Auteur Topic: Flikken-Maastricht  (gelezen 263690 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #700 Gepost op: 14-12-2018, 21:31:54 »
Iemand die een redelijk deuntje kan wegspelen op een piano? Ze zoeken nog een pianist, komende week.


En wat figuranten die door moeten gaan als bewoners van een ''asociale wijk''....

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #701 Gepost op: 15-12-2018, 18:53:15 »
Mechels dood. Dat had ik niet zien aankomen  ::oink::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #702 Gepost op: 15-12-2018, 23:06:19 »
Dit vond ik de beste aflevering van de afgelopen 3 seizoenen. Fijn dat Marion nu even de hoofdrol had ipv alleen maar Eva en Wolfs. Oda is en blijft een fantastische actrice  ::bravo::

Hoop dat de rest v/h seizoen net zo interessant gaat zijn als deze aflevering.
Frankje Lapi

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #703 Gepost op: 16-12-2018, 11:14:46 »
Wauw, dit was een super goede aflevering! Inderdaad fijn om weer wat meer te zien van Marion. Dat geeft haar personage veel meer diepgang. Ik ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat. Of we er nog achter gaan komen wat er met Elke is gebeurd, hoe het verder gaat nu Mechels dood is of Marion nog achtervolgd wordt door de Nationale Recherche / de boeven. Ik krijg meteen weer zin in de rest van het seizoen (iets dat ik vorige week helemaal niet had).

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #704 Gepost op: 16-12-2018, 18:11:54 »
Super aflevering. Net teruggekeken. Fijn dat we meer Oda Spelbos hadden. Nog steeds een WIDM wenskandidaat voor mij :-).

Jammer dat Frieda dood is, wel benieuwd hoe dat nu zit met die gemaskerde bende en of de nieuwe hoofdcommisaris die er volgende week in zit aan de vooruitblik te zien, misschien ook iets te maken heeft met die maskers? Ik ben benieuwd in ieder geval!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #705 Gepost op: 21-12-2018, 12:49:23 »
Ik heb net de aflevering pas teruggekeken en sluit me aan bij de andere reacties: wat een goede aflevering. Zat zoveel meer lijn, zoveel meer losse lijntjes die bij elkaar gaan komen en zoveel meer mogelijkheden om de rest van het seizoen op door te bouwen  ::jaja:: dat Mechels zou overlijden had ik overigens wel verwacht, aangezien in de promo iedereen bij elkaar te zien is in een specifiek uniform (voor bijzondere gelegenheden), behalve Mechels. Ben benieuwd of de komende afleveringen deze lijn kunnen doorzetten.  ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #706 Gepost op: 21-12-2018, 21:32:37 »
Ik vond de aflevering van vandaag dan weer erg vaag.

Kan het kloppen dat Frieda Mechels Eva en Wolfs destijds ook meteen op het bureau wilde spreken, en hen zei waar het op staat? Destijds vond ik haar een vervelend mens, die later een stuk sympathieker werd.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #707 Gepost op: 22-12-2018, 18:07:42 »
Wat jammer dat de goede lijn die is ingezet in de vorige aflevering meteen weer teniet werd gedaan. Het verhaal van Mechels' dood wordt niet afgemaakt; er wordt nauwelijks iets over gezegd, jammer! Verder zien we twee dertien in een dozijn zaken, zaken die we al zo vaak hebben gezien in Flikken Maastricht. Een jong meisje wordt natuurlijk weer gevonden in historische donkere catacomben, is er in Maastricht geen andere, meer originele verstopplek te vinden? En dan die studentenzaak, dat hebben we toch ook al vaker gezien? Ik vond het allemaal weinig verrassend, erg jammer na de goede aflevering van vorige week.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #708 Gepost op: 22-12-2018, 20:00:39 »
Eens met joligmolletje: geweldige aflevering 2 ::bravo:: Marion ::love:: ::love:: en Mechels :\'( :\'( :\'(
En dan aflevering 3: niemand is ook maar enigszins in rouw om Mechels? Iedereen gaat gewoon door met dagelijkse bezigheden. Vorige aflevering nog heel gedoe want Eva gaat uit zichzelf naar de kliniek, en nu huppelt ze weer vrolijk rond op het bureau alsof er niks aan de hand is. En als de rijksrecherche achter Marion aan zit, waarom kan ze dan gewoon haar werk blijven doen? En die nieuwe, Marlies Kamphuis, ik weet nog net zo niet wat ik van haar vind.

Jammer dat Mechels uit de serie is, geweldig personage. Ik was in aflevering 1 zo blij dat zij eindelijk eens een eigen verhaallijn kreeg (ook al was het een verhaallijn die totaal botst met het personage dat ze de afgelopen seizoenen heeft neergezet: Mechels in een geheim genootschap met allemaal vreemde maskers), maar die eigen verhaallijn heeft dus slechts twee afleveringen kunnen duren. Nu kijk ik eigenlijk vooral nog voor Marion, het leukste karakter in de serie. Eva boeit me steeds minder, Romeo is een nogal flauw personage en Wolfs, tja...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #709 Gepost op: 30-12-2018, 12:17:24 »
Ik heb net de aflevering van vrijdag teruggekeken en alvast die van volgende week vooruit (via Youtube). Mijn reactie op volgende week zet ik in spoilertags.

Als eerste die van vrijdag: dat vond ik eigenlijk wel een leuke aflevering. Erg voorspelbaar plot. Natuurlijk is die vreemde rechercheur schuldig aan het geheel; dat droop er al vanaf de eerste seconde van af. Wel ben ik onder de indruk van het acteerwerk van Leo Alkemade; ik heb hem nog nooit zo naturel en geloofwaardig zien acteren! De zaak van Romeo en Mario vond ik dan weer een beetje té. Het past ook helemaal niet bij het karakter van Marion dat ze een mogelijk demente vrouw gewoon aan haar lot overlaat in plaats van dat ze helpt om hulp te zoeken.

Dan de aflevering van volgende week:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #710 Gepost op: 30-12-2018, 13:13:58 »
Ik kijk dit al 2 weken niet, en ik mis het niet . Voornemen om niet te kijken lijkt te lukken  ::trots::
You'll never walk alone

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #711 Gepost op: 30-12-2018, 16:10:27 »
Haha, mij lukt dat niet. ;D Maar ik ben trots op je ::ok::

Grootste frustratie van de voorbije aflevering: halverwege de aflevering werd de nieuwe hoofdinspecteur plots Van Rhenen of zo genoemd, tot twee keer toe, toen Wolfs en Eva belden vanuit de auto. En dan een scène later heette ze gewoon weer Kamphuis. ::ohno::


Vorige week was Oda Spelbos, de actrice van Marion, te gast in 't Wordt nu laat op Radio 2, ditmaal gepresenteerd door Carolien Borgers maar op andere dagen door widm-deelnemer Evelien. :)
Leuk interview!!
« Laatst bewerkt op: 30-12-2018, 16:13:12 door putyourHANSup! »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #712 Gepost op: 30-12-2018, 16:44:53 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #713 Gepost op: 18-01-2019, 22:02:40 »
Voor iedereen die hoopte dat vorig seizoen het laatste was: vandaag werd bekend dat er ook nog een 14e seizoen in de maak is.



Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #714 Gepost op: 28-01-2019, 14:23:55 »
Kijkt er nog iemand naar Flikken Maastricht? De laatste twee afleveringen vond ik weer echt fantastisch (als vanouds zou ik bijna willen zeggen). Met een goede plotlijn, geen doorsnee zaken waarbij de uitslag niet meteen duidelijk was en eindelijk weer wat ontwikkelingen m.b.t. het overlijden van Mechels. Als Flikken Maastricht zo doorgaat, mogen ze er wat mij betreft zeker nog een seizoen aanplakken.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #715 Gepost op: 28-01-2019, 14:36:13 »
Jaa ik kijk nog, maar ik vind het eigenlijk niet zo goed, sinds die tweede aflevering. Ik wacht nog op de aflevering die Oda Spelbos heeft geregisseerd, maar misschien ga ik maar eens stoppen met Flikken Maastricht.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #716 Gepost op: 28-01-2019, 14:52:11 »
Ook al heeft het niet meer het niveau van de eerste seizoenen is het gewoon een heerlijk vermaak voor de vrijdagavond. Zeker aangezien er verder toch weinig te beleven valt op de vrijdagavond op tv.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #717 Gepost op: 1-02-2019, 20:59:01 »
De roze balletten, waar in deze aflevering aan wordt herinnerd, grijpen terug op gebeurtenissen in België, in de jaren 70 en 80, waar ook onder meer de Bende van Nijvel aan wordt gekoppeld.



Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #718 Gepost op: 2-02-2019, 10:03:36 »
Ik vind het mooi hoe nu de zaak Alke van Kimmenade en Mechels’ dood aan elkaar worden gekoppeld. Toch vind ik het erg out of character van Mechels om bij zoiets betrokken te zijn zeg  ::schaam::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #719 Gepost op: 2-02-2019, 14:11:44 »
Tja, en dat Marion ook een dark side blijkt te hebben....


De ontmaskering van die ''docente'' door een Romeo die out of the box(ershort) leek te gaan, vond ik dan weer vermakelijk.