Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 80121 keer)

Offline Pheebs

• Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #60 Gepost op: 7-04-2006, 23:31:28 »
Volgens mij wel ja, daarom kan je ook niet zien of zij een rood hangertje of zo om had.

Ehm...rood?? ;D

Als ik het goed gezien heb, had diegene op het beeld een ketting om met een grote ronde hanger

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 7-04-2006, 23:56:32 »
wat ik me nou zit te bedenken is dat Frédérique op een gegeven moment zei: en er was een joker gevallen. Toen zei richard dat hij zijn voet erop gezet had... en later de joker aan Frédérique had gegeven.

Frédérique zegt dan iets in de richting van: en Richard gaf die joker aan mij, omdat we samen waren.
Toen zei ze: en toen kwam Toine: "Huydts!!! Ik krijg nog een joker van je!!"
daarna komt in beeld dat Toine en Mary-Lou die jokers aan Frédérique gaven, dat Frédérique ze een handkus geeft en dat Toine gebaart dat de eerste de beste jokers voor hem en Mary-Lou zijn.
Maar er is (naar ik weet) niets gekomen over Frédérique die zich daaruit weet te lullen ???  ??? ??? ???

idd, goeie opmerking. hebben we niet te zien gekregen.

ik had gedacht dat het vreemder zou zijn om nu naar WIDM te kijken, maar het valt nog mee. hoewel je natuurlijk op een andere manier naar fré kijkt.

leuke opdrachten, alleen jammer dat bij die 2de eigenlijk weinig te winnen of verliezen was. vreemd! de makers hebben wellicht gedacht van "ze hebben al zo weinig, we zullen ze eens een cadeautje schenken".

ik zat op roderick als mol en toch 1 verdacht beeld gezien: milouska belt met hem en vertelt nog een heel verhaal terwijl hij doet alsof hij haar niet hoort.

liz zat op toine (zei ze toch in de taxi tegen richard) dus die zal het zeker niet zijn. ik verwacht dan ook dat milouska er volgende week uitgaat (maar zij heeft natuurlijk wel veel jokers)

nu begin ik toch ook wel frédérique te verdenken want 2 weken geleden (?) was ze zooo overtuigd van liz, en nu hop, switcht ze plots eens naar peggy. kan niet he

peggy heb ik weinig verdachts zien doen. richard is er uit gegaan dus ik zou het oneerlijk vinden moest hij de mol zijn. milouska ligt er zo ongelofelijk op dat het ook erg flauw zou zijn moest ze de mol zijn. toine is het niet, want liz verdacht hem (of heeft ze ook gelogen in de taxi? nee toch, liz is veel te eerlijk)

blijven over: 1. roderick, 2. frédérique

Offline Liett

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 8-04-2006, 00:00:25 »
Nog iets: is het jullie opgevallen dat de cijfers 1 7 8 in 2 opdrachten terugkomen? Eerst met het geld (187 pesa's) en toen de huisnummers 17 en 8.. Als je 18 en 7 neemt, krijg je R en G. Misschien een hint naar Richard Groenendijk?

Offline eggiemol

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 8-04-2006, 00:02:14 »
liz zat op toine (zei ze toch in de taxi tegen richard) dus die zal het zeker niet zijn. ik verwacht dan ook dat milouska er volgende week uitgaat (maar zij heeft natuurlijk wel veel jokers)

Hum .. tjah ... tijdens de test zei ze toch duidelijk in de voice-over dat ze ging spreiden .. dus dat ze voor toine is gegaan is niet duidelijk. Ik hoop dat we aanstaande maandag op schiffers.fm meer duidelijkheid krijgen over de haar laatste test en molkeuze....

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #64 Gepost op: 8-04-2006, 00:02:51 »
WIDM wordt leuker en leuker, wat een supergave aflevering weer, met 2 fantastische opdrachten!! ::ok::

Mooi woordje van Karel vooraf, zeer gepast. Verder blijft Peggy mijn MOL!! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline eggiemol

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 8-04-2006, 00:03:58 »
Nog iets: is het jullie opgevallen dat de cijfers 1 7 8 in 2 opdrachten terugkomen? Eerst met het geld (187 pesa's) en toen de huisnummers 17 en 8.. Als je 18 en 7 neemt, krijg je R en G. Misschien een hint naar Richard Groenendijk?

Goed gespeurt  ::ok::  maar jah .. ik vraag me inderdaad ook af waarom het nou 187 is, toevallig of kan het een hint zijn? Weet iemand hoeveel euros 187 pesa's is?

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 8-04-2006, 00:06:14 »
Hmm.. jammer dat die huisnummers niet 18 en 7 zijn, dan. Maar ik ben er bijna van overtuigd dat die cijfers een hint vormen, dit is geen toeval, toch?

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 8-04-2006, 00:06:19 »

Dit was mij ook opgevallen en ik was al een beetje gaan speuren, maar de 'dát is het!' - hint nog niet gevonden ::rofl::
Laten we jabberen joekelen.

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 8-04-2006, 00:06:59 »
Goed gespeurt  ::ok::  maar jah .. ik vraag me inderdaad ook af waarom het nou 187 is, toevallig of kan het een hint zijn? Weet iemand hoeveel euros 187 pesa's is?

nee dat niet, maar in ieder geval wel veel heb ik het idee

naar mijn idee zijn ze vaak met de taxi gegaan en hebben ze in verhouding maar 187-132 pesos gebruikt
dat is 55 pesos
de kandidaten gaan volgens mij 2 keer in een taxi per team
dat is dus al 6 keer een taxi en milouska gaat een keer met de bus.
Triomf!

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 8-04-2006, 00:12:41 »
1778 en 1877 komen dan ook weer voor in jaren (geboortedag-sterfdag) van de mannen waar ze de graven van zochten... maar dat is wel vergezocht. Ik zat ook al met optellen en aftrekken te denken met deze hint en het staat allemaal ook wel heel uitgebreid op widm.nl, maar dat zegt natuurlijk allemaal weer geen rats ass.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Delliana

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 8-04-2006, 00:34:44 »
Ik vond dat telefoontje van Toine in de taxi heel vreemd hij wilde niet vertellen wie het was en Frè bleef vragen...en de witte roos die Frè als enige had is me ook opgevallen..mijn mol is trouwens Toine....
Niets is wat het lijkt!!!

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 8-04-2006, 00:39:08 »

Dit zijn de enige 'nuttige' screens die ik van het scherm heb kunnen maken..
..duidelijk dat het niet tussen de rest thuishoort, maar wie/wat is het?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 8-04-2006, 00:57:01 »
Opvallend voor mij : Richard en Liz in de taxi, beloven elkaar te zeggen wie ze verdenken als mol. In de biecht zegt Richard dat hij zwoer de waarheid te zullen zeggen maar niet heus. Allebei zeggen ze tegelijkertijd "Toine". Laten we ervan uitgaan dat Liz hier eerlijk is. Nu ze de mol niet blijkt te zijn lijkt ze mij geen type om keihard te gaan liegen  ::) Zou Richard de mol zijn dan weet hij dus ook wie Liz het meest verdenkt en kan  zo met dezelfde naam als Liz op de proppen komen. Wellicht zat Liz ook op Toine in de test. Immers, bij hem en Frédérique is de fout met de rozen gemaakt, dus het zou wel logisch zijn dat Liz hem zo nog meer is gaan verdenken dan ze al deed. In ieder geval voor mij een bevestiging dat Toine het niet zal zijn, hoewel met dat jokergedoe is niets zeker.
Richard is wel meer in de picture gekomen voor mij. Hij probeerde ook de telefoon in de taxi te laten liggen maar dat is dankzij de oplettendheid van Liz niet gelukt.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #73 Gepost op: 8-04-2006, 01:02:04 »
Als ik het goed gezien heb, had diegene op het beeld een ketting om met een grote ronde hanger
Ik ben erg moe, merk ik.

(...) milouska gaat een keer met de bus.
Waarom eigenlijk? Ze hoefde niks speciaals te doen, alleen bellen en gebeld worden. Ik moet nog eens het stukje terugkijken waarin ze een heel verhaal verteld tegen Roderick, die al opgehangen heeft. Daarin zegt ze wat ze van plan was.
The British are not impressed.

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 8-04-2006, 01:05:40 »
ja dat vond ik ook erg vreemd
en uiteindelijk moet ze alsnog naar die obelisk en dat had ze zelf niet uitgevonden...
dus dan moet ze alsnog met de bus/taxi daarnaartoe...

rijdt ze dan gewoon onbeperkt rondjes door BA????
Triomf!

Offline theo-spike

• Forumlid
  • van mij mag je winnen richard!!
« Reactie #75 Gepost op: 8-04-2006, 09:59:58 »
Roderick is voor mij al sinds aflevering 1 al verdacht, hij ´offerde zich op voor de groep´. Hij had oo gewoon een ander kunnen laten gaan ??? Winnaar wordt denk ik toine, hij is echt fanatiek bezig ::trots::
theo

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 8-04-2006, 10:04:44 »
Leuke aflevering weer  ::bravo:: Wel jammer van Liz, ze was een leuke kandidaat, maar het zat er een beetje aan te komen...

Ik vond het trouwens helemaal niet kinderachtig van Milouska, het is toch logisch dat je het afschermt, zo was het spel! Ze reageren zelf kinderachtig vond ik  :-\\

En Peggy was lollig in de biecht toen ze reageerde op Frederique toen ze de rozen vergat  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ik denk niet dat Roderick er de volgende keer uitgaat, want zijn kleren passen daarbij niet van wat je in de intro ziet :-\\

Milouska is de Mol
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 8-04-2006, 10:18:12 »

Dit kan niet anders in verband met de waarde van het geld:
Een biljet van 100, een van 50, een van 20, een van 10, een van 5, een van 2 en een van 1. Anders hadden ze al die hoofden van die mannen en vrouwen niet.

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 8-04-2006, 10:20:06 »
het is wel van de smallbandversie...want de breedband doet het nog niet online maar hier een paar screeshotjes van dingen die me opvielen:

Mary-Lou van Steenis: he daar is die E opeens weer...

en dat scherm; maar door die loserband zie ik niets  ???

Iets heel raars met de straatnaamborden:
Chris en Geert en Toine staan er met hun hele voornaam op. De anderen allemaal met voorletters. Zou Toine dan toch de MOL zijn?
« Laatst bewerkt op: 8-04-2006, 10:23:04 door GEA »

Offline Bot13

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 8-04-2006, 11:24:05 »
Ik heb mogelijk iets ontdekt met het "verkeerd verbonden" telefoontje van Toine.
Dat was een Motorola geloof ik. Ik heb ook zo'n soort model. En als je van profiel veranderd (een knop op de zijkant) hoor je een oplopend melodietje.
Deze ging bij hem 3 keer af, en toen 'nam hij op'.

Je kunt voor zover ik weet niet dat melodietje als ringtone instellen, mijn Motorola heeft in ieder geval gescheiden tonen, niet alles is mogelijk als ringtone.

Dus, theorie: Toine 'belde zichzelf', nam op, en deed net of hij verkeerd verbonden was, dit alles zodat hij verdacht wordt gevonden.

(Ik ga nog even de afl. terugkijken voor zekerheid)

Dit is op de uitzending van widm.nl te vinden tussen 16.00 en 16.15
« Laatst bewerkt op: 8-04-2006, 11:33:56 door Bot13 »