Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 665939 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3500 Gepost op: 28-09-2020, 00:41:44 »
De hype rond Wout en Remco is wel erg storend in de media.

Alle Belgische ‘niet wielerfans’ stellen zich ook maar 1 vraag over het hele WK. En hoe wast met Wout?

Benoot en Wellens rijden hier de perfecte wedstrijd in dienst. Van Avermaet rijdt zich helemaal kapot voor Van Aert. Ja GVA. De persoon die verweten wordt om altijd voor zichzelf te rijden.

Maar in de media wordt er daar bijna niets over gezegd. Ook de gesprekken bij de koffiemachine maandagmorgen gaan enkel over Wout gaan.

Ganna wordt wereldkampioen tijdrijden, maarja die heeft zich enkel daarop gefocust, wat Wout doet is vele malen straffer. Met zo’n uitspraken die in de media verschijnen heb ik het moeilijk. Je mag Ganna toch wel eens naar waarde schatten en niet enkel artikels vol over Wout schrijven.

Met Remco krijg je trouwens juist hetzelfde. Ik vind dit positief en negatief. Positief omdat je ziet hoe wielrennen leeft en hoe populair het is. Dat is mede te danken aan de media!

Negatief omdat er voor mijn gevoel maar 2 renners meer bestaan voor de Belgische media: Remco en Wout en vorig seizoen Mathieu ook wel. Zelden een ‘buitenlander’ zo geliefd geweten in België.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #3501 Gepost op: 28-09-2020, 08:55:52 »
Ik begrijp eerlijkgezegd helemaal niets van de kritiek die Primoz Roglic over zich heen kreeg.

Híj́ had Wout aan de wereldtitel moeten helpen? Nonsens.

Ik begrijp heel goed dat ze in 1 merkenteam zitten, en dat Wout zichzelf ondersteboven heeft gereden om Primoz te helpen in de Tour.

Maar ik zou diezelfde mensen, die nu die kritiek op Primoz hebben, weleens willen horen, als zij toevallig Sloveen waren geweest.

Ik denk dat ze dan hadden gezegd: Primoz Roglic heeft het geweldig gedaan....

Als de Belgen Wout (die het denk ik wel af had kunnen maken) aan de wereldtitel hadden willen helpen, waarom deden ze dan niet méér inspanning om Julian Alaphilippe tot de orde te roepen?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3502 Gepost op: 28-09-2020, 12:58:40 »
Tussen een plan hebben en het kunnen uitvoeren , zit ook nog zoiets aks het nog kunnen na 8 rondes van 28,2 kg en 4290 hoogtemeters te hebben overwonnen.

Op het moment dat alaphilippe weg sprong kon er niemand direct volgen en de jacht die daarna door de 5 moest worden gestart om hem terug te halen , kwam nooit op gang. 

En In dat laatste zit de onterechte verontwaardiging van de belgen. Zij Vonden dat van aert voor roglic had gewerkt In de tour ( feit) en dat roglic nu dan maar wout naar alaphilippe moest brengen ( nonsens).  Op het moment dat die 5 kanjers van namen daar zaten , was het duidelijk dat wie teveel inspanning nog zou doen In de achtervolging zijn kans op medaille kleiner zou maken. Verder vraag ik me af of er echt nog veel In de tank zat bij roglic.

Het is altijd makkelijk om commentaar te hebben en te zeggen als dit etc.

Hoeveel van ons hebben niet gedacht aks Tom die inspanning niet op de voor laatste klim maar op de laatste zou hebben gedaan . Het feit is te vaak je Moet het maar kunnen, het zijn geen robots.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3503 Gepost op: 30-09-2020, 09:01:14 »
Hmm, dankzij corona zijn er geen etappes in Nederland van de Binckbank Tour... De gemeenten trekken ineens de vergunningen in... Men zou bang zijn dat er mensen langs de kant gaan kijken...
De tijdrit van vandaag is sowieso afgelast, voor de andere etappes in Nederland wordt een Belgisch alternatief gezocht...
Ich bin ein Bärliner!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wielrennen
« Reactie #3504 Gepost op: 30-09-2020, 11:46:39 »
25 oktober alvast noteren in de agenda!

- Beslissende tijdrit Giro
- Bergetappe Vuelta met finish op Tourmalet
- Parijs Roubaix
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wielrennen
« Reactie #3505 Gepost op: 30-09-2020, 12:47:32 »
25 oktober alvast noteren in de agenda!

- Beslissende tijdrit Giro
- Bergetappe Vuelta met finish op Tourmalet
- Parijs Roubaix
Hoop dat de wielrenners zelf nog weten waar ze heenrijden :P maar klinkt als een mooi programma  ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #3506 Gepost op: 30-09-2020, 14:02:47 »
Ik zou het als ik Wout was, gewoon combineren:


Eerst het eerste deel van de Giro, dan halverwege overstappen op de Vuelta, en dan op de slotdag Parijs-Roubaix nog even meepikken.....

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wielrennen
« Reactie #3507 Gepost op: 30-09-2020, 16:24:18 »
Hirschi wint de Waalse Pijl! Zielig voor die Belgische jonge die al 190 km op kop fietste en 3 km voor het eind opeens in de berm lag
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wielrennen
« Reactie #3508 Gepost op: 30-09-2020, 16:43:28 »
De Amstel Gold Race gaat volgende week zaterdag niet door. De Nederlandse wielerklassieker is geschrapt vanwege de aangescherpte coronamaatregelen.


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3509 Gepost op: 30-09-2020, 16:47:47 »
Dat snap ik dus weer niet.
Maandag werd expliciet gezegd dat sport gewoon door mag gaan. Je kunt toch gewoon publiek weren? Iedereen die er toch staat een boete van 100 euro. Zo moeilijk moet dat niet zijn  ::ohno::

You'll never walk alone

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wielrennen
« Reactie #3510 Gepost op: 1-10-2020, 12:24:29 »
Inderdaad vreemd. En dan wordt gezegd dat 'Den Haag' het onmogelijk maakt, maar volgens mij zijn dit gewoon de burgemeesters en de veiligheidsregio die het op deze manier interpreteren. Die zelf geen zin hebben in gedoe en daarom maar naar de regering wijzen.

Ook vóór de maatregelen van deze week moesten ze taferelen zoals in de Tour al voorkomen, omdat mensen niet zo dicht bij elkaar mochten staan. In feite is het volledig weren van publiek nog simpeler uit te voeren dan mensen afstand laten bewaren en mondkapjes checken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #3511 Gepost op: 2-10-2020, 16:45:22 »
Ga jij handhaven en de boetes uitdelen? De afgelopen maanden heeft wel bewezen dat er een groep mensen is die zich nergens wat van aantrekt. En de politie kan niet overal zijn, dan staat een sportwedstrijd op de openbare weg  onderaan de rij en dan snap ik dat de gemeente zegt, we kunnen geen garanties geven dat het goed gaat. Ik zie zo ook maar mensen van over de grens komen, die komen nu ook gewoon hun boodschappen doen, dus die komen ook vast wielrennen kijken.

Een circuit, een zwembad, een voetbalstadion, dat kan je allemaal afsluiten van publiek, maar een grote route op de openbare weg niet. Dus jammer ja, maar ik snap het wel.


Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #3512 Gepost op: 2-10-2020, 17:02:35 »
Mja, zat ik ook aan te denken.

Maar stel nu, random hersenspinsel, dat je een tweetal motoragenten voorop hebt als spotters & achter het peloton volgt een handvol om daadwerkelijk boetes uit te delen (en die zijn snel genoeg om vervolgens de rest weer te achterhalen).

Zou kunnen werken, wellicht, en met weinig mankracht.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wielrennen
« Reactie #3513 Gepost op: 2-10-2020, 17:09:02 »
Het begint ermee dat je duidelijk van tevoren aangeeft dat publiek echt totaal niet welkom is en dat je een boete zult krijgen als je toch komt. Een groot deel van de wielerfans zal dat gewoon begrijpen en dus braaf thuisblijven.

Vervolgens verzamelen eventuele eigenwijze toeschouwers zich niet in grote aantallen overal op willekeurige plekken langs het parcours: die willen vooral bij de finish staan en langs specifieke steile stukken (Cauberg). Dus daar moet je handhaving op concentreren. De finish kun je gewoon volledig afsluiten. Hoeft echt niet langs de hele route van 150 km.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3514 Gepost op: 3-10-2020, 15:15:12 »
Van der poel houdt huis op de muur. Enorm indrukwekkend

Edit binck bank gewoon door van der poel , mooi gevecht
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 16:23:15 door Tarbozan »

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wielrennen
« Reactie #3515 Gepost op: 4-10-2020, 16:50:04 »
Alaphilippe, Hirshi, Pogacar en Roglic. Prachtige kopgroep met nog 6 km

E: Alaphilippe juicht denk ik te vroeg ::oink:: ::oink::  ::oink::

E: Roglic wint LBL
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 16:58:45 door ViWiRu »
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3516 Gepost op: 4-10-2020, 16:57:23 »
Alaphilippe, Hirshi, Pogacar en Roglic. Prachtige kopgroep met nog 6 km

Alaphilippe juicht te vroeg!  ::oink::

Het is Roglic, wat een fout!
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3517 Gepost op: 4-10-2020, 16:57:54 »
Ging Hirschi niet gewonnen zijn? Zonde

Edit: Hmmm, ik denk zelfs Pogacar
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 17:02:11 door Convans »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3518 Gepost op: 4-10-2020, 16:58:48 »
Zo saai als de giro was , zo leuk was de finish in Luik.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3519 Gepost op: 4-10-2020, 17:00:24 »
Nu ja, Alaphilippe wilde wss niet winnen na dat manoeurve  ::rofl::