Auteur Topic: Tennis  (gelezen 499999 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #400 Gepost op: 9-06-2009, 17:14:33 »
Oke oke oke oke, dan zal ik mijn kijk er wel even op geven... kunnen jullie die onderuit halen  ::)

alsof ik dat ooit zou doen ::hypocriet::

Als ik jou verhaal zo lees dan komt hij aardig in de buurt van (is hij misschien wel) de allerbeste allertijden. Waar ik het ook zeker wel mee eens ben is dat hij een erg vriendelijke man is, geen arrogantie, spreekt zijn talen, wat dat betreft vind ik hem wel nummer 1. Maar daarmee ben je dr nog niet. En Nadal is gewoon ook heel goed :) Maar zoals ik al zei dat was Andre Agassi ook en die heeft ook een heleboel charme. Dus als ik het zou moeten zeggen dan zou ik niet kunnen kiezen tussen Agassi en Federer... of miss moet ik nog iets meer overtuigd worden :P
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #401 Gepost op: 10-06-2009, 14:32:02 »
Ik denk dat je hier een belangrijk punt aanstipt. Ik weet helemaal niets van tennis.  ;) Maar volgens mij kun je de prestaties van individuele sporters alleen vergelijken als je in de vergelijking ook het niveau van de concurrentie meeneemt. Het lastige is alleen dat je allerlei andere toppers nooit hebt meegemaakt...

Inderdaad dat is het grootste probleem. Het is echter een gegeven dat er tegenwoordig meer mensen tennis spelen dan destijds en volgens mij ook meer tennissers de top proberen te bereiken. Dit maakt de concurrentie sowieso in aantal al groter. Ook is de kwaliteit dezer dagen een stuk hoger... Het verschil met destijds is echter wel dat er vaak een aantal grote namen met elkaar in de clinch lagen en streden om plekje nummer 1, terwijl Federer iedereen overklaste behalve op het gravel.. totdat Nadal vorig jaar eindelijk Federer buiten het gravel om op de knieen kreeg. Tot die tijd was hij echter ruim 4 jaar veruit de beste van de wereld. Hij heeft niet voor niks de langste reeks aaneen als nummer 1 van de wereld. 3 andere toppers: Sampras, Lendl en Connors hebben echter meer weken op nummer 1 gestaan. Sampras het meest en wel 46 weken meer om precies te zijn. Federer staat nu echter al 43 weken op nummer 2, omdat Nadal nu even om de hoek komt kijken. En ondanks dat hij niet meer nummer 1 staat, blijft hij toch knokken en strijden om terug te komen en laat hij zeker op belangrijke momenten (de Grand Slams) zich van zijn beste kant zien!

Als ik jou verhaal zo lees dan komt hij aardig in de buurt van (is hij misschien wel) de allerbeste allertijden. Waar ik het ook zeker wel mee eens ben is dat hij een erg vriendelijke man is, geen arrogantie, spreekt zijn talen, wat dat betreft vind ik hem wel nummer 1. Maar daarmee ben je dr nog niet. En Nadal is gewoon ook heel goed :) Maar zoals ik al zei dat was Andre Agassi ook en die heeft ook een heleboel charme. Dus als ik het zou moeten zeggen dan zou ik niet kunnen kiezen tussen Agassi en Federer... of miss moet ik nog iets meer overtuigd worden :P

Agassi komt wat dat betreft eigenlijk niet in de buurt van Federer. Hij is nooit zo veelzijdig geweest als Federer en moest het echt van het knokken hebben en strijden om elk punt, maar dat deed hij wel op een mooie en spectaculaire wijze en zijn charmes hielpen hem daar zeker bij. Hij heeft echter 'maar' 101 weken op de nummer 1 positie gestaan. Heeft heel veel moeite gehad met de andere toppers uit zijn tijd en kon nooit op alleen kunde een wedstrijd winnen in tegenstelling tot Federer. Het enige wat hij wel heeft en Federer mist is zijn mentale weerbaarheid. De tot het gaatje gaan instelling, dit mis je bij Federer tegen een speler als Nadal die dat wel heeft.
En een andere nog kortstondige pre voor Agassi is dat hij 3 single titels meer heeft, maar dat duurt niet lang meer :p!
Er zijn nadat Federer stopt denk ik nog maar 3 spelers met meer single titels dan hij en dat was toch wel in een ver verleden... Sampras heeft er ook nog 5 meer, maar daar komt hij nog wel voorbij denk ik!

Als ik zo zit te twijfelen denk ik dat we hem wel de beste speler ooit tot nu toe kunnen noemen
volgens mij is er nog nooit iemand geweest die zo lang zo veelzijdig en goed kan spelen, je hoeft nummer 1 te zijn om de beste te zijn ::tandpastasmiley::

Ik ben het met je eens dat je niet de beste hoeft te zijn.. Maar je moet wel van iedereen kunnen winnen. En pas wanneer hij laat zien dat hij nu nog in 5 sets (dus op een Grand Slam) Nadal kan verslaan (die een over mijn lijk mentaliteit heeft) dan weet ik het 100% zeker. Ik hoop dat hij die kans nog krijgt en Nadal niet nu al zijn hele lichaam heeft verkloot met dat puur lichamelijke, fysieke tennis.
Ananas

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Tennis
« Reactie #402 Gepost op: 10-06-2009, 15:12:55 »
Eigenlijk moet er eens een "The best of the best" toernooi komen.

Geen idee hoe dat in te richten eigenlijk, maar een soort van alle drie de ondergronden in 2 weken, met alleen de top 10 ofzo.
En tegen elke speler gewoon 1x op elke ondergrond spelen.

Ik weet niet, beetje ingewikkeld misschien... en veel wedstrijden voor de hele top 10, maargoed.

Of het boks-systeem? Challenge The Champion?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #403 Gepost op: 10-06-2009, 21:26:39 »
Eigenlijk moet er eens een "The best of the best" toernooi komen.

Geen idee hoe dat in te richten eigenlijk, maar een soort van alle drie de ondergronden in 2 weken, met alleen de top 10 ofzo.
En tegen elke speler gewoon 1x op elke ondergrond spelen.

Ik weet niet, beetje ingewikkeld misschien... en veel wedstrijden voor de hele top 10, maargoed.

Of het boks-systeem? Challenge The Champion?
volgens mij is er altijd al aan het eind van het seizoen een competitie/toernooi tussen de top 10 van de wereld
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #404 Gepost op: 11-06-2009, 11:32:10 »
volgens mij is er altijd al aan het eind van het seizoen een competitie/toernooi tussen de top 10 van de wereld

Nee dat is het masters toernooi tussen de top 8!! Dat bestaat uit twee poules van 4 en dan een halve finale en finale. Op een hardcourt terrein!

Ik vind het idee van Firesphere overigens wel lachen. Ik heb zelfs al een ideetje bedacht en uitgewerkt:

Het is echter zo dat er 4 verschillende soorten ondergrond zijn. Dat was het idee achter de vier Grand Slams. Vier grote toernooien, in vier verschillende landen met 4 soorten ondergrond. Sinds kort heeft echter de Australian Open zijn banen ietsjes sneller gemaakt, waardoor het iets meer op de banen van de US Open lijkt en is het reboundace vervangen door Plexicushion.

Mijn idee is dan ook om een toernooi tussen de top 8 van de wereld te maken, waarbij je binnen een straal van 2 uur rijden zeg maar 200km beschikking moet hebben over die vier ondergrondsoorten...

Dan is de opzet als volgt:
Kwartfinales op basis van het Champions League principe: Twee wedstrijden (best of 5) en degene met meeste games gaat door..
Halve finales: Idem dito..
Finale: 3 (best of 5) wedstrijden op 3 soorten ondergrond, waarbij het principe geldt wie er 2 wint, die heeft gewonnen...

----
Voorbeeld:
Deze 2 kwartfinales worden gespeeld op twee van de 4 soorten ondergrond (bijvoorbeeld Gravel en Hardcourt)
Nummer 1(Nadal)- Nummer 8(Verdasco)
Nummer 4(Djokovic)- Nummer 5 (Del Potro)

Deze 2 kwartfinales worden gespeeld op de andere twee soorten (dus Gras en Plexicushion)
Nummer 2 (Federer)- Nummer 7 (Simon)
Nummer 3 (Murray) - Nummer 6 (Roddick)

De winnaars komen tegen elkaar uit in de halve finale:
Bijvoorbeeld:
Nadal-Djokovic; zij spelen tegen elkaar op Gras en Plexicushion
Federer-Murray; zij spelen tegen elkaar op Gravel en Hardcourt

De winnaars spelen in de finale:
Bijvoorbeeld:
Nadal-Federer; beide kiezen 1 favoriete ondergrond (eerst spelen ze op de ondergrond van de nummer 1 van de wereld) en de derde ondergrond wordt geloot door een onafhankelijk persoon...

---

Je verdeelt het toernooi over 2 weken. Ze spelen telkens allemaal op dezelfde dagen om eerlijke concurrentie te houden. Dus ze spelen de kwartfinales: Maandag en Woensdag.
Halve finales: Vrijdag en Maandag(2). De finales: Woensdag (2), Vrijdag (2) en indien nodig Zondag (2).

(2)=2de week!
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #405 Gepost op: 19-06-2009, 15:53:51 »
Zondag begint Wimbledon. Het meest traditionele tennistoernooi van de Grand Slams.. De witte kleding... de overheerlijke aardbeien en een geweldige sfeer.... Kortom het wordt vast weer een mooi toernooi. 1 of over naar huis te schrijven...

Om te beginnen even de nieuwtjes en gegadigden bij de heren:
De kans is in mijn ogen klein dat Nadal dit jaar zijn titel kan verdedigen... Is het niet omdat hij zich net voor het toernooi zal afmelden met een knieblessure dan zal die dat wel doen gedurende het toernooi. Aangezien hij de klacht heeft zijn knie niet helemaal te kunnen buigen en op het gras is dat nou net nog meer van belang dan op andere soorten ondergrond.
Dan heb je ook nog de opgave van Monfils (nog halve finalist van Roland Garros) die net als vorig jaar weer met een blessure zich heeft afgemeld.

Wie blijven er dan nog over... Even de grootste kanshebbers per gedeelte tot aan de kwartfinale...
In het gedeelte van Nadal zit er tot aan de kwartfinale geen grote namen. En dus heeft Hewitt (zou in 2de ronde tegen Nadal kunnen uitkomen, maar heeft Nadal gisteren in oefenwedstrijd 6-3,6-4 van de mat geveegd) zeker wel een kans om in elk geval de 3de ronde te bereiken, waarin hij samen met Ferrer (die vorig jaar in Rosmalen won en nu tot kwartfinale kwam dus wel uit de voeten kan op gras) om de vierde ronde plek mag strijden. Hierin zal naar alle waarschijnlijkheid Roddick hun tegenstander worden.. Die als grote namen servicekanon Berdych of alleskunner Davydenko op zijn weg krijgt..
In het tweede gedeelte prijkt vooral de naam van Andy Murray die zijn kunsten nu op zijn 'thuis' Grandslam wil laten zien. Hij heeft echter geen makkelijk programma met naar alle waarschijnlijkheid 2 servicekanonnen onderweg in 2/3e ronde en daarna Safin of Wawrinka... In de kwartfinale mag hij het vervolgens opnemen tegen of Fernando Gonzalez (kans acht ik klein zo ver is hij maar 1 keer gekomen..), Ferrero (kan goed over weg op gras), Blake (servicekanon), Hanescu (is erg constant) of Simon (alleen die weet nooit zijn kunde op Grand Slams te etaleren.
De halve finale wordt dus naar alle waarschijnlijkheid Roddick-Murray (waarin ik de laatste de meeste kans geef).

De onderste helft start met het gedeelte van Djokovic en Del Potro. Ja beide heren kunnen elkaar weer in de kwartfinale treffen en de strijd om plekje 4 aangaan.
Del Potro moet daarvoor zien af te rekenen met... weinig grote namen, behalve in de vierde ronde de ervaren Tommy Haas of het grote talent Marin Cilic.
Djokovic daarentegen heeft alleen de oude rot Tommy Robredo als gegadigden op zijn weg.. maar bij hem weet je het nooit, want een dagje uit vorm en hij laat zich weer verrassen door een man in vorm, zoals op Roland Garros Kohlschreiber dat deed.
Federer zit in het laatste gedeelte en heeft in de derde ronde al een redelijk zware dobber, namelijk de reuzendoder Kohlschreiber.. En daarna dan wel Baghdatis of de man van Roland Garros Soderling! De tegenstander in de vierde ronde kan in mijn ogen wel een verrassing worden, want Verdasco is niet in vorm en Tsonga heeft maar 1 keer eerder de 4de ronde behaalt. Als het een verrassing wordt dan wordt het in mijn ogen de recordhouder van de aces in een wedstrijd Karlovic!
Zelfs verwacht ik de halve finale Federer- Del Potro, waarin jammer maar helaas voor de Argentijn hij weer net tekort zal komen!
Federer zal daarna in een spannende partij met Murray (hoop ik, ik verwacht eigenlijk dat Murray de spanning niet aan kan) zegevieren en zijn 15de Grand Slamtitel behalen als eerste uit de geschiedenis!
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #406 Gepost op: 19-06-2009, 16:20:17 »
Bij de vrouwen wordt het ook dit keer denk ik weer een heel gezellig en verrast toernooitje. Er is geen absolute favoriet en als ik er dan toch 2 moet noemen dan de gezusters Williams maar, die elkaar overigens voor de finale niet tegen kunnen komen :o!

Het speelschema begint echter met de nummer 1 van de wereld Dinara Safina. Zij is echter nog nooit verder gekomen dan de derde ronde en zal denk ik ook dit jaar niet veel verder komen. In de tweede ronde treft ze namelijk misschien al het wisselvallige talent Vaidisova en daarna waarschijnlijk de wat degelijkere Szavay! En als ze dat overleeft dan is het misschien Mauresmo of Pennetta die wel het laatste zetje wilt geven in de 4de ronde. De favoriet voor het bereiken van de halve finale komt echter volgens mij uit het onderste gedeelte met Wozniacki die heel goed speelt op gras of Koeznetsova ondanks dat zij nog niet verder dan de kwartfinales is gekomen heeft ze misschien met de overwinning van Roland Garros toch een boost gekregen. Ik zou echter mijn geld op Wozniacki als halve finalist zetten!
In het tweede kwart is Venus de absolute favoriet. Zij moet zich in de vierde ronde dan echter wel zien te ontdoen van dan wel 1 van ervaren Australische dames (Dokic/ Stosur) of dan wel de beauty of the tenniscourt Ana Ivanovic ::love::; het moge duidelijk zijn wat ik hoop :p! De andere kwartfinalist uit dit gedeelte is naar alle waarschijnlijkheid Jankovic die zich alleen in de vierde ronde moet zien te ontdoen van Na Li of A. Radzwanska. Jankovic heeft hier echter de meeste kans!
En ik verwacht vervolgens dat Venus eerst Jankovic en daarna Wozniacki op zij zet en in de finale komt!

Het tweede gedeelte van het speelschema begint met een kwart waarin geen absolute topfavoriet zit met als hoogste geplaatste speelster Dementieva(4) en Zvonoreva (7). Zij hebben echter dit seizoen nog nooit weten te imponeren en dus zal ik een andere verassende favoriet naar voren schuiven: Yanina Wickmayer. Deze Belgische speelt de laatste tijd de sterren van de hemel. Dit talentje dubbelt samen met Krajicek en laat vele dames alle hoeken van het veld zien. Zo momenteel ook op de Ordina Open, waarin zij bij de damesenkel in de halve en bij de finalesdubbel in de finale staat!
Hiervoor moet ze echter in de derde ronde zien af te rekenen met Cibulkova (halve finalist RG) en in de vierde ronde met Dementieva of Kleybanova (die vorig jaar 1 van de favorieten Ivanovic op gras eruit kegelde)! In de kwartfinale komt ze dan waarschijnlijk tegen dan wel Zvonoreva, dan wel Razzano (die morgen de finale op een grastoernooi in Eastbourne speelt), dan wel Wozniak (die met Wozniacki om de andere finale plaats op Eastbourne strijd), dan wel schreeuwlelijk Brito (Het Portugese talentje)! Hiervan geef ik de winnares van Eastbourne Razzano of Wozniak de meeste kans (of als ze beide van Wozniacki verliezen, dan Razzano)! Ik verwacht echter dat geen van beide opgewassen is tegen een ontketende Wickmayer!
In het laatste kwart is de favoriet Serena Williams. Zij heeft tot aan de kwartfinale geen grote obstakels, behalve misschien Hantuchova in de vierde ronde! In de kwartfinale mag ze echter aan de bak tegen een mogelijke andere verrassing Victoria Azarenka (die op Roland Garros in kwartfinale na een wereldpartij tegen Safina strandde). Daarvoor moet ze echter zien af te ronden met twee wat ervarenere dames en het Roemeense talent Cristea. In de vierde ronde wacht vervolgens waarschijnlijk Petrova of Sjarapova. Dus dat wordt nog wel een pittig karweitje, maar ik verwacht een tweestrijd tussen Williams en Azarenka. Als Williams fit is wint zij anders Azarenka. Ik verwacht echter de halve finale Williams- Wickmayer en dat Williams dan wint!

De finale tussen de Williamssisters wordt echter een absolute titanenstrijd en ik heb geen idee wie er dan zou winnen. Waarschijnlijk Venus (5 keer Wimbledon gewonnen, Serena: 2 keer) die beter uit de voeten kan op gras!

---

Kortom ik verwacht dat zowel Federer als Venus het toernooi voor hun zesde keer op hun naam schrijven!
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #407 Gepost op: 19-06-2009, 18:11:28 »
nu met de ordina open
safina verliest in de halve finale van Tana Sugarn, de grasspeelster (zo ken ik haar tenminste)
vorig jaar was dit de finale en toen won Sugarn ook, ook iemand die we niet moeten afschrijven voor wimbledon, ik denk dat ze wel de kwartfinale haalt als ze mee doet
Lauke speelster om te zien spelen, slim en heel ervaren (al 15 jaar prof) ::ok::

voor de liefhebbers, Sluiter gaat nu de halve finale spelen ;D

edit: TanaSugarn doet mee
« Laatst bewerkt op: 19-06-2009, 18:23:56 door tdietz »
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #408 Gepost op: 19-06-2009, 18:37:49 »
nu met de ordina open
safina verliest in de halve finale van Tana Sugarn, de grasspeelster (zo ken ik haar tenminste)
vorig jaar was dit de finale en toen won Sugarn ook, ook iemand die we niet moeten afschrijven voor wimbledon, ik denk dat ze wel de kwartfinale haalt als ze mee doet
Lauke speelster om te zien spelen, slim en heel ervaren (al 15 jaar prof) ::ok::

voor de liefhebbers, Sluiter gaat nu de halve finale spelen ;D

edit: TanaSugarn doet mee

Normaal gesproken zou ik het hier met je eens zijn, maar Tanasugarn stuit in de vierde ronde op Serena en dat gaat ze niet winnen denk ik!!! In de derde ronde daarvoor tegen Hantuchova dus dat is ook een zware dobber!

Wickmayer heeft btw nu al de damesenkel finale gehaald :o! Dat geeft mij nu trouwens wel wat vraagtekens bij de voorspelde halve finale voor haar! Want oke ze heeft bewezen dat ze een week goed kan zijn, maar kan ze dat ook 2 weken en dat aansluitend na de afgelopen week :o. Ik weet niet of ze dat aan kan. Ik denk het niet. Ze kan wel wat rondjes winnen, maar ook de halve finale halen, nee denk het toch niet! Dan denk ik Cibulkova die de halve finale haalt!

P.s:Waar kun je de wedstrijd van Sluiter volgen?
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #409 Gepost op: 19-06-2009, 18:39:39 »
op rtl 7
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #410 Gepost op: 19-06-2009, 20:31:19 »
reamon sluiter wint de halve finale en moet nu zondag de finale spelen
als hij die wint is hij de slechtsgeklasseerde op de wereldranglijst die ooit een ATP toernooi wist te winnen :D ;D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #411 Gepost op: 19-06-2009, 20:41:55 »
Echt een super rentree voor Sluiter.  ::ok::

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Tennis
« Reactie #412 Gepost op: 19-06-2009, 22:03:45 »
Nadal heeft zich definitief afgemeld voor Wimbledon. Jammer :(
The sun came up and reality set in.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #413 Gepost op: 20-06-2009, 00:29:16 »
Nadal heeft zich definitief afgemeld voor Wimbledon. Jammer :(
voor het tennis is het jammer, maar hierdoor komt federer wel steeds dichter bijer dat eerste plekkie
had wel graag een finale tussen die twee gezien :(
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #414 Gepost op: 20-06-2009, 00:51:20 »
Om te beginnen even de nieuwtjes en gegadigden bij de heren:
De kans is in mijn ogen klein dat Nadal dit jaar zijn titel kan verdedigen... Is het niet omdat hij zich net voor het toernooi zal afmelden met een knieblessure dan zal die dat wel doen gedurende het toernooi. Aangezien hij de klacht heeft zijn knie niet helemaal te kunnen buigen en op het gras is dat nou net nog meer van belang dan op andere soorten ondergrond.

Naar aanleiding van de afmelding van Nadal is ook het speelschema gedeeltelijk omgegooid. Zo gaat Del Potro naar de bovenste helft en neemt de plek van Nadal in het schema over. Zo krijgt Roddick ineens een zware kluif in de kwartfinale en zal het een spannende strijd gaan worden. Die hoop ik door Del Potro wordt gewonnen. Jammer genoeg zijn denk ik geen van beide heren in staat Murray te verslaan als hij niet choket.
Murray die zijn gedeelte ook alleen maar makkelijker ziet worden op de halve finale na, want outsider Blake heeft de plek van Del Potro ingenomen en zo is er dus een eventuele obstakel weg.

Niet alleen voor Murray is de weg vrijer gemaakt... Ook voor Djokovic die heeft geen Del Potro meer te dulden in zijn weg naar halve finale. Ook Cilic of Haas krijgt zo een makkelijkere horde naar de mogelijke kwartfinale tegen Djokovic, want Blake moeten deze beide heren aan kunnen.

Qua halve finales verandert er echter nu alleen dat Del Potro in de halve finale komt in plaats van Roddick (sorry Megan :p) en Djokovic in plaats van Del Potro. De finalisten en winnaar blijken echter identiek. Aldus mijn voorspelling :p!
Ananas

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Tennis
« Reactie #415 Gepost op: 20-06-2009, 10:10:52 »
voor het tennis is het jammer, maar hierdoor komt federer wel steeds dichter bijer dat eerste plekkie
had wel graag een finale tussen die twee gezien :(

Precies. Het kan mij niet schelen wie er wint, als het maar mooie partijen zijn. En kwil wel eens een wedstrijd zien tussen die twee waarbij ze allebei keihard moeten vechten.
The sun came up and reality set in.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #416 Gepost op: 20-06-2009, 10:24:50 »
Normaal gesproken zou ik het hier met je eens zijn, maar Tanasugarn stuit in de vierde ronde op Serena en dat gaat ze niet winnen denk ik!!! In de derde ronde daarvoor tegen Hantuchova dus dat is ook een zware dobber!
Ik had dit idd gezien, maar ik zit eerder in het anti-williams kamp en hoop gewoon dat sugarn het williams heel erg moeilijk maakt en misschien wint, ze is namelijk een grasspecialist en ze heeft nu net bewezen dat ze van Safina kan winnen en Williams is niet echt een grasspecialist
ze heeft wel 2 keer wimbledon gewonnen, maar ligt er ook weleens in de 3de ronde al uit
ik hoop gewoon dat sugarn de kwartfinale haalt ::ok::

Ik denk ook dat Stoser een kans maakt, gras speelt altijd veel sneller en als dubbelspeelster ben je ook een veel sneller spel gewendt, misschien kan Stoser Venus er uit slaan
Ivanovic denk ik dat er in de tweede of derde ronde al uit ligt, die is gewoon niet in vorm
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #417 Gepost op: 20-06-2009, 10:32:51 »
 
artikeltje over ordina open:

'S-HERTOGENBOSCH, The Netherlands - Two unseeded players with a 13-year age difference, 32-year-old Tamarine Tanasugarn and 19-year-old Yanina Wickmayer, will compete for the Ordina Open title on Saturday.

A year after knocking off Dinara Safina in the final here, Tanasugarn did it again Friday, this time in the semis, 75 75. The Thai, who has won two Sony Ericsson WTA Tour singles titles, came back from 4-2 down in the second set to win, raising her record against the top-seeded Russian to 2-1. This one held special significance, however, as it was Tanasugarn's first career win over a reigning world No.1.

"Today was a very difficult match for both of us, especially because of the conditions - the wind kept on changing," Tanasugarn said. "The match could have gone either way. I just tried to play my game and stay focused."

Safina, who is still seeking her first grass court Tour singles title (she won the doubles here in 2005 with Anabel Medina Garrigues), has now lost in the final here twice and in the semis twice.

Wickmayer, who won her first Tour singles title last month in Estoril, dropped her first set of the week, but still edged Francesca Schiavone, 76(3) 26 63. Wickmayer rallied from a 5-3 first set deficit in the first career meeting between the two.

Tanasugarn, who even before Friday's victory had already gone further than in any event since her triumph here last year, and Wickmayer have met once before. Last year on the grass courts of an ITF Women's Circuit event in Surbiton, Wickmayer won in straight sets.

In a doubles final featuring two unseeded duos, Sara Errani and Flavia Pennetta outlasted Michaella Krajicek and Wickmayer, 64 57 1311. It was the second Tour doubles title for Errani and the fifth for Pennetta.

bron: http://www.sonyericssonwtatour.com/page/LatestNews/Read/0,,12781~1696936,00.html
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #418 Gepost op: 20-06-2009, 11:08:12 »
Ik had dit idd gezien, maar ik zit eerder in het anti-williams kamp en hoop gewoon dat sugarn het williams heel erg moeilijk maakt en misschien wint, ze is namelijk een grasspecialist en ze heeft nu net bewezen dat ze van Safina kan winnen en Williams is niet echt een grasspecialist
ze heeft wel 2 keer wimbledon gewonnen, maar ligt er ook weleens in de 3de ronde al uit
ik hoop gewoon dat sugarn de kwartfinale haalt ::ok::

Ik denk ook dat Stoser een kans maakt, gras speelt altijd veel sneller en als dubbelspeelster ben je ook een veel sneller spel gewendt, misschien kan Stoser Venus er uit slaan
Ivanovic denk ik dat er in de tweede of derde ronde al uit ligt, die is gewoon niet in vorm

Wat Stosur ben je volgens mij veels te positief, die is nog nooit verder dan de 2de ronde op Wimbledon gekomen! Ze heeft er echter wel zoals je terecht zegt de kwaliteiten voor, maar Venus zal ze nooit verslaan op haar lievelingsondergrond!
Ivanovic heeft al eens de halve finales op Wimbledon bereikt en die gaat er alleen tegen een topper uit of een semi-topper in vorm. Dus of de derde ronde tegen Stosur of vierde ronde tegen Venus, maar ik hoop dat ze zelf inmiddels in vorm is en gewoon het toernooi wint  ::love::!

Wat Tanasugarn betreft ze is goed en zou eventueel wel voor een verrassing kunnen zorgen, maar of ze ook de kwaliteiten heeft om haar vorm 3 weken door te trekken is voor mij de vraag. Vorig jaar zwichtte ze in het begin van de derde week en ze wordt er niet jonger op. Maar misschien als jij blijft hopen dat ze genoeg heeft aan die steun ;)!

P.s: Ik ben niet voor, maar ook niet tegen de Williamssisters  ::)
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #419 Gepost op: 23-06-2009, 21:27:24 »
Yeessssssssssssssssssssss

Ana door na het overleven van 2 matchpoints tegen... that's the spirit Babe  ::bravo:: ::love::!

---

Als alle eerste ronde partijen zijn gespeeld een update van de geplaatste spelers en speelsters die zich in de luren laten leggen....
Twee opmerkelijk verliezers alvast:
Tanasugarn heeft in 2 sets verloren van een onbekende Spaanse  (Parra Santonia)!
Safin heeft in 4 sets verloren van een onbekende Amerikaan (Levine). Ook hier heeft die zijn laatste jaar niet het extra beetje glans kunnen geven wat zijn carriere toch wel verdient!
Ananas