Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 665855 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3480 Gepost op: 26-09-2020, 17:06:34 »
Zeg je winnen dan zeg je Anna. Geweldig.  ::bravo::
En Annemiek 2e mooie sprint.  ::ok::

EDIT: En Vos 4e nog.  ::ok::

Vervelende opsomming van Joris vd Berg die al die koersen noemde die Anna won waarin anderen vielen of geblesseerd waren.  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 26-09-2020, 17:08:42 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #3481 Gepost op: 26-09-2020, 17:09:26 »
Yep, dat zei ik dus. Waar iemand valt, wint Anna. Ze heeft het verdorie gewoon met haar team gedaan.

En diep respect voor Annemiek, want dit zilver voelt immers als goud.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3482 Gepost op: 26-09-2020, 17:22:42 »
Ik denk dat annemiek hier Anders over denkt, maar gezien de breuk opgelopen In de giro zal zeer vrede mee kunnen hebben. Maar kwam hier echt om titel te prolongeren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #3483 Gepost op: 26-09-2020, 17:54:03 »
Als ik had mogen kiezen, had Annemiek goud gewonnen, en Anna zilver.


Dan was het helemaal mooi geweest, dan hebben ze allebei een regenboogtrui.  Maar ja, als je helemaal alleen door deze mooie levende ansichtkaart de race naar de wereldtitel mag rijden, dat heeft ook wel wat.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3484 Gepost op: 27-09-2020, 00:12:52 »
Yep, dat zei ik dus. Waar iemand valt, wint Anna. Ze heeft het verdorie gewoon met haar team gedaan.
...

 ::ok::

Ik had jou commentaar mbt Joris vd Bergh net gemist, maar het ergerde mij ook meteen. Goed van Roxanne Knetemann dat ze daar iets van zei.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wielrennen
« Reactie #3485 Gepost op: 27-09-2020, 16:26:23 »
Wie gaat m winnen? Alaphillipe? Of toch 1 vd de achtervolgers?

In ieder geval geen Nederlandse wereldkampioen.
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #3486 Gepost op: 27-09-2020, 16:40:48 »
Alaphillipe dus ::jaja:: , niet gestolen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3487 Gepost op: 27-09-2020, 16:46:17 »
Mooie jump inderdaad van Alaphilippe!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3488 Gepost op: 27-09-2020, 16:49:28 »
Mooie koers. Alaphilippe verdiend gewonnen, hij had de beste punch.

Mooie ontsnapping ook van Pogacar die de koers opende en het gewoon durfde te doen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #3489 Gepost op: 27-09-2020, 16:59:48 »
Belgische commentatoren zijn stelletje slechte verliezers. Volgens mij zijn het de Belgen die altijd profileren dat ze het landsbelang boven het ploegen belang gesteld moet worden. En nu wordt Roglic met de grond gelijk gemaakt dat ie Van Aert niet helpt.  ::ohno::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3490 Gepost op: 27-09-2020, 17:05:45 »
Ja ik zapte ook zowaar wég van de Belg
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3491 Gepost op: 27-09-2020, 17:06:11 »
Dat is ook de reden dat ik niet naar de Belg kijk als er een Belg in de aanval is. Normaal gesproken hebben zij zeer goed commentaar, maar zodra er een Belg in goede positie zit slaat het helemaal door.
Ich bin ein Bärliner!

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: Wielrennen
« Reactie #3492 Gepost op: 27-09-2020, 17:26:50 »
Toen ik dit een aantal weken geleden aangaf, vond hulpdakdekker het nodig mij hierover te kapittelen. Maar het valt dus echt heel veel anderen op... ::)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3493 Gepost op: 27-09-2020, 17:38:09 »
Dus een Belgische commentator moet neutraal blijven?

Meh, vreemde redenatie. Al ben ik het absoluut ook niet eens dat Roglic iets anders moest gedaan hebben. Hij kon net mee en deed toch enkele kopbeurten.

De beste man in koers wint  ::ok::

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: Wielrennen
« Reactie #3494 Gepost op: 27-09-2020, 18:16:42 »
Nee, Convans, waar Nederlanders een beetje hun bekomst van hebben, is dat onze taalgenoten aan de overzijde van de rijksgrens huichelarij paren aan onkritische zelffelicitatie en theatraal chauvinisme (waarvoor zelfs de Fransen zich nog zouden schamen). Vlaamse supporters en het Vlaamse journaille zijn notoir onsportief: "Ollanders" heten bij hen al snel arrogant te zijn, maar de mate waarin de Vlamingen zichzelf de laatste jaren op de borst hebben geklopt (en niet alleen op sportgebied), is voor Nederlandse begrippen werkelijk ongekend. Trumps hypernationalistische fraseologie ("Make America Great Again" en "America First") verbleekt bij de superlatieven waarin Vlamingen zich uitputten om zichzelf en België in het algemeen te omschrijven. De Rode Duivels waren al wereldkampioen voordat ook maar één voetbal was aangeraakt. Remco Evenepoel heet nu al de "beste wielrenner aller tijden" te zijn, terwijl hij pas net komt piepen. De Belgische hockeyploeg (die al haar successen aan Nederlandse inbreng te danken heeft) is na één gewonnen toernooi zogenaamd al "beter" dan haar Nederlandse evenknie ooit is geweest. De voorbeelden zijn legio.

In Vlaanderen wordt het Oranjegevoel tot op de dag van vandaag geridiculiseerd en als "bewijs" van "Hollandse" superioriteitswaan gezien, terwijl het "tous ensemble"-gevoel dat het laatste decennium ook in Vlaams-België wordt gehypet en één op één bij de noorderburen is afgekeken, juist als toonbeeld van supportersvreugde en gezond patriottisme wordt gepresenteerd. In Nederland wordt dat - terecht - als hypocriet beschouwd. Nederlandse sportsuccessen worden in Vlaanderen steevast genegeerd of in het beste geval gebagatelliseerd.

VRT-wielericonen Michel Wuyts en Karl Vannieuwkerke staan in Nederland bekend om hun kleinzielige Ollanderhaat en extreme, om niet te zeggen extremistische, Vlaamsgezindheid. Het commentaar op de VRT is, wanneer je het puur wielertechnisch bekijkt, deskundiger dan bij de NPO, maar geen niet-Vlaming kan het verdragen om langer dan een minuut naar het in hoempapa-muziek gedrenkte "Flanders First"-gebral van Wuyts en Vannieuwkerke te luisteren.

Waarom mij dat zo aangrijpt? Omdat ik er ten diepste van overtuigd ben dat wij bij elkaar horen en voor elkaar zouden moeten juichen. Maar na tweehonderd jaar geïnfecteerd te zijn geweest met het gif van het belgicisme (dat welbeschouwd niets anders is dan antihollandisme), is de Vlaming (voorgoed, vrees ik) vervreemd geraakt van wat hij ten diepste zou moeten zijn: een Nederlander.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3495 Gepost op: 27-09-2020, 18:34:14 »
Dus een Belgische commentator moet neutraal blijven?
Dat zeg ik nergens. Natuurlijk mag je in zo'n geval chauvinistisch zijn. Dat zijn de Nederlanders ook. Maar het gaat om de manier waarop. Je kunt ook over-chauvinistisch zijn, en dat is niet goed (vind ik persoonlijk). Dit heb ik overigens niet alleen bij wielrennen maar bij veel andere sporten waar een Belg het goed doet.
Nog een toevoeging: het valt me ook op hoe ze reageren bij het wielrennen op buitenlandse renners in Belgische ploegen. Denk aan Ewan, McEwen, Kittel... Toen ze nog voor 'buitenlandse' ploegen reden waren ze maar zo-zo, maar vanaf het moment dat ze voor de Belgen reden waren ze wel extreem lyrisch. Op het overdrevene af... Maar ja, dat is een persoonlijke mening... (ik heb tijdens de Tour gewoon bijna alle etappes op de Belg gezien. Vooral van het commentaar van Jose de Cauwer kan ik genieten; misschien omdat hij zich wat neutraler opstelt?)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3496 Gepost op: 27-09-2020, 19:03:10 »
Ze gaven gewoon aan dat als roglic en van aert hun krachten niet zouden bundelen er geen jacht op akaphillippe zou komen. En wat bleek dit klopt volledig.

Wat ze na de finish zeggen is Idd behoorlijk gekleurd. Maar feit blijft dat de 5 gewoin te weinig samenwerkten om een goede jacht op te zetten. Maar waarom Moet dan roglic voor van aert gaan werken. Dus dat is hun teleurstelling die het over neemt, en dat is terecht. Een deel van hun commentaar is terecht en terzake kundig, maar ze zijn zeker niet minder chauvinist dan de nederlandse commentator.

En wees reeel Waar wil een belg zich buiten de sport voor op hun borst kloppen. Politiek  zijn ze  al jaren het europese riool en hebben ze vaker geen dan wel een regering.  Al jaren mogen de meest gekozen partijen niet meepraten over een regeringsformatie.
Economisch gaat het ze ook al niet voor de wind.

Ik vind het commentaar bij de vrt een stuk beter dan bij de nos en dan neem ik het belgenchauvisisme maar op de Koop toe. 

Ik vind het niet storender of minder storend dan het wij gevoel aks een nederlander kans maakt.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wielrennen
« Reactie #3497 Gepost op: 27-09-2020, 19:08:58 »
Bij Eddy Planckaert speelden de emoties ook even mee in de studio. Met uitspraken dat Van Aert nooit meer voor Roglic op kop moet rijden, zet hij zichzelf volledig voor schut
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #3498 Gepost op: 27-09-2020, 19:48:00 »
Ik begrijp Wouts teleurstelling ook volkomen. Maar ik zeg in dit geval: zilver en zilver is goud......Ik ben Nederlander, zou blij zijn geweest als mijn (ex-)stadsgenoot Tom Dumoulin de titel zou hebben gepakt, maar zou even blij zijn geweest voor Wout, als HIJ goud had behaald.

Wout zijn bovenbeen lag na zijn crash in de Tour van 2019 compleet aan rafels, en zie hoe hij teruggekomen is in 2020. Het is een bizar jaar, maar voor Wout zijn er over het algemeen alleen maar lichtpuntjes.

Onder meer een paar mooie overwinningen, en in aansprekende wedstrijden een mooie 2e plaats.

Mijne klak gaat af voor den Wout.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3499 Gepost op: 27-09-2020, 19:59:07 »
Bij Eddy Planckaert speelden de emoties ook even mee in de studio. Met uitspraken dat Van Aert nooit meer voor Roglic op kop moet rijden, zet hij zichzelf volledig voor schut
Mee eens, zo Moet je je teleurstelling niet uiten.  Nu is wout weer ploeggenoot van roglic . En zal In die hoedanigheid zeker af en toe mogen knechten voor de Sloveen.