Auteur Topic: Buitenlandse voetbalcompetities  (gelezen 290764 keer)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Buitenlandse voetbalcompetities
« Gepost op: 21-04-2007, 13:08:00 »
Man-U,Barça,Lyon,Porto........en ook over Anderlecht  ::jaja:: kun je hier een woordje plaatsen

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #1 Gepost op: 21-04-2007, 23:46:20 »
Lens-Le Mans 2-0 oef! we staan terug 2é  :D

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #2 Gepost op: 23-04-2007, 21:41:00 »
Alhoewel het misschien wat saai is dat op 5 speeldagen van het einde in de Franse competitie Lyon terug kampioen is,is het nog razend spannend voor de overige 2 CL tickets.
1. Lyon  71
2. RC Lens  53
3. Bordeaux  52
4. Toulouse  52
5. Marseille  49
6. Rennes  48
7. Sochaux  48
8. Lille OSC  46
9. Saint-Etienne  45
10. Lorient  45
11. Monaco  44
12. Auxerre  44
13. Le Mans  43
14. Nancy  40
15. Valenciennes  38
16. PSG  38
17. Nice  37
18. Troyes  32
19. Sedan  31
20. Nantes  30



 
 

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #3 Gepost op: 7-05-2007, 19:07:17 »
Met nog 3 wedstrijden voor de boeg ,zijn we momenteel terug 2é, met een verplaatsing woensdag naar Lyon kan het er hééél slecht uitzien(indien zwaar verlies)
1.  Lyon  75punten  +33  CL
2.  Lens  56punten +12 CL
3.  Bordeaux 56punten +7 1 CL voorrondewedstrijd
4. Marseille  55punten +12
5.  Rennes  52punten +5
6.  Toulouse  52punten 0
7.  Sochaux  51punten  -1
8.  Saint-Etienne  49punten +5
9.  Auxerre  48punten -2

(hangt er ook vanaf hoe eerlijk Lyon het spel nog speelt)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #4 Gepost op: 7-05-2007, 19:28:56 »
Heeft Frankrijk twee directe Champions League-plaatsen?  ::oink::

Dat vind ik niet terecht, zo goed is het Franse voetbal ook weer niet. De Franse en Duitse competitie worden naar mening toch een beetje overschat. De Engelse, Spaanse en Italiaanse competities zijn aanzienlijk sterker.

Waarom ben  je trouwens zo'n Lens-fan, Koekoe?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #5 Gepost op: 7-05-2007, 20:36:18 »
Heeft Frankrijk twee directe Champions League-plaatsen?  ::oink::

Dat vind ik niet terecht, zo goed is het Franse voetbal ook weer niet. De Franse en Duitse competitie worden naar mening toch een beetje overschat. De Engelse, Spaanse en Italiaanse competities zijn aanzienlijk sterker.

Waarom ben  je trouwens zo'n Lens-fan, Koekoe?
Hoi KD, In Nederland heb je PSV  ::bravo:: ::bravo:: Ajax, AZ. Daaronder bijvoorbeeld Utrecht Twente en Heerenveen,en de rest zijn "meelopers".
In België heb je Anderlecht,Genk,Standard en Club Brugge,en de rest is gewoon 1é klasse (eredivisie) onwaardig. Wat men gisteren op één nog maar eens voorstelde is de Belgische 1é klasse in te korten tot 12 of 14 teams ofzo.Want de 8-1 van Anderlecht tegen Beveren moest (indien Anderlecht doorgedrukt hebben) gewoon een 2cijfer-overwinning geweest zijn)  ::vergroot::  Er zitten daar enkele ploegjes bij waarvan je denkt;wat doen die hier?

Onbekend is dus onbemind. KD,mocht je het Franse voetbal volgen,dan zou je weten dat het niveau stukken hoger is dan in Nederland en België. Een team dat op kop in de competitie staat,zal het telkens moeilijk hebben als ze thuis tegen de laatste spelen. Zo hebben wij RC Lens onze zekerheid voor de CL weer te grabbel gegooid tegen de "mindere" ploegjes. Als ik je zeg dat PSG een maand terug nog op de laatste plaats stond,wat denk je daarvan? Jawel PSG!! Nu staat FC Nantes hopeloos op de laatste plaats,een jaar of 4-5 terug nog kampioen van Frankrijk!!!

Waarom ik Lens-fan ben?
1;in België stelt het voetbal niets voor.
2; Het mooie voetbal,en je ziet er veel bekende namen.
3; Ik woon op de grens,dus voor mij is het niet ver.
4; Het is er spotgoedkoop,tijdens de Uefacup; de poules (oa met Heerenveen) 5 euro.Panathinaikos,de ronde na de poules:7 Euro. de kwart-finale tegen Leverkusen: 7 euro, en dan hield het op  :\'( :\'( maar das toch een prikje?
En dan heb je natuurlijk de sfeer.Lens is een stadje met amper 30.000 inwoners, maar men heeft gemiddeld 38.000 supporters .
Hier een voorbeeldje;en dan verloren we nog met 0-4 he!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Ns3Xm7XjuYE
« Laatst bewerkt op: 7-05-2007, 20:43:43 door koekoe »

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #6 Gepost op: 7-05-2007, 20:57:25 »
KD, de verslaggevers hebben het moeilijk om hun werk te doen,vanwege het vocaal overwicht  8) 8)
http://www.youtube.com/watch?v=GlMMfNYUkXQ

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #7 Gepost op: 7-05-2007, 21:15:06 »
 Hier nog eentje KD,
http://www.youtube.com/watch?v=MeY575iliJw

Zo, ik hoop dat je me nu een beetje begrijpt waarom ik naar Frankrijk uitwijk,om naar het voetbal te gaan zien  ;) ;) ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #8 Gepost op: 7-05-2007, 21:31:24 »
Het is enorm sfeervol zo te horen en te zien en met die prijzen  :o kan ik me goed voorstellen dat je Lens-fan bent!  :D ::ok::
Bij Ajax maken 'we' meestal minder lawaai. De prijzen vallen daar trouwens ook nog wel mee, ik betaalde laatst 11 euro voor de halve finale van de KNVB-beker, er waren ook plaatsen voor 10 euro. Maar idd niet te vergelijken  met Lens.

De Franse competetie volg ik inderdaad niet zo, ondanks mijn studie Frans.  :-[ Maar voor mijn beoordeling van het niveau baseer ik me op de prestaties in de Europese competitie en daarin is alleen Olympique Lyon een club met aanzien. Verder zijn de resultaten van Franse ploegen daar niet bepaald indrukwekkend, vergeleken met Engeland, Spanje en Italië. Toch hebben ze ook twee vaste Champions League plaatsen. :-\\

Dat neemt niet weg dat de competitie met uitzondering van de strijd om de eerste plaats wel heel spannend zal zijn. Maar het is jammer dat Lyon zo veel beter is dan alle andere clubs.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #9 Gepost op: 7-05-2007, 22:20:46 »
Het is enorm sfeervol zo te horen en te zien en met die prijzen  :o kan ik me goed voorstellen dat je Lens-fan bent!  :D ::ok::
Bij Ajax maken 'we' meestal minder lawaai. De prijzen vallen daar trouwens ook nog wel mee, ik betaalde laatst 11 euro voor de halve finale van de KNVB-beker, er waren ook plaatsen voor 10 euro. Maar idd niet te vergelijken  met Lens.

De Franse competetie volg ik inderdaad niet zo, ondanks mijn studie Frans.  :-[ Maar voor mijn beoordeling van het niveau baseer ik me op de prestaties in de Europese competitie en daarin is alleen Olympique Lyon een club met aanzien. Verder zijn de resultaten van Franse ploegen daar niet bepaald indrukwekkend, vergeleken met Engeland, Spanje en Italië. Toch hebben ze ook twee vaste Champions League plaatsen. :-\\

Dat neemt niet weg dat de competitie met uitzondering van de strijd om de eerste plaats wel heel spannend zal zijn. Maar het is jammer dat Lyon zo veel beter is dan alle andere clubs.
Tja natuurlijk zijn Spanje,Engeland en Italië de top in Europa,maar voor mij liggen Lille(Losc)  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: Valenciennes(met Patrick Paauwe)  ::ok:: en Lens dichter bij mijn deur dan de dichstbijzijnde Belgische club; Club Brugge. en wat stellen die voor?
Leve de Euro  ::ok:: ::ok:: want in het begin moest ik nog telkens naar de bank om Frans  geld!!!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #10 Gepost op: 8-05-2007, 19:57:24 »
Tja natuurlijk zijn Spanje,Engeland en Italië de top in Europa,maar voor mij liggen Lille(Losc)  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: Valenciennes(met Patrick Paauwe)  ::ok:: en Lens dichter bij mijn deur dan de dichstbijzijnde Belgische club; Club Brugge. en wat stellen die voor?
Nee inderdaad, het Belgische voetbal stelt niet zo veel voor. of wilde je dat niet horen? ;D ;)


Naast de Nederlandse competitie (Ajax) volg ik vooral de Italiaanse competitie. Helaas niet vanuit het stadion, vanwege de afstand.  :( ;)

Mijn favoriete ploegen daar zijn AC Milan (dé beste ploeg van de wereld! :P) en Fiorentina. Fiorentina is hier in Nederland wat minder bekend (en daardoor ook minder bemind  :-\\), maar sinds anderhalf jaar is het echt een Italiaanse topploeg.\

Er spelen een heleboel erg goede voetballers, zoals de uitstekende Tsjechische verdediger Ujfalusi (51 interlands!), de Deense internationals Kroldrup (15 interlands) en Jorgensen (71 interlands). Verder worden middenvelder Montolivo en spits Pazzini (beiden 22) als dé beloften voor het Italiaans voetbal gezien. Vooral Montolivo speelt de sterren van de hemel voor Jong Italië (hopelijk komt hij naar het EK-21 in Nederland, in juni!!!). Verder heeft Fiorentina ook een behoorlijk jonge ploeg, met onder meer de Braziliaan Reginaldo.

Maar de twee absolute sterren zijn op dit moment Luca Toni (28 interlands, wereldkampioen) en de Roemeen Mutu (48 interlands). Hoewel Toni dit seizoen minder scoorde dan het voorgaande seizoen, zijn Mutu en hij samen nu al goed voor 31 goals. Hij moet z'n doelpunten nu dus delen.

Helaas is de kans groot dat Toni na dit seizoen vertrekt naar Juve, Inter of Bayern. Maar met Pazzini, Mutu en de op dit moment aan Juventus verhuurde Bulgaar Bojinov heeft Fiorentina genoeg alternatieven achter de hand.  ::ok::

Gaat Fiorentina volgend jaar de Uefa Cup winnen?  ::jaja::

Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #11 Gepost op: 8-05-2007, 20:10:51 »
is 3 topics nou echt niet genoeg voor de voetbal? ..  ::)
I'm a real big goblin..

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #12 Gepost op: 8-05-2007, 20:17:50 »
is 3 topics nou echt niet genoeg voor de voetbal? ..  ::)
Wil je er nog een bij?  ::) je vraagt maar; de Africa cup,WK,beach soccer,....... er zijn er genoeg hoor  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::


Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #13 Gepost op: 8-05-2007, 20:46:08 »
Nee inderdaad, het Belgische voetbal stelt niet zo veel voor. of wilde je dat niet horen? ;D ;)


Naast de Nederlandse competitie (Ajax) volg ik vooral de Italiaanse competitie. Helaas niet vanuit het stadion, vanwege de afstand.  :( ;)

Mijn favoriete ploegen daar zijn AC Milan (dé beste ploeg van de wereld! :P) en Fiorentina. Fiorentina is hier in Nederland wat minder bekend (en daardoor ook minder bemind  :-\\), maar sinds anderhalf jaar is het echt een Italiaanse topploeg.\

Er spelen een heleboel erg goede voetballers, zoals de uitstekende Tsjechische verdediger Ujfalusi (51 interlands!), de Deense internationals Kroldrup (15 interlands) en Jorgensen (71 interlands). Verder worden middenvelder Montolivo en spits Pazzini (beiden 22) als dé beloften voor het Italiaans voetbal gezien. Vooral Montolivo speelt de sterren van de hemel voor Jong Italië (hopelijk komt hij naar het EK-21 in Nederland, in juni!!!). Verder heeft Fiorentina ook een behoorlijk jonge ploeg, met onder meer de Braziliaan Reginaldo.

Maar de twee absolute sterren zijn op dit moment Luca Toni (28 interlands, wereldkampioen) en de Roemeen Mutu (48 interlands). Hoewel Toni dit seizoen minder scoorde dan het voorgaande seizoen, zijn Mutu en hij samen nu al goed voor 31 goals. Hij moet z'n doelpunten nu dus delen.

Helaas is de kans groot dat Toni na dit seizoen vertrekt naar Juve, Inter of Bayern. Maar met Pazzini, Mutu en de op dit moment aan Juventus verhuurde Bulgaar Bojinov heeft Fiorentina genoeg alternatieven achter de hand.  ::ok::

Gaat Fiorentina volgend jaar de Uefa Cup winnen?  ::jaja::


Je hebt helemaal gelijk hoor,het Belgisch voetbal stelt idd niets voor.Neem nu de Uefa-cup,de amateurs van Zulte-Waregem was de enige Belgische ploeg die Europees kon overwinteren.  :o
Tja spijtig he, als je fan van een bep. team bent,maar het is te ver  :-\\ Zo is een collega van mij enorm AS Roma fan,maar die heeft ze ook nog nooit in eigen stadion zien spelen.
Fiorentina ken ik natuurlijk,maar wie in Italië waar speelt,daarvan ben ik niet echt op de hoogte. Al ken ik wel de meeste van de namen die je opnoemde. Ik zou het moeten opzoeken,maar als ik het goed heb speelde Batistuta toch ooit bij Fiorentina?
Ik hoop het voor jou dat ze ver geraken, want ligt het aan mij(dat ik het niet genoeg volg) of is het idd zo dat Fiorentina de laatste jaren Europees weinig in de pap te brokken had?

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #14 Gepost op: 8-05-2007, 22:39:18 »
Wil je er nog een bij?  ::) je vraagt maar; de Africa cup,WK,beach soccer,....... er zijn er genoeg hoor  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
beach?  ::) en anders wil ik zuid-II 2e klasse  8)
I'm a real big goblin..

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #15 Gepost op: 9-05-2007, 08:21:30 »
Je hebt helemaal gelijk hoor,het Belgisch voetbal stelt idd niets voor.Neem nu de Uefa-cup,de amateurs van Zulte-Waregem was de enige Belgische ploeg die Europees kon overwinteren.  :o
Tja spijtig he, als je fan van een bep. team bent,maar het is te ver  :-\\ Zo is een collega van mij enorm AS Roma fan,maar die heeft ze ook nog nooit in eigen stadion zien spelen.
Fiorentina ken ik natuurlijk,maar wie in Italië waar speelt,daarvan ben ik niet echt op de hoogte. Al ken ik wel de meeste van de namen die je opnoemde. Ik zou het moeten opzoeken,maar als ik het goed heb speelde Batistuta toch ooit bij Fiorentina?
Ik hoop het voor jou dat ze ver geraken, want ligt het aan mij(dat ik het niet genoeg volg) of is het idd zo dat Fiorentina de laatste jaren Europees weinig in de pap te brokken had?

Fiorentina presteerde het vorige seizoen ook uitstekend en had dit seizoen daarom eigenlijk Europees voetbal moeten spelen, maar vanwege vermeende omkoping in het seizoen daarvoor, toen de club tegen degradatie streed, werden ze teruggezet. Ze zijn dit seizoen met 15 minpunten gestart en toch staan ze er nu heel goed voor.  ::ok:: Maar dat is wel de verklaring dat ze al een tijd geen Europees voetbal gespeeld hebben. De club is een paar jaar geleden ook failliet geweest, maar heeft zich razendsnel uit de serie C weer terug omhoog gewerkt.
Batistuta speelde inderdaad ooit voor Fiorentina, net als onder meer Toldo en Rui Costa.
Ik heb wel een keer een wedstrijd van Fiorentina in het echt gezien, twee jaar geleden: Fiorentina tegen AC Milan (1-2). Dat was ook de eerste echte prof-wedstrijd die ik in een stadion gezien heb. Vorige week zondag was ik ook weer in de buurt van Florence, maar helaas werd de wedstrijd kort vantevoren naar zaterdag verplaatst, waardoor ik er niet heen kon. :\'(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #16 Gepost op: 9-05-2007, 19:35:04 »
Het ziet er weinig hoopvol uit  :-\\

wo 09/05 Bordeaux - Nantes 
wo 09/05 Lyon - Lens 
wo 09/05 Marseille - Nancy 
wo 09/05 Toulouse - Le Mans 
   
   
 

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #17 Gepost op: 13-05-2007, 15:14:19 »
Het ziet er weinig hoopvol uit  :-\\

wo 09/05 Bordeaux - Nantes 
wo 09/05 Lyon - Lens 
wo 09/05 Marseille - Nancy 
wo 09/05 Toulouse - Le Mans 
dat ziet er niet zo goed uit koekoe

maar je kan ook gewoon winnen in Lyon
Menno is gek

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #18 Gepost op: 16-05-2007, 17:47:23 »
maar je kan ook gewoon winnen in Lyon
hmmm,de heen en terugwedstrijd samen, kregen we 7-0 aan de broek  :o
Het zal voor volgend seizoen zijn  ::) ::)

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #19 Gepost op: 16-05-2007, 22:05:18 »
hmmm,de heen en terugwedstrijd samen, kregen we 7-0 aan de broek  :o
Het zal voor volgend seizoen zijn  ::) ::)
als je al zo aan een wedstrijd begint win je nooit ::ohno::, ik weet nog dat ik ooit op voetbal zat, we verloren alles met 30-1 ofzo. maar we bleven erin geloven.
en toen op een dag verloren we met 30-3
dus als je er gewoon ingelooft, kan alles gebeuren ::jaja::
Menno is gek