Auteur Topic: Portugal - Nederland!  (gelezen 26208 keer)

Offline Herr Johann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Hun verdediging was geitenkaas."
Portugal - Nederland!
« Gepost op: 23-06-2006, 20:09:22 »
Zondagavond 25 juni 21.00...

Nederland tegen Portugal

in de achtste finale! Hoe gaan we maandag aan de nieuwe week beginnen, blij ::ok:: of in een dip ::niet-ok::

Praat hier vast mee over de opstelling, wat jullie aan gaan doen, waar jullie gaan kijken etc... na afloop zal ik mijn bescheiden 8) mening geven en wil ik graag die van jullie horen! :) :) :)

Ohja, de scheids...

Valentin Ivanov is door de FIFA aangesteld als arbiter bij het achtste finale-duel tussen Nederland en Portugal. De Rus leidde eerder al twee wedstrijden; Duitsland-Ecuador, waar hij geen sterke indruk maakte en Frankrijk-Zwitserland, waar acht gele kaarten werden getoond.

Belooft wat :o

Ivanov floot een keer eerder Nederland. In de Amsterdam ArenA werd toen met 3-1 verloren van Italië, de enige nederlaag onder Van Basten tot nu toe.







« Laatst bewerkt op: 24-06-2006, 22:09:11 door Ruud van P »
"Je gaat het pas zien als je het doorhebt."

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #1 Gepost op: 23-06-2006, 21:09:31 »
Één ding is zeker: Het word superspannend!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #2 Gepost op: 23-06-2006, 21:33:57 »
Één ding is zeker: Het word een overwinning!

 ::jaja:: ::ok::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #3 Gepost op: 23-06-2006, 21:46:55 »
Ik denk een 50% dat we winnen. Portugal heeft ook nog niet echt veel indruk gemaakt. Ik hoop echt zo dat we winnen. Als ik aan één ploeg een hekel heb naast de Italianen dan zijn 't de Portugezen. Bah, die arrogantie. Vooral toen in eigen land. Maar hier krijgen ze 't ook weer aardig voor elkaar. Die persconferentie van Maniche alleen al. Brrr *ril* *Hup Holland Hup* Als ze één wedstrijd moeten winnen is het deze wel. Anders word ik echt heel chagrijnig.  ::ohno::

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #4 Gepost op: 23-06-2006, 23:03:38 »
Als ik aan één ploeg een hekel heb naast de Italianen dan zijn 't de Portugezen. . Brrr *ril* *Hup Holland Hup* Als ze één wedstrijd moeten winnen is het deze wel. Anders word ik echt heel chagrijnig.  ::ohno::

Och, niet zo negatief Mloesje.... ::niet-ok:: Wij hebben niemand Mloesje... Jullie hebben een geweldig team met Marco Van Basten... Waarom gun je het Italië niet ? En Portugal ? Ook een zeer goede ploeg hoor.. Dit vind ik wel een vrij negatieve houding... Precies dat je je al verloren wilt voelen.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #5 Gepost op: 24-06-2006, 01:26:48 »
Ik denk een 50% dat we winnen. Portugal heeft ook nog niet echt veel indruk gemaakt. Ik hoop echt zo dat we winnen. Als ik aan één ploeg een hekel heb naast de Italianen dan zijn 't de Portugezen. Bah, die arrogantie. Vooral toen in eigen land. Maar hier krijgen ze 't ook weer aardig voor elkaar. Die persconferentie van Maniche alleen al. Brrr *ril* *Hup Holland Hup* Als ze één wedstrijd moeten winnen is het deze wel. Anders word ik echt heel chagrijnig.  ::ohno::

ben ik het geheel en volledig mee eens
bah wat een arrogantie
en de italianen proberen alleen maar vrije trappen en penalties te krijgen door zich onnodig te laten vallen.
en ik vind dat Frankrijk onterecht door is. Zo slecht gespeelt, en dan nog door... En Zuid-Korea, die speelde zoals altijd, is niet door.
balen
Triomf!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #6 Gepost op: 24-06-2006, 07:00:09 »
 

   >:D >:D

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #7 Gepost op: 24-06-2006, 08:50:03 »
 

   >:D >:D


 ::rofl:: die gaat in de 10de minuut geblesseerd van het veld  ::jaja:: :P

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #8 Gepost op: 24-06-2006, 12:10:41 »
Och, niet zo negatief Mloesje.... ::niet-ok:: Wij hebben niemand Mloesje... Jullie hebben een geweldig team met Marco Van Basten... Waarom gun je het Italië niet ? En Portugal ? Ook een zeer goede ploeg hoor.. Dit vind ik wel een vrij negatieve houding... Precies dat je je al verloren wilt voelen.

Haha sorry als ik zo negatief overkom. Er zijn nou twee ploegen waar ik niet zo dol op ben in dit toernooi. Italië speelt zoals wij dat in Nederland noemen anti-voetbal. En Portugal... die zweven zo hoog boven de grond dat ze het gras niet eens meer zien liggen. Er was gezegd dat Nederland alleen een lastige hobbel was op weg naar Engeland door de Portugezen. Nou sorry,.... als je je tegenstander al niet eens serieus kan nemen  ::ohno:: Ze kunnen wel goed kunnen voetballen, maar het Nederlands elftal is ook niet zo slecht zou ik zeggen. Maar goed twee jaar geleden keek Portugal op die manier tegen Griekenland aan... 2x zelfs. Dus het zal vast wel goed komen  ::tandpastasmiley::

En goed, ik beloof niet (al te) chagrijnig te zijn als Nederland verliest. Verliezen van Portugal is nou ook weer geen schande. Maar toch... ik verlies liever van Brazilië (en nog liever helemaal niet)
« Laatst bewerkt op: 24-06-2006, 12:14:51 door Mloesje »

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #9 Gepost op: 24-06-2006, 12:13:57 »
Neen de 2 ploegen die ik niet zo graag zie winnen zijn Duitsland (übermenschen) en Engeland (die brengen wel goed voetbal maar ik koppel Engeland altijd aan bende bierdrinkers, Hooliganisme en relschoppers....)....
En wat betreft Portugal - Nederland : ik denk dat het gelijkspel wordt met penalties  ;D

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #10 Gepost op: 24-06-2006, 12:18:11 »
Ik heb tegenwoordig een Duitse stagebegeleidster en die houdt helemaal niet van voetbal, maar ik voel me wel schuldig als ik tegen Duitsland ben  ::rofl::

Enneh Engeland vind ik wel oké, ik ben alleen niet zo dol op Beckham.

En ikke wil geen penalties  ::ohno:: Ach nou ja, vorige keer hebben we de penaltieserie ook gewonnen. Nederlanders zijn daar heel erg goed in  ::jaja:: Of in elk geval beter dan de Zweden  ;D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #11 Gepost op: 24-06-2006, 13:29:00 »
Italië speelt zoals wij dat in Nederland noemen anti-voetbal.

Daar komt het oude vooroordeel/stereotype weer bovendrijven...

Over de laatste wedstrijd van Italië, tegen Tsjechië, zou je inderdaad kunnen zeggen dat ze verdedigend spelen, maar verder...

Italië speelt tegenwoordig zelfs veel aanvallender voetbal dan Nederland!  :) En ik moet toegeven dat dat voor Duitsland nu ook wel geldt.  :-\\  :) Maar om dan elke weer aan te komen met dat negatieve beeld van dat die landen zo verdedigend spelen...  ::niet-ok::  ::ohno::

Wat Portugal betreft ben ik het wel behoorlijk met je eens: ik vind Cristiano Ronaldo en Deco echt verschrikkelijk irritante mannetjes.  >:(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #12 Gepost op: 24-06-2006, 13:58:52 »
*arrogantie arrogantie* aaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrgggggggghhhhhhh
Als ik ergens niet tegen kan... ik hoop echt dat ze ons gaan onderschatten.. doe maar lekker arrogant, wij zullen ze eens een lesje leren  >:D :) :) zeg kan er geen duiveltje komen met een NL'se vlag? dat was even makkelijker geweest nu  ;) ;)
I'm a real big goblin..

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #13 Gepost op: 24-06-2006, 21:45:30 »
Twee schwalbes van Figo in de zestien en we liggen eruit!

Ivanov trapt toch overal in. Tenzij hij z'n broer stuurt.
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #14 Gepost op: 24-06-2006, 21:49:25 »
Uitspraken van de trainer van Portugal, Luis Felipe Scolari, in de aanloop naar het duel Nederland-Portugal:

'Maar het zal niet eenvoudig worden. Zij hebben een klasseploeg, geleid door een trainer met persoonlijkheid en kwaliteit'

'Volgens mij wordt het een wedstrijd met niet meer dan één goal verschil. Portugal en Nederland spelen zo'n beetje op dezelfde manier. Het zou mij niet verbazen als er een verlenging of zelfs penalty's volgen.'

Dat belooft wat...

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #15 Gepost op: 25-06-2006, 02:07:36 »
pffft.. ik dacht ik ga morgen op de grote markt in Breda kijken... wordt het van dat vervelende ::) weer >:( nja ik ga dan maar hier ergens de kroeg in en toch wil ik naar breda >:(
I'm a real big goblin..

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #16 Gepost op: 25-06-2006, 10:14:45 »
Gehoord op de vlaamse radio 1 :

Van Basten zou Van Nistelrooij en Van Bommel uit de basisploeg zetten ten voordele van Kuyt en van der Vaart....

 :\'


ook gelezen :

Zonder Van Nistelrooy en Van Bommel?
Nederland zal in zijn achtste finale van zondag in Nürnberg tegen Portugal waarschijnlijk zonder spits Ruud Van Nistelrooy en middenvelder Mark Van Bommel spelen.

Tijdens de training achter gesloten deuren van vrijdag liet bondscoach Marco van Basten beide spelers meespelen met het B-elftal. De twee werden in de A-ploeg vervangen door Dirk Kuijt en Rafael van der Vaart.

Na de laatste groepswedstrijd tegen Argentinië (0-0) had van Basten kritiek op Van an Nistelrooys zwakke prestatie.


Bron : http://wereldbeker.be.msn


Noot :
Ik heb het niet op Kuyt... Is niet zo'n faire speler... Zal maar voor Portugal supporteren dan...  >:D ::zweep::
« Laatst bewerkt op: 25-06-2006, 10:26:26 door Millesime »

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #17 Gepost op: 25-06-2006, 11:01:49 »
Zal maar voor Portugal supporteren dan...  >:D ::zweep::
  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::   >:D >:D

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #18 Gepost op: 25-06-2006, 13:49:31 »
ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het 0-8 wordt ::jaja:: ::jaja::
I'm a real big goblin..

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Portugal - Nederland!
« Reactie #19 Gepost op: 25-06-2006, 13:50:03 »
ooh dat mogen jullie trouwens niet doorvertellen! :-X :-X
I'm a real big goblin..