Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 113305 keer)

Offline GEA

• Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #260 Gepost op: 2-04-2006, 13:35:53 »
De labels aan de koffer hebben allemaal het MOL logo.
Op het moment dat Liz en Peggy overleggen, en Peggy haar koffer opent, is het MOL logo van de koffer van Liz heel nadrukkelijk in beeld. De cameraman zoemt er echt op in.
Voor mij is Liz de mol.

Offline Ninka

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
« Reactie #261 Gepost op: 2-04-2006, 13:49:27 »
Er werd erg de nadruk op gelegd dat Milouska meer dan 1 joker meenam, maar als je goed kijkt deed Toine dat ook!
Mollen in Japan...

Offline Lowprofile

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 2-04-2006, 13:55:18 »
In de eerste plaats: aan alle oude kennissen hier: hallo !  ::zwaai::

Ik vond Milouska ook "zo dom". Hoe kan je je nu vergissen ? Maar ...
Wij bekijken dan weer de wereld te veel als een koker en niet als een bol. Je ziet heel duidelijk op de kaart van Robbieazerty op p4 of 5 van dit topic dat de korste afstand van Buenos Aires naar Kuta WESTELIJK is (via de zuidpool). Afstand 15.100 km.
Van B.A. naar Darwin is OOSTELIJK de kortste route.Afstand 14.700 km. of 400 km minder.
Verschil 400 km is 3 à 4 %.
Ik heb wel iets met aardrijkskunde, maar dat het verschil zo klein was, had ik in een metro in 10 minuten niet geraden.
Kortom, ik vind Milouska zo dom nog niet.

Kan Roderick hier gemold hebben ? De mol wist dat Bali er niet mocht uitkomen. Als Roderick de mol was, dan had hij perfect voor Darwin kunnen gaan en niet Lisse dat dichterbij was.

Offline Lowprofile

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 2-04-2006, 14:05:08 »
De individuele fabrieksopdracht.
Kennelijk kan iedereen 500 euro vinden. Er is maar 2.000 in de pot gekomen (had dus 3.500 kunnen zijn).
Tijdens de biecht heeft Peggy haar 500 euro nog steeds vast.
Volgens mij klopt dat niet, had ze dat moeten afgeven aan het einde van haar beurt in het spel.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #264 Gepost op: 2-04-2006, 14:11:51 »
Nog even twee kleine dingetjes die me opvielen in aflevering 4:

- Peggy zegt tijdens het stukje over stelen van jokers ergens in een voiceover dat het lijkt alsof ze het heel cool doet, maar eigenlijk rood aanliep. Bij dit stuk lijkt het heel erg of Peggy de beelden terug gezien heeft en dus dat dit stuk achteraf opgenomen is. Vervolgens wordt er nog een stukje uit een biecht achter geplakt.
Ik weet niet of het iets is, volgens mij kunnen  ze kandidaten ook nog achteraf 'oproepen' voor commentaar, maar het viel wel op.
Ik zal nog even opzoeken op welke tijd dit ongeveer is.

- Als je oplet op de jokers die in het tweede spel te verdienen zijn, dan lijkt het eerst dat er soms tussendoor weer jokers bijgelegd worden. Maar dit hoeft niet zo te zijn. Ik zat een beetje op het aantal jokers te letten en ben er flink van overtuigd dat in elk geval Milouska voor Toine aanbod kwam. Na Roderick heb ik niet meer zo opgelet, al vond ik het wel weer raar dat ze een stapel jokers bij frédérique zo van boven lieten zien, dat je niet zag hoeveel het er waren.
Nou weet ik ook hierbij niet of het iets zegt over wie de mol is. Toine's stukje is namelijk erg goed als uitleg bij de opdracht, omdat hij ook geld vindt en wat langer met richard blijft kletsen.

Dat was het weer.

EDIT>

Citaat van: lowprofile
Dat vond ik ook wel apart inderdaad.

Offline BAL

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 2-04-2006, 14:15:50 »
Theorie over de tijdshint op de site (Verzet je horloge naar 01.30 uur op het moment dat je vrijdag in aflevering 4 voor het eerst ‘Sydney’ ziet. Houd die tijd aan.)

Zoals al gemeld hier konden we om 20.41 "Sidney" zien. Op dat moment verzet je je horloge naar 1.30 (verschil in tijd 4:49 vooruit). Als je die tijd aanhoud en de week erna naar WIDM wil kijken zal dit horloge 4:49 te vroeg 20:35 aangeven. In de echte tijd is het dan pas 15:46.

Zou het kunnen zijn dat er volgende week om 15:46 op Nederland 2 een hint voorbij komt omtrent de Mol?
 ???

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 2-04-2006, 14:17:46 »
Nog even twee kleine dingetjes die me opvielen in aflevering 4:

- Peggy zegt tijdens het stukje over stelen van jokers ergens in een voiceover dat het lijkt alsof ze het heel cool doet, maar eigenlijk rood aanliep. Bij dit stuk lijkt het heel erg of Peggy de beelden terug gezien heeft en dus dat dit stuk achteraf opgenomen is. Vervolgens wordt er nog een stukje uit een biecht achter geplakt.
Ik weet niet of het iets is, volgens mij kunnen  ze kandidaten ook nog achteraf 'oproepen' voor commentaar, maar het viel wel op.
Ik zal nog even opzoeken op welke tijd dit ongeveer is.

- Als je oplet op de jokers die in het tweede spel te verdienen zijn, dan lijkt het eerst dat er soms tussendoor weer jokers bijgelegd worden. Maar dit hoeft niet zo te zijn. Ik zat een beetje op het aantal jokers te letten en ben er flink van overtuigd dat in elk geval Milouska voor Toine aanbod kwam. Na Roderick heb ik niet meer zo opgelet, al vond ik het wel weer raar dat ze een stapel jokers bij frédérique zo van boven lieten zien, dat je niet zag hoeveel het er waren.
Nou weet ik ook hierbij niet of het iets zegt over wie de mol is. Toine's stukje is namelijk erg goed als uitleg bij de opdracht, omdat hij ook geld vindt en wat langer met richard blijft kletsen.

Dat was het weer.

EDIT>
 Dat vond ik ook wel apart inderdaad.

Tuurlijk worden er jokers bijgelegd. De makers doen toch ook weer alle hekken op slot en hangen de sleutels weer terug. Iedereen heeft het zelfde circuit.

Offline Molicious

• Forumlid
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
« Reactie #267 Gepost op: 2-04-2006, 14:19:10 »
Milouska is echt niet de Mol, KOMOP HÉ!

4 reden waarom Milouska de Mol niet is:
Een Mol:

-Geeft geen Jokers weg voor informatie die ze waarschijnlijk toch niet krijgt.
-Weet dat iemand uit de groep Jokers van je probeert te stelen(camerabeelden enz.).
-Weet dat als: "'Milouska moet naar buiten'' op de muur staat, dat vooral niet moet doen maar dat iemand een Giga-Grap met je uithaalt.
-Mengt zich niet in te grote discussies(dat valt op!)!!!
 8)
Ik zeg ook maar wat..

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #268 Gepost op: 2-04-2006, 14:22:26 »
Tuurlijk worden er jokers bijgelegd. De makers doen toch ook weer alle hekken op slot en hangen de sleutels weer terug. Iedereen heeft het zelfde circuit.
Maar er liggen wel verschillende hoeveelheden jokers!?! en nadat Richard weg is, kunnen ze volgens mij sowieso twee jokers minder verdienen.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2006, 14:24:15 door Rat »

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #269 Gepost op: 2-04-2006, 14:25:10 »
Maar er liggen wel verschillende hoeveelheden jokers!?!
Ja, want de ene keer ligt er een hele stapel en kunnen de kandidaten er gewoon meer pakken dan de bedoeling is en de andere keer ligt er maar één.
Ik ben benieuwd of er nog iets van een straf gaat komen voor degenen die zich niet aan het briefje hebben gehouden, want anders hadden ze dat briefje net zo goed niet neer kunnen leggen...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #270 Gepost op: 2-04-2006, 14:27:46 »
Volgens mij klopt dat niet, had ze dat moeten afgeven aan het einde van haar beurt in het spel.

Ook Frederique heeft geld vast in een biecht.

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 2-04-2006, 14:29:45 »
Misschien was de biecht direct na de test en is het geld pas verzameld vlak voor de executie. Dan kon iedereen nog geld hebben.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #272 Gepost op: 2-04-2006, 14:57:28 »
Ja, want de ene keer ligt er een hele stapel en kunnen de kandidaten er gewoon meer pakken dan de bedoeling is en de andere keer ligt er maar één.
Ik ben benieuwd of er nog iets van een straf gaat komen voor degenen die zich niet aan het briefje hebben gehouden, want anders hadden ze dat briefje net zo goed niet neer kunnen leggen...

het was mooier geweest als ze een vaste hoeveelheid hadden neergelegd om spanningen in de groep te creeren, doordat de laatsten, of misschien wel de 2e, totaal mis grijpt. want ja, men wordt vast wel neiwsgierig als er een briefje ligt '1 keer pakken' en er ligt nix bij.  ::)
maar ik heb niet zo op die joker hoeveelheid gelet, eig.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 2-04-2006, 15:14:44 »
Er zit ook nog een aanwijzing in het voorstukje van vorige week, over deze week...namelijk dat Fré en Milouska aan het kletsen zijn op het station. In de uitzending zelf gebeurt het beslissen dat Darwin verder is dan Edinburgh vrij snel. In het voorstukje zie je Milouska een bol-gebaar maken (en ze zegt daarbij nog: dan heb je de wereldbol) en Fré zeggen: Dat snap ik dus ook niet. (of zoiets)

Ook Peggy en Fré waren al over bol-vormen aan het spreken.

Mijn gok is dat Frédérique de bolvormige aarde nog ter sprake heeft gebracht bij Milouska. Ze hebben het erover gehad en werden het blijkbaar eens dat Darwin verder weg lag. Dit kan twee dingen betekenen:
-Frédérique is de mol en deed alsof ze niet begreep of het nu ging om de wereld in bolvorm of kaartvorm. Vervolgens werd voor kaartvorm besloten, wat Fré ervan overtuigde dat het toch wel mis zou lopen, en ook Milouska was van die kaartvorm overtuigd.
-Milouska is de mol en het feit dat ze al wist dat het een bolvorm was - de aarde - is eruitgeknipt bij het stukje met Fré. Daarna speelde ze weer de onschuldige bij Mary-Lou en Roderick (wat zet jij Australië op een gekke plek...o ja je hoeft natuurlijk niet over de Atlantische Oceaan!)

Het tweede lijkt mij het meest logische omdat Milouska bij Roderick weer de vermoorde onschuld speelt. Fré heeft Milouska er zeker op gewezen dat de wereld rond is. Pas bij Roderick komt ze daar blijkbaar achter.

Milouska liegt dus gewoon glashard. Zij was ook de enige die macht had over welke koffer ze ging kiezen omdat ze bij de meest rechtse stond. Zij is de mol.

Mijn idee is om voor optie 1 te gaan. Blijkbaar heeft Milouska er dus wél aan gedacht dat de wereld rond is (dat is te zien in het 'volgende week'- stukje). Fré kan haar dus van dat idee afgebracht hebben, door te zeggen dat het niet om een wereldbol maar om een wereldkaart gaat. Fré is immers degene die aankomt op het station bij Milouska en dus de juiste(?) informatie heeft.
Milouska zegt ook als ze bij Mary-Lou aankomt: 'Waar het om gaat is, degene die het verst af ligt van Buenos Aires.... op de wereldkaart... die stapt in de trein.' Dat op de wereldkaart komt er een beetje apart achteraan, alsof het een belangrijk detail is. Dat je dus vanaf een wereldkaart moet redeneren ipv een wereldbol. Terwijl Milouska (zoals gezegd) dus wel al wist dat de wereld rond was...

Het is jammer dat we niet weten hoe de volgorde van uitstappen is bepaald, maar ik denk dat Fré wel op een goeie Molpositie zat. Ze hoefde alleen maar degene na haar (in dit geval Milouska, maar had ook Roderick of Mary-Lou kunnen zijn) ervan te overtuigen dat je het moest bekijken vanaf een wereldkaart ipv wereldbol. Dan zou dus nooit Kuta eruit zijn gekomen.

Verder ben ik het wel met 'Lowprofile' eens dat Milouska nog niet zo dom was.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #274 Gepost op: 2-04-2006, 15:47:44 »
wat denken jullie hier van?

het is een goede mogelijkheid dat de mol bij een van de laatste fabriek - test kandidaten zat.

indien richard bevrijd moet worden voor de loop van het spel, wat ik wel aannemelijk vind, is het het handigst als dit niet door de mol gebeurd, ivm yvon praktijken van vorig jaar.
dus laten ze de mol als één van de laatsten of als laatste de test maken, om zo de kans zo klein mogelijk te maken dat de mol richard moet bevrijden.
als richard dan nog niet door één van de kandidaten is terug gehaald kan de mol dit alsnog doen.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #275 Gepost op: 2-04-2006, 16:42:03 »
Nou ja, ook omdat als niemand hem vrij zou hebben gelaten, dat de mol dan aan het eind Richard vrij laat. Hij moet immers terug in het spel om het aantal afleveringen te laten kloppen.
Alleen klopt dat niet met mijn verdachten :P
The British are not impressed.

Offline Molicious

• Forumlid
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
« Reactie #276 Gepost op: 2-04-2006, 16:52:35 »
Dit zou dan betekenen dat Toine en Milouska se Mol niet kunnen zijn..?
Ik weet het niet meer hoor!

:o
Ik zeg ook maar wat..

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 2-04-2006, 16:59:57 »
Misschien komt er in de loop der afleveringen wel de vraag "heb je ooit wel eens vals gespeeld in dit spel" Of wordt er bekend gemaakt dat enkele mensen vals gespeelt hebben. Als er niet precies gezegd wordt wáár ze vals gespeeld hebben kan dit weer verdenkingen veroorzaken.
Keep Watching

Offline kierewiet

• Forumlid
  • MAAR!!!!!!
« Reactie #278 Gepost op: 2-04-2006, 17:08:07 »
hey ::ok::

Wat mij opviel in afl 4 was,toen Milouska,commentaar gaf,in minuut 11.35 vd aflevering,er over haar rechterschouder een mol op de muur stond en die keek in de richting van............Milouska ??? ??? ???

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #279 Gepost op: 2-04-2006, 17:12:08 »
Kierewiet, bedoel je deze:
Ik heb ook weer teruggekeken en weer viel me iets op bij Milouska (helaas): een getekend molletje op de muur (of een ander beestje  ???)

***hmmm... dat plaatje uit Lola-aaps bericht doet niet echt wat ik wil. Ik zal mijn lichter gemaakte versie dan maar uploaden. Maar de credit is voor Lola-aap
« Laatst bewerkt op: 2-04-2006, 17:19:29 door Rat »