Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 32301 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #40 Gepost op: 17-10-2006, 19:06:04 »
Maar ik ben nog steeds van mening dat een complot moet kunnen, ookal is het nog zo oneerlijk voor de anderen.
Natuurlijk moet een complot kunnen, maar houd het dan als complot en wrijf het er niet nog eens extra in bij de mensen die weggesaneerd gaan worden.

Citaat
Wel heel jammer dat er meteen ook geen ruimte meer was op normale gesprekken, waardoor het alleen nog ging over stemmingen.
Dat krijg je als zo'n complot bekend gemaakt wordt. Ik kan me heel goed voorstellen dat de wetenschap dat er één voor één uitgeknikkerd wordt, de gezellige sfeer niet bepaald ten goed komt.
er was eens......

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #41 Gepost op: 17-10-2006, 19:24:16 »
Natuurlijk moet een complot kunnen, maar houd het dan als complot en wrijf het er niet nog eens extra in bij de mensen die weggesaneerd gaan worden.
Dat krijg je als zo'n complot bekend gemaakt wordt. Ik kan me heel goed voorstellen dat de wetenschap dat er één voor één uitgeknikkerd wordt, de gezellige sfeer niet bepaald ten goed komt.

Wat dan een geweldige strategie blijkt, wanneer je je totaal voor de anderen wilt afsluiten. Op deze manier hadden ze nog meer reden om op een van de drie te stemmen. Maar als mens zeg ik: ik had ze hun kop van hun romp getrokken, als ik die samensmelting had gehaald. Maar ik wil alleen aangeven dat het ondanks alles, alle avontuur, alle integriteit ten spijt, een spel is. Je kan niet ontkennen dat het een spel is. Zonder het spel zit je daar niet op de kosten van een televisiezender. Klinkt ontzettend hard, maar zo werkt het wel. Dat weet elke kandidaat. Maar het idd niet eerlijk en zeker geen fair play. Maar ik kan mij zo voorstellen dat het hard lachen wordt, wanneer een van de complotters bij Olga (en misschien bij Koen en Bernadette) op het afvallerseiland beland. Eerlijk duurt meestal het langst, ookal moet het uiteindelijk in de finale door het publiek worden bepaald.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 8
« Reactie #42 Gepost op: 17-10-2006, 19:49:59 »
Wat zijn Wietske en Linda toch irritant nikszeggend. Letterlijk en figuurlijk. Olga spreekt Ignace aan op complotvorming en zij zitten lekker alleen maar voor zich uit te staren. Durf dan in ieder geval nog voor Ignace op te komen, jullie zitten toch ook in dat complot! En ja, het is een complot.

Linda en Wietske blinken vooralsnog inderdaad uit in saaiheid  :-\\.
Hun wezenloze blikken tijdens Olga's speech spraken boekdelen.

Maar de manier waarop Olga & co de eilandraad lieten verlopen was verder briljant: als je toch weggaat, kun je net zo goed een bom onder het kamp leggen  >:D :P(figgurlijk!  ;)). En door al die stemmen op Linda, zal zij nu nog eens serieus moeten overwegen haar strategie te wijzigen.  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #43 Gepost op: 17-10-2006, 20:31:55 »
Ik vond dit zooo irriterend xD. Dat Lenny goed kon praten met Olga, maar toch op haar stemt... Komaan. Als je die twee meiden zo irritant en leeg vind, hou ze dan gewoon niet in het spel. Vooral door die biecht aan het einde van die aflevering wat Lenny daar zei, toen dacht ik echt van >_< bedenk dat dan wat eerder!
Toch vond ik Lenny wel lievig overkomen in de aflevering, naast de stemdingen en liegbeschuldiging tegenover Olga dus. En ik hoop dat Olga het gaat redden op dat eiland en dan gewoon terugkomt om in de finale met Bernadette, Lenny en Koen te strijden. Want Koen is in mijn ogen deze aflevering echt heel goed bezig geweest.

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #44 Gepost op: 18-10-2006, 09:22:18 »
De drie "heren" konden hun mond niet houden. als ze gewoon slim waren geweest, dan hadden ze eerst de eilandraad afgewacht, daar hun complot gevolgd, en dan hadden ze zonder problemen hun complot verder ten uitvoer kunnen brengen.
Nu vonden ze het meteen nodig om de drie duidelijk te maken dat ze toch geen kans hadden. Heb je meteen een gewelsige sfeer in je kamp, en ze hebben een groot risico gelopen dat de drie zoveel onrust konden veroorzaken dat het complot uit elkaar valt.
Vooral de actie van Lenny, dat hij tegen Bernadette zei dat hij met Curd en Ignazio over wou blijven, en dat dat ook zou gebeuren, was van een meesterlijke stupiditeit.

Olga wist dat ze zou afvallen, dus nog even wat extra onrust in het kamp gooien..... schitterende actie.

En dan die twee nitwits van een Wietske en een Linda....
Wietske is wel heel erg naïef. Verder zie ik haar ook niet erg veel doen. Om over Linda eigenlijk maar te zwijgen. Die doet nog minder, als die al wat zegt, is het van een dermate "hoogwaardig" niveau dat ze net zo goed niets had hoeven te zeggen, want zinnig is het toch niet.
Beide dames zie ik ook niet echt een grote inzet geven bij proeven. En vooral Linda loopt er wel heel erg ongeïnteresseerd rond.

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #45 Gepost op: 18-10-2006, 09:58:40 »
Ik vind het niet kunnen om Wietske en Linda nitwits te noemen. Voor hetzelfde geld is het programma zo gemonteerd dat ze niks zeggen. Denk je echt dat ze daar dagen zitten zonder maar 1 positieve bijdrage?

Ik ben er ook niet blij mee dat het oude kamp een blok vormt van 5, maar zo'n blok is zeker al eerder voorgekomen in ER, al werd er toen misschien niet de nadruk opgelegd. Het is misschien ook niet meer dan logisch dat je als oude kampgenoten niet op elkaar stemt, maar op andere kampgenoten. Om het dan gelijk een complot te noemen... Het is niet eervol of zo, maar wel tactisch, en ook logisch. (Ik kan hier wel zeggen dat ik het slecht vind dat ze dat doen, en ik zou ook zeggen dat ik het niet zou doen, maar als je daar zit, met de finale in zicht, weet ik nog niet wat ik zou doen.)

En dat er daardoor dan een favoriet afvalt zorgt volgens mij voor de grootste commotie. Als in het blok van 5 de favorieten hadden gezeten, en in het blok van 3 niet, dan hadden er heel wat minder hanen naar gekraaid hier. Nu baal ik ervan dat Bernadette en Olga minder kans maken, maar als Ignaz, Curd en Koen in het groepje van 3 hadden gezeten, was ik superblij geweest dat die eruit vlogen (ook voordat de verwikkelingen met de kampen in de samensmelting begonnen.).

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Aflevering 8
« Reactie #46 Gepost op: 18-10-2006, 11:28:33 »
De drie "heren" konden hun mond niet houden. als ze gewoon slim waren geweest, dan hadden ze eerst de eilandraad afgewacht, daar hun complot gevolgd, en dan hadden ze zonder problemen hun complot verder ten uitvoer kunnen brengen.
Nu vonden ze het meteen nodig om de drie duidelijk te maken dat ze toch geen kans hadden. Heb je meteen een gewelsige sfeer in je kamp, en ze hebben een groot risico gelopen dat de drie zoveel onrust konden veroorzaken dat het complot uit elkaar valt.
Vooral de actie van Lenny, dat hij tegen Bernadette zei dat hij met Curd en Ignazio over wou blijven, en dat dat ook zou gebeuren, was van een meesterlijke stupiditeit.

Olga wist dat ze zou afvallen, dus nog even wat extra onrust in het kamp gooien..... schitterende actie.

En dan die twee nitwits van een Wietske en een Linda....
Wietske is wel heel erg naïef. Verder zie ik haar ook niet erg veel doen. Om over Linda eigenlijk maar te zwijgen. Die doet nog minder, als die al wat zegt, is het van een dermate "hoogwaardig" niveau dat ze net zo goed niets had hoeven te zeggen, want zinnig is het toch niet.
Beide dames zie ik ook niet echt een grote inzet geven bij proeven. En vooral Linda loopt er wel heel erg ongeïnteresseerd rond.


Heel goed gezegd, helemaal mee eens.
First you go backwards, but then forwards again

Offline adventure

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • goed he, als ze kunnen zwemmen....
Re: Aflevering 8
« Reactie #47 Gepost op: 18-10-2006, 15:38:55 »
Ik vind het niet kunnen om Wietske en Linda nitwits te noemen. Voor hetzelfde geld is het programma zo gemonteerd dat ze niks zeggen. Denk je echt dat ze daar dagen zitten zonder maar 1 positieve bijdrage?

En hier ben ik het dan weer mee eens!
live and let live

Offline amanap

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #48 Gepost op: 18-10-2006, 19:25:52 »
En hier ben ik het dan weer mee eens!

En ik ook! Kan me namelijk niet voorstellen dat Wietske helemaal niets doet. Bekijk de vorige afleveringen maar eens....
Het blijft tenslotte een in elkaar gezet programma...
kennis is macht, karakter is meer

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #49 Gepost op: 18-10-2006, 21:08:38 »
Ik weet wel zeker dat bepaalde mensen op een bepaalde manier worden neergezet op tv. Ik denk dat het van Linda en Wietske wel in elkaar gemonteerd is. Het lijkt me sterk dat ze bij bijvoorbeeld de laatste eilandraad helemaal niks hebben gezegd tijdens de discussie, maar het kan natuurlijk ook waar zijn.........voor de waarheid moeten we het toch aan de kandidaten zelf vragen.... ::jaja::

Offline MissC

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #50 Gepost op: 18-10-2006, 21:41:40 »
Nou ik ken Linda goed genoeg en ik weet wel zeker dat Linda daar niet niks heeft gezegd!
Zo zag je in de voor stukjes dat Linda en Olga ruzie hadden! En tijdens de uitzending heb je daar helemaal niks over gezien!

Het is en blijft tv he!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #51 Gepost op: 18-10-2006, 22:56:56 »
Zoals Bernadette vertelda had Linda op de boot naar het nieuwe eiland meer aandacht voor haar nagels als voor het nieuwe eiland. Ongeinteresseerd dus!!Geen robinson

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #52 Gepost op: 19-10-2006, 00:23:28 »
Niet op elkaar stemmen is een afspraak, collectief een en dezelfde persoon wippen is een complot.

Ignace.

Snappie?

En Linda, dit is geen gelijkwaardige, eerlijke discussie waarin mensen het niet eens worden. Dit is een groepje mensen onschuldig op het schavot zetten en roepen dat er geen weerwoord mogelijk is want ieder z'n mening.

En ja, Ignace, dat weerwoord komt natuurlijk steevast van de mensen op het schavot. Lijkt me niet geheel onlogisch.

Een aaneenschakeling van domme opmerkingen en acties was deze aflevering. Een complot smeden met z'n vijven vind ik laf en flauw. Het mag, het kan taktisch zijn, maar om met Bas Westerweel te spreken (in PE): Je kunt winnen als een rat of verliezen als een heer. Die keuze is vrij, maar dan zul je wel met je Robinsonbeeldje als rat verder door het leven moeten ten overstaan van de hele natie. Moet je willen.

Bovendien: wat blijft er in hemelsnaam van die slimme taktiek over als je je opponenten zeer gedetailleerd op de hoogte gaat brengen van die taktiek!? Niet alleen dat je die opponent dan bijzonder opstandig maakt, maar bovendien alarmeer je de mensen in je eigen kampje. Ik miste het klokgelui dat in de vorige serie onder Frank zat die zich ineens realiseerde dat hij ook aan de beurt zou komen. Wellicht omdat het kwartje bij de twee dames (over wiens intelligentie ik geen uitspraken zal doen want ik ken ze niet en kan me alleen baseren op hoe ze overkomen op tv en hemeltjelief... maar goed) vooralsnog maar niet wil vallen.

Als er geen vangneteiland was geweest, dan zou ik als kijker wel afgehaakt zijn. Maar nu kan het nog best spannend worden toch, met een wraakzuchtige Olga. Geweldig mens. Dé Robinson van dit jaar wat mij betreft.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #53 Gepost op: 19-10-2006, 02:21:11 »
Ik miste het klokgelui dat in de vorige serie onder Frank zat die zich ineens realiseerde dat hij ook aan de beurt zou komen.

dan zaten we op dezelfde lijn. Ook ik moest denken aan t luiden van de klok zoals in de vorige expeditie.
Ook al waren er geen klokken deze keer in gedachten hoorde ik ze wel. Jammer dat Wietske en Linda niks hoorden.
Ik heb de uitzending nog eens teruggekeken op video en EP heeft duidelijk uitgelegd dat er maar 1 van t nieuwe eiland naar de finale kan. Dus hoop ik dat Bernadette blijft waar ze is en dan in de finale komt met Olga. Zo zou t moeten gaan.
Inderdaad waren er maar 2 zelfbenoemde kanjers die spijt hebben van hun beslissing daardoor ga ik er nu ook vanuit dat Curd is omgeslagen naar de anderen en wie weet, Wietske en Linda misschien ook wel (als ze slim zijn)
Dat zou verklaren waarom Ignace zo boos word op Curdje
( wat we nog steeds niet hebben gezien in de uitzending.)
Zullen de klokken dan maandag toch gaan luiden?

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 8
« Reactie #54 Gepost op: 19-10-2006, 08:40:26 »
Ik weet wel zeker dat bepaalde mensen op een bepaalde manier worden neergezet op tv. Ik denk dat het van Linda en Wietske wel in elkaar gemonteerd is. Het lijkt me sterk dat ze bij bijvoorbeeld de laatste eilandraad helemaal niks hebben gezegd tijdens de discussie, maar het kan natuurlijk ook waar zijn.........voor de waarheid moeten we het toch aan de kandidaten zelf vragen.... ::jaja::
De eilandraad kun je in zn geheel terugkijken op de Talpa site!
The sun came up and reality set in.

Offline Ramiro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Where's that coconut when you need it?
Re: Aflevering 8
« Reactie #55 Gepost op: 19-10-2006, 14:15:20 »
Iemand anders ook opgevallen hoe goed Robin maar vooral Klaar er
al weer uitzagen? Ik weet wel, Olga schijnt er ook geen last van te hebben,
maar het verschil van die twee met de rest is wel erg groot.

Ik vermoed dat er een paar dagen tussen hebben gezeten, tussen het verlaten
van de eilanden en het brengen van het feestmaal. Ze hebben het gewoon aan elkaar
gemonteerd zodat het de volgende dag lijkt.
Groooagghhhhh-Ugh?

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #56 Gepost op: 19-10-2006, 19:27:56 »
Dat zou verklaren waarom Ignace zo boos word op Curdje
( wat we nog steeds niet hebben gezien in de uitzending.)

Is dat te zien in de aankondiging van volgende week? Heb ik gemist!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #57 Gepost op: 19-10-2006, 20:02:14 »
Nee, dat was al te zien in de allereerste aflevering (de voorstelaflevering)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 8
« Reactie #58 Gepost op: 19-10-2006, 20:52:09 »
Nee, dat was al te zien in de allereerste aflevering (de voorstelaflevering)
En in de algemene trailer van Expeditie Robinson Panama

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #59 Gepost op: 20-10-2006, 16:21:47 »
En in de algemene trailer van Expeditie Robinson Panama

Ah, nou, laten we inderdaad hopen dat dit domme pact doorbroken wordt en er nog wat vuurwerk komt!