Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 978700 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5760 Gepost op: 17-01-2021, 20:04:05 »
Sorry mij maakt het echt niks uit of Feyenoord of Ajax wint, maar wie zegt dat dit geen buitenspel was, die verdenk ik ervan een Feyenoord dekbed te hebben  ::rofl::




Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Eredivisie
« Reactie #5761 Gepost op: 17-01-2021, 20:30:01 »
Hele trieste overwinning ja.

Wat is er triest aan? Nu is het net of Ajax antivoetbal heeft gespeeld, penalty's heeft proberen te versieren, heeft lopen schoppen etc... De goal van Gravenberch was gewoon een prima goal.

Ik vindt wel dat Feyenoord een gelijkspel verdiend had op basis van de 2e helft, toen ze goed onder de druk van Ajax wisten uit te komen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #5762 Gepost op: 18-01-2021, 13:01:59 »
Feyenoord had meer verdiend. Maar ja, dan moet je de kansen weten af te maken.
En ja, het was helaas buitenspel... (en ja, ik had vroeger zeker een Feyenoord-dekbed)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5763 Gepost op: 19-01-2021, 13:44:49 »
Het was zeker buitenspel, het was echter wel het raarste shot en still die je kon gebruiken. Zeker in zo'n stadion hebben ze beter camerastandpunten en het duurde mij ook heel lang dat het beeld getoond werd. En als je dit geen trieste overwinning vond dan snap ik je niet. Johan Cruyff heeft zich omgedraaid in zijn graf. Kick and rush en dat met die miljoenenploeg.
Så hva gjør vi nå?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Eredivisie
« Reactie #5764 Gepost op: 20-01-2021, 21:45:21 »
Het was zeker buitenspel, het was echter wel het raarste shot en still die je kon gebruiken. Zeker in zo'n stadion hebben ze beter camerastandpunten en het duurde mij ook heel lang dat het beeld getoond werd. En als je dit geen trieste overwinning vond dan snap ik je niet. Johan Cruyff heeft zich omgedraaid in zijn graf. Kick and rush en dat met die miljoenenploeg.

Kick and rush  ::rofl:: en Feyenoord speelde zeker tikataka-voetbal?

Vervang triest door onverdiende of gelukkige overwinning en ik ben het met je eens.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #5765 Gepost op: 22-01-2021, 11:41:29 »
Ik heb mijn verwachtingspatroon van Ajax ook gewoon een stuk hoger liggen.

De cijfers
Begroting Ajax: 110 miljoen
Begroting Feyenoord: Ongeveer 60 miljoen

Aankopen Ajax dit seizoen: 22,5 miljoen (Haller), 21,7 miljoen (Anthony), 14 miljoen (Klaassen), 8,5 miljoen (Kudus).
Aankopen Feyenoord dit seizoen: Miljoentje of 3/4 voor Diemers en Linssen?

Ajax gaat Bayern Munchen achterna financieel. De rest van de eredivisie heeft no way kans om dat ook maar enigsinds bij te benen. Kan Ajax daar iets aan doen? Nee natuurlijk niet, dat is voornamelijk het gevolg van de bizarre prijzenpot van de Champions League. Zelfs met alleen een groepsfase-deelname win je al bijna de volledige begroting van Feyenoord.

Triest is dan misschien niet het juiste woord, maar ik vond het spel echt afgrijselijk slecht. En dat voor zo'n miljoenenploeg... Aan het eind van het jaar zullen ze wel weer terecht bovenaanstaan. Maar je zult in Nederland de komende jaren een hoger verwachtingspatroon van Ajax zien, en daarbij ook wat meer vijandelijkheid en kritische geluiden  :P

Maargoed, ik ben ook niet objectief  :P
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5766 Gepost op: 22-01-2021, 23:21:46 »
Nooit gedacht, maar Willem II gaat gewoon met ADO en RKC (en Emmen, afhankelijk van morgen ADO - Emmen) strijden om erin te blijven. Hoe dan? Is dat het gemis van Wriedt in de eerste maanden geweest? Die pakt zoals verwacht wel zijn goals mee.

Een Tresor uit vorm? Heb het gevoel dat de selectie nauwelijks is veranderd t.o.v dat geweldige vorige seizoen. Heb niet alle wedstrijden gezien. Zijn mijn verwachtingen dat ze minimaal tussen 6 en 12 zouden moeten spelen met dit materiaal te hoog? Of zijn ze echt niet zo goed?

Zou het heel jammer vinden mochten zij afzakken. VVV, ADO, (RKC? wel leuk voetbal betere selectie dan vorig seizoen), Zwolle en Emmen hebben een toch veel mindere selectie?

Tarbozan (of Niek), jullie een verklaring voor het grote verval?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2021, 23:25:00 door MollenvangR-Art »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5767 Gepost op: 23-01-2021, 14:47:02 »
Kijk de match van gisteren zie het verschil tussen eerste en tweede helft en je hebt al een enorm deel van je verklaring. Geloof en overtuiging die gebaseerd is op eerder resultaat.

Verder lopen er wat spelers bij Willem ii die prima kunnen voetballen maar eigenlijk al met hun hoofd weg zijn, met voorop tresor.

Verder is de opstelling niet goed, pavlidis op links is gewoon veel energie weg gooien in meters maken . Tresor en saglam samen op midden gaat ten koste van je overwicht op midden.  Grootste probleem is de centrale achterhoede die te traag is voor dit niveau. Holmen is echt zeer gevoelig voor resultaat en als dat er niet is, lijkt hij wel per week slechter te worden.

Verder zijn noch Brondeel, noch ruiter in staat gebleken punten te pakken voor de ploeg.

Verder is mijn blik zeker wel gekleurd, maar zijn er al een aantal dubieuze beslissingen van var of scheids geweest. ( scheids ziet geen offside, var kijkt beslist niks, scheids moet kijken en zegt tich buitenspel). Met de match van gisteren als extreem dieptepunt. Rode kaart voor wriedt slaat echt nergens op. Penalty daarover zegt de scheids bij terugkijken zelf al dat er niets aan de hand was.

Als je dit tegen hebt en her loopt niet, ja dan sta je onderin te ballen.
In de complottheorie die op tilbo veel rondgaat dat Willem II gekozen is on te degraderen omdat zij dat financieel wel overleven , geloof ik totaal niet.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2021, 14:57:23 door Tarbozan »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5768 Gepost op: 26-01-2021, 11:00:01 »
En nu heeft Willem II Koster ontslagen  ??? Eerst contractverlenging geven... ik dacht dat hij wel wat meer krediet zou hebben bij de clubleiding.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5769 Gepost op: 26-01-2021, 11:04:36 »
Dit is war het publiek , met name de harde kern al tijdje eiste. Ontslag van koster zal helaas niet de boel zomaar veranderen denk ik

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #5770 Gepost op: 26-01-2021, 21:56:15 »
En weer een blessure bij PSV. Dumfries.... Dit zag eruit als een kruisbandblessure  :\'(
You'll never walk alone

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Eredivisie
« Reactie #5771 Gepost op: 27-01-2021, 15:12:35 »
En weer een blessure bij PSV. Dumfries.... Dit zag eruit als een kruisbandblessure  :\'(

Het schijnt allemaal mee te vallen: https://www.vi.nl/nieuws/geruststellende-boodschap-dumfries-na-schrikmoment
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5772 Gepost op: 28-01-2021, 01:19:31 »
Die Giakoumakis van VVV is echt een schot in de roos :P En 4 tegen Vitesse is toch iets knapper dan 4 tegen ADO denk ik. Die houdt echt VVV er persoonlijk in. Soms heb je van die jaren. ADO met Bulykin, VVV met Vleminx destijds. Die gaat ze echt miljoenen opleveren.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #5773 Gepost op: 28-01-2021, 23:14:53 »
Willem II wordt hier echt genaaid. Ongelofelijk dat die 2-1 niet afgekeurd werd  ::ohno::
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5774 Gepost op: 28-01-2021, 23:51:30 »
Willem II wordt hier echt genaaid. Ongelofelijk dat die 2-1 niet afgekeurd werd  ::ohno::
Inderdaad, ik vond het leuk dat Brobbey goed inviel, want ben van hem als speler gecharmeerd. Maarrrrr.... Haller die gaf me toch een flinke duw. Dat had inderdaad afgekeurd moeten worden.  ::niet-ok::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5775 Gepost op: 29-01-2021, 09:01:08 »
Er wordt langs alle ksnalen al gesuggereerd dat Willem II eigen geld heeft rn het dus zich kan permitteren om te degraderen, en dat de var/ scheids daar aan meehelpt.zodat clubs als pec etc niet in de (nog grotere) financiële problemen zouden komen bij degradatie.

Onzin natuurlijk, maar het is wel het zoveelste moment dit seizoen waarin zelfs een blinde koe kan zien dat er iets aan de hand is, en noch scheids noch var doen iets.

Rode kaart en penalty tegen pec. Nu duw haller.
Doelpunten die willem II maakt, niemand fluit , var kijkt, neemt geen besluit,vraagt scheids om te kijken en die keurt af.


Ik dacht dat de var er was om fouten scheids te corrigeren, maar ja gelukkig was het voetbal im de eerste helft best verzorgd.

Update : mooiste is dat dr commentator bij espn nog iets zegt aks oh var is Nijhuis dus zal het wel bij doelpunt blijven. Geeft te denken, dat of Nijhuis pro Ajax is of anti willem II ( al zal de goedgelovige samiritaan denken nee hij bedoelt te zeggen dat Nijhuis fan is van beetje door laten ballen ) ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2021, 09:04:33 door Tarbozan »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #5776 Gepost op: 29-01-2021, 10:05:41 »
Nijhuis hanteert gewoon zijn eigen regels. Keer op keer.
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5777 Gepost op: 29-01-2021, 11:28:38 »
En over Willem II gesproken ze hebben een nieuwe trainer: Zelko Petrovic.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5778 Gepost op: 29-01-2021, 11:42:01 »
Misschien kunnen we die in het veld ook nog inzetten  :D

Maar sorry Zelko heeft nog nergens iets gepresteerd aks trainer en zo nu de man moeten zijn om mijn cluppie uit het slijk te trekken, ik vind het niet de juiste man, wel de juiste mentaliteit voir een trainer, maar te weinig ervaring en authoriteit.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2021, 11:47:43 door Tarbozan »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5779 Gepost op: 31-01-2021, 15:20:16 »
PSV moet zich schamen... geen organisatie. 3x totaal geen organisatie in de omschakeling, met goal tot gevolg. En verder ook een beetje pech dat ze zelf geen goals hebben gemaakt, maar daar mag je je niet achter verschuilen.