling mee verdienen?

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 2-03-2002, 15:12:46 »
(ik herhaal dit hier even, de andere topic kreeg een slotje)
Heeft iemand dit gezien ?
Wanneer iedereen klaar zit voor de executie, zit John vooraan, Ellen erachter.
Bij het begin van het intikken van de namen, zit Ellen plots op de plaats van John, en omgekeerd.
Waarschijnlijk weer helemaal niet belangrijk, maar ik wilde het toch even vermelden.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #99 Gepost op: 2-03-2002, 15:18:29 »
het kan zijn dat de crew ze andersom heeft gezet, omdat ellen als eerste ging en john als laatste ofzo?
Doris